Táto webová stránka používa cookies na poskytovanie služieb a meranie anonymnej návštevnosti. Ďalšie informácie
Táto správa sa vám pravdepodobne zobrazuje, lebo používate starú verziu prehliadača Internet Explorer. Použite prosím verziu 9 a vyššie. Prípadne iný prehliadač (Firefox, Chrome, Opera). Ďakujeme za pochopenie.

Diskusia: Országh povedie Slovan v KHL

29.5.2018 16:37 TASR

Novým šéftrénerom hokejistov Slovana Bratislava v Kontinentálnej hokejovej lige (KHL) sa stal Vladimír Országh. V stredu o tom na tlačovej konferencii v Bratislave informoval výkonný viceprezident klubu Juraj Široký ml. Ten okrem nového trénera predstavil aj prvé posily na novú sezónu. Sú nimi brankári Marek Čiliak a Jakub Štěpánek, útočník Patrik Lamper a obranca Mário Grman.


Pridaj sa k našim fanúšikom na facebooku a dostávaj vždy čerstvé info s vôňou ľadu!

Rubrika: KHLHC Slovan


pepan95

 

Jasné a očakávané...Prajem aby sa mu darilo a doviedol klub do Play-Off
29.5.2018 - 16:39
+5

imko_one

 

Vlado prajem ti všetko dobré, nech sa darí a hlavne pevné nervy s výplatou
29.5.2018 - 16:40
+11

Kikira

 

Vitaj a nič nepýtaj....
29.5.2018 - 16:41
+6

gaspi

 

A ked aj pytat budes aj tak nic nedostanes
29.5.2018 - 16:43

Frostbite

 

29.5.2018 - 17:32
+4

NasHokej97

 

Že sa mu chce do toho bordelu...

Napriek tomu mu želám veľa štastia.
29.5.2018 - 16:43
+27

dufus

 

teraz sa ukáže čo ja za trénera....môj tip:december a finito
29.5.2018 - 16:44
+12

advokatiss

 

Rovnako ako Kristof ?
29.5.2018 - 16:47
+18

88Backo

 

No o čo,že tam Krištof vydrží dlhšie jak Vlado ?
29.5.2018 - 17:10
0

advokatiss

 

S tebou o nic, lebo mas vzdy len reci
29.5.2018 - 17:15
+27

88Backo

 

Sralo
29.5.2018 - 17:32
+2

forwardPP

 

Nemusel si sa pomenovať.
29.5.2018 - 18:52
+24

bigi BLOG

 

backo, kolko uz bolo tych prehranych stavok co si nedodrzal? tak sa necuduj ze s tebou nikto uz nejde do stavky lebo je to zbytocne
30.5.2018 - 10:04
+2

JozoNR

 

S Backom vzdy len o barak
29.5.2018 - 17:39
+12

dufus

 

mal si tu článok aj o prestupe Krištofa,tam si si mohol napísať tvoj tip ako to vidíš,ale spomenúť ho aj v článku o Orsagovi svedčí o tvojom nadhľade.....
30.5.2018 - 9:14
0

racmaster

 

orszagh je trener, ktory dokaze s najlepsim kadrom vyhrat ligu.
29.5.2018 - 17:33
+31

blue-311

 

Wau
29.5.2018 - 18:06
+1

Pukky

 

Očakávaný profesijný krok a akceptovanie ponuky pôsobiť v lepšej súťaži. Tiež mu želám, aby bol úspešný a hlavne pevné nervy doma aj vonku.
29.5.2018 - 16:44
+1

Brambor

 

tak BB tvrdí, že prerástol ligu... tak nech sa ukáže, sám som zvedavý. Slovan to bude mať v lige ťažké a o to dôležitejšie bude ako to tréner zvládne. Samozrejme želám veľa zdaru.
29.5.2018 - 16:46
+1

jetstick98

 

to aj slovan vraj prerástol ligu
29.5.2018 - 16:47
+33

Brambor

 

on už prerástol aj KHL... ani nepotrebuje tým skladať a GM prepustí pred sezónou - strategicky.
29.5.2018 - 17:11
0

racmaster

 

oni ho neprepustili, on im usiel
29.5.2018 - 17:34
+2

advokatiss

 

Drzim palce. Este budeme vsetci v BB za nim plakat, a aj ti co ho kazdorocne vyhadzovali.
29.5.2018 - 16:46
+3

Pukky

 

Trocha ho preceňuješ. Vyhral titul s najlepším mužstvom v lige, navyše ako tréner je stále iba na začiatku kariéry a má sa čo učiť. KHL je ale iná liga, tam uspejú len skutočné trénerské osobnosti a aj tie sa niekedy nevyhnú skorému a potupnému koncu. Taktiež v Slovane musí počítať aj s niečím, na čo v Bystrici nebol zvyknutý...

Chápem ho, že vzal túto ponuku, držím mu palce, ale ide do týmu, ktorý v súčasnosti nie je v najlepšej pozícii.
29.5.2018 - 17:03
+7

advokatiss

 

Stale si za tym stojim
29.5.2018 - 17:05
+5

racmaster

 

kader je viac ako trener, ked budete mat stale taky kvalitny, ako posledne 2 roky, finale mate takmer iste a dost pravdepodobne aj titul.
29.5.2018 - 17:36
0

axxel

 

No uz teraz budu mat aj oni podstatne vyssie naklady na hracov kedze od noveho roku plati zakon o sporte pre vsetky kluby a nie iba KE ... Pre porovnanie hrac ktory zarabal 3000 tak po novom naklady na neho stupnu na sumu cez 4000 eur ... A to je uz rozdiel pre kluby
29.5.2018 - 17:48
+6

bbiskra

 

prispevok za prispevkom davas meritko kader...Rusko mava pomaly kazdorocne na MS najlepsie muzstvo a nevedia vyhrat ci pod Znaroksom alebo kymkolvek inym lebo pohoria az na prilisnom mnozstve dobrych hracov.... treba uznat aj ine kvality a ustrazit si kader nabity hviezdami
30.5.2018 - 8:41
0

Cotillion

 

Rusi mavaju najlepsi kader? Coze? Kym budu stavat na hracoch z KHL, najlepsi kader mat nebudu ani zdaleka.
30.5.2018 - 9:56
0

racmaster

 

nevraviac o tom, ze uz daco aj povyhravali
30.5.2018 - 18:50
+1

hkmzv95

 

Preto Švajčiari porazili na MS Fínov a Kanadu a skoro aj Švédov lebo majú lepší káder, ze?
30.5.2018 - 10:16
0

racmaster

 

pointa je v slovicku porazili resp porazaju (pravidelne)

obcas vyhra aj slabsi, dokonca sa da povedat pravidelne, ale skoro vzdy vyhra lepsi
30.5.2018 - 18:52
0

hradnaveza

 

Po 10 zápasoch je voľný tréner.
29.5.2018 - 17:18
+2

Sunkafit

 

A co moze stratit ze nebudu predposledny ale posledny? Maju kader? Nemaju poriadny hraci su uz prec a ak posili maju bit Svitana Bondra a neviem kto tak sezona bude horsia ako ta predtim...
29.5.2018 - 20:51
+2

martin_aston

 

No : "Trocha ho preceňuješ. Vyhral titul s najlepším mužstvom v lige". To je asi pravda. Ale zároveň, to mužstvo bolo každý rok výrazne obmenené, Országh si víťazný tím vždy nanovo vyskladal a následne odtrénoval niekoľko rokov po sebe (ak rátame aj 2.miesto). Nemyslím si, že to je náhoda.
Či je správnym krok do Slovana? Uvidíme, ja si tým nie som celkom istý (paralela Ševela vo futbale). Ale rozumiem mu, toto je šanca, ktorá sa nemusí opakovať.
A samozrejme, s jeho odchodom sa viac otvárajú dvere k titulu pre ostatné tímy, najmä v TN zatiaľ vidno veľký hlad po úspechu.
29.5.2018 - 23:27
+3

Zkubydu

 

za a): vyhral titul s muzstvom, ktore si sam zlozil.
Netvrdim ze bez penazi inych, ale zlozil...
v Slovane si ho mozno tiez vysklada a dufam ze dobre, hoci osobne sa trochu bojim, ze na to doplati Bystrica a dost.

Som zvedavy ci si bude zhanat novych hracov co je narocne, alebo oslovi uz zohnanych a posunie ich z BB.
1.6.2018 - 13:30
0

dejvidBB

 

Konecne, zazracne sa nam presunula aj tlacovka z polky juna na najblizsi pondelok
29.5.2018 - 16:49
+2

imko_one

 

tak teda 4-tého ? niekto tu spomínal, že už tento piatok...
29.5.2018 - 16:53
0

GB11

 

A kto bude trénovať BB? Škoda že v Slovane ukončí jeho zatiaľ výbornú trénerskú kariéru
29.5.2018 - 16:59
0

88Backo

 

Advokatiss
29.5.2018 - 17:11
+18

Dzunkes

 

A trepal som??Ciliak tiez vo Slovane ako Orszagh
29.5.2018 - 17:00
+3

Tehelnepole

 

Sa mu divim.
29.5.2018 - 17:01
+5

authorZV

 

Spravil chybu, bojim sa, že sa tam zahrabe
29.5.2018 - 20:09
+1

abakuk

 

Vlado je momentálne (vravím momentálne) najlepší tréner na SVK, verím jeho schopnostiam postaviť typologicky dobrý káder, ktorý zabojuje o PO, aj ked som uz nechcel, ale permu si kúpim
29.5.2018 - 17:04
+4

hradnaveza

 

Neblazni, tonemyslis vážne?
29.5.2018 - 17:20
+23

zahorak009

 

Prečo? Je to jeho osobná vec a tvoj,môj alebo akýkoľvek iný názor z tunajšej diskusie je nepodstatný.
29.5.2018 - 21:00
+1

jetstick98

 

káder nestavia orságh ale štwfl, si uvedom !
29.5.2018 - 17:50
+2

HeyYou

 

setri radsej pre vnucata, to bude lepsia investicia.
29.5.2018 - 18:48
+5

Cylo24

 

Aj ja si kupim permu, ale na futbal
29.5.2018 - 19:22
+3

Tizo BLOG

 

prast jak uhod...
29.5.2018 - 22:48
+1

Tizo BLOG

 

podla mna je lepsim trenerom oremus...ale kazdy mame svoj pohlad.
29.5.2018 - 22:49
+2

gta98

 

Tak ako? Chce ten Slovan ešte toho Svitanu a Bondru? Mali o nich záujem pod Zimanom, teraz by už mať nemuseli.
29.5.2018 - 17:07
0

ElwisNR BLOG

 

Trénovať slovan v momentálnej situácii je nerozvážnosť čudujem sa že sa na to dal keď to už raz zažil ako asistent Rosťa Čadu
29.5.2018 - 17:08
0

Sunkafit

 

Do zivotopisu dobre...
29.5.2018 - 20:52
+3

peto137

 

A ked slovan skonci sezonu na zaciatku februara, na PO sa treba vratit k drevorubacom!!!
29.5.2018 - 17:10
+3

omen

 

pre Orszaga pochopitelny krok... avsak ako fanusik som skepticky... zatial sa predviedol len v BB, kde mal suverjne najlepsie muzstvo a napriek tomu lige nejak nekraloval a ak niekto bude argumentovat, ze len casoval formu na play of, tak v Slovane bude tato strategia zbytocna... mozno budu fanuskovia Bystrice tvrdit, ze je to skvely trener, chybaju mu este skusenosti... Na druhej strane Orszaghovi prajem aby sa mu darilo aposunul sa dalej (uz ani nie kvoli Slovanu, ale kvoli slovenskemu hokeju)
29.5.2018 - 17:14
+10

Dan88

 

Kto vie ako to teraz bude s prestupmi..myslím tých hráčov, ktorých chcel Ziman a Zankovec..Podľa mňa Orszagh by si určite nechal Skalickeho, no ten už podpísal v MB. Len najviac dúfam a verím že sa tam Čiliak nezakope a nebude robiť dvojku, alebo chytať za deravou obranou a bude mať hrozné čísla..pretože meno si urobil určite dobre a škoda by ho bola zničiť jednou sezónou v Slovane..
29.5.2018 - 17:23
+3

racmaster

 

ciliak mal v cechach cely cas priemerne cisla. v uspesnosti zasahov bol roky v druhej desiatke brankarov... vyslo mu par zapasov playoff a tam si spravil meno. moze sa chytit s novou motivaciou, ale ja by som z neho hviezdu nerobil
29.5.2018 - 17:39
+4

Dan88

 

13/14 strieborná medaila
14/15 bronzová medaila, zlatá helma
15/16 zlatá helma
16/17 zlatá medaila, najlepší brankár ligy, najlepšia percentuálna úspešnosť v play off, play off MVP
17/18 zlatá medaila, najlepší brankár ligy

