Táto webová stránka používa cookies na poskytovanie služieb a meranie anonymnej návštevnosti. Ďalšie informácie
Táto správa sa vám pravdepodobne zobrazuje, lebo používate starú verziu prehliadača Internet Explorer. Použite prosím verziu 9 a vyššie. Prípadne iný prehliadač (Firefox, Chrome, Opera). Ďakujeme za pochopenie.

Diskusia: Nové pravidlá SZĽH umožnia hrať žiakom v nižších vekových kategóriách

zdroj: Ilustračné
17.7.2020 11:36 TASR

Výkonný výbor Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) schválil na návrh Komisie mládeže SZĽH a Rady športového rozvoja SZĽH zmenu pravidiel súvisiacich so žiackymi súťažami.


Zmena umožní hráčom v žiackych kategóriách, ktorí podľa dátumu narodenia patria do staršieho ročníka, štartovať v nižšom ročníku, po splnení určitých podmienok.

Zmena je určená pre deti, ktorých telesný rozvoj či herná výkonnosť nedosahuje potrebnú úroveň na pôsobenie v súťažnej kategórii, do ktorej na základe svojho dátumu narodenia patria. "Vznikajú situácie, keď hráč narodený v auguste je v inej vekovej kategórii, v inom ročníku, ako hráč, ktorý sa narodil v septembri. Týka sa to mnohých augustových detí, ktoré tým pádom musia hrať o kategóriu vyššie a tam sa herne strácajú, lebo nie sú mentálne ani fyzicky nastavené, aby za tú kategóriu hrali," vysvetlil na webe hockeyslovakia.sk Ján Jaško, predseda Komisie mládeže SZĽH.

Žiacke kategórie sú rozdelené podľa školských ročníkov. Môže sa teda stať, že v ročníku sa objaví hráč, ktorý je takmer o celý rok mladší ako jeho spoluhráči. Na základe fyzického vývoja teda ešte nemusí dosahovať výkonnosť ako ostatní v jeho kategórii. "Také deti prakticky nemajú možnosť hrať hokej na svojej úrovni. Sú nútené hrať s lepšími, alebo nehrajú vôbec. Pre niektoré to znamená, že strácajú motiváciu a odchádzajú od hokeja," povedal predseda Rady športového rozvoja SZĽH Ján Filc a dodal: "Je to zriadené tak, aby sme umožnili deťom zapadnúť do systému."

Zmenu v súťažnom poriadku vypracovala Komisia mládeže SZĽH a Rada športového rozvoja SZĽH. Určila v nej štyri podmienky pre udelenie výnimky z určenia vekovej kategórie hokejistu, teda aby hráč mohol hrať o kategóriu nižšie. Žiadateľ musí doložiť súhlas zákonného zástupcu, súhlas klubu (materského alebo klubu, v ktorom je hráč na hosťovaní), potvrdenie o návšteve školy a dôvodnú správu hlavného trénera, pod ktorým hokejista trénuje, s vyhlásením, že hráč nespĺňa športovú výkonnosť na kategóriu, do ktorej podľa veku patrí. "Máme medzi sebou trénerov a možno aj rodičov, ktorí majú tendenciu využívať chlapcov s vyššou výkonnosťou na dosiahnutie výsledkov v nižšej vekovej kategórii so slabšími hráčmi. Nastavili sme teda tieto pravidlá, aby to nebolo zneužívané na dosiahnutie víťazstiev cestou, ktorá nie je v súlade s tým, čo chceme docieliť," uzavrel Ján Filc.

 

Pridaj sa k našim fanúšikom na facebooku a dostávaj vždy čerstvé info s vôňou ľadu!

