Diskusia: Nitra angažovala 15-ročného Pobežala, má s ním plány ako s Nemcom
Do tréningového procesu hokejistov HK Nitra sa zapojil iba 15-ročný útočník Tomáš Pobežal. Mládežnícky reprezentant štartoval v drese slovenskej "osemnástky" na nedávnom turnaji Hlinka Gretzky Cup.
Manažér HK Nitra Tomáš Chrenko na klubovom webe informoval, že klub má pre Pobežala päťročnú zmluvu a má s ním rovnaké plány ako so Šimonom Nemcom, ktorý sa nedávno stal dvojkou draftu NHL.
Pobežal sa bude na sezónu 2022/2023 pripravovať s nitrianskym A-mužstvom, od 6. septembra sa však zapojí do projektu slovenskej "osemnástky," ktorá bude pôsobiť v druhej najvyššej súťaži. "Prvýkrát som o záujme klubu počul v minulej sezóne, bola tam špekulácia, že by som mohol prísť už na konci uplynulého ročníka, ale ešte som zostal v Púchove. Teraz som mal zase možnosť odísť do zahraničia, ale rozhodol som sa ísť slovenskou cestou. Uvidíme, ako sa mi bude dariť. Možno dostanem prvé štarty aj v Nitre, to ešte vôbec neviem," uviedol Pobežal pre klubovú stránku.
Predstavitelia HK Nitra skautovali Pobežala už dlhšie a napokon sa im ho podarilo priviesť. "Prvýkrát sme ho videli v akcii pred dvomi rokmi a chceli sme ho už v minulej sezóne do našej juniorky, keď skončil v projekte. A to aj preto, že jeho materský Púchov mal len dorastenecký tím. Teraz sme mu pripravili päťročnú zmluvu. Také zmluvy sme mali aj so Šimonom Nemcom, Adamom Sýkorom, Ondrej Molnárom a okrem Pobežala ju podpíše ešte aj Juraj Pekarčík. Plány sú podobné ako sme mali so Šimonom. Extraligu si na pár zápasov skúsi už v tejto sezóne, v ďalšej mu počet štartov stúpne a veríme, že v jeho draftovom ročníku 2024/2025 bude stabilný a dôležitý člen zostavy," povedal Tomáš Chrenko.
Pobežal sa narodil 18. septembra 2006, čím mu veľmi tesne unikla možnosť byť draftovaný v roku 2024. Na drafte NHL sa bude môcť zúčastniť až v roku 2025.
- fabbeN
-
- 10.8.2022 - 19:13
- +8
- AzraeI
- Off topic: Niečo podobné v PO, z FB:
❤️🖤 SÚČASŤOU PRÍPRAVY AJ 15-ROČNÝ TALENT 🖤❤️
Azda najväčším talentom prešovskej mládeže je ANDREJ ZUŠČÁK ‼️
Andrej ešte len nedávno oslávil 15-te narodeniny, vekovo patrí do kategórie dorastencov, no letnú prípravu odštartoval s A-tímom. 🎩
🏒 Šikovny útočník, ktorý vyrastal v klube Prešov Penguins 🐧 sa zúčastnil už aj reprezentačného zrazu kategórie 🇸🇰U16 a je veľkým prísľubom do budúcna. 👀
🙏 Andrejovi držíme palce v jeho rozvíjajúcej kariére a prajeme mu nech si letnú prípravu s A-tímom čo najviac užije. ✅
Na zmluvu to asi ešte nebude, ale ktovie... - 10.8.2022 - 19:23
- +19
- Hokejista2
- Konečne niekto mladši odo mňa😁
- 10.8.2022 - 19:27
- +3
- mno
- hej: Lebo je z Prešova, nie z Nitry. Asi tak
- 11.8.2022 - 10:23
- +2
- Karolko 15
- Lebo je hokejovo úplne inde
- 11.8.2022 - 14:01
- 0
- Peryo
- Prečo? Luščák je taktiež talentový a je dopriate aj geneticky keď už teraz má výšku a váhu lepšiu ako niektorí muži
- 11.8.2022 - 11:11
- 0
- Karolko 15
- Talentovaný môže byt , ale jeho úroveň a talent sa Pobezalovi nepribližuje.. nehovorím , že sa to nemôže zmeniť , ale momentalne je úrovňou na hrane repre u16 .. dokonca ešte nie je úrovňou ani v dorasteneckej lige a preskočiť 2 vekové katogerie (juniori a dorast)nie je podľa mna moc prospešné na vývoj hokejistu
- 11.8.2022 - 13:01
- 0
- Peryo
- Hovoriť o 15 ročných chalanoch je vždy zložité ale netreba zatracovať nikoho. O 2 roky môže byť Pobežal totálny bust a opačne
- 11.8.2022 - 14:24
- +1
- Karolko 15
- Ja nehovorím o tom čo bude , ale o aktuálnej situácii… v to to veku už aspoň vidíš kto ma potencial väčší a kto menší ..
- 11.8.2022 - 15:26
- +1
- Peryo
- Veď áno. Pobežal má aktuálne našliapnuté do prvého kola ale Luščaka 99% z nás hrať nevidelo. Kľudne môže zaznamenať výkonnostný rast
- 11.8.2022 - 15:34
- 0
- Karolko 15
- Ja áno
- 11.8.2022 - 17:14
- 0
- BieloModra
- Presne takto to treba. Ti chalani potrebuju sancu je to bud alebo...chvalim Presov
- 10.8.2022 - 20:08
- +4
- pokemon33
- Tak snad s nim budu mat v Presove TRPEZLIVOST a vykresaju z neho nieco
- 10.8.2022 - 20:40
- +3
- MojNazor
- Konečne: Ale najprv to museli ine teami ukazat,ze toto je cesta. A az po niekolkych rokov sa konecne aj Prešov opiči. Skoda len ,ze si nechali prepadnut,roztratit spustu takychto talentov ci uz z rocnikov 95 , 96 , 99 , 00 a 01 a Servac Petrovsky je myslim 04 ….. budicek !!!!
