Diskusia: MS juniorov v lete by mohol byť zaujímavý turnaj
Majstrovstvá sveta juniorov 2022 sa predsa len ešte môžu uskutočniť. Vedenie IIHF ihneď po zrušení aktuálneho turnaja prišlo s myšlienkou, že turnaj by sa mohol odohrať v letných mesiacoch. Zaujímavý nápad mnohých prekvapil a zaujal. Ak si odmyslíme netradičný termín a tak trochu smutný dôvod, mohol by z toho byť jeden z najkvalitnejších turnajov za posledné dekády.
Myšlienka je to dobrá, no treba vybrúsiť detaily. Predpokladá sa, že by stále mohli reprezentovať hráči ročníka 2002, ktorí mali byť dominantní na aktuálne zrušenom turnaji. Veď aj vyjadrenia čelných predstaviteľov IIHF sa niesli v tom duchu, že tento ročník bol ochudobnený o viaceré medzinárodné podujatia, medzi ktoré patrí aj šampionát do 18 rokov. A preto im chcú ponúknuť šancu dôstojne sa rozlúčiť s juniorskou kariérou.
Viaceré krajiny by teoreticky mohli nastúpiť v najsilnejšom zložení aj s hráčmi NHL. Zoberme si napríklad výber Kanady. Obranca Jamie Drysdale pravidelne nastupuje v NHL v tíme Anaheimu Ducks. Útočník Cole Sillinger je v tíme Columbus Blue Jackets. Chýbal aj Seth Jarvis (Carolina Hurricanes) a takisto aj dvojka draftu 2020 Quinn Byfield.
V tíme USA čakali na obrancu Thomasa Bordeleaua. Problémy s pasom zabránili účasti útočníka Jacoba Perreaulta.
Lucas Raymond by bol ohromnou posilou pre švédsky tím. Nemecká reprezentácia by mohla počítať aj s trojicou Tim Stützle, John Peterka, Lukas Reichel. Nemusíme hovoriť, aký prínos by títo hráči mali pre svoj tím. Teraz aj bez ich pomoci dokázali poraziť českú reprezentáciu. S touto trojicou by boli hrozbou pre každý tím.
Ruskí tréneri by si možno nakoniec rozmysleli a povolali by aj hráčov zo zámorských juniorských súťaží. Jan Kuznecov, Matvej Petrov a Daniil Guščin by sa určite nestratili. A možno by si miesto vybojoval aj chýbajúci Ivan Mirošničenko, vysoko hodnotený talent pre draft 2022.
My by sme ale s napätím sledovali, ako by sa tvoril slovenský tím. Opäť by išla tá istá zostava? Alebo by prišlo k zmenám? Veď za pol roka sa môže stať veľa a hráči, ktorí sa tam nedostali, môžu ukázať, že tam patria. A naopak. Za pol roka sa môže vo vývine hráča stať veľa dobrého, ale aj zlého. Ak si to premietneme na náš tím a predstavíme si týchto hráčov po ligovej sezóne 2021/2022, môže to byť ešte o niečo lepší tím, ako je tomu teraz. Zápasy proti USA a Švédsku by im vlastne len pomohli. Na vlastnej koži zažili, že dokážu s takýmito súpermi držať krok a aj ich v niečom predčiť. Zistili, že sa neoplatí nechať sa hlúpo vylúčiť v útočnej tretine. Mnohí z nich pocítili, že presadzovať sa v lige (aj v tej zámorskej) je niečo celkom iné, ako sa pravidelne presadzovať na tomto turnaji. Obe prehry by boli vlastne akoby prípravnými zápasmi, ktoré im mali ukázať, čo musia, čo môžu a čo si nemôžu dovoliť. A snáď aj ta strelecká efektivita by bola o triedu lepšia.
