Táto správa sa vám pravdepodobne zobrazuje, lebo používate starú verziu prehliadača Internet Explorer. Použite prosím verziu 9 a vyššie. Prípadne iný prehliadač (Firefox, Chrome, Opera). Ďakujeme za pochopenie.

Diskusia: Podľa Šuplera sa bez kritiky nepohneme, aj keď nie je príjemná

13.8.2017 10:22 TASR

Július Šupler je jedným z priekopníkov slovenskej hokejovej trénerskej školy. Po vzniku samostatnej republiky dostal Slovensko z hokejového suterénu až do A kategórie MS, pričom pri svojej práci zužitkoval aj skúsenosti z federálnej reprezentácie do 20 rokov. Najkrajšie roky v kariére prežil neskôr v zahraničí, dôležitú etapu v jeho trénerskom živote zohralo najmä pôsobenie v zámorskom tíme Portland Winter Hawks vo Western Hockey League. V rozhovore pre TASR prezradil aj to, čo mu dali angažmány v nadnárodnej KHL, kde trénoval ruské kluby CSKA Moskva a Lokomotiv Jaroslavľ, ale aj lotyšské Dinamo Riga, či ukrajinský Donbass Doneck.


Ponuku z Portlandu ste dostali po MS 1996 vo Viedni, na ktorých sa Slovensko predstavilo po prvý raz v A-kategórii. Ako k nej prišlo?
"Tým, že som trénoval reprezentáciu, mal som nejaké kontakty so zahraničím. Po MS som sa obzeral po nejakom angažmáne. Bol som v tom čase stále mladý tréner a zrazu prišla ponuka. Musím sa priznať, že mi k nej pomohol aj Peter Bondra."

Znamená práca v kolíske hokeja pre trénera to isté, čo pre hráča?
"Ja som bol v zámorí párkrát aj predtým, či už s mužstvami, ale aj na stáži. V mojom živote bol kontakt s NHL výnimočný, ale bolo to veľké obohatenie. Portland je aj dnes klub na vysokej úrovni, s veľmi dobrou organizáciou práce. Z jeho liahne hrá dnes 7-8 hráčov v profilige, ktorých som trénoval aj ja, keď som tam pôsobil ako asistent."

Po návrate domov ste sa ocitli v Sparte Praha. Ako si na toto obdobie spomínate?
"Pôsobenie v Sparte bolo rovnako výnimočné. Je to veľký klub s bohatou históriou, vždy sú tam kladené vysoké nároky. Mali sme výborný začiatok, vyhrávali sme rozdielom triedy, potom však prišli zranenia kľúčových hráčov a my sme v tabuľke klesali dolu. Riešilo sa to tradične výmenou trénera. Ale ja na Spartu nemám zlé spomienky, videl som, ako funguje práca v českom klube, ako sa pripravujú jeho hráči. Bola to výborná skúsenosť."

Nie každý prijme na striedačke trénera z inej krajiny. Stretli ste sa počas pôsobenia v zahraničí so závisťou, alebo neprajnými ľuďmi?
"So závisťou som sa nestretol nikdy, ani s nejakým druhom intolerancie. Moje pocity boli neutrálne. Vedel som, že ak dosiahnem výsledky, bude to dobré. V tom prípade sa vytvárajú podmienky a konexie. Človek má potom dobrý pocit. Ale ak sa objaví v klube človek, ktorý od začiatku prejaví nesúhlas so zahraničným trénerom, potom sa pracuje ťažko a atmosféra sa nespája s tým, čo chce človek dosiahnuť. Je to normálne a človek to musí zobrať ako profesionál. Ale ja som takéto pocity nikdy nemal. Dokonca som sa vždy snažil rozísť s každým korektne."

Z pozície trénera ste Slovensko priviedli z C a neskôr aj z B kategórie medzi elitu. Pracovali ste v tom období pod veľkým tlakom?
"Vôbec. Vtedy sme boli v úplne inej situácii. Nás všetkých dookola naštartovala nespravodlivosť, že nás odsunuli až do céčka. Postup bol výsledkom neuveriteľnej spolupatričnosti a pravého športového hnevu z celej veci. Chceli sme dokázať, že nám ublížili. Bola to motivácia ako hrom. Hráči sa veľmi chceli ukázať, chceli pomôcť Slovensku. Mali sme obrovskú podporu funkcionárov a ľudí, ktorí sa pohybovali okolo hokeja. Nezažil som v tom čase jediného novinára, ktorý by bol neprajný. Niektorí ľudia nám síce neverili, čakali, čo sa stane, ale napokon sme dokázali postúpiť s veľkou podporou fanúšikov, či politických špičiek. Následne sme však išli hrať olympijskú kvalifikáciu a každým ďalším úspechom nám rástlo sebavedomie. A to bolo miestami až nezdravé. Mnohí funkcionári podľahli prílišnému entuziazmu a videli nás ako majstrov sveta. To bolo až naivné a aj preto sme vo Viedni dopadli tak, ako sme dopadli."

Bolo to z hľadiska úspechu vaše najkrajšie obdobie?
"Bolo krásne, ale nemôžem zabudnúť na majstrovské tituly s Trenčínom, ktorý sme získali ešte v spoločnej československej lige, či so Slovanom v slovenskej. Ale míľnikov som mal viac, musím opäť spomenúť Portland, s ktorým som vyhral Memorial Cup, ale aj prácu pri slovenskej i federálnej "dvadsiatke". Osobitnou kapitolou bolo pôsobenie v Rige, kde sme trikrát za sebou postúpili do play off s najnižším rozpočtom v KHL. Zdolať Dinamo Moskva, či Petrohrad, to bolo v tom čase nemožné. My sme mali rozpočet 5 miliónov dolárov, Petrohrad 120 miliónov. A vyradili sme ich. Nepracoval som vtedy pod žiadnym tlakom, všetci sme jednoducho veľmi chceli."

Ako sa z vášho pohľadu líšila práca pri 20-tke a senioroch?
"V čase, keď som bol pri dvadsiatke, som bol mladý tréner, ale úspech prišiel ruka v ruke s nadšením. Začal som ako asistent pri mužstve ČSFR v roku 1991. S hlavným trénerom Josefom Vimmerom sme si sadli povahovo, tu som prvýkrát pocítil spolupatričnosť Čechov a Slovákov, vtedy sa ešte neuvažovalo o rozdelení. To prišlo neskôr. Pocity z toho obdobia boli veľmi silné a úžasné. Mnohí z hráčov z toho tímu sa neskôr uplatnili v NHL."