Na to že mal dobrých len "pár zápasov v play off" celkom fajn..
29.5.2018 - 17:58
+40

racmaster

 

tak uvidime, ci cisla klamali
29.5.2018 - 18:17
+1

Adriano23

 

Nehnevaj sa na mna, ale to co pises su neskutocne zvasty. Evidentne uz pat rokov cisla neklamu. To ked mu teraz nevide akoze sezona, tak dosavadne uspechy sa vytratia? Dva krat po sebe najlepsi brankar v jednej z top europskych lig, ale pre skeptickeho slovaka je to len jedna lastovicka.
29.5.2018 - 19:57
+20

racmaster

 

bol vyhlaseny za najlepsieho brankarav nejakej ankete, cisla vsak na to nemal, vzdy tam bolo minimalne 10 lepsich brankarov, ktori ale nemali to stastie, ze ich klub vyhral titul.
30.5.2018 - 8:24
0

Zkubydu

 

Podla mna TOP europske ligy su iba:: Svedsko, Finsko, KHL, NLA (Svajciarsko), a dalej su dobre ligy este aj Ceska extraliga potom asi aj DEL, ale tieto rozhodne nepovazujem za TOP europske ligy, dalej do sirsieho stredu slusnych lig, treba okrem nasej TEL, zaradit aj Norsku GET, Dansku Supersliigaen, ci vdaka frankofonnym kanadanom aj Francuzsku Magnus, ale uz nadnarodna Rakuska EBEL patri podla mna k slabsim hokejovym sutaziam a uplny chvost tvori samostatna rakuska madarska MOL, ukrainska UHL, polska, anglicka, holandsko-belgicka, ci talianska, Lotysi ligu nemaju, Estonci dtto a Bulhari, Rumuni, Spanieli, Portugalci, Chorvati, Srbi, Slovinci a ostatni, ktorych azda ani nemozno povazovat za hokejovu europu. Hoci nas vyber neraz potrapili a bez problemov vedia aj porazat. Mozno aj preto uvazuju o prichode dvoch madarskych timov.
1.6.2018 - 14:14
0

authorZV

 

Aj na MS klamali, Sito jedno čo?
29.5.2018 - 20:10
+1

Darthik

 

BB si ho na zoh nepusti ale do bratislavy ano
29.5.2018 - 17:33
+2

Hrobar

 

to sa neda porovnavat
29.5.2018 - 17:36
+2

Gargamel123

 

Odlozia vsetky zapasy: kym sa nevrati.
29.5.2018 - 20:34
+5

sob3k

 

Podla mna dobra volba. Ak sa mu nieco podari, tak vsetci budu nadseni a ak nie, tak sa to da stale zahovorit, ze to bol "len Slovan" a nech by tam bol ktokolvek, slavne by to nebolo (dufam, ze fanusici odpustia).

Jeho reputacia neutrpi a moze si prilepsit.
29.5.2018 - 17:34
+1

axxel

 

Velke oslabenie pre BB ... Je to momentalne najlepsi trener na SVK a to len tak nenahradia ... Ale jemu sa cudujem, ze ide tam kde ide
29.5.2018 - 17:35
+2

johanidesHC05

 

Vlado drzim ti palce. Slovan je tazky orech aj vzhladom k tomu ze je tam kde je po poslednej sezone. Ukaz nam vsetkym ze vies co robis a vytiahni ten team zo zumpy v akej sa momentalne nachadza. Bystricania ti budu vzdy drzat palce a hadam dame aj nejaky vyjazd na domaci zapas KHL. Good Luck OROS !!!!
29.5.2018 - 17:38
+3

lubfito

 

Skvelý ťah od vedenia HC Slovan Bratislava.
Vlastní fanúšikovia budú bojkotovať ale budú tam chodiť Bystričania a jeden Zvolenčan.
Brilantné!
29.5.2018 - 17:57
+34

wedro

 

A ešte Detva
29.5.2018 - 19:09
+3

patrik444

 

bilancia Vlada v Slovane k 1.6.2018: 1 zápas = 1 prehra

snáď to posunie k lepším číslam !!!
držím mu palce, pretože ide do dobrých sr....
29.5.2018 - 17:54
0

dejvidBB

 

Dufam ze knizku s nazvom ako na Nitru si nechal v BB pre kanadana
29.5.2018 - 17:56
+4

blue-311

 

hehe to bolo dobre

Obavam sa, ze my ideme na “setriaci” rezim, takze treba pisat knihy na inych superov
29.5.2018 - 18:10
0

axxel

 

Nie setriaci rezim ... To ne ten zakon o sporte co bude platit ako pisem vyssie ... Kluby musia aspon o viac ako tretinu navysit svoj rozpocet ked chcu mat rovanke platy pre hracov ako minulu sezonu co je v nasich podmienkach nerealne ... Cize vsetky kluby pojdu na setriaci rezim ci uz v NR, TN ci BB .. Akurat KE si to otestovali minulu sezonu ze co a ako
29.5.2018 - 18:16
0

dejvidBB

 

Nedostanu kluby nahodou 200k od madarov?
29.5.2018 - 18:36
+1

axxel

 

Aj keby ... Stale je to malo ... Dajme tomu, ze ste mali rozpocet na platy 3 mil eur minulu sezonu ... Ked chces mat platy na rovnakej urovni tak musis mat rozpocet mozno 4.2 mil eur .. A to uz aj vas Koval asi bude rozmyslat co a ako ...
29.5.2018 - 18:47
+1

Sunkafit

 

Vies ake su v lige rozpocty..ze 3m ty kks
29.5.2018 - 20:55
+1

axxel

 

No ja to beriem tak, ze taky rozpocet 3 mil sme mali pred 6 rokmi ... Teraz uz mozno o polovicu menej ale tak myslel som ze Bystrica sa mohla priblizit kntomu cislu ale asi nie ako tak citam
29.5.2018 - 21:05
+1

Sunkafit

 

Je to okolo miliona par stotisic hore dole polovica ligy ma tak cca 500-600
30.5.2018 - 8:16
0

axxel

 

https://sport.aktuality.sk/c/338451/skolabuju-profesionalne-sportove-kluby-1-januara-2019-i/

Tam to mas vsetko pekne popisane ... Su tam 3 clanky ... V skratke, od noveho roka sa zvysia naklady klubov o 35 percent ked chcu udrzat rovnake platy .. Preto u nas v KE uz v minulej sezone o nieco znizili platy a zhanali cez sezonu novych sponzorov a rozpocet sa trochu navysi
29.5.2018 - 18:57
0

dejvidBB

 

1,1 mil bol rozpocet sa mi zda. Uvidime co bude, ale ak podpisu u nas ti co sa spominaju tak nevyzera ze by ho trapilo ze sa zvysia naklady. A uz som to pisal vedla v diskusii, bolo by fajn keby v tych posezonnych rozhovor sa spytali na zmluvy ci idu podla zakona o sporte.
29.5.2018 - 19:17
0

axxel

 

Museli ste mat vacsi rozpocet ako 1,1 mil eur ... Myslim celkovy nie na platy .. No ved uvidis podla kadra ... Ked bude chciet mat Koval platy na rovnakej urovni tak musi milion pridat ... Ono do decembra este nemusi, ale od 1. januara zacina platit ten zakon ze hraci uz budu zamestnanci a nie zivnostnici
29.5.2018 - 19:23
+2

dejvidBB

 

Ale aj tak nechapem co je s tym zakonom o sporte. Ved ked hrac zarabal 5 000 tak si z toho platil odvody sam, cize tych 5000 nezarobil, teraz dostane 4000 ale nemusi si platit odvody ktore zaplatil klub a ktore by tak ci tak nanho minul keby mu chce dat pri podpise zmluvy nie? Nieje to to iste, len s tym rozdielom ze to plati klub a nie hrac?
29.5.2018 - 20:09
+1

axxel

 

No nie je to to iste ... Prepočty UčPS tvrdia, že pri mzde 1000 eur sa zvýšia náklady klubov o 80 percent, pri mzde 2000 eur až o 90 percent (náklady klubu budú zahrnovať 19, resp. 25 percent zrážky na daň z príjmu + 50,2% sociálne a zdravotné odvody). Klub, ktorý mal v roku 2015 mzdové náklady 600 000 eur, bude musieť od 1. januára zvýšiť mzdové náklady asi na 1,1 milióna eur. Čo je v ekonomických podmienkach Slovenska jednoducho likvidačné. ... Dostanes 4 000 eur v cistom ako pises vyssie ale naklady klubu budu ked zaplati soc a zdr. odvody bude a dan z prijmu bude niekde okolo 8 000 eur .. A to uz nie je 5 000 eur ako ked boli hraci zivnostnici
29.5.2018 - 20:18
+1

dejvidBB

 

Vdaka
29.5.2018 - 20:27
0

axxel

 

Zle som to napisal s tymi sumami ... Ale pointa je rovnaka ... Nie je to to iste ked si zivnostnik a zamestnanec ... Pri rovnakej vyplate bude teraz klub mat ovela vacsie naklady
29.5.2018 - 20:27
+1

axxel

 

Este raz s tymi sumami ... Ako zivnostnik si dostal 5 000 eur a sam hrac si platil odvody z tej sumy tak hoci mu ostalo 4 000 tak je to lepsie ako bude teraz ... Teraz ako zamestnanec ked doatane rovnakon 5000 eur v hrubom, tak v cistom dostane 3 400 eur ale naklady klubu ked zaplati odvody budu 6 700 eur ... Takze vidis ten rozdiel ... Hraci pri rovnakej sume 5 000 eur zarobia menej a naklady klubu sa o dost zvacsia ... Lepaie to uz neviem vysvetlit
29.5.2018 - 20:51
+1

strojar

 

Toto musí byť nejaký omyl.
Veď Riško Lintner sa škeril s Pellegrinim a oznamoval všetkým aký skvelý zákon pripravil so súdruhmi.
A tu na hokejportali ti všetci okrem mňa vysvetlia, že Riško je supermozog, ktorý robí len skvelé veci.
29.5.2018 - 21:03
+3

amaskiea BLOG

 

: "...všetci okrem mňa..." - strašne ma bavia tieto tvoje úlety, keď si sám pre seba až taký neodolateľný, že tomu takto podľahneš
29.5.2018 - 23:08
+13

HeyYou

 

mna by zaujimalo (cisto z hladiska etologie) nakolko sa to prejavuje aj fyzicky, ci sa napriklad sam seba hladi viac ako by bolo zdrave alebo si po veceroch jazdí fuzikmi po tele vsade kam dociahne..?
30.5.2018 - 8:13
+8

sanyo

 

30.5.2018 - 9:18
+1

bigi BLOG

 

klasicky politicky blud co si napisal, co tak povedat to cele ze ten zakon co isiel do parlamentu bol uplne iny a riesil veci nie len na vadavkovej strane ale aj prijmovej. bohuzial ked sa to dostalo do parlamentu tak sa ten zakon zmenil a zostal z neho len tento polovicny paskvil, ktory riesi len vadavkovu stranu klubov
30.5.2018 - 13:53
+1

strojar

 

Nehovoríš pravdu. Nech sa páči, tu sa o tom môžeš ty, aj každý kto má záujem, presvedčiť.
1. Návrh zákona, vrátane pozmeňujúcich návrhov
https://www.nrsr.sk/web/Default.aspx?sid=zakony/zakon&MasterID=5693
2. Znenie zákona
http://www.zakonypreludi.sk/zz/2015-440

Z toho vidno, že v parlamente sa vôbec nič podstatné na pôvodnom návrhu zákona nezmenilo a všetko chybné bolo už v pôvodnom návrhu, na ktorý bol Lintner po boku Pellegriniho taký hrdý a vyškerený.
Takže záverom: Bludy píšeš ty.
30.5.2018 - 14:41
0

Tehelnepole

 

Axxel dakujem ti, konecne som to pochopila.
29.5.2018 - 22:07
0

Acorgonka

 

a ved to mas ako v kazdom beznom TPP
30.5.2018 - 7:26
0

33800

 

Ten chystany zakon nakoniec zrusia,alebo bude udelena vynimka,a vsetko bude po starom...
30.5.2018 - 7:35
0

mitoO

 

zatial to tak nevyzera...: Ministerka Lubyová: "Naozaj by som chcela vyzvať celú športovú verejnosť aj profesionálov, aby si boli vedomí toho, že v zákone je to takto napísané a že je to niečo, čo sa už niekoľko rokov vie, že to takto má byť."
Ministerka Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR pani Lubyová za prítomnosti prezidenta Slovak Ice Hockey Federation pána Kohúta na včerajšej tlačovke taktiež spomenula nasledovné: kolektívni športovci majú byť zamestnanci, ide o zosúladenie s európskymi štandardami v rámci pracovnoprávnych vzťahov, kluby mali dosť času (3 roky) na prípravu na prechod na zamestnancov, kolektívni športovci majú mať ochranu ako zamestnanci a nemajú byť nútení túto prácu vykonávať ako živnostníci.
30.5.2018 - 7:44
+1

strojar

 