Veľmi dôležité rozhodnutie by však súviselo s termínom. Ten ešte nie je určený. Hovorí sa o mesiacoch jún alebo júl, no vylúčiť nemožno ani august. Zachytili sme informácie, že by to mohlo byť v máji po majstrovstvách sveta. Konkrétne vo Fínsku. To má jednoduchý základ. Využiť štadióny, na ktorých sa bude hrať seniorský turnaj. S tým však budú mať určite problém v Kanade. Veľmi radi by si chceli zopakovať takýto turnaj. V tejto krajine je to mimoriadne sledovaná udalosť a určite by mali minimálne na zápasoch domácej reprezentácie plné tribúny. Navyše v máji sa bije o pozornosť seniorský šampionát s playoff NHL a v zámorských juniorských súťažiach vrcholí sezóna. Koná sa aj Memorial Cup a aj to to je v Kanade veľmi prestížna záležitosť. Veľa hráčov by sa kvôli klubovým povinnostiam nemohla zúčastniť Navyše by to bola aj veľká záťaž pre samotných reprezentantov. Predstavme si napríklad niektorých slovenských hráčov, ako je napríklad Šimon Nemec. On má potenciál na to, aby sa zúčastnil olympiády. Bude nasledovať koniec sezóny v našej najvyššej súťaži. Možná, ba dokonca nutná je jeho účasť na MS do 18 rokov s výhľadom postupu do elitnej kategórie. Potom sú na rade seniorské MS. A hneď na to by mal hrať aj na juniorských? Skutočne nabitý program.
Kanadská hokejová federácia bude určite tlačiť na neskorší termín, pretože do úvahy treba zobrať aj zápasy playoff NHL. Ak by sa mali turnaj opäť hrať v krajine javorových listov, radi by využili možnosť sústrediť pozornosť iba na toto podujatie. Sezóna NHL mala končiť v júni, pričom posledný možný hrací deň bol stanovený na 30. júna. Vzhľadom na súčasné problémy je však možné, že tento termín sa pretiahne až do mesiaca júl.
V auguste sa už rozbieha príprava pre nadchádzajúcu sezónu. No konajú sa aj viaceré medzinárodné turnaje. Príkladom je Hlinka-Gretzky Cup, ale sú aj ďalšie. V Kanade by sa tento rok mal konať spomínaný Hlinka-Gretzky Cup a práve tu by sa iste našiel kompromis, aby sa v krátkom termíne konali obe podujatia. Mohlo by to byť dokonca výhodné, pretože by sa miesta konania mohli použiť pre oba turnaje.
Otázkou ešte zostáva, ako naložiť s už odohranými zápasmi? Ak by sa konal turnaj v lete, všetky tímy by začali od nuly. Akoby sa tieto zápasy neodohrali. Pre nás to môže byť výhoda, veď nič horšie ako 2 prehry sa nám nemôžu stať. Nemci by však mohli byť sklamaní. A čo napríklad Connor Bedard? V zápase proti Rakúsku vytvoril nový rekord, keď sa stal najmladším hráčom, ktorý zaznamenal 4 góly. Bude jeho rekord platiť? Alebo sa na to zabudne? Podobne aj obranca Owen Power, ktorý hetrikom otočil už takmer stratený zápas s Českom. Matvej Mičkov sa blysol 3 gólmi. Cole Perfetti zaznamenal v 2 zápasoch už 6 bodov. Viacerí hráči, ktorí bodovali, sa napríklad ani nemusia vrátiť. Nuž a Slovensko ako naloží s prvou výhrou proti Rusku? Kontumačnou, ale prvou. No dobre, to už zachádzame priďaleko. Každopádne, aj tieto skutočnosti treba vziať do úvahy.
- BieloModra
- jasne
ked vsetci budu rozlezeni v pripravnych kempoch a mat svoje pripravy... urcite pojdu v lete na MSJ
jaj...
- 2.1.2022 - 9:21
- +5
- LenTak93
- určite je tam priestor na niekoľko termínov
- 2.1.2022 - 12:42
- +6
- BieloModra
- Ano to je mozne ale nizsie to Pupo dobre vystihol. Navyse aj nas trener sa vyjadril ( sice bezprostrebe po navrate ) ze si to nevie celkom dobre predstavit
- 2.1.2022 - 14:58
- +2
- pupo
- Nemecká reprezentácia by mohla počítať aj s trojicou Tim Stützle, John Peterka, Florian Elias. Nemusíme hovoriť, aký prínos by títo hráči mali pre svoj tím. Teraz aj bez ich pomoci dokázali poraziť českú reprezentáciu. S touto trojicou by boli hrozbou pre každý tím.