- 10.8.2022 - 21:04
- +3
- AzraeI
- Tak hadam neprezradim nijake tajomstvo, ze je trochu rozdiel robit mladych hracov tam, kde sa hra najvyssia sutaz, uplne ina motivacia to je pre chlapcov, prilezitosti, nez ked sa kazdu tretiu sezonu meni nazov prvoligoveho klubu na polorozpadnutom stadione zo 60.rokov. Je zazrak, ze z PO vzislo to, co vzislo po vypadnuti, ktore sa uz javi ako v neolite, a uprimne, boli to skor individualne zalezitosti, nez nejaka seriozna robota s mladezou. Ja ako rodic by som syna na hokej nedal v takych podmienkach, jedine, ze by si to vyplakal a sam drel ako kon. V Presove naozaj - kym neopravili zimak a nepribudla treningova hala - bolo naozaj kopec inych bohumilejsich cinnosti, nez vrazat prachy a energiu do buduceho hokejistu. Preto by bolo fajn, ak by aspon nejaky rocik ta extraliga v Presove pobudla, aby sa to pozviechalo do nejakej pouzitelnejsej podoby vratane samotneho ale naozaj intenzivneho zaujmu o hokej. Nielen v samotnom meste, ale aj v spadovej oblasti je velky potencial. A tym nemyslim, ze na ligu chodia ludia aj z inych miest desiatky km odtial, ale hlavne mladych chlapcov. Nestaci, ze sem tam motyka vystreli.
- 11.8.2022 - 0:20
- +7
- MojNazor
- Azrael: Nemyslis,ze prave preto,ze ti chlapci vzisli prave v takych bojovych a neprajnCh podmienkach,prave preto to boli o to vacsi srdciari a sikovni hokejisti. A aj napriek tomu nebola ziadna,opakujem ziadna snaha managovat ich. Ale to uz skoda rozvadzat viac. A este ma udivujes tym,ze tu spominas jedineho chlapca ako zazrak desatrocia ( neberiem mu to) , ale ked mal Presov v kazdom zo spomenutych rocnikoch 2-3 talentovanych tak TY to oznacis,ze motyka vystreli ???? Zi a oslavuj sucasnu dobu a k dobe minulej sa radsej nevyjadruj ✌️
- 11.8.2022 - 10:50
- 0
- mno
- neskutočné: Nitra, centrum galaxie, ktorá ako prvá hokej objavila a stvorila to "ukázala" a ostatní sa len opičia. Asi tak, ako ked sa Nitra opičí po iných, ked jej ukázali že jestvuje aj liga.
- 11.8.2022 - 10:25
- +8
- Render 77 Nr
- Ty máš kvôli čomu teraz krvavé oči.
- 11.8.2022 - 10:29
- +15
- PRÍSPEVOK BOL ZMAZANÝ
- M4tuss
- Nie som si istý, ale stal nejaký mladý chalan na kraji na striedačke oblečený v civile.. možno to bol on, neviem
- 10.8.2022 - 21:18
- +1
- AzraeI
- A co ja znam? Mozno pamataju jak vas Cesanek zbural Sykoru a foter mu zakazal. To su otazky
- 11.8.2022 - 0:44
- 0
- fagaf
- Normálna otázka? Kedy treba skúšať takýchto hráčov?
- 11.8.2022 - 7:19
- 0
- poseidon
- Chalan má extrémne parametre, na to že je 2007 - 186/83 (podľa zväzovej stránky). Na mužskú ligu určite ešte mať nebude, ale bolo by dobré ak by išiel do PP alebo KE, hrať juniorku, alebo do Projektu18, pretože ak ma pamäť neklame, tak PO má tím len v prvej lige juniorov t.j nehrá najvyššiu súťaž - ten prvoligový prales by mu v jeho vývoji len poškodil.
- 10.8.2022 - 22:06
- +5
- hawkie
- KE určite nie, tam by hral juniorku a koniec, do extraligy by nenakukol, lebo KE ten priestor nedáva... a dopadlo by to s ním, ako s Ridzoňom, ktorého ani na HGC nevzali...
- 10.8.2022 - 22:30
- +2
- poseidon
- On nemá ešte na to aby hral extraligu, treba byť triezvy.
- 11.8.2022 - 9:53
- +4
- mno
- nie nedávajú: preto sú v kádri zaradení další traja mladí. Dvaja z toho v obrane.
- 11.8.2022 - 10:28
- 0
- Karolko 15
- Však on nehral ešte ani dorasteneckú súťaž… kam ho všetci tlačíte .. dokonca ani vo svojej kategórii nie je ani top 15 vo svojom ročníku
- 11.8.2022 - 13:03
- 0
- aaaa
- ´.: Ak Bokroš bude chcieť, určite by chalanovi vedel pomôcť
- 11.8.2022 - 0:36
- +2
- FP-Mordovarik
- Ak Bokros nebude chcieť skončí ako Chára 😁😁😁
- 11.8.2022 - 12:51
- +4
- BieloModra
- Tak Pobezo vitam ta
nech sa ti u nas dari chalanko
- 10.8.2022 - 19:25
- +8
- LenTak93
-
... a predsa sa to dá - 10.8.2022 - 19:27
- +7
- Sunkafit
- radost mínať peniaze na hokej
- 10.8.2022 - 19:28
- +25
- BieloModra
- Ti poviem
este sme ani nezacali a uz minam ...ale zase no nekup deckam odhrnac
- 10.8.2022 - 19:49
- +4
- Dracik_18
- super , už len makať
- 10.8.2022 - 19:29
- +3
- TurnerSVK
- Držím chlapcovi palce a my už uzavrime ten káder naozaj 😀 už stačí
- 10.8.2022 - 19:31
- +2
- sspp
- 😄😄😄😄😄
- 10.8.2022 - 19:33
- +3
- BieloModra
- Viem ze ti NR strasne pije krv ale mozes mi napisat co ta tak strasne pobavilo?
