Diskusia: Extraligisti v tejto sezóne využili 131 cudzincov
Každý klub využil v sezóne 2024/2025 minimálne osem cudzincov. Maximom je 19 zahraničných hráčov v Nových Zámkoch.
V prebiehajúcom ročníku 2024/2025 sa najviac zahraničných hokejistov vystriedalo v Nových Zámkoch (19), naopak najmenej (8) ich mali Košice. Pod desať sa okrem nich dostala už len Banská Bystrica. Aj v tejto sezóne platí obmedzenie, že na zápas môže za jeden tím nastúpiť najviac sedem cudzincov.
Z pohľadu národností dominujú Kanaďania (64 hráčov) a Američania (24) s výrazným náskokom pred ostatnými krajinami. Zastúpenie majú aj Taliansko, Maďarsko, Kazachstan, Litva či Veľká Británia. Počet cudzincov podľa jednotlivých krajín je nasledovný: Kanada 64, USA 24, Fínsko 10, Lotyšsko 9, Česko 8, Rusko 4, Švédsko 3, Poľsko 2, Ukrajina 1, Kazachstan 1, Francúzsko 1, Taliansko 1, Veľká Británia 1, Maďarsko 1, Litva 1.
Do prehľadu sme započítali všetkých cudzincov, ktorí boli na súpiske daného tímu aspoň v jednom zápase. Viacero zahraničných hokejistov počas sezóny zo Slovenska odišlo, často kvôli slabej výkonnosti a nenaplneniu očakávaní. Až štrnásť legionárov (B. Ranford, Lukosevicius, B. Johnson, Rapuzzi, Andrusiak, Kirichenko, N. Ritchie, W. Murphy, Bracco, Cardwell, Egle, Pereskokov, Avcin, Chmielewski) nastúpilo v tejto sezóne za dva rôzne kluby.
Počas predošlej sezóny 2023/2024 sa v slovenských extraligových kluboch vystriedalo spolu 132 cudzincov. Ročník predtým ich bolo o jedného menej, v sezóne 2021/2022 zas 117 a ešte ďalší rok dozadu 113. Počas predčasne ukončenej sezóny 2019/2020 to bolo 102 cudzincov. V sezóne 2018/2019 pôsobilo v najvyššej súťaži desať slovenských tímov a vymenilo sa v nich 100 cudzincov.
CUDZINCI V SEZÓNE 2024/2025
Košice (8): Archambault (Kan.), Martel (Kan.), Parlett (Kan.), Pollock (Kan.), Teves (Kan.), Gildon (USA), Jääskeläinen (Fín.), Dachnovskij (Ukr.)
Jakub Ferenc má slovenskú licenciu.
Banská Bystrica (9): Boucher (Kan.), Emond (Kan.), Chicoine (Kan.), Scarlett (Kan.), Turnbull (Kan.), Voyer (Kan.), Wedman (Kan.), C. Adam (USA), Hrachovina (ČR)
Žilina (10): N. Jones (Kan.), LaCouvee (Kan.), Lukosevicius (Kan.), B. Miller (Kan.), B. Ranford (Kan.), Tourigny (Kan.), Fejes (USA), Walega (Poľ.), Avcin (Rus.), Djakov (Rus.)
Spišská Nová Ves (11): Andrusiak (Kan.), Harper (Kan.), MacKinnon (Kan.), Meireles (Kan.), C. Ford (USA), B. Johnson (USA), Kestner (USA), Chlán (ČR), Mitens (Lot.), Ališauskas (Lit.), Hannoun (Tal.)
Vsevolod Kurovskij má slovenskú licenciu.
Trenčín (11): Burzan (Kan.), Cardwell (Kan.), Josling (Kan.), Stapley (Kan.), MacDougall (Kan.), Schmiemann (Kan.), G. Green (USA), Ahl (Švéd.), Kohonen (Fín.), V. Leskinen (Fín.), Grigals (Lot.)
Nitra (12): Camara (Kan.), Descheneau (Kan.), L. Green (Kan.), Gill (Kan.), Cotton (Kan.), B. Ritchie (Kan.), Alger (USA), Auk (USA), R. Jackson (USA), Passolt (USA), Kašík (ČR), Aittokallio (Fín.)
Filip Bajtek a Karol Csányi majú slovenskú licenciu.
Poprad (12): T. Bourque (Kan.), Calof (Kan.), Cardwell (Kan.), Centazzo (Kan.), Cracknell (Kan.), B. Thomas (Kan.), W. Murphy (Kan.), Bracco (USA), Broadhurst (USA), Coskey (USA), Pulkkinen (Fín.), Vay (Maď)
Liptovský Mikuláš (13): E. Fitzpatrick (Kan.), Kirichenko (Kan.), B. Ranford (Kan.), Quince (Kan.), Z. Taylor (Kan.), Gerlach (USA), C. Foote (USA), D´Amigo (USA), Avcin (Rus.), Pereskokov (Rus.), Egle (Lot.), E. Ullman (Švéd.), Chmielewski (Poľ.)
Michalovce (13): Lukosevicius (Kan.), Mahbod (Kan.), Nardi (Kan.), Pu (Kan.), Rockwood (Kan.), B. Johnson (USA), Rönni (Fín.), Slováček (ČR), Daugavinš (Lot.), Krastenbergs (Lot.), Kulda (Lot.), Junca (Fran.), Chmielewski (Poľ.)
Albert Michnáč, Adam Varga a Sebastián Jasečko majú slovenskú licenciu.
Slovan (13): Hoelscher (Kan.), Tracey (Kan.), N. Ritchie (Kan.), W. Murphy (Kan.), Acolatse (USA), Ortega (USA), Pecararo (USA), Peterek (ČR), Ahnelöv (Švéd.), Kiviaho (Fín.), Egle (Lot.), Pereskokov (Rus.), Šutov (Kaz.)
