Táto správa sa vám pravdepodobne zobrazuje, lebo používate starú verziu prehliadača Internet Explorer. Použite prosím verziu 9 a vyššie. Prípadne iný prehliadač (Firefox, Chrome, Opera). Ďakujeme za pochopenie.

Martin Kohút odpovedal na vaše otázky

Odpovede na otázky čitateľov... 10.10.2016 10:13 Pavol Rajtar / HokejPortal.sk

Hokejportal.net vám po čase znova ponúkol možnosť tzv. offline rozhovoru. V minulosti ho už absolvovali tréneri Slovana Rostislav Čada a Miloš Říha, takisto tréner SR 20 Ernest Bokroš, niekdajší šéf ligy Vladimír Paštinský, či generálny sekretár SZĽH Otto Sýkora. Tentoraz sme zamierili na zväz a rovno na najvyšší post. Na vaše otázky odpovedal Martin Kohút, prezident SZĽH, ktorý len nedávno zakončil prvú dekádu 100 dní vo funkcii. Odpovede pre vás spracovali redaktori Michal Runák a Pavol Rajtar.


Pýtali ste sa Martina Kohúta

erik24

 

Dobrý deň, na začiatok by som sa Vám chcel poďakovať za to, že ste sa ujal pozície prezidenta SZĽH v situácií, v ktorej sa nachádza náš hokej. Verím, že ste človek, ktorý bude svoju prácu robiť na 100% a, že sa konečně náš hokej posunie tam, kde patril a kde podla mňa stále patrí, do top 7. Moj dotaz znie, či stále platí záujem dosadiť do pozície GM reprezentácie Mira Šatana. Nechcem sa nikoho dotknúť, ale myslím si, že pan Švehla nemá na to, aby na tejto pozícií pracoval. Dokázal to pred poslednými MS, kde zbytočnými vyhlaseniami odradil od reprezentácie pár hráčov. Nieje to stratég ani manažér. Hokejista to bol parádny, ale to nestačí. Miro ukázal teraz pri výbere EU, že je schopný viesť reprezentáciu našej reprezentácie. Takisto sa chcem opýtať, či neuvažujete o zmene reprezentačného trenéra. Podľa mňa máme lepších trenérov, ako je pan Cíger. Napríklad pan Pokovič a ďaľší. Vopred ďakujem za Vašu odpoveď a prácu, ktorú pre náš hokej robíte a verím, že aj robiť ďalej budete. Erik
10.10.2016 - 10:33
+27

Martin Kohút

 

Myslím si, že Miro Šatan je tým najsprávnejším človekom na post generálny manažér reprezentácie. To som už hovoril, ale bližšie som to nevysvetlil pred voľbami, teraz sa k tomu môžem vrátiť. Mám osobnú skúsenosť z toho, ako pripravoval celý tím Európy na Svetový pohár. Bol skvelým hráčom a asi sa nemusíme baviť o tom, či hokeju rozumie. Druhá vec je, že teraz dostal based-practice v manažmente. Vyskúšal si, ako sa pripravuje takýto tím na úrovni Svetového pohára. Tým, že bol GM tohto tímu zažil asi to, čo Ralph Krueger, ktorý je svetová autorita a je výborným koučom. Pripravoval tím z rôznych národností a dokázal ich skvele namotivovať. Zostavil celý plán toho, ako sa to robí. Zažil som to ešte pred voľbou prezidenta počas MS, keď som videl spôsob tvorby tímu. Niekoľko dní dával dokopy, kto bude hrať, ako bude hrať, akým spôsobom bude v tíme pôsobiť. V akom časovom slede dajú ten tím dokopy, mali rôzne alternatívy aj na prípady, keby niektorý hráč nemohol nastúpiť. On i Peter Bondra majú za sebou manažérsku skúsenosť na najvyššej úrovni. Chápem, že niekto môže mať iný názor na prácu Zdena Cígera či Roba Švehlu. Myslím si, že obaja boli skvelí hráči, ale Miro Šatan je vďaka tejto skúsenosti už úplne inde. Preto si myslím, že práve jeho skúsenosti môžu slovenský hokej výrazne posunúť. Absolvovali sme už veľa videorozhovorov počas SP i po ňom. Komunikujeme tak, aby sme spoločne prišli k nejakému cieľu.
Čo sa týka reprezentačného trénera, je to o tom, že všetky zmluvy realizačných tímov sú podpísané do konca tejto sezóny. Nechcem vstupovať do dohôd, ktoré už boli podpísané. Bola urobená nejaká dohoda a tú by som rád dodržal. Všetky veci ohľadne obsadenia reprezentačných tímov sa budú riešiť po tejto sezóne.
13.10.2016 - 17:12
+13

MTfan

 

Dobry den pan Kohut,
v prvom rade Vam drzim palce v nelahkej situacii a verim, ze dokazete nastartovat pozitivne zmeny v hokeji. Nechcem hodnotit pracu predosleho vedenia na to ma kazdy svoj nazor.
Chcem sa Vas opytat, ake su meratelne milniky, ktore ste si nastavili, resp. aku metriku uspechu ste si definovali.
Este raz drzim palce vo Vasej praci!
10.10.2016 - 10:41
+8

Martin Kohút

 

Určite sa nám výrazne podarilo upokojiť situáciu. S nikým sa nechcem baviť o intrigách, bojoch, predchádzajúcich vzťahoch. Chcem sa rozprávať len o hokeji a ostatné nech si riešia inde. Zatiaľ som v časovom pláne, mám za sebou prvých 100 dní. Povedal som si, že úvodné tri mesiace poslúžia na to, aby sme zmenili zväz. Absolvovali sme rozhovory na úrovni výkonného výboru a každého som sa pýtal na to, čo by chcel na doterajšom fungovaní SZĽH zmeniť . Napríklad dnes, keď prídete na SZĽH, už vás nečakajú zavreté dvere a zvonček, ale recepcia a človek, ktorý vás privíta a zavolá vám pracovníka zväzu, s ktorým chcete hovoriť. Jednoducho sa chceme otvoriť. Druhá vec je, že sme kompletne zmenili organizačnú štruktúru. Máme nastavených 5 streamov. Kľúčové takisto je, že v minulosti sa robila len prevádzka, operatíva. Hnutie sa teda staralo o to, aby bežali veci, ktoré majú, ale ďalej sa hnutie nerozvíjalo. Netvrdím však, že všetko bolo zlé a že to tu bol úplne bordel. Pravdou ale je, že hnutie fungovalo v operatívnom režime, iba stagnovalo, nerozvíjalo sa. A keď stagnujete a nerastiete, je jasné, že vás všetci obiehajú. Aj v hokeji stále platí, že musíte rásť. To platí aj o biznise. Otvorili sme teda kanceláriu projektov, ktorú ako interná zamestnankyňa vedie Diana Kosová, ktorá sa v minulosti podieľala na projekte „Deti na hokej“. Súčasťou kancelárie sú všetky rozvojové projekty, ktoré tu budú fungovať. K 1.10. máme aj nového šéfa marketingu, ktorý prišiel z privátneho sektora a vo svojom obore je skúseným profesionálom. Mal by zlepšiť rozvoj marketingu a prezentáciu zväzu. Takisto máme nového generálneho sekretára Mira Valíčka, ktorý sa na zväz vracia z privátneho sektora. Ekonomické oddelenie nám výborne viedol pán Baluška, ktorý zostáva na svojom poste. Takisto je tu Robo Pukalovič, ktorý zastrešuje regionálny rozvoj a súťaže. Je to šesť ľudí, spomenutá nová štruktúra zväzu, akési vedenie zväzu, ktoré dokáže realizovať rozvoj. My sa chceme zo statusu stagnácie dostať do režimu rozvoja. Najbližších 10 mesiacov nám poslúži na to, aby sme dali na papier to, čo chceme robiť. Lebo všetko čo chceme robiť nám musí schváliť výkonný výbor. Ale tomu to musíme dobre prezentovať, aby videl, čo ideme robiť, ako to budeme robiť, koľko to bude stáť a v akom časovom horizonte chceme konkrétny projekt zrealizovať. Prvé tri mesiace sme chceli meniť zväz, teraz v 10 mesiacoch bude chceme zmeniť prácu celého hnutia. Najbližší výkonný výbor by mal schváliť pripravené projekty a keď tak urobí, bude oslovené celé hnutie na to, aby sa do realizácie projektov zapojili ľudia. Budú zverejnené jednotlivé oblasti. Postupne chceme všetky nápady implementovať do života hnutia. Verím, že potom v ďalších dvoch rokoch ľudia pocítia výsledky toho, čo sme pripravili.
13.10.2016 - 17:13
+7

lubfito

 

Chcel by som sa spýtať pána prezidenta SZĽH na pre mňa najpálčivejšie témy.
1, akým spôsobom plánuje zväz rozšírenie, alebo aspoň zastavenie poklesu hráčskej základne? Pripravujete k tejto téme niečo zásadné?
2, zostane v platnosti metodika prípravy a trénovania mládeže, alebo sa plánuje zmena systému v ktorom dnes trénujú deti?
3, ako bude prebiehať rozvoj a obnova infraštruktúry, resp. či už je v úvahe aj koľko peňazí vyčlení priamo SZĽH?
Ďakujem pekne
10.10.2016 - 10:41
+5

Martin Kohút

 

1.Jeden z tých projektov je o tom, aby sme úplne inak pristupovali k výchove mládeže. Keď som sa spýtal na cieľ v práci s mládežou, bolo mi povedané, že ju chceme vychovávať, mať v nej trénerov...Ja ale chcem, aby výsledný produkt práce s mládežou boli hráči, o ktorých bude záujem v seniorských ligách. Aby sa o naše produkty v kluboch bili. Na konci tejto cesty má byť kvalitný produkt. Keď sa chceme k nejakému finálnemu produktu dostať, musíme zmeniť celý proces jeho výchovy a prípravy. Tie projekty sú, zatiaľ nechceme predbiehať, ale postupne ich verejnosti budeme predstavovať.
2.Už dnes chceme využívať, aby sa do týchto projektov zapojili hráči zo zlatej generácie. Viem, že už teraz pracuje na nejakých veciach Mišo Handzuš. Komunikujeme s Mirom Šatanom, Martinom Cibákom a Petrom Bondrom. A oslovíme aj ďalších. Oni budú naše pripravené dokumenty môcť pripomienkovať a vyjadrovať sa k nim. Pochopiteľne, je tu aj stará generácia, ktorú tiež potrebujeme na to, aby sme sa k jednotným cieľom dopracovali spolu. Stále je to o tom, aby sme našli cestu, ako sa dostať k cieľu. A čo sa týka otázky. Áno, chceme to meniť tak, aby sme pracovali moderne a aby sme na konci cesty mali produkt v podobe hráča, ktorý vyhovuje hokeju v 21.storočí.
3.Infraštruktúra je veľký problém slovenského hokeja. Reálne máme dva medzinárodné štadióny, na ktorých môžeme robiť podujatia najvyššej medzinárodnej úrovne a potom ešte pár štadiónov, na ktorých môže hrať reprezentácia. Na Slovensku je 64 štadiónov, väčšina z nich je majetkom mesta a nie sú v stave, ako by sme chceli. Ďalšia vec je, že mladí hráči sa nevedia dostať na ľad v časoch, kedy by sa chceli. Sú to dve úrovne problémov. Tento problém chceme rozdeliť do dvoch projektov. Jeden je prestavba starých štadiónov na multifunkčné haly, respektíve priestory. Oslovili sme primátorov všetkých miest, kde sa veľké štadióny nachádzajú s tým, aby prišli s ideami, akým spôsobom chcú štadión prestavať na multifunkčné centrum. Prekvapilo ma na tejto diskusii, že každý vedel, čo potrebuje na štadióne rekonštruovať, ale nikto nemal projekt, ako to opraviť. Preto je výzva na to, aby sme zjednotili čo chceme robiť. A každý musí mať nejaký model na to, aby bol jeho projekt dlhodobo udržateľný. Môžete do systému naliať akékoľvek peniaze, ale nemôžu byť vyhodené. Napríklad v posledných 10 rokoch bolo na rekonštrukcie vyhodených 46 miliónov, čo nie je málo, ale nie je ich vidieť. Prenajímateľné priestory, ktoré sa okolo štadiónov vytvoria musia generovať dostatok prostriedkov na to, aby ste mali na opravu strechy, chladenia, na to by mali slúžiť peniaze prenajímateľných priestorov v okolí. Musia to byť prevádzky, ktoré v meste chýbajú. To aj bola úloha primátorov. Primátori musia vybudovať komplex, ktorý bude generovať zdroje na opravu automaticky. To je prvý model.
Druhý. Už máme pripravené projekty na malé multifunkčné haly, ktoré by mali byť náhradou aj za telocvične. Je to taká technológia, že v lete si na ploche zahráte futbal, tenis a môžete tam aj iné športy robiť. V zime naliatím vody z toho viete urobiť malý zimný štadión. Na tento projekt už hľadáme peniaze. Máme to pripravené. Plánujeme takto postaviť 40 hál v blízkosti základných škôl.
13.10.2016 - 17:18
+11

jednoducho človek

 

V hokejovom svete sa stále zvýrazňuje kvalitatívny rozdiel medzi Kanadou a ostatnými. Nie je čas na radikálny krok a na prechod k úzkemu klzisku? Zmení sa forma hokeja, jeho filozofia, metodika, taktika, myslenie hráčov, trénerov a pod. Slovenský hokej potrebuje výraznú zmenu. Čo tak iniciovať revolúciu, prejsť na zámorské klziská a "postaviť" hokej na Slovensku od začiatku, po novom?