Ja by som chcel vyzvať pani ministerku, aby sa nevyjadrovala k veciam, o ktorých nemá páru.
30.5.2018 - 12:12
0

Tnkovac

 

Hlavne že ty vieš všetko a najlepšie ...
30.5.2018 - 16:36
+1

authorZV

 

Podľa mňa BB bude mat väčší rozpočet ako minuli sezónu.
https://www.aktuality.sk/clanok/589774/suchanek-kauza-ct-sa-stala-ale-aj-tak-to-nebol-trestny-cin/
Takze beztrestne obabrali štát o milión € na 1 CT a pár dni dozadu som cital, že bolo vypísané verejne obstarávanie na 5 ks CT. Takze sa zarobí zase
29.5.2018 - 20:13
+3

advokatiss

 

A ? Je protizakonne predavat CT ?
29.5.2018 - 20:16
+3

authorZV

 

Ak ukradnúť milión EUR nie je protizákonne?
29.5.2018 - 21:53
+1

authorZV

 

Ty ukradni horalku a máš problém. A táto smeracka banda kradne kde sa dá. Z ľudí ako Koval, Široký atď mi je na grcanie
29.5.2018 - 21:59
+12

advokatiss

 

Kludne grcaj, len si mi neodpovedal na otazku
29.5.2018 - 22:01
0

authorZV

 

Prečítaj si článok a ešte raz sem napíš.
“Zastavenie vyšetrovania kauzy nákupu CT prístroja piešťanskou nemocnicou je absurdné, lebo v prípade boli jednoznačne naplnené znaky trestného činu”
29.5.2018 - 22:09
+13

authorZV

 

A ešte sa tu hrajú na dobrodruhov, že predsa dávajú peniaze do športu.No a ľudia im to žerú
29.5.2018 - 22:01
+6

bigi BLOG

 

to je tazko povedat to zalezi od okolnosti. ale protizakonne je kupovat z verejnych financii umelo predrazene CT
30.5.2018 - 13:56
0

dejvidBB

 

Lebo peniaze z Doprastavu su ciste ako lalia ze?
29.5.2018 - 20:33
+6

authorZV

 

Daj sem nejakú kauzu s Mrazom, rad si prečítam.
29.5.2018 - 21:54
0

johanidesHC05

 

To si vtedy este nebol na svete ked Mraz a Doprastav mali kauzy.
30.5.2018 - 18:45
0

Patomato

 

ešte nikde som sa nedočítal nejaký relevantný dokaz o tom že kluby skutočne navyšia rozpočet kvoli mzdam.Pokial som ten zakon spravne pochopil kluby musia platiť odvody za hračov,z toho jasne vyplýva že ich hrači platiť nebudu.čiže ak hrač dostaval 1800€ a zaplatil si odvody ostalo mu 1000€,teraz dostane 1000€ a nestara sa o nič kedže už ma štatut zamestnanca
29.5.2018 - 20:03
+2

dejvidBB

 

Aha uz to tu je
29.5.2018 - 20:10
0

blue-311

 

To je tak, ked taketo veci komentuju adolescenti (ci uz dusou alebo vekom)
29.5.2018 - 22:38
0

Sunkafit

 

Madarske muzstva to svojim prispevkom financne vykriju tak kde je to setrenie?
29.5.2018 - 20:54
0

Lukash_ke

 

Uprimne dufam ze mu to do trenerskej kariery nieco da a neskonci to fiaskom, ludi ako on na SK veeelmi potrebujeme.
29.5.2018 - 18:09
+2

lubfito

 

Vlado začínal ako premotivovaný tréner, ktorým lomcovali emocie a tým strácal hlavu počas zápasov.
Aj keď jeho metódy a hlavne štýl aký sa pod ním hrá, sú moderné a vychádzajú z toho čo sám zažil a čím si prešiel ako hráč, bola to jeho hlava ktorá ho brzdila.
Dnes je už dospelý tréner, pokorný človek a má patričný rešpekt na lavičke. Ako trénera ho uznávam, lebo ani mužstvo plné kvality neznamená hneď úspech a veľa kohútov na smetisku musí vedieť niekto územniť avy hrali ako team. To tiež nie je ľahké.
Pre Slovan je jeho angažovanie skvelá voľba, pre Vlada samozrejme tiež. Povedzme si úprimne, bola to len otázka času kým príde k tomuto podpisu.
Bude extrémne ťažké viesť team Slovanu, vieme že dlhodobé finančné problémy rezonujú v kabíne rok čo rok, že mužstvo sa skladá len aby nejaké bolo a na poslednú chvíľu, že chýba vízia a trénerove požiadavky sa vo väčšine prípadov nestretnú s kladnou odozvou. Keď pridáme momentálnu atmosféru, tak tento guláš by nechcel na tanier skoro nikto. Preto Vladovi hrozne silno držím palce aby túto epizódu prežil, aby sa posunul a neľútoval tento krok, vyskúšal si aké je to viesť mužstvo v tak nabitej súťaži akou KHL po hernej stránke nepochybne je.
Tak sa drž Vlado, pevné nervy želám.
Všetko dobré.
29.5.2018 - 18:19
+16

lesslie69

 

Vlado ako tréner zatiaľ nesklamal, urobil dva tituly,lenže mužstvo,s ktorým pracoval kvalitatívne dosť prevyšovalo najbližších konkurentov.S týmto v Slovane samozrejme rátať nemôže,tam bude presne na opačnej strane barikády.
Je to sympatický chlapík,prejdem mu veľa úspechov,len neviem,či je práve teraz dobrá chvíľa spájať svoj profesionálny život so Slovanom.
29.5.2018 - 18:28
+2

ElwisNR BLOG

 

V zásade súhlasím len s tým rozdielom že keď mal dostatočný balík asi najviac v lige tak dokázal poskladať aj najkvalitnejšie mužstvo ale v Slovane to asi bude iná pesnička.mužstvo bez odchovancov srdciarov ale zato plné žolďákov čo hrajú kým sú peniaze bez adekvátnej kvality oproti iným mužstvám zložené z hráčov ktorí by inde ako v Slovane šancu v khl nemali.
29.5.2018 - 18:46
+2

RoloTN

 

Vlado. Ale Slovan? No neviem a nechcem malovat certa na stenu. JE TA VELKA SKODA!
29.5.2018 - 18:39
0

penepi

 

One year ago, the Vegas Golden Knights had two players. Now, they’re 3 wins away from a title.

Som si hovoril, že Slovan by si mohol zobrať príklad. Potom som si uvedomil, že my nemáme ani jedného hráča.
29.5.2018 - 18:41
+11

Zkubydu

 

Ak by si mohol zobrat ktoreho kolvek hraca z NHL: okrem ochranenych, tak by sa to dalo potom uz ich en zaplatit, ci vlastne netreba stai im slubit. Siroka strategia
1.6.2018 - 14:29
0

Bizzaremifo

 

niektorí ste tu ozaj na hlavu...mladý tréner, ktorý vyhral v mladom veku tituly v najvyššej slovenskej súťaži, zároveň bol asistent trénera v KHL, asistent trénera v SVK repre a píšete, že je preceňovaný, že nič nevie, atd??? ... potrebujeme mladých, kvalitných trénerov, Vlado je jedným z nich a zároveň si ho vybrali ostrieľaní odbornici ako Ramsey, Čada..ktorí v ňom zrejme videli potenciál....a my hlúpa slovač budeme nadávať? ... tešme sa, že sa zase naučí niečo nové, čo neskôr môže zúžitkovať ako hlavný tréner repre !
29.5.2018 - 18:59
+17

amaskiea BLOG

 

bolo načase: ho trochu pomlieť v tej našej fabrike na deky a útlm, už-už sa z neho stával špičkový tréner
29.5.2018 - 19:03
+8

Cylo24

 

Presne tak. Nech si trochu dojebe meno. Svet neni gombicka
29.5.2018 - 19:24
+12

Urpiner16

 

Tak ako mickár?
29.5.2018 - 19:26
+1

Kuzm0

 

+: Super správa pre Slovan, Vlado môže implementovať do Slovana štýl z repre, ktorý odpozeral od Ramsaya, a dokáže aj s priemerného mužstva vyžmýkať maximum, ak vyberie hráčov, ktorý sa mu hodia do systému a samozrejme budu tento systém (taktiku) dodržiavať.
29.5.2018 - 20:22
+2

strojar

 

Toto je skvelý nápad.
Systém.
29.5.2018 - 20:33
+3

Deividson.

 

Už si si prečital rozhovor s Valábikom?
29.5.2018 - 21:25
+20

strojar

 

To musím?
30.5.2018 - 12:14
0

Deividson.

 

Nemusíš, ale keďže sa nudíš tak by si mohol. A rovno sa aj v tej diskusii môžeš vyjadriť. Napísať tam čo si o tom myslíš a či teda ten Valábik trepe keď tam podrobnejšie opisuje ten "systém".
30.5.2018 - 13:59
+1

Cotillion

 

A hlavne v ktorom sa o ludoch, ktori tvrdia ze ziadny system nevidia, vyjadruje ako o ludoch co "hokej v zivote nehrali a vobec mu nerozumeju".
30.5.2018 - 14:19
+2

strojar

 

Boris má podľa mňa zdravé názory, ale to neznamená, že má absolútnu pravdu.
Ako sa zaviedlo tu na HP.
30.5.2018 - 14:44
0

Zkubydu

 

Na rozdiel od teba strojar,: ktory tu prezentujes ze mas adsolutnu pravdu ohladom neexistujucom systeme... Ci len trepes do vetra?
1.6.2018 - 14:32
0

Tehelnepole

 

Strojar, ten rozhovor je velmi dobry. Ak budem mat cas, prekopirujem ho sem stoji, to za to.
30.5.2018 - 14:33
0

Tehelnepole

 

VALABIK pre Dennik N: Boris Valábik: Začínam spolupracovať s hokejovým zväzom, nechcem zostať len pri rečiach
Do pozornosti sa dostal vďaka úlohe televízneho analytika. „Ja som však len posol, nesiem správu z Ameriky na Slovensko,“ hovorí Valábik.

Igor Tóth zostal trošku prekvapený, keď som si s ním v štúdiu dovolil nesúhlasiť, hovorí Boris Valábik. V televízii však nechce zostať ticho, keď sa mu niečo nepozdáva. „Ak mám hovoriť svoj názor, musím byť konkrétny. Inak by to zostalo neutrálne, nemastné-neslané. Alibizmus, to nemám rád.“

V rozhovore sa dočítate aj:

čo bude Valábik robiť na hokejovom zväze;
prečo je v televíznom štúdiu taký priamy;
ako naňho reagujú ľudia, keď ho zbadajú v policajnej uniforme;
ako hodnotí uplynulé MS;
čo očakáva od budúcoročného domáceho šampionátu a
akú kvalitu má slovenská liga.
Tvrdíte, že nám chýba odbornosť pri tréneroch. Nechceli by ste sa tomu venovať?

Začínam sa aktívne zapájať. Ide o prácu v rámci zväzu a reprezentácie, nie je to len o mne. Som veľmi rád, že sa to začalo riešiť. Vďakabohu, Miro Šatan je generálnym manažérom, lebo slovenský hokej už bol polomŕtvy. Dovolím si tvrdiť, že kompetentní ľudia stále narážajú na veľký odpor. Mrzí ma, že chalani ako Miro Šatan, ktorých by sme mali nosiť na rukách, sa stále stretávajú s rozmýšľaním typu „takto je to dobré, netreba nič meniť“. Bytostne mi prekáža, keď niekto obhajuje súčasný stav len pre to, že je mu v ňom dobre. Ak niekto povie, že netreba nič v slovenskom hokeji zmeniť, je to šialené a nepochopiteľné.

Švajčiari a Nemci chceli byť ešte pred piatimi rokmi ako my a pozrite sa, kde sú teraz. Viete, čo to zmenilo? Angažovali trénerov, ktorí priniesli to, čo teraz k nám priniesli Craig Ramsay a Jukka Tiikkaja (metodik, kompletný rozhovor s ním nájdete tu, pozn. redakcie). Nemyslím si však, že tieto novinky niekde narážali na taký odpor ako na Slovensku. Konečne sa tu niečo robí. Doteraz boli snahy, ale vždy stroskotali, lebo každý mal iný názor.

