Táto webová stránka používa cookies na poskytovanie služieb a meranie anonymnej návštevnosti. Ďalšie informácie
Táto správa sa vám pravdepodobne zobrazuje, lebo používate starú verziu prehliadača Internet Explorer. Použite prosím verziu 9 a vyššie. Prípadne iný prehliadač (Firefox, Chrome, Opera). Ďakujeme za pochopenie.

Diskusia: Chicago Blackhawks odmieta zmenu názvu: "Symbolizuje dôležitú osobnosť"

zdroj: TASR
8.7.2020 09:47 TASR

Hnutie za rasovú rovnosť a sociálnu spravodlivosť v USA už presiahlo aj do športu. Aktivisti vyvíjajú čoraz väčší tlak na kluby, ktoré sa vo svojich názvoch odvolávajú na pôvodné obyvateľstvo Ameriky. Bejzbalový tím Cleveland Indians už vlani zmenil logo, najnovšie uvažujú nad zmenou názvu Washington Redskins v lige amerického futbalu NFL. A bokom nezostal ani hokejový klub NHL Chicago Blackhawks.


Organizácia nesie meno po náčelníkovi indiánskeho kmeňa Saukov a vedenie "jastrabov" dôrazne odmietlo možnosť premenovania. "Názov klubu a logo symbolizuje dôležitú osobnosť dejín, ktorá svojím životom a vodcovskými schopnosťami inšpirovala generácie pôvodných Američanov, ale aj celú spoločnosť. Oslavujeme jeho odkaz, kultúru a tradície pôvodného obyvateľstva. Chápeme, že medzi rešpektom a dešpektom je tenká hranica a odporúčame aj ďalším klubom, aby sa zapojili do celospoločenskej diskusie. My robíme veľa, aby sme zvýšili povedomie o pôvodnej americkej kultúre aj samotnom náčelníkovi Čiernom jastrabovi." citoval portál TSN stanovisko Chicaga.

 

Pridaj sa k našim fanúšikom na facebooku a dostávaj vždy čerstvé info s vôňou ľadu!

Rubrika: NHL


VSŽ Košice

 

Osobne si myslím že v dnešnej dobe je načase hlavne nehrať v bielych dresoch, v tom prípade idú Košice príkladom a plánujú čierne a oranžové.
8.7.2020 - 10:52
+22

Big brother

 

Príkladom je Dukla, tá nehrá ani v čiernych, ani v bielych
8.7.2020 - 21:12
+3

bigi BLOG

 

ale on pise o dresoch a nie o pyzamach
9.7.2020 - 8:19
+11

VSŽ Košice

 

Kto nebol na vojne tak asi netuší prečo to prirovnanie
9.7.2020 - 10:51
0

VSŽ!

 

Mali by ste v TN premenovať Black and White (ak ešte funguje ten strip bar čo ste mali na Jaselskej) a potom Bielu stopu atď. Choré.
9.7.2020 - 12:18
0

Ragnar Lothbrok

 

howgh
8.7.2020 - 10:53
0

Aston Villa

 

A ešte prestať jesť biele pečivo
8.7.2020 - 10:56
+10

Vl@do

 

Chorý svet : Aj toto je dôkazom že naša civilizácia už dosiahla vrchol svojho vyvoja a teraz začina degenerovat.
8.7.2020 - 10:56
+67

AndrejTN

 

Tak tak,presne som chcel toto iste napísať
8.7.2020 - 11:15
+7

Ottawa Senators

 

Neviem ale keď sa na tom pozriem sedliackym rozumom, tak všetky vyššie spomenuté kluby vnímam tak, že touto formou vzdávajú hold niekomu, v tomto prípade pôvodným obyvateľom. Presne tak ako to Blackhawks opisujú, tak aký problém musíš mať, keď v tom hľadáš to, čo tá organizácia. Veď to je nezmysel.
8.7.2020 - 11:08
+19

petino12

 

Úplne súhlasím. A myslím, že to samotné hnutie to tiež dobre vie. Ale prečo sa nezviditeľnliť nezmyselnou požiadavkou na klub s takmer 100 ročnou históriou a známy po celom (hokejovom) svete.
Ešte je tu druhá možnosť, že čierna a biela farba im už úplne zatemnila mozgy a ten sedliacky rozum nie sú schopný použiť.
8.7.2020 - 14:14
+7

fanda55

 

Toto sa už ani nedá komentovať, smiech cez slzy.
8.7.2020 - 11:47
+8

Markos

 

Keď sa ma premenovať Chicago lebo je to rasistické tak potom čo má povedať Arnold Schwarzenegger sa premenuje na Schwarzewhite
8.7.2020 - 11:52
+17

Senator97

 

Arnold Schwarzenweiss.
8.7.2020 - 12:15
+2

strojar

 

Snáď skôr Weissenegger.
8.7.2020 - 12:41
+12

Gargamel123

 