Druhá otázka: rozšírenie hokejovej základne predpokladá zázemie vo forme vhodných tréningových priestorov. Síce u nás malé tréningové haly vznikajú, ale asi v tom ťažko hľadať koncepciu - teda aby v hokejových baštách, ale aj inde, boli postavené malé, a z hľadiska nákladov na výstavbu a prevádzku nenáročné tréningové haly, v ktorých by sa hokeju bez významných časových obmedzení mohli venovať stovky detí (opäť inšpirácia z Kanady, kde sú takéto malé klziská na každom kroku). Plánuje Zväz nejaký konkrétny, ucelený projekt ich výstavby?

Ďakujem za odpovede. Pozdravujem a želám všetko dobré do Vašej práce.
10.10.2016 - 10:42
+7

Martin Kohút

 

1.Myslím si, že je to vec názoru. Slovenský hokej potrebuje zásah a rozvoj, s tým súhlasím. Ak príde, tak bude poznateľný.
2.Áno. Je to pripravené aj nakreslené.
13.10.2016 - 17:18
+1

crosbynko

 

Dobrý deň pán Kohút. Verím, že to budete práve vy, kto doniesol čerstvý vietor do nášho hokeja a nasmeruje ho už konečne opačným smerom. To znamená približovanie sa k špičke. Oceňujem vašu iniciatívu výstavby štadiónov, ale okrem toho vnímam ako zásadnú brzdu rozvoja nášho hokeja aj slabú hráčsku základňu a nedostatočný tréningový proces. Teda nie som v tomto odborník ale čítal som už množstvo rozhovorov s mladíkmi čo odišli do zahraničia a otvárajú ústa nad tamojšími tréningovými metódami. Preto sa chcem opýtať na konkrétne riešenia v oblasti zväčšovania mládežníckej hráčskej základne a zavádzania moderných tréningových metód. Ďakujem.
10.10.2016 - 10:45
+2

Martin Kohút

 

Metodika a rozšírenie základne patria k našim pripraveným projektom. 19.10. zasadá výbor a po ňom by sme chceli osloviť celé hnutie na to, aby sa do projektu zapájali.
13.10.2016 - 17:19
+2

Hasan13

 

V Nitre sa medzi ľuďmi hovorí, že je vypracovaný projekt novej haly pre 5000 ludi, ktora by mala vyrast na mieste terajšej vedlajsej plochy. Vy vraj o tom tiež niečo viete? Môžete to konkretizovať? Bude to reálne?
10.10.2016 - 10:51
+17

Martin Kohút

 

S Nitrou komunikujeme o tom, aby sme k niečomu pristúpili. Nitra je súčasťou spomenutého projektu prerobenia haly na celé multifunkčné centrum v danej oblasti, kde sa štadión nachádza. Pracuje sa na tom, aby sme mali od mesta pripravený projekt. Je tam veľký záujem o riešenie tohto problému ako od primátora, tak od klubu. Pracujeme na tom, aby sme v Nitre urobili stánok, ktorý bude dnes zodpovedať úrovni hokeja v Nitre.
13.10.2016 - 17:19
+10

-BBB-

 

Prajem pekny den.
Myslite si ze pri svojej minulosti a previazani sa na Ivana Kina a Jozefa Brhela, teda oligachov SMERU-SD a ako byvali majitel, štatutar firmy Ness, ktora v tendri na MZ SR pod P.Paskom ziskala tender na „EHeath“ za cca 40 mega €, (system nikdy nebol spusteny, ale peniaze boli vyplatene), nevraviac o preverovani neopravneneho vyplatenia cca 5 mega € z eurofondou, ste nejake zmena po p. Nemečkovi, ktorá rovnako „zobal“ z ruky tým istým oligarchom?
To je aj dôvôd, preco sa Nemecek bez problemov vzdal kandidaturym vsetkym troska znalym problematiky je to známe.
Ste ochotný po nastavajucich MS ns SVK verejne deklarovat zmluvamy prijmy a vydavky z MS, aby sa neocakavane neuliali peniaze „správnym smerom“ ??
Dakujem
(dávam otázke 15 minut do zmazania)
10.10.2016 - 10:53

Martin Kohút

 

Začnem druhou otázkou: Áno pre príjmy a výdavky z MS.
Čo sa týka celej otázky. Som veľmi hrdý na to, že som podpísal spomenutý tender na MZSR za 40 miliónov. Za 10 rokov vo verejnej správe som za Ness celkovo podpísal zákazky so štátom v hodnote tesne viac ako 100 miliónov. Ešte viac som hrdý na to, že som za toto obdobie celkovo podpísal zákazky za 300 miliónov, kedy som pôsobil ako generálny riaditeľ firmy Ness. Tých ďalších 100 som podpísal na export softvéru do zahraničia do súkromnej sféry. A ďalších 100 miliónov v komerčnej sfére na Slovensku. Firma je nadnárodná a nebola postavená na to, aby robila štátne zákazky. Firma bola ocenená na burze a dnes je 100%-tným majetkom Investičného fondu Citibanky. Nemyslím si, že sa mám za čokoľvek hanbiť. Je to vec toho, ako tomu niekto chápe. Čo sa týka programu „Ehealth“. Konkrétne projekt ktorý mu robil Ness s názvom eSO1 (elektronické služby občana) spustený bol. Lenže „Ehealth“ je program, ktorý má množstvo projektov, ktoré s Nessom nemajú nič spoločné. Spomenuté eSO1 je prevzaté, akceptované a prijaté zákazníkom. Ness ale nemôže ovplyvniť to, že ostatné projekty, ktoré sú súčasťou „Ehealth“ nie sú dnes spustené a ukončené. Ja mám všetky projekty ukončené, akceptované a zákazníkom zaplatené.
A čo sa týka tej kontinuity s pánom Nemečkom. Dnes si môžete myslieť čo chcete, ja pevne verím, že realita za 2-3 roky ukáže, prečo som do hokeja prišiel.
13.10.2016 - 17:20
+25

korvin90

 

Dobry den.Chcel by som sa opytat hlavne ake su vase plany s mladeznickym hokejom a ake kroky sa uz podnikli na zlepsenie situacie.

Taktiez rad by som pocul vas nazor na projekt Orange 20.Nemyslite si ze je na skodu ze kvoli tomuto projektu su viac ignorovany hraci zo zahranicia?Ako povedal pan Bokros tento tok chce zobrat 2-3 patky na Ms pritom v nasej lige su fackovaci panak.Ako moze toto povedat...potom hraci maju iste miesta a ty v zahranici maju ovela vacsiu kvalitu.Hlavne tento rok.Taktiez sa hovori ze treba posuvat talentovanych vyssie ale pan Bokros vzdy vybera uplnw najstarsi tym a potom vela ovela talentovanejsich hracov ostava doma...Nemyslite ze im to moze pomoct na drafte?tento rok moze byt konecne draft ktory bude dobry..tak preco ich trosku neposunut vpred..dakujem
10.10.2016 - 10:55
+26

Martin Kohút

 

Projekt 20 mal byť dočasnou náhradou niečoho čo nefungovalo. Výber našej juniorskej ligy mal konkurovať najlepším tímom na svete. Myslíte si, že dnes výber juniorskej ligy môže konkurovať najlepším na svete? Myslím si, že nie. Ak v systéme nastavíme motiváciu a dokážeme dvihnúť kvalitu juniorskej ligy tak, aby jej výber konkuroval svetu, je projekt zbytočný. Lenže dnes to tak nie je. Projekt splnil ďalší zo svojich cieľov a to udržanie dvadsiatky v A kategórii. Je však obrovským rizikom projekt zrušiť. To že teraz nemá dvadsiatka výkonnosť ako mala v minulosti vnímame a nikto z toho nie je šťastný, ale myslím si, že by sa malo poctivo pracovať a dôverovať aj trénerovi Bokrošovi, ktorý neraz dotiahol ten tím aj do semifinále MS. Už teraz sa snaží o to, aby bol tím čo najúspešnejší. Určitá miera dôvery tam je a počkáme si na výsledok. Dnes však nemáme lepšiu alternatívu, keby sme ju mali, projekt zruším a peniaze použijeme inak. Ale nemáme ju. Hoci tie tímy nie sú lacná záležitosť.

13.10.2016 - 17:23
+7

Sunkafit

 

Dobry den pan Kohut drzim Vam palce vo vasej praci. Chcel by som sa opytat chystaju sa este zmeny v novom zakone o sporte? Podla vyjadreni nevyhovuje vacsine klubom a ani hracom..nechysta sa odpocet dane pre sponzorov?
10.10.2016 - 11:03
+1

Martin Kohút

 

Zákon o športe je ťažká otázka. Všetky zväzy majú k nemu pripomienky. Vrátane nás. Ak nebude schválené všetko, čo sa tam pripomienkuje, tak vážnym spôsobom sa naruší celý systém profesionálneho športu na Slovensku. Zákon teraz smeruje k tomu, že celý šport zmení na amatérsky. Zákon jednoznačne musí prejsť úpravou, lebo potom si niekto zoberie na tričko, že zamaterizoval slovenský šport. Peniaze zo štátu sú účelovo viazané na mládež a reprezentáciu. Tým je výrazne ohrozená existencia klubov.
13.10.2016 - 17:23
+7

kopec3

 

Divácky záujem o našu extraligu je bohužiaľ veľmi slabý. Podľa mňa a mnoho ďalších priaznivcov môžu za to aj zle zvolené hracie dni. V piatok je veľká migrácia ľudí a v nedeľu sú večerné zápasy ktoré neskoršie končia pre ľudí už nevyhovujúce a k tomu samozrejme nedeľná migrácia za prácou a školou. Podľa mňa najlepšie by bolo dať hracie dni na stredu a sobotu. Ako by mohlo v tomto pomôcť SZĽH?
10.10.2016 - 11:05
+6

Martin Kohút

 

To je skôr otázka na Richarda Lintnera. Pokiaľ viem, menil teraz dosť výrazne harmonogram hracích dní. Pokiaľ vieme, oproti minulému roku je v septembri 15% nárast návštevnosti. Ale ligu riadi samotný PRO HOKEJ, to je na nich.
13.10.2016 - 17:24
+5

VSŽ Košice

 

Dobrý deň pán Kohút
Ako vidíte pôsobenie zahraničných klubov v Slovenských súťažiach? Liga momentálne tento pokus stopla, ale v 2.lige či mládežníckych kategóriach "cudzincov" máme. Je to podľa Vás dobrá cesta a ako to vnímajú aj ostatný kompetentný v SZĽH?
10.10.2016 - 11:17
+4

Martin Kohút

 

Musíme vedieť cieľ, čo v súťažiach chceme dosiahnuť. To si musia zadefinovať majitelia. Ak si majitelia povedia, že liga bude za tri roky nadnárodná, je to v ich právomoci a kompetencii. Zväz tomu brániť nebude. Potom ale musíme nastaviť všetky ostatné súťaže tak, aby sme hráčom a klubom poskytli priestor, ktorý inde zanikne. Aj toto bude predmetom našich diskusií v najbližších mesiacoch.
13.10.2016 - 17:25
+1

Pagliuca BLOG

 

Dobry den, fanusikmi, mediami a v nesposlednom rade aj vypismi ste spajany s najsilnejsou politickou stranou (resp. ich sponzormi) s ktorou (ktorymi)sa spaja aj Slovan Bratislava...Ak by tom tomu tak nebolo:

1.) iniciovali by ste zo svojej pozicie zakaz hrat ine narodne sutaze klubom zo Slovenska a snazili sa udrzat ligu pohromade?

