Diskusia: Konečné rebríčky CSS pre NHL draft 2025
Vstupný draft NHL v roku 2025 môže viacerým slovenským hráčom o niečo priblížiť pôsobenie v tejto súťaži. Slováci nepatria medzi horúcich kandidátov na najvyššie priečky, ale katastrofálny draft bez jediného výberu by sa nemal konať.
Skautingová organizácia CSS zverejnila svoj záverečný zoznam hráčov, ktorí sú podľa ich skautov spôsobilí pre vstupný draft NHL. Oproti januárovému zoznamu nastalo niekoľko zmien. Najskôr sa pozrieme na brankárov. V zozname európskych gólmanov nie je aktuálne žiadne meno. V januári sa tam objavil Michal Prádel, no ten sa už presunul do USA. A zdá sa, že tam zaujal. Jeho meno je v zozname severoamerických brankárov na peknom 3. mieste.
V zozname severoamerických korčuliarov je už tradične viacero hráčov. Ale musíme ich hľadať až od pozície číslo 92, ktorú obsadil útočník Alex Mišiak (USHL). Andreas Straka (QMJHL) si trochu pohoršil, pretože klesol z 82. na 95. pozíciu. Zaujímavá je aj zmena medzi obrancami. Richard Baran (USHL) klesol zo 130. na 145. pozíciu. Luka Radivojevič (USHL) klesol oveľa výraznejšie. V januári bol na 120. pozícii, teraz až na 188. To už sa pohybuje na hranici medzi poslednými pozíciami na drafte a ignorovaním od klubov NHL.
V európskom zozname korčuliarov je najvyššie útočník Ján Chovan. Aj on trochu klesol a to z 12. na 16. pozíciu. Útočník Tomáš Pobežal si pohoršil o 1 miesto (26. -> 27.). Michal Svrček si pôsobením v SHL pomohol, pretože sa posunul zo 69. na 46. pozíciu. Ďalšími hráčmi sú: Matúš Lisý (obranca, 68. -> 73.), Patrik Rusznyák (obranca, 86. -> 77.), Lukáš Tomka (útočník, 61. -> 78.), Samuel Murin (útočník, 54. -> 82.), Alex Zálešák (útočník, 76. -> 129.), Patryk Zubek (obranca , 110. -> 130.), Andrej Zuščák (útočník, 101. -> 137.) a Martin Kalis (útočník, 97. -> 140.).
Novým hráčom je obranca Michal Čapoš, ktorý v januárovom zozname ešte nefiguroval. Teraz je jeho meno na 87. pozícii.
Zo zoznamu vypadol Michal Čunderlík, ktorý bol v januári na 95. mieste.
Podotýkame, že tento zoznam nie je presnou predpoveďou, ako to na drafte bude vyzerať. Výkony na MS 18, prípadne v zámorskom playoff môže hráča posunúť vyššie, ale aj nižšie. A kluby majú svoje vlastné zoznamy, ktoré môžu vyzerať úplne inak.
- VranaKE
- Drzim palce nech sa aspon jeden dostane do top 100
- 16.4.2025 - 11:10
- 0
- Fanusik23
- Pred sezónou sme hovorili minimálne o radivojevičovi a pobežalovi ako kandidátoch na prvé kolo ako je možné že sa tak prepadli?
- 16.4.2025 - 11:15
- 0
- Tomo8ZV
- Su nizki, nie najlepsi korculiari, bez high-end skillu. Nie je tam velmi realna projekcia na NHL karieru.
- 16.4.2025 - 11:18
- +8
- mircoo
- po tom ako sa ukazal Hudson, mozno stupne aj zaujem o malych a rychlych obrancov s dobrou technikou. ale taky prepad Luku som necakal
v nasej repre vypadal ako z inej ligy.
- 16.4.2025 - 11:50
- 0
- Tomo8ZV
- A to je presne ten problem. Nizki hraci musia vykompenzovat fyzicke atributy zrucnostami. Ak by Luka tu rychlost a techniku mal na urovni, ze by bol projektovatelny smerom k NHL, neprepadal by sa. Huston ma vsetky dolezite zrucnosti o pol levela, az level vyssie. Pisal som to podrobnejsie 17.1, preco u Radivojevica nie je prekvapenim jeho prepad.