Zvolen (14): Andrusiak (Kan.), Estephan (Kan.), Fairbrother (Kan.), Kirichenko (Kan.), Oligny (Kan.), K. Olson (Kan.), C. Robertson (Kan.), Bracco (USA), Keefer (USA), Rapuzzi (USA), Sheehy (USA), Halbert (V. Brit.), Bindulis (Lot.), Kantor (ČR)
Nové Zámky (19): Boudrias (Kan.), Ducharme (Kan.), Golod (Kan.), Guay (Kan.), Hamaliuk (Kan.), Hawryluk (Kan.), Lalonde (Kan.), N. Ritchie (Kan.), Ch. Thomas (Kan.), Grande (USA), Rapuzzi (USA), Ch. Gibson (Fín.), Maalahti (Fín.), Tamminen (Fín.), Gegeris (Lot.), Komuls (Lot.), Kowalczyk (ČR), Věntus (ČR), Liniajev (Rus.)
- Mato886
- A toto je celeee zle!!!
- 21.4.2025 - 10:27
- +6
- SmrtkaBA
- Najvyssi cas to ukoncit: Povedzme si pravdu, ak si chcem pozriet kvalitnu ligu tak si pozriem NHL alebo Cesko, a ti 131 legionari za repre nenastupia.
- 21.4.2025 - 10:53
- +5
- Pukky
- No v NHL je tých cudzincov ešte viac. Ak bude u nás menej legionárov, ktorí sú jej najlepšími hráčmi, liga bude ešte slabšia.
- 21.4.2025 - 11:06
- +28
- roa
- Pozrel som si základné zostavy v doterajšom play off a 7 cudzincov mala len Minnesota, ostatní mali menej. Nerátam CAN a USA, lebo je to ich spoločná liga.
- 21.4.2025 - 12:34
- 0
- Pukky
- Ja som si pozrel iba súpisku hráčov New Jersey, ktorí odohrali aspoň 1 zápas v sezóne a cudzincov bolo 13.
- 21.4.2025 - 13:26
- 0
- aaaaaa
- Česká je preto kvalitná lebo vedia zaplatiť aj takých domácich hráčov ako Červenka , Špaček , Sedlák , Chlapík .
Keby na Slovensku hrali hráči ako Hudáček , Hrivik , Cehlarik atď , tak by mohlo byť menej cudzincov .
Ale teraz menej cudzincov by znamenalo oveľa menšiu kvalitu ...keďže miesto legionára by hrali nejaký hráči z prvej ligy ako Stupka , Spirko atď čo to najlepšie majú za sebou ...alebo hráči čo sa nikdy v extralige nepresadili - 21.4.2025 - 11:56
- +29
- tristan
- Pravda aj ten čoskoro 34 ročný Hrivik bez kompletných sezón nepríde na Slovensko ale do Vitkovic.
- 22.4.2025 - 14:19
- +1
- rasti_assez
- Skoro o polovicu menej ako u nas, pritom maju skoro o polovicu viac timov.Preto su oni mastri sveta a my sme...
- 21.4.2025 - 12:19
- +1
- Nerkio
- Nieje tento udaj trosku skreslujuci??Ked v Cesko po niekolkych rokoch sa legionar uz nepocit ako legionar.
- 21.4.2025 - 12:22
- +4
- rasti_assez
- A u nas sa pocita? Co branilo autorovi analyzovat to z tohto pohladu?
- 21.4.2025 - 14:54
- +1
- rasti_assez
- Resp. ak je to tak, co brani klubom namiesto vyplakavania nad limitami snazit sa presadit ten model, co maju v Cechach, aby sa po odohrati X sezon za cudzincov neratali? Aspon ja som nic take nezachytil, ze by bola taka snaha.
- 21.4.2025 - 15:01
- +1
- Nerkio
- Volakedy to u nas bolo….potom sa to zrusilo.
- 21.4.2025 - 16:09
- 0
- rasti_assez
- Dajme klubom volnu ruku, ved su lacnejsi a potom tu bude do roka NHL. Uz potom bude len chybat, aby si to vsimli aj v IIHF, lebo oni nam starsne ublizuju, ked preferuju polsku ci Anglicku ligu v CHL.
- 21.4.2025 - 14:58
- +1
- HokejBJ
- Preco ublizuju? Myslis ze nase ligy cely rok prosia CHLku aby nas tam zobrali ale oni nie a stale preferuju ine ligy? Podla mna tam ani nase timy hrat nechcu, lebo nechceli ju hrat ani v minulosti velmi. Cize je to akoby vzajomne a podla mna keby fakt nase timy tam hrat chceli a vytvorili nejake usilie, urcite by nas tam zobrali miesto niekoho, aspon podla mna
- 21.4.2025 - 15:46
- +2
- HokejBJ
- *timy nie ligy
- 21.4.2025 - 15:46
- 0
- Aasen36
- Hlavne: výsledky našich tímov v CHL alebo KP ukazujú že "na to nemáme" po hráčskej stránke.
A o legionároch som sa rozpísal nedávno pod inou diskusiou.
Nechcem sa opakovať.
- 21.4.2025 - 20:56
- +1
- topska
- Chcu
- 22.4.2025 - 5:40
- 0
- moke19
- ja si pamätám, že nechceli, hlavne že náklady navyše, že divácky nezaujímavá súťaž, ..
- 22.4.2025 - 7:57
- 0
- Nerkio
- Nitra opakovane potvrdila ze by ju hrat chcela.
- 22.4.2025 - 8:07
- +1
- topska
- Ale ja nikde nepisem ze chcu vsetci alebo chceli. A aj ked niekto nechcel tak dokonca nebolo umoznene inym...
- 22.4.2025 - 10:24
- 0
- Tyna85
- Jediný klub ktorý sa k tomu takto postavil bola BB. Tá vyhlásila, že sa to finančne neoplatí a na ďalší ročník sa neprihlásila.
Nie, že kluby nechceli ale jeden klub nechcel. - 22.4.2025 - 11:59
- +1
- bigi
- Aj taky ZV tym nebol nadseny napr
- 22.4.2025 - 12:12
- 0
- Tyna85
- Nadšený nie ale reálne to nemohol odmietnuť lebo nemali sme vtedy už ani miestenku v CHL.
Slovan, KE aj Nitra ju hrať chceli a aj ju hrali. - 22.4.2025 - 13:43
- 0
- bigi
- No vtedy ked si to slovan vybavil tak sa pytali finalistov a vo zv sa vyjadrili ze nemali by zaujem
- 22.4.2025 - 18:27
- 0
- topska
- Ale ZV nebol jediny finalista...Druhy zaujem mal.