2.) uprimne, myslite si ze odchody nasich klubov do inych sutazi (je jedno ci Slovan ci mozno v buducnosti Kosice, Horna-Dolna...) pomozu resp. pomahaju slovenskemu hokeju a slovenskej reprezentacii?

3.) Je verejnym tajomstvom ze projekt "SR20" sluzi par ludom. Neuvazujete uz konecne o jeho zruseni ak sa pozrieme na umeru Draftovani hraci z projektu SR20/vynalozene financne prostriedky?

4.) Planuje sa restrukturalizacia ziackych sutazi, resp. existuju nove projekty, financna pomoc alebo i metodika na skvalitnenie mladeznickeho hokeja?

5.) Planuje sa SZLH v blizkej buducnosti spolupodielat na vystavbe novych hokejovych stadionov? Ak ano v akych mestach/obciach.

6. Verite ze hokej na Slovensku sa este niekedy preberie z tohto marazmu kde sa prave teraz nachadza a navstevy medzi 1500-2000 ludi sa budu povazovat za slabucke tak ako kedysi?

Na zaver, bol by som rad ak by ste posunuli hokej na Slovensku vyssie, ale bez kvalitnej mladeze, s rozpadnutou ligou a pri pohlade na ludi s ktorymi ste "spolupracovali" tomu absolutne neverim. Kazdopadne, nech sa Vam dari posuvat hokej vpred a velmi pekne dakujem za odpovede.
10.10.2016 - 11:38
+26

Martin Kohút

 

1. Ja v prvom rade chcem, aby sa na Slovensku hral hokej. Direktívne by som nechcel zakazovať nikomu nič. Nemôžem rozkázať súkromnej spoločnosti, aby urobila veci inak ako chce, môžem len jej poradiť. Aj o tom som hovoril v tom zmysle, že nechcem riadiť, ale chcem pomáhať a radiť. Ak bude na Slovensku dobrá liga, žiadny klub nebude odchádzať. Zatiaľ viem len to, že odišiel Slovan a záujem o nás majú Maďari a Poliaci. Možno ak postavíme dobrú ligu a kvalitné štadióny, záujem prejavia aj Česi a Rakúšania. Možno pred 15 rokmi by Česi s nami do ligy išli, teraz ale nepôjdu.
2.To, že Slovan odišiel reprezentácii určite nepomáha. Ale tak sa majitelia rozhodli a dnes to ovplyvniť nemôžeme, musíme len čakať, či sa Slovan z KHL vráti. Otázne ale je, aké sa mu vytvoria podmienky, aby sa vrátil.
3. Keď bude lepšia alternatíva.
4. Reorganizácia patrí medzi projekty. Budeme to prerábať, je to súčasť spomínaných projektov. Chceme aby súťaže boli atraktívne, a to už v detských triedach.
5.Chceme na tom pracovať, ale musíme vedieť na čom. Musíme vedieť, či je projekt v oblasti, kde to potrebujeme a či je udržateľný. Lebo investovať do priestoru, kde to nemá zmysel, je len vyhadzovanie peňazí. Udržateľnosť je veľmi dôležitý parameter. Ďalším faktorom je, že pre veľa miest je prestavba štadiónov niekde na predposlednom mieste medzi prioritami. Chceme, aby štadión poskytovali kultúrne prostredie tak ako v Bratislave a v Košiciach.
6. Verím.
13.10.2016 - 17:28
+5

bombon

 

Nitra prehra 0:7 vo Vitkoviciach pritom sa hraje na skore z oboch zapasov co nato poviete? Kosice len remizuju z momentalne trapiacim sa Friburgom 1:1. Ved to su hrozne vysledky ako to ma fanusika prinutit ist na ligu ked tam vidi ako nam muzstva z inych lig tak nakladaju?
10.10.2016 - 12:23
+4

Martin Kohút

 

Nad tým sa musia zamyslieť v kluboch, prečo to tak je. Druhá vec je, že za tie finančné prostriedky, ktoré dnes v tých kluboch sú a ktoré sú dávané na hokej, tak keď si to porovnáte s rozpočtami ostatných tímov, tak je tam vysoká miera efektívnosti v dosahovaní výsledkov oproti tomu, koľko peňazí bolo vložených do prípravy a prevádzky klubu. Treba to chápať aj tak, že peniaze z hokeja na Slovensku odišli a nie je ich toľko, ako bolo v minulosti, a práve to je snahou nás, čo dnes sedíme na zväze, aby sme našli cestu, ako ich získať naspäť. Lebo keď to funguje v zahraničí a peniaze idú aj do Vítkovíc či Fribourgu, ktorý je dokonca jeden z najbohatších klubov v Európe, tak verím, že aj u nás funguje model, ako môžu peniaze prísť a aby mohli byť kluby kvalitnejšie.
13.10.2016 - 17:55
+4

bigi BLOG

 

dobry den,
ja sa chcem ypstat preco sa nemecek vzdal kandidatuy vo vas prospech? a prakticky ste zostali jedinym kandidatom? to ze nastupil turan ako "vazny" protinadidat to brat ani vazne nemusime. bez urazky ale cele to vyzera ako presne naplanovane a vyzeralo to tak aj od zaciatku. tak sa chcem spytat co sa chystate urobit so slovenskym hokejom na otocenie jeho smeru? ako nezaujimaju ma rozne floskuly ale konkretne kroky.
dalej sa chcem spytat ci neplanujete do mladeznickeho hokeja zamestnat trenerov zo zahranica trebars finov, lebo co si budeme hovoit u nas je metodika vychovy zastarala, vsetci o tom vedia vsetci o tom hovoria ale akosi chyba ochota. tak ked to nejde zvnutra preco to nevyskusat z vonku. vo finsku to momentalen funguje tak preco sa neucit od tych ktory su uspesny?
a este jedna taka trosku od veci otazka. ci sa nechystate zmenit maskota na MS 2019? goooly je sice fajn ale je to maskot MS 2011. a nechat ho aj na MS 2019 je minimalne marketingovy fail byvaleho vedenia, aj ked ich chapem kedze uz pri prvej prezentacii goolyho sparvili nieco ehm... ale nastaste to po tlaku verejnosti zmenili na celkom uspesneho maskota. ale este raz namal by byt maskot nejaka novinka. ked to poviem uplne zjednodusene, ked uz mam doma gooolyho z MS 2011 preco by som si mal kupit toho isteho maskota teraz?
10.10.2016 - 12:29
+8

Martin Kohút

 

1. Keby ste boli v hokejovom hnutí, tak by ste vedeli, že to nie je pravda. Keby ste vedeli, kto ma podporoval a kto nie, tak by ste sa na to pozerali úplne inak. Väčšina klubov, ktoré boli nejakým spôsobom blízke pánovi Nemečkovi, ma nepodporovali. Druhá vec je, že ja som sa ocitol v hokeji naozaj náhodou, už som to veľakrát vysvetľoval. Je to naozaj len kvôli skúsenosti s mojim nebohým kamarátom, ktorý sa utopil. Akosi to do seba zapasovalo, aby som sa do toho pustil, keďže ma o to poprosil pred smrťou. Ja sa počas troch rokov pokúsim urobiť v hokeji poriadok a potom možno každému podám ruku. Potom to už bude na tých ľuďoch, ktorí v hokeji robia, aby sa to posunulo ďalej.
2. Musíme si definovať, čo chceme v tomto systéme produkovať a podľa toho ísť ďalej. Strašne veľa ľudí tu má svojim spôsobom informácie, niektorí z nich aj chodili na školenia do Fínska, Švédska, do Čiech. Niektorí otvárali ústa, ako to v týchto krajinách smeruje. A vidíme to aj na výsledkoch juniorských reprezentácií. Ostatní hráči sú rýchlejší, technickejší na puku, takže asi používajú iné techniky v nejakom čase. Ale potrebné je najskôr nastaviť si ciele, metodiku a potom podľa toho postupovať. Máme na to plán, máme na to cestu. Využijeme veľa vecí, ktoré som sa naučil v súkromnom sektore a v korporátnej firme, ako realizovať individuálny personálny rozvoj a pôjdeme tým smerom. Veľa vecí budeme meniť a nastavovať, ale budeme na to potrebovať pár mesiacov, pretože toho na stole veľa nemáme v tejto oblasti.
3. Uvidíme, máme od prvého októbra nového marketingového riaditeľa, budeme sa tým zaoberať. Nemám k tomu ešte názor, dnes máme prioritu prípravu MS U18 a MS v in-line.
13.10.2016 - 18:11
+4

Fe3C

 

Dobry den pan Kohut, rad by som sa opytal niekolko otazok...

1. Aky si davate osobny ciel co sa tyka slovenskeho hokeja. Co by ste v idealnom pripade chceli dosiahnut a v akom casovom horizonte.

2.Myslite si ze pri nastartovani zmien by sme dokazali ako Slovaci byt konkurencieschopni (minimalne stabilne v BIG 8)v horizonte 1-2 generacii hokejistov?

3.Co vnimate ako najvacsi problem slovenskeho hokeja? (okrem financii)

4.Co vnimate ako najvaciu prekazku pri svojej praci a realizovani svojich cielov? (okrem financii)

5.Ako hodnotite spolupracu s Richardom Lintnerom?

Dakujem za vas cas, a drzim Vam palce!
10.10.2016 - 12:45
0

Martin Kohút

 

1. Za tri roky chcem dosiahnuť, aby sa ľudia tešili na hokej.
2. Je to o atmosfére. Keď sme sa bavili s Mirom Šatanom o tom, prečo boli v minulosti úspešní, tak to samozrejme bolo aj tým, že veľa hráčov bolo z NHL. A za druhé, všetci sa vtedy bili o to, aby mohli ísť do reprezentácie a obetovali svoj voľný čas, lebo hrali v ťažkej lige a potom aj tak išli do reprezentácie, aby tu strávili päť či šesť týždňov a na ich konci bol neistý výsledok v tom, či budú králi, alebo lúzri. Je to teda o tom, aby sme obnovili dôveru a aby sme opäť vytvorili takú atmosféru, aby hráči s radosťou chodili do reprezentácie. Samozrejme je to ich občianska povinnosť, to môžeme hovoriť akokoľvek, ale treba sa na to pozerať aj z ich pohľadu, že musia po ťažkej sezóne obetovať niekoľko týždňov voľného času na úkor svojich rodín a prídu do reprezentácie, kde nepanuje dobrá atmosféra, kde to nefunguje, kde potom dokonca čelia aj osobným útokom. Ak sa toto vytvorí a hráči budú chodiť radi, tak sa dočkáme aj výsledkov a úspechov.
3. Graňák to pekne pomenoval - ľudia. Ale ja si nemyslím, že ľudia. jeden veľký rozdiel ktorý vnímam oproti mojej predchádzajúcej práci je ten, že tu je veľa viacej emócií. IT biznis je na Slovensku najlepšie platený a tam je to o peniazoch a len nimi ich dokážete motivovať. V hokeji je to o tom, že každý chce uspieť, každý chce vyhrať. Tie emócie potom prinášajú aj spory aj útoky, možno aj nejaké skraty v správaní. Myslím si, že slovenský hokej v poslednom období zastagnoval, je tu veľmi veľa kvalitných a dobrých ľudí, ale hokej sa nerozvíjal. Nerobila sa infraštruktúra, nerobilo sa hnutie, nerozvíjalo sa vzdelávanie, či postupy vo výchove mládeže. Všetci nás dobehli a teraz musíme niečo vymyslieť, aby sme im utiekli. Aj laik vidí, že hokej, ktorý sa hral na Svetovom pohári je úplne iný, ako ten náš.
4. Čas.
5. Richarda akceptujem ako reprezentanta súkromnej spoločnosti, ktorá zastrešuje Tipsport ligu. myslím si, že máme veľmi dobré vzťahy aj osobné, aj pracovné, nevidím žiadny problém. Vieme si povedať aj nepríjemné veci. Neviem, či mám nepriateľov, ale doteraz som nemal. Nepredpokladám, že by som ich mal tu v hokeji a že by som nejak výrazne išiel do sporov.
13.10.2016 - 18:31
+4

zvboy

 

Dobrý deň. Mňa zaujíma toto:
1, Myslíte si že projekt SR20 je ozaj takým prínosom že je potrebný pre SVK hokej? Peniaze čo sa tlačia do SR 20 by sa myslím dali použiť efektívnejšie. Nerozmýšlate nad tým, že namiesto projektu SR20 by musela byť povinne jedna päťka v tíme extraligového klubu do 20 rokov? Na MS pôjde z projektu cca 10 hráčov z toho bude 9 pretlačených..