A co: Schwarzwald...
8.7.2020 - 13:20
+3

rasti_assez

 

Weissafroamerikanischer
8.7.2020 - 21:45
+1

hokejkaDca

 

Ja len ocakavam kedy tyto psychopati pridu za Arnoldom aby si zmenil meno. Lebo ich to uraza.
27.7.2020 - 10:57
0

dusanTN

 

Aj puk musí zmeniť farbu. Lebo trieskať palicou do niečoho čierneho by mohlo pobúriť niektorých ľudí. Kam sme sa to dopracovali.
8.7.2020 - 11:56
+71

Tehelnepole

 

Fakt...
8.7.2020 - 12:24
+2

fanda55

 

Podpis, niektorým ten rasizmus pekne kuruje na hlavičky.
8.7.2020 - 14:17
+4

Big Bear

 

Ono, zas aj ladova plocha je biela co je podla mna dost rasisticke. Duhove farby by bol idealny kompromis, aby sa nikto necitil vynechany.
8.7.2020 - 14:24
+21

Tehelnepole

 

Ešte by sa mali ozvať mocné káčery, že si neželajú nazov svojho druhu na dresoch homo sapiens (nech urobia koalíciu s pinguínmi a Medvedmi Bruins) a to nespomínam žraloky a pantery, potom pokial si spominam, nejaký farár dosť vážne atakoval New Jersey Devils že sa nemajú volať diabli, lebo to je proti Bohu... no proste zdravý rozum kde si. Už dosť, že z HBO stiahli klasiku Odviate vetrom, lebo film zosobnuje PREDSUDKY proti čiernemu obyvateľstvu.

Sa mi žiada Procházkov nahratý výrok, vám to j... chlapci.
8.7.2020 - 12:24
+10

bigi BLOG

 

tebe vadi odviate vetrom? mne vadi ze mi utocia na forresta gumpa. a este viac mi vadi ze simsonovcov nesmie apua po novom dabovat biely. len rozmyslam ze kto dabuje vsetky ostatne zlte pstavicky- a touz nechcem vediet co by robili keby vedeli ze u nas (v cr) marge dabuje chlap
9.7.2020 - 8:27
+2

Tehelnepole

 

To s tym Forrestom som nezachytila, to si robis srandu?
A vazne im vadi dabing v Simpsonovcoch ze ich nedabuje cierny?

To je nejaky hoax nie? Toto je uz prilis aby to bola pravda, ci? nieeeee...

robis si srandu, vsak?
9.7.2020 - 8:44
0

bigi BLOG

 

no na forrestovi vadi viacej veci ale jedna znich ze forrest je meno po zakladatelovi kukluxkalnu

ono je toho viac

https://refresher.sk/85716-Problematicky-je-i-Indiana-Jones-a-Forrest-Gump-uvadi-Variety-v-reakci-na-stahovani-filmu-kvuli-rasismu
9.7.2020 - 9:25
+1

liskin10

 

ale zase jemu nevadila integrácia afroameričanov na škole, dokonca zdvihol knižku a podal ju dotyčnej študentke pri vstupe do školy Takže nechápem, prečo vyberať "len" protiargumenty a nepoukázať na proargumenty. Kto bol jeho "nejvíc nejlepší přítel" - Bubba. Dokonca dodržal dohodu a daroval polovicu majetku firmy jeho rodine po jeho smrti.
Tu mi napadne len jedno: "Stupid is as stupid does"
9.7.2020 - 9:42
+3

KrebsKandidat

 

Ono, problem je i v podani Bubbu.
9.7.2020 - 10:29
0

Tehelnepole

 

A ešte ľad.
Akým právom je lad biely.
Rasisitický ľad!!!!!!
8.7.2020 - 12:25
+21

rasti_assez

 

Lad si len tak lezi a cierny puk maka.
8.7.2020 - 21:46
+41

Radovan123

 

tak toto nie
8.7.2020 - 21:48
0

Tehelnepole

 

Krásne
8.7.2020 - 22:01
+1

strojar

 

https://www.youtube.com/watch?v=SuIQlxiB8LE
8.7.2020 - 12:42
0

Tehelnepole

 

DAKUJEM!!!!
8.7.2020 - 13:40
0

Duri_L

 

Ja suhlasim, ze ziadat take nieco je uz trochu moc, ale ked citam komentare, ze toto je ukazka toho, ze civilizacia zacina degenerovat....ako urcite su aj politicky hyperkorektny akoze moderni ludia, ktori by toto chceli, ale zrovna tu zmenu loga u Blackhawks chceli organizacie zdruzujuce povodne indianske obyvatelstvo Severnej Ameriky, to nie su ludia vysadavajuci v kaviarnickach kdesi v centre velkeho mesta:

