Táto webová stránka používa cookies na poskytovanie služieb a meranie anonymnej návštevnosti. Ďalšie informácie
Táto správa sa vám pravdepodobne zobrazuje, lebo používate starú verziu prehliadača Internet Explorer. Použite prosím verziu 9 a vyššie. Prípadne iný prehliadač (Firefox, Chrome, Opera). Ďakujeme za pochopenie.

Diskusia: Filip Lešťan: Na hokej už nemám čas

zdroj: hv71.se
19.4.2020 10:14 Andrej Čičman / HokejPortal.sk

Slovensko reprezentoval na MS do 18 rokov. Dvakrát sa zúčastnil MS juniorov. Ako 18-ročný odohral vo švédskej najvyššej súťaži SHL 11 zápasov. Krátko nato však doslova zlomil hokejku a s kariérou hokejistu sa dobrovoľne rozlúčil. Filip Lešťan, pred pár rokmi jedna z nádejí slovenského hokeja, sa rozhodol pre inú cestu.


Akosi ste sa nám, hokejovým fanúšikom, vytratili z pozornosti. Čo teraz vlastne robíte?
„Momentálne sa nachádzam v záverečnej fáze ukončenia vysokej školy vo Fínsku. Je predo mnou obhajoba záverečnej práce na tému implementácie strategických nástrojov výkonnými riaditeľmi v segmente mikro, malých a stredne veľkých podnikov na území Slovenskej republiky a krajín Vyšehradskej štvorky.“

Prečo ste sa vlastne rozhodli skončiť s hokejom?
„Dôvodov bolo viacero. Finálne rozhodnutie padlo na základe mojich emócií, ktoré už neboli tak intenzívne a senzačné so zápalom pre hokej. Čo napokon viedlo k nedostatku motivácie. Podpísali sa pod to aj rôzne zdravotné komplikácie, s ktorými bohužiaľ bojujem dodnes.“

Kedy padlo to definitívne rozhodnutie?
„Definitívne rozhodnutie som mal v podvedomí relatívne dlhšiu dobu. Keď sa s Vami ťahajú zdravotné problémy, musíte si byť istý, že máte plán B a aj C. Prípadne inú alternatívnu cestu vo svojom živote. K záveru dom dospel po sezóne 2016/2017. Vtedy som aj napokon ukončil svoje pôsobenie vo Švédsku a presunul sa späť na Slovensko. Takže môžem potvrdiť, že v roku 2017 sa písal koniec mojej prvej životnej kapitoly.“

Bolo to také spontánne rozhodnutie, alebo ste o tom uvažovali dlhšie?
„Ak môžem nadviazať na predošlú odpoveď, tak musím priznať že spontánne to určite nebolo. Urobil som múdre rozhodnutie. Múdre v tom zmysle, že bolo založené na strategickom prístupe.“

Kedy vám po prvýkrát napadlo, že sa radšej budete venovať niečomu inému?
„Už počas svojej hokejovej kariéry som rád objavoval a skúmal nové oblasti. Človek by sa mal vzdelávať. Nielen počas školskej dochádzky ale po celý život. Toto mi hokej vzal. Nemal som možnosť a hlavne čas navštevovať školu, vídať spolužiakov s rôznorodých prostredí a s inými záujmami, keďže som od 15tich rokov pôsobil v zahraničí. Kariéra športovca v dnešnej dobe vyžaduje veľmi veľa odriekania a sebazaprenia. Toto pochopia reálne len Tí, ktorí boli v podobnej situácií, prípadne sa venujú športu vrcholovo. Odjakživa ma fascinovali témy ako obchod, ekonomika a riadenie. Takže akonáhle som ukončil svoju hokejovú kariéru, neváhal som ani sekundu a vydal sa svojou cestou. Dokonca som mal to šťastie, že som bol prijatý na odbor svojho záujmu, toho času v krajine najlepšieho vzdelávacieho systému.“
 

zdroj: Filip Lešťan

Svojho času ste patrili medzi veľké nádeje slovenského hokeja. Nenapadajú vás občas myšlienky, čo by bolo, keby ste zostali pri hokeji?
„Myslím si, že by som skončil tak ako “väčšina”. Život je hra, treba byť hráčom a ísť do rizika. V hokejovom priemysle sú atléti iba článok celého systému. Pokiaľ chcete byť hokejistom a mať z toho radosť, musíte hrať popredné svetové ligy. Na druhej strane, pokiaľ chcete mať to, čo je vo vašom živote najpodstatnejšie, tak radikálne rozhodnutie prichádza samo. Či byť alebo nebyť tam kde sa nachádzate. Hneď nato by som nadviazal, že športovci nevytvárajú pridanú hodnotu pre spoločnosť. Je to maximálne emócia, čo dokážu priniesť svojím fanúšikom. Ja som mal možnosť vidieť, ako celý tento systém funguje. Bola to skvelá škola do života, ktorá mi otvorila oči a zodpovedala mi moje životné poslanie. Chcem byť užitočný pre komunitu, vytvárať výsledky v krátkodobom horizonte a v dlhodobom prinášať pridanú hodnotu. Znie to tak, že toto viete vytvárať aj keď pôsobíte v športe. Bohužiaľ, podľa mňa to tak nie je. Dnes žijeme v extrémne rýchlej dobe, ktorá vytvára veľa zmien a je potrebné sa rýchlo adaptovať okolitým zmenám v prostredí. Kto to dokáže, je víťaz. Dnešná doba, z môjho pohľadu, nie je založená na zotrvaní, ale schopnosti vedieť sa prispôsobiť. A to čo najrýchlejšie a čo najúčinnejšie. Hokej mi dal kvalitný základ vlastností, ako sú sebadisciplína, oddanosť a dedikácia. Športová psychológia je vysoko vyhľadávaná vo viacerých oblastiach a sektoroch. Preto budem radšej pôsobiť tam, kde to ľudia ocenia a kde ako tím či skupina ľudí budeme môcť spoločne pozitívne ovplyvniť okolie. A prinášať tým hodnoty v oblasti a prostredí kde pôsobíme.“

Ako vlastne na to reagovali vaši blízki? Rodina, kamaráti, tréneri? Nesnažili sa vás presvedčiť?
„Rodina či blízki ma extrémne podporili v tom, čo som reálne cítil a za čím som sa rozhodol ísť. Odhodlanie študovať v zahraničí prišlo od môjho najlepšieho kamaráta. On pôsobí ako advokátsky koncipient. A počas spoločného pôsobenia pre developérsku firmu na severe Slovenska, som neváhal ani sekundu, Tam som zistil a objavil, čo ma v živote napĺňa viac než hokej. V hokejovej komunite, v ktorej som pôsobil predtým, je málo ľudí, ktorí mali šancu nahliadnuť aj do iných odvetví ako je šport. Nedá sa sedieť na dvoch stoličkách naraz. Preto pochopenie pre moje rozhodnutie strácalo pre niektorých spoluhráčov či kamarátov význam. Dnes spolupracujem so svojim mentorom, podpredsedom mimovládnej organizácie GLOBSEC. Neviem vám opísať tú energiu a silu, ktorú človek dokáže prijať z toho, ako vo vás niekto vidí potenciál napriek tomu, že ste len na začiatku novej životnej kapitoly. Tu by som sa pozastavil pri tréneroch. Trénerov, ktorí v mojej hokejovej kariére chceli pomôcť mne ako osobnosti a nie ako hráčovi, spočítam na jednej ruke. Tréneri si plnia len svoju úlohu a pokiaľ vypadnete z tímu, dokážu vás ľahko nahradiť.“

V doraste Žiliny boli vašimi spoluhráčmi aj Peter Cehlárik a Róbert Lantoši. V doraste Luely to bol napríklad Christián Jaroš. Sledujete kariéry týchto alebo aj iných hráčov?
„V kontakte som iba s Christiánom Jarošom, s ktorým sme vyrastali vo Švédsku. Taktiež ma podporuje v tom, čo robím. Kým som hrával hokej, bola to naša spoločná cesta. Teraz sme každý na tej svojej, ale puto priateľstva, ktoré sme si vybudovali, pretrváva naďalej. Som nesmierne hrdý a úprimne šťastný, kam to Christián dotiahol. Nakoľko poznám celý jeho životný príbeh a pozadie toho, aby sa dostal tam, kde dnes je. Pre Christiána je to zaslúžené a nemôžem byť viac pyšný, nakoľko máme veľmi blízky vzťah, keďže sme prvé dva roky vo Švédsku strávili spolu.“

Už ako 18-ročný ste odohrali prvé zápasy vo švédskej seniorskej SHL. Neprekvapilo vás vtedy, že ste tak rýchlo dostali šancu?
„Bude to znieť sebecky, ale neprekvapilo ma to. Dôvodom je to, že Švédsko je krajina, ktorá v hokeji dáva príležitosť najmä mladým hráčom. To bol aj ten majoritný zámer, prečo sme sa spolu s Christiánom Jarošom presunuli do Švédska.“

Čo sa však stalo vo vašej poslednej sezóne 2016/2017?
„V mojej poslednej hokejovej sezóne sa toho udialo neprimerane veľa. Ako som už spomínal, hlavným aspektom, ktorý mi hokej znepríjemnil, boli zdravotné problémy. Ako druhý aspekt by som potvrdil fakt, že som vystriedal 3 kluby. Čakal som na profesionálnu zmluvu aspoň od jedného z týchto tímov, no ponuka neprišla od žiadneho z nich. Áno, vyskytli sa ponuky hrať opäť na Slovensku, vtedy som sa pousmial a povedal si, že radšej idem robiť to čo ma napĺňa. Nakoľko zdravotnícky servis pre hráčov je na Slovensku nie že nulový, ba dokonca rizikový a ja som bol už rozhodnutý, nemal som potrebu tlačiť na pílu a nebolo o čom premýšľať.“

Tu sa však musíme zastaviť pri vašom 3-ročnom treste za doping. Viete nám k tomu niečo povedať?
„Na túto tému sa teraz nechcem vyjadrovať. Čo sa stalo v skutočnosti, si nechám pre seba.“

Vy ste nepatrili medzi vysoko produktívnych hráčov. Čo bola teda vaša špecializácia?
„Čierna robota. Takto by som zhrnul svoju rolu, alebo úlohu v tímoch, kde som pôsobil. Pred odchodom do Švédska som dokonca v žilinskom doraste nastupoval ako obranca. V hokeji, konkrétne na útočníckych postoch, sa daná pozícia nazýva ako „power forward“. Mne to osobne vyhovovala. Veď predsa len, nie každý je rodený strelec alebo má kreatívneho ducha na tvorbu hry. Na druhej strane treba podotknúť, že hráči v roli power forwarda musia mať adekvátnu silu, rýchlosť, no a v dnes modernom hokeji aj výšku a váhu. Keď sa pozriete na úlohy power forwarda, tak je to naozaj “čierna robota”. Bodyčekovať, napádať, byť agresívny a vedieť vytvoriť priestor pre spoluhráčov. Toto všetko stojí hráča počas zápasov nesmiernu energiu.“
 

zdroj: Filip Lešťan

Na vašom profile môžeme vidieť, že ste vyštudovali fínsku vysokú školu. To je na naše pomery dosť nezvyčajná cesta. Prečo práve tam?
„Keď som sa o štúdium uchádzal, Fínsko ako krajina bolo v rebríčkoch kvality vzdelávania na 1. mieste v rámci celého sveta. Po rokoch strávených v Škandinávií a to konkrétne vo Švédsku, mi nerobil problém adaptovať sa Fínsku. Keď som prichádzal do Fínska, očakával som to isté čo počas hokejového pôsobenia vo Švédsku. No po čase som zistil, že krajina tisícich jazier je špecifická a výnimočná hlavne v oblasti vzdelávania. Vzdelávací systém je otvorený, v zmysle toho že ľudia a profesori vo vás vidia potenciál a považujú vás za profesionála v danej oblasti a to hneď od prvého dňa. Snažia sa vo vás vybudovať to najlepšie za cieľom byť užitočný pre spoločnosť. Inovácie a kreativita boli hlavné témy, ktoré boli prítomné vždy na každej prednáške daného predmetu. Spojitosť hokejovej disciplíny a mojej tvrdej práce ma priviedli ku „cum laude“. Keby mi niekto pred pár rokmi povedal, že vyštudujem v zahraničí s vyznamenaním, dobre by som sa zasmial.“

