Diskusia: Liga očakáva rekordné príjmy, pracuje na Svetovom pohári 2024
Vedenie zámorskej hokejovej NHL očakáva za túto sezónu rekordné príjmy. Komisár ligy Gary Bettman ich pripisuje nárastu počtu gólov, ktorý sa podpísal pod zvýšenú televíznu sledovanosť a celkový zvýšený záujem o hokej.
Bettman pred prvým duelom finále play off NHL medzi Coloradom a Tampou Bay (4:3 pp) predniesol výročnú správu o stave súťaže. Odhadol, že ligové príjmy za ročník 2021/2022 by mali presiahnuť sumu 5,2 miliardy amerických dolárov. Podľa Bettmana pritom ide o veľmi konzervatívny odhad. "Dokázali sme stabilizovať obchod a našu silu. Neznamená to, že sme nečelili náročným výzvam a že sme sa nemuseli prispôsobovať, no urobili sme všetko pre to, aby sme sa cez ne dostali," citovala šéfa profiligy agentúra AP.
Súťaž sa podľa Bettmana postupne vracia do normálu. V poslednej sezóne pred pandémiou (2018/2019) dosiahli príjmy výšku 4,6 miliardy dolárov, potom šíriaci sa koronavírus výrazne zasiahol chod súťaže, ktorá sa na rozdiel od iných profesionálnych líg v zámorí spolieha do veľkej miery na návštevnosť zápasov priamo v arénach a predaj vstupeniek. A práve ten počas pandémie trpel. "Môžem s potešením konštatovať, že po dva a pol roku sa veci opäť vrátili do normálu," spokojne hlásil Bettman. Lige v tejto sezóne pomohli aj nové televízne zmluvy s ESPN a Turner Sports.
Napriek týmto pozitívnym ekonomickým správam však vedenie súťaže neočakáva významné zvýšenie platového stropu v ďalších dvoch až troch sezónach. V ďalšom ročníku by mal stúpnuť iba o jeden milión na 82,5 milióna dolárov. Bettmana teší celkový nárast počtu gólov, priemer 6,26 gólu na zápas v základnej časti je najvyšší od sezóny 1992/1993. "Všetko, čo robíme ohľadom hokeja z obchodnej stránky, je dôležité iba vtedy, ak je náš šport zdravý priamo na ľade. A hokej je na ľade zdravý. Počtom mladých vychádzajúcich hviezd a vyrovnanosťou súťaže prekonávame všetky ostatné veľké ligy. Vďaka tomu sledujeme neuveriteľné preteky v základnej časti a poskytuje nám to nepredvídateľné súboje v play off," dodal Bettman.
Vedenie súťaže takisto pokračuje v rozhovoroch s predstaviteľmi Hráčskej asociácie NHL (NHLPA) a Medzinárodnej hokejovej federácie (IIHF) ohľadom organizácie Svetového pohára v roku 2024. Cieľom je usporiadať podujatie vo februári, teda v strede sezóny, čo podľa zástupcu komisára Billa Dalyho prináša so sebou mnohé prekážky: "Našou prioritou je konanie Svetového pohára vo februári, z hľadiska dlhodobého úspechu je dôležité, aby sa uskutočnil v tejto fáze sezóny. Uvidíme, či budeme potrebovať ešte prehodnotiť tento termín."
Svetový pohár sa zatiaľ naposledy konal v septembri 2016. Víťazom sa stala Kanada, ktorá vo finále zdolala Tím Európy 3:1 a 2:1. Bol to v poradí tretí ročník reprezentačného turnaja za účasti najväčších hviezd z NHL po podujatiach v rokoch 1996 a 2004, ktoré sa takisto konali pred štartom sezóny. Predchodcom SP bol Kanadský pohár, ktorý sa uskutočnil v minulosti päťkrát.
- LenTak93
- hmmm, takže vo februári
to bude výrazné nabúranie repre kalendára a vrchol teda nebude na MS
som zvedavý, kde to nakoniec bude, lebo Česi to celkom razantne odmietali, čo je logické, keďže MS majú by práve u nich - 16.6.2022 - 15:40
- 0
- DENISO6
- Ahaaa no jasné oni majú vtedy MS...som tomu stále nerozumel prečo to nechcú
- 16.6.2022 - 15:51
- +1
- VSŽ!
- Ak je to svetový pohár a nie severoamerický, tak štartovať budú znovu krajiny. Top 8 by dávalo logiku.