Suzan Shown Harjo of the Morning Star Institute, a Washington-based advocacy group, says the Blackhawks have escaped the scrutiny given to other teams using Native imagery because hockey is not a cultural force on the level of football. American Indian organizations have called for an end to all Indian-related mascots and that she found the hockey team's name and Indian head symbol to be offensive. "It lacks dignity," she said. "There's dignity in a school being named after a person or a people. There's dignity in a health clinic or hospital. There's nothing dignified in something being so named (that is used for) recreation or entertainment or fun." The National Congress of American Indians also opposes the Blackhawks' logo, as it does all Native American mascots.[19] In 2010, sports columnist Damien Cox called on the franchise to retire the "racially insensitive" logo, saying that: "Clearly, no right-thinking person would name a team after an aboriginal figure these days any more than they would use Muslims or Africans or Chinese or any ethnic group to depict a specific sporting notion."[20]

https://en.wikipedia.org/wiki/Chicago_Blackhawks_name_and_logo_controversy
8.7.2020 - 12:57
+1

Gargamel123

 

Sak nech si to poriesia: tam,co najlepsie pre nich.
Ked uz svet je taky malicky,ze ludi traumatizuju aj uhynutym komarom niekde v bolivijskom lese.
8.7.2020 - 13:29
+6

gta98

 

Neni na tom nic zvlastne. V poslednych rokoch mozeme sledovat taky vyrazny upadok zapadnej spolocnosti, ze aktualne ma ziadny napad z ich doslova chorych hlav neprekvapi. Aj keby sa rozhodnu vrazdit bielych lebo su biely a su rasisti tym ze vobec su, neprekvapi ma to. Skor ma prekvapuje kam sa degeneraciou dostala aj nasa slovanska spolocnost, ako hlboko sme uz padli, ked je verejnostou podporovane BLM a All lives je brane ako nieco poburujuce, WLM dokonca rasisticke.

Ale ma to aj jednu vyhodu, tento rozklad zhnitej zapadnej spolocnosti nebude uz trvat dlho, este par chvil a nastolia svoj "poriadok" cierny a moslimovia. Len dolezite bude, aby sme sa ako Slovania nestiahli s nimi, ale udrazli si zdravy rozum, popripade nasich bratov Slovanov, ktori uz maju vymazane poslali na ich oblubeny zapad.
8.7.2020 - 13:32
+22

Duri_L

 

Upadok zapadnej spolocnosti? Mozno (i ked ja si to nemyslim), ale zrovna tento konkretny pripad u Blackhawks to nedokumentuje, tuto zmenu uz roky ziadaju organizacie zdruzujuce povodne indianske obyvatelstvo Severnej Ameriky....neviem, o tom zeby zrovna tito ludia boli predstavitelia "zapadnej spolocnosti".

8.7.2020 - 13:48
+3

Gargamel123

 

definuj slovanska spolocnost,slovania: haluska kebabar
8.7.2020 - 13:55
+1

Ottawa Senators

 

On ti nezadefinuje nič, veď už za dosť dlhý čas, keď sa tu omieľajú slogany, respektíve hnutia BLM ALM a WLM si nedokázal naštudovať alebo pochopiť aká je ich pointa. Ale tu na HP už povypisoval dosť hlúpostí takže pri ňom ma to neprekvapuje.
8.7.2020 - 14:03
+12

Big Bear

 

Ved to sa aj deje v Juznej Afrike. Dokonca su tam schvalene zakony na vyvlastnenie pody od bielych rasistov. Na druhej strane, anglosasi nech drzia zobak, poucovat vsetkych ze nesmieme zrat cierny chleba na to by ich bolo. A uplne najlepsie aj prebrat za nich kolektivnu zodpovednost, zato ze vykynozili povodne obyvatelstvo Australie, Severnej Ameriky. Teraz by sa im zas zachcelo vymenit povodne obyvatelstvo pre zmenu v Europe. Oni pomenuju sportovy klub po nacelnikovi a akoby sa nic nestalo zas su najsvatejsi zo svatych
8.7.2020 - 14:34
+2

Gargamel123

 

vidim,ze tazite: z jedneho a toho isteho,
proruskeho zdroja chalani,
vam musi ebat
8.7.2020 - 15:20
+8

gta98

 

