Diskusia: Delegáti IIHF navštívili Košice, Šatan: Sme jediní, no nemáme istotu
Slovensko je oficiálne jediný kandidát na usporiadanie hokejových MS v roku 2029, no neznamená to, že ich získa. Zdôraznil to prezident Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) Miroslav Šatan po stretnutí s delegátmi Medzinárodnej hokejovej federácie (IIHF), ktorí v stredu navštívili Košice. Metropola východu by mala byť spoločne s Bratislavou hostiteľským mestom.
Návšteva čelných predstaviteľov IIHF je jeden z krokov kandidatúry Slovenska. Strešnú organizáciu svetového hokeja zastupovali sekretár komisie pre podujatia a šampionáty Hannes Ederer a člen tejto komisie Peter Forsberg (menovec švédskej hokejovej legendy). Ich návšteve predchádzalo spoločné stretnutie v sídle IIHF. "V pondelok sme navštívili kancelárie IIHF v Zürichu a odprezentovali sme stav našej pripravenosti a naše predstavy o MS. Dostali sme veľa otázok a aj rád. Celá prvá fáza pokračuje návštevou pánov Ederera a Forsberga, ktorí prišli do Košíc. V Bratislave sa k nim pridá člen Rady IIHF a predseda komisie pre podujatia a šampionáty Franz Reindl. Spoločne si prejdeme štadióny a aj ubytovacie zariadenia," prezradil Šatan.
O tom, či sa MS o štyri roky uskutočnia na Slovensku, sa definitívne rozhodne počas MS 2025 vo Švédsku. "To, že sme jediný kandidát, ešte neznamená, že tie MS dostaneme. Všetko je len na začiatku procesu, počas ktorého budeme dokladovať našu pripravenosť. Keď bude delegácia IIHF odchádzať od nás, tak budeme zvedaví, ktoré veci spĺňajú očakávania a čo ešte máme splniť do mája. Verím, že je dosť času na to, aby sme sa čo najlepšie pripravili na máj a na hlasovanie, ktoré nás čaká počas MS v Štokholme," poznamenal Šatan.
Aj Hannes Ederer potvrdil, že procesy, ktoré vyústia do hlasovania o organizácii MS 2029, sú na začiatku. "V úvode týždňa sme sa v Zürichu stretli so zástupcami IIHF. Diskutovali sme o možnosti Bratislavy a Košíc ako destinácie pre MS 2029. Naše očakávania od MS rastú z roka na rok. Máme veľa materiálu, ktorý hovorí o technických aj iných požiadavkách, ktoré sú potrebné k tomu, aby sa mesto stalo hostiteľom. Prišli sme na Slovensko na to, aby sme adresovali štandardy, ktoré je potrebné splniť. Predstavitelia IIHF následne prídu s aktualizovaným dokumentom na náš kongres do Štokholmu počas májových MS. Naša Rada následne rozhodne o tom, či sa v roku 2029 šampionát uskutoční na Slovensku," poznamenal Ederer ešte predtým, než delegáti IIHF navštívili košickú Steel arénu.
Tá má v súčasnosti kapacitu 8347 miest, ktorá postačovala na MS v roku 2019, no podľa nových požiadaviek IIHF musí byť jej kapacita minimálne 10-tisícová. Štúdia zrealizovateľnosti, ktorú dalo nedávno vypracovať mesto Košice, ukázala, že je možné zvýšiť kapacitu haly o 1600 miest. "Tešíme sa informácii, že sa zvýši kapacita košického štadióna. Rozumieme tomu, že zisky z predaja vstupeniek sú dôležité pre organizátorov a aj pre samotné štáty, ktoré organizujú MS," poznamenal Ederer.
Rubrika: Slovensko → Reprezentácia
- PRÍSPEVOK BOL ZMAZANÝ
- PRÍSPEVOK BOL ZMAZANÝ
- PRÍSPEVOK BOL ZMAZANÝ
- PRÍSPEVOK BOL ZMAZANÝ
- Mato-Mi
- Na IG som videl uz pred tyzdnom prispevok zahranicnej stranky, ktora sa odvolavala na nasho novinara, ze v roku 2029 budu MS u nas.