- 10.8.2022 - 19:55
- +20
- FanNR
- Bol sa vycikat teraz pred spánkom a pozrel sa dole a pobavilo ho to,čo tam nevidel.
- 10.8.2022 - 20:00
- +19
- BieloModra
- Aha....
a ty ako vies?
- 10.8.2022 - 20:01
- +3
- FanNR
- Amatérkam sa také veci nerozpravaju.
- 10.8.2022 - 20:07
- +6
- BieloModra
- Hovadisko
- 10.8.2022 - 20:09
- +7
- nitranitricka27
- Pozor na tie amaterky lebo zbehlejší to mohli inak pochopiť
- 11.8.2022 - 5:55
- +12
- Poprad_eskape
- Do draftu 2025 je ešte nejaký čas, chlapec vidí, že sa to dá, bude pôsobiť tam, kde sa to dá.
Držím palce, nech sa darí a hlavne bez zranení!
- 10.8.2022 - 19:46
- +19
- BieloModra
- Za priekopou
- 10.8.2022 - 19:50
- +1
- Poprad_eskape
- Je o vyvolených dobre postarané
- 10.8.2022 - 21:06
- +1
- BieloModra
- Tak pochvaloval si Sykora, nemec detto Pekarcik tiez...tak si myslim ze aj Pobezal bude spokojny
- 10.8.2022 - 21:47
- +1
- Poprad_eskape
- Takže ani jeden sa nesťažoval, že ste ho uniesli a že spával v pivnici pripútaný o radiátor? Hm..
- 11.8.2022 - 12:23
- +2
- BieloModra
- Neviem o tom
v satni maju aj hracov= tatkov ti dohliadnu....
- 11.8.2022 - 13:06
- +2
- Hamburger
- Aj keď je pre mňa niekedy pán Chrenko s jeho postojmi smerom k SZĽH kontroverzný, musím uznať, že robí vynikajúcu prácu. Skauting Nitry je na vysokej úrovni a tí mladí hráči hrajú veľa muziky za málo peňazí. Okrem toho tie peniaze z draftu tiež nie sú na zahodenie. Pobežal bude, ak sa nič mimoriadne nestane, určite draftovaný, Molnár pravdepodobne a Pekarčík možno. To sú v sume slušné peniaze. Čudujem sa, že na to iné tímy ešte neprišli.
- 10.8.2022 - 20:09
- +15
- BieloModra
- Malo kto vie ze Chrenko chodi po mladeznickych turnajoch, sleduje hracov, v kluboch ho vnimaju ako uznavaneho mladeznickeho skauta, hraci mu doveruju, vztahy funguju na ferovej otvorenej urovni, neustale zdoraznuje ze prvorade je zdravie, vie odhadnut talent a kedze na rozhodovanie su len dvaja, a hrac suhlasi, tak nie je prekazky.
- 10.8.2022 - 20:14
- +20
- omen
- ako nie v zlom, ale Pobezal je taky kosicky skauting, len na urovni juniorov... teda nechcem urazit Nitrancanov a ani Kosice (prepacte ze som pouzil tuto otrepanu frazu, ale mnohi ju tu poznaju) Tu o skautingu totiz nemoze byt rec, ved to, ze je nesmierne talent vie cele hokejove Slovensko Chrenko vsak ukazal svoje schopnosti predostriet hracom viziu, ponuknut konkretne kroky a postupy a ma vysledky
- 11.8.2022 - 0:14
- +14
- fabbeN
- Len či sa o tom, že Pobežal je veľký talent vedelo aj pred rokmi keď Chrenko prejavil záujem.
- 11.8.2022 - 4:53
- +9
- HokejBJ
- Presne tiež som čítal že Chrenko sa začal o neho zaujímať už pred dvoma rokmi.
- 11.8.2022 - 8:01
- +12
- BieloModra
- Vsetci novi hraci tvrdia to co Chrenko ze su v kontakte 2 a viac rokov
- 11.8.2022 - 8:24
- +8
- miro-nr
- Dalo by sa povedať ,že aj dávnejší "Trenčiansky"skauting . Prečo hned Košický
- 11.8.2022 - 18:51
- 0
- ZOOMER
- a hc košice na čele s muchom povedia ze za KE hraju odchovanci menom Deyl,Havrila,Mily,riecicky a spol.
Super - 10.8.2022 - 20:13
- +19
- Tokino
- Vitaj!Verim,ze budes dalsim hracom, ktory do buducna potiahne SVK hokej
- 10.8.2022 - 20:20
- +5
- Dejvid7
- Nech sa ti u nas dari chlapce
- 10.8.2022 - 20:34
- +1
- pokemon33
- Som rad ze ostava na Slovensku a nejde pred draftom do zamoria...viac klubov ako Nitra,robia to dobre,vypada to tak jednoducho a predsa to robi iba jeden klub
- 10.8.2022 - 20:39
- +5
- len_tak
- Je ľahšie kúpiť: talentovaného 15 ročného hráča ako ho vychovať od mala. V Púchove to robia s mládežou dobre len potom im hráčov "ukradnú". V minulosti "chodili" z Púchova do Trenčína alebo do Švédska.
- 10.8.2022 - 20:48
- +21
- BieloModra
- Preco nic nekupite a nevytiahnete z juniorky vy?
- 10.8.2022 - 20:53
- +12
- len_tak
- Kto to je: Vy?
- 10.8.2022 - 21:22
- +1
- len_tak
- Fandím Slovanu: Ale nie som z Bratislavy a ani tam nežijem. Slovan, Blackhawks a Penguins.
- 10.8.2022 - 21:54
- +2
- BieloModra
- Ok tak potom by sa mal Otto snazit viac a prave Slovan podla slov pana Hrubeho si to najlepsie chce stahovat do klubu tak preco by nemohla Nitra noo
- 10.8.2022 - 21:59
- +6
- omen
- pockaj, neboli aj nitriansky fanusikovia, ktory kritizovali, ze co si to Hruby vobec dovolil povedat?