Je to obojstranne
8.7.2020 - 16:05
+2

PRÍSPEVOK BOL ZMAZANÝ
PRÍSPEVOK BOL ZMAZANÝ
Gargamel123

 

co je obojstranne,ja som zazil oboje: a viem posudit oboje.a co ty?
-demokraciu si nezazil a vo svojom zivote,
pokial zostanes na slovensku,ani nezazijes
preto ani nikdy nepochopis ich mentalitu
-prehnity kapitalizmus je omnoho socialnejsi nez akakolvek socialna ia,obzvlast nasho karpatskeho typu
-cele vase slovanstvo je len ruska demagogia,pritom by jeden druheho najradsej z mapy vymazal,ked dojde na to,
netreba ani chodit daleko do historie,ked sa rozoberala CSR tak poliaci prvy lietali ako supy
-zatial jedine,co mame po "revolucii",a pre mna jedna z naj veci,je SLOBODA,tak si to vaz,lebo ked udrie na teba ruska topanka zasa,tak ti je amen cma,a ja viem kde je moje miesto potom
-okrem toho maju vsetky tieto "velmoci" za usami,tak to bolo aj bude,treba sa pozerat na veci v sirsom kontexte
-amerika ze "parazituje" a urobila genocidu na indianoch je jedna vec,taku genocidu aku rusko robilo a robi na vlastnom narode a "bratoch" slovanoch nezazil nikto,miliony a miliony mrtvych,vyhladovanych,v gulagoch utrapenych ludi,pre nazor alebo niekoho choru mysel
-to,ze su slovaci narod sluzobnikov a na druhej strane zlodejov,nie je chyba ani jednej,ani druhej,ani tretej stvrtej strany,ale ich/nasa vlastna,staci sa prestat lutovat a nevolit zlodejov ako to robime poslednych tridsat rokov,vkuse nadavame na politikov pritom si ich sami volime,je to nasa hanba,nase zrkadlo
-ale mozem ti tu pisat aj dalsie tri dni co som zazil na vlastnej kozi a ty si dalej pojdes to svoje,mozno by si mal trosku viac citat,ale nie tie ruske analfabetweby
9.7.2020 - 4:04
+10

Vl@do

 

Kde vo svojom príspevku som velebil Rusko? Tak ako si napísal všetky veľmoci majú za ušami. A preto nevidím dôvod prečo by som sa mal vysmievať z proruskych zdrojov a naivné hltat tie proamerické a ešte v dobe keď vieme ze Američania nie sú o nič lepší ako Rusi a ten zoznam krajín zdevastovanych americkym rozsievanim demokracie je značne dlhý.
9.7.2020 - 8:04
+6

Gargamel123

 

nevidis rozdiel: a nemam ti to za zle,to by si musel zazit
mne kam pamat siaha tak rus iba a len parazituje
na cudzom a rozdrbava,momentalne vedie "vojnu"
cez pochybne weby,mimochodon a bohuzial, v rozbijani EU velmi uspesnu
ano,vo vojne nas "oslobodili",no tak ci tak sme ostali na strane porazenych,a nejdem sa stazovat ako to dopadlo,no co mam z pocuvania nasich prastarych rodicov,je to smutne,ale ludsky tam paradoxne bolo viac pozitivneho u nemcov,myslim individualne,ked je niekto svina tak na narodnosti nezalezi
ked zajdeme na pociatok,tak urcite vies ,ze hitler a stalin boli "bratia" zlomilo sa to az ked nemec tiahol na moskvu
aj pred prvou svetovou,rusky car,nemecky cisar a anglicky kral boli bratranci,jedna krv
9.7.2020 - 12:25
+3

Radovan123

 

ked už Indianom nestači že neplatia dane tak je už neviem
8.7.2020 - 21:51
0

bigi BLOG

 

hej lebo "bratia" slovania drzia spolu, ledy ze by nie. pokial nezvhliadas k tomu hlavnemu bratovi slavanovi tak ta kludne da do otroctva alebo zabije bez mavnutia ruky
9.7.2020 - 8:37
+3

LukasNR

 

Zmena loga je ešte nič. Keď som čítal o tom ze klasická hudba je raisticka. Vtedy som bol vytoceny extrémne.
8.7.2020 - 14:00
+6

sob3k

 

Strasne sa mi paci ako sa Slovaci dokazu rozculovat nad tym, co sa deje v dalekych USA, s ktorymi nemaju totalne nic. Vacsina z nich tam nezaplatila na daniach ani cent, nemaju SSN, ITIN ani nic co i len trosku podobne. Bodaj by pocitovali rovnaky zapal pri rieseni problemov doma.
8.7.2020 - 15:32
+5

Tehelnepole

 

Aha. OK.
Tak ak nahodou najdem nejaky tvoj vylev pod clankom SLovana, poslem ta do VIES KAM, lebo Ty v Bratislave neplaris podielovu dan a ani nic takze drz hubu. Tak?
8.7.2020 - 15:39
+13

sob3k

 

Prispievam, a nadpriemernou sumou, do rozpoctu, z ktoreho idu peniaze aj do BA Mimochodom, dokonca mam aj SSN a platil som dane aj v USA
8.7.2020 - 15:41
+11

Gargamel123

 

the: end...
8.7.2020 - 15:43
0

HokejBJ

 

Dobre tak keď to budeš písať na Košice...
8.7.2020 - 23:36
+1

Tehelnepole

 

tak ci onak to co si napisal je uplna blbost a ty to vies
8.7.2020 - 15:45
+2

sob3k

 

Krasny comeback, len co je pravda.