- 5.3.2025 - 19:48
- 0
- BieloModra
- Existuje podla teba moznost ze by aj neboli?...uz je okolo toho celkom dost velke promo, KE sa pripravuju, BA je pripravena
- 5.3.2025 - 20:14
- 0
- Mato-Mi
- Nevedel som, kolko je protikandidatov, ale ked kandidujeme len my, tak ma logiku, ze to budeme my.
- 5.3.2025 - 20:35
- 0
- LenTak93
- Však nech si dávajú. Oficiálne hlasovanie prebieha počas MS, takže neviem čo za blud koloval kade-tade.
- 5.3.2025 - 21:04
- +1
- evgeni71
- a čom akože budú hlasovať, že to dajú nám alebo MS nebudú?
- 6.3.2025 - 7:33
- +1
- Lubino14
- kto nedostal susne do vacku bude proti. vybavene.
- 6.3.2025 - 13:41
- 0
- evgeni71
- ako si tým pomožu? kde budú teda tie MS keď sa nikto iný o ne neuchádza?
- 6.3.2025 - 15:19
- 0
- ZACHI.m
- keď sme jediný kandidát ale nemáme to isté; aké sú ešte možnosti? keby nám to teda nedali
- 5.3.2025 - 20:29
- 0
- robo333
- Iihf tiez nerozumiem co tam maju za problem ze bude hala 8 tisicova a nie 10 si pozrite navstevnost zapasov ms mimo ceska na druhom stadione kde nehra domaca repre 5-6 tisic ci finsko svedsko atd
- 5.3.2025 - 21:09
- +7
- kingston
- suhlas....: nafuknutie steel areny nedava ziadny zmysel. arena s takou kapacitou aku ma teraz uplne postacuje na ms. nemusime sa bavit o nasej lige... zbytocne vyhodene peniaze a dalsie prazdne sedadla navyse.
- 5.3.2025 - 21:31
- 0
- LenTak93
- ak vytvoria rovnaký model ako naposledy (základná časť Slovensko - Košice, playoff Bratislava), tak to nebudú vyhodené peniaze
záujem o Slovensko bude a budú vedieť predať o 1500-2000 lístkov naviac - 5.3.2025 - 22:14
- +4
- Sheva7
- Dovod ? Lebo všetko dame do Brarislavy a do Košic stači aj Japonsko .Prečo nie tak isto ako bolo minule , kedže už ani ta hala v Bratislave vačšia nebude kedže kapacita bude rovnaka
- 5.3.2025 - 23:09
- +13
- mikisk
- Vysvetlíš prečo prosím? Berzedi mal pred MS 2019 na Sme.sk "komentár", kde sa zavzdušňoval kvôli tomu, že Slováci hrajú v Košiciach. Že prečo by mali ľudia cestovať cez celé Slovensko. Do dnešného dňa mi príde neuveriteľné, že to editor pustil, ale asi tiež bude mať svetonázor, že Slovensko končí za Nitrou. Bývam na západe a keď u nás hrá futbalová repre, tak sú parkoviská plná áut so značkami ako BJ, PO, KK, LE. Ktovie ako sem tí ľudia prišli. Verím, že máš nejaký rozumnejší argument.
- 5.3.2025 - 23:16
- +13
- radopKE
- No predsa po Robkovej diaľnici
- 6.3.2025 - 6:51
- +5
- NR
- keby neexistovalo stredne Slovensko,uz je hotova
- 6.3.2025 - 8:05
- +2
- N-R-N-R
- Ale veď je hotová. Akurát že cez Maďarsko
- 6.3.2025 - 8:05
- +7
- tulen - kosice
- taká blbosť: ako tvoj príspevok bigi ... jediný poškodený bol golonka, ktorý to mal ďaleko na chlebíčky
- 6.3.2025 - 6:59
- +6
- Fandimhokeju
- Vidím, že si nový Einstein a vysvetliš to teóriou, že z bodu A do bodu B je jedným smerom iná vzdialenosť ako z bodu B do bodu A. Potvrdzuješ aj jeho výrok, že blbosť a vesmír sú nekonečné, len pri vesmíre si nie som celkom istý.