- 22.4.2025 - 22:21
- 0
- Standacik
- Co nazor, to pravda: Fakty bokom
- 21.4.2025 - 17:47
- +8
- rasti_assez
- Nie je.Cesku ELH nehra 14 timov ale 15.Baraz je pokial viem sucast extraligy.
- 21.4.2025 - 23:08
- +1
- Standacik
- čiže jeden a ten istý tým môže hrať extraligu aj prvú ligu naraz?
- 22.4.2025 - 9:43
- +1
- rasti_assez
- Nehra tu istu sutaz naraz.Vitaz Maxa ligy hra baraz, ktora je uz extraligova sutaz, neviem co je na tom tazke na pochopenie.
- 22.4.2025 - 12:01
- 0
- Fandimhokeju
- Neviem odkiaľ to číslo si našiel, ale po prelustrovaní
eliteprospect je na súčasných súpiskách českých mužstiev okolo 90 importov.
Nie je tam zarátaná medziročná fluktuácia. Takže nevidím veľký rozdiel medzi našou a českou extraligu, čo sa týka importov. - 21.4.2025 - 19:35
- +1
- rasti_assez
- V sezone 23/24 ich mali 110.Z toho 66 Slovakov.Zaujimave bolo, ze stvrtina vsetkych cudzincov nastupila v menej ako 15 zapasoch.
- 21.4.2025 - 23:34
- 0
- Fandimhokeju
- Oprav si počet Slovákov na 44.
Tu je časť článku.
Nejvíce bylo Slováků (44 hokejistů), následují Kanaďané (24), Finové a Lotyši (11) nebo Američané (10). Ze 102 hráčů v poli pak bylo 66 útočníků. - 22.4.2025 - 2:02
- +1
- rasti_assez
- Opravujem
- 22.4.2025 - 6:35
- 0
- evgeni71
- ty to tu strielaš križom kražom len tak od brucha
- 22.4.2025 - 9:52
- +4
- rasti_assez
- Ked myslis.V kazdom Tvoj debilny smajlik nie je od brucha ale zo srdca, co si vazim.
- 22.4.2025 - 12:07
- 0
- Urpiner17
- Jak kamenicky pri konsolidácii…
- 22.4.2025 - 13:36
- +1
- rasti_assez
- Tak to bude asi nejak.Len neviem ci si skutocny clovek alebo umela inteligencia.Aj ked v tvojom pripade by som sa skor priklanal ku opaku.Cize skutocny idiotizmus.
- 22.4.2025 - 20:33
- 0
- bigi
- aj realne ich bolo 77 alebo je to len tych co beru za cudzincov, lebo to je dost podstatny rozdiel
- 22.4.2025 - 7:26
- +1
- axxel
- Aitokalio, Grigals
Tourigny - Miller
Gildon - Bourque
MacKinnon - Halbert
Cotton - Chicoine
Ortega - Cracknell - Calof
Ahl - Pollock - Jaskelainnen
Kestner - Ford - Jackson
Avtsin - Boucher - Josling
Tento tím by vyhral ligu
- 21.4.2025 - 10:29
- +13
- VszKE
- Mohli spraviť niečo ako Allstar zápas Slováci proti Cudzincom.
- 21.4.2025 - 10:34
- +8
- SmrtkaBA
- Bucek-Petras-Mikus
Mezei-Rosandic
Janus dalej neviem uz vzdavam sa - 21.4.2025 - 10:54
- +4
- axxel
- Rabčan, Janus
Rosandic - Vitalos
Romanak - Žiak
Mezei - Bodak
Turan - Beno
Bucek - Cederle - Lacka
Kukuča - Pobezal - Hecl
Petras - Balaz - Faith
Takac - Havrila - Rapac - 21.4.2025 - 11:00
- +1
- Big brother
- Strašné fakt
- 21.4.2025 - 11:10
- +6
- VSS Košice
- bo ty si napisal , nestrapnuj sa aspon dnes uz všetci vedie , ze sa hokeju nerozumies
Matus v aktualnej forme v pohode ... - 21.4.2025 - 12:00
- +14
- Big brother
-
- 21.4.2025 - 13:02
- 0
- Big brother
- Lukošíka namiesto Havrilu.
- 21.4.2025 - 13:04
- 0
- axxel
- Ty ako hokejový odborník by si mal vedieť, že Lukosik nie je center
- 21.4.2025 - 13:12
- +3
- Big brother
- To nevadí, na centra dáme Kukuču.
- 21.4.2025 - 13:17
- 0
- Big brother
- Ale chýbajú mi tam aj Tkáč, či Bubela, tí sú tiež lepší ako Havrila.
- 21.4.2025 - 13:19
- 0
- axxel
- No ale ved ty si to vyskladaj ako chceš, ja nevravím, že je to najlepšia zostava zo Slovákov... není tam ani Kudrna, Mikus, Zuzin hoci by tam mohli byt ... a Kukuča tiež nie je center
- 21.4.2025 - 13:31
- +1
- Big brother
- Neni, ale vedel by ho zahrať. Ako mladý hrával centra.
- 21.4.2025 - 13:39
- 0
- Big brother
- Ale každopádne tá slovenska zostava by bola značne slabšia ako legionárska.
- 21.4.2025 - 13:41
- +1
- Big brother
- Práveže mám Košice rád
- 21.4.2025 - 13:01
- 0
- rudomodry
- Janus, Rabčan
Rosandič - Žiak
Vitáloš - Stacha
Beňo - Michalčin
Korenčík
Takáč - Hrnka - Buček
Hecl - Chovan - Bakoš
Lacka - Čederle - Faith
Rapáč - Mikúš - Zuzin
Najväčší problém vidím v obrane ako takej a v útoku na pozícii centra. Tam máme v lige veľa priemerných centrov, ale nikoho, kto by vyslovene sedel do prvej, alebo druhej formácie. Myslím, že tento tím by veľa gólov dával, no rovnako tak aj veľa dostával a v takej Českej extralige by bojoval na hranici postupu do predkola play-off. - 21.4.2025 - 11:06
- +3
- J4kuubbb
- Pre mňa je ešte horšie, že si neviem predstaviť žiadneho slovenského hráča z nasej ligy na MS(možno takac a samozrejme goliana)
- 21.4.2025 - 12:10
- +7
- mikiworm
- Na webe kde som písal o tímoch základnej časti ľudia hlasovali takto za slovenský tím. Samozrejme nejaké zmeny by tam mohli byť, ale takto hlasovali desiatky respondentov.