Elias bol kapitánom Nemecka na tomto turnaji, chýbal im tam Reichel - 2.1.2022 - 9:27
- +7
- dominator97
- Ano, nam by prospelo to, ze nasi mladsi by sa mohli behom polroka posunut zase o nieco dalej.
Nemcom zase to, ze by im mohli byt k dispozicii aj taki hraci, ktori teraz pocas sezony prist nemohli alebo nechceli.
- 2.1.2022 - 16:37
- 0
- AvalancheBB
- Názory, ktoré čítam už od zrušenia turnaja, a teda nie len tento článok, my pripadajú, ako snaha vyrobiť z núdze cnosť.
Ja osobne, by som zmeny v nomináciách nepovolil, aj prípadné zranenia, by som riešil len cez hráčov, ktorí boli vyradení z nominácií v záverečných kempoch. Toto by nemal byť problém v pravidlách ošetriť. Odohraté zápasy, by som takisto nechal v platnosti. Zrušené by však určite boli jednotlivé kontumácie, ako napr. SUI - USA, alebo SVK - RUS. - 2.1.2022 - 9:39
- +34
- pupo
- Presne, tu naozaj niekto očakáva že vytrhne hráčov v lete s pripravy a oni podajú ešte lepšie výkony. Kluby NHL určite pustia svoje nádeje a hviezdičky na tento turnaj
- 2.1.2022 - 9:43
- +1
- Tehelnepole
- Prikláňam sa k Tvojmu názoru Avalanche, vystihol si aj môj pohľad na vec.
- 2.1.2022 - 11:57
- +2
- P24
- suhlas avalanche. ja len dodám, že ide tu veľkú úlohu (ako vždy v živote) zohrajú prachy. neviem ako sú nastavené zmluvy, no niekto na tom celkom určite prerobil. buď iihf (ak musí vracať zaplatené peniaze za vysielacie práva), alebo vysielatelia (ak za prenosy zaplatili - a, že pri u20 sú to riadne pálky) alebo tí, ktorí si kúpili reklamný priestor, ktorý zrušením prenosovom drasticky stratil hodnotu. najpravdepodobnejšie však je, že prerobili všetci. a môj odhad je, že túto stratu budú chcieť minimálne znížiť, ideálne zmazať.
- 2.1.2022 - 12:13
- +9
- dominator97
- Nominovat hracov na turnaj iba z hracov sirsej nominacie by nemusel byt zly napad, ale...nahlasovalo sa nieco take ako sirsia nominacia aj nejako akoze oficialne?
Inak mi ale nemoznost zmien v nominaciach nepripada byt najlepsim napadom prave s ohladom na zranenia ci "zranenia". - 2.1.2022 - 16:31
- +1
- AvalancheBB
- Ako "papierovo" oficiálne sú nominácie do prípravných kempov, to neviem. Ak by sa to zrealizovalo na základe tejto myšlienky, muselo by sa to postaviť na vôli a ochote dohodnúť sa.
Mne ide práve o myšlienku. - 2.1.2022 - 17:47
- 0
- miško DUKLA
- Jedine v júni ina možnosť snáď ani neexistuje. Neviem si predstaviť, že by mladí hráči neboli na začiatku kempov NHL. A určite keď sa bude hrať tak nominácie môžu byť kompletne zmenené a pekne zasa od prvého zápasu. Určite nie v Kanade! Už len za to ako sa predviedli, že nevedia zorganizovať toto podujatie túto zimu.
- 2.1.2022 - 9:58
- +12
- pupo
- Začiatkom júna je combine v Buffale
- 2.1.2022 - 10:23
- +1
- miško DUKLA
- Hej 1-6.6.
Kľudne by MSJ mohlo byť 19-30.6. po testoch by hráčov aspoň videli aj v zápasoch bolo by to zaujímavé. - 2.1.2022 - 10:43
- +1
- GB11
- To už sú svadby
- 2.1.2022 - 18:00
- 0
- Dukllaaa TN
- Za mňa by to mohlo byť v júli vidím to ako idealny termín bolo by to take veľmi pekne spestrenie leta.