Keďže je to vo Fínsku, nemali tam aj nejaký univerzitný hokejový tím?
„Pravdu povediac ani som sa o to nezaujímal, ak mierite s otázkou či som nepremýšľal pripojiť sa k takému tímu. Na druhej strane som podporil miestny tím, kde mala naša Univerzita kampus. Pôsobil som ako asistent trénera pre dorastenecký tím v druhej dorasteneckej lige vo Fínsku. Snažil som sa odovzdať mladým hráčom skúsenosti, rady a tipy, ktoré som mal ja možnosť naučiť sa počas svojho pôsobenia v reprezentácií a vo Švédsku. Bola to ďalšia obrovská skúsenosť v mojom živote. Stáť na druhej strane, už v roli trénera so zodpovednosťou. Nie je jednoduché motivovať, viesť a trénovať tím, kde vám na tréning príde 12 hráčov vrátane brankára. No po niekoľkých týždňoch sme našli spoločnú cestu a chlapci ukázali svoju druhú tvár a považovali to ako profesionálnu činnosť a nie ako hobby. Veľmi ma to potešilo. Ja som to bral ako činnosť, kde si dokážem vyčistiť hlavu a priučiť sa niečo nové z fínskeho jazyka ako aj hokeja samotného.„

Vy máte za sebou šampionát do 18 rokov a 2 šampionáty do 20 rokov. Na ktorý z nich máte najlepšie spomienky?
„Na každý jeden z nich. Pre mňa bola veľká česť ísť reprezentovať našu krajinu s dvojkrížom na hrudi na majstrovstvách sveta. Spätne ma mrzí, že sa nám v tom čase nepodarilo uhrať lepšie výsledky. Vždy sme mali dobrú partiu. Teraz nechcem nikoho kritizovať, ale v reprezentačnom tíme by na postoch realizačného tímu nemali chýbať špičkoví odborníci a lídri s čistou hlavou. V porovnaní s klubovou úrovňou vo Švédsku mi toto v reprezentácií chýbalo.„

Sledujete stále hokej?
„Nie. Nemám na to už toľko času ako kedysi. Väčšinou si zavolám s kamarátmi ktorí ešte hrajú. Tak sú to práve oni, ktorí mi sami zvyknú zhrnúť tabuľku súťaže, ako sa im darí a podobne.„

Každý chlapec asi sníva o tom, že strelí tzv. „zlatý gól“. Alebo že bude patriť k hviezdam NHL. Ako to bolo u vás v detstve?
„NHL je snom každého chlapca, takisto to bolo aj v mojom prípade. No verte mi, že v praxi je táto cesta naozaj veľmi náročná a vyžaduje si to proces s behom na veľmi dlhú trať. Popri tom musíte mať za sebou ľudí, ktorí vám tým či oným spôsobom dopomôžu a takisto aj šťastie. Aj to je súčasťou každého úspechu.“

Pridaj sa k našim fanúšikom na facebooku a dostávaj vždy čerstvé info s vôňou ľadu!

Rubrika: Rôzne Rozhovory


Vyskereny Citricus

 

Ako to tak citam, tak tato generacia Seligov, Farskych a Lestanov nas privedie k svetlym zajtrajskom nielen v hokeji. Cest praci, sudruhovia.
19.4.2020 - 10:44
+42

HkmDetva

 

Aj ty by si mal ist na dopingovu kontrolu
19.4.2020 - 11:07
+24

Vyskereny Citricus

 

Nehnevaj sa na mna, ale chlapec sa boji rizikoveho zdravitnickeho servisu na Slovensku a tak si do tela sype nepovolene latky? Nad ponukami zo slovenskych klubov sa cynicky usmieva a s takymto CV skrachovaneho nesportovca ide v malych a strednych podnikoch implementovat strategicke nastroje z pozicie vykonneho riaditela? 60 rocne sestricky dru v prvej linii a riskuju zivot a trulo ide robit manazera. Klasicky adept na nekompetentneho kindermanazera, uz sa stihol aj hodnotovo ukotvit na Globsecu.
19.4.2020 - 13:07
+68

Old School

 

Takýchto kindermenežérov, samozvaných expertov na všetko, máme na Slovensku plné kýble, môžeme si vyberať....
19.4.2020 - 13:11
+20

HkmDetva

 

Okey tak som ta pochopil uplne opacne prepac
19.4.2020 - 13:18
+4

sob3k

 

Ta tema bude na 95 percent analyza, to neznamena, ze to v zivote bude robit

"Nakoľko zdravotnícky servis pre hráčov je na Slovensku nie že nulový, ba dokonca rizikový a ja som bol už rozhodnutý, nemal som potrebu tlačiť na pílu a nebolo o čom premýšľať.“

Vsimol si si tu cast "pre hracov"? Tie 60 rocne sestricky su v tomto ohlade uplne irelevantne. Staci, ze mali tragickeho kluboveho lekara, pripadne v Ziline nemaju poriadneho sportoveho lekara. Mohol sa vyjadrit mozno viac diplomaticky, ale ved snad vie preco to spravil tak.

19.4.2020 - 14:11
+5

rasti_assez

 

Lenze on ten nespravodlivy system, kde sanitarky, upratovacky, sestry pracuju v zlych podmienkach za min. mzdu nevymyslel.Len studuje svoj odbor.Ked bude mat moc a zodpovednost, budeme ho moct hodnotit.On tu mozno zil vtedy, ked vsetci sestry odsudzovali. Ten obrat postojov verejnosti voci nim ked nam ide o krk je obdivuhodny.Pred styrmi rokmi ked strajkovali boli u vacsiny ludi nezodpovedne, zle a chamtive.Ich predstavitelka Kavecka bola v diskusiach iba "tucne prasa".Teraz su hrdinky ktorym tlieskame z okien.
19.4.2020 - 17:36
+5

emoxx1

 

Neboli zlé, ani chantivé, ale v dobe ich štrajkov som bol zrovna na operácii a odchádzal som z nemocnice s pocitom, že keď bude najbližší štrajk, tak sa k nim pridám, prederiem sa dopredu a roztiahnem pred nimi transparent : ZA MIZERNÚ ROBOTU, MIZERNÁ MZDA.
21.4.2020 - 19:49
0

ctibor

 

Ved mu dajte BAN ...kto chce pri hokejovych clankoch stale citat tieto dristy?
19.4.2020 - 12:27
+7

Sarus

 

Ja napríklad.
21.4.2020 - 15:45
0

houyhnhnm

 

Jeho vykony v na MS 20 boli skutocne dobre. Mal vsak jedinu slabinu - nezmyselne fauly (podobne ako Dano, Reway). Jeho prejav na lade sa mi velmi pacil, skoda ze mu zdravie nevydrzalo. Mohol byt z neho solidny power forward pre europske ligy.

Na druhej strane, zrejme vie co chce. Tie jeho vyjadrenia mali hlavu a patu, vyzera byt vzdelany a inteligentny, co je u hokejistov vzacny jav. Drzim palce v dalsej kariere Filip!
19.4.2020 - 11:12
+19

22.4.2017

 

Off Topic: SZĽH vyhlásilo víťaza prelínačky dorastu - HKM Zvolen. Dúfam, že pán Mráz si stojí za slovom a proti tomu sa odvolá
19.4.2020 - 11:27
+11

cmxx

 

Viedli tabulku vo vzajomnom zapase vyhrali v Ruzinove 5:1 kto tam ma byt ak budu slaby v dalsej sezone pojdu dole.ake je tvoje riesenie?postup zostup z lig musia nejako vyriesit ci uz sa to niekomu paci ci nie...
19.4.2020 - 13:11
+5

22.4.2017

 

Iskra Partizánske cítila šancu, nemali nedostihnuteľný náskok, bla bla... buď vyhlasujeme víťazov všade, alebo nevyhlasujeme nikde. A nie meniť rozhodnutia po mediálnom tlaku.
19.4.2020 - 16:05
+7

Sunkafit

 

Jeden z najlepších rozhovorom na HP....vybral si spravne
19.4.2020 - 11:29
+13

BaW

 

Pre boha v čom ???? O môj bože.....
20.4.2020 - 4:31
+10

slavco

 

mozno skoncil lebo v marci 2017 dostal dopingovy trest : na 3 a pol roku... cize do 09/2020 - zdroj iihf.

https://www.iihf.com/en/static/5074/anti-doping
je tam hned prvy. jasne, ze dopuju viaceri ale jeho chytili... alebo mal na nieco smolu
Filip Lestan SVK Art. 2.1 dehydrochlormethyltestosterone metabolites - S1 Anabolic Androgenic Steroids 3 years and 6 months 09.04.2018 15.03.2017 15.09.2020
19.4.2020 - 11:38
+25

homer J BLOG

 

Trest ale myslím platí len na medzinárodné zápasy.
19.4.2020 - 11:43
+1

JohanHV71

 

Kettunen a Kostev dostali trest tiež v tej sezóne a odvtedy nehrali súťažný zápas, takže nemyslím, že je to len pre medzinárodné zápasy.
19.4.2020 - 11:58
+7

slavco

 

myslim, ze to je na sutaze pod IIHF: cize sa asi vymyka NHL, AHL, ECHL atd... ale neviem na isto. Kuznetsov ma za kokain 4 roky... ostatni su menej znamy
19.4.2020 - 12:08
+5

chimli

 

Pri foto GLOBSEC-u som skoncil.
19.4.2020 - 11:54
+36

Nemehlo

 

A co ma mat student manazmentu fotku z fabriky? Uz by vam "vlastencom", "narodovcom" a inym mali pootvarat krcmi.
19.4.2020 - 12:58
+38

BlackWolf

 

"Krcmi": To máš až taký veľký odpor voči všetkému vlasteneckému a národnému, že musíš sabotovať aj pravopis?
19.4.2020 - 13:32
+42

rasťoZv

 

:káva na monitore:
19.4.2020 - 13:44
+14

Nemehlo

 

Ano, toto je odporom, preto som pouzil uvodzovky. Len neviem pochopit preco si ludia myslia, ze iny ludia su nieco viac, alebo, ze oni su viac.
19.4.2020 - 15:37
+2

KrebsKandidat

 

Ale to, ze sa Lestan v rozhovore tvari ako majster sveta ti uz nevadi?
19.4.2020 - 17:13
+13

HkmDetva

 

Ale si ich nedal nad slovo krcmi tak sa teraz vyhovaraj u Hermana
19.4.2020 - 19:31
+5

len_tak

 

Dopingový Game Over: Žiaľ celé snaženie byť športovcom skončilo "nedobrovoľne". V odpovediach a pohľade na hokej je to cítiť. Sám neviem ako tento rozhovor vyhodnotiť. Každopádne prajem mladému človeku veľa šťastia a zdravia aj "mimo hokejovej" kariére.
19.4.2020 - 12:08
+7

Big Bear

 

Jeden z oblubenych hracov na MS20, ten ked zacal lietat po lade..
Tie odpovede, no nieco neskutocne. Fakt produkt neoliberalneho vzdelavacieho systemu. Slovny salat bez hlavy a paty. Ale OK to je len moj nazor. Ostava uz len popriat vela stastia v kariere a vytvarani hodnot.
19.4.2020 - 12:23
+35

sob3k

 

"Fakt produkt neoliberalneho vzdelavacieho systemu. Slovny salat bez hlavy a paty. Ale OK to je len moj nazor."

To ti fakt ani len kusok nenapadlo, ze ak zije 7 rokov vo Svedsku a Finsku, tak slovencina uz nepatri medzi jeho najsilnejsie stranky? Staci par mesiacov niekde, kde nemas s kym komunikovat po slovensky a uz to ide von z hlavy. Ak to je uplne needitovany rozhovor, necudujem sa.
19.4.2020 - 14:13
+4

WinnipegJets

 

bože vy ste sa tu odkiaľ všetci vypľuli?
19.4.2020 - 15:13
+16

Sunkafit

 

asi uz dostali nanočip
19.4.2020 - 15:25
+10

Nemehlo

 

"Fakt produkt neoliberalneho vzdelavacieho systemu." je presne slovny salat bez hlavy a paty. Pekne si si tam doplnil poznamku
19.4.2020 - 15:38
+19

ptr421

 

Niektorých to proste zomelie a ostanú len frázy, bohužiaľ. Narodiť sa o 30 rokov skôr tak je z neho uznávaný ekspert na výklad zásad dialektického materializmu a vedeckého marxizmu-leninizmu.
20.4.2020 - 2:57
+5

Fanusik2002

 

Filip bol si pre mňa obľúbeným hráčom,prajem ti veľa šťastia v živote.
Zaujímavý článok v ktorom je opísaná tvrdá realita v športe.
19.4.2020 - 12:32
+2

JohanHV71

 

Asi sa vybral správnou cestou. Ani v division 1 sa príliš nepresadil, takých ako on vo Švédsku je veľa, na našu ligu by to asi bolo, ale ako povedal nejaký technik ani strelec nebol, a keď si prirátame ten dištanc a stratu chuti, tak to je pre typ hráča akým bol jasný koniec. Spravil dobre, bolo by to len predlžovanie trápenia. Držím palce, nech sa mu darí.
19.4.2020 - 12:42
+3

Jakub_Thrashers

 

Som rád, že otázka na jeho doping padla. Jeho odpoveď ma trochu sklamala, ale je to jeho právo a to plne rešpektujem.