Čo všetko ste si zo zahraničia preniesli do vašej trénerskej profesie?
"Najmä Portland bol pre mňa jednou veľkou školou. Naučil som sa anglický jazyk. Dva roky boli málo a dlhšie obdobie by ma posunulo ešte viac dopredu, ale vďaka tomu som jazykovo schopný aj dnes. Spoznal som štýl zámorského hokeja, obohatil som sa o rôzne moderné prvky, ktoré sú v platnosti aj dnes. Celé smerovanie sa časom zmenilo, aj preto dnes vidíme v NHL kombinačný hokej. Posunulo ma to aj v rámci osobného života. Nezaoberal som sa politikou a nepremýšľal, prečo nie je to, či ono. O tretej ráno som po príchode zo zápasu išiel na nákup do hypermarketu, kde som všetko dostal. Vtedy to na Slovensku nebolo. Ale filozofia kanadského hokeja, systém bankovníctva, či medziľudské vzťahy, to mi dalo pôsobenie v zámorí v najväčšej miere. Získal som mnohých priateľov, s ktorými som dodnes v kontakte. Rusko bolo zasa iné, naučilo ma však rovnako veľa. Ja som sa učil ruštinu 15 rokov, no zistil som, že nestačí povedať slovenské slovo s ruským prízvukom. Bola drina učiť sa po nociach terminologické výrazy. Ale nebolo potrebné vedieť iba jazyk, ale aj myslenie Rusov, metodiku, filozofiu, život v kluboch. Najmä sledovať výchovu mládeže bola veľká škola. Aj na Memoriáli Ivana Hlinku bola možnosť vidieť, že Rusi sú postavami menší, ale úžasne korčuľujú a majú skvelú techniku."

Čo dnes najviac chýba slovenskému hokeju?
"Naši zlatí chlapci z Göteborgu sa snažia prezentovať, že ideme svojou cestou a máme mať vlastnú identitu. Zabúdajú však na to, že hokej je len jeden a nové smery, tie pramenia zo systému hry mužstiev. Ale základom je tvrdá poctivá práca a nie biznis. Veď to je choré. Veľmi veľa rozprávame o tom, čo nie je dobré, ale nikto na Slovensku nepovedal, ako máme trénovať. Dnes sa v rámci rozvoja vytrvalosti nesmie behať, bicyklovať, ale nikto nepovie, ako máme vytrvalosť rozvíjať. Veď metódy, ktoré platili v minulosti, platia aj dnes. Vnútorná skladba človeka, srdcovo-cievny systém, nervový, systém motorického určenia, to sa predsa nezmenilo. Tí chlapci nepoznajú nič a chcú robiť moderný hokej. Vytrvalosť nie je o tom, že sa nadýchnem a zatajím dych. Mňa veľmi mrzí, že nikto nepovedal tréneri poďte, sadnime si, porozprávajme sa o tom, čo je optimálne. Rozprávam sa s mladými trénermi, majú problémy aj s financiami, neraz nedostanú peniaze za svoju prácu, to tiež treba riešiť. Sme malý národ a nemôžeme si vyberať. Aj nábor hráčov vyzerá zle, príde 30 hráčov a všetkých zoberieme. Aj tých slabších, lebo tí zasa majú bohatých rodičov. Musíme sa vrátiť k základom toho, čo tu fungovalo. K správnej metodike, nie k náborom, ale k výberom. V každej kategórii musí byť určené, koľko treba trénovať a ako. Mrzí ma, že ani ja nedostávam priestor, aby som sa vyjadril. Kritika nie je príjemná, ale inak sa nepohneme."

Výrazný je aj úbytok talentov, čím to podľa vás je?
"Ja som veľmi sklamaný z toho, že hráči dnes nie sú ochotní pracovať individuálne. Nechcem sa vracať dozadu, ale individuálne majstrovstvo, to ani hráči nemajú kde rozvíjať. My sme "mastili" na každom voľnom pľaci, každej ulici, aj päť hodín denne. Dnes k tomu nemajú vzťah ani tréneri. Tí prídu 10 minút pred tréningom, obujú si korčule a 10 minút po tréningu tam už nie sú. Myslíte si, že takýmto štýlom práce je možné niekoho vychovať na špičkovú úroveň? Pozeral som sa na chlapcov na turnaji 18-ročných. Hrávajú hokej 10-12 rokov a neovládajú základné činnosti jednotlivca. Všetko sa odvíja od práce v kluboch, tam treba začať."

Nedávno ste skončili v úlohe konzultanta pri realizačnom tíme Zdena Cígera. Čo robí Július Šupler teraz?
"Nejaké možnosti práce sa rysujú. Nedohodol som sa s Popradom, chce ísť inou cestou, budú mu pomáhať ruskí tréneri. Reprezentácie má v kompetencii Miro Šatan. Bol som sa pozrieť na "osemnástku" v Bratislave, predtým aj v Žiline. Čiže o hokej sa zaujímam. Okrem toho si užívam rodinný život, pracujem okolo domu, bol som aj na dovolenke, čiže bežný život dôchodcu. Ale veľmi rád ponúknem svoju spoluprácu, skúsenosti a názory, očakávam, že sa ešte k nejakej práci dostanem. Ak nie, budem držať palce každému, aj novému realizačnému tímu pri seniorskej reprezentácii. Ja nie som urazený na nikoho, chcem rovnako ako všetci, aby sa slovenský hokej posunul dopredu."

 

Pridaj sa k našim fanúšikom na facebooku a dostávaj vždy čerstvé info s vôňou ľadu!

Rubrika: Slovensko


Johan Harju

 

Rozhovot na urovni . Hezky se to četlo. Všechno řekl na plnou hubu. A že když slovenský hokej berou do rukou vícero skvělých bývalejch hráču jsem pro. Vrací mu jeho služby
13.8.2017 - 11:02
+11

Brooklyn

 

Fakt pekný článok, dobrý rozhovor...
13.8.2017 - 11:21
+2

Divak2

 

Rozumny pohlad zo strany Suplera a je vidiet ze je uz nad vecou. Lenze nam sa zrutil cely system pripravy mladeze a financovania sportu. A to je hlbsi problem tejto spolocnosti. Bude trvat roky kym sa to napravi len kedy zacneme s napravou???
13.8.2017 - 11:24
+2

Woody45

 

Pan Supler je jeden z mala co ma na Slovensku dobry pohlad na hokej.Slovenskemu hokeju ma stale co dat.
13.8.2017 - 11:45
+4

Brooklyn

 

Len škoda, že ho už nik nepočúva...
13.8.2017 - 11:46
+5

micu79

 

uplne suhlasim s Julom
13.8.2017 - 12:08
+5

R3v3r3nd

 

A v com suhlasis ? Lebo podla mna nepovedal nic nove, len furt to iste dookola. Ak sa nic nezmenilo a ma sa trenovat tak isto ako sa trenovalo tak to moc rozhladeny trener asi nebude.

Ci si niekto mysli, ze ked si precita rozhovor s J.Š. tak zrazu číta to pravé ?

Na inych strankach su tiez rozhovory ale tie prave tam nenajdete. To je TABU v tomto state.

Svedi urobili pracu za nas, zachytili modernost a nevyhnutnost a my by sme sa mali podla Suplera vratit k tomu co Svedi ci Fini uz zdokonalili ?