Rubrika: Mládež


vrmo

 

Jano - a presne toto dosiahnete ????
18.7.2020 - 8:59
0

vrmo

 

... oprava: !!!!
18.7.2020 - 9:00
0

Aasen36

 

Je veľmi smutné : Že v týchto ročníkoch ide mnohým trénerom o výsledky a nie o napredovanie hráčov.
19.7.2020 - 9:46
+8

Vyskereny Citricus

 

Len dalsia nezmyselna zmena slnieckarov, ktora prinesie viac priemernych a podpriemernych hokejistov. A co chlapci, ktori zacali s hokejom neskor? Ti maju tiez hrat s mladsimi? Ved to nedava zmysel. Nechajte hrat kazdeho s rovesnikmi zo svojho rocnika, ak nema vykonnost tak v nizsej patke ale nech hra, casom to dobehne ak ba to ma. Ak nie, treba mu najst iny sport, stale moze byt dobry futbalista.
20.7.2020 - 13:19
+2

topska

 

Vymyslel to Jasko s Filcom, to su slnieckari a nevedia co robia?
20.7.2020 - 13:44
+7

Vyskereny Citricus

 

Neviem, nesudim ich. Ak som sa ich dotkol, tak sa ospravedlnujem.
20.7.2020 - 15:38
0

topska

 

Ja len ze si zase vytiahol slnieckarov a este aj v clanku su ich vyjadrenia. Ale ved ok, neviem ako reaguju na take poznamky. Pises ze ich nesudis ale oznacil si ich takto...Ci si necital clanok a sup rovno do diskusie?
20.7.2020 - 16:14
+9

Vyskereny Citricus

 

Necital som ho pozorne.
20.7.2020 - 19:10
0

topska

 

stava sa
20.7.2020 - 19:16
0

FanusikZamkov

 

Veľmi správny príspevok. Úplný súhlas. Na hlavu postavená zmena.
20.7.2020 - 13:50
0

fany

 

Ja poznám opak. Ocko štvrtáka, ktorý by mohol byť piatak(odklad školskej dochádzky žiadal, aby hral za šiestakov, lebo bol super, obr talent. V škole ledva naráta do sto, ale v hokeji už minimálne KHL.
20.7.2020 - 16:45
+6

topska

 

A mal na to tam hrat?
20.7.2020 - 16:56
0

fany

 

Tak v prvom rade to neumožňujú pravidlá SZĽH.
20.7.2020 - 17:55
+2

topska

 

Ano ved preto sa pytam ze ci to je taky talent
20.7.2020 - 18:02
0

McAmont

 

U nás v ročníku 2006 sú len 5ti originál 2006 ostatný sú 2005.Bežne sa stáva že je rozdiel aj 14 mesiacov. Extrém je zase ročník 2007 kde je 16 chlapcov 2006. A to len pre to že chlapci majú odklad v škole. Tým pádom nehrajú svoj ročník ale ten nižší. Nieje to dobré.
25.7.2020 - 18:34
+1

fany

 

Celé tie odklady sú somarina.To sa v poslednej dobe rozmohlo.A ešte samí dys....lektik,grafik...Rodičia len papiermi mávajú a potom polovica z nich má VŠ titul. Ale hokejové myslenie to podľa ockov majú rozvinuté nadpriemerne.
25.7.2020 - 18:51
+2

mannheim

 

No ty si riadne mimo teda. Za prvé odklady pre nástup do prvého ročníka sú výborná vec pre deti, ktoré sú ešte na školu príliš nesústredené a čo sa týka vysmievania sa dyslektikom a disgrafikom, toto už ti úplne prepína ??? Máš doma také dieťa vieš vôbec o čo ide ? Veľmi úbohý príspevok od teba.
1.8.2020 - 14:46
+1

fany

 

Prepína Tebe.Zo 16 detí v triede sú 6ti dys...hej???A najviac sa mi páči dys...s 3 dvojkami a zvyšok jednotky.A poznám nie jedno dieťa s ,že s dys....xixixi Deťom sa treba venovať a nevybavovať papiere.Možno poznáš skutočného dys...,ale Ti garantujem,že 80% detí nimi nie sú.Keď som ja bola dieťa také niečo neexistovalo a deti mali tiež tie isté problémy a možno aj horšie.Nemôže byť každý fyzik.A kde sa ja vysmievam deťom??? Sa ukľudni. Mne je ľúto detí,kde rodičia volia jednoduchšiu cestu.Dnes Ti vybavím papier na dcéru čistú jednotkárku, aký len chceš.A to tiež mala mať podľa odborníkov odklad,lebo bola nesústredená a sociálne nezrelá.A to je dodnes.V triede najmladšia s najlepšími výsledkami.
1.8.2020 - 19:45
+2

emoxx1

 