Na druhej strane, k veci sa už vyjadril počas konania pred Disciplinárnou komisiou IIHF a všetko je zaevidované v rozhodnutí Športového arbitrážneho súdu (CAS), na ktorý sa odvolala Svetová anti-dopingová agentúra (WADA). [K dispozícii na: http://jurisprudence.tas-cas.org/Shared%20Documents/5282.pdf]

Teraz niečo k faktom.
- Filip Lešťan bol pozitívny testovaný dňa 2. januára 2017 po štvrťfinále 2017 IIHF MS do 20 rokov Švédsko – Slovensko na zakázanú látku turinabol (4-chloro-17β-hydroxy-17α-metylandrosta-1,4-dién-3-ón), zaradený do skupiny zakázaných látok S1.a (exogénne anabolické steroidy) vydaných WADA pre rok 2017 [K dispozícii na: https://www.antidoping.sk/data/files/238_zoznam-2017-+-monitorovaci-program.pdf]
- Prvýkrát bol hráč notifikovaný dňa 22. februára 2017 o pozitívnej vzorke a jeho práve požiadať o analýzu B-vzorky.
- 3. marca 2017 prostredníctvom e-mailu upovedomil hráč IIHF, že nemá záujem o B-vzorku testu a súčasne súhlasí s tým, že požil nesprávny/zlý produkt. Citácia z toho e-mailu je súčasťou rozhodnutia.
- 18. mája 2017 odpovedal na niektoré otázky Disciplinárnej komisie IIHF (DK IIHF), ktorá následne dňa 22. júna 2017 mu uložila trest zákazu činnosti na 1 a pol roka s účinnosťou od 15. marca 2017 s koncom dňa 14. septembra 2018.
- To uź bolo v čase platnosti nového Svetového anti-dopingového kódexu, ktorý sprísnil základnú sadzbu trestu za pozitívny nález dvoch na štyri roky, kde účelom bolo to, aby pozitívne testovanému športovcovi bolo znemožnené sa zúčastniť aspoň jedných olympijských hier.
- Napriek tomu ma celkom zaráža, že IIHF rozhodla iba o 1,5-ročnom treste (ktorý je za určitých okolností možné uložiť, ak sa splnia mimoriadne prísne kritéria domnienky, že užitie zakázanej látky nebolo úmyselné – v takom prípade je dokonca možné, že sa nemusí uložiť žiaden trest), pričom v odôvodnení píše okrem iného toto: "the Player did not act intentionally. He has sufficie ntly explained to the Deciding Panel that he did not know that the ingestion of the substance will constitute an anti-doping rule violation or that there was a significant risk that the ingestion of the substance would constitute an anti-doping rule violation. The explanation ofthe Player how he happened to use the Prohibited Substance Turinabol at least has the same grade of probability as any other possibility. His description that he had admired the abilities and the shape of the “guys” in the gym and that he had asked for their recommendations to reach similar results and to improve his own abilities, not untypically, corresponds with the attitude and behavior of an ambitious 18 year old young man (which he was at that time), who admires the physical ab ilities and looks of other young men and follows their advice without criticism."
- 9. augusta 2017 podala WADA proti tomuto rozhodnutiu odvolanie na Športový arbitrážny súd (CAS) v Lausanne, pretože podľa nej neboli splnené podmienky na odlišné uloženie trestu než je štvorročný trest.
- Rozhodnutím CAS č. CAS 2017/A/5282 zo dňa 9. apríla 2018 bol nakoniec hráčovi uložený 3,5-ročný trest odo dňa 15. marca 2017.

Bližšie podrobnosti sú uvedené v tom rozhodnutí, ktoré som linkol vyššie.

Keby som mal hodnotiť celú tú kauzu, tak skrátka porušenie anti-dopingových pravidiel považujem u ľudí za celkom negatívnu škvrnu v ich "CV-čku", ktorá sa u mňa s nimi ťahá aj do mimošportovej sféry ich života. Či je správne k tomu takto kategoricky pristupovať, to je samozrejme na zváženie. Je mi jasné, že účelom celého tohto sankčného mechanizmu v boji proti dopingu je okrem iného aj akási "prevýchova" páchateľa. Držím však Filipovi palce, aby sa v živote nestratil a uplatnil. Z rozhovoru to vyzerá, že nabehnuté má celkom fajn, tak už len mi ostáva mu popriať, aby v živote narazil na čo najmenej ľudí ako som ja, ktorí nedokážu len tak jednoducho prehliadnuť negatívny záznam v "histórii človeka".
19.4.2020 - 12:57
+23

len_tak

 

Pravda o dopingu: Podľa mňa to vyhlásenie pre IIHF bude skôr dielom právneho zástupcu. Možno v budúcnosti sa k dopovaniu vyjadrí, zatiaľ si to necháva pre seba.
19.4.2020 - 15:00
+3

mitoO

 

Tieto preslapy v mladom veku by som nejako nehodnotil, cloveka to dokonca moze cele casom posunut k lepsiemu.
Ale ano, aj mna zaraza ta odpoved.
19.4.2020 - 15:20
+6

Jakub_Thrashers

 

Isteže, môže. Sám to pripúšťam. Možno s pribúdajúcim vekom získam väčší nadhľad v tomto. Priznávam, že v tomto nie som etalón zhovievavosti a tolerancie.
20.4.2020 - 8:46
+1

poseidon

 

Uff, Globsec , tiež ma prešiel mráz po chrbte. Ale nech sa mu v živote darí, vyzerá že to má v hlave usporiadané, o tom dopingu som vedel len útržkovo, škoda že to neobjasnil.
19.4.2020 - 13:21
+6

HeyYou

 

"Chcem byť užitočný pre komunitu, vytvárať výsledky v krátkodobom horizonte a v dlhodobom prinášať pridanú hodnotu."

co su toto za dristy?
19.4.2020 - 13:26
+28

topska

 

Nerozumies tomu ci nesuhlasis? Ved chce pomahat inym, v ramci toho nemat len dristy ale aj ciny co najskor a do buducna to este zlepsovat.
19.4.2020 - 13:56
+12

caput rerum

 

Sorry ale to sú naozaj drísty.
21.4.2020 - 22:22
0

BlackWolf

 

"Hneď nato by som nadviazal, že športovci nevytvárajú pridanú hodnotu pre spoločnosť.": Toto je iný prípad... Kým hral tak mu to nevadilo. Ale keď mu prišli na doping a žiaden seniorský klub ho nechcel, tak sa tvári, že ukončil kariéru dobrovoľne a nemá problém jedným dychom uraziť bývalých spoluhráčov,kamarátov a všetkých športovcov, tvrdením, že vlastne nič pozitívne spoločnosti neprinášajú. Nuž, aj takto sa asi dá ventilovať urazené ego.
19.4.2020 - 13:44
+39

xyzed

 

pridana hodnota a prinasanie niecoho pozitivneho spolocnosti su odlisne veci. Pridana hodnota je ekonomicky termin, aj ked sportovci vytvaraju produkt takze je diskutabilne co povedal. Svojim sposobom ale asi chapem co tym chce povedat a suhlasim s tym. Sport je pre ludi (okrem ludi ktori sa tym zivia) len zabava. Skratka sa chce venovat niecomu co ma vyssi prinos. To je cele. Ale suhlasim, ze su tam trochu aj take dristy
19.4.2020 - 14:22
+11

DB_9

 

Dobré pre neho,že si našiel cestu a má nejaký cieľ, ale tiež mi to príde ako keby sa situácia vyvinula inak ako si predstavoval a miesto toho,aby priznal, že to nevyšlo v hokeji podľa jeho predstáv,tak bude kydať na slovenskú ligu a vlastne aj na všetky ostatné slabšie ligy,lebo podľa neho hokej môže baviť len v top ligách.
A neviem, čo plánuje v živote robiť,ale neviem, mne osobne je prínosnejší kvalitný hokejista ako nejaký ďalší kravaťák, podľa ktorého vyjadrení by mal mať veľký prínos pre spoločnosť,ale okrem omáčok som sa nič nedozvedel, ako by mal byť prínosný.
19.4.2020 - 14:48
+8

xyzed

 

tak sportovi fanusikovia budu mat skor dojem ze sportovci maju pre nich vacsi prinos. Dajte ludom chlieb a hry a...
19.4.2020 - 15:14
+1

DB_9

 

Napísal som to možno trochu čiernobielo. Hokejisti sú pre fungovanie spoločnosti nepotrební, až zbytoční. Ale čítame to od niekoho, kto zatiaľ niečo študuje a okrem prázdnych rečí sme sa nedozvedeli v čom je lepší od tých, podľa neho, zbytočných hokejistov.
19.4.2020 - 20:03
+5

fany

 

Napísal si to .Mňa,keď sa niekto opýta čo mi v tejto dobe chýba,tak hneď prvé HOKEJ.
19.4.2020 - 20:27
+5

JohanHV71

 

Ja len možno ešte k tomu, že na hokej nemá čas, to je tiež dobrá výhovorka, lebo keď ťa niečo zaujíma, tak si na to čas nájdeš. Tu si skôr myslím, že ide o niečo iné ako čas.
19.4.2020 - 14:22
+6

emoxx1

 

Ja rád chodím na ryby ale deti + hypotéka = dve práce a to znamená, že idem tak 4 až 6 krát za rok (teraz počas karantény sa zadarilo výnimočne viac). Takže, asi nemusíš mať úplne pravdu. Neviem aké starosti má on, ale nie je nič výnimočné, že ťa povinnosti pohltia na úkor záujmov.
21.4.2020 - 20:08
0

DB_9

 

Chlapovi nevyšla hokejová kariéra a tak sa vydal inou cestou, ktorou sa uživí lepšie ako by sa v jeho situácii uživil hokejom. Tie omáčky o hodnotách mi prišli dosť hlúpe, za to by sa nehanbili ani naši politici.
19.4.2020 - 14:56
+7

coolin

 

Ocividne sa chalan tymto rozhovorom potreboval predat aj preto uz hokej neprinasa hodnoty zatial co on ich bude tvorit.
19.4.2020 - 15:25
+7

Jurigagarin

 

umelé odpovede ako pipky v BA
19.4.2020 - 15:39
+13

ctibor

 

Ved ten chalan ma 22 rokov a uz roky nezije poriadne na Slovensku a tu sa analyzuje kazde jeho slovo. Ani ja s nim nesuhlasim vo vela veciach a ta komunikacia ohladom dopingu je velmi nestastna, ale je to stale mlady chalan.
19.4.2020 - 16:02
+3

zacharias

 

Som rad, ze Laco Borbely bude mat svojho nastupcu
19.4.2020 - 16:10
+11

rasti_assez

 

Nedopadlo to mozno podla predstav, ale vzdy je lepsie zacat po krachu studovat ako chodit po kasinach.O nasej lige povedal pravdu, aj ked nie prijemnu.
19.4.2020 - 16:28
+5

HkmDetva

 

Ale ved ju ani nehral hadam tak vo svojom veku mal drzat radsej
19.4.2020 - 19:37
+3

rasti_assez

 

Ved on iba odpovedal na otazku, ake mal moznosti a preco sem nesiel.Co mal klamat a povedat, nesiel som, lebo tu nemaju KFC alebo Burger King, ako ti kanadania v Rusku?Navyse to asi nemal z vlastnej hlavy a mal to dobre zmapovane pri takomto dolezitom rozhodnuti.
19.4.2020 - 20:15
+3

DB_9

 

Naša liga má ďaleko od tých najkvalitnejších, ale od niekoho, kto našu ligu ani nehral, sú tie vyjadrenia veľmi úsmevné. Nech sa opýta tuctov legionárov, ktorí našu ligu pravidelne hrávajú, či im to stojí zato, riskovať zdravie, keď je hranie v nej rizikové.
19.4.2020 - 20:09
+7

rasti_assez

 

No ved to.On sa asi pytal iba slovenskych hracov, ktori riskuju zdravie 6 mesiacov za 800-1200eur.Potom stavba alebo urad prace.To zo kanadania maju platy radovo vyssie suvisi so specifikami vysegradskej stvorky, co je tema jeho diplomovky.Ze kazdy zapadniar s dierou v zadku musi mat niekolkonadobne vyssi plat ako najlepsi slovak, je 30 rokov zauzivana a overena tradicia zapadnych firiem vo vychodnej europe s ktorou bol pocas svojho studia zrejme dobre oboznameny.
19.4.2020 - 20:27
+5