Preto som nechcel zostať len pri rečiach. Ak mám pocit, že viem pomôcť, prečo nie. Hlavne ak to vidia aj tí, čo sú za to zodpovední.

Bude to práca s deťmi?

Budem riešiť dve línie. Jedna z nich by bola práca s mládežou.
V televízii nechcem byť alibista
Ako prišlo k vašej spolupráci s RTVS?

Na jeseň 2017 mi zavolal komentátor Paľo Gašpar. Bol som vtedy na policajnej škole. Zdá sa mi, že to bolo po článku, ktorý vyšiel v Denníku N. Asi si všimol, že som skončil s hokejom. Bol som vďačný, povedal som mu, že ma to zaujíma. Videl som v tom v minulosti medzery, niekedy mi nesedelo, čo sa rozoberalo v štúdiu. Išiel som do toho rád, lebo som si myslel, že to budem robiť dobre. Otázka však je, či to, čo som sa naučil a mám v hlave, viem aj odovzdať fanúšikom tak, aby to pochopili.

Vnímate reakcie ľudí, ktoré sú pozitívne?

Áno, a som za ne vďačný. Nerobil by som to, ak by boli zlé ohlasy alebo by som cítil, že neviem svoje vedomosti posunúť ďalej. Toto robím pre fanúšikov, kým hokej som ako defenzívny obranca robil pre úspech tímu. Vedel som, že obranné zákroky, vypichnutia pukov alebo zblokovania striel zo mňa obľúbenca u fanúšikov nespravia. No tak ako ma učili, bol som hrdý na rolu, ktorú som v klube mal, a čierna robota ma bavila.

Viete však byť aj kritický. Ako na to ľudia reagujú?

Odrastal som na zámorských televíznych analytikoch v TSN a ESPN. Keď rozoberali veci, bola to debata. Ak sme počas tretiny v RTVS s niečím nesúhlasili, inicioval som, nech to povieme aj naživo. Moderátor s tým nemal problém. Mal som svoj názor, aj keď nemusel byť správny, nech posúdia diváci. V zahraničí to tak funguje, niekedy idú až do extrému, tam by som to už hnať nechcel. Chcel som len komunikáciu.

Veľký ohlas vyvolalo, keď ste nesúhlasili s analýzou Igora Tótha.

Zdalo sa mi, že zostal trošku prekvapený, keď som si s ním dovolil nesúhlasiť. Prízvukujem však, že ako pri hráčoch, tak ani pri kolegoch to nemyslím zle. Ak by som však zostal ticho pri niečom, s čím bytostne nesúhlasím, tak by som bol ten, čo mlčí a svedčí. Potom by som pre televíziu nebol žiadny prínos a hlavne by som nebol sám sebou. Od ľudí z televízie sú však na moju prácu dobré ohlasy, tak si myslím, že to bolo všetko v rámci slušnosti aj v tomto prípade.

A čo hráči?

Je možné, že nie sú spokojní, keď ich kritizujem. Ja ich však kritizujem ako hráčov v tom danom momente, nie ako hráčov celkovo. Rozoberám konkrétne situácie. Bol by som nerád, keby to vnímali tak, že ich rozoberám ako ľudí. Ak mám hovoriť svoj názor, musím byť konkrétny. Inak by to zostalo neutrálne, nemastné-neslané. Alibizmus, to nemám rád.

Ako je možné, že dvaja ľudia, ktorí sa celý život venujú hokeju, môžu mať absolútne protichodný pohľad na rovnakú situáciu?

Možno to bude tým, že som v živote nevidel hokejovú knihu. Odbornosť pána Tótha sa však neopovážim spochybňovať. Hokej však často vidí, akoby sa hralo päť na nula. Igor zmenu reprezentačného trénera od začiatku nevnímal dobre, hneď sa ma spýtal, v čom sú zahraniční tréneri o toľko lepší od slovenských.

Stojím si za tým, že trénerstvo na Slovensku má veľké medzery. Nie je na mojom posúdení, kto je za to zodpovedný. Hovorím to ako človek, ktorý ako 17-ročný odišiel do zámoria a bol tam desať rokov. Ani tam som však nemal len dobrých trénerov. Potom som prišiel do Európy. Dostatočne viem posúdiť ten rozdiel. A je smiešne, ak ste celý život na Slovensku a poviete si, že o trénerstve už všetko viete. Je to rovnako smiešne a obmedzené ako to, keď niekto vyjde z FTVŠ, má áčkovú trénerskú licenciu a myslí si, že už všetko vie.

Prečo vy vidíte tie detaily a iní bývalí hráči nie?

Hráč, ktorý je talentovaný, možno nepotrebuje toľko makať a učiť sa, ako hráč, ktorý toho talentu toľko nemá, no chce sa presadiť. Mne hovoria, že som odohral len 80 zápasov v NHL, ale to nie je len tak. Vedie tam nejaká cesta. Učíte sa, a to najmä pred tým, ako vôbec do NHL nakuknete na prvý zápas. Kanadská juniorka alebo AHL sú ligy, ktoré vás učia a pripravujú na to, aby ste mali vôbec šancu nazrieť do kolotoča NHL ako náhradník. Buď ste extrémny talent a máte nejakú snahu, alebo menší talent a obrovskú snahu.

Doteraz si pamätám, čo mi povedal Bob Hartley, víťaz Stanleyho pohára: „Boris, ak by som mal posledný dolár, stavím ho na teba, lebo si študentom hry, chceš sa učiť a makáš.“ Ten dolár by, samozrejme, prehral, nemohol vedieť, že absolvujem jedenásť operácií. Ale opisovalo ma to ako hráča do bodky. V zámorí som si neštudoval len to, ako a kde som robil chyby ja, čo som mohol spraviť lepšie v daný okamih, alebo na čom mám na tréningoch obzvlášť pracovať, ale študoval som aj hráčov, od ktorých som sa to mohol naučiť. Rovnako som na videu sledoval a od trénera získaval poznatky o konkrétnych hráčoch súpera. Kto ma ako môže v hre jeden na jedného poraziť, akú má obľúbenú a často používanú kľučku, či ma bude chcieť prekonať rýchlosťou, kombináciou alebo technicky, či radšej volí strelu alebo prihrávku a množstvo podobných detailov. Všetko teraz prenášam do toho, čo robím.

Verejnosť ste prekvapili kritikou Jána Filca.

Spätne môžem povedať, že moje slová boli prehnane tvrdé. Veľa ľudí len ťažko uverilo tomu, čo som hovoril. Myslím, že keď to niektoré denníky prebrali, vytrhli výroky z kontextu, pretože som hovoril aj o iných tréneroch a jeho som tam zakomponoval. Stále trvám na tom, že pán Filc je inteligentný a sčítaný človek a ja som bol prehnane tvrdý.

Povedali by ste znova to isté, len mäkšie?

Možno by som slová trochu zjemnil, ale len pre to, aby som niekoho neurazil. Stále si myslím, že si môžem dovoliť porovnať trénerov, a to mi už nikto nezoberie. Ak ma ide niekto kritizovať za to, čo som prežil, a ten fanúšik vníma len slovenský hokej alebo slovenských trénerov, je to nefér voči mne. Opakujem, myslím, že som mal dostatok trénerov a skúseností na to, aby som mohol porovnávať.

Prichytený pri krádeži sa čuduje, prečo som sa na to dal
V januári ste sa stali policajtom – ako zatiaľ vyzerá vaša práca?

Počul som už aj ohlasy, že by som sa tej robote mal venovať viac. Úsmevné, keď mi niekto káže, čo mám robiť počas voľna a dovolenky. Veľmi mi to uľahčili kolegovia, na obvodnom oddelení v Nitre je skvelá partia.

Vo veľkom som sa musel učiť. Škola ma do istej miery pripravila, ale policajná robota je zaujímavá v tom, že nikdy neviete, čo príde. Začal som na tej najnižšej možnej úrovni v rámci hierarchie.

Aké je pre hokejistu naskočiť do riadnej práce?

Už predtým som nad koncom kariéry uvažoval, nebolo to preto také zložité. Ak by som úplne vypol, nebolo by to dobré. Raz za čas sa snažím ísť do posilky a byť fyzicky aktívny, aby organizmus nezažíval šok, aj keď som bez vrcholového športu už pol druha roka. Stále sa aj zdravo stravujem.

Ešte som však tú zmenu nezačal vnímať, pretože sa stále niečo deje. Policajná škola, stresujúci rozbeh v novej robote. Teraz bolo veľa vecí spojených s hokejom, takisto som nemal veľa času. Krátko pred majstrovstvami sveta mi zomrel ocino, čo bol ten najťažší moment môjho života. Rozmýšľal som, či MS zrušiť alebo sa tváriť, že sa nič nestalo. Zažívam zložité obdobie.

Premostenie z hokeja do normálneho života som zvládol tým, že som stále niečo robil. Nemožno zostať doma. Keď si už večer ľahnete do postele a máte čas rozmýšľať, je to najťažšie, tak sa to snažím preklenúť tak, aby som toho mal čo najviac. Rovnako som sa snažil zvládnuť aj otcovu smrť.

Ešte som nemal čas ohliadnuť sa, či bolo správne rozhodnutie ukončiť kariéru. Vždy, keď sa ma to niekto opýta, automaticky odpovedám, že som spravil dobre.

Počas kariéry ste absolvovali jedenásť operácií. Bolí vás ešte niečo fyzicky?

Čaká ma ešte operácia prsného svalu, dúfam, že už posledná. Potom už len koleno, ale to si už asi ani nebudem dávať dokopy, ak nebudem nejako fyzicky aktívny.

Ako hráč ste zažívali stresy, nikdy ste nemali istotu. Je to teraz v práci lepšie? Tu sa vám nemôže stať, že vás zo dňa na deň vymenia kamsi do Stropkova…

Veľký dôvod, prečo som išiel do štátnej správy, je tá istota, o ktorej hovoríte. Nie som však človek, ktorý by vedel niečo robiť na pol plynu, takže si nemyslím, že by som ubral.

Spoznávajú vás ľudia na ulici, aj keď ste v službe?

Spoznávajú, a sú teda rôzni. Vzťah ľudí k polícii je niekedy super a niekedy ma zas prekvapí až zarazí, že človek prichytený pri krádeži mi povie: „Pán Valábik, ja sa vám čudujem, že ste sa na toto dali.“ Úsmevné. Asi mi aj celkom prekáža, že ma spoznávajú, lebo chcem svoju prácu robiť ako policajt, nie ako hokejista. Tomu sa však nevyhnem.

Ľudia v diskusii pod vaším článkom v Denníku N písali, že do polície možno idete s ideálmi, tie vás však postupne opustia, keď zistíte, ako to v nej funguje.

Sú to reči, ľuďom ťažko vstupovať do hlavy. Ak niekto uráža políciu vo všeobecnosti, neviem, či si zaslúži moju reakciu, pretože ten človek asi nebude veľmi inteligentný. Ja som nikdy nemal problém so zákonom a ani som nikdy nemal zlý pohľad na políciu, možno to súvisí. Ak sa nemám čoho báť, prečo by som mal nenávidieť políciu? A ak sa bavíme o ilúziách, nemyslím si, že som nejaké mal, a preto aj teraz hovorím, že to bolo dobré a správne rozhodnutie.

Kritizovať Sekeru za vlastné góly je prvoplánové
Vráťme sa k majstrovstvám sveta. Slovensko nesplnilo cieľ, ale získalo najviac bodov od striebra z roku 2012. V čom vidíte najväčší prínos Craiga Ramsayho a Miroslava Šatana?

Cieľ nebol splnený, ale herný obraz bol diametrálne odlišný než v minulosti. Nechcem byť konkrétny, poznám sa so Zdenom Cígerom, ale nezažil som ho ako trénera. Glena Hanlona som nezažil vôbec. Ale aj predtým sme hrali hokej typický pre slovenskú extraligu – viac na náhodu či dúfanie. Hráči hrali tak, ako boli zvyknutí z klubov, ale neskĺbili to do tímového prejavu. Chýbal ucelený spôsob hry. Slovo systém sa už premnožilo, ale inak sa to nazvať nedá. Teraz každý hráč vie, čo má robiť. Boli tam individuálne chyby, do veľkej miery zapríčinené zlozvykmi, ktoré sa chalani najmä vo vyššom veku budú už ťažšie odúčať.

Čo hovoríte na nomináciu?

Ďalším krokom, ktorý Craig Ramsay a Miro Šatan priniesli, je snaha vychovávať hráčov od nižšieho veku, pretože tam nám začína reprezentácia, nie vtedy, keď má hráč 23 rokov. Potom počúvame, že si nemáme z čoho vyberať. Som rád, že tento rok sa tieto hlasy neozývali, nezachytil som, že by niekto hovoril, kto sa mal na turnaj dostať a kto nie.