Rabčan, Riečický
Rosandic - Drgoň
Kotvan - Žiak
Stacha - Michalčin
Romaňák - Turan
Buček - Faith - Mikúš
Petráš - Čederle - Bakoš
Takáč - Chovan - Lacka
Kukuča - Bubela - Rapáč - 21.4.2025 - 14:12
- +1
- MV
- Bucek-Kudrna-Krivosik
Turan-Rosandic
Bakos-Takac-Hecl
Bodak-Ziak
Faith-Cederle-Lacka
Vitalos-Stacha
Mikus-Rapac-Pobezal
Capos-Lisy
Tkac, Krajcovic
- 22.4.2025 - 11:58
- +1
- MV
- Janus, Rabcan
- 22.4.2025 - 12:00
- 0
- axxel
- Finale neviem ... ale semifinále mi táto zostava mala dať
- 21.4.2025 - 10:45
- 0
- SmrtkaBA
- Hrali by o zachranu, lebo nemaju 4tu patku ako tradicne Slovenska repre.
- 21.4.2025 - 10:57
- +4
- Kopcansky Palachar
- Finale v ceskej Maxa lige ano. V extralige by sa topili niekde u dna tabulky a boli by radi ak by sa vyhli barazi.
- 21.4.2025 - 11:12
- +8
- Crash
- Prosim ta daj si dole ruzove okuliare. Ten tim by v Cesku hral tam o zachranu v Maxe lige a nie v extralige. Niekde s Prostejovom. A samozrejme nasu extraligu by preleteli bez prehry. Snad som nas hokej dostatocne zhodil, ak nie, hlboko sa ospravedlnujem
- 21.4.2025 - 16:10
- +3
- dominator97
- a preto chodia legionari z nasej ligy do tej ceskej...
- 21.4.2025 - 16:14
- 0
- Crash
-
ja nerozumiem nikdy tym reciam. Ano je ta liga lepsia nikto to nikdy nespochyboval ani nebude v zivote som nepocul necital nazor ze by si niekto myslel daco ine ale preboha trocha triezveho uvazovania. Naco je toto dobre
- 21.4.2025 - 16:25
- +2
- SmrtkaBA
- Nehodi sa do koncepcie trenerov
- 21.4.2025 - 10:56
- +4
- Masalskis
- Neuvažuje sa obmedzenie aspoň na 6 kusov na zápas?
Platy tu legionári majú lepšie ako v delke, nebolo by rozumnejšie zaplatiť našich hráčov z čiech namiesto legionárov? Prípadne z delky alebo druhej švédskej ligy? - 21.4.2025 - 12:41
- 0
- Big brother
- Nebolo. Lebo určitú skupinu slovákov v čiech aj tak neudržiš a tá slabšia skupina zas spravidla nedosahuje takú kvalitu ako legionári
- 21.4.2025 - 13:05
- +2
- topska
- To o tych platoch a del nie je uplne pravda. Samozrejme ze su tam kluby ktore nemaju az take podmienky ale porovnavame ich s top hracmi u nas a ich podmienkami...My to co dostavaju top legionari v DEL nezaplatime ani nahodou.
- 21.4.2025 - 13:23
- +5
- Analytix
- Mozem potvrdit, mne tolko nikto neponukol 😉
- 21.4.2025 - 15:07
- +1
- Masalskis
- Topska nepísal som o tip legionárov v z Delky skôr taký priemerný legionársky plat.
Pozrite posledné sezóny sa občas podarí aj kvalitný Slovak ( Záborský, Panik, Bakoš...)
Tento model je dlhodobo neudržateľný.
Ak chceme zastaviť exodus mladých do zahraničia musia vidieť možnosť hrať za kluby na Slovensku.
Práveže že hráči ako Šimon Nemec alebo Juraj Slavkovský by práveže zdvíhali úroveň ligy.
Tomáš Pobezal mal jednoznačne pasáže cez sezónu kedy bol lepší ako niektorí legionári. ( Hlavne do decembra)
- 21.4.2025 - 19:08
- +2
- Big brother
- Lenže kluby nemajú nejakú veľkú vôlu udržať mladíkov doma a niekedy keď aj tá vôla je, tak aj sa rozhodnú mladí odísť. Z Trenčína posledné prípady Honzek, Tomík. Obaja mali isté miesto v základnej zostave a aj dobrý ice-time by mali v tej sezóne, ale jednoducho chceli byť v tej draftovej sezóne v zámorskej juniorke. Snáď sa niekedy dožijeme zmeny a takéto talenty budú zostávať doma aj v tej draftovej sezóne, mňa by to len potešilo.
- 21.4.2025 - 20:14
- 0
- Masalskis
- Tomik odchádza? Čo Golier?
- 22.4.2025 - 6:36
- 0
- Big brother
- Tak podľa mňa Tomík pôjde do WHL. S Goljerom podpísali zmluvu, tak predpokladám, že by mohol hrávať za áčko Dukly.
- 22.4.2025 - 17:29
- 0
- Big brother
- Nie, ja píšem celkovo, našich som spomenul, lebo to sledujem najviac. Neviem ako to bolo napr. so Strakom v Poprade. Ono ten zásadnejší problém je však to, že kluby ani tú vôlu udržať mladý talent doma (s tým, že hráčovi dajú najavo, že ho chcú zapracovať do áčka) zväčšia nemajú. Keby ju majú, tak by sa nejaký na to chytili. Ty si celkom nepochopila na čo narážam, ale keď si spravíš trochu čas, tak zistíš tú históriu odchodov talentov do zámorskej juniorky, v akom veku, z akých klubov. Vela veci potom pochopíš.
- 22.4.2025 - 17:38
- 0
- hefky
- Ten exodus už ale začína na základnej škole. Všetko schopné utečie z tohoto marazmu preč. Slabá práca s mládežou,protekcie, slabá dorasteneckej liga, slabá juniorská liga, minimálna šanca dostať sa do hry v extralige a prvá liga nepripravena na prechod chlapcov do mužského hokeja
- 22.4.2025 - 21:46
- 0
- 17BB
- Treba sa venovať mladým hráčom a dať im viac priestoru. Starých harcovníkov už na kus koláča nenalákaš. Ja som za menší počet legionárov, kľudne aj pod 5 a povinné aspoň 3-4 mladíci. Pre 12 tímov by to bolo cca 36-48 kusov mladých pušiek.