DB_9

 

Aj sa mi tie jeho odpovede zdali ako keby to boli nejaké citáty z diplomovku .
Zaujímavé, že práve Slováci by mali byť drahší ako porovnateľní hráči zo severnej Ameriky. To, že to je v iných odvetviach inak, o tom nepochybujem, ale bavíme sa tu o hokeji.
19.4.2020 - 20:50
+1

topska

 

Otazka znie ci ti legionari maju schopnost zivit sa niecim inym a teda sa vybrat smerom kvalitneho vysokoskolskeho studia...
19.4.2020 - 20:28
+1

DB_9

 

Ale tí legionári sú lepší väčšinou ako naši, majú možnosť ísť inde, ak im pomer plat/podmienky nevyhovuje.
Bol ale problém miesto zbytočného kydania, dokonca aj z druhej ruky, len povedať, že sa lepšie uživí v obere, v ktorom študuje, než ako priemerný hráč v našej lige a bolo by to v pohode. Keď ale sa niekto, kto ešte ani nemal profesionálnu zmluvu tvári, že mu je naša liga malá, tak je niečo zle.
19.4.2020 - 20:45
+6

topska

 

Ty si to pochopil tak ja inak. Jasne tam napisal ze cakal na profesionalnu zmluvu a ta nechodila. Tak asi necakal ze bude top platenym hracom ked mu ju nikto nedaval. Porovnaval to co mu da studium a ine zivotne smerovanie s poziciou ked je hrac druheho sledu. Tak to vidim ja a ocenujem ako sa rozhodol (ci uz tam doping zohral rolu alebo nie). Je to sikovny mlady hrac ktory sa presadi v zivote zjavne aj napriek tomu ze hral hokej a strasne vela casu mu obetoval. Kludne mu moze byt liga a pomery v nej mala pri takom postaveni v muzstvach aky by mal. Lebo teraz ma ovela ovela vacsiu perspektivu aj zivotny standart bez ohrozenia zdravia hokejom. Ved ma pravdu.
19.4.2020 - 20:55
+3

DB_9

 

" Bol ale problém miesto zbytočného kydania, dokonca aj z druhej ruky, len povedať, že sa lepšie uživí v obere, v ktorom študuje, než ako priemerný hráč v našej lige a bolo by to v pohode. " Veď som napísal to isté, čo ty. Ja píšem o tom, že sa vyjadruje o našej lige ako o niečom podradnom, pritom v hokeji nič nedokázal. Takisto asi nechápeš slovnému spojeniu,že mu je liga malá, lebo to,že mu je liga malá znamená,že si myslí, že má na lepšiu, čo v tvojom príklade nie je pravda. Alebo keď niekto povie,že mu je liga malá, tak to u vás znamená, že mu nevyhovuje postavenie v mužstve?
To, či má väčšiu perspektívu, alebo nie, to ja vôbec neriešim.
Takisto neriešim ani to, či má vo Fínsku lepšie zdravotnú starostlivosť, čo určite má. On ale nepovedal,že hokej ohrozoval jeho zdravie,ale lekársky personál okolo tímov je rizikový. Čo na to povieš? Ohrozuje váš personál zdravie vašich hráčov? Ja si myslím,že zrovna hokejisti nie sú nekvalitou nášho zdravotníctva nijako ohrození.
19.4.2020 - 22:12
+2

topska

 

No ja si nedovolim tvrdit co si mysli lebo ho nepoznam, nerozpraval som sa s nim a nevidim mu do hlavy. To asi ani ty. Co ked chape tomu slovnemu spojeniu tak ako ja? Lebo keby robili rozhovor so mnou tak by si sa netrafil. Lebo ano, su hraci ktorym je liga mala pri tom ake podmienky by mali. Nie kvalitou. Tak ako to bolo v mojom pripade v jednej firme. Mal som tam ist na nizsie pozicie ale neoplatilo sa mi to, bolo to pre mna malo z viacerych aspektov. Tak som mohol ist inde alebo s tym seknut a robit nieco ine.
19.4.2020 - 22:26
+1

rasti_assez

 

On ale povedal, ze zdravotnicky servis je rizikovy.Vobec tym neznevazoval zdravotnicky personal.To ze u nas dostane rovnaku starostlivost clovek 30 rokov platiaci odvody, hrac ktory dostane naraz do hlavy alebo bezdomovec, ktory opity niekde spadne je pravda.Kluby maju trochu ine problemy, ako nejaky zdravotnicky nadstandard pre svojich hracov.
19.4.2020 - 23:01
+1

Ol!ver

 

Simplicitný chlapec chcel zaujať slovníkom, ale ukázal, že je ešte motáčik.
19.4.2020 - 18:50
+14

Eagle

 

Keď tu čítam príspevky mnohých diskutujúcich, mám pocit, že my si ani nezaslúžime lepšie žiť.
19.4.2020 - 20:44
+18

321

 

Úplne si to vystihol
19.4.2020 - 23:34
+1

Handlo

 

Mne pripada umely, a to jeho akoze povolanie k comu je dobre pre spolocnost? Asi to patri medzi takych x zbytocnych oblekovskych povolani len aby boli peniazky.
19.4.2020 - 23:31
+10

topska

 

A co robi konkretne?
19.4.2020 - 23:59
+2

Handlo

 

To povolanie co studuje, ak by vobec nebolo, myslim ze by to niekto pocitil v svete?
20.4.2020 - 0:11
+2

topska

 

A ty mu vobec chapes? Lebo ja si takto viem predstavit sikovneho cloveka ktory dokaze svojimi schopnostami zamestnat a viest uspesnu firmu v urcitom regione v ramci Slovenska, kde sa zamestnat v spolocnosti s kvalitnymi pracovnymi podmienkami nie je vobec lahke. A to presne ako on sa specializuje v mensich podnikoch. Toto v nasej ekonomike chyba a na to doplacame. Ci ty si nemyslis ze dobre vedene podniky mimo velkych korporacii dokazu zlepsit zivotnu uroven na Slovensku? Napriklad clovek ktory vystuduje takyto odbor na kvalitnej skole s dobrymi vysledkami dokaze pomoct rodinnym spolocnostiam. Po koronakrize alebo pocas nej budu prave mikro podniky ci tie mensie velmi ohrozene a ak im niekto fundovany ukaze cestu tak im dokaze zachranit biznis na ktorom makali cely zivot. Nie ako obrovske spolocnosti ktore mozu prezit na ukor nich.
20.4.2020 - 0:24
+9

HeyYou

 

takto si predstavujes cloveka, ktory vie viest uspesnu firmu, resp. tahat firmy zo sraciek po koronakrize, tak fajn a cim konkretne sa v tvojich ociach kvalifikoval na tento post? nejake konkretne pasaze z toho rozhovoru, ktore som mozno na prvykrat len povrchne preskocil, dik.
20.4.2020 - 7:04
+6

Nemehlo

 

Lebo ludia ked dostuduju tak idu automaticky na najvyssie miesto. Vystudovany lekar je hned primarom a tak? Ved sa musi vypracovat. To ci daco dokaze viest musi dokazat, len sam. Nastastie nie je na vas ci dostane sancu.
20.4.2020 - 10:39
+3

topska

 

Pytal sa ma na povolanie resp. tu temu ktoru studuje nie konkretne na Lestana tak som dal svoj nazor. Citaj poriadne o com sa bavime vo vlakne.
20.4.2020 - 12:12
+1

HeyYou

 

ok
20.4.2020 - 19:51
0

BaW

 

Raz nas to zabije: Neviem. Nechcem byť zlý. Sám som v určitých športových organizáciách a som VŠ vzdelaný.
Ale už len slovné spojenie: "fascinuje ma ekonomika a riadenie " ma ubíja. Najmä pri dnešnej situácii, keď má svet vďaka podobným luďom "našliapnuté" tam kde má.... Už by asi aj toho nenažraného kapitalizmu stačilo. "Vidia vo mne už v tomto veku potenciál" alebo "Chcem ovplyvňovať dianie vo svete". Oh my god....Kedy toto zmýšľanie skončí....Navyše pri jeho odpovediach pôsobí ako z učebnice a ako keby má minimálne 50 rokov.... Možno život práve naučí teba a svet tiež, ako nás všetkých učí teraz. Treba sa spamätať, vyzdvihovanie prírody, prerozdelenie financií, sociálna spravodlivosť, mier a návrat k tradičným hodnotám je teraz jediná cesta. Jediná cesta ako prežiť.
Za mňa veľký dislike, k tomuto článku ( nemyslím z hľadiska autora, ale z hľadiska obsahu od tohto chlapca ).
20.4.2020 - 4:29
+20

HeyYou

 

nic v zlom, ale to po com prahne tvoje srdiecko (prerozdelenie financii, socialna spravodlivost a navrat k akymsi tradicnym hodnotam) znie ako predvolebny program nejakej zlodejskej narodno-socialistickej bandy, co je snad este nechutnejsie ako odpovede tohto nadopovaneho chlapčiatka (zamerne som nespomenul to tvoje vyzdvihovanie prirody, kedze ti tradicni socialni prerozdelovaci cudzich penazi ju za poslednych 70 rokov na slovensku zdevastovali do takej miery, ze v mnohych ohladoch uz nie je mozna naprava).
20.4.2020 - 7:29
+6

chimli

 

Ty budes tiez nejaky zazrak. Jedina narodnosocialisticka banda vladla v Nemecku pred ll.svetovou vojnou, odvtedy az doposial nikde inde. A ta strana nemala o prerozdelovani vlastnych a cudzich penazi ani jedno slovo. Tie cudzie doslova kradla.
20.4.2020 - 11:40
+9

HeyYou

 

vdaka za poucenie sudruh, ja to viem, avsak dovolujem si strany typu "myslim narodne, citim socialne" oslovovat titulom narodnosocialisticke, pretoze ich jednoducho nemam rad, dufam, ze som sa ta tym nejak nedotkol
20.4.2020 - 19:54
+1

chimli

 

Tvoja hlupost ma obmedzeny dosah, teda od tvojej hlavy po tvoje päty.
20.4.2020 - 20:28
+2

sob3k

 

"sociálna spravodlivosť"
"návrat k tradičným hodnotám"

Tradicnym hodnotam typu nevolnictvo, alebo tradicnym hodnotam typu vrazdenia ludi kvoli ich povodu, viere resp. financnym pomerom? Ved preboha, tradicne hodnoty a socialna spravodlivost su dva totalne protichodne ciele. Kvoli nabozenskej slobode museli umriet statisice ludi v krvavych vojnach, za prava zien bojujeme uz storocie a ma to stale svoje problemy, aby sme mali prava mensin, museli sme najprv vidiet miliony umierat...

A ak su tradicne hodnoty to, ako fungoval donedavna svet, tak celu socialnu spravodlivost tu mame napriek tradicnym hodnotam.

Ale urcite to pre cielovku, ktora kriticky nepremysla, su to lubive slova a cim viac ich je v jednej vete, tym krajsie to je.
20.4.2020 - 9:44
+6

rasti_assez

 

Statisice koli nabozenskej slobode urcite nezomierali. Prava zien priniesla priemyslene revolucie, s ktorou prisla ich ekonmicka nezavislost.Volebne pravo z vyznamnych krajin bolo prve v Rusku (1906) kedze vtedy bolo jeho sucastou, resp. 1917 v celom Rusku, kde mali zeny uplne ine problemy ako sufrazetky na zapade.Mame tu socialnu spravodlivost?, no toto, a to odkedy?
20.4.2020 - 15:29
0

sob3k

 

"Statisice koli nabozenskej slobode urcite nezomierali."

Dovol mi pripomenut 30 rocnu vojnu, ktorej priamym dovodom bol pokus Ferdinanda II zaviest uniformne katolicizmus v HRE a tak porusit podmienky Augsburgskeho mieru, ktory zaviedol princip "Cuius regio, eius religio". Len letmym pohladom vidim 600 tisic v kolonke casualties na oboch stranach. To mame len 1 vojnu z vojen a povstani, ktore viac ci menej suviseli so snahou niektoreho z nabozenstiev vymoct si dominantne postavenia a uniformne uctievanie na uzemi. Tieto vojny a nepokoje + myslienky osvietenstva (sekularizmus) viedli k postupnemu oslabeniu moci cirkvi v spolocnosti a cim dalej tym vacsej nabozenskej tolerancii.