Ja sa len smejem na tom, ze najviac reci tu maju ludia, co pravdepodobne v zivote za oceanom nezili. Lebo keby Americania zacnu idk... bombardovat Ukrajinu, tak sa nas to sakramentsky tyka, no priemerny Slovak netusi vobec nic o socialnych pomeroch v USA. O to viac, ze USA su +- velke ako Europa + zapadne Rusko (podla toho, ktore ostrovy ratame kde). Aj ked zijes na severe, nemusis mat poriadny prehlad o zibote na juhu.

A teraz vazne - Je tak nepochopitelne, ze Native people, na ktorych bola vyvijana systematicka genocida este v 19tom storoci, nechcu mat nic so zabavkou par bielych miliardarov? Ono je to podobne absurdne, ako keby sa madarsky hokejovy klub z Komarna volal Stur Komarno. Akurat Madari sa k Slovakom, v porovnani k vztahu Amici - Indiani, spravali este relativne v rukavickach.
8.7.2020 - 16:07
+7

Bizzaremifo

 

Takto hlboko sa vŕtať v nevinnom názve klubu je samo o sebe absurdné... táto liberalnost, bezbreha tolerancia a slnieckarstvo robí z ľudskej spoločnosti bezpohlavneho exota bez vlastného nazoru...
8.7.2020 - 21:06
+4

HokejBJ

 

Mne zas príde divne, že 100 rokov im to nevadilo, ale teraz už odrazu hej, keď si už klub vybudoval identitu, históriu tak už musia meniť názov... A Chicago Blackhawks patrí v USA k populárnym tímov, hokej síce nie je úplne TOP ale Hawks populárny sú čiže je to vážnejšie
8.7.2020 - 23:40
0

sob3k

 

Prva veta len dokazuje ako malo tusis o problemoch komunit povodnych obyvatelov. Kto by ich preboha pocuval? Ved v 20tom storoci boli viac menej radi, ze sa preslo od etnickych cistiek k postupnej kulturnej asimilacii. Napriklad sa vacsina povodnych obyvatelov stala obcanmi az v roku 1924, napriek tomu, ze paradoxne ich predkovia na tom uzemi zili davno pred USA. Dalsim prikladom je to, ze zakaz diskriminacie prisiel az niekedy v roku 1968.

Len pre zorientovanie sa, rok 1967, Kanada:

"In 1963, the federal government commissioned University of British Columbia anthropologist Harry B. Hawthorn to investigate the social conditions of Aboriginal peoples across Canada. The Hawthorn Reports of 1966 and 1967 "concluded that Aboriginal peoples were Canada’s most disadvantaged and marginalized population. They were "citizens minus." Hawthorn attributed this situation to years of failed government policy, particularly the residential school system, which left students unprepared for participation in the contemporary economy."[155][156][157] "The Hawthorne report, issued in 1967 under the title A Survey of the Contemporary Indians of Canada, provided the first systematic non-Aboriginal critique of the Indian Act."[158]:11"

9.7.2020 - 9:56
0

HokejBJ

 

Ja chápem a hej blbo som to napísal, ale mohli sa ozvať už v 90 rokoch, ale nie teraz už keď Hawks povyhravali SC a vybudovali si identitu...
9.7.2020 - 10:09
0

KrebsKandidat

 

Tak, ale neozvali sa teraz prvy raz, to je tiez pravda.
9.7.2020 - 10:31
+2

Gargamel123

 

tu neuspejes s logikou: na to zabudni
9.7.2020 - 3:02
+5

bigi BLOG

 

ja neviem ako ty ale mne teda ten stur komarno pride akoucta k tomu sturovi a asi by som nemal s tym problem ty ano? a ked ano tak asi chyba bude u teba a nie u nich, ci?
9.7.2020 - 8:40
+1

sob3k

 

Jasne, vidime aky ma uspech DAC. A to su Madari Slovakom daleko blizsi ako povodny obyvatelia - belosi v USA.
9.7.2020 - 10:00
0

bigi BLOG

 

a co s tym ma dac? trosku sa v tom zamotavas
9.7.2020 - 10:56
+1

GZA

 

Necítiš sa byť ani trošku pomýlený?
9.7.2020 - 9:12
0

sob3k

 

Mozno som len niekedy bol v USA, v Kanade, videl ziveho povodneho obyvatela a dokonca sa zaujimal aj o ich statut a historiou. Navyse, mozno len nemam poznacenu hlavu totalitnym myslenim.
9.7.2020 - 9:58
+2

zacharias

 

ty si bol vazne v USA? Woow si moj idol :O
9.7.2020 - 14:06
+1

Pagliuca BLOG

 

Kedysi taketo clanky vychadzali prveho aprila. Pre istotu som si pozrel datum vydania, ci sem nezabludil omylom nejaky zartik. Naozaj zvratene. Rovnako ako nicit sochy Washingtona alebo Jeffersona.
8.7.2020 - 17:32
+5

worth

 