- 16.6.2022 - 15:41
- 0
- LenTak93
- veď po tom úspech tímu Európy ho už ani nechcú
- 16.6.2022 - 15:51
- +5
- emoxx1
- Konečne sa dočkáme poriadnej akcie. Nech si to urobia kedy chcú. V najhoršom budú mať jedny MS ešte slabšiu úroveň ako obvykle, ale svet sa nepokaká.
- 16.6.2022 - 19:40
- +5
- slapstick44
- Čo si budeme klamať. Svetový pohár je v skutočnosti olympiáda. Akurát že s istým dátumom konania. Budú tam štartovať tí najlepší z najlepších a ešte to bude v čase ako OH, teda keď majú všetci už 50 zápasov v nohách a všetky motory sú "zahriate". Bodaj by to vyšlo. A bodaj by sa to konalo v Kanade alebo v USA. Aj tak tam pôjde 90 percent hráčov z NHL.
Zostáva dúfať, že sa toho dočkáme. - 16.6.2022 - 19:43
- +7
- bwpow
- Konecne hokej, na ktory sa bude dat pozerat. Vsetci sa velmi tesime na tento sportovy sviatok.
- 16.6.2022 - 22:16
- 0
- Fhaallen
- Otazka :: Môže sa to konať hocikde na svete, alebo to bude len niekde v ramci Severnej Ameriky?
- 17.6.2022 - 8:49
- 0
- LenTak93
- ako som vyššie písal, NHL rozmýšľala o tom, žeby to dala aj do Európy, napr. chceli to mať O2 aréne, ale Česi na to nechcú pristúpiť, nakoľko budú na jar hostiť MS... a mať tesne za sebou 2 takéto akcie, na to nie sú Česi pripravení
- 17.6.2022 - 8:53
- 0
- HokejovyAkademik
- "liga ocakava rekordne prijmy"
povodne som myslel ze ide o rozhovor s pani Anetou z APHK - 17.6.2022 - 8:57
- +6
- HokejBJ
- Keby sa Svetový pohár konal v nejakom pravidelnom cikle že raz za 2-3 roky tak by si tento turnaj určite vybudoval prestíž akú ma olympijský turnaj (pokiaľ tam hrajú hráči NHL). Lebo zatiaľ ma titul na MS v hokeji neporovnateľne vyššiu hodnotu ako Svetový pohár aj keď kvalita hráčov je neporovnateľne väčšia na Svetovom pohári, veď aj tak keď niekto chce byť v Triple klube musí vyhrať NHL+OH+MS a ne NHL+OH+SP
- 17.6.2022 - 9:00
- +4
- LenTak93
- neviem, či pre zámorských hráčov má titul z MS až takú váhu
- 17.6.2022 - 9:30
- +3
- rastislavke
- Tak do 25 rokov asi má: Keďže ho Kanada vyhráva pravidelne, tak časom už nie
- 17.6.2022 - 9:37
- +1
- HokejBJ
- Tak minimálne čo sa týka čísel v Kanade tam fanúšikovia vôbec nevidia rozdiel medzi MS a SP. A navyše, Triple klub sa bere za MS a ne SP. Ale hovorím keby sa hral SP pravidelne určite sa to odzrkadli aj na číslach. Nechápem prečo sa IIHF s NHL nespoja a nezorganizuju to nejako spolu
- 17.6.2022 - 10:16
- +3
- emoxx1
- Prečo by sa NHL mala spájať s IIHF? Nemajú na to jediný dôvod. Zo strany IIHF pre NHL žiadny prínos, akurát budú pro koryte zrazu dvaja.
- 17.6.2022 - 10:35
- +1
- HokejBJ
- Ja neviem prečo by sa mala spájať. No žeby preto aby sme mali jednotné MS v hokeji a ne MS v hokeji a SP ktory sa hraje hocijak jak si zmyslia
- 17.6.2022 - 10:47
- 0
- topska
- To je uplne nepodstatny dovod pre NHL. Ja viem presne preco sa spojit nechcu. Nemohli by mat draft, teda by nemohli "za drobne" si brat hracov akych chcu zo vsetkych ostatnych lig. Liga by neskutocne stratila na urovni. Plus by sa museli drzat asociacnych terminov, riadit sa pravidlami napriklad pri tych hokejovych pravidlach a desiatky dalsich padnejsich dovodov.