Finsko, Dansko ci Australia prekonali Rusko o peknych par rokov, take Toskansko (vtedy este separe stat) malo pravo zien niekedy od revolucii 1848. Ich ekonomicka nezavislost a korelacia/kauzalita s pravami je na dlhu debatu, kedze za zaciatok boja za prava zien sa povazuju konferencie, ktore vzisli z boja za prava otrokov. V dobe priemyselnej revolucie bol paygap medzi zenami a muzmi dost velky a ta ekonomicka nezavislost zdaleka nebola taka, aby mohli nejak skakat. Skor by som to vnimal ako sirsiu extenziu lavicovych myslienok a boja za prava robotnikov/otrokov/...

A socialnu spravodlivost tu mame najvyssiu v historii. Napriklad hladuje najmenej ludi na svete. Nikdy sa prislusnik strednej vrstvy nemal tak dobre ako dnes
20.4.2020 - 16:10
+2

rasti_assez

 

Ano, tak ak to beries takto asi ano.Tych mrtvych bolo nakoniec radovo viac.Aj ked oznacovat dlhodobu rivalitu europskych mocnosti, zhodou okolnosti protestantskych a katolickych za boje o nabozensku slobodu je podla mna trochu prehnane.Ta jesitnost Ferdinanda II, defenestracie a vzbury z ktorych sa vivinula 30rocna vojna boli asi nabozensky motivovane.Ako aj vrazdenie bloody Mary v Anglicku, vrazdy Hugenotov vo Francuzku, rekatolizacia Marie Tereze u nas boli z nabozenstva.Lenze konflikty mocnosti resp. teror neprestali ani v osvietenstve, naopak stali sa brutalnejsie.Jakobini, Napoleonske vojny, predtym 100 rocna vojna v Anglicku urcite neboli za nabozensku slobodu.
20.4.2020 - 17:03
+2

rasti_assez

 

To ze sa ma stredna vrstva dobre je asi pravda.To ze sa ma stredna vrstva najlepsie v historii bolo asi pravda v kazdej dobe, s vynimkou vojen.Aj ked niekedy ked stojim pred smutocnou tabulou s parte, tak mam pochybnosti.Velmi stari ludia, ktori prezili +- celu svoju karieru v miernom pracovnom tempe komunizmu.Potom spolu s nimi plno 50tnikov, resp. cerstvych 60tnikov co ma naplna urcitou skepsou ku tejto superdobe. Akokolvek, asi to nie je rovnako ako tie prava zien dosledok nejakeho triedneho boja, komunistickej dialektiky alebo ucenia socialistickej alebo gender ideologie.
20.4.2020 - 17:23
+1

xyzed

 

vratit sa spat pred 89? no tak to v ziadnom pripade. Komunizmus je chory system. To ze sme tu mali neschopne a zlodejske vlady nie je chyba kapitalizmu ale ludi ako takych.
20.4.2020 - 10:16
+6

chimli

 

Zrejme ty si uz vysledok nasho kapitalistickeho skolstva. Neviem, ci je komunizmus chory system, doposial ho nik na tejto planete nezazil, teda ak neratam nejakych fanatikov v uzavretych komunitach. CSSR bola pred rokom 1989 rozvinutou socialistickou spolocnostou, nic viac.
20.4.2020 - 11:35
+5

xyzed

 

ved v poriadku ale to mal byt dalsi stupen. Kto tu chce komunizmus alebo socializmus (nie demokraticky ako v niektorych vyspelych krajinach europy) tak by sa mal zobudit
20.4.2020 - 12:01
+4

Jari Kurri

 

Preco do pekla si stale vsetci spajate socializmus s komunizmom, resp. si ich dokonca zamienate ?
20.4.2020 - 12:10
+6

sob3k

 

Lebo vsade socializmus viedli komunisticke strany a tvarili sa, ze ho vedu smerom ku komunizmu?

Vo vacsine krajin sveta to dotiahli k rozpadu, len Cine sa podarilo plynulo z pokusov o socializmus prejst do kapitalizmu
20.4.2020 - 14:09
+2

Jari Kurri

 

Chlapci zlati... A co keby ste tak prestali BaW-ovi podsuvat to, co nepovedal.. Kde on pise nieco o komunizme, ci dokonca o nabozenskych vojnach ?? Oumajgodla...
Napisal to velmi dobre.
20.4.2020 - 11:46
+4

BaW

 

Ďakujem Kurri. Len zdupľujem - chorá spoločnosť a musí sa veľa zmeniť. Aká banda ? Ešte mi podsuň, že som fašista. Alebo volič oblátkovej SD Smeru. Kapitalizmus vám vyžiera to, čo máte vo vašich lebkách. Ako tomuto chlapcovi naivnému v článku.
20.4.2020 - 12:08
+6

fany

 

20.4.2020 - 12:15
+2

BaW

 

Navyše: Vieš čo je pojem sociálna spravodlivosť ?? Asi to, že niekto má na účte miliardy a človek, ktorý pracuje 500 eur mesačne. Navyše aj taký, ktorý je VŠ vzdelaný. To je nerovnosť a totálna. Cristiano Ronaldo sa môže topiť v peniazoch ( príklad ) a lekár, ktorý mu zachráni pri zápase napríklad na Ukrajine život a týmpádom všetko ďalšie dostane 400 eur mesačne v tej krajine. Učiteľ má 5 krát mnej ako nejaký IT čkár, ktorý mu nainštaluje PC ( nič proti IT sektoru ). Korporácie nevedia čo od dobroty a svet hladuje. Ešte stále to nemyslí mne ???? Návrat k tradičným hodnotám. Vieš čo to vôbec z hľadiska sociologickej aj reálnej hodnoty znamená ?? To, že napríklad ty ako osba máš dlh v banke ako 85% ľudí, ideš pracovať von, nevidíš rodinu, so ženou sa nevidíte, dieťa vyrastá bez otca, ale máš "slobodu a voľný trh a keď si šikovný môžeš zarobiť" ( KAPITALISTICKÉ ŽVÁSTY ). Nevadí, že máš 2 roboty alebo si v zahraničí a pracuješ 2 krát toľko ako by si mal. Máš slobodu a si si sám sebe "pánom". Istý môj známy ma raz nahováral na poisťovníctvo, tiež jeden z kapitalistických výmyslov. S odôvodnením, že si sám sebe pánom. Ten človek má o 2 stovky viac ako ja, trávi v robote 19 hodín, no v piatok "nemusí" byť v práci. A potom sa ide v noci napapať do mekáča, keďže ženu nemá, lebo ju nestíha....Kamarátsvo je pri tej brandži útopia - pretože telefóny bývalých priateľov sú blokované, alebo biznis je pre neho viac ako nejakí ľudia. Na základe, že som skritizoval tohto bývalého hokejistu, ktorý odohral 11 zápasov v SHL s bilanciou 0+0 a rozpisuje sa ako Matuzalém s patentom na skúsenosť a rozum, si stojím za tým,že práve rozmýšľanie spôsobom - money, I am, business, world and I am je zhnité a vyložené je to obraz doby, kde človek vychadza ako neriadená strela a ničí všetko zdravé okolo seba. Ale tí, čo sa chcú vrátiť pred rok 1989 sa majú zobudiť.... Pane bože. Vráti sa to čoskoro. A pokiaľ bude menej ľudí, ktorým tento nesystém vyžral mozgy, môže sa to vrátiť dokonca bez totality a cenzúry.
20.4.2020 - 12:44
+11

Nemehlo

 

Socialna spravodlivost je nieco nemozne, nenastal by v nej ziaden progres, lebo by si mal skupinu ludi co by nerobila nic a mala sa tak isto ako ten co maka. Pri priklade Ronalda, vezmi si, ze keby mu dal cent kazdy, kto si pozrie jeho zapas, fotku hocicokde je. A keby dal lekarovi kazdy cent kto k nemu pride. Tak ten lekar ma v konecnom dosledku este menej centov ako ma teraz. Proste lekara robis pre par ludi, sportovec na urovni Ronalda zabava takmer cely svet. Ale zasa Ronaldo je strop vo svojom obore. Vezmi si kolko je na svete futbalistov, ktori popri hrani futbau musia chodit do prace. Pises, ze zle korporacie zarabaju, ale nezamestnavaju ludi? Netvoria produkty? Kae ti niekto kupit, si nieco od danej korporacie? Je to len o sikovnosti majitelov firiem, ze maju nieco co sa neda vyrobit len tak. Alebo podla teba nemaju byt ochranne znamky, a ked nieco niekto vymysli ma to byt dostupne vsetkym? Neviem si predstavit anarchisticku spolocnost s vacsim poctom ludi. Pretoze ludia maju taku vlastnost, ze sa chcu odlisit. A bohuzial na slovensku, sa stale chcela odlisit politicka spicka, ci uz za scializmu, alebo teraz, proste ti ludia si myslia, ze maju pravo mat viac. Mozu si hocico spolocne zobrat a podobne. Ael vazne neviem ci si anarchista, alebo socialista.
20.4.2020 - 13:41
+4

BaW

 

Si pekný odchovanec tohto systému. Ja žiaľ tiež, len je medzi nami ten rozdiel, že ja píšem žiaľ. Pretože som pochopil veľa vecí aj teraz počas tejto situácie. O tebe najviac dokazuje fakt, keď dokážeš napísať vetu : " Lekár zacharňuje ŽIVOTY pár ľuďom a Ronaldo JE všade". Viac nie je o čom. Počkáme si a práve pre toto musí prísť zmena - systémová. A ako už písal aj Kurri, nepodsúvaj mi to, čo som nenapísal. Na som napísal o sociálnej spravodlivisti a nie o ROVNOSTÁRSTVE.
20.4.2020 - 14:09
+7

Nemehlo

 

No mam 30+- iny system som nezazil, s tym nic nespravim. Ci by som chcel zazit? To je vazne na dlhsiu debatu. Ale vdaka tomuto systemu sa mam dobre, robim to co ma bavi a nezarabam zle. Su ludia co sa po materialnej a financnej stranke maju urcite lepsie, ale su aj taki co sa maju horsie. Sportovci a umelci maju specificke postavenie vo svete zarabaju na zaklade toho kolko su na nich ludia ochotni minut. Pozrime sa kolko ludi si je ochotnych platit za zdravotnu starostlivost. U nas je to povinne, ale mas krajiny kde nie a tam je to vidiet. A nemozme porovnavat Ronaldov plat s platmi u nas. Kolko u nas zaraba spickovy sportovec a kolko lekar specialista. V konecnom dosledku verim, ze tie rozdiely tam nie su obrovske. A nic ti nepodsuvam, len vazne neviem ci si za socializmus, anarchiu, alebo za nejaky system, ktory este nikto nevymyslel. U nas je jasne financne poddimenzovane skolstvo, medicina a vacsina statnych povolani, ale ver ze to nie je chyba kapitalizmu, ale chyba volicov.
20.4.2020 - 15:14
+1

Jari Kurri

 

za socializmus, anarchiu, alebo za nejaky system:
Ja ti to poviem takto.. Vsetko je o ludoch. Vzdy bolo, je a bude. Kazdy system ma nejake vyhody, nejake nevyhody. Ludia su zial taki, ze tie vyhody budu vzdy zneuzivat. Nech bude ten system akykolvek. Vyhody socializmu mozno zneuzivali nejaki ludia, ktorym sa velmi makat nechcelo, defacto im stacila strecha nad hlavou, jedlo. Kapitalizmus vsak zneuzivaju ludia posadnuti mamonom, vyslovene im z penazi a materializmu hrabe. A tato druha skupina ludi je z mojho pohladu pre tento svet ovela nebezpecnejsia.
20.4.2020 - 23:37
+6

Nemehlo

 

Tito ludia zneuzivali aj socializmus, zasa sa netvarme ze nie. Ved sa staci pozriet koho deti teraz su ti co priahnu po mamone.
21.4.2020 - 9:17
+1

Jari Kurri

 

Mamonom je postihnutych vela ludi, nie je podstatne koho su to deti. To je problem globalny. Nech bude system akykolvek, tito ludia budu rakovinou a budu tiahnut ludstvo do priepasti. Kapitalizmus a jeho "neobmedzene moznosti" im dava ovela vacsiu silu a rychlost, ktorou nas do tej priepasti tiahnu.
21.4.2020 - 11:01
+3

sob3k

 