- 11.8.2022 - 0:09
- +6
- BieloModra
- Presne a ja som jedna z nich. Nejde len o to stiahnut ale aj vychovat. My tam mame v tomto smere teraz Molnara napr. V juniorke tiez mame hracov a pokial dosiahnu vysledky a budu ochotni makat sancu v A dostanu...
- 11.8.2022 - 6:02
- +1
- omen
- Takže ak pôjde 15 ročný hráč z Nitry do Slovana, tak to tiež bude ok? sa už teším na tú diskusiu
- 11.8.2022 - 9:29
- +8
- fabbeN
- Myslím, že sa nenájde 15 ročný chalan ktorý sa chce presadiť a išiel by radšej do Slovana z Nitry.
- 11.8.2022 - 9:47
- +8
- omen
- inac aby neprislo k omylu, tak si myslim, ze je uplne normalne ak hraci idu do klubu, kde si myslia, ze to bude pre nich lepsie... len ta dvojtvarnost niektorych diskutujucich je zaujimava... ak ide k nim, tak je to ok, ak ide inde, tak si pokazil karieru, uz nikdy viac, je to debil, zoldnier, ide len po peniazoch, atd.
- 11.8.2022 - 10:39
- +6
- LenTak93
- nechcel som tu začínať túto tému, ale tiež mi to napadlo
mnoho ľudí tu kričí, že veľkokluby preplácajú tých najlepších a v podstate to robí už aj Nitra... len sa začala orientovať na inú vekovú skupinu, nie na hotových hráčov
ono, problém by to nebol, nie každý sa môže vydať rovnakou cestou, takže je fajn, že každý si ide "svoje"
len nech sa to robí stále poriadne - 11.8.2022 - 10:45
- +4
- fabbeN
- Reálne je u mňa skôr problém v tom, že Slovan ešte mladíkom tú príležitosť nedáva a preto je to u mňa úplná zbytočnosť, aby tam mladý perspektívny hráč šiel.
- 11.8.2022 - 11:00
- +5
- BieloModra
- Hej
pozri Daniil je jasny priklad...vyskocil je u vas...resp v kridlach...Kubo Minarik vyskocil je u vas...tak trosku to kole oci...ved mate sikovnikov a sancu dostali len ked ste mali x zraneni a pritom by mozno trhali lad...ale samozrejme je to v kazdom klube inak. Ak by ste to robili ako NR nie ste majster. Mne osobne je to jedno v kategorii juniorov a hracov do 20r ste proste pozadu a myslim ze prave to vadi vasmu majitelovi
- 11.8.2022 - 13:13
- +5
- omen
- teraz nechapem... Pobezal tiez v Puchove vyskocil a teraz je u vas, vidis, ze niektorym to tiez kole oci To je ako zle? Alebo vnimate ako zle, ze nehravaju? iny Nitrancan napisal: "keby mali rovnaku vykonnost tak tu sancu dostanu" A tom to je Alebo je problem, ze nedavaju sancu juniorom? Ako sama pises, sme pozadu a zmenit niektore veci sa neda za rok Nechapem teda, ale ani jedna vec nie je pre mna dovod kritizovat Slovan, ze chce stahovat najlepsich
- 11.8.2022 - 17:04
- +1
- BieloModra
- Chrenko ma v hladaciku 2 roky napriek tomu ze vyskocil teraz. Cize ano ma na hracov cuch. Ak u nas v juniorke bude hrac ktory bude splnat kriteria Pobezala ostane u nas sancu dostane aj v A. Ak napriek tomu bude pre vas zaujimavy niektory hrac a stiahnete si ho a on pojde je to ok...ja som to pisala v tej suvislosti ze vyhlasenia su jedna vec a realita druha. Ved mozno si zahra Zabka viac a zatvorite mi usta. Ja nemam vobec ziadny problem pochvalit ziadny klub co necha takeho chalana aj realne hrat...ja im fandim lebo o tom je nasa repre tak o 10 rokov. Cize u mna ziadna zast nieje
- 11.8.2022 - 17:55
- +4
- BieloModra
- Hociktory iny klub
- 11.8.2022 - 18:00
- +1
- BieloModra
- A este jedna vec a bez toho aby si to bral ako rypanie
my diamanty obrusujeme (aj na ukor vysledkov) aspon doteraz to bolo tak, ze vy ste brali uz obrusene
- 11.8.2022 - 6:16
- +8
- evgeni71
- haha je to tak smiešne že mi je až trápne za teba
Len_tak napísal 100% pravdu, nič nepravdivé a ani zlé na Nitru.
A ty osočíš tým klasickým "a čo ste spravili pre slovenský hiphop vy" a ani len nevieš či robí rap, disko alebo country
chúďatká nitranské ublížené - 11.8.2022 - 9:32
- +12
- Liri
- Si si mohol všimnúť, že oni chodia do iných diskusiach rýpať ale to im nevadi ale keď im niekto niečo napíše a hlavne pravdu tak už je zlé.
- 11.8.2022 - 10:25
- +4
- BieloModra
- Raz zaanovana pre porusovanie pravidiel tohto portalu by som bola striedmejsia....ty vzdy reagujes na niekoho co je akoze proti lebo hladas zivnu podu...hoci ja si to pokojne viem vysvetlit sama...
- 11.8.2022 - 13:17
- +7
- BieloModra
- Zabanovana
- 11.8.2022 - 13:20
- 0
- BieloModra
- Tak sa tes ze ti nie je trapne za seba no
veru...v Dukle sa vraj s mladikmi neda...
- 11.8.2022 - 13:19
- +5
- evgeni71
- čo má s týmto Dukla?
- 11.8.2022 - 18:48
- 0
- len_tak
- V 1.lige: A pokiaľ mu budú "vykrádať" najlepších hráčov aj tam ostane.