- 16.4.2025 - 12:03
- +1
- hawkie
- Majo Michalovský by ti oponoval - podľa neho je Luka (doslova) úžasný korčuliar.
- 16.4.2025 - 13:23
- 0
- fabbeN
- Draft mu nastaví zrkadlo. Je jedno čo kto rozpráva
- 16.4.2025 - 15:25
- 0
- Herbert
- To si ako vazne vsetci traja myslite ze Luka je slaby korculiar?
- 16.4.2025 - 15:30
- 0
- emoxx1
- To je tu taký folklór. Už začínam mať dojem, že na Slovensku nevie korčuľovať nikto. Len sa začínam báť či je to fér voči bez urážaky stále ešte malým deckám, kde často krát viem koľko pozornosti venujú práve korčuľovaniu. Snáď to tu nečítajú...
- 16.4.2025 - 15:56
- +2
- fabbeN
- Nie, to sme tu nepovedali, že Luka je slabý korčuliar. Len ho zrovnávame s Hutsonom v kontexte, že ak je hráč nižšieho vzrastu tak tam musí kompenzovať veci kvalitou (korčuliarskou napr.). A tú Luka nemá na úrovni Hutsona.
- 16.4.2025 - 16:09
- 0
- Tomo8ZV
- Nie, ja osobne si myslim, ze Luka je praveze dobry korculiar. Slaby korculiar urcite nie, ale ak by sme tu chceli mat takeho "blazna" ako je viac krat spominany Hutson, to by musel mat Luka este o level lepsie korculovanie a aj ostatne zrucnosti na trochu vyssej urovni, hokejove IQ nestaci. To je to na co poukazujem, nie je to tak, ze by Luka bol zlym hracom, ci zlym prospektom, skor naopak. Proste len nie je vynimocny, je "len" dobry, co samozejme nie je zle smerom k jeho kariere, ktora moze byt a snad aj bude vyborna, ale smerom k NHL kariere to idealne podla mna nie je, co odzrkadluje jeho prepad vsade a na drafte uvidime, ako to teda skutocne vidia skauti, sam som zvedavy. A to je proste ta pointa co sa snazim povedat, u takehoto typu obrancu sa caka, ze bude tvorit hlavne ofenzivu aj v NHL, bude v podstate 4. utocnikom na lade, ale ked tam ti NHL skauti nevidia potencial na tuto rolu a obrannu top 4 a PP1, tak nastava podobny prepad pred draftom a v pripade Luku sa im az tak necudujem, kedze ja tam tiez nevidim vynimocne zrucnosti, aj ked niektore jeho striedania, kedy dokaze puk vyviest z pasma naozaj robia wau efekt, ale potom tam je tiez vela toho zleho, kde prepada, alebo zbytocne dlho drzi puk, uz som to tu rozoberal, da sa to najst v starsich prispevkoch a poukazujem na to skoro celu sezonu. Nechcem byt negativny, kedze Luku mam rad a som rad ze mame konecne nejaky typ takehoto hraca, ale je to bohuzial realita smerom k NHL. A na zaver, ked sa dava priklad Hutsona, tak potom si mozme dat za priklad aj u nasich susedov napriklad taky Tomas Galvas. Galvas je este o nieco lepsi korculiar ako nas Luka, tiez vela krat to robi taky wau efekt, ked jazdi s pukom, podobny styl hry, je o nieco viac dynamicky, hral celu sezonu medzi muzmi a draft ho minuly rok prekvapivo (alebo neprekvapivo?
) minul, aj ked mozno ho zoberu ako overagera teraz, ale tiez sa tam az tak moc projektovat NHL kariera podla mna neda. Kazdopadne nechcem ich porovnavat, Luka je oproti Galvasovi o nejaky kus talentovanejsi o tom sa snad nemusime bavit a draftovany bude, o tom tiez nemam pochybnosti, aj ked o nieco nizsie.
- 16.4.2025 - 16:16
- +3
- PeterLucky
- 20 rokov Slovakom hovoria, ze slabo korculuju a malo trenuju korculovanie a 20 rokov si Slovaci vymyslaju pribehy o tom, ako to tak nie je
Neviem kolko este draftov a medzinarodnych turnajov to musi ukazat.