Fakt smiesny ujo. Ale respekt k minulosti mu patri. Len ci to nieje ako s Filcom, reci o vsetkom krasne ale v realite je to nic. S vynimocnymi hracmi dokazal nieco a teraz je ON stale v novinach. Bohuzial, Slovensko ma demokraciu takze casi CSSR su uz prec a mali by si to pani uvedomit asi viac ako prezentuju. Treba peniaze, deti a az potom sa dostanu k tomu tych hracov viest a trenovat. Taky Hossa st. ci Gaborik , to by som mohol aj ja trenovat a uvidime vysledky. Bohuzial, teraz ked ich nemame, sa ukazuje o com praca trenerov na SVK od 89 je.
13.8.2017 - 13:31
+6

Daewo_KS

 

Bohuzial Slovensko ma demokraciu: to ako naozaj?
13.8.2017 - 20:06
+4

HKMpelemele

 

Ked som sa tam dostal, prestal som ho brat vazne
14.8.2017 - 9:23
0

Foam of Waterfall

 

Myslel asi,ze bohuzial pre nich,lebo za sociku by boli dozivotne za zasluhy zabetonovani...
14.8.2017 - 15:41
0

barabas

 

LP platňa: Musím súhlasiť, dookola to isté, či Šupler alebo Filc a ďalší odborníci, všetci reprezentačný tréneri, dookola prosím už povedzte v čom je problém raz sú to Zimné štadióny, potom tréneri, neskôr ročník, nedostatok financií, najväčší problém je že sa klameme o realite v Slovenskom hokeji, úbytok ľadu pre deti radšej ho predávame na komerčné účely, rodičom úplne haraši, solventný rodičia sú aktívny v kluboch a miešajú karty, a my sa oháňame zákonom o športe....waw
13.8.2017 - 21:29
+5

kapo10 BLOG

 

Chalan ty si tu ohladom vychovy mladeze namlatil uz tony prazdnej slamy...

Napisat na suplera ze vtipny ujo....nakydat na filca...a koment bohuzial mame demokraciu.. Tak to je kliniec...

Ludi ako filc a supler treba pocuvat... Inspirovat sa aj nimi pripadne s nimi polemizovat...
14.8.2017 - 21:06
+8

amaskiea BLOG

 

bohužiaľ, Slovensko má veľa *******, ehm, pardon, ľudí, ktorí veria, že tento skorumpovaný postkomunistický mafiastan tu je demokracia, prípadne že táto zašiváreň pre lenivých, neschopných a zadubených tu je hokejový biznis
Pána Šuplera, napriek niektorým mojim výhradám (aktuálnym, aj dávnejším) pokladám celkom jednoznačne za jednu zo svetlých výnimiek. Lebo má výsledky. A o tie, kua, ide. Nie o to, ako sa snažil, aké krásne ciele a sny mal, ako pekne a múdro o nich rozprával, alebo dokonca, prepytujem, koľko do toho dal toho oného, izé, srdiečka
15.8.2017 - 18:19
+1

apa

 

Hlavne by si to mali prečítať naši ,,Zlatí chlapci,,presne poukázal,že niektorí len kritizujú ale ako ďalej to už nevedia.
13.8.2017 - 12:18
+5

Brooklyn

 

To áno...ale taký Miro Šatan je inteligentný človek...ktorý má víziu, ktorú dúfam,že sa mu podarí naplniť...
13.8.2017 - 12:24
+8

zomi BLOG

 

suhlas : Ale myslim si, ze by nezaskodilo keby Miro, Julka prizval k tomu, aby sa svojimi znalostami a skusenostami trocha viacej podielal na jeho vizii.
13.8.2017 - 13:33
0

R3v3r3nd

 

Precital si si to v tomto clanku od Suplera ? Ja nie. Na co chodia nasi treneri na tie seminare ak pan Supler nevie ako ma trenovat ? O com su hokejove leta ? O com bolo stretnutie 100 hokejovych osobnosti ?

To mi chce niekto tvrdit, ze Supler je znaly problematiky , po precitani tohoto clanku ?

Aj v roku 1980 sa inak liecili niektore choroby ako dnes. To sa vola pokrok.

Cize, zhrniem to asi tak, ze tomuto panovi sa ma podakovat za odvedenu pracu v minulosti a nechat ho uzit si dochodok. Mudrosti mame dost aj bez neho. Pri vsetkej ucte.

Co ma vedie k tomu, ze preco citam furt len o Filcovi a Suplerovi na hokejovych portaloch ? O com su tieto clanky ?

13.8.2017 - 13:35
+8

Navi01

 

R3V3R3ND: Daj si lexaurin, lebo ti praskne cievka.

Julo a Jano boli SVK tréneri, kt. dosiahli úspech.Je logické, že z času na čas príde článok, kde sa vyjadria aj tieto SVK osobnosti.

Mám však pocit, že ich radíš na úroveň "ukecaného Golonku", kt. naozaj už nemá čo povedať, tak trepe niekedy úplne z cesty...(kdežto u Jula mi to tak neprišlo)

Pán Filc bol a bude vždy pre mňa PÁN tréner,kt. vystupovaním, intelektom, odbornosťou , schopnosťou správne vyjadriť a vysvetliť postoje, myšlienky boli topka SVK trénerstva.Bol správny človek na správnom mieste!

Julo v tomto článku v podstate naznačuje, že je flustrovaný z toho, že starne a cíti sa nepotrebný lebo veľa SVK hokeju dal.Je to normálny postoj človeka v jeho veku .Naznačil, že elementárne veci sa v hokeji nemenia a tam by vedel ešte pomôcť.Určite už nie ako hlavný tréner, ale určite veci ,kde je celoživotna skusenosť nenahraditelná, tam by som si jeho aktivity ešte vedel predstaviť.

13.8.2017 - 22:29
+8

topska

 

ak je taky neschopny tak ako je mozne ze ma jedu z najlepsich brankarskych skol siroko daleko...
13.8.2017 - 23:27
0

kapo10 BLOG

 

V com ta ten supler tak podrazdil...