2, Ďalej sa chcem opýtať či nevadí SZĽH že v slovensku upadajú mládežnícke kategórie? Je nutné aby už v nižších vekových kategóriach(Juniorka,Dorast) hrávali hráči z iných krajín? Konkrétny prípad Zvolen.. Neplánujete zakročiť voči "legionárstvu zakročiť" ? Nie je aj toto príčina prečo na Slovensku nevieme už pomaly postaviť konkurencie schopný tím na MS?

Vopred ďakujem za odpovede a želám veľa úspechov.
10.10.2016 - 12:49
+2

Martin Kohút

 

1. Ak by bola lepšia alternatíva, tak by som 20-ku zrušil. Ale nevidím lepšiu alternatívu.
2. Sú niektoré veci, voči ktorým sa nedá brániť, ale druhá vec je, že potrebujeme vytvoriť podmienky hlavne pre našich hráčov a našu mládež, ktorá vyrastá. Budeme sa tomu venovať v priebehu roka.
13.10.2016 - 18:33
+1

dusan1980

 

Pan Kohút chcem sa spýtať či máte v plane zabezpečiť pre kluby peniaze od vlády na rekonstrukciu slovenských zimnych stadionov ako to spravili futbalisti?
Keď to dokazete tak klobúk dole.
Ďalšia otázka je ako chcete pritiahnut deti na hokej?Je nutne aby hlavne deti z chudobných rodin mohli hrať hokej lebo to boli vždy ti nositelia kvality.Zatial nam vyrastaju len synovia hokejistov.
10.10.2016 - 13:09
+2

Martin Kohút

 

Samozrejme. Ale peniaze od štátu chodia len účelové veci, na infraštruktúru tam nie je ani koruna. Ale hokej má na Slovensku obrovský potenciál nielen v tom, že 1,2 milóna ľudí chodí stále na hokej a 60 miliónov ho pozerá v televízii, všetky prenosy spolu. Takže ak dokážete každého takéhoto človeka premeniť na mincu, tak máte 60 miliónov. Práve tomuto chcem venovať veľa energie, ako komerčne využiť vplyv hokeja, ako bojovať o štátne peniaze. Môžete dostať nejaké štátne peniaze, ale to súvidí s tým, čo som hovoril, že sú tu rôzne trhy. Aj komerčný sektor treba do hokeja vtiahnuť viac, aj peniaze. A keď to dokážete, tak budú peniaze na všetko. Ja chcem vtiahnuť viac komerčných subjektov do hokeja.
13.10.2016 - 18:43
+3

P24 BLOG

 

prezentujete sa ako menezer, ktory je otvoreny aj voci probleamtickym miestam hokejovej sucasasnosti a historie, preto sa opytam: aky je vas nazor na prestvbu zs o. nepelu. resp povodne to mal byt novy stadion v petrzalke, potom sice prestvba, ale s novou. infrastruktutou, potom len nove parkovisko ...
10.10.2016 - 13:13
+2

strojar

 

Prajem dobrý deň.
Mám tieto otázky:
1. Ako a čím je podložený a z čoho vychádza Vami pôvodne deklarovaný zámer výstavby zimných štadiónov s plánom začať v Nitre a v Trenčíne ?
2. Prečo sa tento zámer zmenil na dotazníkovú anketu ako si chcú mestá rekonštruovať štadióny samy ? (TB 28.9.2016)
3. Citujem Vás (28.9.2016): "Vždy som tvrdil, že SZĽH nie je a nemá byť riadiacim orgánom nášho hokeja."
Ako ste to mysleli ?
Veď podľa Stanov SZĽH (čl.1.4.1)
"Predmetom činnosti SZĽH je organizovanie, RIADENIE a propagácia hokeja v Slovenskej republike za účelom jeho sústavného rozvoja a podpory v rámci spoločnosti."
4. Myslíte si, že sa už dostatočne orientujete vo všetkých sférach fungovania slovenského hokeja ?
5. Koľko zápasov slovenských hokejových súťaží ste od nástupu do funkcie navštívili ?
6. Koľko miest,kde sa hrá hokej a koľko klubov ste od nástupu do funkcie navštívili a rokovali s ich predstaviteľmi ?
Vopred ďakujem za odpovede.
Bol by som nesmierne rád, keby sa Vám vo funkcii prezidenta SZĽH darilo. Na prospech slovenského hokeja.
10.10.2016 - 13:21
+32

PRÍSPEVOK BOL ZMAZANÝ
doc.koniferum

 

Dobrý deň pán Kohút.Chcem sa spýtať,aký je Váš názor na stále sa rozrastajúci počet cudzích hráčov v našej lige a či by nebolo lepšie ich zredukovať na maximálne štyroch v každom tíme ako kedysi?Podľa mňa je súčasný trend cesta do hrobu.Mladí hráči (odchovanci)dostávajú malú šancu na presadenie sa,sú často vytláčaní legionármi.Nakoniec,ten legionár predsa "musí" hrať.Mnohí mladí logicky zakapú,možno nechajú hokej a nasledovať môže najčiernejší scenár,že raz reprezentácia nebude mať z čoho čerpať a B kategória MS môže byť realita.Ako príklad môže byť Kazachstan.Ich mužstvá sú samí cudzinci a ako pôsobí ich reprezentácia na MS?Všetci to vidíme,raz za čas sú v A kategórií,odkial hneď vypadnú.Možno fantazírujem,ale naša liga je pomaly prešpikovaná cudzincami a len preto a nič iné nemôže niekoho vychovať a tých pár mladých čo v nej ešte je,je veľmi málo.Pár rokov dozadu pri obmedzenom počte cudzinov predsa len tá liga mala ako takú úroveň.Ten cudzinec musel byť fakt dobrý,aj mladí sa mali od koho učiť,sem tam sme niečo vychovali.Teraz?Mnohí cudzinci výkonnostne nedosahujú úroveň ani tých pár odchovancov a juniorov,čo ešte u nás ostali,o platových rozdieloch sa ani nemusíme baviť a je to určite nefér voči mladým.Po ďalšie,skutočne si myslíte,že projekt Orange20 je v extralige naozaj taký úspešný?Ja nie.Keď si to rozoberieme na drobné,za tých mnoho rokov koho a hlavne KOĽKO toho vychoval?Lebo za posledné roky sa nám vyhral len Tatar a jeden hráč,opakujem jeden,je veľmi málo.Nik nečakaá,že odtial bude vychádzať Crosby,Malkin,Ovečkin a pod. každoročne ako na bežiacom páse,to nechce nik.Ale keď si dáme dva a dva dokopy,ten projekt nevychoval bez urážky "nikoho".Ďakujem za odpoveď a držím Vám palce a pevne všetci veríme,že za pár rokov si povieme,že ste človek na správnom mieste.
10.10.2016 - 13:28
+7

Martin Kohút

 

Je to otázka skôr na Pro Hokej, ale ak si to väčšina klubov odhlasuje, ja to budem akceptovať.
Čo sa týka projektu Orange 20, tak to nie je výchovný projekt. Vychovávať má systém. V tomto tíme sú chalani na to, aby sa počas 4-5 mesiacov dobre pripravili na MS. Nie je to o výchove.
13.10.2016 - 14:56
0

amaskiea BLOG

 

Pán Kohút,
z ktorých konkrétnych firiem alebo projektov (stačí vymenovať) máte vy osobne manažérske skúsenosti v rámci slobodného trhu, t.j. z prostredia, kde si jednotliví účastníci navzájom konkurujú obchodnými prostriedkami, nie na spôsob že "poznám Ferka, ten pozná Jožka na ministerstve, ktorý nám presne povie, kde a čím máme potlačiť, aby sme ten kšeft mali v suchu".
10.10.2016 - 13:29
+15

Martin Kohút

 

Môžem iba zopakovať čo som povedal, že firma ktorú som viedol desať rokov mala obrat 300 miliónov eur, z toho 100 miliónov bolo v štátnej správe, ďalších 100 v komerčnom priestore a ďalších 100 v exporte do zahraničia. Takže mám skúsenosti z medzinárodného biznisu, z komerčného biznisu i publicového biznisu.
13.10.2016 - 15:00
+6

Atlan

 

Dobrý deň,

ja dám trošku osobnejšiu otázku. Prezradíte nám, ktorému klubu fandíte najviac a naopak aj najmenej v Tipsportlige, 1. lige a 2. lige? Má podľa Vás šancu postúpiť niektorý z prvoligistov cez baráž? Zároveň by ma zaujímalo či sledujete aj EUHL.

Akým spôsobom by mali podľa Vás pritiahnúť ľudí na hokej resp. v čom majú kluby rezervy v zhľadom na nízke návštevy na zápasoch v rámci všetkých líg?
10.10.2016 - 13:30
+4

Martin Kohút

 

Nefandím výrazne žiadnemu. Mám tú výhodu v hokeji, že nevlastním žiadny klub, nemám nikde percentá, ani moje deti nehrajú hokej. Nemám žiadny bližší vzťah k žiadnemu hokejistovi a nemám ani žiadne obchodné väzby z minulosti. Táto nezávislosť mi pomáha v samostatnom rozhodovaní.
Či má šancu postúpiť nejaký prvoligista, to si netrúfam povedať.
Tretia otázka - najväčším problémom je infraštruktúra, ale tá vám sama tribúny nenaplní. A záleží aj od toho, akým spôsobom. Ak si vezmete Slovan a KHL, tak tu sa tribúny naplnia rodinami. To sa nestane hocikde. Kvalitný hojkej tribúny naplní, ale nie rodinami. Ja si myslím, že hokej by mal byť takou rodinnou záležitosťou. Ak je dobrý hokej, tribúny môžu byť plné, ale dobré výsledky prilákajú dospelé publikum. Druhá vec je, že by to mala byť aj zábava. A naše kluby majú v tomto dosť veľa rezerv. Povedia, že na zábavu nie je priestor namiesto toho, aby hľadali inovatívne veci a našli aj pridanú hodnotu k samotnému zápasu. A to je ako v tej osobnej zábave tak potom aj v biznise hľadať nejaké koncepty na to, aby ľudia prišli na hokej. Ale súhlasím, že divákov pritiahnu najmä výsledky.
13.10.2016 - 15:09
+2

zvboy

 

Ešte jedna otázka.. Nie je podľa vás málo hokeja našej ligy v televízií? Nemyslíte že by sa dalo vysielať každý hrací deň nejaký zápas z kola? ďakujem
10.10.2016 - 14:03
+10

Martin Kohút

 

Bol by som rád, ale televízia to nechce. Sú rôzne internetové zápasy napr. na Huste a ak si ich človek chce nájsť, tak si ich nájde. Ale terestriálne televízie majú iný pohľad, je to o biznis modeli, či sa im to oplatí a či sú ochotné za to zaplatiť.
13.10.2016 - 15:11
+3

Sani

 

Dobry den p. Kohut,

moja otazka znie ako by ste identifikovali najvacsie zlyhania predosleho vedenia a z toho vyplyva podotazka v com sa Vase posobenie zasadne odlisi od predoslej skupiny okolo "podnikatela" Sirokeho? Velka cast fanusikovskej obce sa totiz obava, ze sa jedna o kontinuitu vplyvu tejto skupiny.

Prosim Vas o konkretnu odpoved, lebo z televiznej diskusie RTVS som mal pocit, ze mate tendenciu rozpravat v abstraktnej rovine vseobimajucich fraz.

