Diskusia: Lídri, skúsenosti, koncovka, chýbalo toho priveľa, pomenoval realitu Országh
Slováci sa do štvťfinále v roku 2025 nepozrú. Na základe doteraz odohraných šiestich zápasov musíme objektívne napísať, že to bude záslužený rezultát. Aj o tom hovoril tréner Vladimír Országh, ktorý po zápase s Lotyšskom odpovedal na otázky viacerých novinárov.
Sľubný vstup do zápasu, napokon však prehra. Ako ste ju videli zo striedačky?
„Prvá tretina bola veľmi dobrá. Chalani boli výborne nastavení. Nechýbali nám šance, mali sme aj tlak. Žiaľ, znova sme sa príliš trápili v koncovke. V druhej tretine sme urobili chyby, inkasovali sme góly a to nás poznačilo. Výkon išiel dole a Lotyši si to postrážili. Aj keď sme mali svetlé momenty, znova sme nedali šance a súper to len kontroloval.“
Tím dal zatiaľ na MS osem gólov. Je tam cítiť absenciu rozdielových hráčov?
„Pokiaľ nebudete dávať góly, tak môžete pracovať koľko chcete. Tomuto tímu sa z pohľadu pracovnej morálky nedá nič vyčítať. Ale keď hráme zápasy na jeden, maximálne dva góly a súper to premieňa, tak jasné, že to upadá. Chýbali nám hráči, ktorí by napríklad aj takéto zápasy dokázali zobrať na seba a zlomiť ich na našu stranu. Či už z presilovky, alebo za rovnovážneho stavu. Chýbala nám kreativita, aj kvalita v zakončení a určite aj skúsenosti.“
Kapitán tímu spomenul, že nie z každého hráča sa vytiahlo maximum. Vy to vidíte ako?
„Chalani chceli a bojovali, znova by som sa vrátil k tej morálke. Niektorí možno hrali aj so zraneniami, o ktorých nechceli hovoriť. Aj to svedčí o dobrej pracovnej morálke tímu. Je to káder, ktorý mal určitú kvalitu. Možno chýbala kreativita, schopnosť zakončiť.“
Ako sa rodilo rozhodnutie o tom, že práve Dalibor Dvorský skončí na tribúne?
„Zvažovali sme všetky aspekty. Vedeli sme, že to bude veľmi fyzický zápas. Vedeli sme o tom, že potrebujeme byť silní v obrane, lebo súper má veľa fyzicky zdatných útočníkov. Dalibor je prvýkrát na MS. Je to pracovitý chlapec, ktorý odohral svojich prvých päť zápasov. Neboli ideálne. Nebudeme si tu sami sebe klamať. Rozhodli sme sa pre iných hráčov. S Daliborom sme o tom hovorili, je to preňho ako NHL a on čaká na šancu. Druhá vec je, že v rozhodujúcich fázach chcete mať lídrov na ľade. Šance aj mali, ale góly nedali.“
Dá sa konkretizovať ešte viac to rozhodnutie?
„On je generačný talent, ktorý má teraz 19 rokov. Je dobre nastavený a viem, že jedného dňa to bude líder národného tímu. Ale nemôžeme dávať chlapca, ktorý zatiaľ nehral na MS a ešte vlani boli len v juniorskej lige, do pozície lídra, ktorý to teraz spasí. Nedorástol ešte do takejto role. Ešte ho to len čaká a v tomto momente mu stále veľa chýba. My sme videli, že sa trápi. Nebol ani v šanciach, mal aj dosť výrazné problémy v obrannom pásme. Musí popracovať na súbojoch. V presilovke ho súperi trochu prečítali, boli tam naňho rýchly prístup. Je to preňho obrovská škola. Ale rola, do ktorej ho média, alebo fanúšikovia pasujú, tam ešte nie je. Hovorili sme o tom s ním a on tomu rozumie. Možno mal niekto predstavu o tom, že keď prídu mladí chlapci z farmy, budú tu dominovať. Ale nedá sa vôbec zrovnávať MS 20 a MS áčka. To je obrovský skok. Ale viem, že o rok-dva budú títo chlapci zase lepší. Tie skúsenosti získané dnes im nikto nezoberie. Budú vedieť, ako sa pripraviť, ako to zvládnuť lepšie. A to nehovorím o rozdieloch malého a veľkého ihriska. Aj teraz bolo cítiť, že im neraz chýba krok.“
Potrebuje sa v reprezentácii znova vzbudiť chuť chodiť na MS, aby nechýbala taká kvantita hráčov?
„Ja si nemyslím, že chalani nemali chuť prísť. Minulý rok bolo Česko, všetci tam chceli byť. Potom prišla olympijská kvalifikácia, 90% hráčov tam bolo. V ďalšej sezóne opäť olympiáda a chalani tam budú chcieť byť. My sme boli úplne rovnakí, ale vtedy nás bolo v NHL 30. Viacerí chalani boli aj dobití. Nedá sa neustále reprezentovať, ja to chápem, ich dôvody sú ľudské a my sme neboli iní. Len pri tej našej kvantite v NHL sa to vždy nejako vyskladalo.“
Naskakovali ste do rozbehnutého vlaku. Čakali ste, že to bude až takto náročné?
„Nemám prečo ľutovať svoje rozhodnutie. Situácia to bola ťažká. Najprv týždeň, potom mesiac. Potom ospravedlnenky. Ale znova zopakujem, že to nie je otázka ochoty, boli to objektívne dôvody. Dal som sa na to a neľutujem. Aj pre mňa to bola škola. Vedeli sme, že s týmto tímom môžeme mať aj problémy. Ale zvládli sme duely so Slovincami a Francúzmi. Škoda tých Rakúšanov, lebo dve tretiny sme mali dominantné. Ale jednoducho to takto dopadlo.“
Rubrika: MS → HokejPortal.sk priamo z MS 2025
- punkreas
- Myslím že má pravdu zo záchranou problém chválabohu nebol a s takým mužstvom sme naviac nemali a dúfam že s tými mladými má tiež pravdu a o 3-4 roky to budú snáď lídri v mancafte
- 19.5.2025 - 2:17
- +6
- MatoZV
- Sorry Vlado... ale v nie neposlednom rade, dokonca podla mna v prvom, chybalo okrem toho co si pomenoval: trener. Proste chlap co vie tym chalanom aj nieco dat nech su v akomkolvek zlozeni. Toto boli stratene MS aj z hladiska rozvoja
- 19.5.2025 - 3:33
- +23
- Urpiner16
- A kde si zabudol Lašáka,Pardavého,Petrovického a nakoniec tú najlepšiu koncovku Frúhaufa?
- 19.5.2025 - 7:13
- +5
- FP-jakubj
- Maslo na hlave majú všetci
- 19.5.2025 - 7:59
- +7
- rogalo
- Plne suhlasim, Vlado na hlavneho trenera (este) nema. Ked som videl jeho motivacne reci v kabine ... Ako sami hraci povedali, nedostali zo seba maximum a to je zial trenerova chyba.
- 19.5.2025 - 7:50
- +9
- 6911
- Výstižné a pravdivé. Takto to je. Žiadne farizejské omáčky.
- 19.5.2025 - 4:16
- +3
- Abdulláh
- Hlavne chybal trener : Lidra so skusenostami ste nechali doma. Studenic.
- 19.5.2025 - 5:00
- +6
- redwings
- Lotyšsko, krajina, v ktorej som niečo prežil. Lotyši majú jasno v civilizačných otázkach a včera mali jasno aj v tom, ako vyhrať zápas! Stále keď sa stretneme, tak sa ma pýtajú,že čo nás Slovákov tak ťahá do Ruska! Bolo mi smutno, keď hráč AHL/KHL zabudne puk, aby potom hráč, ktorý sezónu odohral v Liptovskom Mikuláši dal gól. Neviem co sa stalo, že naši boli psychicky tak dole. Iné tímy mali horších hráčov, ale hrali ďaleko tímovejšie ako my.
- 19.5.2025 - 6:15
- +31
- Bizzaremifo
- Ja s Vladom súhlasím, pomenoval všetko veľmi dobre... na jeho obhajobu, naskočil tam, situácia bola nejasná a časom sa zhoršovala..je to tréner pre repre, len musí aj on dostať nejaký čas a priestor..teraz len hasil situáciu
- 19.5.2025 - 6:21
- +8
- FP-jakubj
- Času mal určite dosť, no ukázal, že nemá gule ani schopnosti
- 19.5.2025 - 8:00
- +6
- Voevoda
- a co viac mal ukazat? co neurobil tak ako mal?
- 19.5.2025 - 14:45
- +1
- MatoZV
- Trenovanie nie je murarcina, ze by Vlado mal pridat a pojde to. Proste je to viac umenie. Chybali lidri? Popri Craigovi sa stali lidri z hracov co lidri nikdy ani neboli. To je trenerstvo. A v neposlednom rade, drihe zistenie je este horsie, Vladov moralny kompas totiz nie je vysoko, ist do toho s hracmi z KHL kym na UA zomieraju deti, dievcata, chlapci, zeny a muzi, nehovori o tom ze toto by mal byt repre trener. Ten totiz okrem toho ze musi byt trochu kuzelnikom, podla mna by mal mat aj nejake hodnoty.
- 19.5.2025 - 17:02
- +5
- Cuco
- Hlavne že urpi hore píše že by to mal byť najlepšie český tréner. Haha. Tak česi majú ďaleko vyšší morálny kompas ako máme my. Aby vôbec sem nejaký zahraničný tréner sem prišiel urobiť si doma hanbu. Do tejto bananovej republiky. Myslím že ako fanúšikovia si príliš veľa myslíme o tomto ako sa sem hrnú tréneri.
- 19.5.2025 - 22:14
- +1
- Fandimhokeju
- Súhlas aj svetovú. My sme boli rovnakí, ale náš bolo v NHL 30.Takže ak 20 ich neprišlo, zranenia, únava, alebo nechuť, tak sa to neriešilo až tak. Teraz, keď z piatich reálne neprídu dvaja, tak je to v očiach novinárov, verejnosti maximálny problém.
- 19.5.2025 - 10:33
- +3
- Fandimhokeju
- Súhlas aj s vetou.
- 19.5.2025 - 11:19
- 0
- roa
- Ja nemám proti Vladovi nič, je to sympatický a slušný človek, ale podľa čoho hodnotíš, že je to tréner pre repre, keď práve teraz na MS neukázal veľa zo svojho trénerského umenia, nič čo by nieslo jeho rukopis či už v taktike, systéme a organizácii hry v reakcii na vývoj zápasu, skrátka ja som to tam nevidel. Samozrejme, spolu s ním sú v tom aj veční asistenti.
- 19.5.2025 - 10:51
- +4
- rastislavke
- Nič to: naturalizovať 2-3 kanaďanov do útoku, 1-2 do obrany a dať tam niekoho na štýl Ceman. Dali by sme kvalitný betón, ale išli by sme vyhrať a nie zbierať skúsenosti. V repre musia byť hotoví hráči. Musia spĺňať nejaké štandardy. Proste strela, rýchlosť, obratnosť. Hráči musia na sebe pracovať, na to sú repre prestávky. Akože tí hráči, ktorí toto nespĺňajú, by nemali byť ani povolávaní. Treba tam hráčov, ktorí sa nepozerajú kto proti nim stojí. Proste tréner povie a oni to dodržujú. U nás je to celé o emóciách, srdiečku a podobných žvástoch. Prázdnu bránu nevieme suverénne zakončiť. Z čoho sme chceli dať gól? 8 gólov v 6tich zápasoch. Horšie sú na tom len slovinci a francúzi.