1. Ak je niekto VS vzdelany a zaraba 500 eur, jeho studium bola tazka zbytocnost pre nasu ekonomiku a keby bol system nastaveny normalne, v zivote sa tam nedostane. Na strane druhej, celkom pochybujem o existencii takychto ludi.
2. Ludia, ktori maju na uctoch miliardy zvacsa vytvorili nieco co ti, alebo ini ludia pouzivaju kazdy den. To je nieco, co si moze povedat tak 0.0001 percenta populacie, ak vobec
3. Ohodnotenie lekarov v tejto casti sveta je znacne chabe, na Zapade su platy lekarov inde v porovnani k priemernej ci minimalnej mzde. Na tomto nemam problem sa s tebou zhodnut.
4. Ronaldo je sportova hviezda... Status sportovej hviezdy bol vynimocny dolozitelne uz v antickom Grecku a to, ze maju vysoke platy a rozne vyhody nie je nejaky moderny vymysel, ale evidentne vlastnost, ktoru ma spolocnost v sebe. Podobne to plati aj o napr. umelcoch.
5. ITckari co "nastavuju PC" zarabaju tak 1000 - 1300 eur v hrubom max. Najlepsie plateni ITckari su ludia, ktorych praca ma vysoku pridanu hodnotu. Taki ITckari, ktori vyvijaju medicinske pristroje zachrania za zivot daleko viac ludi ako jeden konkretny doktor.
6. Poistovnictvo bola jeho volba. Mohol robit hocico ine a on sa rozhodol pre toto. Nemat rodinu je opat jeho volba. Krasa to, nie? Moznost volby. A dokonca ked sa mi nepaci, mozem z tej prace odist a ist do inej.
7. Mozeme sa bavit o tom, ze nizkokvalifikovanej pracovnej sile sa v SR nezije dobre a ja s tym plne suhlasim. Von chodia robit preto, ze tam to je lepsie. Preco to tak je? Bolo by to na dlhy rozbor, no niektore z tych faktorov suvisia prave s minulym rezimom, ktory z krajiny na urovni Rakuska a Irska spravil krajinu, ktora je na tom nasobne horsia.
20.4.2020 - 14:30
+5

KrebsKandidat

 

Ludia, ktori maju na uctoch miliardy - kto z nich zacal od nuly, respektive, kolko miliardarov sa tam dopracovalo vlastnou pracou / napadmi? Netvrdim, ze nie su aj taki, ale vela ich nebude.
Ucitelia maju aky plat - je ich praca zbytocna?
20.4.2020 - 14:58
+5

Nemehlo

 

No kazdy snad chce aby sa jeho deti a ich deti mali co najlepsie. Podla roznych metod: "There are 2,604 billionaires in the world, and 55.8% of them are self-made" Takze, ked nadpolovicna vacsina nie je vela, tak kolko je vela? Ano cast z nich urcite zacala s vacsou ci mensou podporou rodicov etc., ale tak nie je mozne aby kazdy zacinal na rovnakej startovacej ciare a tak je to od nepamati. Ale ked clovek vynalozi usilie, obetuje cas tak sa vie zabezpecit a ked je velmi sikovny zabezpeci aj svojich potomkov. K platom ucitelov, lekarov, ... som sa vyjadril vyssie.
20.4.2020 - 15:19
+2

fany

 

Čo si predstavuješ pod pojmom NAJLEPŠIE pre svoje deti??? Ja by som svoje detstvo v tvrdom socializme nevymenila za detstvo svojich detí ani omylom.Čo im mám závidieť?Mobil?Tablet? Či,že mohol syn ísť makať ako šrób do Anglicka ,aby si zarobil na auto?Alebo,že môže ísť na 6 dní do tábora za 200 eur a ja som chodila na 21 dní za 100 korún 3,30 eur.Keď chce ísť dcéra von ,nemá s kým.Ja som prišla zo školy a za pár minút nás bolo 10 pred panelákom.Dnes nemá okolo paneláku kto pohrabať lístie,my sme sa na prac.soboty tešili.Doobeda sa riadilo ,do tmy celý panelák vonku varil guľáš,ženy napiekli,riaditeľ vtedy ZŤS aj s námestníkmi doniesli fľaštičky a pre deti cukríky a malinovky.Dnes Ti sused ešte aj chorobu závidí a nedajbože nejaký ciciak s VŠ dostane funkciu,tak jeho prvá povinnosť je na ľudí nabliakať a čo najviac ponížiť.Si buduje AUTORITU.Škoda slov.
20.4.2020 - 15:39
+9

Nemehlo

 

Ved ty sa vyjadrujes k niecomu uplne inemu ako ja. Ale podme poporiadku. Chces mi povedat, ze si si vedela v 18 kupit za socializmu len tak auto? To ze si si nan nemohla ist zarobit do anglicka je vsak jasne. Kolko bol vtedy priemerny plat, ked stal tabor 100 korun? A praveze nemas nikomu nic zavidiet mas byt spokojna s tym co mas a snazit sa ziskat viac. Takze podla teba je lepsie ked dostane niekto pracu po znamosti, ako ked si to vystuduje? A to, ze deti nechodia von, je bohuzial dostupnost inej zabavy, ale nemam pocit na mojich mladsich bratrancoch a sesterniciach, ze by netravili cas vonku.
20.4.2020 - 15:49
+2

Jari Kurri

 

A uz je to tu opat:

"si si vedela v 18 kupit za socializmu len tak auto?"
"mas byt spokojna s tym co mas a snazit sa ziskat viac"

Evidentne si proste materialne zalozeny clovek, necudujem sa, ze tebe tento system vyhovuje.
Fany pisala o niecom inom, nemate sancu sa zhodnut.


20.4.2020 - 23:09
+5

Nemehlo

 

Skor je podla mna materialne zalozeny niekto kto chce auto a "musi" koli tomu ist do anglicka. Ja osobne auto nemam, lebo ho zatial nepotrebujem. Ako nemam kopec dalsich veci, ktore nepotrebujem.
21.4.2020 - 9:28
+2

Jari Kurri

 

Materialne zalozeny clovek je ten, ktory napise "mas sa snazit ziskat viac". Tu je jasne vidiet tvoje nastavenie, tvoje priority.

Ten clovek, ktory kvoli autu "musel" (alebo mozno ani nemusel, len chcel, to ja neviem) tu nepisal nic.
21.4.2020 - 10:50
+2

Nemehlo

 

Ale viac nemusia byt peniaze, predsa ked po nicom netuzis, nic nehladas tak ako osobnost upadas.
21.4.2020 - 11:17
+1

Jari Kurri

 

Ved samozrejme, ze kazdy normalny clovek po niecom tuzi. Ja nie som vinimkou. Ale v mojom pripade to nesuvisi s peniazmi ani s majetkom (alebo len samozrejme v nevyhnutnej miere). A v tom mi nenazrany kapitalizmus nema ako pomoct.
21.4.2020 - 12:20
+1

rasti_assez

 

Auto mozno nie, ale byt ano.30000 4izbovy, resp. ked sa mlady clovek upisal podniku tak podnikovy.Pritom je to zakladna potreba pre mlade rodiny.Vsetci sa teraz trasu, ako pojde dole ekonomika a firmy padnu.Ktore?, tie zahranicne, ktore tu mali doteraz zlatu banu, za 30 rokov postavili dokopy mozno tolko bytov ako kedysi hociktore dedinske JRD ma fakt netrapia.
21.4.2020 - 0:15
+5

Nemehlo

 

Si nemylis trosku ulohy? najomne byty ma stavat stat. To, ze si tu ludia volia ludi ktori to maju niekde hlboko, za to si mozme sami.
21.4.2020 - 9:26
+2

rasti_assez

 

Iba vravim, ze najomne byty stavali kedysi aj podniky. A pomer 3850 Kcs priemerna mzda v CSSR ku 30000 Kcs cena standardneho bytu bol omnoho prijatelnejsi ako 900 eur ku >100 tis eur za stary komunisticky byt v krajskom meste. Jasne ceny praciek, aut, elektroniky, sa nedaju porovnat. Ale v tej dobe bola svetova ekonomika ina, hlavne co sa tyka nadbytku cinskeho tovaru. Takze by som bol velmi zvedavy, kolko by sme dnes bez ciny za tieto tovary platili.
21.4.2020 - 9:55
+4

Nemehlo

 

Tak dnes byty stavaju v podstate len firmy, ktore ich chcu rychlo predat. Problem je ze sa bytov stavia malo a vacsina vo vyssom standarte ako by bolo potrebne. Bytov je malo a tazko dobehnes 30 rokov nestavania.
21.4.2020 - 10:03
+3

rasti_assez

 

Ale na druhej strane, 30 rokov je dost, aby sme vedeli, ze nieco tu zlyhalo. V skolstve sa to uz zacalo, zistilo sa, ze komunisticky dualny system nebol az taky zly.Viem ze zivot skrachovanym podnikom, ktore boli nekonkurencieschopne a nedostali ziadnu sancu (ak nepocitam divoku a nezvladnutu privatizaciu), na rozdiel od zahranicnych montaznych hal, ktore tu dostali obrovske dotacie, uz nevrati nikto.Pritom vlada si poziciava na zvladnutie krizy od bank, cim sa buduje zavislost, co asi este znizi moznost vystavby bytov a inych uzitocnych programov pre ludi. Asi to bude na dlho.
21.4.2020 - 10:21
+3

KrebsKandidat

 

A ty veris, ze 55,8% je self-made? Ja tomu neverim ani nahodou. Sa do toho rata napriklad Babis. Fajn, kde ale zobral Babis prachy aby mohol kupovat akcie Dusla (a vyplacat ludi)? Pokial nemas poriadny balik na zaciatok, miliardarom sa stanes len pri velkej zhode nahod. V podstate rozpravka pre ludi, ako ich udrzat v systeme, ktory ani nie je skutocne kapitalizmom.
20.4.2020 - 15:48
+6

Nemehlo

 

Tak urcite sa najdu mena na zozname self made s ktorymi by sa nedalo suhasit. Ale pred par rokmi ti stacil napad na dobru aplikaciu a vedel si zarobiv velky objem penazi a na to ti nebolo treba velke financne prostriedky na zaciatok. Ci mas pocit, ze Bill gates, Steve Jobs, Elon Musk, tusim ze uz tu mozme zaratat aj Ronalda, mali na zaciatku nejaky velky balik prostriedkov? Ano su odvetvia ako financnictvo, investovanie a tak kde si bez penazi netuknes, ale v IT, sporte, reklame, ... nepotrebujes na zaciatku velku investiciu. Akurat s casom je tazssie vymysliet produkt, ktory ti rychlo zarobi peniaze. Dolezite faktory su vychova, vzdelanie, sikovnost a aj tie prostriedky, ale nemozem sa na niekoho hnevat za to ze jeho rodicia mali peniaze, oni ich totizto tiez niekde zarobli a ked nie oni tak niekto pred nimi. Mozme len skumat povod tychto penazi.
20.4.2020 - 15:57
0

KrebsKandidat

 

Gates, syn William Henry Gates-a II., prominentneho pravnika, (Microsoft znamy porusovanim antimonopolnych pravidiel, mimochodom). Jobs, u neho sa da povedat, ze siel cez garaz (rovnako, ako sa da bavit o cistote obchodny praktik). Musk, viac menej tiez, pomerne chudobny povod.
Otazka u vsetkych troch je, do akej miery bol na zaciatku ich vlastny napad a schopnosti ten napad/y vyvijat a do akej miery boli "iba schopni veduci" (bez toho, aby som im chcel ubrat z toho, co dosiahli).
Co sa tyka aplikacii, mozes mat sebalepsiu aplikaciu, ked o nej ale nikto nevie, tazko na nej nieco zarobis. A teda, potrebujes reklamu a na to treba, nuz, peniaze.
Ronaldo - ak by to mal byt ten futbalista, tak ten nepatri do tejto debaty, si myslim.
20.4.2020 - 16:16
+4

Nemehlo

 

Ale tak je jasne, ze sa lahsie stanes uspesnym ked ta podporia rodicia a stacilo uz len kupov pc. Ale co budedme povazovat za self made? Ked rodicia boli nezamestnani alebo co? A dnes ano potrebujes reklamu, kedysi to bolo lahsie. Vezmi si taku srirachu, majitel nedal do reklamy ani cent a jeho omacku poznaju na celom svete. A vediet predat, zrealizovat cudzi napad je sikovnost. Majetkove vyrovnania, tahanice a tak to je mimo debatu. Proste silnejsi vyhrava, dnes je silnejsi ten co ma peniaze. Ale stale sa da vypracovat, dostat do podvedomia. Staci v mladosti preukazat, ze na to mas a moze si ta vsimnut niekto kto ta potiahne, alebo to potiahnes sam. Vezmi si aj, ze oficialne najbohatsi clovek teraz je tiez selfmade.
20.4.2020 - 16:28
0

KrebsKandidat

 

Uprimne, srirachu nepoznam a neviem sa k tomu vyjadrit
Bezos je pripad, s Amozonom to bol napad za 100 bodov. To, ako sa sprava k zamestancom, je uz ina piesen (a ina tema). Tiez si ale neviem predstavit, ako mohli zaciatky fungovat bez startovneho kapitalu (ak uz vtedy bol sam predavajuci a nie len predaj sprostredkujuci).
Self-made je podla mna viac rozpravka ako skutocna moznost. No, to je moj nazor, ktory moze byt mylny.
20.4.2020 - 17:03
+2

Nemehlo

 

Myslim si ze ked mas dobru vyziu tak startovaci kapital si veis pozicat. A ci budes uspesny alebo nie je na tebe. A nie kazdy je ochotny ist do takeho rizika.
20.4.2020 - 17:20
0

sob3k

 

Babis nie je miliardar v dolaroch ak ma pamat neklame. Jedinym slovenskym miliardarom je Ivan Chrenko.