Trochu ma mrzi ta vlna pohorsenia pod kazdym podobnym clankom, ci uz o rasizme, pravach zien, sikane a pod. Je uplne v poriadku ak sa o tychto veciach diskutuje a myslim, ze Blackhawks si nazov rozumne obhajili. Naopak nazov Redskins je jasne urazlivy a bolo by fajn v dnesnej dobe taketo nazvy nepouzivat. Keby mali trebars v CR nejaky klub s nazvom Slovensti vidlaci asi by sa tu tiez debatovalo ci je to v poriadku...
8.7.2020 - 17:50
+6

KrebsKandidat

 

A teraz si predstav, ze by klub s takym nazvom vyhral ligu
8.7.2020 - 23:01
0

rijko

 

Ved uz sa mu to podarilo a dokonca najviackrat.
13.7.2020 - 6:53
0

rijko

 

Akurat, ze v SR.
13.7.2020 - 6:54
0

bwpow

 

Debatovat treba komplet o vsetkom. No nikdy neohnut chrbat pred ostatnymi.
8.7.2020 - 23:37
0

Gargamel123

 

ako ohybame chrbat teraz: a ako ho neohybat,ked je nas pat a pol,obrazne povedane
ked budem trocha rasista,tak kludne odpocitaj 500 000 romskych,potom mnoho tisic dalsich patriacich k mensinam,k tym co odisli pociatkom meciara a doteraz,kludne napisem stotisice,
a mnoho mnoho z nich sa uz nikdy nevrati,vinou nasho systemu,
mimochodom kolko z nich odislo na vychod...a nasa specialitka este,zit v komunite,zarabat v "spinavej" mene,a velebit rusko
keby si pozil 2-3 roky na "zapade" a uzil si ten komfort tak sa necudujem,ze ludia sa nevracaju,ano sme pre mnohych len ludia tretej kategorie,aj za africanmi,aziatmi atd,ale ked dojde na bezny zivot a problemy,tak nikto nehladi na to,ci mas oci do O alebo si ho kladies do prava,veci si poriesis za tyzden dva,ak nie v priebehu dni alebo hodin,ci sa jedna o urady alebo sudy,ten komfort ako slobodny obcan si ani len predstavit nevies
ale vratim sa na zaciatok,slovakov je nas cca kolko,2 miliony? a s nasou historiou? inu moznost nemame a mat nebudeme,len vysiet na niekoho "snurke od gati"
9.7.2020 - 12:52
+2

PRÍSPEVOK BOL ZMAZANÝ
MaxSBA

 

neviem čo riešíte, nazov klubu je v pohode.
9.7.2020 - 11:09
0


Ak chcete diskutovať, musíte sa prihlásiť.