- 2.1.2022 - 11:21
- +3
- pupo
- No ale chlapci musia absolvovať aj letnú prípravu… Niektory pojdu na MS iným sa konci sezóna v marci/apríli. Pre organizátorov a IIHF by to bolo pekne spestrenie leta ale chlapci musia byt pripravení na sezónu
- 2.1.2022 - 14:07
- +1
- Dzunkes
- to by aj Nemci mali dobry team kebyze im chybajuci nastupia
- 2.1.2022 - 12:48
- +1
- dominator97
- vsak ale to by predsa pridalo turnaju na kvalite
- 2.1.2022 - 16:32
- +1
- KrebsKandidat
- Ak by to vyslo aby nakoniec IIHF "nepreklopila" aj hokej spat na letnu olympiadu. To by sa NHL prerusovat naozaj nemusela
- 2.1.2022 - 14:05
- 0
- HkmDetva
- veru treba to robit vtedy ked je aj korona na dovolenke
- 2.1.2022 - 14:10
- +3
- BieloModra
- Ver ze po minulorocnom fiasku a zbabranej prace organizatora, by tie bubliny boli tak ci tak
- 2.1.2022 - 15:02
- +4
- Ejo
- Turnaj v termíne po drafte má minimálny zmysel.
- 2.1.2022 - 15:48
- +8
- topska
- To plati o MS U18 skor. Vela hracov v draftovom rocniku (a mladsich) tam nebolo. Fini mali jedneho, Kanada dvoch, Cesi jedneho, Svedi nikoho, USA dvoch, Nemci nikoho, Rakusko siestich, Rusi jedneho len nasi deviatich.
- 2.1.2022 - 16:03
- +6
- JURINO
- Plány s náhradným termínom sú komplikované a asi aj nereálne. Zdá sa mi, že najrozumnejšie bude nechať to už tak a ako symbolickú náhradu umožniť ročníkom 2002 účasť na nasledujúcich MSJ.
- 2.1.2022 - 15:59
- +8
- Dzunkes
- 👍🏻
- 2.1.2022 - 16:13
- +1
- jozosvk
- Toto by bolo asi najrozumnejsie riešenie.
- 2.1.2022 - 16:27
- +2
- MadRade
- ak umožniť účasť aj ročníkom 2002, tak iba tým, ktorí boli aj v záverečnej nominácii tímov na týchto MS a boli reálne o niečo ukrátení (nech z toho nie sú MS U21) a napr. aj zachovať pôvodné nominácie s možnosťou 3/4/5 zmien na súpiske pre každý tím ... chcelo by to ale veľa vyjednávania a organizovania a skôr sa prikláňam k tomu, že to IIHF celé zametie pod koberec vzhľadom k ich neschopnosti, množstvu iných turnajov a problémom s uvoľňovaním hráčov
- 3.1.2022 - 2:45
- +4
- dominator97
- Tie negativne reakcie posobia dojmom, ako keby nejaky netradicny termin mal byt niecim idealnym. Ak sa to podari zoraganizovat v nahradnom termine, tak to predsa bude nahradny, netradicny termin a je pochopitelne, ze do nejakej miery sa tomu bude treba prisposobovat (a osobne si myslim, ze to stoji za to).
Pred sezonou organizovali v zamori "summer showcase". Ak sa nemylim, tak v USA to bolo od 24. do 31. jula, pricom sa toho nezucastnili iba Americania, ale aj Svedi a Fini. V Kanade to bolo od 28. jula do 3. augusta. A kazdy sa tam snazil mat to najlepsie. A pochybujem, ze sa niekto stazoval na "vytrhnutie" z letnej pripravy jednotlivych hracov.
Takze snad by nemal byt az taky problem uprednostnit tento rok MS20, prisposobit sa tomu a mat predsa len sancu zavrsit juniorsku karieru na tom najprestiznejsom juniorskom podujati. - 2.1.2022 - 16:21
- +6
- pupo
- Nemožné to určite nieje ale neviem si predstaviť že tam kluby uvoľnia Stüzleho Raymonda atd.
- 2.1.2022 - 16:59
- 0
- topska
- Ja v tom nevidim nejaky extra problem ak vtedy nebudu mat klubove povinnosti. Kluby uvolnili hracov ja neviem na kvalifikaciu OH, niekedy aj v ramci nizsich divizii MS. A predsa len MS U20 maju vyssiu hodnotu a aj hracom daju celkom dost. Ak tam budu chciet ist.