- 19.5.2025 - 10:58
- +2
- rastislavke
- hotoví: = všetko nad 25 rokov... musia mať v hlave usporiadané, mentálnu odolnosť, ťažké zápasy za sebou, prihrávka, zakončenie, tvrdosť, dôraz, zvládnuté presilovky, oslabovky. My sme mali 4 štvrté formácie.
- 19.5.2025 - 11:01
- +2
- amaskiea
- "hotoví: = všetko nad 25 rokov" - to tu už bolo, aj s vtedy najlepším strelcom KHL napríklad a hrávali sme celé MS po rohoch klziska, tvárou do publika, nádhera...
- 19.5.2025 - 11:09
- +1
- rastislavke
- hotoví: = všetko nad 25 rokov: je to myslené, že keď má hráč nad 25 rokov, očakáva sa, že bude hotoví... Že to nie je hráč, čo sa ide učiť hrať hokej.
- 19.5.2025 - 11:11
- +1
- amaskiea
- učiť nie, ale ani že sa bude "trénovať aj koučovať sám"
- 19.5.2025 - 11:23
- +1
- blaznivyir
- Celý realizačný tím odstúpiť! Odstúpiť! Odstúpiť!
A nech si to ak má Vlado záujem o repre vyskladá sám a taktiež nech dostane tooooľko priestoru ako hentí Fruuuuahaufíky, Pardavíky, Petrovíky a Lašakovie.
Všetci hráči niečo vo svojich kluboch znamenajú a vedia hrať hokej, ale zrazu na MS nie.
Niekde sa stala chyba a niekto musí za to niesť zodpovednosť ak nechceme aby taká situácia bola každý rok. - 19.5.2025 - 6:28
- +14
- snapshot
- kam by isli, ked idu po ruke kamaratovi, ktory rozhoduje o vsetkom?
- 19.5.2025 - 20:39
- 0
- kralmato
- Klobúk dole pred ním že našiel odvahu a posadil na tribúnu Dvorského...myslím si ze kopec trénerov by to nespravilo kvôli tlaku médií a tiežfanúšikov...chlapci z AHL proste na seniorský hokej nemajú a NHL je pre nich momentálne veľmi ale veľmi vzdialená bolo by dobre aby si to uvedomili aj novinári na svk a nerobili z nich hviezdy
- 19.5.2025 - 6:33
- +8
- topska
- Pockat pockat...chlapci z ahl na seniorsky hokej nemaju ale nam da gol chalan z LM...
- 19.5.2025 - 6:50
- +23
- Mato80
- Hm….a ta AHL je ako juniorská liga? Celu sezónu hrali seniorsky hokej, dokonca nakukli do NHL, Chromiak už hral MS, Krištof, Lantosi, Sukel, Takac, Regenda, Roman, Grman, Koch, Kňažko majú už dostatok skusenosti z MS a ťažkých líg tam nebol žiadny dôvod aby predviedli taký rybník ako 2 tretiny proti Lotyšom, plus v zápasoch proti Francúzom, Slovincom Rakúšanom atd…
Chybu treba hľadať asi niekde inde než v skúsenostiach a väčšinou je to tak že sa začína zhora a nie zdola, v tomto prípade od trénerov a GM celkovo od vedenia SZLH - 19.5.2025 - 7:08
- +18
- Tino
- Ahl: Je seniorska liga,ktoru tito mladi hraci hraju.Nie su to hviezdy, len nadeje, naopak hviezdy sme robili z vselijakych grmanov,kristofov a tak to cele dopadlo,zaujem ktory prikrmuje lumpenproletariat uz zhavi draty a presviedca hlupakov,ze na vine su mlade talenty,ktokolvek len nie zvaz, jeho konici na lavicke a skuseni hraci, ktori mali team tahat,ale nerobili tak.
- 19.5.2025 - 8:12
- +10
- puk11
- Tak ty si pekne mimo, hlavne že niekoho označuješ za "tiežfanúšika". AHL je ďaleko kvalitnejšia liga ako naša extraliga. To samozrejme ešte neznamená, že zopár 20-30 bodových hráčov odtiaľ bude automaticky hviezdiť na MS.
Každopádne je úplne smiešne posadiť v kľúčovom zápase Dvorského, keď doslova nevieme dať gól a polovicu našej zostavy tvoria hráči, čo dajú za sezónu menej ako 5 gólov. A to s plným vedomím toho, že mu ten turnaj moc nevychádza. - 19.5.2025 - 8:45
- +8
- fanpp
- Vysvetli mi niekto prínos Grmana? Jasne, 95% tohto mužstva môžeme kritizovať, ale tu ide o kontroverznu posilu z renomovanej KHL. Nevidel som jeden rozdiel medzi ním a Benom alebo Golianom. Predpokladám, že tu nikto nemohol ocakavat boj o medaily, Slovincov by sme porazili s extraligový vyberom. To sme miesto neho nemohli zobrať niekoho do budúcna? Stacha, Žiak...?
- 19.5.2025 - 7:07
- +12
- WERTYU
- Ono tie rocniky co na MS U20 dostavali 10 od Can, Usa, Swe a mali proti nim 8 striel sa museli dostat aj do seniorskej repre…. O par rokov to bude zase ine…
- 19.5.2025 - 7:20
- +1
- Podbradok
- Ľudí už hokej nezaujíma tak ako pred 20 rokmi. Aj hráči si to chodia už len odkrútiť a spraviť si pritom výlet. Nebyť otravných reklám jojky, ktoré vyskakujú aj na youtube ľuďom, ktorí nemajú TV a tak ani nemôžu pozerať nejakú jojku, tak 95% Slovákov ani nevie, že sú nejaké majstrovstvá.
- 19.5.2025 - 7:36
- +8
- Analytix
- Vedeli sme ze to budu tazke majstrovstva. Aj v silnejsej zostave mame uz roky problem dostat sa do stvrtfinale. Pri mnozstve ospravedlneniek, ktore sa nakopili tento rok, bolo pravdepodobne ze bude chybat kvalita v obrane aj v utoku. To sa potvrdzuje od zaciatku sampionatu, naozaj dobry zapas sme tu este nepredviedli a pravdepodobne uz ani nepredvedieme. Aj vitazstva proti Slovinsku a Francuzsku boli vydrete a vytrapane. 8 (slovom osem) golov v 6 zapasoch je zufalo malo. S tym by sa tazko vyhravalo aj keby sme mali bezchybnu obranu a brankara v zivotnej forme. Pri tych fatalnych chybach ktore vyrabame kazdy zapas superovi staci trpezlivo pockat na nase chyby. Nepostup do stvrtfinale nas usetri dalsej trapenky, Lotysi alebo Rakusania si to zasluzia viac.
Otazka je ci sa trenerska otazka naozaj musela hasit improvizaciou na poslednu chvilu. Ja si Craiga vysoko vazim, aj odborne aj ludsky. Ked nam na ZOH zacala hrozit medaila, prial som si ju aj kvoli nemu - nech zazije pocit zadostucinenia kam nas dokazal posunut. Osobne si ale myslim ze tento rok uz mal dostat sancu niekto iny. Roky nezastavis, uz minuly rok bolo vidno ze Craig prestava stihat. Nakoniec to teraz vynutil zapal pluc, tam to podla mna vobec nemalo dojst.
Hokej dokonale odraza celkovy stav v ktorom sa nasa krajina nachadza. Tupost a chrapunstvo povazujeme za cnost. Odbornost, pracovitost a profesionalizmus su naopak na smiech. Z dlhodobeho hladiska taky stav nemoze viest k nicomu pozitivnemu - ani na ladovej ploche, ani v inych oblastiach zivota. - 19.5.2025 - 8:10
- +13
- aaaaaa
- Víťazstvo proti Slovinsku určite nebolo vytrapene ...v polke zápasu 3:0 a na strely 32:5
- 19.5.2025 - 11:21
- 0
- Analytix
- V zavere sme to dovolili zdramatizovat, ale uznavam.
- 19.5.2025 - 17:33
- 0
- amaskiea
- už tradične majstri sveta v chlácholení, výhovorkách a sebaklame
- 19.5.2025 - 8:17
- +13
- kelnička
- Milý Vlado
Netuším do ktorého vozňa toho rozbehnutého vlaku si stihol naskočiť ale toto mužstvo si vytvoril Ty.
Netuším ako a či si bol nútený nominovať chlapcov z KHL a ako a či to rušilo atmosféru v kabíne.možeme tu hodiny a dni riešiť oprávnenosť tej či inej nominácie toho či toho hráča a diskutovať či ten či onen hráč ktorý tam nehral by bol väčším prínosom.
Netuším kto má aké kompetencie v rámci RT rozprávať do zostavy,zloženia útokov,taktiky a všetkých veci okolo zápasov...
Ale jedno viem isto
Nič v podstate nefungovalo,hráči pôsobili bezradne,nekoncentrovane,hrali hlboko pod svoje možnosti a schopnosti a to je TVOJA(VAŠA) CHYBA.
Tak sa nekrúťte ako hadí a pomenujte to konečne pravým menom. - 19.5.2025 - 8:19
- +12
- Tino
- ze nevedeli: co maju hrat, ako maju hrat, tragicke presilovky,predlzene striedania etc,do oci bijuca bezradnost pri rieseni jednoduchych hernych situacii etc, etc je chyba lavicky, riesit, kto presne je za to zodpovedny je strata casu, je to lavicka a teda aj VO, mozno nezasluzene, sam nemohol , nevedel ovplyvnit tieto procesy/o com pochybujem/ , nesie zodpovednost aj on, snazim sa uporne najst nieco pozitivne , cim by slo obhajit Orszagha a jeho spoluzodpovednost, ale nenapada ma nic.Kazdopadne verim, ze do repre isiel v dobrej viere, uprimnej snahe pomoct.Po tom, co a ako sme hrali tieto MS ma len tazko niekto presvedci, ze VO je z obliga, nevinny, ze sa len ako obet nemohuco prizeral procesom, ktore nesposobil, ale nevedel ich zastavit.
- 19.5.2025 - 8:50
- +6
- amaskiea
-
Ja by som videl u VO až dve priaznivé okolnosti:
- nastúpil do zabehnutého systému (ktorý spočíva v nesystéme), on jediný tam bol nováčik, a chcel by som v budúcnosti vidieť, aby si to celé mohol vyskladať on, hráčov aj asistentov;
- a ďalšia vec, čo som počul jeho vyjadrenia, tak ten prázdny blábol z floskúl a automatických viet (ako u Frühaufa s Pardavým) som od neho nikdy nepočul, to je nádejné - 19.5.2025 - 9:13
- +8
- Tino
- ok respektujem: ja som presvedceny, ze VO nebol na lavicke ako statista, nemohuco sa prizerajuci co sa deje, neschopony ovplyvnit to.Zleho bolo vela, takmer vsetko, nemozeme hodit vsetko na hlavu VO, ale nemozeme sa tvarit, ze je z obliga. VO sa dostal do sraciek, ktore verim nevyvoril, nesposobil, vyvalali ho v nich ...bohvie, mozno aj s cielom buducej argumentacie, ze nezalezi na vybere a personalnych kvalitach , v srackach skoncia vsetci.
- 19.5.2025 - 10:04
- +2
- amaskiea
- ani pre mňa nie je z obliga, len to uňho (zatiaľ) nevidím beznádejne
- 19.5.2025 - 10:18
- +2
- Tino
- jj: rozumiem , nezazdil som ho rozhodujem sa , ci by som vedel akceptovat, ze by dostal prilezitost, tak ako ju dostali napr asistenti.Mna nepresvedcil, zleho bolo tak vela, ze sa jeho spoluucast neda zakecat a to vytvara otazky a moju nedoveru, ze s nim to nebudu dalsie prehajdakane roky.Ale nezazdil som ho, to ani nahodou.