Presne ako píšeš. Nebolo žiadne dys... boli iba sprosté deti. Ja som dysgrafik, ale keďže vtedy nič také neexistovalo, tak som bol priemerný trojkár. Odpoveď pri tabuli za 1 a písomka za 5 keď sa darilo 4 a 3 sa mi už naozaj zadarilo. Keďže jablko nepadá ďaleko od stromu tak na jedno z mojich detí sa to tiež prenieslo, ale keďže už máme dys... tak mu akceptujú hlavne ústne odpovede. To neznamená, že by sa mu s písaním nikto nevenoval. Tak neviem či hovoríš úplne zdravý pohľad. Týrať decko známkami za niečo čo nevie ovplyvniť... Ja som si tým prešiel a nemyslím, že mi to pomáhalo. Nech si urobí názor každý sám. Mňa zachránila doba počítačov. Inak majú zo mňa dodnes zážitok v banke pri overovaní podpisov.
1.8.2020 - 21:24
+2

fany

 

No vidíš,Ty (resp.Tvoje dieťa )patrí k tým 20%.Ja nespochybňujem ,že také deti sú.Zas na druhej strane,dys majú diktát predtlačený.Zdá sa Ti normálne,že toto dieťa dostane jednotku,lebo dobre doplní i,y a dieťa bez dys dvojku,lebo nedalo bodku a mäkčeň na ľ?A hovorí sa ,že trojkáry sa majú v živote najlepšie.A garantujem,že väčšina dnešných jednotkárov by malo pred 30timi rokmi trojky ako nič.
1.8.2020 - 21:39
+1

emoxx1

 

Neviem posúdiť koľko z tých detí ti má oprávnene, ale to máš mylnú predstavu keď si myslíš, že to riešia rodičia. S tým návrhom príde väčšinou učiteľ a prebieha to reálnou diagnostiku, kde sa snažia nájsť hranicu medzi lajdáctvom a poruchou. Aspoň z vlastnej skúsenosti hovorím. Predtlačené diktáty nemá. Normálne mu prebieha škola ako všetkým ostatným, len známky z diktátov nemajú na konečnej známke hlavné slovo. Inak mu nič nezlahčujú a vie, že ten diktát napísať musí.
1.8.2020 - 21:45
0

mhc23

 

Neviem ja som mala na základnej slovenčinárku, ktorá pri mne nebrala diktáty na vedomie ( robili mi problémy dĺžne) lebo videla, že gramatiku viem ( a to bolo 20 rokov aj viac dozadu). Podľa mňa dosť záleží na učiteľoch akí sú. A ako píše fany niektorí rodičia sú taký čo zháňajú papier, že majú nejaký problém aj keď nemajú a to už od ránného detstva.
2.8.2020 - 12:53
0

mannheim

 

A ty si akože detský psychológ ak to dokážeš posúdiť ? Nižšie čítam, že usudzuješ na základe skúsenosti so svojim dieťaťom a paušalizuješ to na všetky deti. Ja mám presne opačnú skúsenosť, a vnímam odklad ako jedinečnú príležitosť dopriať deťom, ktoré sú na školu ešte nezrelé na predĺženie si škôlkárskeho bezstresového obdobia o rok. Nič im neutečie. A mám takisto jednotkára štvrtáka bez jedinej vynechanej vyučovacej hodiny, čiže písať tu bludy ako funguje alebo nefunguje niečo len na základe svojej skúsenosti je celkom mimo. Ľuďia, ktorí s tým prišli mali asi relevantnejšiu štúdiu než skúsenosť jedného rodiča.
3.8.2020 - 10:39
0

fany

 

Presne Ty si ukážka rodiča o ktorom píšeš.

Vnímam odklad ako jedinečnú príležitosť dopriať deťom, ktoré sú na školu ešte nezrelé na predĺženie si škôlkárskeho bezstresového obdobia o rok.