- 21.4.2025 - 13:26
- +2
- mikiworm
- Tak to je veľmi individuálne či chceme zvyšovať kvalitu ligy alebo počet mladíkov. Môžeme vidieť, že existujú hráči ako Cracknell, ktorí tú kvalitu zvýšia výrazne. Keď by sme znížili počet legio napr. zo 7 na 5, liga neskutočne utrpí, pretože nenájdeš 24 tak dobrých Slovákov, ktorí by prišli hrať do našej ligy. Zároveň ak by si ich nahradil mladíkmi, tiež to zníži na kvalite ligy.
- 21.4.2025 - 13:38
- +3
- 17BB
- Ja si skôr myslím, že by sa zvýšila konkurencia medzi cudzincami, lebo teraz tu hrá hocikto, z hocikadiaľ. A výsledok je práve Nové Zámky, ja som za to nech si tu legionári, ale ich počet lige škodí rovnako po hokejovej stránke ako aj po finančnej. Takže volím kvalitu pred kvantitou.
- 21.4.2025 - 13:53
- +1
- rasticek
- Akým spôsobom legionári škodia lige po finančnej stránke?
A akým spôsobom po hokejovej?
- 21.4.2025 - 14:14
- +3
- 17BB
- Po finančnej sú drahší ako naši hráči. Po hokejovej - legionár sa neobetuje pre tím tak, ako slovenský hráč. Pre neho to až tak veľa neznamená. Oni si sem prišli zbierať body, aby sa posunuli ďalej do lepších súťaži. Čiže góly áno, zbierať body tiež, ale obrana už pokulháva. To nie je moja múdrosť, to ti povie väčšina odborníkov v podcastoch. Stačí si ich pár vypočuť. Tie financie, ktoré sa investujú cca 10 legionárov na klub, by sa mohli investovať do mladíkov a za pár rokov sa nám to vráti. Čiže legionár != Kvalita, Legionár == väčšia finančná záťaž pre klub. Môžeš so mnou súhlasiť alebo aj nie. Takto to vidím ja a aj mnoho hokejových odborníkov.
- 21.4.2025 - 14:26
- 0
- Big brother
- Ja nesúhlasím. Ako som písal vyššie, kluby majú určité budget a ten zostane. Keď píšeš, že legionárom ide len o body, tak k toľko...legionári sem spravidla idú preto, aby bodovali..
a to či si zoberú hráčov, ktorí sa vedia aj obetovať pre tím alebo nie, tak to už je o šikovnosti manažérov. Je úplne jasné, že legionári tu kvalitu tímu dosť zvyšujú a to, že majú väčšie peniaze ako domáci je opodstatnené. - 21.4.2025 - 14:37
- +1
- KrebsKandidat
- Áno, a slovenskí hráči by nepýtali väčšie platy vzhladom k tomu, že nastúpiť musia. Naviac by to zvýhodnovalo bohatšie kluby.
- 22.4.2025 - 9:47
- 0
- Big brother
- Ja úplne nesúhlasím. Podľa mňa konkurencia medzi cudzincami už je veľká a nie je tu moc cudzincov, ktorí patria do priemeru ligy. Čo sa týka finančnej stránky, tak ti nijako neškodí, lebo keby sa zníži počet cudzincov napr. na 4, tak kluby by aj tak mali budget rovnaký, začali by skôr slovákov preplácať a to aj takých, ktorí si to moc nezaslúžia.
- 21.4.2025 - 14:32
- +1
- 17BB
- Môže sa stať aj to s preplácanie Slovákov, preto vravím investujeme do mládeže, do budúcnosti. Nežime stále len prítomnosťou a aktuálnym hokejovým výkonom. Čo sa týka finančnej stránky, stačí si prečítať názor majiteľa klubu Nové Zámky, ktorý sám povedal, že už min. 4 roky vedel, že po finančnej stránke nebudú schopné konkurovať väčším tímom. Takže ak to neškodí hokeju, tak potom opravujem pre niektoré kluby je to likvidačné.
- 21.4.2025 - 14:40
- +2
- Big brother
- Lenže bohužiaľ aj tak 90% klubov nemá záujem investovať do mladeže, pri znížením počtu legionárov aj tak budú peniaze vrážat do skúsenejších slovákov. Ale ako tvoja myšlienka je dobrá, len myslím, že funkcionári takéto zmýšľanie žiaľ nemajú.
- 21.4.2025 - 14:47
- +1
- 17BB
- To už samozrejme bude na tímoch ako sa rozhodnú. Ja by som len dal ako pravidlo, že každý tím by musel dať povinne minutáž a priestor minimálne 3-4 mladíkom. Proste majme kvalitných pár legionárov (dobre zaplatených),ktorí nám určia kvalitu, dorovnajme to prevažne našími hráčmi, pri ktorých nám budú vyrastať perspektívni mladíci. Inak dík za pokec Big brother aspoň mám pohľad aj z druhej strany.
- 21.4.2025 - 15:06
- +2
- Aasen36
- Amen: KVALITNÝCH legionárov.
Nie šedý priemer. - 21.4.2025 - 21:00
- +1
- bigi
- ako po financnej, rozved to. lebo prave limity na legionarov tlacia nahor platy slovakov, kde primerny slovak si moze pytat ako najvacsia hviezda ligy, a ked ho vyhodia na druhy den ma zmluvu v inym klube extraligy. kedze ich je malo a kluby ich potrebuju X vdaka limitom na legionarov
- 22.4.2025 - 8:16
- +3
- Mikulášan
- A liga je teraz kvalitná?
liga je slabá a tak je absolútne jedno, či sa budem chodiť pozerat na slabú ligu so 7 legio alebo sa budem chodit pozerat na slabu ligu s 5 legio a v pluse budem mať 20 miest pre mladíkov, ktorí aspon obohatia SVK hokej. A plus to môže byť niekto, koho poznám a budem o to radšej chodiť fandiť na hokej niekomu, koho stretnem vo svojom meste aj o rok, dva či desať. Či už mu tá kariéra sa zadarí, alebo nie. Tak už chodte do zadnice s tou vašou kvalitnou ligou, na ktorú vraj teraz chodíme.
je to na smiech.