- 10.8.2022 - 21:26
- +7
- topska
- Tak nechcem velmi protestovat, ja ti rozumiem a aj to respektujem tento nazor ale podla mna je to od posledneho pripadu Deja podla mna druhy ako tak kvalitny hokejista ktoreho niekto na Slovensku ukradol Puchovu
Aspon ja si na ziadneho nepamatam. A naozaj teraz asi neriesme ze tento chalan mal hrat za puchovsku juniorku (aj ked mi je jasne ze pises vseobecne).
- 10.8.2022 - 21:59
- 0
- Sunkafit
- Haha cize Pobezal mal hrat radsej prvoligovu juniorku dobre
- 11.8.2022 - 5:52
- +10
- pokemon33
- A je hlupe vychovat 15rocneho hraca a potom ho pustit prec,alebo ho klubovou politikou donutit odist (teraz nemyslim Puchov,ale klub/y z extraligy)
- 10.8.2022 - 21:01
- +2
- FanusikZamkov
- Za 15 ročného chlapca rozhodujú ešte rodičia nie klub že ho nemusí pustiť. Kluby sú bezmocné. Podotýkam tie menšie ktoré nemajú akadémiu.
- 10.8.2022 - 21:11
- +5
- pokemon33
- Ja nepisem o mensich kluboch...no rodicia,ked rodicia vidia ako klub "dava" sancu mladym a ako s nimi pracuje,aku tam maju sancu napredovat atd., tak ich rozhodnutie je ulahcene
- 10.8.2022 - 21:14
- +2
- topska
- Vies mi toto vysvetlit? Ved to je normalne ze hraci koncia v kluboch a idu prec ked nemaju miesto resp. koncia uplne
- 10.8.2022 - 21:18
- 0
- FanusikZamkov
- Len tak dobre píšeš máš stopercentnú pravdu. Ale problém je tam že prečo v menších kluboch nemôžu byť akadémie? Nádejný talent skončí deviatu triedu a kluby s akadémiou ich schmatnú a mravenčia práca menších klubov je tým pádom fuč. Potom sa napíše hrdý článok že v tej alebo tej akadémii vychovali talent. Dokonca napíšu že je ich odchovancom. To slovo áno je správne že ukradnú vystihuje to podstatu.
- 10.8.2022 - 21:04
- +1
- LenTak93
- a je to tu
nevynechal si ďalšiu príležitosť kopnúť si do SZĽH
- 10.8.2022 - 21:12
- +12
- Sunkafit
- Vy mate kde juniorku?
- 11.8.2022 - 5:53
- +4
- topska
- Ved su akademie
- 11.8.2022 - 13:08
- +1
- Karolko 15
- A čo deti majú byt otroci zavjazani klubu ? Keby klub hradil všetky náklady za hráča a rodiča nepoviem ani pol slova. Ale dnes si všetko platia rodičia .. čiže o com ty točíš ?
- 11.8.2022 - 13:07
- +1
- Poprad_eskape
- A čo ho mali z pôrodnice už vykúpiť? Akože extraligový klub chce dať doslova decku šancu, decko (rodičia) je s tým ok, kde je problém? To vám už tu niektorým dobre vibruje z toho, že kto je z ktorej dediny. Pre mňa za mňa nech ho "ukradne" aj Horná Mariková, keď mu pomôžu dosiahnuť úroveň, že bude mať na draft.
- 10.8.2022 - 21:15
- +28
- FanusikZamkov
- Poprad eskape. Ak povedzme v tomto prípade chlapec má 15 rokov tak je jasné že teraz skončil základnú školu . Ak v tomto prípade chlapec zvládne sa uchytiť v extralige je nad všetko jasné že asi v jeho materskom klube ho dobre viedli a vychovávali aby jeho talent nezanikol. takže keď už povedzme príklad Púchov ho vychoval tak by mal mať právo na výchovné tak ako to je vo futbale . Prečo ? Lebo ten menší klub dával do neho peniaze, ten menší klub nemá akadémiu ktorú musí povoliť ministerstvo školstva na ktoré sú dotácie a preto aby ten malí klub mal z čoho žiť a financovať svoj kluboví život-hokej. Preto to slovo ukradne presne sedí na túto záležitosť.
- 10.8.2022 - 21:34
- +2
- BieloModra
- Ale ved si precitajte pan fanusik co ti hraci vravia ake tu maju podmienky a v co dufaju. Nitra ma pre nich kredit. Urcie utrpime aj prehry a nie vsetko pojde hladko ale skauti vo VIP vzory co uz prerazili to je pre nich ciel...
- 10.8.2022 - 21:57
- +6
- N-R-N-R
- V prvom rade to financujú rodičia ... platia výstroj, trénerov, ľadovú plochu, platia deckám turnaje v zahraničí .... (Aspoň 20 rokov dozadu to tak bolo, no nemyslím si, Že sa niečo zmenilo ...)
- 11.8.2022 - 7:48
- +4
- len_tak
- To nie je úplné: Ľadhodina stojí 150 EUR. Ak by si rozpočítal na hráčov len ľad tak by to vyšlo mesačne na jedného minimálne 200 EUR. A to by bolo veľmi málo rodičiv, čo by na to malo.
- 11.8.2022 - 8:18
- +2
- FacSKA
- To naozaj si toto napísal?
- 11.8.2022 - 10:48
- +5
- Karolko 15
- Klub dostáva na hráča ešte príspevok od štátu, príspevok na trénera v mestách (nie Bratislava ) ešte aj na celkovú prevádzku zimného štadióna platí mesto , čiže náklad 0 plus rodičovské príspevky .. koľko Da ten klub na toho hráča ?????