- 16.4.2025 - 16:23
- +4
- sk.miso.sk
- Ak na silvestra pozerali od druhej tretiny nas zapas proti Kazachstanu na MSJ tak viem si predstavit preco
- 16.4.2025 - 11:59
- +5
- Karolko 15
- kto to hovoril ?
- 16.4.2025 - 23:33
- 0
- Big brother
- Reálne 6-7 by draftom mohli prejsť.
- 16.4.2025 - 11:59
- +1
- theck
- ano ale v nizsich kolach
- 16.4.2025 - 12:40
- +1
- Big brother
- Ano
- 16.4.2025 - 12:49
- 0
- dusan1980
- Absolutne nechapem poziciu Radivojevica ktory vynikal na MS 20 medzi o 2 roky starsimi....Ach jaj
- 16.4.2025 - 13:39
- +1
- Sani
- Tiez sa tomu cudujem, kedze prirodzeny laicky pohlad nabada k tomu, ze ked ide niekto v 16tich na juniorsky sampionat a ani sa tam nestrati, tak je to jasny NHL potencial (z nasich ma napadaju akurat Panik, Cernak, Fehy, Simon Nemec, Slafko)....a zrazu sa s kazdym pribudajucim rokom Luka prepada...nuz, skauti asi vedia co robia a ja tomu nerozumiem
- 16.4.2025 - 14:29
- 0
- Kopcansky Palachar
- Pavel Datsyuk, Daniel Alfredsson, Henrik Zetterberg, Peter Bondra, Bret Hull a mnohi ini po stovke, po 150ke aj vyssie, Lane Hutson - najlepsi hrac /top3 urcite/ draftu ako sa ukazuje, naviac slabsieho rocnika na konci druheho kola z 62. miesta. A to asi len preto, ze skauti pochybovali o vzraste. Nikita Kucherov robi 120 bodove sezony, tiez na konci druheho kola. Prikladov je vela, neda sa predpovedat buducnost. Nechcem zhadzovat ich pracu, nerobia ju zle ani nadarmo ani zadarmo. Ale niekedy sa to proste precenuje. Hlavne pozicie.
Ak bude 5 draftov nasich chalanov z akykolvek pozicii, nebude to zas tak zle. - 16.4.2025 - 15:20
- +1
- Sani
- No ved jasne, ja nerazim tu teoriu ako pise Tomo8ZV na kazdeho druheho hraca, ze je midget a tym padom amen.....o Lukovi sa uz aj pred pol rokom vedelo, ze nebude mat 2 metre, cize ten prepad mozno viac suvisi s nenaplnanim hernych ocakavani v USHL....
- 16.4.2025 - 15:34
- 0
- Tomo8ZV
- Viem, mam tu momentalne tak trochu povest hejtera nizsich hracov pocas tejto sezony. Kazdopadne, ja uprimne budem len rad, ak sa moj realisticky odhad nakoniec nenaplni a ti hraci, ktorym neverim sa v tej NHL nakoniec presadia a ukazu mi, ze som nemal pravdu a naozaj ma prekvapia, teda Radivojevic, Pobezal, Svrcek a pod. Predsa len, kazdy Slovak v NHL bude plusom pri nasej mizerii. A ak sa tak naozaj za par rokov stane, kludne teba, alebo aj kohokolvek, kto so mnou nesuhlasi a diskutoval tu so mnou o tychto hracoch pozvem na pivo, popripade nejaky nealko drink a chlapsky uznam ze som sa mylil, nemam s tym problem.
- 16.4.2025 - 16:41
- 0
- roa
- Len ostaň realistom, svetlá budúcnosť nech sa maľuje sama.