- 19.5.2025 - 11:23
- +2
- amaskiea
- Započítaj aj to, že on prišiel do niečoho, čo bolo už zavedené niekoľko rokov vrátane personálneho obsadenia. Ak sa mu aj niečo nepáčilo, musel by začať meniť de facto proti všetkým. To by nevyhnutne znamenalo spory a nebodaj škandály, to sme asi v tomto štádiu tiež nepotrebovali. S dlhodobými problémami si v podstate neporadil nijako, zároveň sa mi ale nezdá ani, že by sa len zaradil do toho (ne)systému. Uvidíme ...a možno už neuvidíme, ak to teraz namiesto neho chytí nejaký z tých mágov, čo majú podporu ministerstva mágie.
- 19.5.2025 - 12:02
- +2
- Tino
- to je presne to: coho sa bojim , ze to narychlo hodia random lemplovi , len preto , ze je nas. Nepokusime sa klast systemovy odpor na OH, lahsie bude predstierat , ze aj tak to nema zmysdel, toto je nasa realita a nicnerobenie je vlastne to najlepsie riesenie.
- 19.5.2025 - 12:11
- +2
- amaskiea
- Kto by mal ten systémový odpor klásť?
- 19.5.2025 - 12:30
- +1
- Tino
- budeme tam mat najlepsich: zbytok sveta este lepsich, bezne aj o 2 triedy lepsich, mozeme hrat s hocikym, nie vyrovnanu partou, ale mozeme to superom zneprijemnit tak, ze nakoniec urveme nejake body, ale system, disciplina, budu klucove, sterelcov mat lepsich budeme, ci to bude stacit, bohvie, zaklad polozime tym , ze si nepovieme len , ze ideme vyhrat, /bodovat, ale aj ako to chceme urobit = system.kto to zariadi netusim, nemam sajn, uprimne neverim, ze VO to bude vediet.Mozeme sa sa na tieto OH vykaslat, budovat to v horizonte rokov, ale musime mat 100% istotu, ze ten komu to zverime , vie ako na to.
- 19.5.2025 - 12:41
- +2
- amaskiea
- Naposledy Ramsay vedel, ale postupne sme ho úplne zabili asistentmi.
- 19.5.2025 - 14:05
- +2
- Tino
- Ramsey: je z Ameriky, vitazna mentalita, sebadovera, nie arogancia je samozrejmost, toto on vstepoval krvopotne malej utrapenej SVK dusi, toto bol jeho obrovsky prinos.Absencia sebadovery je imho do znacnej miery dovodom, preco sme si tieto MS opat presaskovali, tazko ocakavat , ze ina mala utrtpanea SVK dusa bude ucit zverencov , ze si maju verit, pravdepodobnejsi je opat, presvedci ich , ze na to nemaju, ze toto je realita a treba sa s nou zmierit.
- 19.5.2025 - 15:01
- +3
- amaskiea
- presne aj podľa mňa je tu kľúčová sebadôvera, ktorá sa so schopnosťami tohto RT viesť a koučovaț tím, úplne vylučuje. Je to očividné, odkedy to Ramsay podľa plánu postupne prenechával asistentom, úplne sa to kryje s tým, ako z našej hry začal odchádzať rozum a disciplína. Možno je to len náhodná súhra okolností, ale dáva mi to viacej logiku, než že by týchto hráčov v ich kluboch za tie koniny, čo stvárajú, niekto platil, alebo naopak že by príchodom do repre zabudli všetko, čo robia celú sezónu v klube
- 19.5.2025 - 15:16
- +3
- FP-jakubj
- Orszagh evidentne neidel nikdy nadzivotny vykon, ked tvrdi, ze toto, co sa predviedlo, bol strop moznosti tohoto muzstva
- 19.5.2025 - 18:11
- 0
- amaskiea
- a aj my už prestaňme s tými "nadživotnými výkonmi", "hraním na 120%", "srdciarstvom" a všetkými ostatnými premotivovanými nezmyslami
- 19.5.2025 - 19:06
- +2
- FeroMotyka
- Začnime proste vyhrávať ako Česi a bude dobre.
- 19.5.2025 - 19:21
- +1
- Fandimhokeju
- Minulé MS to bolo presne tak ako si pomenoval stav tento rok. A to tam bol aj Ramsay. Len sme mali trošku kvalitnejší káder. Odpoveď prečo je to tak sa tlačí na jazyk.
- 19.5.2025 - 10:44
- +1
- snapshot
- Klames, lebo to je kooperacia. To nie je styl, ze Satan nanominuje hracov a trener hra s tym, co mu MIro poslal
- 19.5.2025 - 20:40
- 0
- vincomir
- Poďme bilancovať, zajtrajší zápas toho veľa nezmení.
Doživotný ban nastúpiť za repre by mali dostať: Rybár, Rosandič, Krištof, Hrehorčák.
Do budúcna volať len týchto:
Hlavaj - dobry turnaj, skvelý dojem pokazil včerajší slabý výkon proti Lotyšom. Sezónu mal kvalitnú, prešťal švédsky generačný talent v slabej Iowe a bol krôčik od NHL.
Kňažko - identické ako u Hlavaja. Dojem kazí jeho včerajší tragický výkon. Inak odohral dobré MS, avšak je to obranca do 3. obranného páru. Ak mu na plecia naložíš veľa, jeho kvalita klesá.
Koch - podobne ako u Kňažka. Neradno mu dávať veľa priestoru na ľade, ale do 3. páru je OK. Jeho sila v súbojoch je ohromná. To som jakživ nevidel.
Čederle - jeden z našich najlepších hráčov. Verím, že podpíše Seattle, ako sa šepká. Vzhľadom na to, že hral temer celý turnaj 4. centra, tak ukázal zrejme najviac dobrého zo všetkých.
Čajkovič - pre mňa príjemné prekvapenie. Bolo ho na ľade cítiť odkedy dostal šancu. Zaslúžil si skórovať, ďaleko od toho nebol. Určite má miesto v repre, uvidíme akú bude mať budúcu sezónu.
Honzek - na mňa zapôsobil. Vytkol by som mu žalostnú koncovku. Mohol mať na turnaji kľudne aj 5 gólov. Potrebuje taktiež nabrať na sile.
Dvorský - tragický spodok, na ktorom musí zapracovať. K jeho povestnej strele sa nedostal. Turnaj mu nevyšiel, do budúcna naša TOP nádej a veľký líder.
Sukeľ - mal naložené viac ako bolo treba. Žalostná koncovka, včerajšia hrubica nás stála zápas, v rozhodujúcich momentoch zlyhá. Center do 3.-4. formácie. Viac nie.
Regenda - jeho výkony mali klesajúcu tendenciu. Koncovka je jeho slabina, užitočný bol iba v osobných súbojoch a to je málo. Práve on mal potiahnúť tím.
Sýkora - jeden z najlepších hráčov. Veľa energie, výborne korčuľovanie, vybojoval veľa stratených pukov. Avšak nie je to hráč do elitnej formácie. Ako hráč 3.-4. útoku OK.
Chromiak - veľmi soft hráč, vhodný na európske klziská. Na NHL to nebude. V 11 zápasoch na MS dal iba 2 góly. Na to že je to koncový hráč a mal životnú sezónu, veľmi málo.
Ostatných nekomentujem, nemajú na repre.
Országhovi by som dal šancu na 2 roky. Nech si vyberie svojich asistentov sám a bez tlaku. Ak neotočíme klesajúcu tendenciu vo výkonoch, vymeniť. - 19.5.2025 - 8:28
- +12
- N-R-N-R
- 2 roky sú málo na otočenie klesajúcej tendencie. Ja by som mu dal čas aspoň 4 roky. Za 2 roky toho veľa nespravíš
- 19.5.2025 - 8:50
- +2
- rastislavke
- Ország ako asistent: zvyšok vyhodiť, zapojiť veľké kluby do spolupráce (KE, SBA, NR). Ramsayho dať do siene slávy a posunúť sa, nemôžme večne čakať na 74 ročného pána, že čarovnou paličkou všetko zmení. Éra "zlatých chlapcov" je na konci. Nech to robia len tí, ktorí na to reálne majú.
- 19.5.2025 - 8:28
- +11
- Peter19
- Rosandič?: ved to je to lepsie co tam mame... bohuzial. Pre mna je sklamanim Regenda a aj Sykora s vynimkou zapasu s Kanadou
- 19.5.2025 - 8:44
- +7
- rastislavke
- k hokejistom sa nevyjadrujem tu: to je dôsledok nie príčina. Výsledok je realita súčasného tímu. Polka z chalanov tam ani nemala byť. Niečo je v pozadí a všetci sa tvária, že sa nič nedeje.
- 19.5.2025 - 8:53
- +7
- Tino
- sykora: tak ako vacsina hracov potrebuje herny system, ten sme nemali, je nezmysel hodnotit vykony jednotlivcov v prostredi, kde neexistuje system rozobrany na jednotlive herne situacie, ktoremu hraci rozumeju a dodrziavaju ho, hrali sme rybnik a vykony jednotlivcov vyzeralo ako v rybnikovej lige.Sykora samozrejme nie je tahun, je to robotnik, velmi dolezita sucast teamu, ma svoju nezastupitelnu ulohu, ale nie je ten, kto team bodovo taha, Sykora sa kolem a kolem "vezie", pridava do hry svoj diel, ale nerobi rozdiel.Vykonnostne isiel dole regenda, ale opat plati, ze typek potrebuje hrat v jasnom systeme, kde je jeho uloha presna a on ju plni , resp neplni a podla toho sa hodnoti jeho vykon.
- 19.5.2025 - 9:03
- +7
- Lacerta
- Presne tak, velmi racionalny pohlad na problem, na rozdiel od kolegu vyssie.
V systeme je sila napr. Finov bez vacsich hviezd a v lige tento rok napr. Kosic, Ziliny, ku koncu Zvolena a Trencina, kde aj menej kvalitni hraci vedeli co maju hrat a vyradili timy s vacsimi individualitami ... - 19.5.2025 - 9:09
- +6
- Tino
- Hokej na : urovni MS je tak rychly, ze team bez jasneho systemu, ktoremu hraci rozumeju a dodrziavaju ho , je bez sance na uspech, system maju CAN, SWE, SUI, ktori su invividualne uplna iny level, musia ho mat,bez neho je sanca na uspech len velmi mala, takmer miziva, spoliehat sa na stastie je sialenstvo, je to imho podobne ako ked si maly clovek zaumieni, ze zbohatne sportkou, da sa to, ale je to vec stastia a podari sa to jednemu z miliona,drviva vacsina neuspeje nikdy, ale je pohodlnejsie podavat sportku a verit v stastie, nez spoliehat sa na poctivu,tvrdu pracu, ktora prinesie uspech a stastie.
- 19.5.2025 - 9:16
- +4
- kelnička
- Lenže toto sa neudialo tu a teraz.ja sa budem opakovať ale tu stále niekto podsuval nejaký Ramsayov systém ktorý sa vraj zaviedol počas jeho pôsobenia a keď sa tu človek opýtal aký systém to teda je tak sa len opakovalo ako sme začali korčuľovať,piati hore dole a už ani neviem všetky tie argumenty.no už minulý rok tu bola táto debata tuším s amaskiea a keď dostal naše výsledky za pôsobenia Ramsaya a fakt že za jeho pôsobenia sme uhrali napríklad proti TOP tímom na jednej ruke spočítatelnych zápasov fakt že dobre tak debata skončila.tu sa tá debata mala začať už po našich domácich MS lebo tam prišlo naozaj prvé veľké zlyhanie.lenze akosi na to nik nepoukazoval.a čas išiel a zrazu sme mali pre niekoho senzačný bronz z OH.
Až sme prišli sem a zrazu je realita taká že ak dá repre košom pár hrácov schopných konkurovať na medzinárodnej úrovni tak sme úplne stratený.