- 6.3.2025 - 9:41
- +1
- Smith
- No veru. Chudacikovia by museli vycestovat na druhy koniec uplne minaturnej malinkej republiky. Tragedia
- 6.3.2025 - 11:43
- +3
- OUTBLAST
- Mne to prišlo v pohode...keď už chceme dačím normálnym argumentovať tak tým že dajme to na preskačku.. 2011 bola naša skupina v BA ,2019 bola v KE tak teraz najbližšie nech je zasa v BA a potom zas dakedy v KE 🤷
Steelka tiež neni na najšťastnejšiom mieste ale Nepelák je podla mňa ešte na horšom - 6.3.2025 - 15:57
- +2
- maček
- na Nepelák mi nesiahaj, mám ho v pešom dosahu 13 minútovej chôdze
- 6.3.2025 - 16:20
- +1
- OUTBLAST
- Ja 4 zastavky trolejbusom 🤣
- 6.3.2025 - 16:44
- 0
- Fandimhokeju
- Ja, ak by bola diaľnica 3,5h. A to nehovorím, ak by fungoval hyperloop. Keď už je Musk kamoš Slovenska, tak do MS by to stihli postaviť. Za hodinu v BA.
- 6.3.2025 - 16:55
- 0
- lili ruza
- Súhlasím. Ak by nám MS teda pridelili, tak Slovensko v KE, Česko v BA, semifinále a finále v BA. Určite nie spolu v jednom meste SVK a CZE. A CZE do KE určite nedajú.
Návštevnosť z MS2019 (470 853, priemer na zápas: 7 357) bola lepšia ako na MS 2011 (406 804, priemer na zápas: 7 264) a je v TOP10 zo všetkých MS! - 6.3.2025 - 7:06
- +5
- TinoH
- Tak isto tomu nerozumiem. Keď boli u nás naposledy MS, tak kapacita v Košiciach postačovala, teraz by už nemala? To sa odvtedy tak zvýšil záujem o hokej na MS? Aj s tou kapacitou ako je teraz by to mohlo byt v pohode.
- 6.3.2025 - 12:34
- 0
- tulen - kosice
- vyvediem ťa z omylu: ešte ms 2019 nezačali a už sa vedelo, že sú v košiciach posledné ... najväčším problémom bola logistika a kapacita ... a bolo to aj riadne zverejnené a komunikované ... keby aspoň parkovací dom mal požadovanú kapacitu
- 6.3.2025 - 13:42
- +1
- zasi
- dobre, navýšime kapacitu hľadiska a čo ďalej?
chodby ,turnikety,je aj nejaký evakuačný plán v prípade že sa niečo zomelie a bude treba urýchlene vyľudniť arénu
to všetko výhovuje ,alebo na to sa jednoducho vyprdli?
veď už teraz keď je fulka sa po chodbách nedá pohybovať a to ešte nebola žiadna panika - 6.3.2025 - 14:36
- 0
- FP-jakubj
- Netusim, v kolkych halach si bol, ale v SA to zdaleka nie je take zle, ako sa snazis naznacit. Navyse, ak by sa zvysila kapacita tribunou, tak miesta na dalsi evakuacny vychod tam je. Co sa tyka parkovania, ono by bolo fajn nieco robit so starou sladovnou a vlastne celym tym uzemim nad sladovnou. Lezi tam ladom vacsinou mestsky pozemok a ziadne plany s tym.
- 6.3.2025 - 14:40
- +1
- zasi
- kde chceš dorobiť ďalšie evakuačné východy?
na strane od sladovne je to už teraz úzke
či zbúrame bufety a necháme ľudí chodiť tadiaľ - 6.3.2025 - 14:53
- 0
- FP-jakubj
- O sladovni hovorim v suvislosti s parkovanim resp riesenim celej tej oblasti. Ked rozsiris kapacitu, tak ti budu postacovat aj sucasne unikove vychody pripadne sa daju niektore aj rozsirit. V SA mimo hokej mavas aj viac ludi a problem to nie je. Skor ma mrzi, ze sa kazdy tvari, ako keby netrebalo s tou halou nieco robit, pritom sa tam mozu konat aj rozne ine zapasy ako hokej, ci uz volejbal hadzanu ani nehrame? Pokojne sa mozeme uchadzat aj o nejake sutaze medzinarodne, moznosti su, len treba chciet a dat na to peniaze.