Bondra, Buc a Svitana by sa v minulosti asi do reprezentácie nedostali, pritom patrili k našim najlepším útočníkom. Som rád, že Craig Ramsay a Miro Šatan so svojimi asistentmi v tomto ľuďom otvorili oči – hráč nemusí dávať 25 gólov, aby bol pre tím platný. Posudzovať hráča podľa štatistík je fanúšikovské, pritiahne to pozornosť, ale zápas to nevyhrá. Vďaka týmto dvom pánom aj ďalším chlapcom vnímam veľkú snahu o obnovu slovenského hokeja. Je však otázne, či vydržia tlak ľudí, ktorým vyhovuje terajší stav.

V štúdiu ste často upozorňovali na zlé návyky niektorých hráčov, ktoré majú z európskeho hokeja. Je možné, aby sa ich úplne zbavil aj 32-ročný útočník, ktorý celý život hrá na Slovensku alebo v Česku?

Ťažko, práve z tých dôvodov, ktoré som opisoval – keď hrám takto roky slovenskú extraligu, prečo by som to nemohol spraviť na majstrovstvách sveta? Majstrovstvá sveta sú však oveľa rýchlejšie. Rozdiel medzi hráčmi z extraligy a Česka bol viditeľný, ani nie tak v korčuľovaní, ako v rýchlosti myslenia – dostali puk a mysleli si, že majú čas dvakrát ho zamiešať a až potom premýšľať, čo s ním. Podobnými zlozvykmi sú aj oblúky od hráča a množstvo ďalších vecí. Mali sme však aj hráčov z našej či českej ligy, ktorí robili tieto drobné veci dobre. To boli hráči, ktorí sa podriadili systému a pochopili, čo od nich tréner Ramsay chce.

V čom bol rozdiel medzi hráčmi z Európy, ktorí sa vám páčili a ktorí nepáčili?

Rozdiel nebol v tom, že Bondrovi, Svitanovi a Bucovi to tréner Ramsay povedal a Hovorkovi, Haščákovi a Bakošovi nie. Sedeli na rovnakých mítingoch. Chalani z Popradu boli podľa mňa ochotnejší plniť pokyny. Napríklad Bakoša na majstrovstvá zobrali ako strelca, ale neukázal ochotu bojovať o puky a čakal na prihrávky. Hral s Hovorkom a Haščákom a ich útok bol nulový. Bakoš sa presadil až v zápase proti Bielorusom, v ktorom už o nič nešlo. Mrzelo by ma, ak by z turnaja odchádzal s pocitom, že zahral dobré majstrovstvá. Jeho štatistiky možno vyzerajú lepšie, ale tímu nepomohol. A práve podľa toho by sa mal hodnotiť hráč. Veľkosť trénera sa ukázala práve v tom, že z hráčov, ktorí hrali v Poprade zopár minút na zápas, vyformoval na základe svojich pokynov a ich ochoty fungujúci druhý útok na majstrovstvách sveta.

Myslíte si, že niektorí hráči si mohli hrou na majstrovstvách u Ramsayho aj privrieť dvere do reprezentácie?

Určite áno, veď ochota drieť a makať pre tím je úplný základ. Chyby z lenivosti ma hnevajú viac, než keď niekomu puk preskočí cez hokejku alebo dá zlú prihrávku. To sa stane. Trojicu hráčov, ktorí si mohli privrieť dvere do reprezentácie, som už aj menoval. Hráčom by som možno poradil, aby boli hrdí na to, čo majú v tom tíme robiť. Mrzí ma, že napríklad Marcinka fanúšikovia kritizovali. On však dostal od trénera konkrétnu úlohu na oslabenia a plnil ju do bodky. Málokto si to však uvedomoval, naopak, ešte ho aj kritizovali.

Niektorí ľudia kritizovali napríklad aj Andreja Sekeru za vlastné góly.

To je tiež veľmi prvoplánové – ak sa od niekoho odrazí puk do brány, to nie je jeho chyba, ale ide o vec náhody. Pozerať sa treba na chyby, ktoré sa stali pred tým odrazom puku. Myslel som si, že v tomto sme už ako fanúšikovia trochu ďalej, ale niektorí ľudia možno nechápu základné veci. Tieto situácie neboli ako vlastné góly vo futbale, puk sa pohybuje veľmi rýchlo. Ak by Andrej proti Švédom nestál na tom mieste, tak by to bol aj tak gól. Snažil sa vedome prekaziť prihrávku, odraz puku do vlastnej brány bol v danej chvíli iba nešťastie.

Dlhodobým problémom reprezentácie je absencia talentovaných strelcov. Slovenský hokej ich má veľmi málo, ale nejakých áno. Myslíte si, že by v rámci tohto systému hry mohol byť pre mužstvo efektívny hráč typu Tomáša Záborského?

Jednoznačne áno. Konkrétne Tomáša Záborského som dlho hrať nevidel, ale myslím si, že vo Fínsku by netolerovali defenzívne labilného hráča. Otázka je, či to bude ochotný robiť aj v reprezentácii. Ak príde do reprezentácie, určite bude mať úlohu strelca, ale tento tréner mu bude prízvukovať aj drobné veci. Ak bude ťahať ofenzívne, bude si môcť dovoliť nerobiť všetko úplne na sto percent, tak ako Laco Nagy. Nebude však môcť hrať napríklad ako Libor Hudáček alebo Michel Miklík, ktorí dali v kluboch veľa gólov a na majstrovstvách sveta nemysleli na defenzívu. Mrzí ma to, lebo sú to talentovaní hráči, ktorí keby robili drobné veci, mohli byť hviezdami. Buď si však nie sú vedomí, čo robia zle, alebo ide o prístup.
Krivda voči Čechom bola oprávnená, potom vznikol aj komplex
Slovensko bude budúci rok po druhý raz organizovať majstrovstvá sveta a opäť pri tom bude zámorský tréner. Prečo to vtedy s Glenom Hanlonom nevyšlo?

Pretože chalani si to režírovali sami, ako aj viackrát v minulosti. Ak tím nehrá kompaktným spôsobom platným pre celé mužstvo, úspech či neúspech sú otázkou náhody. Nemusíme sa ohliadať tak ďaleko…

Miroslav Šatan bol pri tom ako hráč, teraz je generálnym manažérom. V čom sa môže realizačný tím poučiť z roku 2011?

V tom, že to tréner a manažér budú držať pevne vo svojich rukách. Čo povie tréner, to buď bude platiť, alebo ten hráč nebude hrať. Už tento rok sme videli, že mužstvo spravilo pokrok a tréner bol šéfom. V minulosti sa stalo, že hráč kreslil na tabuľu systém druhému hráčovi – to by sa nemalo stávať. Mali sme možnosť vidieť, že pri Ramsaym hráči na niečo také ani nepomysleli. Veď to je predsa práca trénera. Ak si hráč vezme pri tomto trénerovi do ruky tabuľu, som si istý, že to je len kvôli jazykovej bariére svojho spoluhráča.

V priebehu minulého týždňa prišlo rozhodnutie, že Slovensko odohrá tentoraz skupinu v Košiciach, zatiaľ čo v Bratislave budú hrať Česi. Rozumiete, prečo sa z toho stala taká téma?

Vôbec. Z pohľadu spravodlivosti to takto dáva úplný zmysel a nikto s tým nemôže mať problém. Z pohľadu ekonomických ukazovateľov ide tiež o výborné rozhodnutie, Slováci zaplnia halu v Košiciach, Česi a Rakúšania v Bratislave. Počul som o novinárskom zázemí, ktoré je lepšie v Bratislave. Som si však istý, že zväz ohľadom toho niečo vymyslí. Toto nemôže byť najväčší argument v prospech toho, aby hrala reprezentácia v Bratislave. Ešte stále čakám na najjasnejší argument, prečo s tým má niekto problém, a rád si ho vypočujem.

Ako by mali ľudia sledovať zápasy slovenskej reprezentácie bez toho, aby do nich prehnane emočne investovali?

Ľudia by možno mohli trochu viac oceňovať defenzívu, pretože dostať jeden či dva góly znamená odohrať dobrý zápas. Malo by to byť cenené rovnako, ako keď dáme veľa gólov. Veľmi sa mi páči, že komentátor Paľo Gašpar aj ďalší ľudia z televízie začali vyzdvihovať vypichovanie pukov a zamedzenie šancí. So smiechom im hovorím, že som ich trochu nainfikoval, pretože som im prízvukoval, že obrancov nechvália.

Hovoríte, že časy, keď sme mali strelcov, sú dávno preč. Niektorí nostalgickí fanúšikovia sa ale akoby nedokážu tešiť z tesnej výhry nad Francúzskom.

To je smutné, hlavne, keď vidíme, ako tieto mužstvá a ich ligy napredujú. Odohral som zápasy aj proti francúzskym mužstvám a sú to všetko kvalitní hokejisti. Jednoducho to nie je ako kedysi, keď hrávali Bondra, Hossa a Gáborík proti výberu francúzskej ligy. Teraz nemáme ani jedného takého strelca. Musíme sa zmieriť s tým, že tomu teraz bude prispôsobená hra. Doteraz sme ju neprispôsobovali a s takýmito súpermi sme aj prehrávali. Pre mňa je akákoľvek výhra nad Francúzskom pozitívny výsledok.

Sledujú hráči počas majstrovstiev sveta, čo sa o nich na internete píše?

Je to individuálne. Ja som to nikdy nerobil, pretože o mne nikto nič pozitívne povedať nemohol, a to práve pre zmýšľanie typu: Kto nedá gól, je zlý hráč. Ľudia veľmi nevnímajú, akým spôsobom ten a ten hráč pomáha svojmu tímu. Ja som komentáre nečítal od draftu do NHL. Vtedy bol internet plný príspevkov o tom, aký som drevák, a že o mne nikto nič nepočul – samozrejme, keďže som v sedemnástich odišiel do Kanady. Ľudia, ktorí ma nikdy nevideli hrať, dokázali napísať, že neviem hrať hokej.

Viem však, že niektorí chalani tieto príspevky sledujú. Ide o to, či im to pomáha, alebo škodí. Hráč musí byť v psychickej pohode a ak mu pomôže kritika, je to v poriadku. Ak mu pomôže chvála, tiež je to v poriadku. Je potrebné, aby si to chalani sami ustriehli a neubližovali si.

Podobné hokejové problémy ako Slovensko malo kedysi aj Švédsko – ich juniorské reprezentácie hrávali o záchranu. V rámci systémových zmien sa Švédi snažili zmeniť mentalitu, keďže ich hráči neboli dostatočne súťaživí a sebavedomí. Chýba zdravé sebavedomie a súťaživosť aj mladým slovenským hokejistom?

Začal by som tým, že tréneri by mal dbať na to, aby si mladí hráči, ktorí vo svojom ročníku dominujú napríklad v Nitre, boli vedomí, že takým istým spôsobom nebudú vyčnievať aj na medzinárodnom ľade.

Potom ale prídu na prvý turnaj šestnástky, prehrajú s Ruskom 1:8 a už je komplex. Povedia si, že Rusi boli stroje. Tréner by mal dbať, aby boli tieto výsledky dobrým systémom zmiernené, nech prehrajú 3:5. Ak však prvý zápas proti silnému súperovi vysoko prehrajú, dostanú komplex, ktorý sa s nimi môže vliecť do konca kariéry.

Na druhej strane, chalanom medzinárodná konfrontácia môže otvoriť oči. Uvedomia si, že síce sú najlepší v Nitre, ale ak sa chcú napríklad dostať do NHL, na ich post sú státisíce konkurentov. S pomocou trénera by sa mali snažiť byť tým najlepším, čím môžu byť, nie iba najlepším útočníkom vo svojom klube.

Hovoríte o možnom komplexe. Existoval podľa vás v minulosti aj povestný český komplex v seniorskej kategórii?

Existoval z dôvodu, ktorému doteraz nerozumiem. Ide podľa mňa o najväčšiu krivdu na slovenskom hokeji – ako môže po rozdelení federácie jeden štát zostať so všetkými titulmi v najvyššej kategórii, kým druhý ide do C kategórie, ako keby ani neexistoval? Veľmi rýchlo sa vzápätí ukázalo, že do C kategórie nepatríme. Bola to obrovská krivda, ktorú som pri televízii vnímal už aj ja ako dieťa. Bol som plný emócii a doslova nervov. Sám som si hovorieval: ʼPoďme to teda tým Čechom ukázať!ʼ Hokej je veľmi emocionálny šport a v zápasoch s Českom nám prehnané emócie veľakrát uškodili. Myslím si ale, že vtedajšia generácia reprezentantov pociťovala krivdu oprávnene.