A Tí čo by mali prvý začať konať odkazujú iným aby si ich nebrali do huby - 19.5.2025 - 9:15
- +2
- Tino
- system: a taky bol aj Ramseyho spociva v rozobrani zakladnyhc hernych situacii a ich rieseni, ked vsetci hraci vedia co sa bude diat a ak osa to bude diat aby v tej rychosti vedeli adekvatne reagovat, toto s Ramseym prislo, system nei je ziadna veda, vyspele krajiny ho maju, dodrziavaju, nie je okolo toho zbytocna debata, pretoze jeho vyznam je nespochybnitelny, je to automaticka sucast moderneho hokeja.Zial v SVK prostredi to tak nie je, stale sa upiname k individualnym zrucnostiam, ktore maju preklenut a vyriesit nasu neochotu hrat v systeme.S ramseym sme zacali vyhravat povinne zapasy, uz to neboli zachranarske prace, ale boj o 1/4 finale, kde sa vsak uz natahujeme so supermi, ktori v systeme hraju a teda dolezite je uz nie len mat system, ale aj individualnu kvalitu.
- 19.5.2025 - 9:22
- +5
- Tino
- a to je: dovod preco sa trtosime a netyka sa to len hokeja.Malym ludom mozno vadi samotne slovo SYSTEM.Vsetky vyspele krajiny maju system hry a snazia a ho uporne dodrziavat, niektori o tom zbytocne nehovoria, je to samozrejmost, ako ked dychame, ale bez neho sme odsudeni na neuspech, resp plytvame pracovnou silou a jej potencialom.
- 19.5.2025 - 9:34
- +11
- kelnička
- Vyspelé krajiny hovoríš? bavíme sa o hokeji.naprikla o Kanade, Švédsku,Česku či Fínsku?naozaj tam nehladaj systém,naozaj žiadny v podstate neexistuje.vsetko je to súhra viacerých faktorov v jednotlivých turnajoch.inak by Česi hrali bez Pastu a Nečasa,inak by hrala Kanada bez hviezd,inak hrali Švedi minulý rok o Fínoch už ani nehovorím.
Možno má tá či ona krajina nejaké charakteristické historické črty ktoré celkovou globalizáciou aj v hokeji viac či menej zanikaju alebo pretrvávajú ale to so systémom nemá nič spoločné.hokej sa vyvíja veľmi rýchlo.
Každý tréner, každý realizačný tím má svoju predstavu čo a ako hrať a ak ide niekto na turnaj s tým že ideme hrať nejaký systém tak je rovno odsúdený na neúspech.tak ako my teraz - 19.5.2025 - 9:47
- 0
- Tino
- bavi ma tneto laicky: pohlad, ze vsetko je to vlastne len suhra nahod,faktorov
Individuality zvysuju pravdepodobnost uspechu, ale bez systemu su individuality nic, tento tvoj odpor, spochybnovanie potreby systemu je tak trochu symptomaticky, nie si jedina, v SVK realiach vladne , sice nie vacsinovy, ale je tu pritomny nazor, ze system je nepotrebny a tak to nasledne aj vyzera a netyka sa len sportu pochopitelne.Sytem je samozrejmost, nehovori sa o nom , tak ako pricenti nehovoria o tom, ze musis dychat, pit, jest, zdoraznovat to co je zrejme je potrebne len hlupakom a hlupaci to aj tak odmietnu.
- 19.5.2025 - 9:57
- +8
- amaskiea
- čiže vôbec neuznávaš, že v hokeji existujú základné herné činnosti, ktoré netreba objavovať v každom zápase od nuly, ale mali by fungovať ako štandardný automatický návyk?
- 19.5.2025 - 10:19
- +3
- kelnička
- Neuznávam teóriu že nejaký kanadský tréner sem prišiel a mal nás učiť nejaký systém.a neuznávam teóriu že vyspelé hokejové krajiny hrajú podľa nejakého systému.to je všetko
- 19.5.2025 - 10:25
- +2
- amaskiea
- ideš si stále svoj boj proti vlastnému slamenému panákovi, vysvetlím ti, že nejde o nejaký uzavretý systém, ale o základné štandardné činnosti, s ktorými sme my mali problém už aj za najväčších hviezd, a ty si stále ideš, že žiadny systém neexistuje, tak dobre, čakaj teda na zázračných hráčov, ktorí dokážu v každom zápase objaviť to isté koleso (ktoré všetci ich súperi hrajú už automaticky) zakaždým od nuly, mne je to jedno
- 19.5.2025 - 10:42
- +5
- kelnička
- Dobre
Ja mám za to že Ty píšeš o základných návykoch, pravidlách,profesionalite,umení,taktike a ďalších tích veciach ktoré by mali v športe byť samozrejmosťou ak chces byť úspešný - 19.5.2025 - 10:46
- 0
- amaskiea
- Áno. Je to tak u nás, v našom hokeji? Zvládame my základné činnosti (ako prihrávka, súhra, vyhodenie puku, založenie protiútoku, prechod cez stredné pásmo, vojdenie do útočného pásma..., sú ich možno stovky, ale len pre ilustráciu, že čo asi myslím) väčšinou na potrebnej úrovni, alebo v tom väčšinou chybujeme a dostávame sa tak pod tlak aj s papierovo slabšími súpermi?
- 19.5.2025 - 10:54
- +1
- kelnička
- Noooo
To už je asi ale iná téma
Či? - 19.5.2025 - 10:57
- 0
- amaskiea
- pre teba očividne áno (bez irónie) a v tom je možno problém, lebo práve toto mal zmeniť u nás Ramsay (žiadny zázrak to nemal byť a už vôbec nie jeho vlastný vynález) a zo začiatku sa mu to aj darilo, na hre to bolo veľmi jasne vidno, hrali sme vyrovnané(!) zápasy aj so svetovou špičkou, viacej sme ich prehrali než vyhrali, ale väčšinou to boli vyrovnané partie až do konca(!), už to bola veľká zmena oproti minulosti vrátane najhviezdnejších čias, kde sme väčšinou v druhej polovici zápasu so stúpajúcim zúfalstvom iba bránili nejaký pre nás priaznivý vývoj skóre
- 19.5.2025 - 11:04
- +6
- Tino
- doslova: presne to, neuveritelne vsak, sokujuce je to vzdy ked sa s tym stretnem, hoci by ma to ako SVK nemalo prekvapovat, pretoze odmietanie reality je posledne roky ako keby narodny sport,ale vzdy to cloveka zarazi, ked sa tak stane.Podla mna je problem v samotnom slove, mali ludia ho odmietaju, pretoze ich zotrocuje
- 19.5.2025 - 10:27
- +2
- Kopcansky Palachar
- Radim Rulik o tom co pises, ze neexistuje rozpraval dobre v podcaste u Jagra. Ako musi vyuzivat cas a ze trenuje pri zrazoch z toho dovodu len deatily, lebo tie su dolezite. A ked je potom cas, napr. pred,resp treningy na MS, tak tam sa uz venuju dost aj presilovkam.
Dobre ti tokolega napisal.
System je taka prevencia predtym, aby to cele nevyzeralo ako reaktivny hokejovy rybnik.
To sme casto predvadzali, ale ten team bol cely zle vyskladany a to z mnohych dovodov. Aj RT sklamal.
- 19.5.2025 - 10:25
- +1
- kelnička
- Mám taký pocit že tomu čo píşeš rozumiem.ja v podstate rozumiem aj Tinovi iba proste odmietam fakt že dnešný hokej na takýchto podujatiach musí podliehať nevyhnutne nejakému systému.jednoducho je x faktorov (nie nahod ako sa mi to snaží podsunut) ktoré jednotlivé turnaje, zápasy,tretiny ovplyvňujú.system dnes už v športe nehladaj.
- 19.5.2025 - 10:36
- 0
- FP-jakubj
- Sytem samozrejme existuje, mozes si ho u roznych timov vsimnut - Fini to hraju na obranu, tam smeruju aj CZE, CAN a USA sa zase tlacia do brany. U nas je to hura hokej
- 19.5.2025 - 10:57
- +2
- martin_aston
- Systém nie je mýtus. Systém je základ kolektívneho športu. Proces, taktika, spôsob hry, pomenuj to ako chceš. Najlepší tréneri drilujú mužstvá do detailov.
- 19.5.2025 - 17:21
- +2
- kelnička
- A práve si to vyriešil systém a taktika sú dve úplne odlišné veci
- 19.5.2025 - 17:35
- 0
- martin_aston
- Nie nevyhnutne. Je to širší záber. Systém hry vychádza z taktiky. Ale či "get the puck, keep the puck, shoot the puck" nazveš taktikou Alebo systémom, podstatné je že to je esencia, z ktorej vychádza riešenie herných situácií (teda proces).
- 19.5.2025 - 18:07
- +4
- puk11
- Ja nejdem tvrdiť, že Ramsay je nejaký neomylný boh odolný voči kritike, ale moc nerozumiem tomu argumentu so zápasmi proti top tímom. Už nie sú roky 2000-2010, môže nás trénovať aj Chuck Norris a proti top tímom drvivú väčšinu zápasov prehráme.
Veď sme sa dlhé roky pred Ramsaym nedokázali ani dostať do štvrťfinále, pod Ramsaym sme dvakrát hrali štvrťfinále + bronz z OH. Navyše keď sme nepostúpili do štvrťfinále, väčšinou to bolo tesne. Taktiež moc nerozumiem čo má Ramsay spoločné s tým, že naša základňa hráčov je absolútne mizerná. - 19.5.2025 - 9:26
- +1
- Tino
- ocakavania: Ramsey priniesol do hokeja samozrejmost, vdaka ktorej sme dokazali porazat slabsich, netrtosili sme sa v bojoch o zachranu v A kategorii, ale na prienik, trvale usadenie sa , dokonca uspech mezdi najlepsimi uz nestaci len system, ten je samozrejmost, tam je to uz aj o individualnych zrucnostiach, kvalitach, so systemom mame nadej uspiet s najlepsimi, neznamena to , ze uspejeme vzdy, hracska kvalita je nemenej dolezita,system vsak dava aj teamu s nizsou individualnou kvalitou nadej na uspech proti najlepsim,Zial u nas je slovo system ako cervene sukno, nieco ako nepriatel, umelo vybudovany, pritom system hry je absolutny zaklad, natolko samozrejme vec, ze ho vyspele krajiny vobec nezdoraznuju, nekomunikuju, je to ako ked dychaju, tiez o nehovoria, ze ak nebudeme dychat , tak skapeme.
- 19.5.2025 - 9:49
- +2
- rastislavke
- v prvom rade hokej sa vyvýja: nemôžme hrať systém 10 rokov. Akože halooo. My potrebujeme inteligentných trénerov. Celý experiment s Craigom bol o tom, že nám vychová trénerov. Cvičná firma, cvičny klub. Prestaňme s tým už. Nech idú do sveta tréneri a nech sa uchytia na klubovej scéne, nech trénuju v DEL, SHL a pod.
Druhá cesta je, nech trénujú ako asistenti v kluboch pod niekým skúsenejším. Nech je otvorená atmosféra, nech kluby cítia, že zväz s nimi ráta. - 19.5.2025 - 9:58
- +2
- FP-jakubj
- No hlavne vsetci sa vyjadruju, ze mladi hraci este maju cas dozriet. No a ten zvysok, co mal zabrat robi co? Akoze ziaden progres u strasich hokejistov, nic? Malo trenuju, chyba kvalita a vzdelavanie trenerov a setria aj kluby, lebo peniaze radsej daju na platy legionarov.