- 17.6.2022 - 11:50
- +1
- HokejBJ
- Takže v skratke, "nedá sa"
- 17.6.2022 - 12:08
- 0
- topska
- Nikdy sa nedalo, neda sa a este dlho sa isto dat nebude lebo by boli hlupi v zamori ak by tak cinili. A nikto ich nema ako prinutit
- 17.6.2022 - 12:51
- +2
- liskin10
- ale veď na drafte berú hráčov ktorí majú 18 rokov a práva na nich majú len v rámci Sev. Ameriky. Až keď HRÁČ podpíše zmluvu v NHL tak dostane aj klub tie drobné, ale nie za draft
- 17.6.2022 - 13:03
- 0
- topska
- Teraz neviem preco si napisal "ale ved" ked dokonca len podporujes co pisem
Je samozrejme ze na nich maju prava len v Severnej Amerike kedze nie su v IIHF. Prava na hraca ostavaju v Europe aj po odchode do zamoria az do konca zmluvy a je jedno v akom veku hrac je. A nebavme sa len o drafte, ved beru aj starsich a v sucasnosti hrac moze do zamoria odist kedy chce, tam to nie je velmi osetrene. A aj vtedy dostanu kluby z IIHF peniaze
- 17.6.2022 - 13:11
- 0
- liskin10
- ale v tej celkovej spojitosti - IIHF zasa nie je taká inštitúcia, ktorá by mala dohľad nad všetkými ligami v EU. Pokiaľ viem aj v našej lige sa stáva/stávalo, že klub ukončí hráčovi zmluvu, lebo nie je spokojný s jeho výkonmi, ale navykúpia ho, navyplatia zvyšok. Jednoducho ukončia a hráč nemá nárok na vyplatenie.
Starala by sa IIHF aj o tieto veci potom? - 17.6.2022 - 13:24
- 0
- topska
- IIHF ma dohlad nad vsetkymi ligami. Ano, stara sa ale pises o niecom inom. Nie o tom ze ma zmluvu v dvoch kluboch. IIHF nemoze riesit tieto zmluvne veci, na to su zakony lebo tam moze prist k poruseniu zakona alebo internych ligovych licencnych pravidiel.
- 17.6.2022 - 13:37
- 0
- topska
- Co?
- 17.6.2022 - 15:54
- +1
- bigi
- Nic len ze tu zmluvu o "vykupnom" od nhl dohaduje iihf s nhl
- 17.6.2022 - 23:21
- 0
- topska
- Stale nerozumiem, pise niekto nieco ine?
- 18.6.2022 - 13:25
- 0
- VSŽ!
- A toto by malo zvyšku sveta konečne docvaknut, aby NHL riadne platila a nie že si robia čo chcú...
- 18.6.2022 - 7:25
- +1
- Big brother
- Zrejme celkom nechápeš tej podstate. Toto nie je futbal.
- 18.6.2022 - 18:50
- 0
- emoxx1
- Na otázku si neodpovedal. Dal si dôvody z ktorých by profitovala IIHF, ale prečo by to mala robiť NHL?
- 17.6.2022 - 20:05
- 0
- liskin10
- možno som to ja nepochopil, ale v článku predsa je napísané:
"Vedenie súťaže takisto pokračuje v rozhovoroch s predstaviteľmi Hráčskej asociácie NHL (NHLPA) a Medzinárodnej hokejovej federácie (IIHF) ohľadom organizácie Svetového pohára v roku 2024." - 17.6.2022 - 13:01
- 0
- topska
- My s emoxxom sme pisali o spojeni vo vseobecnosti
- 17.6.2022 - 13:12
- 0
- liskin10
- tak potom sorry
- 17.6.2022 - 13:19
- 0
- topska
- Skor moja chyba
- 18.6.2022 - 18:56
- 0
- bigi
- otazka je akym systemom sa bude hrat SP. kedze uz nechcu vybery ale iba cisto repre. tak ci to bude so 6 alebo 8 ucastnikmi. ked bude 8 tak bude pre nas dost velka sanca zucastnit sa, najma pri predpoklade ze tam nebudu rusi
- 17.6.2022 - 10:33
- 0
- HokejBJ
- Čo som čítal počítajú s Rusmi
- 17.6.2022 - 10:47
- 0
- crosbynko
- SP je fajn myslienka ale prosim uz nie Europa a NA mladici. Dobre sa na to pozeralo ale nemalo to ten smrnc. To pisem bez toho ci tam budeme my alebo nie. Ale nech su tam nie take vymysly ale normalne repre.
- 17.6.2022 - 12:37
- 0
- hawkie
- Team NA: Nemalo to ten šmrnc? Ja si zoberem len Team North America...
Dať tam NA mladíkov bolo to najlepšie, čo mohli urobiť... TOP elitní hráči ako Gaudreau, Matthews, McDavid, MacKinnon, Eichel, Larkin, Nugent-Hopkins - to bola radosť sa pozerať na tú hru. Okrem toho (taká pikoška) - McDavid a Matthews ešte hádam ani 20 rokov nemali (maximálne McJesus, Matthews mohol mať max 19).