- 22.4.2025 - 9:18
- +2
- hefky
- Ja pamätám ze v Poprade bola 4patka grátis juniorka a hokej nijako neutrpel
- 22.4.2025 - 21:48
- 0
- Athotis
- 36-48 mladých pusiek zoberies odklial? ci pojde hrat extraligu kazdy co vie stat na korculiach?
- 21.4.2025 - 19:12
- +6
- 17BB
- Ta hádam ich na to malé Slovensko máme aspoň toľko po kluboch. Či? Však dnes sa už vie každý korčuľovať.
- 21.4.2025 - 23:07
- 0
- hefky
- Keď budu hráči cítiť ze je šanca hrať extraligu tak nebudú utekať pri prvej príležitosti. Nitra v podstate ukazuje ako sa to dá urobiť
- 22.4.2025 - 21:52
- 0
- HKSPARTAKfans
- A práve tento veľký počet cudzincov zničil Slovenský hráčsky trh. Sú tu výhovorky, že Slovákov je málo. Preto cudzinci. Ale Slovákov je málo preto, že sú tu cudzinci. Hráčsky trh sa obnoviť dá. Ale treba osekať cudzincov. Treba povyťahovať do seniorského hokeja hráčov z junioriek. Tri sezony a hráčsky trh bude celkom dobre obnovený. Všetko sa dá, len sa musí chcieť. Nech sa trebars aj tri sezony nezostupuje z extraligy. Ale treba obnoviť hráčsky trh. Toto už je nevyhnutnosť.
- 21.4.2025 - 13:43
- +8
- Lubino14
- moj nazor je taky , ze by bolo dobre poriesit nejaky ekvivalent aj pre mladasov v kazdom klube. dajme tomu dvoch troch a ustanovit , ze musia mat urcitu minutaz v kazdom zapase , aby nam neusla uz aj tak polopotopena lod co sa tyka vychovy mladeze a presunu medzi stabilne acko. neverim , ze by sa toto nedalo poriesit aj na ukor minus jeden cudzinec ako teraz.
- 21.4.2025 - 13:45
- +2
- MojNazor
- 131 cudzincov 🤦♂️: Ked to preratame tak je to 6 mužstiev 🤦♂️. Polovica ligy. Cesta k totalnemu upadku SK hokeja
- 21.4.2025 - 14:47
- +5
- Analytix
- Polovica ligy je trochu zjednoduseny pohlad. Ta informacia skresluje, ak nie je interpretovana spravne. Viaceri tu odohrali len cast sezony,
myslim ze v ziadnom momente tu nebolo naraz dost legionarov na 6 muzstiev. Napr. v Slovane boli okrem inych aj Shutov, Ortega, Pereskokov - vsetci traja sa tu zohriali len chvilu. - 21.4.2025 - 15:14
- +3
- DocentMladsi
- co sacto tu riesi? je to profesionalna liga tak nech si kluby zozenu peniaze a nie len vyplakavat ako ich nemaju ale ani to im nebrani platit vela priemernym hracom alebo vyhadzovat a brat novych ako na kolotoci atakdalej a najlepsie vyplakavat ako im stat neda
tiez milujem plac nad tym ze nemozu davat sancu mladym lebo musia platit starych aby nevypadli, tak v prvom rade titul/zostup je sutazivost a to je korenie sportu a ked chcu robit profi sport tak nemozu byt zaroven vychovnou stanicou, cielom extraligovych klubov ani nema byt vychovavat hracov pre repre ale jedinym cielom ma byt titul
- 21.4.2025 - 14:54
- +2
- Big brother
- Veľmi si to zjednodušil, toto je však rozsiahlejšia téma, ono to nie je ani tak o výchove mladých hráčov, ale skôr o ich zapracovaní. Ale ty si ukázal tú našu mentalitu, ktorá je zvlášť v tejto dobe nesprávna. My by sme si mali brať skôr inšpiráciu zo Švédska, či Fínska, tam do áčka zarpacuvaju hráčov o ktorých aj tak vedia, že čoskoro odídu za more. To čo si vlastne napísal, je z časti vysvetlenie preto sme tam kde sme
- 21.4.2025 - 15:14
- +2
- patuso
- Trenčin: Za Duklu nastupil tuto sezonu este za Bokrosa Čech Radim Matuš
- 21.4.2025 - 16:05
- 0
- Big brother
- Nie, možno v príprave.
- 21.4.2025 - 16:14
- 0
- MarekTn
- Ale to v priprave
- 21.4.2025 - 16:17
- 0
- mikiworm
- Celkovo nastúpilo do tejto sezóny Tipos Extraligy podľa mojich štatistík 482 hráčov, z toho mám pocit, že bolo až 134 cudzincov - podľa EP až 140 (hráčov ako Karol Csanyi, Albert Michnáč a Adam Varga som nevedel kde zaradiť). Vychádza to tak na približne 27,8% cudzincov, kde sa počítajú aj Česi. Keď by som to porovnal s ligami na našej úrovni (využívam rebríček od Puck Empire), tak DEL (195/384 - 50,78% cudzincov), Hockey Allsvenskan - druhá švédska (106/481 - 22,04% cudzincov), ECHL (72/1100 - 6,55% mimo Kanady a USA), VHL - druhá ruská (48/1214 - 3,95%), EIHL (181/270 - 67,04% cudzincov) a SL - druhá švajčiarska(75/361 - 20,78% cudzincov). Na ICEHL som nepozeral, ale percento importov je vyššie ako u nás. Tie čísla sú podľa eliteprospects.com
- 21.4.2025 - 16:42
- +1
- Wabbitt
- Barz vela ich tu je
- 21.4.2025 - 17:49
- 0
- martin_aston
- Importi zvyšujú úroveň ligy. Inak by tu neboli. To je fakt.
Viac mladých hráčov v lige znamená viac skúseností a lepší rozvoj talentu.
Tak prečo nenaviazať počet legionárov na počet mladých hráčov v zápase? Pomer 2:1,3:1? - 21.4.2025 - 22:45
- +2
- servac78
- Porovnavat sa s Ceskom, Svedskom, Finskom, Kanada atd. : Kanada, Cesko, Svedsko, USA maju cez 100 000 registrovanych hokejistov. Rusi, Fini, Nemci, Svajciari su tiez uplne niekde inde. Japonci, Francuzi maju takmer dva krat tolko hokejistov ako Slovensko !!!