- 11.8.2022 - 13:11
- +1
- topska
- Tak v dnesnej dobe uz co to od klubu predsa dostanu, ten rozpocet mladeznickych klubov zase nie je len na platy (samozrejme vsade je to inak)
- 11.8.2022 - 13:28
- 0
- Karolko 15
- Čo konkrétne dostanú od klubu .. napríklad v Slovane absolútne nič.. jediná vec čo Slovan ako tak ospravedlňuje ako jediný (Košice neviem ) nedostáva príspevky na stadion a ľad a za všetko si musí platiť plne sumy..
- 11.8.2022 - 14:03
- +2
- topska
- No tak to som prekvapeny ze v takom klube absolutbe nic
- 11.8.2022 - 14:55
- 0
- Karolko 15
- Čo majú u vas hráči zadarmo, aby ste si s kludnym svedomím mohli povedať , že si môžete za 14-15 ročného chalana pýtať výchovne ?
- 11.8.2022 - 15:27
- +1
- topska
- Pisal som do spravy. Suma investovana zo strany klubu na jedneho hraca uz nie je na Slovensku az taka nizka
- 11.8.2022 - 15:38
- 0
- BieloModra
- Tak ja neviem uz...v pripade ze hrac bude uspesny a naozaj by sa potarilo ze naberie na kvalite v klube co ho " ukradol" ved ten co ho vychoval ma tiez vyplatenu cast odmeny....alebo ho teda treba nechat co? Ist?....
- 11.8.2022 - 7:54
- 0
- Poprad_eskape
- Ja tiež žijem v niečom takom, ale neviem presne, aké je to rozdelenie. Nech to fanusikZamkov, alebo niekto ozrejmí, že kto dostane vtedy koľko. Lebo možno toto sa mu zdá "nespravodlivé".
- 11.8.2022 - 8:12
- 0
- BieloModra
- To je realita...z odmien sa vyplaca materskemu klubu, zvazu, a klubu kde odohral posledne tusim 3 sezony....ved LM dostane 53 tisic
- 11.8.2022 - 8:20
- +6
- Poprad_eskape
- No tak tu má potom FanusikZamkov odpoveď.
- 11.8.2022 - 8:25
- +3
- topska
- A este mozu byt aj vypracovane rozne zmluvy kde si ten klub moze prist aj na ine peniaze
- 11.8.2022 - 13:10
- +4
- miro-nr
- Zväzu idu peniaze ak je hrač draftovaný!
Klubom idu peniaze ak draftovaný hrač s klubom NHL podpíše zmluvu - rozdelenie penazí klubom v poslednych 4 sezonach v ktorých draftovaný hrač čo podpisal zmluvu.
Percentuálny kľúč, podľa ktorého sa suma rozdeľuje, je nasledovný: 40-20-20-20.
"Z celkovej sumy ide 40% klubu, z ktorého odišiel do NHL a podpísal s klubom NHL zmluvu.
Potom 20% za každú predchádzajúcu sezónu tomu klubu, kde v danej sezóne hral. Zväzu zostáva na základe smernice 5% z celkovej čiastky,"
Samozrejme ,že su tam napriklad nejake dodatky k zmluvam a napriklad tak može určite % brať hračov agent(ako je to aj v prípade Šimona Nemca) - 11.8.2022 - 19:19
- 0
- Poprad_eskape
- FanusikZamkov: Ale ja neviem stále o čo ti ide? Púchov si ho chce nechať? Keby si ho Púchov nechal, mal by tam chlapec takú príležitosť na draft, ako keď bude hrať v NR? Urobil v tomto prípade niekto niečo proti vôli niekoho (napríklad Púchova)?
Tie dediny som nemyslel, že Nitra je mesto a Púchov je diera. Ja som to myslel tak, že hokej sa u nás robí v malom, tak buďme radi, že sa robí v jednej dedine lepšie ako v druhej. Ja celkom nechápem, že aj v tomto nájdeš negatívum a ideš ho rozvíjať. - 11.8.2022 - 8:09
- +5
- Nerkio
- Ono si trosku treba uvedomiť že v tomto veku sa rieši aj stredná škola .Takze ak v danom meste nieje taká čo by chcel študovať alebo na akú má reálnu šancu sa dostať .Tak veľa krát nemá inú možnosť ako zmeniť svoj materský klub. V Nitre funguje duo škola a klub a chalani sa môžu venovať obom .
- 11.8.2022 - 8:19
- +5
- Poprad_eskape
- No týmto si naviazala na príklad, ktorý som chcel dať, ale nechcel som naraz zahlcovať viacerými rozmermi. Že to, na čo si sťažuje, je akoby si sťažoval, že niekto vychodí ZŠ na dedine a potom ide na SOŠ, alebo gympel do mesta, lebo na jeho dedine to nie je.
- 11.8.2022 - 8:27
- +4
- schnek
- Ja by som to upresnil:
V prípade, že hráč po drafte podpíše zmluvu s klubom NHL, kluby, v ktorých hral posledné 4 sezóny dostanú 275 000 USD (resp. 375 000 USD ak podpíše po 15.8.) z ktorej sa odpočíta 5% poplatok pre SZĽH a odmena pre agenta a zvyšok si rozdelia systémom 25% sumy za každú sezónu (napr. Nemec - 75% zo sumy berie NR a 25% LM).
V prípade že draftovaný hráč nepodpíše zmluvu s klubom NHL, SZĽH dostane 35 000 USD za hráča draftovaného v 1. kole a 20 000 USD za ostatné kolá. Z tejto sumy dostane materský klub "výchovné" 5% (čo je 1 750 resp. 1 000 USD).
V prípade prestupu v rámci slovenských klubov je nový klub povinný zaplatiť materskému klubu výchovné (výška sa odvíja od vekovej kategórie).
Takže nie je to úplne tak, že by si kluby medzi sebou "kradli" mladých hráčov. Aj keď tie sumy sú smiešne. Napríklad v tomto prípade NR zaplatí Púchovu 2 000 EUR výchovné, čo sa môže zdať málo, ale pokiaľ by bol draftovaný v druhom alebo vyššom kole a nepodpíše zmluvu s klubom NHL, Nitra by dostala výchovné 1 000 EUR a je to pre klub čistá strata. - 11.8.2022 - 10:45
- +12
- schnek
- Pardon, oprava. Ten pomer je 40% posledná sezóna a po 20% predchádzajúce sezóny, takže príklad s Nemcom NR 80%, LM 20%.