- 16.4.2025 - 17:48
- +1
- Sani
- Aby nedoslo k nedorozumeniu, tak ja netvrdim, ze tvoje predpovede su mimo, tiez by som bol skor prijemne prekvapeny, keby sa spominani dostali do NHL (kedysi som napr. veril, ze NHL budu hrat: Cehlarik, Reway, Roman, Studenic, Bucek, Knazko, Chromiak).....a zjavne som bol prehnany optimista
Ja len, ze prilis akcentujes na faktor vysky. Najviac pri Petrovskom, ktoreho si snad nenazval inak ako midget a pritom ma 181 cm....takych "midgetov" je v NHL plna prdel... - 16.4.2025 - 18:05
- +1
- Big brother
- Podľa mňa predtým bol vysoko kvôli tomu, že sa v tak mladom veku s takými fyzickými parametrami dostal do seniorského tímu SHL. Keby si tam vybojuje miesto v tejto sezóne a ukázal by, že so slabšími fyzickými parametrami vie hrať proti 100 kilovým chlapom, tak by si pozíciu udržal. Len miesto si nevybojoval a hrá juniorský hokej.
- 16.4.2025 - 19:44
- +1
- Karolko 15
- on nikdy nebol vysoko. Sukromne rankingove organizacie nemozu byt meritko toho ako je hrac vysoko pre draft
- 16.4.2025 - 23:37
- 0
- Big brother
- A čo je meritkom toho?
- 17.4.2025 - 6:31
- 0
- topska
- To nemyslis vazne toto...
- 17.4.2025 - 9:47
- 0
- Masalskis
- Draftom by mohol prejsť Pradel celkom reálne môže byť Slovenska draftová jednotka.
Misiak, straka, u Luku rozhodnú MS18 no verím, že v neskorších kolách ho niekto potiahne.
Z Eú hráčov Pobezal, Chovan, Svrcek, mne sa páči aj Matúš Lisy a Caplos ( u neho výborna výška a nie úplne zlý pohyb) no draft Liseho a Caplosa skôr utopia.
Z overagerov teoretickú šancu v 6-7 kole Baran.
Odhadujem 5 hráčov optimisticky 7 hráčov. Kartami môžu zamiešať aj MS18 pamätáme si ako vystrelil Pekarčik - 16.4.2025 - 13:42
- 0
- poprad73
- Pred rokom sa čakalo ďaleko viac čo týka prvých kôl možno je to aj tim ako sa presadzujú v zámorí 04 a 05 zo slovenska nie všetci napredujú ako sa čakalo
- 16.4.2025 - 16:15
- +1
- pukfan
- Pre mnohých “odborníkov” prichádza vytriezvenie. Žiaľ s najväčšou pravdepodobnosťou sa aj na drafte potvrdia prognózy a Pobežal s Radivojevičom nebudú ani zďaleka našimi “želiezkami”. Verím že týmto dvom nikto netlačil do hlavy počas uplynulých 2-3 rokov kaleráby typu budeš 1-2.kolo. Žiaľ absolútna väčšina slovenských novinárikov a samozvaných internetových skautov opäť raz nepochopila o čom je fyzický vývoj hráča a kedy sa láme chlieb.
- 16.4.2025 - 20:16
- +2
- Tino
- Pobezal: Imho stagnuje, ak v sebe ma potencial napredovat musi urobit nejake tie zmeny.
- 16.4.2025 - 20:43
- 0
- DocentMladsi
- v mojom konecnom rebricku je radivojevic jednotka, pobezal dvojka a OZOGANY trojka
po drafte si mozeme porovnat uspesnost - 16.4.2025 - 20:22
- 0
- pukfan
- Brať vážne tento komentár je trochu ťažšie. Len podotýkám,že Ozogány ma draft až v roku 2027.
- 16.4.2025 - 20:40
- 0
- DocentMladsi
- rovnako ako brat vazne nejaky css rebricek alabo draft ktory stale nemusi nic znamenat
- 17.4.2025 - 18:45
- 0
- Cia
- Podla mojho nazoru a rankingu. Zo zamoria Misiak 4.-5.kolo co je tam nad 80.miesto velmi mala nadej aj ked predpokladam ze Radi si to, ako Satan minuly rok, postrazi a zalezi od sily jeho slova. Z Europy nadejne postavenie pre Chovana podporene ze ako jediny slovak ma pozvanku na Combein ktory organizuje Central scouting podla poziadaviek klubov moj typ 2.kolo Pobezal 4.-5.kolo ti ostatny podla stastia
- 17.4.2025 - 18:32
- 0
- Cia
- Oprava ostatni
- 17.4.2025 - 19:17
- 0