Mozno citas preto od nich nieco lebo ako jedny z mala nieco vedia a tusia..nieco dosiahli a maju co ponuknut..
14.8.2017 - 21:11
+3

amaskiea BLOG

 

bohužiaľ máme demokraciu, keby chválabohu nebola, tak by deti bez imperialistického internetu nemali čo iné robiť, len behať po ulici, a z nich by dosť veľký počet mal v rukách hokejku, čo by bolo dobrým základom pre bezprácny(!) a náhodný(!) výber aspoň 20 supertalentov za rok, ktorých by vôbec nebolo treba trénovať, oni by už sami...atď, a tak by sme mohli z času na čas ukázať svetu, že aj keď sme vo všetkom 100 rokov za opicami a hlavne za ostnatým drátom, v tom hokeji predsa len ešte sem-tam vieme poraziť všetkých
15.8.2017 - 16:22
+2

amaskiea BLOG

 

toto malo ísť na teba, kapo10, ale o jednu tvoju reakciu vyššie
15.8.2017 - 16:23
0

Tricko30

 

Ako nerozumiem tomu preco takeho odbornika dalej nevyuziva poprad a radsej sa tu vodia rusky treneri.ako zas nenarazam na pp to iste by som povedal keby sa to urobi hocikde ale podla mna nevyuzit sluzby takeho odbornika je skoda pre pp aj pre cely slovensky hokej
13.8.2017 - 12:25
+3

topska

 

Je mi to luto tiez no trener pracuje takto s clovekom, ktory je jeho pravou rukou uz roky a mame tym padom spickovy scouting tohto trhu (co sa ukazuje aj teraz pri tych styroch ktori su za tie peniaze naozaj kvalitni) a + trenera brakarov, ktori v eusku patri medzi najvacsiu spicku za posledne roky a tiez sa s trenerom pozna...Plus tam mame cloveka z mesta (Juraj Bondra) ktory tam musi byt, cize uz by toho bolo asi vela. Ak pocitam aj Juriyiho, tak tam mame 6 ludi...KEby tam nemusel byt nikto z mesta tak asi problem nie je no aj ked Bondra je tiez kvalitny
13.8.2017 - 12:41
+3

mar11

 

Šupler dostal minulú sezónu ponuku trenovat PP a nezobral to.Až potom sa hladal další kandidát a dotiahol sa tu Jonák. Situacia vtedy v PP hokeji nebola jasna a vtedy pomoct nechcel zo zdravotných dovodov. Ale ked prišla ponuka na konzultanta repre,tak ,,obžil".Takže je podla mňa normálne,že si Ozimák vybral ľudí,s ktorými sa mu dobre spolupracuje.
15.8.2017 - 11:11
+1

MackoPu

 

Je rozdiel repre a denna praca v klube.
15.8.2017 - 15:42
+1

topska

 

uff nejak sa ti pletu casove osy Najprv pracoval pre PP az potom isiel robit pre Cigera...Cize ako si napisal ze "obzil" tak to polo pod Tatrami este
15.8.2017 - 15:50
0

mar11

 

Nepletu,pracoval pre PP pri mladezi,dostal ponuku trenovat A-cko,co nezobral.A teraz je urazeny,ze sa vidali inou cestou?
15.8.2017 - 19:47
0

topska

 

Ale on pracoval pre Acko este skor, ako bol v reprezentacii ako poradca. O to mi islo. Hned ako si vyliecil tie problemy. A neodmietol len Poprad ale aj zahranicnu repre ci ine kluby v zahranici.
17.8.2017 - 11:12
0

Fanusik2002

 

Musím len súhlasiť s názormi pána Šuplera.
Je veľa chlapcov čo milujú hokej,ale radšej utečú z toho systému a prestupuju napríklad do nižších švédskych líg,kde je prístupná ľadová plocha bez hraníc.
Je veľa chlapcov na Slovensku,ktorí by radi trénovali naviac aj rano o piatej,len musi bit záujem aj z klubov.
13.8.2017 - 12:38
+1

barabas

 

o 5-tej: Áno to je Slovensko deti majú trénovať aj ráno o piatej a podnikatelia a sponzori o 17:00 a bijeme s do pŕs č o všetko robíme pre mládež ..úžasnéééé
13.8.2017 - 21:45
+2

Fanusik2002

 

Písal som,že chlapci ktorí chcú trénovať naviac,čiže to znamená dobrovoľne tréningy.
Stačí si pozrieť rozpis ľadov napríklad v Trenčíne,Poprade atď.,kde ľadová plocha je úplne obsadená od šiestej hodiny do večera a to len pre klub a poprípade Kraso,nie pre podnikateľov a sponzorov.
Preto tréningy o piatej a dobrovoľne.
Keď chcú biť chlapci lepší,musia urobiť niečo naviac.
13.8.2017 - 23:41
+1

hefky

 

Niečo naviac znamená omnoho naviac ale to si momentálne neviem predstaviť že napr. 13-15ročný chlapec robí niečo navyše čo nemusí
14.8.2017 - 6:50
0

emoxx1

 

Každá minca má dve strany. Napr. v HK 99 Ružinov dostáva klub od MČ Ružinov 30h ľadu mesačne zadarmo a každú ďalšiu hodinu za 20€. V tom prípadne je logické, že MČ musí štadión aj z niečoho živiť a ten ľad zadarmo je v časoch kedy nie je ideálny komerčný predaj ľadu.
Mňa na tom len zaráža, prečo je v Ružinove poplatok za mládežníka cca 60-80€ keď majú z MČ vytvorené takéto podmienky. No to už je na ďalšiu samostatnú tému...
14.8.2017 - 14:58
+3

Foam of Waterfall

 

A prave tato samostatna tema by sa tu mohla rozoberat,lebo tu bude niekde pes begraben - vo vsetkych prijmoch a vsetkych vydavkoch...
14.8.2017 - 15:44
+1

mirec04

 

Snáď sa nájde nejaký klub na Slovensku, ktorý využije jeho skúsenosti, škoda by ho bola.
Najlepšie si ho viem predstaviť pri dorastencoch alebo junioroch
13.8.2017 - 12:46
0

zafan

 

no ale pan Supler predsa trenoval minulu alebo ty predtym sezonu dorast v PP a musel svoju pracu ukoncit kvoli zdravotnym problemom. Neskor sa objavil ako Cigerov asistent ....
13.8.2017 - 13:02
+3

strojar

 

Je zaujímavé prečítať si názory uja Jula.
Ale to je tak všetko.
Nech sa len pekne ďalej venuje rodine a užíva si život dôchodcu.
So všetkou úctou k tomu čo dokázal, jeho čas už prešiel.
13.8.2017 - 13:22
+5

zomi BLOG

 

"jeho čas už prešiel.": Zaujimave, ked novy trener nasej repre je "az" o jeden rok mladsi...Aj ked dobre viem, ze vek vzdy nerozhoduje...
13.8.2017 - 13:38
+2

strojar

 

Práve pre ten vek sa obávam či je vybratý reprezentačný tréner tou pravou osobou na tento post.
13.8.2017 - 14:53
+1

zomi BLOG

 

Priznavam, ze ten vek ma tiez prekvapil pri volbe Sarkyho.I ked sprvu mi myslou preblesklo ze sa jedna o Ramseya, byvaleho skveleho obrancu NHL, ktory reprezentoval USA. Aj ked on uz tiez nie je najmladsi...(Tusim ze rok vyroby 1955, alebo 53? )
13.8.2017 - 15:19
0

bano

 

Strojár u mňa máš veľké plus. A samozrejme aj reverend.
13.8.2017 - 13:40
0

Sunkafit

 

Suhlas
13.8.2017 - 13:47
0

MackoPu

 

Neviem, ci sa mi to zda, ale toto presne sedi aj na teba.
13.8.2017 - 22:13
+4

Tricko30

 