Najčítanejšie články

Play-Out

1.Liptovský Mikuláš12901253:2628
2.Detva12610544:3320
3.Michalovce12321630:4714
4.Skalica12301826:4710
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
TímZSkóreB
1.Poprad1664:4036
2.Nitra1661:5135
3.Zvolen1454:3130
4.N. Zámky1859:4930
5.Slovan1554:3828
6.Košice1756:4427
7.Detva1651:4623
8.Michalovce1750:5423
9.Trenčín1548:4820
10.Miškovec1637:5219
11.B. Bystrica1542:6215
12.L. Mikuláš1734:95-1
TÍMZVVPPPPGB
1.Žilina7700044:821
2.Martin7410222:2314
3.Levice7401222:2513
4.Sp.Nová Ves5400124:1512
5.Dubnica6300320:249
6.P.Bystrica7300418:319
7.Topoľčany5210320:129
8.Skalica7201416:207
9.Trnava7200523:256
10.Humenné5100411:173
SR 185000510:300
Aktualizované: 2.12.2020 22:30
tímZVVPPPPSkóreB
1.Nitra5410040:1014
2.Slovan4300114:89
3.Dukla4210113:88
4.Martin4111114:146
5.B. Bystrica5200313:166
6.Poprad210109:84
7.Skalica4101216:244
8.Košice210015:33
9.Žilina410034:233
10.Zvolen5010411:252
-SR 183101112:124
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
TímZVVPPPPSkóreB
1.Slovan4400030:1112
2.Nitra4310020:1211
3.Dukla4310016:1011
4.Púchov4210113:108
5.Martin4200216:156
6.Michalovce420029:56
7.B. Bystrica4102112:165
8.Skalica4101214:184
9.Zvolen4011212:143
10.Spišská4100314:193
11.Žilina410037:223
12.Poprad400049:200
13.Trnava000000:00
14.Košice000000:00
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
TÍMZVVPPPPGB
1.Žilina7700044:821
2.Martin7410222:2314
3.Levice7401222:2513
4.Sp.Nová Ves5400124:1512
5.Dubnica6300320:249
6.P.Bystrica7300418:319
7.Topoľčany5210320:129
8.Skalica7201416:207
9.Trnava7200523:256
10.Humenné5100411:173
SR 185000510:300
Aktualizované: 2.12.2020 22:30
TÍMZVVPPPPGB
1.Bolzano121001146:2231
2.Graz16821556:5529
3.Viedeň14731352:3428
4.Fehérvár17722655:5927
5.Klagenfurt16802642:3526
6.Salzburg12702345:3123
7.Innsbruck15512747:5119
8.Dornbirn16431843:5119
9.Bratislava15421840:5217
10.Villach15323736:5116
11.Linz163101234:5511
Aktualizované: 3.12.2020 16:56
Tímzvvpprpppskorebody
1CSKA Moskva62431009191-75106
2SKA Petrohrad6245408209-80103
3Lokomotiv Jaroslavl62346016159-11886
4Jokerit Helsinky62325019197-16480
5Dynamo Moskva62276023153-13972
6HK Soči62199024145-15566
7Spartak Moskva62217026156-15864
8HC Viťaz Moskevská oblast62235027134-16963
9Dinamo Riga62188026129-15562
10Severstal Čerepovec62149034124-17851
11HC Dinamo Minsk62152037119-18042
12HC Slovan Bratislava62105044101-21333
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
Tímzvvpprpppskorebody
1Avtomobilist Jekatěrinburg62398014191-12595
2Barys Astana622810014190-14986
3Metallurg Magnitogorsk62356019182-13284
4Avangard Omsk622910018177-13383
5Ak Bars Kazaň62344018165-13982
6Salavat Julajev Ufa62247021158-14072
7Torpedo Nižnij Novgorod62207025176-19364
8Traktor Čeljabinsk62189031102-15158
9HK Sibir Novosibirsk62195032148-19254
10Neftěchimik Nižněkamsk62158033130-16452
11Admiral Vladivostok62185034139-17651
12Red Star Kunlun62191031142-19051
13Amur Chabarovsk62173033126-17549
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
Tímzvvpprpppskorebody
1CSKA Moskva62431009191-75106
2SKA Petrohrad6245408209-80103
3Avtomobilist Jekatěrinburg62398014191-12595
4Lokomotiv Jaroslavl62346016159-11886
5Barys Astana622810014190-14986
6Metallurg Magnitogorsk62356019182-13284
7Avangard Omsk622910018177-13383
8Ak Bars Kazaň62344018165-13982
9Jokerit Helsinky62325019197-16480
10Dynamo Moskva62276023153-13972
11Salavat Julajev Ufa62247021158-14072
12HK Soči62199024145-15566
13Torpedo Nižnij Novgorod62207025176-19364
14Spartak Moskva62217026156-15864
15HC Viťaz Moskevská oblast62235027134-16963
16Dinamo Riga62188026129-15562
17Traktor Čeljabinsk62189031102-15158
18HK Sibir Novosibirsk62195032148-19254
19Neftěchimik Nižněkamsk62158033130-16452
20Admiral Vladivostok62185034139-17651
21Red Star Kunlun62191031142-19051
22Severstal Čerepovec62149034124-17851
23Amur Chabarovsk62173033126-17549
24HC Dinamo Minsk62152037119-18042
25HC Slovan Bratislava62105044101-21333
Aktualizované: 14.10.2020 09:46

Bleskovky

HK Nitra - HC Nové Zámky 5:3 v 19. kole - sumár

Hokejisti Nitry zvíťazili v piatkovom zápase 19. kola Tipos extraligy nad Novými Zámkami 5:3. HK Nitra - HC Mikron Nové Zámky 5:3 (1:0, 3:1, 1:2) Góly: 12. Žitný (Slovák, Hrnka), 22. Kollár (Šťastný, Švárný), 34. Švarný (Šťastný, Lantoši), 37. Hrnka (Cardwell, Tvrdoň), 55. Slovák (Sýkora, Minárik) – 35. Števuliak (Holenda), 45. Okoličány, 56. Holovič (Hain, Okoličány...
pred 10 min. - TASR

Paulovič i Mikuš zaznamenali po dva body pri triumfe Pardubíc (3)

Slovenský útočník Tomáš Marcinko sa tromi bodmi výrazne podieľal na triumfe hokejistov Třinca v dueli 24. kola českej extraligy nad Litvínovom 4:2. Lídra súťaže poslal v 31. minúte do vedenia 2:1 a v závere spečatil piatu výhru svojho tímu v sérii gólom do prázdnej bránky. Pridal aj jednu asistenciu. Obranca Peter Čerešňák prispel jedným gólom k víťazstvu hokejistov...
pred 30 min. - TASR