- 19.5.2025 - 10:05
- +1
- Tino
- to je dalsia: vec, vyvoju, casu podlieha vsetko, vzdy je potrebne prisposobovat sa hladat nove postupy, moznosti, ale system je zaklad, len je neustale inovovany.My sa trtosime, pretoze spochybnujeme samotny zaklad, nevyhnutny pre buduci progres,co je inac typicke pre sucastne SVK trtosime sa nie len v hokeji, pretoze odmietame, spochybnujeme co je zrejme, co je alfou a omegou , zakladom na ktorom sa buduje prosperita/ uspech. Ze tu vobec diskutujeme o dolezitosti systemu je absurdne, ale na SVK sa vedi diskusie o plochej zemi, chemtrails,ockovani, 5G , hokej nemoze byt vynimka,
- 19.5.2025 - 10:10
- +2
- kelnička
- Ideš zbytočne doširoka priateľu,nemáš v myšlienkach systém
- 19.5.2025 - 10:15
- 0
- Tino
- ok: rozumiem, mozeme to uzavriet.
- 19.5.2025 - 10:20
- +1
- strojar
- Pod Ramsaym sme tebou spomínané výsledky dosiahli pri neúčasti Rusov a Bielorusov.
- 19.5.2025 - 10:38
- 0
- kelnička
- Rusi na olympiáde tušim boli
- 19.5.2025 - 10:58
- +2
- Pagliuca
- Boli na olympiade v Pekingu, boli v Rige´21.
V roku 2021 sme vyhrali aj s Bielorusmi aj rusmi a postupili na ukor Svedska do stvrtfinale. Mas to trochu pomylene. - 19.5.2025 - 11:11
- +11
- Standacik
- Pssst: Strojar sa nemyli, nikdy!
- 19.5.2025 - 16:41
- 0
- dusan1980
- Suhlas
Ale za mna 50 rocny kanadsky trener s podobnou logikou aku mal Craig
Orszagh moze byt asistent
Nastavit opat system a identitu hokeja spolu s klubmi a hrat jednotne ako Fini v 70 rokoch ked zobrali nasich odbornikov a nehrali sa na EGO ale nastavili jednotny system
Kde je metodika Jukaju teraz ? - 19.5.2025 - 9:22
- +3
- U.Rannio
- Chýbalo nám všetko, najmä góly, góly a ešte raz góly.
- 19.5.2025 - 8:30
- +4
- azzurri
- jeden jediny hrac sa nenasiel co by vynikal alebo ako sa hovori co by sa predal
toto je cisty odvar
muzstvo nula bodov a individualne vykony tiez nula bodov - 19.5.2025 - 8:30
- +5
- nerorome
- Tak ako slovenskému hokeju v konečnom dôsledku ublížilo senzačné striebro na MS 2012, rovnako tak sme "naložili" aj s olympijským bronzom z roku 2022. U nás totiž úspech nevedie k tomu, aby sa energia vložila do ďalšej práce a rozvoja,ale plytvá sa ňou na konflikty, intrigy, problémy sa neriešia ale radšej odkladajú, funkcie sa kumulujú a keď sa naraz zídu okolnosti ako tento rok (Ramsay, hráčske ospravedlnenky), neexistujú žiadne plány B...
- 19.5.2025 - 8:57
- +8
- Tino
- ked si dovolil: nieco podobne Slavkovsky, zniesla sa na neho kritika zo vsetkych stran, tiez si pomaly zvykam na skutocnost, ze sme to dobre prehajdakali, dovolili sme aby sa na hokel prisali paraziti ci uz z hokejoveho prostredia, ale aj nehokejoveho, ktorych ciele nie su zlepsovat hokej na SVK, ale cudzopasit a pomaly nam to prerastlo cez hlavu, teraz to budeme musiet zosekat, najlepsie od korenov, aby sme mali istotu , ze nam tam nejake to imelo neostalo visiet.
- 19.5.2025 - 9:05
- +12
- amaskiea
- a rovnako sme naložili aj so zlatom 2002
- s tým úspechom to ja pozorujem ešte trochu inak - u nás je úspech ten konečný cieľ, jaaaj, konečne, a teraz už bude len dobre, pohodka...
u ostatných je to naopak signál, že to ako som doteraz makal, prinieslo úspech, tak musím tak makať aj ďalej, ba teraz ešte viac, lebo som pre všetkých súperov cieľom číslo 1 ja - 19.5.2025 - 9:16
- +5
- Tino
- uspech je ako magnet: uspech je hodnota, ktora pritahuje loozrov, prizivnikov,kadekoho,chcu sa zviest a hokej je fenomen, pritahuje skutocne rozne individua, ktore neprispeju nicim konstruktivnym,uzitocnym, neposunu nas vyssie,ciel je cudzopasit, tu a teraz, ak pride nejaky dalsi uspech , tak aj tam, ale sami uspechu neprispievaju , naopak znizuju jeho buducu pravdepodobnost.Toto sme si nepostrazili, je to imho cela veda, ako rozlisit kto ma poctivi zaujem pomahat a ma potencial byt uzitocny a kto je prizivnik, soce dobromyselne vyzerajuci, mozno aj v dobrej viere konajuci , ale stale len neuzitocni prizivnik.
- 19.5.2025 - 9:30
- +2
- Fandimhokeju
- Lenže na to potrebuješ mať v kolektíve väčšinu s mentalitou Sagana, Vlhovej.
A čo najmenej antisystemových
hráčov. - 19.5.2025 - 12:21
- +2
- amaskiea
- stačí ak budú okolo seba cítiť stabilitu a odborné zázemie na potrebnej úrovni, to by urobilo zázrak aj s terajšími hráčmi - Sukeľ a Krištof napríklad sú dnes len tieňmi samých seba z MS 2019, a pritom vtedy to boli ešte len neskúsení zobáci
- 19.5.2025 - 12:41
- +1
- kelnička
- No čo Lili ruža či pod akým menom tu prispievaş...prideš na kus reči???
- 19.5.2025 - 9:04
- +3
- lili ruza
- Som tu, čo by si chcel prebrať?
- 19.5.2025 - 11:06
- 0
- dusan1980
- Chybal najma Ramsey: Za 7 rokov Craiga na striedacke som ho nepocul ovedat ze na to nemame
Za 20 dni Orszagha pri streidacke som to pucl viac ako 10 krat
A tu bol zasadny problem
Chybal system,chybalo sebavedomie ,to co nam vstepoval Craig je za par dni prec
Tu je krasny priklad co sa udeje ked nas hokej preberu Slovenski treneri
Vo vsetkej ucte k Vladovi ale vypadol s Bystricou so Zilinou a my ho dame do repre ?Precenovyn neskutocne a jeho kvality sa teraz ukazali
To neboli len kvality kadra ale hlavne relizacneho teamu
Pripominam ze Craig pocas sezony so slabsim kadrom vyhral co sa dalo
My sme sa prave vratili 10 rokov dozadu...A ak tam bude dalsie 3 roky tak skoncime v Becku - 19.5.2025 - 9:09
- +10
- lili ruza
- Takto to vidím aj ja. Craig a jeho prístup bol ako z inej planéty. Aj v knihe Craig Ramsay: Štastný chlapec je to krásne opísané. Craig mi už teraz chýba a bude chýbať reprezentácii
- 19.5.2025 - 10:30
- +4
- kelnička
- Keď už píšeš o jeho prístupe tak napíš rovno aj to aký mal on názor na to že ste sa rozhodli nominovať hráčov z KHL.
- 19.5.2025 - 10:43
- +2
- lili ruza
- No aký mal? Napíš, možno sa dozviem niečo nové.
- 19.5.2025 - 11:14
- +1
- kelnička
- To sa pýtam ja Teba.keď tu píšeš o prístupe ako z inej planéty.
Prístupe k čomu?
Ja mám aj také info (neviem na koľko pravdivé),že pri posledných repre akciách si už občas nevedel spomenúť na meno niektorých hráčov,resp. niektorých ani vôbec nepoznal.skús sa nejako k tomu vyjadriť keďže sa tu v poslednej dobe vyjadruješ k dosť internym témam. - 19.5.2025 - 11:30
- 0
- lili ruza
- Čítal si tú knihu? Počul si a čítal si rozhovory s hráčmi a ľuďmi, čo boli pri Craigovi? Ktorí zažili jeho prístup k športu ako takému, k hokeju, k ľudom? Či sa riadiš "nejakým infom", ktoré nevieš ani nakoľko je pravdivé? Koľko takých "informácií" máš?
- 19.5.2025 - 11:50
- 0
- N-R-N-R
- Neodpovedaj na otázku otázkou... ako rodený politik ... Napíš odpoveď
- 19.5.2025 - 12:12
- +4
- lili ruza
- Odpovede na Ramsayho prístup má v knihe. Ak ste ju nečítali, odporúčam. Vieš, opísať aký prínos a aký prístup ku všetkému mal a má Craig, to sa len ťažko podarí, do jedného príspevku v diskusii. Tá kniha, nie je vôbec hrubá, ja som ju prečítal na jeden raz. A poviem to tak, CRAIG nám a aj VÁM bude ešte veľmi chýbať...
- 19.5.2025 - 12:37
- 0
- martin_aston
- Súhlas, tá kniha je vynikajúca.
- 19.5.2025 - 14:39
- 0
- N-R-N-R
- Názor Craig-a k hráčom z KHL sa do jedného príspevku, myslím, dá obsiahnuť. Nie je potrebné na otázku ohľadom jeho názoru na hráčov z KHL písať litánie k jeho celkovému prínosu a prístupu ku všetkému.
Ja osobne Craig-a mám rád, myslím si že pozdvihol náš hokej, odovzdal mu dosť, pričom to najdôležitejšie bolo "nastavenie si hlavy"....To, či nám bude chýbať som vôbec neriešil. Riešil som iba tvoju odpoveď-neodpoveď na jasnú otázku - 19.5.2025 - 14:57
- 0
- martin_aston
- Ty ho jednoducho nemáš rada, je to cítiť z každého príspevku, v ktorom o ňom píšeš.
Ale jedna vec je nemať niekoho rád (nie každý každému sadne), a druhá, dôležitejšia uznať kvality človeka, ktorého ľudsky nemusím. - 19.5.2025 - 12:44
- +2
- dusan1980
- Ale nie...o tom to nie je
Ja ho ludsky mam velmi rad ,to by si sa divil
Aj Pardaka
Ale objektivne : Kde mal vysledky ?
Posledny sezona v BB vypadnutie so Zilou ani do semi sa nedostal
Predtym sezony v Trinci len ako asistent nie ako hlavny
Posledny vysledok bol 2008 v BB a to je sakra malo
A po druhe ked trener pred kamerou rozprava o hracoch ze na to nemaju...skus sa vzit do ich role,ako by si hral Ty keby toto tvoj sef rozpraval...Toto Craig nikdy nespravil za 7 rokov
To je take typicky slovenske
Pritom tam boli prvokolove vybery draftu napr...
A ako ceresnicku na posledny zapas posadime najmladsieho hraca
a Kristof hra...
Akoze podla mna je to len objektivny nahlad ktory ked si ani sam Vlado nepolozi,nikde sa neposunie - 19.5.2025 - 14:26
- +2
- martin_aston
- Ehm, ja píšem Kelničke, že nemá rada Ramsayho
.
Súhlasím, spôsob, akým sa Orságh vyjadruje o hráčoch v médiách, je veľmi nedôstojný. Toto robil naposledy Zdeno, aj vtedy sa mi to veľmi nepáčilo.
Aký to rozdiel oproti Dendisovi po prehre U18 s Kanadou: "Musím povedať, že hráčov som na zápas nepripravil dobre. Za to sa im musím ospravedlniť. Chcem ich zároveň pochváliť. Som hrdý, ako bojovali za nepriaznivého stavu...." - 19.5.2025 - 14:33
- +2
- kelnička
- Ja mám proste zafixovanú jeho prvú olympiádu keď sme v zápase so Slovinskom potrebovali vyhrať a vyhnuť sa tým v osemfinále amíkom a ísť rovno do štvrťfinále.ked bol pred koncom stav 2:2 ktorý z pre nás nič neriešil priam sa nukalo odvolať brankára.stali tam obaja so Šatanom na striedačke nemohucne a zápas sme nakoniec prehrali tak či tak po nájazdoch a amíci nás v osemfinále vyprevadili.