V štúdiu počas majstrovstiev ste hovorili aj o zlej životospráve, ktorá môže mladých hráčov stáť kariéru. Ako by mal žiť mladý hokejista, ak chce byť úspešný?

Ja som pomenoval ten najznámejší príklad, o ktorom viem (Martin Réway, pozn. redakcie). Viem o mnohých ďalších a o mnohých ďalších naopak neviem. Bol to príklad, nič osobné. No za tým príkladom si stojím. Pokora, rešpekt a strach sú tri rozdielne veci. Hráč musí mať pokoru, rešpekt by mal mať v určitých momentoch, nie na ľade, a strach by nemal mať vôbec. Keď chalani prichádzajú do mládežníckych reprezentácií, vidia, akí sú Američania a Kanaďania sebavedomí. Ich sebavedomie vychádza z presvedčenia, že to, čo robia, robia správne. To by sme mali aj my chalanom tlačiť do hláv, aby boli na ľade iní než v civilnom živote. V Amerike vám hovoria, aby ste na ľade boli sebavedomí, až arogantní.

Aký ste boli vy?

Ak by som ja hral zápasy tak, aký som bol v civilnom živote, garantujem vám, že by som sa ďaleko nedostal. Ak by som bol ale v civilnom živote taký, ako na ľade, tak už dávno sedím vo väzení. Na ľade je to iný svet, protihráč je váš nepriateľ. Kanadského hráča neuvidíte, aby sa ospravedlnil za narazenie, alebo aj faul. On potrebuje byť lepší než jeho súper, a to je jediné, čo ho zaujíma. Nám takáto istota v samých seba, až arogancia, chýba. Nie som psychológ, ale myslím si, že je to našou mentalitou, sme predsa len holubičí národ. V hokeji sa to prejavuje bojazlivosťou, hráme reaktívne a čakáme, čo urobia súperi. O to viac by sme mali dbať, aby deti rozdeľovali to, čo sa deje na ľade a v súkromí.

Treba deti držať čo najdlhšie na Slovensku alebo by mali ako 15-ročné odchádzať do zahraničia?

Nikomu nemôžem zazlievať, že trebárs v sedemnástich ide do zahraničia, ja som to spravil tiež. Ide o to, kam by odišli. Nemá zmysel, aby išli do nejakej treťotriednej ligy v Amerike. Snažme sa však zlepšiť trénerské prostredie na Slovensku. Vo veku 15 rokov už budeme vidieť, kto má na to stať sa profíkom a my ich to musíme učiť. Ak by mi niekto povedal, že ide do OHL, WHL či QMJHL, čo sú najlepšie juniorské ligy sveta, kde som sa aj ja naučil veľmi veľa, poviem, nech neváha ani sekundu. Veľmi dobrá je aj švédska a fínska škola.

Aj ja budem jeden z ľudí, ktorí sa budú snažiť vytvoriť prostredie, aké je v zahraničí, čo sa týka odbornosti. Aby chalani mohli zostať doma a aby sa to isté naučili aj tu. Od budúcej sezóny je plán, ako chalanom a rodičom ukázať, že máme na to, aby sme to robili aj tu, máme na to mozgy. Dôležitá však je spolupráca s klubmi, ak nás nepustia na štadión, k žiadnej zmene nepríde. A samozrejme, rovnako dôležité je, aby sa tejto zmene nehádzali polená pod nohy.

Do akého veku sa dá formovať hráča?

Dokedy sa chce učiť, neohraničil by som to vekom. Je to o zlozvykoch, ktoré sa potrebuje odučiť. Ideálny vek je asi 15 rokov. Ja som sa začal o dva roky neskôr, ale bol som hladný po nových informáciách. Na rovinu mi tréner povedal: „Boris, ak budeš robiť toto, budeš hrať v NHL.“ Ak vám toto povie tréner, sakramentsky sa snažíte, aby ste to dodržiavali.

Je to aj otázka ega. Hráč má 25 rokov, nejako sa uživil v slovenskej extralige, prečo by mal niečo meniť? Hráč musí pochopiť, že nová vec mu nemá priniesť nič zlé, naopak. Keď má niekto 20 rokov, určite nie je neskoro.

Jaromír Jágr po tridsiatke upravil streľbu.

Mal motiváciu, to je to najdôležitejšie. Druhá vec je, že sú hráči, ktorí sa chcú učiť, ale nemajú ako, poznám takých. Deti mi píšu na sociálnu sieť, že čo majú robiť, naposledy to bol 15-ročný chalan z Bratislavy. Chce sa učiť, ale nemá možnosť, to je ešte smutnejšie. Povedal som mu, že tu je projekt, ktorý sa mu bude snažiť pomôcť. Dúfam, že každý je ochotný uvedomiť si, že to nie je dobré. Ja však nie som záchranca, len posol. Odovzdávam správu z Ameriky na Slovensko. Bol by som rád, aby to tak ľudia brali. Lebo to, čo hovorím, nie je z mojej hlavy. Všetko, čo hovorím, som sa musel niekde naučiť. A chcem, aby tú možnosť mali aj mladí chalani. Ale je to dlhoročný proces. Ak ten projekt začne fungovať, potrvá desať rokov, kým v seniorskej reprezentácii uvidíme prvé výsledky.

Cítite u nás neochotu učiť sa?

Nechcem zovšeobecňovať, ale myslím, že je to u nás problém. Niektorí tréneri, ktorých poznám, nie sú ochotní učiť sa. Stačí im, že tomu obetovali štyri roky na FTVŠ (fakulta telesnej výchovy a športu, pozn. redakcie), a teda sú tréneri. V lavici sa ale učí niečo, čo sa nedá naučiť. Ak by sa tréner ďalej vzdelával, fajn. Ale nedávno som sa stretol s názorom, že preškoľovanie trénerov je dehonestujúce a degradujúce. To je pre mňa tá nepochopiteľná vec. Povie si toto lekár, ktorý ide obohacovať po škole svoje poznatky z oblasti medicíny? Alebo právnik, manažér nejakej spoločnosti? Prečo si niektorí ľudia myslia, že už všetko vedia a snaha vzdelávať ich je pre nich ponižujúca?

V lige treba limit na cudzincov a mladíkov
Mali by sa naše kluby snažiť angažovať zahraničných trénerov?

Záleží akých. Nie každý zahraničný tréner je dobrý. Mal som fínskeho trénera, ktorý mi veľa nedal, rovnako Američana v Anglicku. V Amerike som mal troch-štyroch výborných, ostatní ma veľa nenaučili. Netreba za každú cenu doniesť trénera zo zahraničia. Craig Ramsay je jeden z tých lepších, ktorých som mal, a my sme ho dotiahli na Slovensko. Mali by sme ruky-nohy bozkávať Mirovi Šatanovi, no ľudia ho kritizujú. Jeden za to, že sme dotiahli Kanaďana, druhý za to, že si máme spraviť vlastný systém a nespoliehať sa na kanadský. Ďalšiemu prekáža, že nejde o Slováka. Nepochopiteľné. Je to akoby si v NHL povedali, že nebudú brať Rusov a Švédov, ale len Kanaďanov. Bola by tá súťaž tak kvalitná? Pochybujem.


Súhlasili by ste s nápadom, aby bola v každom ligovom tíme jedna formácia povinne tvorená hráčmi do dvadsať rokov?

Áno, pre budúcnosť slovenského hokeja by to bolo dobré. Nesúhlasím, že by to znížilo kvalitu ligy. Fanúšikovia vedia oceniť snahu aj bojovnosť svojich odchovancov. Ja by som bol za, majú to takto aj v Česku a funguje im to. Otázne by ale bolo, akých cudzincov by kluby priniesli, respektíve od akých hráčov by si títo mladí hráči mohli brať príklad. Odstrašujúcim príkladom sú hokejisti, ktorí sú talentovaní, ale nedostali sa ďalej ako do slovenskej ligy práve kvôli tomu, že nemali dobré návyky alebo životosprávu. V lige vidíme takých hráčov často a od nich by si teda mladý hráč nemal brať príklad.

Naopak, hráč, ktorý nemá toľko talentu, ale v lige sa udrží životosprávou, disciplínou a ochotou obetovať sa pre tím, je dobrá škola. „Vzoroví“ hráči ale nemusia byť najväčšími hviezdami svojich tímov, preto je potrebné ich mladým hráčom dať do pozornosti. Aby sa nestávali situácie, keď si mladí chalani dávajú za príklad nejakého hráča, ktorý sa síce v extralige vďaka talentu stal lídrom tímu, ale neuvedomuje si, že vďaka zlému prístupu, životospráve alebo lenivosti sa nestal lídrom tímu v kvalitnejšej lige. A talent vás nenaučí nikto, tie ostatné veci áno.

Keď už sme pri tých cudzincoch, stálo by za zváženie zaviesť klubom aj limit na zahraničných hráčov, tak ako to funguje vo Švajčiarsku?

Áno. Nepoznám však všetky pre a proti. Samozrejme, najväčším protiargumentom je kvalita ligy, ale nemyslím si, že by až tak utrpela. Hráčov, ktorých sem prinesieme a sú pre svoje kluby dôležití, napríklad strieľaním gólov alebo fyzickou hrou či bojovnosťou, aj tak nie je viac ako päť na tím. V Bystrici mal Vlado Országh (v stredu sa stal trénerom Slovana Bratislava, pozn. redakcie) zmysel pre detail a hráči z Kanady a Ameriky mu vyhovovali v tom, že robili to, čo od nich vyžadovali.

Ak by sme začali povinnou päťkou mladých hráčov a piatimi zahraničnými hráčmi, bol by to dobrý kompromis. Kluby by to prinútilo vyberať si legionárov poctivejšie a spoliehať sa na lepší skauting. Nie len podľa toho, koľko dal gólov, ale ako môže pomôcť tímu, ako pracuje na tréningoch a čo môže naučiť mladých hráčov. Rozumiem, že generálni manažéri a tréneri sú pod tlakom, aby uspeli. Niekedy však do našej ligy prišli zahraniční hráči na dovolenku. To znamená, že nebol dostatočne spravený hlbší skauting a s hráčmi neviedli rozhovory, prečo chcú prísť na Slovensko. Zmluvu podpísali len cez agenta, čo nepovažujem za dostatočné. Som si vedomý, že podmienky pre skauting u nás nie sú ako v NHL, ale limit na zahraničných hráčov by kluby o to viac tlačil do toho, aby si vyberali najlepších a najvhodnejších.

V súčasnosti sa hovorí, že v lige budú hrať aj dve maďarské mužstvá. Páči sa vám tento nápad?

Oni sú iba lokalizované v Maďarsku – hovorím to, pretože tam hrá veľa Kanaďanov a Fínov. O to viac by možno bolo vhodné nastaviť limit na cudzincov, aby sa nestalo, že príde maďarský tím, ktorý bude mať v zostave pätnásť Kanaďanov a budeme prekvapení, že nás porazili Maďari. Nie, porazili by nás Kanaďania, takým istým spôsobom, akým funguje aj anglická liga – to je v podstate severoamerická súťaž, kde majú limit štrnásť alebo pätnásť cudzincov. V tomto momente však nevidím zo športového hľadiska dôvod, prečo by príchod maďarských tímov mal byť negatívom, konkurencia je vždy dobrá.

Akú má podľa vás v súčasnosti slovenská liga kvalitu? V čom sa za posledné roky posunula?

Vidíme, že najlepší súčasný slovenský tréner Vlado Országh za posledné tri roky dvakrát vyhral titul a raz sa dostal do finále. Nie je to náhoda a nie je to len výsledok zahraničných hráčov. Kam sa liga ešte len posunie, ukážu práve stopy Vlada Országha. Cítim, že ostatné kluby sa chcú podobať na Banskú Bystricu a chcú mať podobné typy hráčov. Nie je to ale vždy ideálne, pretože je potrebné, aby ich tréner skĺbil s mužstvom a dostal z nich to najlepšie. Myslím si, že teraz sa liga trochu zväčší – bude v nej viac fyzicky hrajúcich hráčov, pretože práve tým Banská Bystrica porážala svojich súperov. Bolo to ale prácou Vlada Országha, ktorý svoj tím výborne poskladal. Práve v trénerstve vidím v lige veľký priestor na zlepšenie.

Pokiaľ ide o kvalitu ligy, na slovenské možnosti je veľmi dobrá. Ak sa pozrieme, koľko môžu chalani v okolitých krajinách zarobiť, je zázrakom, že Slovensko stále produkuje a dokáže udržať celkom konkurencieschopných hokejistov. Napríklad v EBEL lige sú veľké peniaze, ale nie je lepšia než naša liga. Myslím si, že úroveň slovenskej ligy z roka na rok stúpa, čo je pozitívne. Určite ale musí prebiehať dialóg medzi kompetentnými, vždy je čo zlepšovať.