- 11.8.2022 - 10:49
- 0
- Poprad_eskape
- Dik za zaujímavé info. Podľa mňa dobre nastavené.
- 11.8.2022 - 12:21
- +1
- FanusikZamkov
- Rúbeme vysoko a vypisujeme tu ako keby každý hráč bol draftovaný . je to obrovský omyl. Je vwľmi vela hráčov ktorý nie sú draftovaný a materský klub ho vychovával od prípravky až do 15 rokov a dostane 2000 eur aj to nie v každom prípade. Je to smiešné.
- 11.8.2022 - 16:26
- 0
- schnek
- O tom presne som písal, že za drvivú väčšinu vychovaných hráčov kluby nedostanú takmer nič. Postaviť na tom financovanie klubu, podobne ako pri futbale bohužiaľ nie je možné.
- 11.8.2022 - 16:35
- +2
- FanusikZamkov
- Schnek máš pravdu a viem o čom hovorím. Dalo by sa to rozvinúť ešte hlbšie ale neviem či by to malo zmysel. Niekedy ani tých 2000 eur klub nedostane lebo sa to dá rôznymi spôsobmi obísť.
- 11.8.2022 - 17:21
- 0
- Karolko 15
- Aké konkrétne peniaze daval klub ? Všetko v dnešnej dobe platí rodičia ..
- 11.8.2022 - 13:08
- 0
- NR
- Niekedy je tazsie ten 15 rocny talent vycibrit (rozne okolnosti,vek,zmena prostredia,rodina atd) ako vychovat od malicka v jednom klube.nehladajme stale nieco negativne,len zato,ze to robi niketo iny ako ja/my.
- 10.8.2022 - 21:30
- +4
- len_tak
- Nič negatívne som nenapísal: Len niekedy sa pozerám aj z iného uhla. Je super, že Nitra dáva príležitosť mladým chalanom v Extralige. Pokiaľ viem máte veľmi početných vlastných odchovancov. Ako sa na to pozerajú oni, keď dostávajú príležitosť v Áčku mladí, ktorích ste vyskautovali z Liptovského Mikuláša, Martina, Spíšskej, Bratislavy, Púchova atď?
- 10.8.2022 - 21:38
- +8
- NR
- Neviem ako sa nato pozeraju,ale verim,ze keby mali rovnaku vykonnost tak tu sancu dostanu ako spominani chlapci z inych miest.
- 10.8.2022 - 21:41
- +15
- len_tak
- To máš úplnu pravdu: Nakoniec vždy rozhoduje výkonnosť.
Len či je to aj dobré pre motiváciu hráčov a dôverihodnosti ich rodičov, že peniaze ktoré vám platia idú na rozvoj ich detí. - 10.8.2022 - 21:49
- +1
- NR
- Sancu ma kazdy vzdy a je jedno aky sport dieta robi.platia vzdy vsetci a predsa aj vsetci vedia,ze nie z kazdeho bude ligovy hrac.taky je kolektívny šport.ale nikdy by som jedine € neolutoval do vychovy svojho dietata v kolektívnom sporte aj keby raz skonci niekde na dedine v okresnej sutazi.
- 10.8.2022 - 21:54
- +8
- KrebsKandidat
- Peniaze by fakt nemali rozhodovat, kto kde a kedy nastupi. Skor talent a pracovitost, myslim si.
- 11.8.2022 - 10:37
- +3
- miro-nr
- Len tak: ý príklad- na začiatku minulej sezony bol Molnár výkonnostne (podla mna)ovela vyššie ako Sýkora.
Molnar je odchovanec,Szkora je poloodchovanec(hra v NR od 8.triedy)
Sýkora urobil za rok taký progres,že nielenže predbehol Molnara,ale aj ovela starších chalanov. Vždy musí rozhodovať výkonnosť A v Nitre mladí chalani dostavajú šancu a oni to vedia. Vedia,že ked na to majú tak si zahrajú EL. - 11.8.2022 - 19:34
- +4
- Nerkio
- Ktorý mladý hráč dostal šancu inde a v Nitre nie aj keď bol odchovanec ??
- 10.8.2022 - 21:54
- +6
- len_tak
- Neviem ti na to odpovedať: Ale viem, že medzi výkonnosťou mladých hráčov je veľmi tenká čiara.
- 10.8.2022 - 22:00
- +2
- Poprad_eskape
- Tak ako v každom inom športe. Jeden bude podchytený a presadí sa a druhý možno podchytený nebude a s hokejom skončí v 18 rokoch. Normálne. Je jedno, kto je odkiaľ. Konkurencia musí byť.
- 11.8.2022 - 8:47
- +2
- Render 77 Nr
- Ja si myslím že je lepšie dať šancu mladíkom zo Sloveska ako žoldnierov či si mame brať príklad z tvojho obľúbeného klubu?
- 11.8.2022 - 10:18
- +2
- Render 77 Nr
- Jo ale ja osobne radšej vidím našich hrať lebo žoldnier Ti repre nepomôže asi či.
- 11.8.2022 - 10:34
- +2
- Byron
- Bohužiaľ už ani nie hráč nhl...
- 11.8.2022 - 10:54
- +2
- Sunkafit
- Presne takych co odohral u nas 5sezon...chudak zoldnier
- 11.8.2022 - 12:19
- +1
- dusan1980
- Tak na toto sa neda povedat nic ine len klobuk dole
Tento chlapec bol viditelny na HGC
No toto Vam Nitra zavidim takuto robotu
A zaroven tym urobite aj kus prace ore Slovensky hokej
Tie peniaze v pripade draftu Si Zasluzite mierou vrchovatou
Nie ako nasa Dukla kde Radosa vyhlasi ze s mladymi sa uspech nerobi a …
Vysledok je ze nemame uspech ani so starymi 😀😀😉 - 10.8.2022 - 21:29
- +20
- DraciaTlama
- Tak za toto patri Nitre kredit. Well done Nitra.