Toto pre mňa nie je víťazná mentalita a takých okamihov bolo počas jeho pôsobenia oveľa viac.
A ešte by ma zaujímalo koľko zápasov AHL videl niekto z RT túto sezónu a ako teda pre tích chalanov pripravovali ich úlohy na tomto turnaji.lebo ak nerátam zápas so Švedmi tak hneď od druhej polovice toho ďalšieho sa všetko začalo rucať ako domček z karát.a toto bolo jednoznačne maslo RT - 19.5.2025 - 17:03
- 0
- martin_aston
- Ja úprimne o zvyšku RT nemám veľkú mienku. A ani u Craiga to nie je len obdiv.
Podľa mňa mal aktívnejšie vstupovať do výberu asistentov aj hráčov. Možno je to vec, do ktorej, ako cudzinec nechcel vstupovať, netuším. Ale nepripravenie generácie domácich trénerov skrz asistentov považujem za časť misie, v ktorej nenaplnil očakávania. Povedzme si ale aj B), že mu v tom pravdepodobne Šatan nijako nepomohol.
Ale vyčítať jedno rozhodnutie, no neviem. Keby odvolal a dostali sme gól, tiež by bolo zle... - 19.5.2025 - 17:08
- +3
- kelnička
- No je to len o tom jednom rozhodnutí.ja osobne beriem aj domáce MS keď sme hrali fakt dobrý hokej a malo to byť jednoznačne semi.to prečo nám otačali zápasy doslova v posledných sekundách bolo vtedy tiež maslo RT a toho ako (ne)nastavili ten tím.a opäť to nemalo nič spoločné z víťaznou mentalitou.
- 19.5.2025 - 17:20
- 0
- amaskiea
- "hrali sme fakt dobrý hokej" ...ale "RT (ne)nastavil ten tím" - neprotirečíš si?
- 19.5.2025 - 17:23
- +2
- kelnička
- Nemyslím
Lebo sme fakt hrali a napriek tomu sme fakt nepostúpili
Úplná paralela s Turínom keď sme hrali podľa mňa najlepší hokej v celej našej novodobej histórii ale zlé nastavenie na jeden zápas nás obral o zrejme najvačší úspech - 19.5.2025 - 17:39
- 0
- amaskiea
- ráta sa len konečný výsledok v podobe konečného umiestnenia, rozumiem tomu dobre?
- 19.5.2025 - 19:09
- +1
- kelnička
- Neviem ako tomu rozumieš
Myslím že si tu dlhodobo jeden z najväčších obhajcov Craiga a jeho práce takisto ako si bol veľký obhajca a obránca Šatana keď prvýkrát kandidoval a dosť si zhadzoval úmysly a prácu jeho vtedajších oponentov.neviem teda ako chapeš veci niekedy v širšom kontexte.ale písať vieš pekne...súvisle - 19.5.2025 - 22:41
- 0
- amaskiea
- uhm, ja som myslel, že sa tu bavíme na nejakú tému, tak ale nič teda
- 19.5.2025 - 23:03
- +1
- dusan1980
- Presne...mlady a maly Dendis bol aspon chlap.A mimochodom to co hrala 18tka to bol najlepsi hokej za posledne roky ktore sme hrali v repre
- 20.5.2025 - 9:51
- +1
- Sesto6
- Myslim, ze uz je cas povedat si pravdu a priznat, ze na najlepsich naozaj nemame. Ramsay urobil bronz na OH, dva krat sa dostal na MS do stvrtfinale a my sme presvedceny, ze staci dobry trener.
Nestaci, musime mat aj dobrych hracov. A nas system takych nevychovava. Ak nam nejaky dobry hrac vyskoci, tak je to vacsinou produkt rodicov a nie Zvazu. - 19.5.2025 - 10:34
- +4
- jofo1
- Ani za neho sme nemali ziadne vysledky (az na OH) a to mal lepsie kadre.
- 19.5.2025 - 13:32
- +1
- Cotillion
- Tento tim mal na viac. Ano, bol aj na nase pomery slaby, napriek tomu mal na viac. Zableskovo to ukazali v niektorych tretinach zapasov. Bohuzial, boli predposrani. Craig im roky dava do hlav, ze musia byt sebavedomi, verit si a porazit dokazu kazdeho. Prvy krat tam nie je a nas realizacny tim nastavi profesionalnych hokejistov takym sposobom, ze si nevedia prihrat ani na treningu. Ani na treningu, preboha.
Ked prisli chalani z AHL, v prvom zapase dominovali. Ked prisiel Regenda, v prvom zapase dominoval. Nasledne sa vsetci vyparili, prisposobili sa tomu predposranemu, opatrnemu, zviazanemu vykonu. A to je chyba realizacneho timu. Dokazali nastavit nas tim na prehry a tak to aj dopadlo. Nehovoriac o tom, ze ocividne verili velmi nespravnym hracom, tipu Kristof. RT by mal odstupit cely, od GM po posledneho asistenta. - 19.5.2025 - 9:12
- +19
- dusan1980
- Suhlas
- 19.5.2025 - 9:18
- +2
- Voevoda
- Suhlas!
- 19.5.2025 - 16:57
- 0
- Trebor
- Názor : "Je to káder, ktorý mal určitú kvalitu." "Vedeli sme že tento tým môže mať problémy." Uvidíme poturnajové štatistiky. Ale vyzerá to veľmi, veľmi chabo. Ešte že sú tam Maďari. Takto: Počet účastníkov skresať na max 12 v dvoch skupinách s dvomi vypadajúcimi. A turnaj každé dva roky. Teraz je tam veľa doslova hnusných, nezaujímavých a kvalitou podpriemerných zápasov. A je mi jasné, že s našou úrovňou balansujeme na hrane dvanástky. Ale kto chce kam ...
- 19.5.2025 - 9:14
- 0
- martin_aston
- No, tento turnaj ukázal pár vecí.
1, vyvrátil legendu o Craigovi, ktorý je na striedačke už vlastne iba štatistom, lebo všetko robia asistenti. Tá energia, vášeň, viera vo vlastné sily, ktorú starý pán dáva tímu, evidentne tento rok chýbala. Dôkazom sú okrem iného zbabrané prvé tretiny.
2, vyvrátil legendu o Orsághovi ako schopnom hlavnom trénerovi repre (zatiaľ): Orságh je podľa mňa výborný klubový tréner. Ako by vedel povedať Filip Pešán, neznamená to automaticky dorý reprezentačný tréner (inak, ich príbehy sa podobajú vo viac veciach). Je niečo iné pracovať s tímom počas sezóny, dlhodobo drilovať, trénovať s výhľadom na PO, a niečo iné mať pár zrazov, skúšať hráčov, a potom rovno turnaj. Orsághovou nevýhodou, ktorú treba menovať, je, že do vlaku naskočil praktiky na poslednej zastávke (a to nie je maličkosť, nemal ani len tých pár zrazov). Orságh je inteligentný chlapík, jeho schopnosť viesť repre sa môže zlepšiť. Ale v prvom rade musí prestať vyplakávať, lebo tento rozhovor už je taký "plačko Zdeno light".
3, až sa niekto ozve, "a čo asistenti"? Asistenti nič, nevidím dôvod komentovať partiu chlapcov, ktorí tam podľa mňa nemajú už roky vôbec čo robiť. A to sa mi, ako Trenčanovi, nehovorí ľahko. Parďák je naša legenda, Fruhauf má za sebou silný príbeh boja s rakovinou, Lašák je vďaka zlatke celoslovenská legenda. To z nich však nerobí automaticky dobrých trénerov. - 19.5.2025 - 9:37
- +6
- jofo1
- Toto muzstvo by dopadlo rovnako aj pod Craigom. Ani za neho sme sa absolutne nikam neposunuli
- 19.5.2025 - 13:31
- +2
- martin_aston
- Nesúhlasím. Toto mužstvo by pod Craigom buď bolo v QF, alebo by oň hralo do posledného zápasu. Toto nie sú zásadne slabší hráči. RT žiaľ odviedol slabú prácu.
- 19.5.2025 - 13:50
- +5
- martin_aston
- A neviem presne, kam sa ako krajina máme posúvať pod Craigom. On urobil veľa vecí (vyťahoval mladých hráčov, vštepil víťaznú mentalitu, ordinoval dynamický, pozerateľný aj výsledkovo dobrý hokej), ale rast základne a modernú prácu v kluboch za nikoho Ramsay urobiť nedokáže.
- 19.5.2025 - 13:51
- +3
- amaskiea
- To je to, my potrebujeme, ba čo viac úplne bez hanby si vždy vo všetkom žiadame spasiteľa, čo to všetko vybaví na kľúč, za nás
- 19.5.2025 - 14:00
- +3
- Mikan
- Ahojte,Redwings píše hore,má úplnú pravdu,pracoval som s Lotyši,vedia čo chcú,ich výzia je sa dostať ako národ vysoko,nenávidia Rusov,mne dávali ťažké otázky čo sa týka smerovania nášho štátu,keď som ich videl včera hrať tak som hneď bol presvedčený ako to dopadne,ani jeden Lotyš na ľade či na tribúne nepochyboval o tom ,že vyhrajú.
- 19.5.2025 - 10:11
- +11
- Jusberry
- Konečne treba poslať do zabudnutia Šatana, Laža a Rasťa Konečnéko!!!: Tento triumvirát na hokejovom zväze zlyhal na celej čiare najmä v tom, koľko hráčov odmietlo reprezentovať resp. sa ospravedlnili z rôznych dôvodov. Po druhé, skrachovaní a neúspešní tréneri ako Pardavý, ale aj Frühauf tam už dávno nemajú čo hľadať pri reprezentácii... A treba konečne trénerskú osobnosť, lebo Vlado Országh je síce dobrý človek, bol aj skvelý hráč, ale ako tréner je mäkký, hoci je pravda, že iba zaskočil za Ramseyho... A toto je ďalší problém, pri všetkej úcte k hráčskej a trénerskej práci 74 ročného trénera treba akútne vyriešiť systematicky trénerskú otázku... A hráči? Doteraz som nepochopil, načo tam povolali Davida Romaňáka, keď ho nechali sedieť tri zápasy na tribúne, to som fakt nepochopil, keď sme hrali nezmyselné na 7 obrancov a ôsmy sedí na tribúne 🫣🫣🫣tieto MS nastavili reálne zrkadlo nielen nášmu hokeju,ale aj celému nášmu športu a celej spoločnosti. Nie je normálne, aby poľovník z Očovej riadil rezort športu a cestovného ruchu a kecal do zostavy!!! Nie je normálne, že šéfom zboru jeho poradcov je hokejista a je tam aj Šatan. Potom nemá čas venovať sa reprezentácii... Treba to tam na tom zväze od podlahy vymeniť!!!
- 19.5.2025 - 10:23
- +10
- azzurri
- presne tak
- 19.5.2025 - 10:31
- +2
- taksatunga
- Ukazali sme nasu suverenitu. Za par hracov, ktori boli politicky nominovani, sme si urobili ciarku u volodu a kvoli tomu neprisli minimalne 2 kvalitne formacie hracov. Nikto to na plne usta nepovie, ale je to tak, nie vsetci si chceli touto politickou nominaciou pospinit karieru. Uz to nepotrebuju, nie su najmladsi a nepotrebuju sa predavat. Keby ti nasi nominovani molodci boli lidri a tahali by tento tim, nepoviem ani slovo. Po hokejovej stranke nam to nedalo nic, premarnili sme jedny majstrovstva, urobili sme si hanbu pred svetom (nie vdaka hre, tych mladych chlapcov nikto vinit nebude a dufam, ze nezanevru na repre) a ukazali sme, ze ked v state nefunguje nic, tak nefunguje ani sport.