Premýšľali sme, ako ukončiť náš rozhovor. Slovenský hokej v posledných rokoch neprináša príliš pozitívne výsledky a dostal sa do súboja, v ktorom ide o jeho existenciu. Prečo stojí za to zachraňovať tento šport?

Nikdy som sa nad tým nezamýšľal, pretože som si nemyslel, že sa o tom treba baviť. Podľa mňa je hokej stále národný šport a je to šport, ktorý dal ľuďom najviac radosti. Spomeňme si, akí sme boli všetci šťastní a hrdí, keď sme mali úspechy – kto by to nechcel zažiť znovu? Boli to zážitky na celý život. Kedy sa viac ľudí cítilo pyšnými a bola medzi nimi taká masová eufória, ako keď sme boli majstri sveta alebo pri zisku bronzu? Bolo to krásne, sám si pamätám, ako celý barak zahučal, keď sme dali pred koncom zápasu gól vo finále majstrovstiev sveta. Otázka, prečo stojí za to hokej zachraňovať, je zodpovedateľná len tým, čo si ľudia pamätajú. Aj pre mňa to boli zážitky na celý život a prial by som si, aby to raz zažili aj moje deti.
30.5.2018 - 19:16
+4

Tehelnepole

 

ako pozeram na tu dlzku, to je aj miestnz prezident uplny chudak proti mne, MAM DLHSI...
30.5.2018 - 19:19
+5

strojar

 

Ešte raz (nielen pre teba) zopakujem, čo som tu už napísal poobede:
Boris má podľa mňa zdravé názory, ale to neznamená, že má absolútnu pravdu.
Ako sa zaviedlo tu na HP.
30.5.2018 - 20:59
0

Tehelnepole

 

Ved tu nema nikto. To snad vnima kazdy uvazujuci clovek.
30.5.2018 - 21:26
+2

strojar

 

Miestnu komunitu potom nemôžu tvoriť uvažujúci ľudia.
Tu sa vytvorila atmosféra, že Valábik má pravdu vo všetkom, čo povie.
30.5.2018 - 23:43
0

Zkubydu

 

Strojar:: v com teda podla teba nema Boris pravdu???
a 2. otazka stale si myslis, ze system tam nebol?
1.6.2018 - 14:35
0

Gargamel123

 

Hadam nemyslis system chces hrat v repre tak podpis...
29.5.2018 - 20:50
0

Gargamel123

 

Zrejme si povedal: ze lepsie 3 vyplaty u Sirokeho ako 30 u Kovala.
Len mam z neho obcas pocit ze velmi nema vplyv na to co robi...
29.5.2018 - 20:47
+2

wagoo_2

 

Čada 2 .. : Orzsagovi sa fakt čudujem
29.5.2018 - 21:45
+1

jojo55

 

Ak Vlada naozaj Slovan angazuje, tak mu gratulujem!!! Zasluzi si ze sa dostane konecne ako hlavny trener vyssie. Momentalne nas najlepsi trener, za minulu (prave skonciacu sezonu) dokazal urobit na sebe a svojom trenovani super progres. Sam sa vzdelava, vie rec a hlavne skusenosti z NHL, kde mal moznost vidiet najkvalitnejsich trenerov. Na SVK uz v mladom veku dosiahol strop (2xtitul, asistenet v repre a KHL), tazke je len logicke, ze aj chce na sebe pracovat MUSI ist o level vyssie. DO slovana aj napriek vseobecnym problemom uz len preto, lebo moze tym pomoct aj slovenskemu hokeju, ak budu hrat system ako v repre. Sebe si moze urobit len lepsie meno (vo svete, lebo doma ho uz pozname a vieme co dokazal aj ked mal v BB od zakladu vybudovane muzstvo s nizzsim rozpoctom ako ZV,KE,NT), lebo aj napriek najnizsiemu rozpoctu v KHL moze Slovan len prekvapit a samozrejme dostane sa zas na oci konkurencii a svetu. Bude mat lepsi prehlad aj o hracoch slovenskych ktori hraju KHL, ale aj o superoch. Cize suma sumarum, nasmu hokeju to moze len pomoct. Ak by sa do play off nedostal, ziadne prekvapenie by to nebolo, prekvapko by bolo, ak sa tam dostanu, co si osobne myslim, ze tento rok to aj napriek nizzsiemu rozpoctu dokazu. Vdaka Vladovy si mozu konecne dovolit aj lepsich hracov z nizsich sutazi v usa a kanade, kde je mnoho talentov, co dokazal scouting BB, len v BA to nikdy nevedeli vyuzit , koli nervakom spoza rieky Morava.
Ja si len prajem, aby aj tam kralo konecne viac slovenskych hracov ako tomu bolo po minule roky a prave nasihraci sa mohli ucit system svetoveho hokeja a konfrontovat sa aspon na klubovej urovni s najlepsimi hracmi v Europe.
Jedine co vsak Slovan a jeho "skvele" vedenie potrebuje je konecne si vylepsit meno svoje a slovenskeho hokeja, lebo za posledne 2-3 roky skor nasmu hokeju skodia ako mu pomahaju. Takze verim ze toto prave Vlado zvladne. Vela stastia slovenskemu hokeju.
29.5.2018 - 22:35
+6

MackoPu

 

Dufam, ze to neriesia faxom
29.5.2018 - 22:55
+3

amaskiea BLOG

 

ešte ba kýhoS
29.5.2018 - 23:11
+1

MackoPu

 

To by bola fajnova znacka BA-KYHOS
30.5.2018 - 16:01
0

prezident

 

V mediach sa objavila tlacova sprava, ze Ziman sa rozhodol z klubu odist, cit. 'vylucne na zaklade vlastneho rozhodnutia', kedze podal vypoved, t. j. 'nebol prepusteny'. Samozrejme, z formalneho hladiska je to pravda, on je zamestnanec, on zrealizoval uvedeny pravny ukon, pri takomto vyklade je to jednoznacne & nepochybne. Na druhej strane zivotne situacie musime posudzovat nielen na zaklade a v zmysle formalnych pravidiel (podanie vypovede), ale tiez v skutocnom cielovom (moralnom) kontexte. V okamihu, kedy Ziman dorucoval akcionarom vypoved (formalne pravidlo), paradoxne nebolo jeho uprimnym zamerom skoncit v HC Slovan Bratislava, ale dosiahnut urcity odlisny zamer (skutocny ciel), ktorym nebolo skoncenie zamestnaneckeho pomeru. Toto sa mu nepodarilo zrealizovat, to znamena, ze v konecnom dosledku sa cielovy kontext podriadil formalnemu pravidlu - bezna vec - potom je vsak nespravny zaver, ze z neformalneho hladiska bol odchod z klubu jeho cielom. Opakujem, toto v ziadnom pripade nemozno chapat sposobom, ze 'Ziman sa rozhodol odist', nerozhodol, iba riskoval spomenuty sposob, aby presadil urcitu poziadavku, neuspel, preto odchadza. Klub ad hoc musel potvrdit, ze Ziman odchadza na vlastnu ziadost (..vsetko ostatne je pri vypovedi nezmysel), iste, toto vsak nic nemeni na skutocnosti, ze odchadza z dovodu mnohych zasadnych zlyhani (vysvetloval som vcera): ak by HC Slovan Bratislava chcel Zimana za kazdu cenu udrzat, akcionari mohli navrhnut tzv. spatvzatie vypovede (podpisuju obaja ucastnici - ciastocna komplikacia), nic taketo sa ale nestalo. Vyjadrenie klubu v tejto veci je iba ucelovym prostriedkom ako upokojit situaciu. Pokial ide o trenera Vladimira Orszaga, suhlasim s viacerymi diskutujucimi, ze jeho vysledky pravdepodobne presahuju jeho skutocnu trenersku vykonnost: v sezone 2018/19 dostane sancu presvedcit, ze to tak nie je. Je to stale relativne mlady trener, uprimne mu prajem, aby pokracoval v dosahovani uspechov v nasom klube. Cakaju nas velmi dobre dni ohlasovania novych hracov prichadzajucich do klubu, je vsak popri tom dolezite, aby sa novym generalnym manazerom stal kvalitnejsi clovek, osobnost, lider, autorita, chceme byt opat hrdi klubisti, ked pozerame/pocuvame tlacove konferencie, za tychto okolnosti budeme Zimanov odchod hodnotit ako spravny krok.

NAVZDY ZA SLOVAN, NAVZDY ZA BRATISLAVU!
30.5.2018 - 5:45
+2

dufus

 

ešte pár mesiacov dozadu som tu čítal aký je Ziman pre slovan fantastický človek,neskutočný manažér,atď,podla teba lepšieho nebolo
posledné dva-tri dni ho tu len ohováraš a spochybňuješ.....
to svedčí o tvojom charaktere a o tom čo si za človeka
30.5.2018 - 6:15
+11

emoxx1

 

Už to celé riešim... Dnes to dokončím a na prezidentovi nezostane jedna nitka suchá. Má len šťastie, že píše strašne veľa a ja mám málo času na prehrabávanie jeho diskusných príspevkov. No toto mu neodpustím.
30.5.2018 - 6:29
+13

jetstick98

 

ty si riadny pacient, čo riešiš stále zimana ?, rieš radšej štefla, ziman jednoducho nemohol a nechcel ďalej spolupracovať so šteflom, štefla neodvolali, odišiel on ... má recht, so šteflom nepohne nikto, nech si to široký riadi sám alebo za gm dosadí syna, veď je to fakt úplne jedno ... slovan je už dávno v péčku
30.5.2018 - 6:24
+6

lubfito

 

Ty nemáš hanbu človeče?
Po včerajšku sa tu ešte chceš ukazovať?
Really?
30.5.2018 - 7:54
+5

Aladár Miazga

 

Netreba na neho vôbec reagovať, nečítať, nepluskovať. Jeho to trollovanie prestane baviť.
30.5.2018 - 8:13
+5

sanyo

 

tak tak! Dont feed the troll
30.5.2018 - 9:28
+3

mitoO

 

Nic nove si nepovedal: HC Slovan Bratislava: "Pán Ziman sa rozhodol na základe vlastného čítania súčasnej situácie, postaviť celý problém zotrvania na princípe - kto z koho. Za týchto okolností a v čase, v ktorom sa nachádzame, pred začiatkom sezóny sa akcionári klubu rozhodli okamžité personálne zmeny nerealizovať, čo si pán Ziman vysvetlill ako dôvod pre svoj odchod."
30.5.2018 - 8:29
0

Dodo_SBA

 

Kamo, vcera sa ukazalo, co si za trolla... Tvoje kecy uz nemaju ani stipku kreditu.
30.5.2018 - 8:59
+2

mefistoJACK

 

Uz dlhsiu dobu si myslim ze nick prezident je mlady Siroky
30.5.2018 - 10:32
+3

Tehelnepole

 

Si nula.
30.5.2018 - 11:14
0

luciakanky

 

Hádam sa mu bude dariť. aj keď v Slovane zatiaľ každý Slovák zakapal.
30.5.2018 - 7:40
0

Tehelnepole

 

Dano ee, siel do emeriky.
30.5.2018 - 14:42
0

strojar

 

Bohužiaľ väčšinou na tribúnu.
30.5.2018 - 15:09
0

Tehelnepole

 

On nehrava?
Priznam sa, ze ho vobec nesledujem. Sakra. No to je... blbe.
30.5.2018 - 15:15
0

emoxx1

 

Tak ale tiež je to len uhol pohľadu. Ja by som z mojej pozície bral sledovať hokej v NHL na tribúne vo Winnipegu a brať za to 900 000 ročne. Verím, že jeho to možno neteší, ale mne by sa to hodilo.
30.5.2018 - 21:35
+3

Zkubydu

 

Obsadenie VO bolo zo strany Slovana jedniecny krok. Zimana je preto podla mna skoda, ale rozhodne vacsia je ponechat si Stefla!: osobne sa vsak obavam ze to bude malo, alebo ak chcete slaba naplast na zotrvanie Stefla. Mna ani širokydžejar a jeho ukoktany prejav o tom ze "Steflova praca nieje az taka zla" nepresvedcil, ze Slovan nabera lepsi kurz. Citim to tak, ze sice Slovan bude tvorit kostru reprezentacie, co je defacto dobra informacia. Vsetko tomu tak nasvedcuje, (Ciliak, Lamper, Grman....), ale neviem ci sa to podari bez penazi ktore fanusikovia nechcu dat na financovanie tohoto vyvoja. Podla mna bude treba odvolat Stefla, lebo ja napr. nevidim, co dobre za svoju karieru, okrem obrovskych dlhov a zlych nakupov urobil. HOWK
1.6.2018 - 14:51
0


Ak chcete diskutovať, musíte sa prihlásiť.