Slovensko sa moze porovnavat S Rakuskom, VB, Bielorusko, Polskom atd....Ono je to zazrak ze sa drzime na tej urovni ako sme.
A nemusime sa bavit ake peniaze sa tocia v muzskom profesionalnom hokeji na zapad od nas.
Takze je tu uplne jednoduche riesenie. Ak chceme mat viac kvalitnych slovenskych hracov v nasej lige tak sa musia zacat tocit vacsie peniaze v lige. Je to jednoducho profesionalna sutaz a peniaze su tu preto najdolezitejsi faktor. Kopec hracov by sa vratilo napriklad z Ciech. A treba prestat kecat a zacat poriadne robit s deckami nech nam rastie zakladna hokejistov, nech je z coho potom vyberat.
Znizenie poctu legionarskych miest prinesie jednoznacne znizenie kvality sutaze. - 22.4.2025 - 7:37
- 0
- Fandimhokeju
- Ešte existuje, ale v podstate nepriechodné riešenie, ktoré navýši kvalitu a to zníženie počtu mužstiev na 10.Mne osobne by sa to tiež nepáčilo.
- 22.4.2025 - 8:20
- 0
- martin_aston
- Dovolím si zľahka oponovať. Základné faktory sú 2. Základňa a kvalita práce.
1. Základňa je dôležitá, lebo zvyšuje šancu na talent. Sama o sebe však nestačí, Švédi majú niečo cez 60k, Česi cez 120k registrovaných hráčov. My okolo 10k. Asi sa zhodneme, že Česi nie sú 12x lepší ako my alebo 2x lepší ako Švédi.
2, kvalita práce. Tam dlhodobo zaostávame za špicou. Keby to tak nebolo, nemali by sme rastúci podiel zahraničných trénerov. Prečo je to tak, neviem. Určite hrá rolu základňa (väčšia základňa vyžaduje viac trénerov, skôr sa tak nájdu aj šikovní tréneri), peniaze (kto má viac peňazí, pritiahne viac trénerského talentu a vie ho lepšie rozvíjať), mentalita tej-ktorej národnosti, dôležitosť hokeja v spoločnosti.
Len, iba základňou to naozaj nebude (to by nás Francúzi bili ako žito). - 22.4.2025 - 12:07
- 0
- Mato-Mi
- Ten pocet registrovanych hokejistov v Cesku vznikol z dovodu, ze tam evidovali aj tych, ktori sice mali preukazy, ale aktivne hokej nehravaju. Realne cislo bude niekde medzi 30-40k.
- 22.4.2025 - 12:14
- 0
- martin_aston
- Ďakujem za info. Zdal sa mi ten oficiálny počet registrovaných hráčov v CZ riadny. Ale pointa ostáva rovnaká. Nie je všetko veľkosť základne, pretože ani Kanaďania nie sú 6x, ani Američania 5x lepší ako napríklad Rusi.
Veľká základňa veľa veciam pomôže, ale sama o sebe nestačí. - 23.4.2025 - 19:48
- 0
- SvDTn
- Ale ono to ide aj prirodzene: Budem písať, čo som túto sezónu videl v Dukle - legionárov sme tu mali v pomere to, čo dokážeme zaplatiť a čo je ochotné sem prísť v podstate fajn. Ukázal sa Josling či Grigals, predtým Ahl, ale vždy je to tak 50/50 - polovica dobre, polovicu by sme vymenili. Dukla zároveň dala šancu aj mladým a aj ich stavala, takže to nebolo, že by hrali legionári na úkor mladých. Zároveň som si pozrel pár zápasov na prelome ZČ a PO aj iných klubov a videl som, že tieto kluby v niektorých prípadoch radšej nechali miesto určené mladíkom prázdne, ako niekomu dať šancu - takže naozaj pomôže lige robiť priestor len Slovákom? Vždy bude vyššie klub, čo má väčší rozpočet a to preto, že buď zaplatí legionára alebo si bude môcť dovoliť zaplatiť kvalitnejšieho Slováka a zobrať ho inému klubu. Je prirodzené, že už CZ liga je aj pre mladíkov lepšia ak sa chcú ukázať, nehovoriac o ligách vo SWE a pod a tak už keď tu takýto mladík ostane 2-3 sezóny, je to super. Priemernejší zostanú tak či tak, prípadne sa vrátia a túto možnosť môžu mať vždy..
- 22.4.2025 - 8:41
- +1
- Zmrzlina
- KE v tejto štatistike najlepšie: koho si vytipovali, toho si nechali na celú sezónu
- 22.4.2025 - 13:23
- 0
- hokejmladezPP
- Je čas prestať riešiť, kto sa kde narodil a nech sa každý klub zachová, ako uzná za vhodné. Nech kludne Luptak nasadi 20 američanov, ak si myslí, že mu to prinesie úspech a fanúšikov.
Liga nie je charita a mala by byť dobrým biznisom pre kluby a dobrou zábavou pre fanúšikov. To sa nedá, keď bude mirko dávať limity a zákazy. Najvyššia profesionálna liga nemá za úlohu vychovávať mladých hráčov ani vychovávať hráčov do reprezentácie. Má zabávať fanúšikov jednotlivých klubov a ponúknuť čo najlepší hokej. Keď budeme riešiť miesta narodenia jednotlivých hráčov, tak sa kvalita ligy nezlepší.
Keď sa zrušia limity a kvóty, tak aj tak budú kluby dávať priestor domácim a odchovancom, lebo ved bez nich by to nebolo to spravne DNA klubu a fanusikovia predsa aj tak chcú hráčov, ktorých poznajú a ktorí hrajú za klub dlhé roky. Nebál by som sa toho. Zrazu by priemerní Slováci nemohloi pátať také vysoké platy - lebo tu je výška platov problém, nie pri lacných Kanaďanov a Amaričanov - tí až na výnimky nehrajú za premrštené sumy. Lebo odkiaľ majú kluby zohnať 15-16 aspoň priemerných Slovákov, keď ich na trhu niet? Jedine tak, že im ponúknuť vyššie sumy, aj keď stále za málo muziky.
Trh by ukázal, aké platy sú adekvátne a nie zásahy zväzu. - 22.4.2025 - 13:59
- +1
- Big brother
- Tak zrušenie limitu cudzincov by bola tá najväčšia hovadina
Limit pre cudzincov aspoň tlačí na kluby, aby podpísali čo najlepších.