- 2.1.2022 - 17:17
- +4
- pupo
- Zober zámorských hráčov pre nich bude už priorita sa presadiť v ahl/NHL. Koncom júla zvyčajne začínajú s prípravou na ľade.
- 2.1.2022 - 17:27
- 0
- topska
- Rozumiem, koniec jula by som ten termin absolutne neriesil. To by bola sprostost.
- 2.1.2022 - 18:49
- 0
- topska
- Ale to je asi individualne, urcite sa najdu hraci ktorym da viac taky turnaj ako treningy
- 2.1.2022 - 18:50
- 0
- Jamboree
- Souhlas: Ja nevim, co vsichni konzervativci blbnou. Vsak chceme videt juniorsky hokej ne?
Někde v Evropě by to mohlo být, Kanadě to sverit nesmi - 2.1.2022 - 17:03
- +7
- pupo
- Ja sa rad na ten turnaj pozrem ale niekto tých hráčov platí a pre nich určite nebude prioritou ten turnaj ale aby bol pripravený na sezónu.
- 2.1.2022 - 17:11
- 0
- topska
- Napriklad nasi hraci su nakloneni tam ist aj v lete ak by to davalo vsetko zmysel a nesmrdelo by to pruserom. Samozrejme taky Stutzle je v inej pozicii...Budu niektori vymyslat.
- 2.1.2022 - 17:19
- +1
- pupo
- No ale v článku sa už spomína aké penzum asi absolvujú Nemec a Slafkovsky. U ostatných to vidím jak ty ale v článku spomínajú žeby to mohol byt jeden s najkvalitnejších turnajov a to si neviem predstaviť
- 2.1.2022 - 17:33
- +1
- topska
- No poznam dost hokejistov ktori radsej taky turnaj ako letnu pripravu
Rozumiem tomu, ale to sa nevztahuje len na nich. Ked to nedaju tak nepojdu. Ja by som ten turnaj urcite rad videl. Slafkovsky a Nemec tam pojdu este viackrat, su ini hraci ktorym to bude mega chybat. Aj keby nesli tak tam vidim vela pozitiv.
- 2.1.2022 - 18:48
- +5
- pupo
- Každý radšej hra než trénuje, ale sezónu neoklames😬. Ja by som ten turnaj takisto veľmi rad videl ale neviem si predstaviť že bude mat tu istú (hráčsku) úroveň
- 2.1.2022 - 18:56
- 0
- poseidon
- Vyrok Tardiffa o nahradnom termine treba brat len ako zakrytie vlastnej /IIHF/ neschopnosti a neschopnosti Hockey Canada poriadne zorganizovat MS. S nahradnym terminom v plnom zlozeni timov by museli suhlasit USA a CAN, vobec to nezalezi od IIHF. Ak ny mali byt MS v Europe, uz to nebudu MS ale len nejaky turnaj, zamorske timy tu v lete urcite neposlu svojich najlepsich. Podla mna uplne nerealne.
- 2.1.2022 - 18:01
- +13
- bwpow
- Mne osobne by sa pacilo, ak by sa MS20 hrali v termine tesne pred normalnym MS a na tom istom mieste. Proste taka chutovka pred hlavnym chodom a ked uz sa raz pripravia stadiony a zazemie pre MS, tak by sa to zobralo rovno naraz.
- 3.1.2022 - 3:59
- +2
- pupo
- Tesne pred MS sa hra semifinále/finále europskych líg, v zámorí je playoff. 20károm neumoznis takto účasť na MS seniorov
- 3.1.2022 - 7:06
- 0
- PwPIETROO
- Nepovedal by som, že by to bola chuťovka pred hlavným chodom, keďže MS juniorov sú zaujímavejšie a hrá sa tam aj lepší hokej.
- 3.1.2022 - 8:20
- 0
- Sunkafit
- Nebude nic
- 3.1.2022 - 8:14
- 0
- strojar
- Zaujímavá je možno táto teoretická debata.