A tie deti nič nezískajú.Presne si prejdú tým istým stresom ,len o rok neskôr.A ak má dieťa skutočne problém,tak ho má aj o rok.A keďže sme na hokejovej stránke,ja som písala o rodičovi ,ktorý dal dieťaťu odklad,lebo mu asi chcel dopriať bezstarostné detsvo,ale keď bol štvrták už asi dospel a silou-mocou chcel,aby hral za šiestakov,lebo už bol na štvrtákov prezrelý.Ešteže sa postavili proti rodičia a neprešlo mu to.Druhému synovi by už isto-iste bezstarostné detstvo v škôlke nedoprial.
3.8.2020 - 11:03
0

Sesto6

 

Ale v novych pravidlach sa riesi iny problem. Aby dieta, ktore je o par mesiacov starsie a zacalo chodit do skoly o rok neskor mohol trenovat so svojimi spoluziakmi. Ak sa otvori sportova trieda, tak je blbe, ze nebude mat moznost hrat so svojimi spoluziakmi.
3.8.2020 - 11:58
+1

fany

 

To som ja pochopila,veď som aj napísala,že poznám opačný prípad.Ale zas tu vidím zbytočný problém.Keby sa šlo fínskou cestou ako všetci chcú,tak je v podstate jedno kde sa dieťa zabáva a naberá kondičku.
3.8.2020 - 12:11
0

mannheim

 

Samozrejme, že získajú, ale to by si musela čítať. Získajú ten jeden rok, ktorý by úplne zbytočne prestresovali v školskej lavici. Jasné, že by to prežli, ale odklad je skvelá možnosť, že nemusia. Získajú to, že o rok neskôr do školy nastúpia, ale už v trošku zrelšom veku, kedy sú schopní sa lepšie sústrediť na učenie. Odklad nie je preto, že dieťa má nejaký problém, ktorý bude mať aj o rok. Odklad je preto, lebo je dieťa nezrelé, čo sa behom toho roka rapídne zmení.
Ale pravdupovediac, s niekým, kto tu napíše taký bullshit, ako, že dnešní jednotkári by mali v minulosti trojky je škoda viesť debatu. Učivo, ktoré musia vstrebať dnešné deti je daľeko zložitejšie a je ho neporovnateľne viac, než sme sa učili my za bolševika.Stačí vidieť tie denné dávky domácich úloh a brutálne zadania, ktoré má častokrát rodič problém pochopiť a to sa živím hlavou.
3.8.2020 - 12:32
+1

fany

 

Jáááj, sa nedaj vysmiať.Aké úlohy?Aké zadania preboha?Mňa ide poraziť,keď mi dcéra povie,že nemá úlohy a nemá sa čo učiť.Ide do ôsmej.Čistá jednotkárka,takže presne viem o čom vravím.A syn na VŠ.to je ďaľšia kapitola.Naše školstvo nestojí ani za fajku dymu,nie že my za boľševika.Moje učiteľky na ZŠ by som dopriala všetkým.Potom by zistili dnešné deti čo je škola.Jednotky dostávajú za zošity,za nejaké blbé projekty ,ktoré väčšine spravia rodičia a ak napíšu zle písomku,tak ju píšu znova a ráta sa lepšia známka.
A príklad zo života ako je to s tým množstvom úloh.Volala mi mama dcérinho spolužiaka,že či učiteľke preplo 3 strany DÚ z prac.listu,že syn už 2 hodiny sedí nad tým a už je do revu aj jej.Mne zablikalo,že dcéru asi dorazím,keď príde z vonku,lebo mi povedala,že nič nemá na DÚ. Tlak 200 keď prišla a ona vysmiata,že čo stresujem. Začali na hodine a mali to dokončiť doma.Ona si porobila cez prestávky.Čo robil syn kámošky cez hodinu a ako sa vôbec sústredil na písanie doma,by bola kapitola sama o sebe.Tak ,tak je to z DÚ.
3.8.2020 - 12:56
0

TOPmanager

 