Davos - Rapperswil 4:2 v stredajšom zápase švajčiarskej ligy

Hokejisti Davosu zvíťazili v stredajšom zápase švajčiarskej ligy na domácom ľade nad Rapperswilom 4:2.
2.12.2020 21:57 - TASR

Jokerit Helsinki - Salavat Julajev Ufa 3:1 v stredajšom zápase

Hokejisti Jokeritu Helsinki zvíťazili v stredajšom zápase KHL nad Salavatom Julajev Ufa 3:1. sumár: Jokerit Helsinki - Salavat Julajev Ufa 3:1 (1:1, 0:0, 2:0) Góly: 14. Pakarinen, 49. Joensuu, 60. Anttila - 18. Lisovec
2.12.2020 19:54 - TASR

Ässät Pori - KooKoo Kouvola 1:6 v zápase fínskej ligy

Hokejisti KooKoo Kouvola zvíťazili v stredajšom zápase fínskej ligy na ľade Ässätu Pori vysoko 6:1. Bol to na dlhší čas posledný duel, keďže vedenie súťaže prerušilo aktuálnu sezónu od 3. do 19. decembra. Dôvodom je nárast prípadov koronavírusu v krajine.
2.12.2020 19:51 - TASR

Fínsku ligu prerušili od 3. do 19. decembra

Vedenie najvyššej fínskej hokejovej ligy prerušilo aktuálnu sezónu od 3. do 19. decembra. Dôvodom je nárast prípadov koronavírusu v krajine. Predstavitelia súťaže tak reagovali na sprísnené opatrenia regionálnych úradov, ktoré majú zamedziť šíreniu vírusu, informovala oficiálna stránka Liigy.
2.12.2020 16:43 - TASR

Växjö rozdrvilo v utorňajšom zápase švédskej ligy prvú Frölundu 8:0

Hokejisti Växjö rozdrvili v utorňajšom šlágri švédskej ligy lídrov z Frölundy vysoko 8:0 a poskočili na tretiu priečku tabuľky. výsledky: Djurgarden - Leksand 3:0, Malmö - Linköping 3:4 pp, Rögle - HV 71 4:0, Skelleftea - Lulea 0:4, Växjö - Frölunda 8:0
1.12.2020 21:37 - TASR

Lukko Rauma - IFK Helsinki 4:0 v zápase fínskej ligy

Hokejisti Lukko Rauma zvíťazili v utorňajšom zápase fínskej ligy nad IFK Helsinki hladko 4:0 a vrátili sa na čelo tabuľky o skóre pred druhý Ilves Tampere. Liiga - utorok: Lukko Rauma - IFK Helsinki 4:0, Sport Vaasa - Tappara Tampere 4:2
1.12.2020 20:16 - TASR

Janus nezabránil prehre Székesfehérváru v Bolzane

Hokejisti Bolzana vyhrali v sobotňajšom dohrávanom zápase 17. kola IHL doma nad Székesfehérvárom 4:1. Za hostí odchytal celý duel slovenský brankár Jaroslav Janus.
28.11.2020 22:22 - TASR

Lugano - Zürich 1:5 v sobotňajšom zápase švajčiarskej ligy

Hokejisti Zürichu zvíťazili v sobotňajšom zápase švajčiarskej ligy na ľade Lugana 5:1. výsledky: Fribourg - Lausanne 1:2, Lugano - Zürich 1:5, Rapperswil - Davos 5:7
28.11.2020 22:05 - TASR

Archív krátkych správ »

Najbližšie zápasy

Najbližšie zápasy

06. 12. 2020
L. Mikuláš - Michalovce o 12:00
N. Zámky - Detva o 16:00
Poprad - Zvolen o 16:45
B. Bystrica - Trenčín o 17:00
Miškovec - Košice o 17:15
Slovan - Nitra o 18:00

Odohrané zápasy

03. 12. 2020
B. BystricaL. Mikuláš
4:3 PPREPORT
01. 12. 2020
ZvolenNitra
4:3 SNREPORT
TrenčínL. Mikuláš
5:2REPORT
PopradKošice
2:6REPORT
29. 11. 2020
MichalovceKošice
0:1 SNREPORT
MiškovecN. Zámky
2:3 PPREPORT

Najviac bodov

Marcel HaščákPOP25 bodov
2.Gašpar R.SBA21
3.Ranford B.SBA20
4.Tvrdoň M.NIT18
5.Skokan D.POP18

Najlepší strelec

Marcel HaščákPOP16 gólov
2.O´Donnell B.SBA10
3.Gašpar R.SBA10
4.Klhůfek P.KOS10
5.Puliš R.ZVO9

Najlepší brankár

Dominik RiečickýKOS94.48 perc
2.Makarov A.SBA94.44 %
3.Vošvrda T.POP92.68 %
4.Sholl T.DEV92.22 %
5.Rajna M.MIS91.93 %
Offensive výrobca dresov, oblečenia a suvenírov