Mimo temy vela neprajnikov ziliny sa tento rok potesi podla jedneho periodika zilinskeho v oktobri koncime vyzera to zle podla tych novin
13.8.2017 - 14:06
0

topska

 

Mozno tak Valaskovi, chuliganov a ked si mal tu svoje perne dni tak tvoji, inak bude 95 percent fanusikov smutnych
13.8.2017 - 14:14
+1

topska

 

a kde to bolo? lebo tieto info nevie ani u nas v klube nikdo Jedine ten stadion bol problem dlhodobo kedze vam mali dat vysoky najom
13.8.2017 - 14:55
+1

sob3k

 

Je udany aj dovod? Vyzeralo, ze ste na to isli celkom dobre a zodpovedne. Minuly rok ste mali najlepsiu sezonu za x rokov.
13.8.2017 - 15:10
0

Delewar

 

V prvom rade sa píše nikTo, pán novinár a potom, popradský klub predsa nie je zberňa všetkých hokejových informácií na svete, ako ste napísali neraz, nie len na tomto fóre
13.8.2017 - 15:23
+1

topska

 

nikDo je tu spravne rovnako ako haMba ci klobuk HORE...Ved preto sa pytam, v com to je. Kluby sa stretavaju, komunikuju spolu, je velka pravdepodobnost ze sa nieco dozvedia aj ine o problemoch Ziliny skor, ako niektori fanusikovia. Ci preco mame zase problem utocit?
13.8.2017 - 15:26
+4

topska

 

* a musime utocit
13.8.2017 - 15:34
0

rasti_assez

 

Ja sa nebojim, aspon dovtedy, kym sa panom poslancom nepodari zbavit sa klubu.Aspon je iste ze hraci dostanu svoje vyplaty,kedze klub je 100 % mestsky a mesto ruci aj za dlhy.
13.8.2017 - 15:44
0

Foam of Waterfall

 

Mesto ruci za dlhy obchodnej spolocnosti?
14.8.2017 - 15:46
0

rasti_assez

 

Vidis doteraz som si myslel ze je to akciova spolocnost.
14.8.2017 - 19:18
0

Foam of Waterfall

 

a.s. je druh obchodnej spolocnosti, ba dokonca kapitalova, v ktorej za dlhy akcionar vobec nezodpoveda ...
15.8.2017 - 8:12
0

hviezda

 

Ujovia: ...aby ste neboli prekvapkaní, keď si ujo Tom zoberie za asistenta uja Jula...
13.8.2017 - 14:13
+1

zomi BLOG

 

Asi nie, lebo chlapec Miro, planuje na spominane miesto mladeho ambiciozneho, raz prevziat miesto po ujovi Tomovi.
Leda, zeby tam ujo Tom chcel jedneho uja, ktory pozna dobre SVK hokejistov, cim by mu to pomohlo pri zmapovani a spoznavani nasho hracskeho matrosa.
13.8.2017 - 14:59
+1

Pagliuca BLOG

 

Supler bol na Slovensku vzdy vnimany ako sympatak a do isteho casu aj ako odbornik. Ja som mu napriklad prial uspechy ci v Cesku, Rusku alebo aj zamori.

Ale robi presne to iste, ako ti, ktorych kritizuje. Poukazuje na problem, ale riesenie neponuka. A trufam si povedat ze uz ani neponukne. Pretoze ohanat sa "medernymi" odbornymi poznatkami z Portlandu z pred 20 rokov asi na skvalitnenie slovenskej mladeze stacit nebude.

Zrejme dosledkom toho ze sam ani len netusi akym smerom sa uberat, su aj jeho protichodne vyhlasenia. V dnesnom clanku napriklad kritizuje zlatu generaciu za to ze tvrdia: "ideme svojou cestou a máme mať vlastnú identitu. Zabúdajú však na to, že hokej je len jeden a nové smery, tie pramenia zo systému hry mužstiev".

Pritom Julove slova 2 roky stare zneli takto: "Papiere (tj to ako trenovat) mame v poriadku" a najma nepacilo sa mu ani to, ze stracame vlastnu identitu "Nie sme už ani toľko verní našej hokejovej škole, fungujeme zotrvačne"

Vsimli ste si? Julo Supler (2015) chce byt verny tzv. slovenskej hokejovej skole. V roku 2017 to iste tvrdi i zlata generacia a uz je to podla neho zle, lebo hokej je len jeden... Z tohto usudzujem ze Supler uz bude len kritikom, ale slovenskemu hokeju uz nebude mat co ponuknut.

Inak mu drzim palce a hlavne nech mu sluzi zdravie!
13.8.2017 - 14:19
+31

skp_pp

 

Nemas pravdu vo viacerych veciach.

1.) Ziadne poznatky 20 rokov dozadu. Pri Rige ukazal majstrovstvo kde postavil muzstvo na spickovu uroven, kde vychoval a mal aj vysledky.

2.) Ziadne protichodne vyhlasenia. Ved len potvrdzuje, ze mame ostat verni svojej skole, ktora bola zalozena na tvrdej praci a nie na biznise ako je to teraz. Jednoznacne vysvetluje chybu nasich chlapcov ktori sa snazia prezentovat, ze SMERUJEME NASOU CESTOU no zaroven nasa cesta je PREBERANIE NEUCINNYCH METOD.

Citaj poriadne a nevysvetluj si to ako chces.

Dalej to len potvrdzuje vyrok:
"Musíme sa vrátiť k základom toho, čo tu fungovalo. K správnej metodike, nie k náborom, ale k výberom. V každej kategórii musí byť určené, koľko treba trénovať a ako."
dalsi:
"My sme "mastili" na každom voľnom pľaci, každej ulici, aj päť hodín denne. Dnes k tomu nemajú vzťah ani tréneri. Tí prídu 10 minút pred tréningom, obujú si korčule a 10 minút po tréningu tam už nie sú."

So zdravim mas pravdu. Drzat mu palce.

14.8.2017 - 7:47
+4

Adriano23

 

"PREBERANIE NEUCINNYCH METOD." Toto nam rozvin, lebo je to dobra blbost. To akoze zamorske a skandinavske metody su neucinne ? Buchame sa do hrude ako sa pred 40/30 rokmi chodili odbornici zo zamoria ci skandinavie ucit k nam, ale teraz my mame obrovsky problem sa ist ucit do zamoria ci skandinavie ked su pred nami o tri levely ...

Dalsou poznamkou nebudem narazat na teba. Najvtipnejsie je ked niekto napise ze zamorsky styl europanom nesedi. Ked poslednych 10 rokov sa zamorsky styl podoba omnoho viac na europsky ako kedykolvek pred tym a najlepsie je to ze prezentuju skor rychlost, kreativutu co kedysi aspon nase elitne utoky predvadzali taktiez (aspon bola snaha). Teraz mi to pride ze sa opicime resp nemame na viac ako na nahadzovanie pukov na mantinel a do toho tvrdost, asi to co preferovali v zamori pred 30/20 rokmi. Co je uz davno prekonane.