- 6.3.2025 - 15:11
- 0
- radopKE
- Nie je zle, ako nie zle. Ten vrch je riadne strmý a tam by som v prípade evakuácie ,alebo inej situácie vyžadujúcej zrýchlený presun, nechcel zakopnúť, alebo aby niekto posotil mňa. Spodný ovál je v pohode.
- 6.3.2025 - 16:08
- +2
- LenTak93
- ten štadión bol projektovaný na 10 000 divákov, takže ja si myslím, že toto nebude problém
- 6.3.2025 - 15:28
- +1
- zasi
- toto je podstatná odpoveď,ďakujem
- 6.3.2025 - 15:43
- 0
- LenTak93
- ale toto ber ako domienku
prvé plány počítali s vyššou kapacitou, takže preto som z toho vychádzal... časom sa pridali VIPky a niektoré časti sa upravili a kapacita padla
jasné, že pri prvých plánoch sa nerátalo so sedením úplne pri ploche, ale tak ja si myslím, že proste to nemohli projektovať tak, že nám to stačí na menej ľudí a viac nie
však sa v tej hale konajú aj väčšie podujatia, koncerty, keď sa stojí/sedí aj dole... to by potom bol problém - 6.3.2025 - 23:40
- 0
- azzurri
- Práve preto by mali byt MS v cechach každý druhý rok a bolo by to ako u nás
My sa zas pcháme a chceme mať niečo na čo nemáme - 5.3.2025 - 22:05
- +1
- PRÍSPEVOK BOL ZMAZANÝ
- BieloModra
- pozname podmienky IIHF, nesplname ich a aj tak ma nas zvaz o usporiadanie MS zaujem, podla mna by sme to mali nechat na nich ved to nie je len o halach
- 6.3.2025 - 7:14
- 0
- FP-jakubj
- IIHF by mohlo presvedcit, ze sem ludia na hokej pridu a nebude to sajba, ako to ukazali Svedi. Opravnene im fanusikovia dali kosom.
- 6.3.2025 - 14:41
- 0
- LenTak93
- aké podmienky nespĺňame?
- 6.3.2025 - 15:29
- 0
- BieloModra
- Ved zatial kapacitne, ale vyssie pisem, ze sa na tom pracuje a nemal by byt problem...v tomto vlakne ale reagujem na uzivatela co to uz dopredu zabalil, tak to tak prosim chap a precitaj si to
- 6.3.2025 - 17:12
- 0
- strojar
- Slovensko spĺňa jednu zásadnú podmienku:
Je jediný uchádzač o usporiadanie MS v roku 2019. - 6.3.2025 - 17:39
- 0
- Fandimhokeju
- V 2019 splnili všetky podmienky. Pre MS v 2029 ešte nie.
- 6.3.2025 - 22:00
- +1
- tulen - kosice
- ja tiež : súhlasím s názorom, že zbytočne rozširovať kapacitu ... nech si nechajú repre v bratislave a v košiciach nech investujú do niečoho, čo má zmysel na ďaľšie roky ... zbytočná buzerácia od IIHF
- 6.3.2025 - 7:02
- +3
- N-R-N-R
- Ja nie som veľký matematik, ale: požiadavka IIHF je minimálna kapacita 10 000. Steelka má v súčasnosti kapacitu 8347. Štúdia zrealizovateľnosti ukázala, že je možné zvýšiť kapacitu haly o 1600 miest... 8347+1600= 9947. To mi nevychádza. K požiadavke minimálnej kapacity nám bude chýbať ešte 53 miest. Či?