Možnosť hrať o žiacky titul dal desiatakom ako prvý pred rokmi Švehla. Hlavný argument? Zvýšenie kvality zápasov a samotného turnaja o titul. Hmm, možno to prinieslo čiastkové zvýšenie úrovne, z perspektívneho hľadiska to však bol totálny prepadák a krok úplne mimo reality. A opäť prichádzajú ľudia s podobnými návrhmi a experimentami, ktoré svojim spôsobom nič neriešia, iba u rodičov znalých a orientovaných v športe prinášajú ďalšiu várku pochybností o celkovom význame podpory svojich ratolestí. Toto je len úbohá snaha udržať umelo každého chalana, ktorého navlečú do korčulí, čo je totálna blbosť. Vážení páni, treba si uvedomiť, že za dlhé obdobie získal slovenský mladežnícky hokej korunu skorumpovanej spoločnosti kde absentuje akýkoľvek seriózny prístup a komplexná práca s nadšenými zverencami. Podobné nápady sú len obyčajnou snahou zakryť skutočné problémy prečo nie sú ochotní rodičia podporiť svoje deti v "športe" zvanom hokej. Garantujem každému, že myšlienka Jaška a Filca neprinesie absolútne žiadny konkrétny výsledok, je to len snaha udržať kvantitu, aby bolo možné odohrať súťaže v rámci nejakých platných regulí. Nič menej, nič viac. A aby som bol aj konštruktívny, jedine zvýšená morálka a apel na seriózny prístup s dôkladnou kontrolou všetkých procesov môže za 3-4 sezóny priniesť nádej na dôveru voči mládežníckemu hokeju. Inak to nepôjde.
25.7.2020 - 21:44
+4

caput rerum

 

Vôbec to nie je nezmyselna zmena. Ide o chlapcov, ktori vyvojom za ostatnymi trochu zaostavaju, t.j pojdu neskor do puberty. Oni by asi medzi rovesnikmi nehrali alebo hrali len malo a prestalo by ich to bavit. Takto mozu ist o rok nizsie. Vo vyssom veku potom maju vyssiu sancu hokejovo dobehnut a mozu byt vyrovnani rovesnikom. Ak by nehrali, len bezducho trenovali, tazko by sa na na nich dotiahli. Jedina vec na tom je ze sa to nesmie zneuzivat... ale to uz je vec funkcionarov. Opacny pripad je posuvanie sikovnych a fyzicky zdatnych chlapcov o rok, (resp. od piateho rocnika) aj o dva roky vyssie. Tymto chalanom uz neda nic hrat medzi rovnsko starsimi.
Ale neviem ci tolko informacii naraz vies prijat
20.7.2020 - 18:27
+16

fany

 

Tak 2 dni tu diskutujeme o tom ako trénujú deti vo Fínsku. Základ je nerobiť rozdiely a nechať sa deti zabávať. A bum bac na Slovensku hneď o 2 triedy vyššie. Vieš koľko takýchto ostarsenych hviezd som zažila a v 15tich už ani nezvládali sami seba?
20.7.2020 - 18:47
+8

topska

 

Urcite mas pravdu, strasne sa to zneuzivalo a umelo tlacilo hore. To boli strasne niektore pripady a uplne to zabilo ich karieru a aj povahy. No niekedy je to priam nevyhnutna cesta. Ci sa to da odkontrolovat vsade tak to nie ze pochybujem no je to nemozne. Som rad ze pri mladezi teraz na zvaze zacali pracovat lidia ako Jasko a je tam opat Filc a spolu so svokimi ludmi to chcu kontrolovat. To je aj poznamka ku Caputovi, ze jedine asi takto a cez regionalnych pracovnikov lebo uz teraz podla mna v hlave niektorych trenerov vznikli v hlave mnohe pripady kedy to budu chciet vyuzit na ukor chlapcov.
20.7.2020 - 18:56
+3

emoxx1

 

Toto je ten najväčší paradox. Jedna z mnohých vecí, ktoré sa v Škandinávii s mládežou robia je, že deti síce nechávajú sa hrať, ale tímy sú tvorené z výkonnostne podobných hráčov, aby ten slabší nebol demotivovaný, že si pri nich ani nepípne a ten silnejší zas nebol veľmi "namyslený". Stále počúvame kritiku verejnosti ako je naprd, sem nepreberáme zo Škandinávie moderné trendy vo výchove, ale zároveň sa nedeje prvý krát, že zrovna pán Filc pretlačil do našej metodiky prvok zo Škandinávie a všetci frflú, že čo to vymyslel za...