- 19.5.2025 - 10:40
- +12
- Oveckin8
- miško šimečka to si ty? :d
- 19.5.2025 - 19:34
- 0
- Urpiner16
- No konečne sa tu dopracujeme aj k reálnemu a zdravému riešeniu.Teda treba nám zahraničného trénera a k nemu ešte jedného asistenta.Ostatok ten neschopný ansábel vyhodiť inak sa nepohneme z miesta a bude to len horšie a horšie.
- 19.5.2025 - 11:01
- +4
- Cuco
- Plne s tebou súhlasím. Len je tu kapanek problém ktorý si tu mnohy nechcú uvedomiť. A to kde zohnať toho kvalitného zahraničného trénera. Ak si niekto myslí že sem príde kvalitný tréner do tohoto rozvrateneho štátu kde poľovník sa stará do zostavy reprezentácie tak je naivný. Ramsey prišiel keď táto republika bola v inom stave. Kvalitný a mentálne uvedomelý tréner sem ani nepachne. Neurobí si doma hanbu. A toto je tá realita d ktorou máloktorý fanúšik počíta.
- 19.5.2025 - 11:14
- +3
- FeroMotyka
- Tak keď Fínsky borec mohol ísť do Talianska. Prípadne môžeme hľadať v Česku. Mena z hlavy je ťažko dať, ale nechce sa mi veriť, že fakt keby si k tomu sadnú a dajú tomu nejaký čas tak nenájdu niečo vhodné.
- 19.5.2025 - 11:43
- +2
- strojar
- Ako tovidím ja:
1. Craig Ramsay si už k slovenskej reprezentácii iba občas odskočil z golfu na Floride.
2. Asistenti a aj náhradný hlavný tréner Orságh celý rok pôsobili v kluboch a reprezentácii sa nikto nevenoval ako svojmu hlavnému jobu.
3. Výber hráčov v príprave bol náhodný a chaotický - zodpovedný je generálny manažér.
4. Funkcionári zväzu a kamaráti sa prednostne venovali svojim súkromným aktivitám (reklame pre Kaufland, honorovanému komentovaniu zápasov v televízii).
5. Prezidenta zväzu a generálneho manažéra reprezentácie z priebehu zápasov reprezentácie zaujal iba neodpískaný faul na Krištofa pri nájazdoch v zápase s Rakúskom, kde ponadával na rozhodcu:
https://www.hokejovysvet.sk/clanok/72770/satan-sa-vratil-k-chybe-rozhodcu-v-zapase-s-rakuskom-sokovala-ma-ta-arogancia-v-nasich-zapasoch-ho-nechceme-vidiet
K výkonom mužstva ani ťuk. - 19.5.2025 - 11:03
- +8
- dusan1980
- Zhodnotenie: Po prichode Šatana bol smer nastaveny vyborne
1,Nasiel sa trener ktory bol idealny a nastavil ako mentalnu tak systemovu stranku tak ako mala byt
2,Nasiel sa metodik ktory robil reformu finskeho hokeja Jukka Tiikkaja
3,Zacalo sa presviedcat kluby ze ba mali mat jednotnu identitu na zaklade tejto metodiky
4,Prisli vysledky....ZOH ,drafty
Tu by som spravil hrubu ciaru a pomenoval vsetko co je zle
Satan a kluby si zacali nahanat EGO namiesto toho aby sli jednym smerom
Metodik tu skoncil - asi ho nebolo uz treba ?taki sme boli dobrí?
Spolitizovanie hokeja a sportu
Navrat k Slovenskym zvyklostiam a trenerom = sme spat 10 rokov dozadu
Oblukom sa nam to vratilo
Preto zaver je :
Dole hlavy ,ega ako na zvaze tak v kluboch a zacat tam kde sa to posralo...pri bode 4...Inak to bude velmi zle
Vsetci budu obvinovat vsetkych ale hokej pojde dole
Uplne presne ako to robime v nasom krasnom state.... - 19.5.2025 - 11:06
- +7
- strojar
- K bodu 4. (čiastočne aj k bodu 1.):
Výsledky "prišli" lebo ešte boli hráči, s ktorými mohol tréner Ramsay niečo robiť.
Na dosiahnuté výsledky ani na drafty nemala zázračná fínska metodika žiadny vplyv. - 19.5.2025 - 11:29
- +2
- amaskiea
- V RT ako soľ potrebujeme ľudí, ktorí už len z úcty k sebe samým nebudú šíriť fanúšikovský krčmový blábol typu "ako proti Kanade" alebo že "súper hrá nepozerateľný betón" a pod. Aj vôbec, chce to poctivejší a úprimnejší pohľad na seba v podstate od všetkých. Zakecávaním vlastných nedostatkov sa nikdy nič nedosiahne, 30 rokov by už mohlo stačiť na to, aby sme si to na základe vlastných bohatých skúseností dokázali aspoň priznať.
- 19.5.2025 - 11:19
- +3
- Jamboree
- Lotyšsko v Síle cca 1 Cze EXL teamu: Porazilo Svk narodak B : At zije MS sveta amuleta
- 19.5.2025 - 11:22
- +4
- aaaaaa
- Také mužstvo s takou kvalitou ako sme mali tento rok potrebovalo súrne dávať v zápasoch prvé góly . Tie nástupy aj boli dobre , aj včera tri tutovky a potom dostaneme gól , vyrovnáme a zase po zbytočnej chybe dostaneme gól ...a to aj lepšie mužstva dáva neskutočné psychicky dole . Po treťom góle už bolo vidno , že úplne sme odišli . Keby sme sa dostali do vedenia z tých úvodných šancí , tak úplne iný impulz a dôveru by dostalo to mužstvo .
- 19.5.2025 - 11:28
- +1
- Urpiner16
- Za nomináciu je zodpovedný Šatan takže jemu keď jeho ego povie nie niekomu a hentoho nezavolá či povoláva podpriemerných khl-károv potom nech sa nečuduje že sa mu to vymkýna z rúk a vracia sa to ako bumerang realizačnému teamu bohužiaľ neschopnému.
- 19.5.2025 - 12:13
- +3
- pablob26
- Zase sme sa vratili o 10 rokov naspat v case. To je tak ked si nas hokej zacne honit ego.
- 19.5.2025 - 12:32
- +1
- Cvikelka
- Kto neprišiel do útoku alebo nebol povolaný pripadne zranenie.
Hudáček Daňo Cehlárik Hrivík Jurčo Faško Rudáš Pospíšil1 Posspíšil2 Slavkovský
Kelemen Ružička Líška Studenič Tatar.
To máme celé jedno útočné mužstvo v útoku, ktoré pre niečo neprišlo.
Obrana.
Marinčin Čerešnák Ďaloga Feherváry Černák Gernat Jaroš Čajkovský Nemec.
Jedna celá obrana nám chýbala.
Bránka
Asi iba Skorvánek.
Treba sa zamyslieť prečo veľká časť hráčov nechcela prísť.
- 19.5.2025 - 12:34
- +1
- amaskiea
- to máš jedno, v našej (ne)koncepcii by hrali rybník aj McDavid s Draisaitlom, ak aj nie hneď, tak postupne by doňho upadli, tretí-štvrtý rok v tíme, ktorý hrá čistý chaos s nulovou psychickou odolnosťou, by v kŕči vymýšľali jednu väčšiu sprostosť ako druhú a všetko prekomplikovávali aj oni
- 19.5.2025 - 12:48
- +1
- taksatunga
- rozhladenejsi fanusik vie, a ten druhy - dvojtyzdnovy, tomu to aj tak nevysvetlis. Hlavne ze je Simecka odvolany
- 19.5.2025 - 12:50
- +3
- aaaaaa
- Minimum hráčov z toho bolo čo mohlo prísť a neprišli . Väčšina naozaj zranenia a vo februári na OH každý z nich príde .
Faktory MS minulý v Česku , kvalifikácia na OH a OH vo februári zohrali veľa . - 19.5.2025 - 12:53
- 0
- Cvikelka
- Česko ma zlato a znova idú hráči ako Pasta a Červenka
- 19.5.2025 - 12:57
- +6
- Zkubydu
- Myslim si, ze o babractve a odflaknutej robote v priprave a pri skladani kadra celeho naseho RT na cele so Satanom uz bolo povedane vsetko. Podme rekapitulovat fakty: Na tychto MS sme absolvovali 6 zapasov. Chyba uz len (dohrat s Finskom)
Mame najhorsiu efektivitu strelby. Konkretne nam patri posledne 16. miesto s 4,91% (co nie je ani 5%) Pre porovnanie s Cechmi, ktorí maju 17,5%, co znamena, ze oni daju viac ako 3x tolko golov, ako my, z porovnatelneho poctu striel (160/163 striel).
Toto z nas robi najhorsi tim v utocnej zone. Tento fakt doplna aj dalsi udaj o strelenych goloch. S poctom 8 strelenych golov sme tiez na chvoste turnaja MS, ked menej golov strelili len Slovinci(6) a Francuzsko(7) Ktory este hraju proti sebe, a tak nas celkom lahko mozu predbehnut
Medz najvytazenejsich hracov patrili: Sukel(94),Kristof(88), Lantosi(85), a z obrancov Mudrak (91), Rosandic(76) a Grman(78)
Z toho vyplyva, ze v ofenzivnom pasme sme takmer vobec nedominovali. Kto pozeral nase zapasy zrejme potvrdi.
Podme vsak pozriet na defenzivne ulohy:
Najviac minusiek mali Grman, Rosandic, Kristof a Cajkovic(-20)
Najtrestanejsi Regenda, Sukel (32 minut)
V uspesnosti brankarskych zasahoch nam patri tiez nelichotive 14. miesto s uspesnostou zasahov 87,1% ked horsi su len Madari-81,73% a Kazachstan- 85,7%. Ak sme teda nedominovali v utocnej tretine, patrili sme k najhorsim timom v obranom pasme, co dokazoval aj obrovsky pocet individualnych chyb. Opat kto videl, vie o com hovorim. Ak teda nepatrime k tomu lepsiemu v utoku, ani v obrane, zrejme sme kladli doraz pri vybere hracov na standartne situacie, alebo moralnym hodnotam a z toho vyplyvajucu disciplinu. Lenze v pocte 83 trestnych minut sme opat na chvoste pelotonu, teda presnejsie na delenej 15. priecke spolu s Normi. Presilovky nam tiez nepriniesli slavu, ked z 18 pocetnych vyhod, sme premenili na gol len 3 a zo 16,6 % sme na 11. mieste. Bully nam tiez neslo nadpriemerne, ked sme uspeli len v 51%.
Zamerne som neriesil subjektivnu kritiku jednotlivych hracov. Videl som, ze sa kazdy snazil a robil maximum. Co vsak rozhodne chcem povedat, ze podla mna pochybil cely realizacny tim (okrem Orzagha, ktory hral obvetneho baranka, za preslapy Fruhaufa, Satana a spol), ci uz to robit nevedia, alebo to len pobabrali, ci odflakli, to nech povedia oni. Dufam, ze spravia sebareflexiu a prezradia nam, kde pochybili. Kazdopadne chcem pochvalit najlepsieho strelca a za mna aj hraca. Je nim Cederle s 2 golmi. Dobrym pohybom s pukom aj bez puku... Urcite bol posilou pre tim aj Takac s 2 bodmi. Mne sa pacil aj Rosandic, hoci mal vysoke minus, goly neboli jeho chybou) Toto boli podla mna svetle vynimky z nasho timu. Zaujimavostou je ze toto boli jedini 3 zastupcovia z nasej extraligy. Myslim si, ze ak by bolo hracov z nasej extraligy viac, nebolo by to na skodu, naopak.