Vseobecne pocet miliardarov z krajin byvaleho sovietskeho bloku je minimum. Zo zaujimavosti, Nemecko ma viac miliardarov ako Rusko. Ono to suvisi aj s nizkym poctom velkych korparacii v exSovietskom bloku. Tato mapa Nemecka podla velkych korporacii bude asi najvelevravnejsia - https://pbs.twimg.com/media/D1B7zM4XgAAZWRN.jpg
20.4.2020 - 16:16
0

KrebsKandidat

 

Nemusi byt miliardar v dolaroch (aj ked vraj ma momentalne 4.04 miliardy v dolaroch). Bohaty na pomery strednej europy je urcite - velkost majektu v konecnom dosledku nemeni nic na skutocnosti, ze mal hotovost na nakup akcii z 1. vlny kuponovej privatizacie. Kde ich zobral on (i ostatni velkopodnikatelia je, podla mna, zaujimava otazka). Uspechu takeho Esetu rozumiem, ale Babisovi a spol nie tak uplne.
20.4.2020 - 17:08
+3

Nemehlo

 

Sa pozri co robil jeho otec a bude ti to jasne. A bude ti aj jasne, ze tu boli bohati ludia aj pred rokom 89. A socialne rozdiely medzi bohatimi a chudobnimi boli urcite vyssie ako su dnes. Ale tych chudobnych bolo viac.
20.4.2020 - 17:17
+1

fany

 

sob3k k Tvojmu prvému bodu.To nemyslíš vážne.Ja poznám aj nezamestnaných a obchody máš plné vysokoškoláčok .V našej republike každý druhý VŠ chodil zbytočne do tej školy.
20.4.2020 - 15:24
+3

Nemehlo

 

Ale to us presne ludia co na tu skolu chodili zbytocne. Presne to dokazuje nedostaky nasho skolskeho systemu. Neprepojenie sukromneho sektoru so skolstvom. Privela studentov v odboroch, kde nie su potrebni ludia a podobne. Vysoka skola v dnesnej dobe nie je o titule, je to o tom, ako vie student vyuzit cas na sebavzdelavanie, nahananie kontaktov a tak podobne. Dokonca v dnesnej dobe to v niekotrych odboroch stihnu ludia predtym ako dovrsia vek kedy idu na VS a ju nepotrebuju a vedia sa aj tak dobre zabezpecit. Proste VS je hlavne o volnom case, ktory v takom mnozstve bez too aby si mala velke vydavky nezozenies. A byvat ako nezamestnany u rodicov bez prispievania rodicom povazujem za status s velkymi vydavkami.
20.4.2020 - 15:31
+3

BaW

 

Fany má určite pravdu. Ti píše človek ako ja, ktorý sa kedysi hádal alebo sa snažil argumentovať pre tento systém. Zistil som, že tento systém je jeden veľký FALSE. Ešte raz píše ti VŠ vzdelaný človek, ktorý sa činí kde to ide. Nepíšem z pozície lempla.
20.4.2020 - 16:38
+2

Nemehlo

 

Tak mi napis co ti vadi na tomto systeme. Preco je velky FALSE? Preco sa ludia maju lepsie v krajinach kde je tento system uz od druhej svetovej vojny ak nie este skor. Vychodne od zapadneho nemecka su krajiny, kde tento system uz na zaciatku sa snazili zneuzit spekulanti a darilo sa im a to je problem, nie system, ale jeho implementacia, respektive riadenie.
20.4.2020 - 16:46
+1

BaW

 

Čo mi vadí ? Ja si nemyslím, že to vadí iba mne, ja si myslím, že ľudia ako celkom stále viac a viac začínajú byť z toho unavení.
Jeden môj dobrý kamarát raz povedal. Vieš prečo tento systém ide ( aj to sa môžeme baviť, či vôbec ide, keďže kapitalistický marketing je lepší ako živá voda ), ale povedal: " Vieš na rôzne štáty nemôžeš mať rovnaký systém. To máš ako so zvieratkami - v Nemecku žijú orly, v Rakúsku jastraby na Slovensku straky a na Ukrajine vrabce. " Bola to jedna z najmúdrejších viet aké som počul. Toto povedal kamarát - ekonóm s červeným diplomom. Nechcem sa teraz dotknúť ľudí v štátoch - toto naozaj nie je myslené rasisticky . Jednoducho na každú mentalitu iný systém.

A čo konkrétne je zle.
- Bežný plat NESTAČÍ na normálne vyžitie ( nerátam ekonómov, IT sektor, lekárov a právnikov. Už učiteľ, sociálny pracovník, novinár alevo policajt - jednoducho ľudia so vzdelaním - častokrát aj vysokoškolským reálne zarábajú okolo 520 - 900 eur mesačne. V Bratislave dokonca ani tých 900 eur mesačne nestačí. Títo ľudia majú vzdelanie, zodpovednosť a ťažké povolania - je dehonestujúce, keď niekto povie, však si môže zarobiť. To má ísť policajt po nočnej ešte vykladať tovar. Alebo učiteľ pri týchto žiakoch ešte riešiť predaj tričiek na nete, aby si privyrobil ??? . urážlivé! )

- Ceny na Slovensku sú na úrovni Rakúska, ba aj vyššie - platy sú na štvrťinovej a u niektorých sfér možno polovičnej )

- Mimo sfér aké som vypísal má človek asi tri možnosti - 1. Makať v zahraničí ako píše kolegyňa Fany a týmpádom mať viac financií ako na Slovensku, ale existuje pojem kvalita života, ktorá sa nerovná finančnému zisku. Tým majú ľudia ako aj jej syn síce zisk, no trpí jeho voľný čas, rodina ( ak ju vôbec stihne ), osobný život a v neposlednom rade tým, že je mimo územia SR opadajú aj väzby a kontakty. Často sa stane, že takýto človek síce príde po 15 rokoch domov, ale nemá zázemie UŽ tu. A tam dovtedy škrabe a žije tak, aby iba naškrabal = 15 rokov defacto stratených. Ono toto nikdy ako človek z psychológiou nevysvetlím bezbrehému človeku, niekde v IT sektorem ktorý ti povie, však keď chceš - urob a choď. Nemá na to totiž mozgovú kapacitu, emočný kvocient a ekonomické možnosti má nadstavené tak, že veľakrát ani neverí iným. Bez urážky prosím. Tak ako ja nemám mozgovú kapacitu na tvorenie aplikácií.

- Tým, že ľudia migrujú padá nám tu inteligencia a hlavne mestá ako Topoľčany, Nové Zámky, Poprad, Prievidza, Partizánske atď. ( teda stredne veľké mestá ) - totálne upadajú a už teraz to tamvypadá ako na kare. Vieš robím šport. Odchováme mladých hráčov a po 15.rokoch sú preč ( VŠ, práca a zahraničie - spomínaná migrácia ). Tým, že nám padá inteligencia, padajú nám možnosti, nápady, kvalita aj aj systém.

- Pre spomínanú migráciu ľudia nežijú rodinným životom.

- Pre tento systém naháňania sa a pre spôsob výroby za každú cenu, to má dopad na ekológiu, emisie atď atď.

- Médiá vystupujú spôsobom a celkovo verejná mienka je nadstavená ZLE. Spôsobom - úspešný - bohatý. Čo ako niekto chce chodiť do práce a žiť rodinne ? Alebo pre kultúru, šport ? Týmpádom pomýlené hodnoty u mužov a žien a týmpádom zánik tradičných hodnôt.

- Dôchodky na úrovni pomaly životného minima.

- A môžeme písať o poľnohospodárstve, zdravotníctve, súdnictve.

Píšem samozrejme o strednej Európe.

Preto JE TO false.
20.4.2020 - 18:23
+6

Nemehlo

 

Ale tu nie je problemom kapitalizmus. Tu je problemom to ako sme k nemu prisli. To, ze si par ludi rozkradlo majetok statu. Nejde o nefunkcnost pre model, ale preto, ze sa nasli majetni ludia ktori zneuzili situaciu. Riesenim nie je, ale vatit sa spat. Veci treba posuvat k lepsiemu, ale tu nevidim chcenie. A to, ze v Rakusku su rovnake ceny, pri niecom aj mensie, je o velkosti trhu. O tom, ze kvalita ide zo slovenska von, lebo tam su za to ochotni platit. Ci si myslis, ze by mali tu by veci lacnejsie? Kto ma dorovnat rozdiel v cene? Stat? Ako? Zvysi dane? Proste este stale sme v prerode a bohuzial sa ten prerod spomaluje. Ale osobna sloboda rastie.
20.4.2020 - 18:43
+2

BaW

 

Ako to zmeníš ? V tomto systéme. Tí ľudia ako píšeš, čo zneužívajú situáciu - tu vždy budú a tu ich je 80% viac ako v tých krajinách kde to ide. Tak potom len rapídne znížiť ceny.....Dá sa to ? Však o tom píšem. Že tento systém TU zlyhal.
20.4.2020 - 18:59
+4

Nemehlo

 

Nieco co tu nebolo, nemohlo zlyhat. Ako to spravis? Na zaciatok das doporiadku skolstvo. Prestanes podporovat spolocnosti tychto ludi, aj ked je to niekedy asi velmi tazke ba az nemozne, ale da sa s tym nieco robit. Zacnes tvrdo trestat korupciu, nie len na oko. Nastavis procesy v state tak, aby sa tieto neduhy co najmenej vyskytovali. Ale to musis do vedenia statu dostat ludi, ktori nemaju motivaciu sa obohacovat. Ale tu volby jasne dokazuju, ze ludia od statu ocakavaju, ze sa postara. A stat ti pritom ma len ponuknut pevny a pestry zaklad. Infrastrukturu, vzdelanie, ... A ono to nie je nemozne, len je to pre niektorych velmi bolestive.
20.4.2020 - 19:09
0

BaW

 

Stále ten systém obhajuješ. Obhajuj. Máš na to právo. Pre mňa a prakticky pre väčšinu ľudí je temto kapitalistický systém podvod. Aj tu na tejto diskusii je väčšina ( chvalobuhu ) zamýšľajúcich. Také niečo ako : Všetko vyrieši trh, keď chceš máš možnosť, si sám zodpovedný v prvom rade za ekonomiku, alebo bohatý - úspešný sú iba kapitalistické nezmysli, ktoré svet dostali tam kde je teraz. A tie opatrenia, čo si napísal - je to pekné ale v tomto systéme a o to viac v tomto priestore zrealizovateľné NIKDY nebudú. Tento "systém" zlyhal a pomaly končí.
20.4.2020 - 22:04
+6

Nemehlo

 

Tento system skonci, ked niekto vymysli novy lepsi a niekde ho vyskusa, pochybujem, ze sa bude skusat v tak konzervativnej krajine ako je slovensko. Ale je zaujimave, ze vsetky vyspele a bohate stay maju tento nefunkcny system, pocnuc USA, Cinou, Ruskom a takmer cela Europa. Ja som zvedavy co pride potom. Len dufam, ze nepridem o moznost ist niekam kde sa mi to bude viac pacit.
21.4.2020 - 9:21
+1

BaW

 

O dosť inteligentnejší názor, akurát trošku jednoduché videnie sveta. Príklad poznám učiteľku 35 rokov. Má VŠ, 2 deti, manžela, má rôzne iné licencie a zarába v BA okolo 700 eur. Môže ísť hneď inde ? Alebo je to jej problém, že platy dajme tomu učiteľov sú na takej úrovni. Nie. Je to problém systému. A kapitalistické ŽVÁSTY, keď chce môže...Ale neúspešný človek sa vyhovára na systém - nie, nie, nie.
20.4.2020 - 14:38
+9

renem

 

skoda, ze na slovensku robime len hracov "na ciernu robotu"

chalanisko sa hraje na inteligenta, ale dopovat pred MS, kde kazdy vie, ze sa robia kontroly a spoliehat sa na to, ze mu na to nepridu z neho zrovna einsteina nerobi

inak mna ten rozhovor vobec nebavil, Finsko je super krajina, aby tam clovek mohol studovat, tak je jasne, ze rodicia na to musia mat peniaze, ale to je fajn. mne skor vadi to opovrhovanie slovenskom, ako nic v zlom, ale ci vystudujem hentaku somarinu u nas, alebo vo Finsku je uplne jedno. netreba si kopat do nasich veci a tvarit sa, ze kazdy co vystuduje vonku je hrozne mudry. Fini maju urcite lepsie moznosti a verim tomu, ze chcemikov a vseobecne ludi do vyskumu, ci technickych odborov vychovavaju lepsich ako my, aleninak neverim tomu, ze absolventi menezerskych odborov a pod. maju vo finsku vyrazne vacsiu kvalitu ako u nas.

trosku som odbocil mimo temu a mozno som to napisal trosku tendencne, ale ano je mi nesympaticky, mal karieru, ktoru mu zavidi hrozne vela chlapcov a on to proste vymenil za doping.
20.4.2020 - 20:51
+7

greendeath

 

Vsetko v rozhovore davalo logiku kym som sa tu nedocital o 3 rocnom distanci...takto su to len prazdne slova bez "pridanej hodnoty"
21.4.2020 - 13:45
+4

michaelfrolík

 

https://www.youtube.com/watch?v=0b6HfQhkV-s
21.4.2020 - 19:45
0


Ak chcete diskutovať, musíte sa prihlásiť.