Trošku schizofrenickí národ toto...
22.7.2020 - 12:26
0

Sesto6

 

Mnoho deti nastupilo do skoly o jeden rok neskor, lebo este neboli v siestich rokoch na to mentalne pripraveni. Cize napr, narodili sa v juli, mali by byt piataci, ale su stvrtaci, lebo maju odklad. Chodia do skoly so stvrtakmi, trenuju so stvrtakmi, len hrat by potom museli s piatakmi. Ak maju kluby aj sportove triedy, robilo by to velky problem.
Asi nie je az taky rozdiel, ked sa niekto narodi v septembri alebo v juli ci v jumi. Vynimka sa da aplikovat na deti narodene najskor v januari (max 8 mesiacov). Decembrove deti uz nemaju moznost omladsenia.
22.7.2020 - 12:11
0

fany

 

Dcéru mám júlovú a presne sme si vypočuli,že jej máme dať odklad,lebo nie je sociálne zrelá.Prd makový.Teraz ide do ôsmej,v triede má spolužiakov starších aj o rok a je jediná čo nemala ešte 2 na vysvedčení.Syna mám júnového,tomu tiež tréneri "odborníci" nakladali v 8-10 tich rokoch ako nemá nato byť hokejista.Aké hviezdy tam s ním boli(roč.96).Teraz tie hviezdy kúria jednu od druhej a vymetajú krčmy.Keby sa celý ten ročník postavil teraz na fyzické testy,tak budem skromná,ale syn by bol v prvej päťke a to hokejista nie je,lebo odborníci rozhodli .A takto sa u nás pracuje s deťmi. A keď júnové dieťa nie je zrelé do školy,tak už na hokej zrelé je??? Celý odklad šk.dochádzky je len o tom,že rodičom vyhovuje mať dieťa dlhšie v škôlke.
22.7.2020 - 13:33
+2

emoxx1

 

Aký má význam pre rodiča držať dieťa dlhšie v škôlke? To mi príde dosť divné ako argument. No k téme... Presne preto dnes pri tých odkladoch nehrá striktnú úlohu dátum, ale schopnosti posúdené odborníkom. Môže sa v kľude stať, že odklad dostane dieťa ktoré by dátumovo už malo byť v škole, ale aj opačne, že do školy sa dostane dieťa ktoré by odklad mať málo, lebo sa narodilo pár mesiacov neskôr.
22.7.2020 - 14:17
0

Sesto6

 

O skole velmi nechcem hovorit, kedze sme na hokejoveh stranke, ale naozaj predpovedat buducnost osemrocnym detom, ktore sa zacinaju este len korculovat je komicke.
Mne sa zdaju velmi zbytocne tie medzinarodne turnaje osem a devatrocnych. Vraj na porovnanie.
Velka moda je teraz chodit na take turnaje do Madarska. Tam si urobia jeden tim z devatdesiatich hracov, ktori to drtia uz 5 rokov. Nas tim sa posklada z dvadsiatich deti, ktori mnohi trenuju len dva tri roky a ked tam dostanu nakladacku vsetci nariekaju ako to tu zle robia. Deti su nestastne a za minute peniaze by sa dali vykryt rocne naklady na hokej.
22.7.2020 - 14:52
+1

Vyskereny Citricus

 

Slovensko vzdy bolo a dodnes je majstrom sveta v plytvani ludskym potencialom. Vzdy odtialto emigrovali ludia ktorych tu pidcenovali a vzahranici sa nemali problem presadit. Vobec da necudujem, ze vase deti takto podcenovali uz pri nastupe do skoly, je to choroba nasej spolocnosti.
22.7.2020 - 21:42
+3

TOPmanager

 

Heh: Co tam po tom, p.Jasko a p. Filc respektovane persony bez debaty. Len spomeniem historiu ked sa metodicky realizoval p. Filc. Tretinkovy hokej prebrany z Talianska! Povinne striedania, povinne 4 patky v time a co z toho vzniklo? Totalne priemerovanie hracov. Ale to nie system, to ti ktori s chalanmi dennodenne pracuju, kazdu co len sebemensiu dobru myslienku zneuziju na svoje 'ciele'. Nikdy ziadna umelina v sporte nepriniesla progres. Sport je superenie, sutaz chalanov v time o lepsiu poziciu a nasledne so supermi ako sucast timu. Nikto nikdy nevymyslel nic lepsie ako to, nechat to na SCHOPNOSTI chalanov, to je podstata sportu pre boha. V triedach nema trener ani nahodou klast doraz na vysledky co sa tyka komunikacie so zverencami, ale vysledky maju jemu odpovedat na to, ci chalani napreduju a robi s nimi dobre alebo nie! Spominanym systemom zvaz zabil par generacii hracov. Vid Svistov, ktori sa oddelili a kolko toho vyprodukovali?
21.7.2020 - 17:24
+5

emoxx1

 