Vratit k spravnej metodike? Si pozri na YT rozhovor s kandskym prezidentom ich zvazu. Kde sam tvrdi ze pri kazdej novej generacii to chce odlisnejsi pristup, ale ok aplikujme to co bolo dobre pred 30 rokmi a potom sa necudujme, ze sme tam kde sme. Tymto nevrdim, ze treba vsetko zmenit, ale urcita cast je proste nevyhnutna, aby sa zmenila, teda ak chceme mat lepsie vysledky, vychovavat lepsich hracov...

Teraz poprosim o vysvetlenie s tymi vybermi ... Ked najma rocniky okolo roku 2000 su co sa tyka poctu registrovanych jedny z najmensich. Narast clenskej zaklade nastal iba v poslednych rokoch, celkom markantne, takze snad okrem tych najvacsich mest na Slovensku sa zial bohu musel robit nabor, aby nazbierali aspon tri patky.
14.8.2017 - 14:28
+4

Foam of Waterfall

 

poTpYs
14.8.2017 - 15:48
+1

skp_pp

 

Rozpravas o niecom inom ako je clanok. V clanku pekne povedal, ze sa trenuje napriklad bez zakladnej kondicnej pripravy. Ani v clanku ani ja som nespominal zamorske alebo skandinavske.

"Dnes sa v rámci rozvoja vytrvalosti nesmie behať, bicyklovať, ale nikto nepovie, ako máme vytrvalosť rozvíjať. Veď metódy, ktoré platili v minulosti, platia aj dnes. Vnútorná skladba človeka, srdcovo-cievny systém, nervový, systém motorického určenia, to sa predsa nezmenilo."

Ale ano mas uplnu pravdu. zamorie a skandinavia su najlepsie hokejove skoly a my sa iba od nich musime ucit.

Sam si povedal "Tymto nevrdim, ze treba vsetko zmenit,.."

Ja podporujem to co sa deje vo zvaze a kluboch (vratane skrachovania a nevyhnutne vyradenia tradicnych klubov kvoli ozdraveniu celeho systemu) vsetkymi 20 prstami.

Sportu zdar
16.8.2017 - 21:13
0

emoxx1

 

Keď to chceme brať úplne zodpovedne, tak aj my všetci tu len kecáme, namiesto toho, aby sme niečo urobili
13.8.2017 - 14:31
+3

panther445

 

No článkov o tom čo by sa malo robiť alebo ako sa to malo robiť je tu snáď po každých ms 18,20 aj seniorských,ale ja by som si už rad aj niečo prečítal aj o tom že niekde už aj začali.Tak špičky vo zväze sa už vymenili,ale práve v kluboch kde sa ta mládež formuje tam to asi bude beh na veľmi dlhu trať a odtiaľ zatiaľ ani vánok nezavial
13.8.2017 - 15:13
0

Brooklyn

 

Je zaujimave, že každý viev čom je problem ale nikto ho nevie napraviť...zatiaľ...
13.8.2017 - 15:25
+1

zomi BLOG

 

Mozno kazdy chce, aby ho pustili k tomu a on to ukaze, resp. udela.
13.8.2017 - 15:37
+1

Urpiner16

 

Všetka česť Šuplerovi za jeho prácu ale už by sme sa mali uberať iným smerom ako s tými istými pánmi dookola vrátane pána Šuplera.Je tu potrebná nová krv do hokeja a títo páni už by mali ísť do hokejového dôchodku.
13.8.2017 - 16:11
+1

zomi BLOG

 

Preco, hned do hokejoveho dochodku? Ked chcu pomoct? Nevravim, ze na najvyyssie miesta, ale pri mladezi by mohli pomoct napriklad. Ako napriklad moj kamarad, ked odisiel do starobneho dochodku, tak mal dost casu a bol tak zazraty do svojho hokeja, ze bol na zimaku cely den od rana do vecera.A pomahal od najmensich ziacikov az nakoniec aj po asistenta A muzstva.Ale ked po case prisiel do klubu silny sponzor so silnymi ambiciami aj klubu, tak bol uz primalo potrebny, lebo funkcionarov, trenerov a hracov za peniaze mali dost.Ale ked po rokoch odisiel sponzor, tak vsetko co malo ruky nohy zutekalo, len nas kamarat je im zrazu na amaterskej baze dobry a robi dokonca prezidenta...A venuje sa hokejistom, samozrejme od tych najmladsich...A ma im stale co povedat ukazat, aj ked uz nie je taky progresivny, ako sa dnes o tom u nas iba hovori.
13.8.2017 - 16:46
+5

topska

 

ono vela ludi nepozna jeho pracu ale pri maldezi je to clovek, ktori vyuziva pomerne vela roznych noviniek zo sveta, pracuje nazaj spickovo pri vyhodnoteni testov a roznych analyz samotnych hracov. V tomto je naozaj u nas topka. Ludia nevidia, ako sa vedu mladeznicke druzstva a nejak porovnat pracu trenerov ci iych ludi pri nich je pre nich tazke. Vek moze negativne vplyvat na jeho obraz no spytajte sa napriklad v trencine ako tam pracoval s mladezou...
13.8.2017 - 16:59
+5

zomi BLOG

 

asi tak...: U nas sa dost nosi: Stary, neperspektivny, neprogresivny a co ja viem este, tak do dochodku a venovat sa zahradke a vnucatam...
13.8.2017 - 17:07
+1

emoxx1

 

Všeobecne sa hovorí, že evolúcia je efektívnejšia ako revolúcia. Ak by aj nebol progresívny, minimálne vie odovzdať svoje skúsenosti tým progresívnym.
Medzi hráčmi sa považuje za prínos, ak je v tíme jeden veterán, ktorý ostatným odovzdáva skúsenosti. V trénerskej praxi to má byť prekážka?
13.8.2017 - 17:13
+1

topska

 

Ak ta "stara skola" ma stale co priniest a jej praktiky su stale ucinne + sa vie stale vzdelavat ci prisposobit pozitivnym trendom tak tam jedinym minusom moze byt uz len zdravotny stav ci nejake dlhorocne plany. Ak sa vsak ich metody biju s tymi, akymi klub chce smerovat a teda z urcitymi novodobymi trendmi, doplaca na to viacero rocnikov. To teraz nehovorim o Suplerovi, ale ze bohuzial stale sa u nas vyskytuju aj taki, ktori su vo vyssom veku brzdou svojou tvrdohlavostou. Ano, obcas je dobre k jednemu konkretnemu rocniku, ktory je slaby alebo proste nevie vyuzit svoj potencioa nasadit nejaku "sekeru" alebo staru skolu a drinou ci autoritou z nich nieco vytlacit, no to su ojedinele pripady...Ja dufam, ze pan Supler este niekde miesto najde a podla mna najlepsie ako seftrener mladeze alebo v takej pozicii, aku mal v PP cize poradce
13.8.2017 - 17:25
+1

MackoPu

 