Najčítanejšie články

Play-Out

1.Liptovský Mikuláš12901253:2628
2.Detva12610544:3320
3.Michalovce12321630:4714
4.Skalica12301826:4710
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
TímZSkóreB
1.Zvolen619:1313
2.Nitra413:912
3.N. Zámky413:88
4.Michalovce416:128
5.Poprad311:56
6.Detva416:176
7.Trenčín514:176
8.Košice310:104
9.Slovan411:152
10.Miškovec46:122
11.B. Bystrica48:172
12.L. Mikuláš13:50
TÍMZVVPPPPGB
1.Sp.Nová Ves2200011:36
2.Martin220007:36
3.Žilina110007:03
4.Trnava110005:03
5.Skalica210016:53
6.P.Bystrica210013:63
7.Topoľčany000000:00
8.Dubnica100012:40
9.Humenné100012:40
10.Levice100010:70
SR 18300034:150
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
tímZVVPPPPSkóreB
1.Nitra5410040:1014
2.Slovan4300114:89
3.Dukla4210113:88
4.Martin4111114:146
5.B. Bystrica5200313:166
6.Poprad210109:84
7.Skalica4101216:244
8.Košice210015:33
9.Žilina410034:233
10.Zvolen5010411:252
-SR 183101112:124
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
TímZVVPPPPSkóreB
1.Slovan4400030:1112
2.Nitra4310020:1211
3.Dukla4310016:1011
4.Púchov4210113:108
5.Martin4200216:156
6.Michalovce420029:56
7.B. Bystrica4102112:165
8.Skalica4101214:184
9.Zvolen4011212:143
10.Spišská4100314:193
11.Žilina410037:223
12.Poprad400049:200
13.Trnava000000:00
14.Košice000000:00
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
TÍMZVVPPPPGB
1.Sp.Nová Ves2200011:36
2.Martin220007:36
3.Žilina110007:03
4.Trnava110005:03
5.Skalica210016:53
6.P.Bystrica210013:63
7.Topoľčany000000:00
8.Dubnica100012:40
9.Humenné100012:40
10.Levice100010:70
SR 18300034:150
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
TÍMZVVPPPPGB
1.Viedeň7500232:1516
2.Graz7410225:1714
3.Salzburg6400223:1512
4.Klagenfurt7400315:1412
5.Fehérvár7311227:2712
6.Bolzano5301118:1310
7.Innsbruck8301422:2910
8.Bratislava5210215:198
9.Linz9210623:298
10.Dornbirn6110411:195
11.Villach6100513:263
Aktualizované: 25.10.2020 09:44
Tímzvvpprpppskorebody
1CSKA Moskva62431009191-75106
2SKA Petrohrad6245408209-80103
3Lokomotiv Jaroslavl62346016159-11886
4Jokerit Helsinky62325019197-16480
5Dynamo Moskva62276023153-13972
6HK Soči62199024145-15566
7Spartak Moskva62217026156-15864
8HC Viťaz Moskevská oblast62235027134-16963
9Dinamo Riga62188026129-15562
10Severstal Čerepovec62149034124-17851
11HC Dinamo Minsk62152037119-18042
12HC Slovan Bratislava62105044101-21333
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
Tímzvvpprpppskorebody
1Avtomobilist Jekatěrinburg62398014191-12595
2Barys Astana622810014190-14986
3Metallurg Magnitogorsk62356019182-13284
4Avangard Omsk622910018177-13383
5Ak Bars Kazaň62344018165-13982
6Salavat Julajev Ufa62247021158-14072
7Torpedo Nižnij Novgorod62207025176-19364
8Traktor Čeljabinsk62189031102-15158
9HK Sibir Novosibirsk62195032148-19254
10Neftěchimik Nižněkamsk62158033130-16452
11Admiral Vladivostok62185034139-17651
12Red Star Kunlun62191031142-19051
13Amur Chabarovsk62173033126-17549
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
Tímzvvpprpppskorebody
1CSKA Moskva62431009191-75106
2SKA Petrohrad6245408209-80103
3Avtomobilist Jekatěrinburg62398014191-12595
4Lokomotiv Jaroslavl62346016159-11886
5Barys Astana622810014190-14986
6Metallurg Magnitogorsk62356019182-13284
7Avangard Omsk622910018177-13383
8Ak Bars Kazaň62344018165-13982
9Jokerit Helsinky62325019197-16480
10Dynamo Moskva62276023153-13972
11Salavat Julajev Ufa62247021158-14072
12HK Soči62199024145-15566
13Torpedo Nižnij Novgorod62207025176-19364
14Spartak Moskva62217026156-15864
15HC Viťaz Moskevská oblast62235027134-16963
16Dinamo Riga62188026129-15562
17Traktor Čeljabinsk62189031102-15158
18HK Sibir Novosibirsk62195032148-19254
19Neftěchimik Nižněkamsk62158033130-16452
20Admiral Vladivostok62185034139-17651
21Red Star Kunlun62191031142-19051
22Severstal Čerepovec62149034124-17851
23Amur Chabarovsk62173033126-17549
24HC Dinamo Minsk62152037119-18042
25HC Slovan Bratislava62105044101-21333
Aktualizované: 14.10.2020 09:46

Bleskovky

HC Košice - MHk 32 Liptovský Mikuláš 0:0 po 1. tretine

HC Košice - MHk 32 Liptovský Mikuláš 0:0 po 1. tretine hm akSR-Hokej-TEL-2.-dohrávka-Košice-L.Mikuláš-1.tretina
pred 10 min. - TASR

HC Košice - MHk 32 Liptovský Mikuláš, zostavy dohrávky 2. kola

HC Košice a MHK 32 Liptovský Mikuláš nastúpili v utorok na dohrávaný zápas 2. kola hokejovej Tipos extraligy v týchto zostavách: HC Košice: Sedláček - Pavlin, Baránek, Mudrák, Růžička, Slovák, Deyl, Cibák - Vopelka, Chovan, Réway - Milý, Pospíšil, Klhůfek - Belluš, Eliaš, Jenyš - Krasničan, Frič, Jokeľ - Džugan MHK 32 Liptovský Mikuláš: Krasanovský - Nemec, Kurali, ...
pred 30 min. - TASR

Hráč EHC Biel-Bienne má koronavírus, celý tím musel ísť do karantény

Švajčiarsky tím EHC Biel-Bienne musel ísť na desať dní do karantény po tom, ako mal jeden z jeho hokejistov pozitívny test na nový koronavírus. Vedenie ligy odložilo všetky štyri zápasy klubu v najvyššej súťaži, ktoré mal odohrať do novembrovej reprezentačnej prestávky počnúc utorňajším domácim duelom s Rapperswilom.
pred 3 hod. - TASR

Obranca Daley ukončil kariéru, bude pôsobiť v manažmente Pittsburghu

Kanadský hokejový obranca Trevor Daley ukončil vo veku 37 rokov aktívnu kariéru. Po nej bude pôsobiť ako poradca pre hokejové operácie v klube NHL Pittsburgh Penguins. Informovala o tom oficiálna stránka "tučniakov."
o 09:58 - TASR

Salzburg získal bývalého hráča NHL Skilleho

Rakúsky hokejový klub Red Bull Salzburg z nadnárodnej Ice Hockey League získal do svojich služieb bývalého hráča NHL Jacka Skilleho. Tridsaťtriročný krídelník odohral v dresoch Chicaga Blackhawks, Floridy Panthers, Columbusu Blue Jackets, Colorada Avalanche a Vancouveru Canucks 368 zápasov základnej časti s bilanciou 43 gólov a 41 asistencií.
včera o 12:51 - TASR

Buffalo sa tesne pred arbitrážou dohodlo s Ullmarkom na ročnej zmluve

Klub zámorskej hokejovej NHL Buffalo Sabres sa dohodol na podmienkach novej zmluvy s brankárom Linusom Ullmarkom. Ten bude hrať v tíme ďalší rok za 2,6 milióna dolárov. Buffalo sa tak vyhlo arbitráži, ktorá bola naplánovaná na pondelok.
včera o 08:04 - TASR

Buffalo sa tesne pred arbitrážou dohodlo s Reinhartom na ročnej zmluve

Klub zámorskej hokejovej NHL Buffalo Sabres sa dohodol na podmienkach novej zmluvy s útočníkom Samom Reinhartom. Ten bude hrať v tíme ďalší rok za 5,2 milióna dolárov. Buffalo sa tak vyhlo arbitráži, ktorá bola naplánovaná už na utorok.
25.10.2020 18:18 - TASR

Calgary podpísalo zmluvu s Leivom

Kanadský hokejový klub NHL Calgary Flames podpísal ročný kontrakt na 875. 000 dolárov s útočníkom Joshom Leivom. Dvadsaťsedemročný krídelník strelil v minulej sezóne sedem gólov a nazbieral devätnásť bodov v 36 zápasoch v drese Vancouveru Canucks.
25.10.2020 12:01 - TASR

Dermott zostáva v Toronte, podpísal ročný kontrakt

Kanadský obranca Travis Dermott podpísal ročnú zmluvu s klubom zámorskej NHL Toronto Maple Leafs. Platový strop organizácie zaťaží sumou približne 740-tisíc eur. "Javorové listy" si 23-ročného Dermotta vybrali v roku 2015 v druhom kole draftu.
24.10.2020 10:50 - TASR

Obranca Nesterov podpísal ročný kontrakt s Calgary

Ruský hokejový obranca Nikita Nesterov sa po troch rokoch v CSKA Moskva vráti do NHL. Olympijský víťaz z roku 2018 sa dohodol na ročnom kontrakte s Calgary Flames. V novom pôsobisku zarobí 700-tisíc dolárov.
24.10.2020 09:15 - TASR

Archív krátkych správ »

Najbližšie zápasy

Najbližšie zápasy

30. 10. 2020
Michalovce - L. Mikuláš o 17:00
Detva - N. Zámky o 18:00
01. 11. 2020
N. Zámky - Slovan o 16:00
Poprad - L. Mikuláš o 17:00
Detva - Košice o 17:00
02. 11. 2020
Košice - Trenčín o 18:00

Odohrané zápasy

25. 10. 2020
MichalovceN. Zámky
3:4REPORT
23. 10. 2020
N. ZámkyMiškovec
0:0REPORT
KošiceMichalovce
3:4 PPREPORT
20. 10. 2020
N. ZámkyZvolen
1:0 SNREPORT
KošiceMiškovec
4:1REPORT
18. 10. 2020
ZvolenKošice
5:3REPORT

Najviac bodov

Rastislav GašparDEV9 bodov
2.McPherson A.ZVO8
3.Puliš R.ZVO7
4.Nuutinen M.ZVO7
5.Lalancette C.MIC6

Najlepší strelec

Marek BartánusMIC5 gólov
2.Puliš R.ZVO5
3.Gašpar R.DEV4
4.Charbonneau J.DEV4
5.Lalancette C.MIC4

Najlepší brankár

Henri KiviahoNZA94.29 perc
2.Cowley E.NIT94.04 %
3.Rahm R.ZVO92.62 %
4.Rajna M.MIS91.73 %
5.Valent M.TRE90.48 %
Offensive výrobca dresov, oblečenia a suvenírov