- 6.3.2025 - 8:05
- +4
- tulen - kosice
- my to dáme: veď poláček ( primátor ) stavia vzdušné zámky a potemkinovské dedinky už druhé funkčné obdobie ... pred halou postavíme amfiteáter a pozerať budeš na plazme
- 6.3.2025 - 9:58
- +2
- amaskiea
- minimále 55-palcovej
- 6.3.2025 - 10:02
- +2
- FP-jakubj
- Nie je to nerealne, otazkou je statika, ci ti to hala povoli. Umele navysovanie kapacity je vcelku bezna vec, akurat to ma obcas velmi svojske speciality ako napriklad MS v Rusku 2018
- 6.3.2025 - 14:43
- 0
- Standacik
- A to tam sú započítane aj VIP
- 6.3.2025 - 9:24
- +1
- MatoZV
- Osobne si myslim, ze sportove podujatia, napriklad aj olympijske hry, by mali prestat byt chciet z rocnika na rocnik byt vacsie ako predtym. Je to obycajna nikde nekonciaca spirala, vo financiach sa to vola ponziho schema, bude sa to nafukovat az kym to nesplasne. Naopak, novym cielom by malo byt ich mat normalnejsie, kludne mensie, bez masovej jednorazovej vystavby v realnych podmienkach a nove rocniky by som praveze hodnotil podla toho ako malo zasiahli vystavbovo do existujucej infrastruktury. Nikdy by sa nemal stavat (ani rozsirovat) stadion kvoli kratkodobemu turnaju. Naopak kratkodobe turnaje by mali chciet vyuzit infrstrukturu, ktora sa vybudovala kvoli miestnym dlhodobym potrebam. IIHF chce 10 tisicovy stadion? Ok mame 8.5 tisicovy, sme mala krajina, nebudeme hadam kvoli hlupemu okruhlemu cislu nafukovat kapacitu, svajciari su prvi ktori to pochopia, ved tam maju take sopy, ze banska bystrica je oproti tomu olympijjsky stadion. Takze Miro Satan, nedavaj hlavu do piesku, nerozsiruj kapacitu kvoli prazdnym sedackam, ak sa to Kosiciam hodi dlhodobo ok, ak nie, tak to nerobme. IIHF je to uplne jedno
- 6.3.2025 - 9:38
- +8
- opeKE
- Ako keby som to ja pisal
... este ide aj o to aky je celkovy zaujem usporiadatelskeho statu o hokej. Dopravna dostupnost, hotely a podobne. Taktiez ak aj mame mensie stadiony tak myslim, ze posledne 2 MS u nas ukazali ze aj na zapas USA vs GB si najde cestu dost divakov. Plus ten lacny chlast a veci okolo toho ze ano.
- 6.3.2025 - 17:14
- 0
- amaskiea
- Asi zakaždým, keď majú byť MS v Čechách, tak sa zo Slovensku vždy ozvú hlasy o možnosti spoločných MS. Keď máme usporiadať MS my, tak to akosi zrazu nikdy nikoho ani nenapadne...
- 6.3.2025 - 10:02
- +1
- FP-jakubj
- Pokial viem, vzdy sa o tom hovorilo v suvislosti s tym, ze nemame okrem Ba halu, kde by to IIHF odobrila. Ak zmensia ihrisko v KE, tak by snad niekde tu 10k napchat mohli, ona ta kapacita klesne, pretoze TV staby a dalsie veci. Kvoli tomu chcu vyssie kapacity. Mna skor zaujima, preco sa nesnazime zvysit popularitu hokeja a prilakat viac ludi na stadiony, ked dokazu v 100k mestach v CR mat naplnenost 4-5k a u nas nie, tak je nieco zle. Obzvlast v marketingu, ale tak to by kluby museli nejaky robit.
- 6.3.2025 - 10:22
- +3
- tulen - kosice
- presne toto: ma napadlo ... česi sú kurvy, lebo nechcú to dať zo slovákmi ... my sme ešte väčšie, lebo nás to ani nenapadne ... a pri tom bratislava - brno ideálna dvojička ... a aj na chlebíčky by vyšlo
- 6.3.2025 - 13:38
- +3
- mikisk
- Out of context, ale Wien (pokojne spolocne s Bratislavou) 2026 s jemne upravenym logom Wien 96 po tridsiatich rokoch by bola pecka. Ako ceresnicka na torte retro 96 dresy a samozrejme hokejove karty v kultovom dizajne.