Julo sa nikdy nebranil modernym veciam, skor naopak.
Ked prisiel kedysi davno po posobeni v US do TN, vtedy mi hovoril o nejakom SW, ktory mal nainstalovany v notebooku, ktory nejako mapoval hracov/herne situacie. Uz si nepamatam, ci mi ho aj predvadzal.
Dost pochybujem, ze toto vtedy u nas niekto pouzival.
Myslim si, ze on je stale otvoreny novym veciam. Aj ked vek v urcitych veciach nezastavis.
13.8.2017 - 22:18
0

skp_pp

 

Stravil pri pc studovanim a vyhodnocovanim dat viac ako vsetci treneri na slovensku Bol prvy nie len na slovensku.
14.8.2017 - 7:53
+2

RebeccaBlack

 

"zistil som, že nestačí povedať slovenské slovo s ruským prízvukom" - pripomenul mi slavny rozhovor Fera Hossu ked trenoval v KHL
13.8.2017 - 21:08
+10

MackoPu

 

Ono to treba povedat pomaly po slabikach
13.8.2017 - 22:19
0

DonTon81

 

pani a vsimol si niekto aj to ako pan Supler podotkol ze ako dieta lietal vonku 5 hodin denne a mastili na kazdom volnom miedte hokej? ja si to tiez tak pamatam,my sme vybehli von rano a sli domov az vecer. chytme sa za srdce a priznajme si,koho dieta lieta vonku za loptou dlhsie ako 2hodky a kazdy den? aj toto su zaklady do buducna pre vytrvalost,zrucnost a individualitu. moj osobny nazor je,pozrime sa na seba a zacnime od vlastnych deti,a nemiesajme sa odbornikom do remesla.predsa aj v amerike ci kanade deti drtia na uliciach hokej u nas to uz asi vymrelo,nevidim ani deti po vonku behat,nie to aby sportovali.mali by sme im zrusit net a telku a trochu sa im zacat venovat aj my!!!
13.8.2017 - 22:37
+3

ejo6

 

V takej miere ako v našich krajinách sa v USA, Can a podobne hry na ulici nikdy nehrali. Tam to bolo a je už dlhé roky od najnižších stupňov organizované školama či krúžkami kde sa adepti na šport združujú. Preto oni vždy vynikali disciplínou a organizovanosťou a my zase kreativitou, ktorá sa lahšie naučila na ulici pred barákom. Chceli sme ich štýl života, máme ho, toto je súčasť neho. Musíme sa naučiť vychovávať úspešné tipy ľudí či už je to šport alebo nie aj v takýchto podmienkach. Telku, playko či net maju v USA, Can, CZ aj vo Švédsku. Súhlasím že je na nás, ako naše deti k týmto veciam postavíme a vštepíme im zdravú mieru jedného či druhého. Ale vodu kážeme...sami si bez toho nevieme predstaviť deň.
13.8.2017 - 22:48
+9

sanyo

 

velmi dobry nazor! aj dobre napisane. prilba dole
14.8.2017 - 9:51
+2

MackoPu

 

To robila snad este generacia #81 a spol.
13.8.2017 - 23:25
+2

DonTon81

 

ejo6: samozrejme ze mas prevdu,preto ako rodicia by sme sa mali viac o svoje deti zaujimat a viest ich k tomu sportu a urbime aj nieco pre seba
13.8.2017 - 22:56
0

bombon

 

no ja si pamatam ako nas americania bili jak zito a dedko julko aj s rybarom zdenkom tam tichucko stali na striedacke a sa len prizerali ako fanusik trpi. A teraz tu chce davat rozumy tam nech si kupi psa a chodi vencit a hokeju uz nech da pokoj.
13.8.2017 - 23:46
0

ctibor

 

Jula ako trenera respektujem, za uspechy, ktore mal. Co sa tyka zahranicnych posobeni, je to asi najuspesneji slovensky trener. Ale v posledne roky to bola uz len velka trapenka a vyvrcholilo to poslednymi MS, kde sme mali jednoznacne najhorsi herny prejav.
Viem si ho predstavit niekde ako seftrenera mladeze v nejakom mensom klube, ale dufam, ze uz ho neuvidim v strukturach SZLH.
14.8.2017 - 7:49
+1

BlackCrow

 

REDAKCIA ! Čo takto urobiť anketu na záver článku.. Súhlasíte s názormi pána Šuplera ? Áno - Nie. Bodka.
14.8.2017 - 9:00
+2

Urpiner16

 

Nesűhlasím.
16.8.2017 - 22:10
0

dusan1980

 

Ja si myslim ze Julo by mohol pomoct este..
Napríklad...Namiesto Bokrosa trenovat SR20...urcite by tam bol platnejsi
Jeho nazory si vazim....
14.8.2017 - 9:13
0

FP-jaykay

 

Hokej sa za posledných 20 rokov tak dramaticky zmenil (celosvetovo zjednotil),že si myslím, že pán Šupler by si mal radšej užívať dôchodku. Už sa nemôžeme pozerať späť, nevraciať sa k starým metódam. Tréner v dnešnej dobe musí byť aj veľmi dobrý psychológ a motivátor. Trendy v hokeji idú zo severu a zo zámoria. A je len dobre mať trénera v repre, ktorý si prešiel celým systémom a pracoval v ňom ešte donedávna na vysokej úrovni. Tréner Šupler ďakujem úprimne za všetko!
14.8.2017 - 11:08
+3

spravca

 

dotaz: Pán Šupler vie čo hovorí, treba skúšať aj chlapcov, ktorí boli v repre, ale už viac nie sú povolaní reprezentovať, lebo teraz je to len o tom kto koho pozná, kto má akého otca, kto za kým stojí. Kde je napísané, že tí ktorí už niekedy reprezentovali a už sa na skúšku do repe nedostanú nenaredujú.Ako to vlastne hodnotia tí ktorí chalanov vyberajú. Chalani na sebe pracujú, ale cítia sa nepotrební pokiaľ nikto o nich ani nezakopne, lebo v ligách hrávajú cudzinci a za vyššie platy, ktorí neuhrajú ani to čo by uhrali naši odchovanci, Mladí nedostanú priestor, potom sa pchajú do všelijakých líg, aby niečo zarobili. K čomu je to dobré. A mladí sa potrebujú učiť od skúsených hráčov a je na trénerovi, ako všetko poskladá a nájde správnu chémiu medzi hráčmi, v tom je tá odbornosť trénera a keď to nevie, tak tam nemá čo robiť. Tréner musí skúšať, kto s kým sa hodí hrať. Nie som odborník, ale toto vidí aj laik, čo sa tu deje. A konečne by mal prísť niekto kto hokeju chce pomôcť a nie len brať peniaze. Sledovať našich mladých, stará generácia už dohrala, treba budovať novú repre, lebo môžeme ísť hrať na rybník.
14.8.2017 - 11:40
0

amaskiea BLOG

 