Dakujem,
10.10.2016 - 14:10
+4

Martin Kohút

 

Môžem vás uistiť, že to nie je kontinuita a ani boj proti niekomu. Je to iba o tom, aby sme hokej dostali niekam inam. Hokej stagnoval a my ho potrebujeme nastaviť do druhej projekcie, aby sa rozvíjal. Uvidíme, ako sa nám podarí rozbehnúť rozvojové projekty a akou rýchlosťou sa hokej bude rozvíjať, ale ja verím, že sa rozvíjať bude. Dnes môžem hovoriť čokoľvek a koľkokoľvek, ale až realita, ktorá nie je tak ďaleko ukáže to, čo som hovoril. Možno sa niekomu zdá, že hovorím frázy, ale môžeme sa súkromne stretnúť a porozpávať o číslach. Televízna debata nie je o tom, aby som sa rozprával v číselnej rovine, tam na to nie je priestor. Tri roky ukážu, či to dokážem.
13.10.2016 - 15:18
+3

paganizmus17

 

Dobrý deň, chcem sa spýtať akým spôsobom rieši Szľh voľné pracovné pozície?
Viem že to asi majú na starosti iný, ale či nie je dáka možnosť stáže alebo pracovnej príležitosti pre absolventov Vš na zväze.
10.10.2016 - 14:25
+4

Martin Kohút

 

Pošlite svoje CV, ja ho posuniem ďalej ľuďom na personálne oddelenie, ktorí to riešia.
13.10.2016 - 15:18
+7

renem

 

dobry den, mna by zaujmala otazka infrastruktury na slovensku. to, ze je malo stadionov vie kazdy. ale mate niake plany s timi uz stojacimi? mam na mysli predovsetkym stadiony Tipsport ligy a ich renovaciu. nieco na sposob futbalovych, kde sa pred par rokmi spustila rozsiahla modernizacia stadionov a momentalne ma uz vela klubov utulny, maly stadion, ale aspon s normalnymi tribunami a dobrym zazemim. je nieco taketo mozne aj v hokeji? ze by SZHL povedzem spravil rovnaky projekt a podla neho by obnovil stadiony. neocakavam odpoved typu nie su peniaze, lebo tie nie su ani vo futbale a dalo sa to spravit a taktiez idu MS, kde by sa peniaze mali zarobit.

dalsia otazka sa mozno netyka vasej kompetencie, ale zujma ma vas nazor na nu. co si myslite o vsetkych tych "trapnych" sezonnych turnajoch ako Nemecky pohar atd. ma zmysel volat na ne nasich najlepsich Europskych hracov, ci nechat ostatnych nech sa ukazu, popripade ako postupovat s hracmi, ktori sa z tychto turnajov ospravedlnia
10.10.2016 - 15:01
0

Martin Kohút

 

Je na trénerovi, akú si urobí stratégiu. My sa o tom s nimi rozprávame. O tom, na čo má turnaj slúžiť, či na to, aby vyskúšal konkrétneho hráča, či na to, aby si vyskúšal herné situácie, alebo aby si vyskúšal psychiku hráča. To nechávame čisto na nich. A je to aj o reciprocite. My ideme na Nemecký pohár, oni zasa prídu k nám na Slovakia Cup. Je to zatiaľ jediná možnosť, ako sa dostať k nejakej príprave, ale hľadáme možnosti, aby sme sa dostali aj k zápasom lepšej šestky. V tomto je dôležitá aj diskusia s medzinárodnou federáciou o tom, ako by mali vyzerať reprezetnačné prestávky a akým spôsobom by to malo fungovať. Lebo stále je to o tom, aby hráči prichádzali na zrazy pred majstrovstvami sveta. Takže chceme nájsť spôsob, aby sme hrali čo najviac zápasov s kvalitnými tímami.
13.10.2016 - 15:24
+1

Kofola64

 

Dobry den chcem sa vas sptytat ci planujete nieco robit s korupciou mladeznickych trenerov ak je to vo vasej kompetencii myslim tym ze any nehravali hraci bohatych rodicom na ukor chudobnych lebo ty chlapci zbohatlikov a sponzorov casto na to nemaju a hraju na ukor talentov s chudobnejsich rodin len preto lebo otecko dava do klubu peniaze alebo trenerom do vacku a potom na to doplaca aj repre lebo su tam tlaceny chlapci ktorych rodicia maju peniaze dakujem a prajem vela stastia.
10.10.2016 - 15:37
+4

Martin Kohút

 

Celé to čo ste spomenuli je podľa mňa obrazom spoločnnosti, ktorá tu je. A ja nemôžem ovplyvňovať ľudí, proti ktorým nemám dôkazy. Zatiaľ som žiadne nedostal. Ale aj na základe informácií ktoré mám a ktoré sú samozrejme neoficiálne, sa budem systémovo snažiť čo najviac takéto ovplyvňovania obmedziť. Je to interný systém, ktorým chceme zabrániť takýmto veciam. Ale korupciu nemožno zrušiť, dá sa s ňou iba bojovať.
13.10.2016 - 15:30
+7

journalist

 

Dobry den , chcem aby ste vedeli ze vam drzim palce najblizsom obdobi aby ste podvihli ten nas hokej. Teraz ta otazka planujete do buducna podporit aj trenerske vzdelavanie na SR? Hlavne co sa tyka finnancii su nesmierne vysoke a hlavny problem vidim aj v otm ze vzdelavania sa konaju len v BA a mna osobne to odradzuje od trenovania na SR.
10.10.2016 - 16:08
+1

Martin Kohút

 

Určite áno. Chheme pripraviť nové koncepcie vzdelávania a nielen čo sa týka trénerstva, ale aj v iných oblastiach. Od funkcionárov cez obslužný personál a pomocných pracovníkov. Potrebujeme kompletne zmeniť vzdelávanie, aby bolo systematické a merateľné. To je najväčší problém. To čo píšte, stretávam sa s tým, že sa všetko centralizuje do Bratislavy. Áno, je to jednoduchšie, ale chcel by som prejsť na využívanie vecí, ktoré sú bežné v 21. storočí. Aj vo výkonnom výbore napríklad máme telekonferencie. Už sme to niekoľkokrát využili. Takže aj školenia by mohli byť takouto formou.
13.10.2016 - 15:34
+2

DundyVSZ

 

Dobrý deň p.Kohút ,

v prvom rade by som Vám chcel poďakovať za to,že ste nabral odvahu a ujal sa pozície prezidenta SZĽH.Pevne verím, že tento krok zmení fungovanie celého zväzu k pozitívnejším výsledkom Slovenského hokeja.Chcem Vám touto cestou položiť zopár otázok:
1.Projekt Orange 20 - myslím, že tento projekt neodráža skutočný talent na Slovensku a hráči ktorí tam pôsobia , nie sú top v tejto kategórii.Chcem sa teda opýtať , akým spôsobom, resp. zamýšľate sa podporiť aj talenty zo sociálne slabších rodín?Resp.bude existovať aj na Slovensku agent pre vyhľadávanie talentov?V súčasnej dobe je nastolený trend pre deti z lepšie situovaných rodín.
2.Ako vnímate klub Slovan Bratislava z hľadiska budúcnosti pre Slovenský hokej?Nie je to podľa Vás len business a zbytočné odčerpávanie sponzorských príspevkov firiem smerom do KHL? Zajímam sa o to nakoľko by tieto prostriedky veľmi pomohli k rozvoju našej ligy a úroveň hokeja by tým pádom bola zas o čosi vyššie.
3.Chystáte zmenu na poste GM slovenskej reprezentácie?Samozrejme mierim tým na p.Šatana, ktorého by mnoho ľudí videlo veľmi rado v tejto pozícií.

Ďakujem Vám za Vaše odpovede a prajem veľa úspechov vo Vašej práci.S pozdravom Dundy.

10.10.2016 - 16:35
+4

Martin Kohút

 

1. Myslím si, že budeme musieť vytvoriť nejaký systém dotácií pri tých najslabších. Je to súčasťou projektov. Malo by to byť systémom štipendií, aby ak je hráč skutočným talentom, tak aby si kluby mohli žiadať peniaze na prípravu priamo od zväzu.
Jedného sa nebojím, že by sa nejaký talent zatratil. Na Slovensku je dnes toľko agentov, že ak sa nejaký talent skutočne nájde, určite ho nejaký agent objaví a pošle ďalej.
2. Treba si zistiť, koľko sponzorských prostriedkov zo Slovenska berie Slovan. Ak takúto otázku niekto položí, musí si to zistiť.
3. Ja chcem hlavne zmeniť spôsob práce s reprezentáciou. A podľa mňa je Miro Šatan tým správnym človekom, ktorý to dokáže.
13.10.2016 - 15:52
+1

dufus

 

pekný deň prajem Pán prezident SZĽH
prečítal som si všetky príspevky, tak Vám položím jednu jedinú otázku aj ja:
odpoviete na otázky Vy osobne,pravdivo a vecne,alebo Vám niekto pripraví nič nehovoriace odpovede ??viem ,že stačilo počkať do budúceho týždňa na odpovede a budem vedieť na čom som,ale chcem to "počuť"od Vás

s pozdravom dufus z nitričky
10.10.2016 - 17:15
+5

Martin Kohút

 

Redaktori vám potvrdia, že áno, dokonca nemám pred sebou ani jeden papier.
- Počas otázok a odpovedí sme p. Kohúta odfotografovali a informovali o tom aj na našom FB (pozn. red.)
13.10.2016 - 15:55
+2

emoxx1

 

Prajem dobrý deň. Chcel by som sa vás spýtať prioritne k akcii DETI NA HOKEJ. Je dobré, že sa táto akcia organizuje. Pred nedávnom som sa s mojím synom zúčastnil na tejto akcii v Ružinove. Môj syn mal to šťastie, že bol jeden z 10 detí ktoré vyhrali hokejovú výstroj. Bol na ľade prvý krát a vzbudilo to v ňom veľký záujem o hokej. Dnes už trénuje v prípravke. Problém nastal len v tom, že výstroj sa priamo viazala k Ružinovskému klubu. My sme ho však museli z logistických dôvodov prihlásiť v Petržalke. Takže som mu nakoniec musel výstroj kúpiť ja, keďže tá vyhratá je neprenosná. Možno by stálo za zváženie, či by sa výstroj ktorú dávate deťom nemala viazať na aktívne trénujúceho jedinca, bez ohľadu na to v akom je klube. Viem, že kluby v ktorých akciu robíte na tej akcii zrejme participujú, tak to nebude jednoduché. Nechcem sa ani sťažovať, ani vyplakávať. Ja som novú výstroj našťastie s troškou uskromnenia vedel kúpiť, no vidím štrbinku v systéme kde mnohé z detí kvôli tomuto nakoniec ani nemusia začať hrať, keďže výstroj si sami kúpiť nemôžu a klub kde ju s trochou šťastia vyhrajú majú ďalej od domu, keďže v ich blízkosti sa akcia nekonala.
Ďakujem za odpoveď.
10.10.2016 - 17:21
+14

Martin Kohút

 

Zachytili sme tento problém. Deti nám migrujú z klubu do klubu, ale tento projekt sa konal poprvýkrát a zachytil nám reálne vyše 300 detí do tréningov. Bol to veľmi úspešný program, tento rok bolo až 41 takýchto podujatí, kluby o to majú veľký záujem. Ale k vášmu problému - registrujeme to a budeme sa snažiť v spolupráci s klubmi tento problém odstrániť.
13.10.2016 - 16:01
+4

F4X

 

Dobrý deň

Moja otázka bude taká nehokejová a to je:

Čo bolo skôr sliepka alebo vajce? Kedžte ste kohút odpoveď poznáte len Vy
10.10.2016 - 19:06

Martin Kohút

 

13.10.2016 - 15:56
+32

caput rerum

 

Dobrý deň,
Jedným zo základných pilierov Vášho progamu kandidatúry na prezidenta bola téma "mládež". Čo sa udialo v tejto oblasti od Vášho zvolenia? Nebolo by vhodné preorganizovať súťaže od ročníka 5ŠHT až po 8ŠHT? Nie je dobré ak sa tieto súťaže hrajú len v regiónoch, pretože dosť často končia zápasy divokými 2 cifernými výsledkami a mnoho tímov nastupuje na zápasy v počte 10+1. Stálo by možno za to vytvoriť napr. 2 ligové úrovne, silnejšiu a slabšiu, so zostupom a postupom, pričom by sa to geograficky rozdelilo na 2 polovice, východ + časť stredu a západ + časť stredu. Dnes sa prakticky nemajú šancu stretnúť mladšie kategórie (od kadetov nižšie) napr. KE alebo PP s tímami ako BA, TN, NR, tento model by bolo určite prospešnejší ako súčasný skostnatelý. Ďakujem
10.10.2016 - 19:42
+12

Martin Kohút

 

Myslím, že to je dobrý nápad. Mali by ste sa zapojiť, bude výzva k zmene týchto súťaží priamo na kluby. Neviem, či pracujete v nejakom klube, alebo hnutí. Kto bude mať záujem sa k tomu vyjadriť, bude prizvaný do tímu.
13.10.2016 - 16:28
+8

Necidator

 

Dobrý deň,
rád by som sa Vás spýtal ako plánujete očistiť meno hokeja na Slovensku, kedy nemalá časť fanúšikov ho odsudzuje z dôvodu podnikateľského prepojenia jeho vedúcich pracovníkov na "podnikateľov" ako Brhel,Široký a spol. a zároveň, či v prípade úplnej očisty odstúpite, nakoľko ste mali a možno stále máte podnikateľské prepojenie na vyššie uvedené osoby aj vy?
10.10.2016 - 19:45
+4

Martin Kohút

 

Sledujte to poctivou prácou. Nám nezostáva nič iné, len poctivá práca.
13.10.2016 - 16:30
+2

TomsKE

 

Dobrý deň.