To je všetko. - 3.1.2022 - 8:24
- +1
- sumobb
- Pre hráčov by to bolo vhodné a propešné ukázať sa. Pre fanúšikov samozrejme zaujímavé a vhodné aj v letnom období. KTO CHCE HĽADÁ SPOSOBY-KTO NECHCE HĽADÁ DÔVODY.
- 3.1.2022 - 8:39
- +2
- pupo
- Hlavne tvoja posledná veta mi vadí lebo tou hádžem zlyhanie Kan zväzu a IIHF na inych
- 3.1.2022 - 9:34
- 0
- sumobb
- Hlavne by sa ukázalo kto má akú formu pred sezónou a možno by sa aj výber hráčov do NHL viac priblížil ku kvalite hráčov a možno by sa trochu zmenil a aj poradie vybaru.
- 3.1.2022 - 8:46
- 0
- Marchand63
- No neviem si to celkom dobre predstavit, ze by chalani mali potiahnut dve sezony v plnej zatazi bez oddychu. To by sa im mohlo v kariere vypomstit, mas to podobne ako nevylezana chripka, tak extremne zatazivane telo potrebuje oddych.
- 3.1.2022 - 8:50
- 0
- BieloModra
- mas pravdu... ved nie nahodou existuje letna priprava.... ved svalova pamat sa buduje pocas kombinovanej pripravy tzv sucha / na lade. tazkopadne zaciatky z uvodu sezony su prave jej dosledkom... svalstvo ale drzi a tazi z nej aj v PO... zla letna priprava moze pokojne mat za nasledok kopec zraneni v uvode sezony, neziaduce opotrebenia a pod... ale toto zda sa niektorym nevysvetlis
- 3.1.2022 - 8:56
- 0
- BieloModra
- a keby by mali asi tak tu formu nabrat? kedy by mali ako doliecit zranenia a kedy by mali poriesit lekara.... ved to nie len tak. Nezanedbatelna je aj regeneracia....
- 3.1.2022 - 9:58
- 0
- FP-rivaldo7
- termin turnaja stanovit kludne na posledny tyzden v juni. finale NHL nie je problem. vela U20 hracov ho hrat nebude. sledovanost sa da poriesit tak, aby sa usa/can zapasy hrali vo finalovy volny den (ak by im to velmi vadilo mat pred finalovym zapasom NHL predzapas MSU20 co myslim ze by tiez nebol problem). a kludne sa to moze uskutocnit opat v kanade na povodnom mieste, covid predsa v lete nie je. jedinu podmienku by som organizatorovi nariadil zmenit tu zachodovu kameru v red deer. co sa tyka ofic.nominacii, ako tu niekto spominal, dovolit urobit par zmien 3-4 max. a vysledky by som ponechal v platnosti - okrem kontumacii, tie by sa odohrali normalne.
- 3.1.2022 - 10:39
- +1
- pupo
- Problém bude ale NHL draft 7-8 júla 😜
Čo spravíš s nomináciou keď ti 6-8 hráčov povie že na MS nepôjdu lebo sa chcú pripraviť na sezónu? - 3.1.2022 - 10:54
- 0
- FP-rivaldo7
- jasne aj s tym som pocital. ved staci odohrat 11 zapasov v zakladnych skupinach aj s dohravkami. na to staci 4-5 hracich dni. potom hned stvrtfinale, den volna a nasledne semi+fi. do 10 dni je po vsetkom. ak by sa zacalo piatok 24.6. tak v nedelu 3.7. mame vitaza a skauti si mozu do stvrtka skladat svoje rebricky kolko chcu.
nominacia hovorim sa da poriesit kompromisom t.j. dohodnut maximum zmien opravnenych. o termine by sa vedelo vopred a realizacne timy by az nasledne dohadovali pravidla novej nominacie. nieco ako olympiada kde sa nominacia robi uz v lete, a pred turnajom sa robia len kozmeticke zmeny. - 3.1.2022 - 12:39
- 0
- napalmdeath
- WCJ 20 bez šnicla a šalátu?: žartujem, taký hnoj nežeriem. bude gulové! Vtom čase (po drafte, finále NHL, majstrovstvách) budú skauti aj celá iihf váľať vacá na piesočnatých plážach Bora Bora
- 3.1.2022 - 19:44
- +1