- 22.4.2025 - 17:25
- 0
- Janci24
- Už som to tu písal x-krát: liga musí ísť na 10 mužstiev, to je maximum! Futbal takisto! Kto to nevidí, tak je slepý. 12 mužstiev neuživíme..
- 22.4.2025 - 15:25
- 0
- Big brother
- Ako kto ich neuživí? Veď aj v prvej lige teraz Prešov celkom pekne žije.
- 22.4.2025 - 17:22
- 0
- Zmrzlina
- Otázka znie: dokedy?
- 22.4.2025 - 17:32
- 0
- Janci24
- BB, dobre vieš ako to myslím.. Keď nie, rozmením to na drobné: treba zúžiť kvalitu na 10 tímov, som presvedčený, že sa liga skvalitní. Tým pádom sa skvalitní aj 1. liga.. Myslel som to hlavne tak, že máme málo kvalitných Slovákov na 12 mužstiev. Legionárov by som dal na 6.. Kto by uvažoval nad neobmedzeným počas legionárov, tak je hlúpy, pretože by to znamenalo ešte väčší úbytok slovenských hráčov. Viď Poľsko.
- 22.4.2025 - 17:33
- +1
- Big brother
- Podľa mňa by sa tá liga neskvalitnila, ono v tých posledných sezónach aj tie 11-12-tímy vedeli hrať vyrovnané partie s tímami z prvej polovici tabulky (až na Zámky, tie prepadli). A hlavne podľa mňa by to bola väčšia nuda, ja si myslím, že 12 je optimálny počet. Ale ok, vec názoru.
- 22.4.2025 - 17:42
- 0
- AryaStark
- Tak veľmi zaujímavá diskusia.
Ak môžem dám aj svoj názor.
Za prvé ma teší,že v tejto sezóne tu hralo osem čechov.
Nie ,nemám problém s čechmi.
Som rád,že nám druhotriedni a treťotriedni češi nezahlcujú ligu.
Už to je posun k lepšiemu v tej ničote.
5,6,7 legionárov v lige?
Kvóta a ice tíme pre mladých hráčov?
Nech sa páči.
Nech má každý klub povinnosť postaviť komplet päťku z hráčov do dvadsať rokov.
Nech im dajú ice tíme 10 min.minimálne.
Nech im dajú 2500€ mesačne v čistom a nech zväz ako riadiaci orgán prispeje 50% na plat hráča.
Nech je ten hráč a vlastne komplet päťka( určite nemusia hrať v jednej päťke) do dvadsať rokov z vlastnej liahne,nech si tie kluby budujú svoj klub.
Dať dnes do placu dvoch troch z vlastnej liahne je utópia.
To čo?
Kto má peňáze tak tú kvôtu splní a zoberie si čerešničky?
Ja som teda laik,ale to ešte nikoho nenapadlo spraviť program pre mladých hráčov?
Toto ti do dvadsiatky garantujeme tu a teraz v našej lige?
Ale to chce od klubov farmy,lebo kvantita je,ale kvalita a vlastne už priemer uteká v pätnástich preč.
Toto však vidím tak na desať pätnásť rokov vrátnosti,ak by sme akýkolvek program pre hráčov do dvadsať spustili už zajtra.
Vyhrážky úteky do iných repre,striktné nasadzovanie "domácich" hráčov sa tu objavujú viac ako je zdravé a chceme v diskusii teraz nahrádzať tak potrebných legionárov zrazu juniormi.
Kde ich teraz zobrať?
A hlavne z vlastných zdrojov?
Ja som za,ale nech tu majú tí chalani a rodičia istotu,že ak tu chalan zostane ,tak ak sa dokáže presadiť tak nebude len musieť ,ale bude aj môcť.
- 22.4.2025 - 20:32
- 0
- braniiislav
- Ty by si z toho urobil socializmus, s kvótami, limit mi a miestami pre každého a všetci si budú rovni a budú mať šancu a Bla-bla. Ale hokejové kluby sú firmy, ktoré majú zarábať a nemôže ich niekto takto zaviazať. Ako blízko sme boli k súkromnej lige bez zväzu aj kvôli oveľa menším problémom. Rodičia nemôžu mať predsa istotu, to je profesionálny šport a nie krúžkov činnosť, čo oni robia.
- 23.4.2025 - 7:28
- 0
- AryaStark
- Prepáč,že na tvoj príspevok reagujem neskôr.
Podľa mňa si tento môj názor uchopila nesprávne.
Ono toto je čaro diskusie na internete.
Možno ak by sme sa bavili reálne medzi sebou tak by sme to vedeli uhrať do normálneho pochopenia.
Reagoval som na margo diskusie.
Reagoval som v rámci diskusie na zníženie počtu legionárov.
Som laik so sedliackým rozumom a prišlo mi to ,čo som napísal práve veľmi demokratické.
Ak je zväz zdravý ,tak takéto niečo by sa dalo finančne utiahnúť.
Projekt 18 v prvej lige je minimálne nevýrazný.
Degraduje chlapcov do role štatistov.
Nikomu sa nič nepáči .
Veľa legionárov zle je.
Málo mladých ešte horšie.
Goliana tu hejtujete šesť rokov v kuse.
Ako teda s tou mládežou?
Asi sa vylial u z vajca.
Žiadna trpezlivosť,ak mu nejde tak tlačenka a mal tam byť ten a ten.
Ja som dal aspoň názor,ktorý mi ako laikovi príde normálny.
Ale to by chcelo trpezlivosť a čas.
Na to sme tu nie stavaný.
B,C kategória nám bude svedčať.
A práve preto,že mladí chalani doslova v útlom veku strácajú kontakt so Slovenskom.
Darmo im budeme hovoriť niečo o hrdosti.
Musíš tu tu a teraz udržať aj kvantitu,lebo tu bude o päť šesť rokov hrať 8,9,10,11,12.....legionárov v každom mužstve naprieč extraligu.
Kľudne rozprúďme slušnú debatu ako si to kto tu predstavuje.
Sme tu a názor je len názor.
Zdravý a úprimný ak aj od laika má väčšiu hodnotu ako tliachanice. - 23.4.2025 - 17:46
- 0