Väčšina vecí tu už asi odznela, avšak mňa by zaujímala jedná vec. Stanovili ste si nejaké merateľné ciele na začiatku Vášho pôsobenia, ktoré môžete neskôr vyhodnotiť? (Ak áno aké). Chápem že veľa vecí sa meria v hokeji ťažko (napr. "sila slovenskej repre" a pod.), ale myslím si, že ak človek chce niečo kontinuálne zlepšovať (PDCA cyklus), mal by to vedieť nejakým spôsobom merať.

Vďaka a prajem pekný deň.
10.10.2016 - 21:03
+1

Martin Kohút

 

Súhlasím. Všetci vo zväze budú mať KPA karty, ktoré budú plniť. Keď vy dávate skratky, ja vám dám tiež.
13.10.2016 - 16:32
+7

Magma

 

Dobry den p. Kohut,

chcem sa opytat, preco nemaju Kosice a Slovan dva vyznamne a najvacsie kluby s historicky vybornymi vysledkami zastupenie vo Vasom Vykonnom vybore SZLH?

Podla mna je to skoda nevyuzit tento moment a aj takto ukazat verejnosti, ze hokejove Slovensko sa spojilo aj na tej navyssej urovni.

Hovori sa, ze dobry a uspesny manazer sa obklopi schopnejsimi ludmi ako je on sam...mne to zatial pride, ze vo vykonnom vybore ste zatial najschopnejsi Vy sam - pri vsetkej ucte k ostatnym clenom.

Prajem vela uspechov a sily..
10.10.2016 - 21:20
+15

Martin Kohút

 

Lebo ich delegáti nezvoolili. Nemôžem ovplyvňovať ich voľbu.
Neviem si vybrať výkonný výbor, ale viem si vybrať pracovníkov priamo na zväze a môžem posúdiť, či sú schopnejší. Súhlasím s tvrdením, že dobrý manažér si vyberá v danej oblasti schopnejších ľudí, ako je on sám. A ja verím, že v danej oblasti sú schopnejší, ako ja.
13.10.2016 - 16:36
+2

menko1

 

Dobry den.Chcem sa spytat kedy by sa mohla zacat rekonstrukcia zimneho stadiona v Trencine.Rokoval ste o tom uz s panom primatorom Rybnickom?Dakujem za odpoved.
10.10.2016 - 21:41
+1

Martin Kohút

 

Pán Rybníček prejavil záujem o stretnutie, takže sa s ním stretneme.
13.10.2016 - 16:36
+2

bozkad

 

1. Otázka, čo s prvou ligou ? Ako sa mohlo dopustiť, že v nej hrá len 9 tímov ???!!!
10.10.2016 - 21:49
+6

Martin Kohút

 

Pretože deväť tímov prejavilo záujem nehrať. Taká je momentálna situácia, to sa nedopustilo.
13.10.2016 - 16:38
+4

Laranjeira

 

Dobry den pan Kohut. Chcem sa Vas opytat, ake su vase plany na podstatne pozdvihnutie kvality mladeznickeho hokeja na Slovensku plosne, teda uz v kluboch a to od najnizsich ziackych sutazi az po juniorku namiesto naivneho spoliehania sa na to, ze projekty centralizovanej pripravy mladeznickych reprezentacii vsetko vyriesia. Mate tiez zaujem uzsie previazat hokej so vzdelanim, otvarat hokejove triedy ci gymnazia? Ste spokojny so sucastnym stavom? Napada mi milion veci ktore su v nasom mladeznickom hokeji zanedbane, spomeniem snad len organizaciu juniorskych sutazi. Preco mame u nas len celostatne juniorske extraligy U18 a U20 a uplne absentuje liga mladsieho dorastu? Za byvaleho rezimu kedy sme vychovavali vela dobrych hracov sme mali regionalne ziacke sutaze 5. az 8. rocnikov na ktore nadvazovali ligy mladsieho a starsieho dorastu(U16 a U18), starsi hraci sa uz presadzovali medzi dospelymi. Dnes mame ligy 6. az 9. rocnikov na ktore nadvazuje U18 a U20, cele je to nejake posunute pri com by sme sa mali asi uberat opacnym smerom.
10.10.2016 - 21:51
+6

Martin Kohút

 

To je o zmene systému, budeme to meniť podľa projektu, ktorý sa pripraví.
13.10.2016 - 16:39
+1

malinok

 

Pan Kohut pozdravujem Vas. Len jedna otazka. Ak chceme aby nas hokej fungoval musi byt jasny kvalitny system. Z hladiska ocistenie vztahov a korupcie vo vztahu k treningovemu procesu by bolo mozno zaujimave urobit iste trenerske staze zo zahranicnymi kvalifikovanymi trenermi (napr. FIN, SWE), ktory by boli prerozdeleny do jednotlivych miest. Myslim to na urovne od juniorov atd. Mozno by to bol projekt nie na zahodenie, samozrejme je mi jasne ze by to nebolo lacne. Hovorim to preto lebo si myslim, ze na Slovensku nie je spravodlive sito na vygenerovanie potencionalnych talentov.
10.10.2016 - 22:04
+2

Martin Kohút

 

Súhlasím. Budeme to riešiť v systéme vzdelávania. My tam musíme posielať trénerov nielen preto, aby tam išli, ale aj preto, aby sme vedeli, načo tam idú.
13.10.2016 - 16:41
+1

keith111

 

Síce tu už taká podobná otázka na tú tému je, ale ja by som bol rád keby Vaša odpoveď bola celkovo plošne na 1. ligu a nielen na to, že prečo ju hrá len 9 klubov ako tu je, tá otázka. Teda aký máte pohľad na celkové fungovanie 1. ligy, či už cez finančne zabezpečenie klubov, marketing tejto ligy, úroveň rozhodcov a rozhodovania v tejto lige, aký je vlastne podľa Vášho názoru celkový prínos nového partnera, teda Budiš. Pretože, keď si to porovnám napr. s WSM ligou v ČR, tak to je sto a jedno. To sa nedá porovnávať. Naša 1. liga sa hrá v podstate v poloamatérskych podmienkach a podobá sa zázemím klubov, úrovňou zápasov, úrovňou rozhodovania skôr na 2. české ligy, čo sú ligy hrané už v podstate regionálne. Teda máte nejaký víziu ako zlepšiť obraz a úroveň Budiš 1. hokejovej ligy?
10.10.2016 - 23:38
+2

Martin Kohút

 

Áno mám, ale musíte chápať, že iba začíname. Po 23. rokoch má prvá liga poprvýkrát generálneho sponzora. Doteraz nikdy nemala. Veľmi rád chcem pomáhať rozvíjať ju, jej vedeniu, pánovi Ľuptákovi. Ale opakujem, iba začíname.
13.10.2016 - 16:43
+2

matejtv

 

Chcem sa opytat že kedy bude hrat Slovenska hokejova reprezentacia v Trebišove a či planujete aj v tomto meste opravovat zimny stadion kedže hk2016Trebišov pôsobi v 2 lige dakujem
10.10.2016 - 23:46
+2

Martin Kohút

 

Zväz nie je majiteľom zimného štadióna v Trebišove. Zatiaľ som nevidel žiadnu ideu a nápad. Na zväz mi nič neprišlo, zo strany mesta zatiaľ nejevidujem žiadny záujem. Ale primátori majú termín do konca októbra. Všetci žiadajú nejakú dotáciu od nás na štadión, to sa priznám. Ale my nie sme majiteľmi štadióna. To sú mestá. Takže môžeme pomáhať, ale nie zabezpečovať ich prevádzku.
13.10.2016 - 16:46
+3

jh12

 

Zdravim Vas Martin,

1. Dlhodobo mame problem s presadzovanim hracov z nasej ligy do repre teamu. Nemyslite ze by bolo namieste vytvorit tzv. "B" Muzstvo cisto z nasej ligy, resp. z inych lig, ktore nemaju taku kvalitu ale su tam potencionalny hraci pre "A" repre muzstvo a vo volnych terminoch organizovat dajme tomu na urovni V4 turnaj, kde by hraci nabrali postupne skusenosti?

2. Je mozne pocas letnej pripravy pomoct pri organizacii atraktivnejsich pripravnych zapasov so zahranicnymi klubmi?

3. Na zaklade Vasich kontaktov je mozne priniest do nasho hokeja najmodernejsie analyticke nastroje, ktore sa pouzivaju v NHL (software, know how), ktore by mohli zvysit kvalitu?

Vdaka
11.10.2016 - 8:04
+2

Martin Kohút

 

1. To sa už deje, máme olympijský výber.
2. Neviem, či ste mysleli kluby, alebo reprezentácie. Ale kluby majú atraktívnych zápasov dostatok. A majú podľa mňa dosť nabitý program.
3. Mám veľmi pozitívny vzťah k technologickým novinkám. Takže sa budem snažiť, aby sa takéto novinky dostali do slovenskej ligy v čo najkratšom čase. Je toho strašne veľa, čo pripravujeme. Budeme sa snažiť zavádzať do ligy to, čo v zahraničí vidíme.
13.10.2016 - 16:50
+1

Malokarpatsky

 

Pán Kohút, prajem vám veľa šťastia v tejto pozícii a verím, že posuniete slovenský hokej vyššie.

Moja otázka: V hokejových kruhoch (aj medzi rodičmi mladých hráčov) koluje "cenník Ernesta Bokroša" pre účasť v Orange 20 a následne pre MS juniorov. Je to podľa vás správna cesta ako posunúť vyššie mladé talenty? Skúšali ste robiť nejaký prieskum medzi rodičmi o tejto situácii? Lebo je mi jasné, že dokázať to nie je ľahké.
11.10.2016 - 9:29
+7

Martin Kohút

 

Poprosím každého, kto má konkrétnu skúsenosť, nech sa za mnou zastaví a nech mi rozpovie svoj príbeh.
13.10.2016 - 16:50
+11

burnzie

 

Dobrý deň pán Kohút
Ja by som sa chcel opýtať aký máte celkovo vzťah k hokeju. Sledujete aj zápasy NHL ??? Máte nejakého obľúbeného hráča alebo klub ? Je pred Vami veľa roboty a ja Vám držím palce vo vašej funkcii.Výsledky sa ukážu tak za 5-10 rokov. Treba začať od mládeže. Ja keď sledujem MS juniorov už pár rokov tak oproti klubom zo silnej 6-ky máme problém hlavne po korčuliarskej stránke.Darmo je hráč technický a pod keď je tento deficit. Preto by som sa na záver opýtal či už do mládežníckych kategórií neangažujete trénerov zo zámoria alebo pod ???
11.10.2016 - 9:46
+3

Martin Kohút

 

Súhlasím, a aj s tou metodikou. Netreba zabúdať, že puk je stále rýchlejší, ako hráč. Čiže týmto to nemôžeme nahradzovať, ale je to veľký problém. Aj laik vidí, že rýchlosť korčuľovania je veľkým problémom. Ak rýchlejšie korčuľujete, musíte aj rýchlejšie pracovať s pukom.
Obľúbený klub v NHL nemám, ale páčia sa mi dresy N.Y.Rangers.
13.10.2016 - 16:53
+3

dusanTN

 

Dobrý deň,

chcem sa opýtať, aký máte názor na to, že štátne firmy sponzorujú/sponzorovali súkromný hokejový klub. Je to podľa Vás v poriadku? Každý vie, o čom hovorím. Dúfam v úprimnú a nevyhýbavú odpoveď.