- 10.8.2022 - 21:42
- +6
- Jago
- Miro,Tomáš opäť výborná robota. Takto to vyzerá,keď si ako klub vybuduješ dobré meno. Ľahšie sa presviedčajú rodičia aj hráči,keď vidia,že tú šancu skutočne dostanú a záleží len na nich ako s ňou naložia. Nejaký čas si ešte u nás skauti asi budú kľučky podávať.
- 10.8.2022 - 22:33
- +6
- NR
-
- 10.8.2022 - 23:13
- +10
- fabbeN
- Pravdu hovoríš, mohli by ste konečne.
- 10.8.2022 - 23:14
- +17
- julo
-
- 10.8.2022 - 23:17
- +8
- BieloModra
- Ni je
otvorili kinder vajce
- 11.8.2022 - 6:08
- +3
- julo
- Podla priezviska bude asi fakt domaci,alebo z nz..
- 11.8.2022 - 7:25
- +6
- RudoNR18
- Okej myslim si ze trolis..
- 11.8.2022 - 10:34
- +12
- Bielomodry
- Julo: Julko Ty vies..Molnar je Nitrancan,jeho otec je dlhorocny Nitransky boxerista,co mal neviem,ani kolko SR titulov..
- 13.8.2022 - 11:29
- +1
- luciakanky
- Viac klubov čo takto budú pracovať s mládežou ako Nitra. Presvedčiť mladých aby hneď po prvej vydarenejšej sezóne neutekali do ČR kde sa poväčšine len zakopuú.
Držím palce Nitre ( ale ako BB len v tomto😃) a tiež mladému aby im to vyšlo tak ako s Nemcom - 11.8.2022 - 6:52
- +4
- ZtrykoSlazoU
- tomas chrenko: forever
- 11.8.2022 - 7:52
- +1
- Sunkafit
- Verim ze kazdu sezonu zoberieme aspon dvoch takychto hracov 14-15 rocnych...a ty co tu revu sak ich zoberte vy staci trocha sledovat mladez a ked nieste udereny na hlavu tak takychto hracov sa da kazdy rok stiahnut
- 11.8.2022 - 8:47
- +6
- Dejvid7
- Sunka to je len zavist od ostatnych nic viac
- 11.8.2022 - 9:06
- +4
- Sunkafit
- Ved ja viem nestoja mi ani za to aby som ich podpichoval lebo je to tak trapne uz tie nicky ze sni za to mi uz nestoja
- 11.8.2022 - 9:38
- +4
- Dejvid7
- Ano chlapci v poslednej dobe co tu niektori pisu sa neda ani citat
- 11.8.2022 - 10:34
- 0
- Corgi77
- Zla Nitra, nič si nevychová a len kupuje mladých chlapcov. To mi pripomína jedného pána na FB. Netušil som že podobné žvásty sa dočítam aj tu.
- 11.8.2022 - 10:16
- +13
- Render 77 Nr
- Hmm koľko hadov sa tu vyskytlo.
- 11.8.2022 - 10:30
- +12
- _mathew
- Títo trogári to vedia... Ale k tomuto kreditu neprišli len tak. Jednoducho vie sa o nich, že dávali a budú dávať príležitosť mladým hráčom. Tak je logické, že mladíci uprednostia Nitru pred ponukou z iného klubu.
- 11.8.2022 - 11:23
- +12
- bigi
- mna by zaujimalo ako je to o tej zmluve na 5 rokov pre 15 rocneho chalana. berem ze by mali za neho teraz podpisat zmluvu zakonny zastupca ale ked bude mat 18 nemal by to podpisat on sam?
- 11.8.2022 - 13:41
- +1
- topska
- Nie, zmluvy sa menit nebudu, nikde to tak nefunguje. Ked raz podpises tak plati. Tiez ti domov na osemnaste narodeniny neprisiel napriklad poistovaci agent
- 11.8.2022 - 13:56
- +5
- HokejovyAkademik
- inak uz by stacilo vsad zdoraznovat 15rocny pobezal ked o mesiac dovrsi sestnasty rok zivota (narodeniny) a zacne zit sedemnasty
- 11.8.2022 - 16:22
- 0
- addy91
- Slafkovský hokejista roka 😁
- 11.8.2022 - 20:13
- +1
- cappycathy
- ide to vobec niekde, ci to je len bez tv prenosu?
- 11.8.2022 - 20:58
- 0
- addy91
- ja som to zatiaľ nikde nenašiel, keby niekto vedel šup sem s tým
- 11.8.2022 - 20:59
- 0
- cappycathy
- A k članku....
Vy tu riesite ze niekde dostavaju priestor 15 rocne deti, ako trening s ackarmi atd. Ved ide len o trening, o motivaciu, o podporu aby sa zlepsovali. Je super, ze NItra ukazala nejaku cestu, ze sa to da a ze treba byt trpezlivy a deckam sa venovat.
My v Ke mozme tisko zavidiet...ze tu su mladi v acku na druhej kolaji a len sedia dieru na lavicke...som zvedava ci sa vobec nieco zmeni. - 11.8.2022 - 20:59
- +7
- Breadman
- Vopred sa ospravedlnujem, nechce sa mi citat celu diskusiu.
Ako hrali Molnar a Pobezal? - 13.8.2022 - 12:36
- +1
- Nerkio
- Molnár veľmi dobre .Mal vedľa seba Vargu a dosť im to fungovalo a pochvaľoval si aj Solensky .A Pobezala chválil trener .samozrejme musí zrýchliť a nabrať na sile ale na buly bol dobrý .A vedľa seba mal Pekarcika a Kniesa
- 13.8.2022 - 12:45
- +1