- 6.3.2025 - 13:47
- +1
- mikisk
- Tieto milenialske mokre sny som mal zverejnit pred par rokmi, mozno by sa toho niekto chytil
- 6.3.2025 - 13:51
- 0
- FP-jakubj
- Co si pamatam poslednu Vieden, tak to bolo dost fiasko s ladom.
- 6.3.2025 - 14:50
- 0
- PeterLucky
- Viedenska Stadthalle mala jeden z najhorsich ladov zo vsetkych MS, ked naposledy organizovali. Albert Schutz Eishalle, kde sa hrava rakuska liga, je zase kapacitne este mensia ako kosicky stadion. Takze bohuzial nevydalo.
- 6.3.2025 - 18:21
- 0
- Fandimhokeju
- Nemyslím si, že marketing má nejaký extra vplyv na návštevnosť. Nového diváka priláka raz, ale keď ten nevidí kvalitu, či už hráčov, alebo rozhodcov, druhýkrát nepríde. Podobne chýba infraštruktúra, kultúrne prostredie, čo mnohých odradí od ďalšej návštevy.
- 6.3.2025 - 11:10
- +1
- FP-jakubj
- Mi ukaz ligu, kde sa ludia nestazuju na rozhodcov. Zeby bolo na Slovensku tolko nekultury na zimnych stadionoch? Nemyslim si, sedlakov najdes vsade, obcas aj vo SUI, v NHL dost casto. Starsie zimaky mas napriklad v Litvinove a predsa tam chodia vacsie navstevy nez u nas, pritom to tiez nie je extra bohaty region. A aj tam maju ludia viacero moznosti, ako stravit volny cas.
- 6.3.2025 - 12:05
- +1
- RomanZa
- Mylis sa- staci si porovnat marketing/promo, ked hrame pripravne zapasy proti CZ.
Detto CZ liga. - 6.3.2025 - 12:18
- 0
- PRÍSPEVOK BOL ZMAZANÝ
- radopKE
- Nech si zväz postaví halu niekde v strede Slovenska a nech si ju potom živí a stará sa o jej využitie, keď tak silou mocou potrebujú MS. Alebo nech pomôže finančne s výstavbou arény v Nitre. Tam by im to pomohlo. Steelka je už teraz väčšinou poloprázdna a na hokeji to nevyzerá lákavo a potom to určite nebude lešie. Parkovanie? Logistika v meste? Teraz je to tam o hubu, keď je atraktívny zápas. A zvýšené náklady po skončení? Komu to hodia na krk? Polaček mal lobbovať za multifunkčnú halu na VŠA a nie furt prerábať už prerábané predtým. To do nekonečna nepôjde. Určite by tá hala priniesla viac využiteľnosti a spätných financií, ako tá opacha, ktorá sa tam stavia teraz. Alebo nech sa dohodnú s Maďarmi, prehodia plachtu cez KFA, buchnú tam mantinely a majú 12000 halu jak vyšitú, keď už mám byť sprostý..,Polaček by sa mal starať hlavne o iné, prioritnejšie veci v meste, ktoré sa v Košiciach musia riešiť.
- 6.3.2025 - 15:37
- +2
- Sheva7
- Ake zvyšene nakladi budu po MS tie sedadla ? To asi nebude problem nič zvyšene nebude
- 7.3.2025 - 12:18
- 0
- wedro
- Postavme novú hokejovú arénu
Steelka ostatné mládeže a verejnosti 👌
Takžetak® - 6.3.2025 - 16:20
- 0
- BlackCrow
- Konečne rozumný príspevok!
🤝 - 6.3.2025 - 16:25
- +2
- tulen - kosice
- jednobunkovec: ale furt zabije 💥💥💥
- 6.3.2025 - 17:34
- +2