Najčítanejšie články

Európska Univerzitná Hokejová Liga

Play-Out

1.Liptovský Mikuláš12901253:2628
2.Detva12610544:3320
3.Michalovce12321630:4714
4.Skalica12301826:4710
Aktualizované: 14.10.2018 05:12
TímZSkóreB
1.Zvolen1358:2731
2.Košice1446:2631
3.N. Zámky1437:2430
4.B. Bystrica1441:3726
5.Poprad1435:2725
6.Nitra1342:3323
7.Trenčín1337:2722
8.Detva1333:3818
9.L. Mikuláš1332:3714
10.Budapešť1534:4714
11.Miškovec1334:4914
12.Žilina1337:5213
13.SR 201217:590
KlubZVVpPpPSkóreB
1. Michalovce10811058:1627
2. Martin10622042:2024
3. Skalica10441144:2821
4. Topoľčany10521237:2320
5. Dubnica9601241:2519
6. Bratislava9404136:2316
7. P. Bystrica9322233:2715
8. Humenné10410539:3214
9. Sp.Nová Ves9321324:2614
10. Trnava9101723:444
11. Prešov10100923:473
12. Nové Zámky B900096:800
-. Orange 206100515:303
Aktualizované: 14.10.2018 06:11
tímzvvppppskóreb
1.Dukla171411186:3945
2.Poprad181410391:5044
3.Nitra18911760:4930
4.B. Bystrica18721850:5226
5.Košice17542655:4925
6.Žilina18442848:5422
7.Slovan18603960:6721
8.Skalica187001143:6921
9.Martin186001237:7418
10.L. Mikuláš184031143:7015
Aktualizované: 15.10.2018 04:56
tímzvvppppskóreb
1.Košice181512073:2649
2.Slovan181511191:3748
3.Poprad181121472:4238
4.Dukla181032367:3538
5.Spišská181202467:4538
6.Púchov18922559:4233
7.B. Bystrica18741650:4830
8.Michalovce187011052:6922
9.Nitra185211051:5520
10.L. Mikuláš186001245:7118
11.Skalica185111145:7918
12.Žilina183131144:7314
13.Martin184001444:7412
14.Zvolen180001827:910
Aktualizované: 15.10.2018 04:56
Tímzvvpprpppskorebody
1CSKA Moskva191140452-2630
2SKA Petrohrad171120257-2328
3Jokerit Helsinky171200262-3827
4Lokomotiv Jaroslavl181020550-3525
5HK Soči19530746-5120
6Spartak Moskva18710843-4318
7HC Viťaz Moskevská oblast18620945-5417
8HC Slovan Bratislava194301042-6416
9Dynamo Moskva195101042-5415
10Dinamo Riga185201037-4915
11Severstal Čerepovec194201128-5214
12HC Dinamo Minsk184001136-5111
Aktualizované: 17.10.2018 13:54
Tímzvvpprpppskorebody
1Avtomobilist Jekatěrinburg191620167-2636
2Avangard Omsk181040361-3329
3Ak Bars Kazaň191110551-4326
4Salavat Julajev Ufa18930558-3725
5Metallurg Magnitogorsk19920749-4523
6Barys Astana16630359-4922
7Torpedo Nižnij Novgorod17720551-4921
8Neftěchimik Nižněkamsk17630737-4119
9Red Star Kunlun18710741-5019
10Traktor Čeljabinsk17520930-5215
11Amur Chabarovsk175001130-5111
12Admiral Vladivostok191201339-659
13HK Sibir Novosibirsk193001431-638
Aktualizované: 17.10.2018 13:54
Tímzvvpprpppskorebody
1Avtomobilist Jekatěrinburg191620167-2636
2CSKA Moskva191140452-2630
3Avangard Omsk181040361-3329
4SKA Petrohrad171120257-2328
5Jokerit Helsinky171200262-3827
6Ak Bars Kazaň191110551-4326
7Salavat Julajev Ufa18930558-3725
8Lokomotiv Jaroslavl181020550-3525
9Metallurg Magnitogorsk19920749-4523
10Barys Astana16630359-4922
11Torpedo Nižnij Novgorod17720551-4921
12HK Soči19530746-5120
13Neftěchimik Nižněkamsk17630737-4119
14Red Star Kunlun18710741-5019
15Spartak Moskva18710843-4318
16HC Viťaz Moskevská oblast18620945-5417
17HC Slovan Bratislava194301042-6416
18Dynamo Moskva195101042-5415
19Dinamo Riga185201037-4915
20Traktor Čeljabinsk17520930-5215
21Severstal Čerepovec194201128-5214
22HC Dinamo Minsk184001136-5111
23Amur Chabarovsk175001130-5111
24Admiral Vladivostok191201339-659
25HK Sibir Novosibirsk193001431-638
Aktualizované: 17.10.2018 13:54
Tímzvvpprpppskorebody
1Nashville Predators650119-1210
2Anaheim Ducks631117-149
3Colorado Avalanche630121-158
4Vancouver Canucks631222-198
5Chicago Blackhawks503022-218
6Winnipeg Jets630215-167
7Calgary Flames521218-166
8Dallas Stars630318-186
9Vegas Golden Knights721415-206
10Minnesota Wild611214-196
11San Jose Sharks611317-195
12Los Angeles Kings620312-165
13Edmonton Oilers411210-144
14St. Louis Blues510215-204
15Arizona Coyotes50144-112
Aktualizované: 17.10.2018 13:54
Tímzvvpprpppskorebody
1Toronto Maple Leafs742133-2312
2Carolina Hurricanes731225-229
3New Jersey Devils440017-48
4Boston Bruins540122-138
5Montreal Canadiens521118-137
6Ottawa Senators630224-227
7Tampa Bay Lightning421115-96
8Philadelphia Flyers621322-256
9Pittsburgh Penguins511117-206
10Columbus Blue Jackets521216-196
11Buffalo Sabres630312-176
12Washington Capitals520220-195
13New York Islanders411211-104
14New York Rangers602415-204
15Florida Panthers400212-162
16Detroit Red Wings600414-302
Aktualizované: 17.10.2018 13:54
Tímzvvpprpppskorebody
Aktualizované: 17.10.2018 04:59

Bleskovky

Svečnikov z Detroitu podstúpil operáciu kolena, vynechá 5-6 mesiacov

Hokejista Detroitu Red Wings Jevgenij Svečnikov podstúpil operáciu pravého kolena, po ktorej ho čaká päť- až šesťmesačná pauza. Ruský útočník utrpel zranenie 29. septembra v generálke na novú sezónu. Ako informovala agentúra AP, 21-ročnému krídelníkovi pri operácii zrekonštruovali poškodený predný krížny väz.
pred 3 hod. - TASR

Jukurit - Ässät Pori 0:2 v dohrávke 12. kola fínskej ligy

Hokejisti Ässätu Pori zvíťazili v dohrávke 12. kola fínskej ligy na ľade Jukuritu 2:0. Liiga - dohrávka 12. kola Jukurit - Ässät Pori 0:2
včera o 21:08 - TASR

Obranca Schultz bude Pittsburghu chýbať až štyri mesiace

Obranca Justin Schultz bude tímu zámorskej hokejovej NHL Pittsburgh Penguins chýbať približne štyri mesiace. Dôvodom je zlomenina nohy, ktorú utrpel v prvej tretine sobotňajšieho súboja s Montrealom po kolízii s protihráčom Tomášom Plekancom. V nedeľu absolvoval operáciu a mimo hry bude až do februára budúceho roku.
15.10.2018 18:22 - TASR

Augsburg - Wolfsburg 6:0 v 11. kole nemeckej ligy (3)

Nemecká hokejová liga mala v nedeľu na programe zápasy 11. kola. Výsledky: Eisbären Berlín - Ingolstadt 1:3, Kolín Haie - Adler Mannheim 2:4, Iserlohn - Straubing 2:4, Mníchov - Düsseldorf 5:4, Norimberg - Krefeld 3:4, Schwenningen - Bremerhaven 2:3, Augsburg - Wolfsburg 6:0
14.10.2018 21:32 - TASR

Zürich - Lausanne 2:1 v nedeľnom zápase švajčiarskej ligy

Výsledok nedeľného zápasu švajčiarskej hokejovej ligy: Zürich - Lausanne 2:1
14.10.2018 20:47 - TASR

Studenič prispel gólom k výhre Binghamtonu na ľade Lavalu 2:1

Slovenský hokejista Peter Cehlárik sa v noci na nedeľu presadil jednou asistenciou v zápase jeho Providence Bruins, domáci ale prehrali s Hartford Wolf Pack 3:4 v súboji American Hockey League (AHL). Gólovo sa presadil útočník Marián Studenič, ktorý jedným presným zásahom prispel k triumfu Binghamton Devils na ľade Laval Rocket 2:1.
14.10.2018 10:52 - Michal Bruner / TASR

Mladá Boleslav odvolala trénera, skončil aj asistent Boris Žabka

Slovák Boris Žabka už nie je asistent trénera hokejistov Mladej Boleslavi. Ako informoval český prvoligový klub, okrem Žabku skončili aj hlavný tréner Vladimír Kýhos a druhý asistent Vladimír Čermák. Novým trénerom sa stal Miloslav Hořava, jeho asistentmi budú Radim Rulík a Pavel Patera.
13.10.2018 21:02 - Michal Bruner / TASR

Färjestad - Frölunda 3:4 vo švédskej lige

Hokejisti Djurgardenu zvíťazili v 8. kole švédskej ligy nad Timrou 7:4. Uspel aj Jönköping v zostave so slovenským obrancom Martinom Fehérvárym, Örebro zdolal 3:1. SHL-8.kolo: Lulea HF - BK Rogle 3:1, Djurgarden IF - Timra IK 7:4, BK Färjestad - Frölunda Indians 3:4, HV 71 Jönköping - Örebro 3:1, Malmö Redhawks - Växjö Lakers 2:1, Mora IK - AIK Skeleftea 3:2 pp a sn.
13.10.2018 20:30 - Michal Bruner / TASR

Oceláři Třinec - Dynamo Pardubice 6:1 v českej lige, dva body Gernáta

V dohrávke 10. kola českej hokejovej ligy zvíťazil Třinec nad Pardubicami 6:1. Slovenský obranca Martin Gernát prispel k triumfu gólom a asistenciou, za hostí zaznamenal čestný úspech jeho krajan Miloš Bubela. Oceláři Třinec - Dynamo Pardubice 6:1 (2:0, 2:1, 2:0) Góly: 10. Polanský (GERNÁT), 17. Bukarts, 23. Kovařčík, 30. GERNÁT (MARCINKO), 46. Adamský, 49. Galvinš - 34. BUBELA (SKOKAN)
13.10.2018 20:30 - Michal Bruner / TASR

Útočník Floridy Haley je v asistenčnom programe NHLPA

Kanadský hokejista Micheal Haley z tímu NHL Florida Panthers vstúpil do asistenčného programu hráčskej asociácie NHLPA. Bližšie podrobnosti nie sú zatiaľ známe. Kým bude 32-ročný útočník podstupovať liečbu, nebude svojmu mužstvu k dispozícii.
13.10.2018 08:40 - Michal Bruner / TASR

Archív krátkych správ »

Najbližšie zápasy

Najbližšie zápasy

18. 10. 2018
Žilina - Miškovec o 17:00
SR 20 - Detva o 17:00
19. 10. 2018
Košice - Detva o 17:30
Zvolen - L. Mikuláš o 18:00
Nitra - N. Zámky o 18:00
Trenčín - B. Bystrica o 18:00

Odohrané zápasy

16. 10. 2018
BudapešťPoprad
3:2REPORT
TrenčínSR 20
5:0REPORT
KošiceN. Zámky
4:0REPORT
14. 10. 2018
MiškovecNitra
1:3REPORT
DetvaŽilina
2:1REPORT
B. BystricaL. Mikuláš
7:2REPORT

Najviac bodov

Rastislav ŠpirkoZVO19 bodov
2.Chovan M.ZVO19
3.Handlovský L.ZVO16
4.Nagy L.KOS15
5.Brown J.MAC15

Najlepší strelec

Milan KytnárZVO10 gólov
2.Špirko R.ZVO10
3.Beránek P.ZIL8
4.Bondra D.POP7
5.Fafrák M.S207

Najlepší brankár

Tomáš VošvrdaPOP95.82 perc
2.Košarišťan A.NZA94.73 %
3.Habal V.KOS94.61 %
4.Skapski M.ZVO93.84 %
5.Gračnar L.POP93.8 %
Články SIHPA na HokejPortáli » Offensive výrobca dresov, oblečenia a suvenírov
zimná hokejová škola