Skrátka, NA vyprodukuje toľko kvalitných hráčov, že pravdepodobne viacerí z tej skupiny by inak zostali doma. Lebo tímy Kanady a USA boli nabité jak hrom (hej, USA pohorelo na plnej čiare, ale Kanada pre zmenu brala "všetko"). - 18.6.2022 - 0:21
- 0
- crosbynko
- Ved vravim ze sa na to dobre pozeralo. Ale sorry tim Europa vo finale to mi prislo ako playstation. Ziadne emocie nic. Aj tie zapasy NA youngsters boli fajn ale take bez emocie pre mna.
- 18.6.2022 - 13:01
- 0
- pali97
- Ak tam budú Rusi, tak asi tam nebudeme my. Talenty síce máme a pravdepodobne sa časom presadia, ale treba si objektívne priznať, že mená ako Draisaitl, Seider, Stützle, Grubauer + ešte Reichel či Peterka za Nemecko a Josi, Hischier, Meier, Fiala, Suter, Siegenthaler či Niederreiter za Švajčiarsko to neprebijeme.
NHL tam bude chcieť tie najväčšie hviezdy a práve Draisaitl, Seider, Hischier, Meier, Josi či Fiala sú top hráči NHL. My máme na takej úrovni momentálne akurát dvoch obrancov Černák + Feherváry a z talentov sa z môjho pohľadu dokáže rýchlo na NHL hokej adaptovať len Slafkovsky, ostatným to (podľa mňa) potrvá dlhšie. - 17.6.2022 - 17:14
- 0
- bwpow
- EU by mala sutazit ako jedna krajina. To delenie na mikrostatiky je uz dost trapne po dlhych rokoch existencie EU.
- 17.6.2022 - 17:48
- 0
- HokejBJ
- Tak isto aj na MS galaxie by mala Zem súťažiť ako Zem a nie to trápne delenie na kontinenty
- 17.6.2022 - 18:02
- +7
- bwpow
- Suhlasim. My sa toho uz asi nedozijeme, ale mozno nase deti alebo vnucata raz zaziju ten moment, ked ti najlepsi z najlepsich budu spolocne reprezentovat pod vlajkou spojeneho ludstva nas zivocisny druh na galatickych majstrovstvach.
- 18.6.2022 - 0:04
- +1
- VSŽ!
- UED proti Protosom a víťaz hra s víťazom Orcovia vs. Zergovia.
- 18.6.2022 - 7:28
- 0
- Kelthuzad123456
- Stale je to turnaj ktoremu Ms nesahaju ani po clenky...uz len tym ze sa MS hraju kazdy rok, nemaju taku hodnotu ako SP..nech to v roku ked bude SP zrusia a bude to v poriadku
- 19.6.2022 - 9:24
- 0
- topska
- A co tym ziskas ze zrusis MS? Ved nastanu len obrovske straty
- 19.6.2022 - 14:18
- +2
- pali97
- Ja inak nikdy nerozumiem tomu krákaniu o zrušení MS, veď nikoho to nikto nenúti pozerať, ak z toho má IIHF a organizátori zisky, tak nech si to robia aj dvakrát ročne
Prečo nejaký divácky polemik by mal rozhodovať o ich zrušení či nezrušení len preto, že majú nižšiu kvalitu. Však hokejistov na svete je veľa, každý sa chce ukázať a aspoň dostanú šancu nové tváre. Programov v telke je veľa, stačí si vybrať nemusíš mať nasilu zapnuté "slabé MS v hokeji".
- 19.6.2022 - 15:42
- +4
- topska
- Viem si to predstavit vtedy ak by SP bol nejako pravidelne. Lebo teraz si predstav co by to narobilo so statistikami. X rokov sa vysvetluje preco vtedy a vtedy nejake ms alebo ine podujatie nebolo. A zrazu ja neviem v roku 2024, 2029, 2033 a 2038 vypadnu a bude bordel. O financiach ani nevravim. Navyse momentalne neexistuje zrejme ziadna federacia ktora by MS chcela kvoli SP zrusit. Preto tiez nechapem vobec to "mali" by to zrusit. Stale tam bude urcita kvalita, je tam mnozstvo zmluv a zavazkov a budu to sledovat ludia na zimakoch ci pred telkou. Navyse je stale boj o organizovanie MS. Dobre, kvalita moze byt nizsia ale ved to je normalne. Rusit vrcholove podujatie lebo vtedy je ine a to povodne sa hra 100 rokov tak s tym ja nesuhlasim.
- 19.6.2022 - 16:22
- +2