Ďakujem
Dušan
11.10.2016 - 11:06
+6

Martin Kohút

 

Treba sa spýtať, že kto dnes zo štátnych firiem sponzoruje Slovan. Je obchodnou stratégiou firiem, že sa rozhodnú sponzorovať klub KHL. Asi majú na to dôvod.
13.10.2016 - 16:55
+6

defender BLOG

 

To DusanTN: Jeho názor bude taký, že to bude rešpektovať!!!

Dobrý deň pán Kohút.

Chcel by som Vás požiadať aj touto cestou, aby ste vysvetlili tu prítomným fanúšikom svojich klubov fungovanie súkromnej akciovej spoločnosti v trhovom prostredí (aj napriek tomu, že tu padla pochybnosť o tom, že by ste na konkurenčnom trhu prežili, keby ste neobchodovali so štátom). Že niektoré kluby (Slovan a Košice) musia platiť nájom za štadión a nemajú ho ako sponzorský dar od mesta... že nevraživosť medzi fanúšikmi Slovana a inými klubmi už bol na tak neznesiteľnej úrovni, že sa oba tábori pri návšteve zápasov svojich mužstiev na ihrisku súpera museli báť o svoju bezpečnosť. Slovan v podstate urobil ústretový krok voči Slovensku a odišiel, aby tak zmiernil napätie a neudržateľnú situáciu, ktorá sa mohla skončiť naozaj zle. Ak chcel manažment Slovana zachrániť hokej a klub v Bratislave, musel ísť za kvalitov (aj keď o rozhodcoch sa to povedať nedá) a jeho krok sa mu vyplatil. Fanúšikovia Košického hokeja, kde mám veľa známych a priateľov, sami pociťujú upadajúcu úroveň výkonnosti svojho mužstva, ktoré hrá už takmer bez motivácie a klesajúci záujem o hokej v KE zo strany fanúšikov, keď sa do osem tisícovej haly chodí na ligu pozerať ledva 3000 znudených divákov. Z prostredia KE unikajú informácie, že sami predstavitelia klubu sa obzerajú po iných možnostiach, ktoré by vrátili divákov späť a zdvihli reaktivitu hokejových zápasov v Steel aréne.
11.10.2016 - 11:56
+16

Martin Kohút

 

Netrúfam si to vysvetliť.
13.10.2016 - 17:12
+3

mitoO

 

Dobry den,
ako by ste sa postavili k pripadnemu odchodu hociktoreho slovenskeho klubu do ceskej extraligy, pripadne EBEL ligy (horizont Vasho funkcneho obdobia)?
Mozete napisat Vasu allstar 5ku prebiehajucej Tipsport ligy?
Otazka pre redakciu: planuje hokejportal takyto rozhovor aj s Risom Lintnerom?
11.10.2016 - 17:56
+5

Martin Kohút

 

All Stars päťku nemám. Nechám to na fanúšikov.
13.10.2016 - 17:12
+1

davidoš 15

 

Pan Kohut
Mohli by ste mi povedat kedy zabezpečite aby slovan hral Tipsport ligu
11.10.2016 - 18:48
0

Martin Kohút

 

Ak sa stanem majiteľom Slovana.
13.10.2016 - 17:13
+23

lesslie69

 

Pán Kohút,ake je vaše prepojenie s organizáciou Smer s.r.o. ktorá ako dnes všetci vidíme vznikla len na vystupovanie eurofondov tzv.našimi ľuďmi?
11.10.2016 - 21:49
+2

Martin Kohút

 

Nepoznám nijakú Smer s.r.o. Politika do športu nepatrí.
13.10.2016 - 17:14
+5

apocalypto

 

Zdravim,1 hokejova bašta slovenska chátra Dubnica neplanuje sa nejako vliat injekciu tomuto klubu?
2 vela ludi ma pocit ze projekt slovan v khl nema zmysel, leju sa tam nehorazne peniaze a slovakov tam hra coraz menej nemate rovnaky pocit? Ze peniaze ktore ,,sponzori" leju do jamy by sa nemohli vyuzit inde?do mladeze v Dca,lm,snv napr?
3 Zahra si slovensky vyber na ms v hokeji aj v kosiciach? Trebars otvaraci zapas? Je podla vas fer hrat vsetky zapasy v ba?
4 chcete byt dobrym prezidentom? Ako budete spolupracovat s verejnostou?nemyslite ze by bolo dobre zriadit stranku kde by ste zverejnovali rozne cisla tykajuce sa chodu ,zmluv ?
5 osobne si myslim ze sa nic nezmeni vasim predsednictvom,viete slubit alebo nieco zagarantovat co sa urobi za vasho obdobia?
11.10.2016 - 22:06
+2

Martin Kohút

 

1. Primátor Dubnice sa nahlásil na stretnutie, takže sa budeme rozprávať.
3. Nie je to fér, ale je to otázka ekonomiky. Ale nie je to uzavretá otázka. Budeme o tom hovoriť.
4. Chcem byť prezident, ktorý slovenskému hokeju prinesie rozvoj.
5. Všetky nnaše zmluvy sú dnes zverejňované na informačnom systéme. Taká stránka existuje, vyplvýva nám to z povinnosti podľa nového zákona o športe.
13.10.2016 - 17:16
+1

Martin Kohút

 

6. Myslím si, že v najblžších 12.-12. mesiacoch predstavím veľmi veľa vecí, ktoré sa zrealizujú počas môjho funkčného obdobia.
13.10.2016 - 17:19
+1

Mihalpp

 

Dobrý deň pán Kohút,

úroveň a výkon slovenskych rozhodcov je úplne žalostná, naša liga ci už prva alebo extraliga prichádza o kvalitu aj vďaka nim,, máte v úmysle s tým niečo robiť, máte už nejaký plán?

Vďaka, pekny deň prajem
12.10.2016 - 3:37
+3

Martin Kohút

 

Je to jedna z vecí, ktoré som po svojom príchode riešil. Mali sme stretnutia so zástupcami rozhodcov, možno verejnosť zaregistrovala, že sme delegovanie rozhodcov preniesli priamo na zväz, takže nie je pod palcom komisie rozhodcov. Nastavili sme na stretnutí systém rozvoja a hlavne zlepšenia kvality rozhodcov. Nehovorím, že kvalita je katastrofálna, ale chceme pritiahnuť nových a mladých rozhodcov.
13.10.2016 - 17:41
+3

ErikHKM

 

Zdravim Vas pan Kohut chcem sa opytat ci nahodou nemate v plane rokovat s STV o niecom takom ako bola dakedy relacia Odpiskane? Kde.bol kompletny zostrih zo zapasov?dakujem za info
12.10.2016 - 6:16
+14

Martin Kohút

 

Dobrý nápad, môžeme.
13.10.2016 - 17:41
+22

ErikHKM

 

Dakujem za odpoved a snad to uvidime opat v TV kedze platime tie koncesionárske poplatky a davaju maďarský magazin a ine sprostosti
14.10.2016 - 8:15
+4

civoklap

 

Už v roku 1995 som navrhoval"profiligu" a pod ňou amatérsku ligu. Podľa toho sa situácia v slovenskom hokeji dastala na túto úroveň a i.liga sa satla súťažou nezaujímavou pre veľa klubov (viď. BArdejov, Piešťany , Senica, Nitra ako víťaz II. ligy a predala licenciu...). Neuvažujete o spoločnej I a II. lige podľa oblastí a potom nádstavbu a play - off o postup do extraligy? Odpadlo by nákladné cestovanie pre tie chudobnejšie kluby, bolo by viac "derby", mala by sa dať povinnosť mestám, kde sa za štátne postavili štadióny( Nové Mesto n.V.)vytvoriť mužský a následne mládežnícky hokej, uplatnenie by tam našli juniori, čo končia v juniorke kariéru a neuplatnia sa v KHL resp. v extralige. Nebolo fér dať Slovanu KHL a Bratislava je bez hokeja, mala byť povinnosť, aby Slovan postavil aspoň do II.ligy "B"
12.10.2016 - 6:50
+1

Martin Kohút

 

Musíme s tým niečo robiť. To je to čo som už hovoril, že len deväť tímov sa prihlásilo do prvej ligy. Bude to súčasťou toho celého sytému, ktorý pripravíme tak, aby bola liga atraktívnejšia vo všetkých oblastiach.
Dlhé roky som po odchode Slovana do KHL počúval, že Bratislava nemá profesionálny tím. Dnes má Bratislava tím v druhej lige, priznám sa, že som bol aj na ich zápase. Začína to byť celkom zaujímavé, takže v krátkom čase môže mať Bratislava zastúpenie v prvej lige.
13.10.2016 - 17:45
+4

civoklap

 

HC Bratislava: To som len skúšal, či sa o HC Bratislava vie, muinulý rok nemali ani strechu nad hlavou, Petržalka ich vyhodila, cestovali s taškami ako prípravka na tréningy a zápasy boli stále inde...a že je to jediný klub z hlavného mesta nikoho ani mesto BA nezaujímalo. Boli aj iné pokusy mať v BA hokejovu seniorskú súťaž, tie však skrachovali. Osobne som rád, že ich prichýlil Ružinov, ostatné štadióny nemajú ani tribúny a vôbec zázemie. Časť hráčov hrávala v HAmuliakove, treba poďakovať spätne HC Hamíkovo za ich prichýlenie, ale cestovanie na tréningy , zápasy už hráčov "omrzelo" , nie že nemali záujem hrať tam hokej, ale stále len peniaze a navyše strata času. Obávam sa, že pokiaľ sa klubu nepomôže môžu skončiť ako HOBA , Ekonom, Danubia, Ružinov, River Blade. Všetka česť manažerovi klubu aj hráčom, ktorí by mohli hrať bez problémov I. ligu a hrajú II. ligu bez nároku na honorár a venujú sa svojmu zamestnaniu, ktoré živí ich aj rodiny, je potrebné poďakovať sa aj sponzorom, čo do toho projektu išli doposiaľ nie je vyriešený zákon o športe( alebo je? ) - zníženie dane ( určité %), rez. nezdaniteľná čiastka prostriedkov venovaných pre šport ( samozrejme pomerná časť)
14.10.2016 - 11:08
+2

strojar

 

Budem rád ak ma výsledky práce pána Kohúta presvedčia viac ako jeho odpovede.
14.10.2016 - 13:26
+5

lubfito

 

U mňa dobrý, odpovede na úrovni, nevyhýbavé.
Tak teda držím palce a dúfam že tento chlap sa zapíše do dejín hokeja presne opačne ako jeho predchodcovia. Snáď ten náš hokej nebude ešte viac drobiť ale spojí sily všetkých aby sme išli konečne vpred...
14.10.2016 - 14:15
+1


Ak chcete diskutovať, musíte sa prihlásiť.

 

Pridaj sa k našim fanúšikom na facebooku a dostávaj vždy čerstvé info s vôňou ľadu!