Strely Mudraka, Chromiaka, Dvorskeho, Regendu, Knazka, Sykoru, Lantosiho... tvorili polovicu nasho poctu, ale boli to skor propagacne, nez nebezpecne. Tu zrejme treba hladat pricinu neuspechu v nespravnom vybere hracov v kadri. Zle zlozenie specialnych formacii. Otazky nominacie Grmana, Kristofa a Rybara a mnohych inych, len aby boli v time, nam neprinieslo nic, co by podla mna dokazal hocikto iny!!! Nabuduce asi radsej viac merat, ako rezat!
Za mna teda skor viac hracov z nasej extraligy, nez za kazdu cenu niekoho z Ceskej Extraligy, AHL, ci z KHL, Ak uz niekto ma prist odtial, tak musi byt citelnou a viditelnou posilou. To zial nikto tento rok nebol a to je najvacsi faul pre Slovensky hokej. Ak pride doporucenie od Huljaka, ci kohokolvek ineho, nebat sa ich poslat ho do prec. V opacnom pripade nech spravi dresy s jeho podobiznou a nech si potom nominuje koho chce!!! - 19.5.2025 - 13:18
- +7
- Fandimhokeju
- Ale v jednom ukazovateli sme najlepší. Tri úspešné challenge. Vďaka patrí dvom Jankom. To len potvrdzuje, že IT techniku majú chlapci zmáknutú.
A k tej nominácii z českej ligy. Takmer každý, kto tam zavíta, po roku, či dvoch ide výkonom dole. Ako keby došlo u nich k uspokojení, že už niečo dosiahli. Ale tam väčšinou hrajú inú úlohu ako v našej lige. A zabudnú aj to kvôli čomu si ich Česká liga vyžiadala. - 19.5.2025 - 21:24
- +1
- ElMarkoElKlingac
- Ja byt SVK hokejistom, tak ani nerozmylam nad tym, ze by som reprezentoval. Pre co? Pre toto co sa tu pise v debatach po kazdom prehratom zapase? Vsak si to po sebe precitajte, sa mozete hanbit, vacsina !! Ani stado volov by ma nedotiahlo reprezentovat. SVK ma presne taku hokejovu repre a presne taku vladu, ako si zasluzi. Krasne to povedal LAT hrac v rozhovore. "Proti SVK mame speci motivaciu, lebo ako jediny tim z TOP10 skupiny A ma vo vybere hracov z KHL" .. aj to nieco znamena, sme trapni, sme na smiech, takze sa nie je co divir ze napr CZE novinari si z Nas radi robia srandu, je to zasluzene. A aj preto som napr, ja osobne nevidel ani jeden zapas, tento vyber s hracmi z KHL, mna naozaj nepreprezentuje, lebo sa tam straca "statut reprezentanta", ktorym sa tak radi ohanaju. Aspon ze KARMA funguje a dostali pani zo zvazu poriadne na hubu.
- 19.5.2025 - 13:24
- +9
- FeroMotyka
- Bla bla, keby mali váhu takéto správy tak nereprezentuje nikto. Neviem či pre niekoho je motivácia odmena, repre dres, ísť si zahrať s kamarátmi alebo fanúšikovia na štadióne. Červenka si tiež musel užiť dosť nákladov a keby sa na to pred x rokmi vykašľal spravil by dobre?
- 19.5.2025 - 14:26
- 0
- PRÍSPEVOK BOL ZMAZANÝ
- Pagliuca
- MS dopadli asi tak, ako vacsina ocakavala. Zachrana s prehladom, stvrtfinale mozno so stastim, realne 9-12 miesto.
Sklamanim bol miestami fakt vyslovene slaby hokej s obrovskymi chybami, urcite sa cakalo aj viacej golov. Vlado Orszagh ma absolutne nepresvedcil o tom, ze ma na to byt repre trenerom...Tie "motivacne" reci z kabiny boli ozaj slabota. V kuse iba "zachytme/nepokazme uvod stretnutia", teda mna by jeho prejavy urcite extra nemotivovali...
Ale viac ako nase vykony ma trapi "spolitizovanie" slovenskeho hokeja. Šatan jedna ruka s hulvatom z Ocovej, obaja bez hanby tahaju KHL-karov na MS, obrovsky kamarat s Dankom a vlastne politicka blizkost SZLH vedenia k sucasnej vlade je nieco z coho zostane cloveku v ustach pachut ako po Surstrommingu.
Ja som sa vcera po uvodnom buly prichytil, ze to viac prajem Lotysom ako nasim. Oni aspon vedia kde je sever (resp. vychod-zapad) a k hracom z KHL a ruskemu rezimu maju jasny nazor...Na rozdiel od nas... - 19.5.2025 - 13:25
- +11
- Tino
- netusim: co presne si povedali v priprave pred MS, co si hovoria v priprave pred samotnymi zapasmi, ale ak je to podme do toho, musime zachytit, nesmieme pokazit etc, etc a ja sa obavam, ze to tak mohlo byt, je to tragicky malo,povedat vyhrajte nestaci, jasne, jednojendoznacne treba vysvetlit ako to mame urobit, co presne sa ma diat, co ma kto robit v jednotlivych hernych situaciach a ak to budeme robit povedie to k uspechu, cele je to zalozene na viere vo vlastne schopnosti, ze to takto vieme a mozeme hrat a to je mozno kamen urazu, hracom neveril RT a neverili si ani oni sami, co je kolem a kolem nasa obrovska slabina, sebadovera vo vlastne sily je nepochopena, bud sa arogantne rozdrapujeme a predstierame sebadoveru, alebo sa lutujeme.
- 19.5.2025 - 13:50
- +1
- Zkubydu
- Vacsina cakala 9.-12. Boli i taki : co dufali v TOP 8. Faktom vsak je kruta pravda, ze sme skoncili 11.-16.
Kto za to moze? - 19.5.2025 - 14:58
- 0
- strojar
- Veď to je presne podľa očakávania väčšiny.
- 19.5.2025 - 15:43
- 0
- J4kuubbb
- Ja som rad, ze tie ms mali na starosti "títo nástupcovia craiga" aspoň je teraz konečne výsledkovo vidno ze stoja za pekne nič
- 19.5.2025 - 14:33
- +5
- Zkubydu
- ono to bolo vidiet: aj pred tym.
- 19.5.2025 - 15:03
- +3
- willy
- Ospravedlnujem sa ak to sem uz niekto dal...ja len ze stoji za pozornost: https://sport.aktuality.sk/hokej/clanok/slovak-z-nhl-sa-postazoval-na-nezaujem-zvazu-satan-nechcel-obtazovat-2025051910044493720?utm_source=aktuality.sk&utm_medium=zona-hp&utm_content=box-top-hp-najcitanejsie_new&utm_campaign=cross
- 19.5.2025 - 14:53
- +3
- Zkubydu
- Ja som zvedavy na tu jeho sebareflexiu: alebo zas nic? Nikto nic???Ideme dalej...
- 19.5.2025 - 15:04
- +3
- strojar
- To by najskôr niekto musel prezradiť, že také niečo existuje a vysvetliť mu význam toho slova.
- 19.5.2025 - 15:44
- 0
- Oveckin8
- vlado nech ostane a ostatok okamzite padaka.....a ryba smrdi od hlavy,takze Mirko dakujeme ale stacilo.... a po clanku otom ako mirko nechcel obtazovat,odchod okamzite
- 19.5.2025 - 15:35
- +4
- ElwisNR
- Keď to tak sledujem jediný kto môže tomuto mužstvu pomôcť je Ľuboš Hrozek🤣
- 19.5.2025 - 18:42
- +2
- Urpiner16
- Najlepšie by bolo nejakého trénera z čiech.Výhody:prehľad hráčov v CZ.lige,bezproblémová rečová bariéra,kvalita českého hokeja v prvom rade a určite by nestál toľko ako nejaký profík z USA či KANADY.
- 19.5.2025 - 19:47
- 0
- strojar
- Veď elwis píše o českom trénerovi.
- 19.5.2025 - 20:21
- 0
- Urpiner16
- V pohode ja som len chcel uviesť aj pár dôvodov prečo by bol najvhodnejší český tréner.Len preboha nie fín lebo na tom sa pred Rulíkom popálili aj česi.
- 19.5.2025 - 20:29
- 0
- Navi01
- Najdôležitejšie na tejto facke, je vyvodiť dôsledky. Za mňa Miroslav Šatan už nemá, čo dať zo svojej pozície prezidenta zväzu Slovensku. Bol to vzorný reprezentant a správny hokejový líder, nemožno mu nič uprieť v jeho dobe aktívneho hokejistu.
Avšak jeho komunikácia s hráčmi, ľudský prístup : príklad 20 ročnému Slafkovskému posiela odkazy cez médiá a následne 7 mesiacov sa mu ani len neozve do kým Montreal nevypadne je pracovné zlyhanie. Dobre to dnes pomenoval Šlegr v rozhovore na športe. Vzťah k reprezentácii síce máš mať v sebe, ale budovať dobru atmosféru, lojálnosť, ochotu ísť aj v pripade malých prekážok, tešíš sa na trenera, zväz, partiu a chuť dokazať niečo je rovnako dôležité.
- 19.5.2025 - 20:14
- +7
- dusan1980
- Ja s tebou suhlasim...asi nema
Ale kto by bol lepsi ?
Lebo ludia z nasich klubov nevedeli ani tie kluby zjednotit a ist jednou identitou....Preto sme tam kde sme
Rapac,Kovacik atd...ked tam budu ,pojdeme akym smerom ?
Som za zmenu ale fakt ma nenapada meno - 20.5.2025 - 9:55
- +1
- hawkie
- "Lebo ludia z nasich klubov nevedeli ani tie kluby zjednotit a ist jednou identitou....Preto sme tam kde sme
Rapac,Kovacik atd...ked tam budu ,pojdeme akym smerom ?"
Vymenoval si 2 manažérov, za ktorými (so všetkým rešpektom) stoja úspechy ich klubov. NR za posledných asi 8-9 rokov (odkedy je tam Kováčik), a Rapáč odkedy sú v extralige. O výsledkoch v mládežníckych kategóriách ani nehovorím.
Nemusí byť žiadna charizma, to je tak maximálne pre plebs. Stačí, keď bude rácio. - 20.5.2025 - 10:07
- +1
- dusan1980
- Stoja vysledky klubov ktore ani do ligy majstrov nechceli a radsej zobrali Polske kluby
Tu treba naozajstnych odbornikov z Canady ,Svedska pripadne Finska a nastavit jednotnu identitu
Ludi ktori posobili v naozajstnych ligach nie v tejto sranda lige a este sa biju do prs.
Stale plati ze nasich ludi na to nema nikto...doslova a dopismena
A ked im to ego dovoli si uvedomit tak potom sa mozme niekde posunut
Aj Orszagh je krok vedla a to uvidime na dalsich MS
- 30.5.2025 - 8:07
- +1
- luciakanky
- Ja len nechápem prečo volali Országha keď tam boli asistenti, ktorí poznajú systém
- 20.5.2025 - 7:17
- +3
- dusan1980
- Orszagha volali na nič a...poznat system nestaci
Chyba tam charizma a respekt a .....a .....a..... - 20.5.2025 - 9:53
- 0
- Fandimhokeju
- Országha volali, aby asistenti mohli asistentovať aj na jeseň, teda aj OH. . Veď Fruhauf to nepriamo naznačil pri zmienke o
budúcej sezóne. - 20.5.2025 - 12:28
- +1