Slovenské hokejové myslenie v plnej nahote: "...Nás všetkých dookola naštartovala nespravodlivosť, že nás odsunuli až do céčka. Postup bol výsledkom neuveriteľnej spolupatričnosti a pravého športového hnevu z celej veci. Chceli sme dokázať, že nám ublížili. Bola to motivácia ako hrom..."
- dnes už nikto nezistí, či by sme bez tohto emocionálneho a pre profesionálny šport nepatričného bremena nedosiahli ešte kvalitnejšie výkony a presvedčivejšie výsledky. Navyše, čo horšie, my sme už pri tomto prístupe zostali aj natrvalo. Osvojili sme si ho ako metódu ("Za Slovensko... dokázať ostatným... na 120%..."). Je to náš, autentický hokejový model, ktorým sme ale v skutočnosti ten hokej za plus/mínus 25 rokov u nás postupne úplne zabili.
14.8.2017 - 11:58
+4


Ak chcete diskutovať, musíte sa prihlásiť.


drazba

Najčítanejšie články

Bleskovky

Tréner SR "18" Javorčík povedie aj juniorov Banskej Bystrice

Tréner slovenskej hokejovej reprezentácie do 18 rokov Norbert Javorčík bude pôsobiť aj pri juniorskom tíme HC '05 iClinic Banská Bystrica. V novom pôsobisku by rád vychoval čo najviac hráčov pre seniorské A-mužstvo. Klub o tom informoval na oficiálnej stránke.
20.8.2017 21:03 - TASR

Draisaitl sa dohodol na novej zmluve s Edmontonom

Najväčšia nemecká hokejová hviezda v NHL Leon Draisaitl podpísala nový osemročný kontrakt s Edmontonom Oilers. Celkovo si útočník príde na 68 miliónov dolárov, v priemere zarobí ročne osem a pol milióna dolárov. V uplynulej sezóne zaznamenal v 82 zápasoch základnej časti 77 bodov a prekonal rekord medzi nemeckými hokejistami v NHL.
16.8.2017 20:39 - TASR

Gaunce sa dohodol s Vancouverom na novom dvojročnom kontrakte

Kanadský hokejový útočník Brendan Gaunce bude v zámorskej NHL aj naďalej pôsobiť vo Vancouveri. S vedením Canucks sa dohodol na novom dvojročnom kontrakte. Bronzový medailista z MS hráčov do 18 rokov odohral v uplynulej sezóne za "kosatky" 57 stretnutí, na konto si pripísal päť asistencií.
10.8.2017 10:10 - TASR

Olczykovi diagnostikovali rakovinu hrubého čreva

Bývalému hokejovému útočníkovi a koučovi tímov zámorskej NHL Eddiemu Olczykovi diagnostikovali rakovinu hrubého čreva. Ochorenie mu zistili minulý týždeň a správu oznámil lekár jeho bývalého zamestnávateľa Chicaga Blackhawks Michael Terry.
9.8.2017 10:46 - Michal Bruner / TASR

Český útočník Nestrašil na rok do Nižnekamsku

Český hokejový útočník Andrej Nestrašil sa stal novou posilou účastníka Kontinentálnej hokejovej ligy Neftechimik Nižnekamsk. Bývalý hráč Caroliny a Detroitu sa s vedením ruského klubu dohodol na ročnej zmluve.
1.8.2017 20:29 - Michal Bruner / TASR

Beaulieu podpísal dvojročný kontrakt s Buffalom

Kanadský hokejový obranca Nathan Beaulieu podpísal s klubom NHL Buffalo Sabres dvojročný kontrakt v hodnote 2,4 milióna dolárov.
1.8.2017 07:46 - Michal Bruner / TASR

Tréner Tortorella predĺžil s Columbusom až do roku 2019

Hokejový klub zámorskej NHL Columbus Blue Jackets predĺžil o rok zmluvu s hlavným trénerom Johnom Tortorellom. Najlepší kouč profiligy v uplynulej sezóne by tak mal šéfovať striedačke "modrokabátnikov" až do roku 2019. Päťdesiatdeväťročný Tortorella v októbri 2015 nahradil na poste kormidelníka Columbusu Todda Richardsa.
31.7.2017 21:31 - Michal Bruner / TASR

Di Giuseppe predĺžil zmluvu s Carolinou

Vedenie klubu NHL Carolina Hurricanes sa dohodlo s hokejovým útočníkom Philom Di Giuseppem na novej ročnej dvojcestnej zmluve. Tá mu vynesie 725. 000 amerických dolárov na profiligovej úrovni, respektíve 125.USD na úrovni AHL.
28.7.2017 07:51 - Michal Bruner / TASR

Vo veku 75 rokov zomrel bývalý československý reprezentant Ševčík

Vo veku 75 rokov zomrel v sobotu bývalý československý hokejový reprezentant František Ševčík po dlhej chorobe. Hral na piatich majstrovstvách sveta a ZOH 1968 v Grenobli, kde získal olympijská striebro. Ševčík sa v Grenobli dostal aj do All star turnaja.
22.7.2017 17:14 - Michal Bruner / TASR

Parayko sa vyhol arbitráži, so St. Louis podpísal nový kontrakt

Hokejový obranca Colton Parayko sa dohodol so svojím zamestnávateľom St. Louis Blues na novej päťročnej zmluve. Počas tohto obdobia zarobí 27,5 milióna dolárov. Parayko sa tak na poslednú chvíľu vyhol arbitráži.
20.7.2017 19:13 - / TASR

Archív krátkych správ »
zimná hokejová škola
Offensive výrobca dresov, oblečenia a suvenírov

ŠTATISTIKY MS 2017

Priamo z MS 2017 v Nemecku a Francúzsku

Najbližšie zápasy

Najbližšie zápasy

Odohrané zápasy

Najviac bodov

Artemi PanarinRUS13 bodov
2.MacKinnon N.CAN12
3.Šipačov V.RUS12
4.Gaudreau J.USA11
5.Kučerov N.RUS11

Najlepší strelec

Stéphane da CostaFRA6 gólov
2.Gaudreau J.USA6
3.Roussel A.FRA6
4.Lee A.USA5
5.Keller C.USA5

Najlepší brankár

Leonardo GenoniSUI94.21 perc
2.Vasilevski A.RUS93.57 %
3.aus den Birken D.GER93.42 %
4.Pickard C.CAN93.18 %
5.Merzlikins E.LAT92.86 %

Základná časť

Skupina: A
TýmZSkóreB
1.USA731:1418
2.Rusko735:1017
3.Švédsko729:1316
4.Nemecko720:2311
5.Lotyšsko714:1810
6.Dánsko713:227
7.Slovensko712:284
8.Taliansko76:321
Skupina: B
TýmZSkóreB
1.Kanada732:1019
2.Švajčiarsko722:1415
3.Česko723:1413
4.Fínsko720:2211
5.Francúzsko723:1910
6.Nórsko713:198
7.Bielorusko715:277
8.Slovinsko713:361
Články SIHPA na HokejPortáli »