Rubrika: Rôzne Rozhovory



PREDPREDAJ17.2.2018 14:00 Ondreja Nepelu | BA

Najčítanejšie články

Európska Univerzitná Hokejová Liga
TímZSkóreB
1.Trenčín2993:5267
2.Zvolen29101:7560
3.Košice2997:6558
4.B. Bystrica29105:7055
5.Nitra29104:8055
6.Poprad2981:8145
7.Žilina2975:8139
8.L. Mikuláš2965:7831
9.N. Zámky2967:9729
10.SR 202038:8714
11.Detva2949:10912
TímZVVPPPPSkóreB
1.Prešov3019515120:6468
2.Michalovce3019425144:6767
3.Skalica3020217128:7165
4.Topoľčany301462896:7256
5.Dubnica30142410110:8950
6.Bratislava30131313100:10244
7.Sp.Nová Ves3093414104:12837
8.Trnava307022179:12823
9.N. Zámky B306022269:16820
10.P. Bystrica295122175:15019
-Orange 209312346:3213
Aktualizované: 16.12.2017 05:01
tímzvvppppskóreb
1.Nitra2822204123:6570
2.Dukla2816426122:9158
3.Košice271513899:9350
4.B. Bystrica281333982:7648
5.Slovan2812421098:7646
6.Poprad2811421197:10743
7.Žilina2811241195:8541
8.L. Mikuláš28121312109:11841
9.Martin2810311494:9637
10.Skalica288131670:10029
11.Zvolen285221977:10621
12.Spišská274131951:10417
Aktualizované: 11.12.2017 04:57
tímzvvppppskóreb
1.Slovan2819315122:6064
2.Dukla2817047104:6055
3.Poprad281542799:6455
4.Košice271512993:7049
5.Skalica2815121091:7849
6.Nitra2812448104:8048
7.B. Bystrica28133111100:7646
8.Zvolen261331977:7546
9.L. Mikuláš2811331166:6942
10.Spišská289511398:10038
11.Púchov2810311479:8537
12.Michalovce2710131380:9935
13.Martin2810121581:9734
14.Žilina289041571:9631
15.Trnava288111869:9927
16.Prešov283012446:17210
Aktualizované: 11.12.2017 04:57
Tímzvvpprpppskorebody
1SKA Petrohrad4131602172-68107
2CSKA Moskva3926705127-5793
3Jokerit Helsinky3924208110-6881
4Lokomotiv Jaroslavl41206012112-9575
5Torpedo Nižnij Novgorod4319401484-8971
6Dynamo Moskva4316701798-9965
7HK Soči4017301497-10563
8Spartak Moskva42157018114-11061
9Severstal Čerepovec4213701689-10559
10HC Dinamo Minsk4114402080-9353
11HC Viťaz43123021106-12649
12HC Slovan Bratislava4110202384-14040
13Dinamo Riga415702372-10935
Aktualizované: 17.12.2017 01:17
Tímzvvpprpppskorebody
1Ak Bars Kazaň41231011114-8377
2Avtomobilist Jekatěrinburg41203011122-9373
3Neftěchimik Nižněkamsk4020201297-9870
4Avangard Omsk41177013105-7469
5Metallurg Magnitogorsk42176013109-10769
6Salavat Julajev Ufa40182017101-10361
7Barys Astana41155016115-12060
8Traktor Čeljabinsk4015601688-9460
9Amur Chabarovsk3912701393-10357
10HK Sibir Novosibirsk4114502086-10354
11Red Star Kunlun3811201872-9744
12Admiral Vladivostok4010402286-9842
13Lada Toljatti418302576-11135
14Jugra Chanty-Mansijsk413802568-12930
Aktualizované: 17.12.2017 01:17
Tímzvvpprpppskorebody
1SKA Petrohrad4131602172-68107
2CSKA Moskva3926705127-5793
3Jokerit Helsinky3924208110-6881
4Ak Bars Kazaň41231011114-8377
5Lokomotiv Jaroslavl41206012112-9575
6Avtomobilist Jekatěrinburg41203011122-9373
7Torpedo Nižnij Novgorod4319401484-8971
8Neftěchimik Nižněkamsk4020201297-9870
9Avangard Omsk41177013105-7469
10Metallurg Magnitogorsk42176013109-10769
11Dynamo Moskva4316701798-9965
12HK Soči4017301497-10563
13Spartak Moskva42157018114-11061
14Salavat Julajev Ufa40182017101-10361
15Barys Astana41155016115-12060
16Traktor Čeljabinsk4015601688-9460
17Severstal Čerepovec4213701689-10559
18Amur Chabarovsk3912701393-10357
19HK Sibir Novosibirsk4114502086-10354
20HC Dinamo Minsk4114402080-9353
21HC Viťaz43123021106-12649
22Red Star Kunlun3811201872-9744
23Admiral Vladivostok4010402286-9842
24HC Slovan Bratislava4110202384-14040
25Lada Toljatti418302576-11135
26Dinamo Riga415702372-10935
27Jugra Chanty-Mansijsk413802568-12930
Aktualizované: 17.12.2017 01:17
Tímzvvpprpppskorebody
1Nashville Predators311647106-8544
2St. Louis Blues3316510105-8444
3Los Angeles Kings3314610100-7743
4Vegas Golden Knights311379107-9542
5Winnipeg Jets321719108-9241
6San Jose Sharks311521085-7538
7Chicago Blackhawks321241198-8537
8Minnesota Wild321251293-9137
9Dallas Stars331441498-9737
10Anaheim Ducks321221186-9235
11Calgary Flames321061391-9935
12Vancouver Canucks331411487-10034
13Colorado Avalanche311231496-10132
14Edmonton Oilers331041796-10730
15Arizona Coyotes34342276-11819
Aktualizované: 17.12.2017 01:17
Tímzvvpprpppskorebody
1Tampa Bay Lightning311946117-7548
2Toronto Maple Leafs3414613109-9741
3Columbus Blue Jackets321281194-8441
4Washington Capitals3316412105-9641
5New Jersey Devils321359100-9641
6New York Rangers3213412105-9437
7New York Islanders3213412114-11137
8Pittsburgh Penguins331061495-10635
9Boston Bruins291321084-8234
10Philadelphia Flyers311211189-8933
11Carolina Hurricanes31851188-9733
12Montreal Canadiens321041487-10032
13Detroit Red Wings321021386-10331
14Florida Panthers32931593-11029
15Ottawa Senators30821382-10327
16Buffalo Sabres33711872-11123
Aktualizované: 17.12.2017 01:17
Tímzvvpprpppskorebody
1Washington Capitals82451118252-193120
2Dallas Stars8242823267-230109
3St. Louis Blues82361324224-201107
4Pittsburgh Penguins82381026245-203104
5Florida Panthers8239826239-203103
6Anaheim Ducks8239725218-192103
7Chicago Blackhawks82361126235-209103
8Los Angeles Kings82341428225-195102
9New York Rangers8239727236-217101
10New York Islanders82341127232-216100
11San Jose Sharks8237930241-21098
12Tampa Bay Lightning82361031227-20197
13Nashville Predators8235627228-21596
14Philadelphia Flyers82281327214-21896
15Boston Bruins8233931240-23093
16Detroit Red Wings82301130211-22493
17Minnesota Wild8234433216-20687
18Carolina Hurricanes82251031198-22686
19Ottawa Senators82261235236-24785
20New Jersey Devils82271136184-20884
21Montreal Canadiens8230838221-23682
22Colorado Avalanche8233639216-24082
23Buffalo Sabres8229636201-22281
24Winnipeg Jets8229639215-23978
25Arizona Coyotes8229639209-24578
26Calgary Flames82241140231-26077
27Columbus Blue Jackets8226840219-25276
28Vancouver Canucks8222938191-24375
29Edmonton Oilers82201143203-24570
30Toronto Maple Leafs8220942198-24669
Aktualizované: 17.12.2017 01:17

Bleskovky

Minnesota - Edmonton 2:3 v sobotňajšom zápase

V sobotňajšom zápase zámorskej NHL vyhrali hokejisti Edmontonu Oilers na ľade Minnesoty Wild 3:2. výsledok: Minnesota - Edmonton 2:3 jpUSA-Hokej-NHL-sobota-výsledok
včera o 22:38 - TASR

Davos - Lausanne 2:5 v 32. kole švajčiarskej ligy, gólový Gernát

Hokejisti Lausanne vyhrali v sobotňajšom zápase 32. kola švajčiarskej hokejovej National League na ľade Davosu 5:2 aj vďaka gólu slovenského obrancu Martina Gernáta. Ambri-Piotta - Bern 3:4 pp, Davos - Lausanne 2:5 (za hostí M. Gernát 1+0), Lugano - Fribourg-Gottéron 8:2, Langnau - Zürich 2:1, Kloten - Biel 3:2 pp a sn jpŠvajčiarsko-SR-Hokej-liga-32.kolo-výsledky
včera o 22:23 - TASR

Slováci v Nórsku druhí, Ramsay: "Som na tím hrdý" (2)

Slovenskí hokejoví reprezentanti zakončili svoje účinkovanie na turnaji MECA Hockey Games 2017 v nórskom Hamare víťazstvom nad domácim výberom 1:0 po samostatných nájazdoch. Po 60. minútach diváci na zimnom štadióne v Hamare gól nevideli, o osude sobotňajšieho stretnutia napokon rozhodli samostatné nájazdy, v ktorých sa presadili len Andrej Kudrna a Peter Ölvecký.
včera o 20:28 - TASR

Bern - Lugano 2:1 v 31. kole švajčiarskej ligy

Výsledky piatkových zápasov 31. kola švajčiarskej hokejovej National League: Bern - Lugano 2:1, Fribourg - Langnau 1:3, Lausanne - Servette Ženeva 3:5, Zug - Kloten 5:4 pp a sn, Zürich - Davos 3:2
15.12.2017 22:37 - TASR

Mannheim - Krefeld 7:0 v nemeckej DEL

Výsledky piatkových zápasov 31. kola nemeckej hokejovej DEL: Augsburg - Düsseldorf 2:1 pp a sn, Bremerhaven - Schwenninger 5:1, Eisbären Berlín - Kolín n. Rýnom 3:5, Iserlohn - Ingolstadt 4:3 pp a sn, Mannheim - Krefeld 7:0, Straubing - Norimberg 2:3
15.12.2017 22:08 - TASR

Ässät Pori - Jukurit 3:2 vo fínskej Liige

Výsledky piatkových zápasov fínskej hokejovej Liigy: Ässät Pori - Jukurit 3:2, Ilves Tampere - TPS Turku 2:3 pp, Jyväskylä - Hämeenlinna 4:1, Lukko Rauma - IFK Helsinki 1:0, Pelicans Lahti - Kärpät Oulu 3:1, Sport - Tappara Tampere 4:0
15.12.2017 20:01 - TASR

Nashville sa dohodol s firmou Bridgestone na novej reklamnej spolupráci

Hokejisti Nashvillu Predators budú hrávať svoje zápasy v Bridgestone Aréne minimálne do roku 2025. Obe organizácie sa v stredu dohodli na päťročnom predĺžení reklamnej spolupráce.
14.12.2017 10:17 - Michal Bruner / TASR

Dubinski utrpel zlomeninu, Columbusu bude chýbať 6 až 8 týždňov

Útočník Columbusu Blue Jackets Brandon Dubinski bude chýbať svoju tímu 6 až 8 týždňov. Dôvodom je zlomenina slznej kosti, ktorú utrpel v utorňajšom súboji s Edmontonom Oilers. Informovala o tom oficiálna webová stránka profiligy.
14.12.2017 09:48 - Michal Bruner / TASR

Chicago umiestnilo obrancu Fransona na listinu zranených hráčov

Vedenie tímu zámorskej NHL Chicago Blackhawks umiestnilo obrancu Codyho Fransona na listinu zranených hráčov. Franson utrpel zranenie v hornej časti tela a vynechal už dva zápasy. Na jeho miesto povolali z farmy z Rockfordu fínskeho zadáka Villeho Pokku.
14.12.2017 09:24 - Michal Bruner / TASR

Eisbären Berlín - Krefeld 3:1 v stredajšom zápase nemeckej ligy

Hokejisti Eisbärenu Berlín zvíťazili v stredajšom domácom zápase nemeckej ligy nad Krefeldom 3:1.
13.12.2017 21:36 - Michal Bruner / TASR

Archív krátkych správ »
Offensive výrobca dresov, oblečenia a suvenírov
ŠTATISTIKY TIPSPORT LIGA 2017/18

Najbližšie zápasy

20. 12. 2017
Poprad - Žilina o 17:00
L. Mikuláš - Trenčín o 17:00
Nitra - B. Bystrica o 18:00
Detva - Košice o 18:00

Odohrané zápasy

10. 12. 2017
DetvaTrenčín
2:6REPORT
L. Mikulᚎilina
2:3REPORT
PopradB. Bystrica
1:2REPORT
N. ZámkyNitra
3:4REPORT
ZvolenKošice
2:0REPORT

Najviac bodov

Michal KrištofNIT37 bodov
2.Paulovič M.NIT30
3.Hovorka M.KOS30
4.Coffman T.ZVO27
5.Ölvecký P.TRE27

Najlepší strelec

Matej PaulovičNIT19 gólov
2.Mikúš T.NIT17
3.Nagy L.KOS14
4.Handlovský L.ZIL14
5.Coffman T.ZVO14

Najlepší brankár

Michal ValentTRE94.63 perc
2.Laco M.NIT93.25 %
3.Tomek T.ZIL93.13 %
4.Habal V.KOS92.94 %
5.Lundström J.KOS92.8 %
Články SIHPA na HokejPortáli »