Vymenuj krajiny, kde deti do 4. ročníka nehrajú tretinkový hokej?
22.7.2020 - 12:18
0

topska

 

Cesko to nehralo
22.7.2020 - 12:42
+1

emoxx1

 

Kedy? Mám kámoša v ČR ktorý má už dorastenca a tvrdí, že tiež do 4 ročníka hrali tretinkový hokej. Ja som postrehol tú info iba od pani Hosťoveckej, že v ČR bola výhoda, že nehrali tretinkový hokej. No zabudla priznať, že do ČR prešli v ročníku kedy by tretinkový hokej prestali hrať aj tu.
22.7.2020 - 12:56
0

topska

 

Myslim starsie rocniky cca 93 a pod.
22.7.2020 - 13:45
+1

emoxx1

 

Dobre... To je hodne dávna minulosť. No teraz kto ešte nehrá do 4. ročníka tretinový hokej?
Je to často kritizovaná vec. Nenapredujeme, lebo prváci hrajú tretinový hokej no ten sa hrá všade. Tak potom asi vo výchove stagnujú všetci pokiaľ je toto problém. Auston Matthews hral do 12 rokov iba tretinový a aha ho čo dnes z neho je. Nebudú tie reči o tretinkovom hokeji na Slovensku len taký mýtus v diskusiách?
22.7.2020 - 14:25
+1

topska

 

Toto netusim no bude ich malicko ak vobec nejake su
22.7.2020 - 14:28
0

emoxx1

 

Veď práve...
22.7.2020 - 14:29
0

Vyskereny Citricus

 

Slovensko v rokoch po revolucii (ako sucast Ceskoslovenska). Hravali sme zapasy uz od tretej yriedy, v stvrtej turnaje a v piatej ligovu sutaz 5.SHT. Z naseho rocnika si zahralo NHL myslim 7 chalanov.
22.7.2020 - 21:45
+2

emoxx1

 

Dobre a už sa dočkám odpovede kde sa dnes do konca 3. ročníka, resp. do začiatku 4. ročníka nehrá tretinkový hokej?

Okrem toho píšeš sám, že sa jednalo o 3. ročník. Tak sa to k celému ľadu oddialilo o jeden rok. Zas sa dlhšie trénuje ako vtedy. Dnes mládež bežne trénuje spetember - jún...
22.7.2020 - 21:50
0

TOPmanager

 

Toto je presne problem v zmyslani mnohych cinovnikov zaoberajucich sa mladeznickym hokejom. Chyba im komplexne systemove myslenie. Tiez si z hokejovo vyspelych krajin vypichnu par parametrov, ktore potom silou mocou tvrdosijne tlacia aj 10 rokov bez akehokolvek analytickeho myslenia. Aj ty si si vybral z velmi skromneho obsahu, vzhladom na obsirnost problematiky, jeden parameter, ktorym sa snazis spochybnit moj pohlad na vec. Ostatne si opomenul akosi. Neberiem ti tvoj nazor, ja si len myslim, ze niekedy sme boli po metodickej stranke spickou v medzinarodnom meradle a dosiahli sme napriek skromnemu trhu nesporne uspechy. Ak chces konkretne, Satan, Demitra, Lukac, Liba, Krotak atd. Nikdy! Nikdy nevyrastali na tretinkovom hokeji, nemali povinne striedania, nemuseli mat 4 kompletne formacie polatane z troch tried lebo oni boli vyberani, nie naberani. Ale vratim sa k podstate mojich slov, ktore si evidentne nepochopil spravne. Z kazdeho sebelepsieho umyslu alebo systemu dokazu prospechari urobit nestravitelny gulas. Nik ich nikdy neodkontroluje. Je to o moralnych vlastnostiach ale aj vrodenych schpnostiach podporenych studiom. Kolko si myslis, ze rocne ziska trenersku A licenciu zanietenych ludi,,? Kolki z nich ked vezmeme do uvahy dekadu, kolki su uspesni v tom co studovali? Minimum. Ale to som odbocil.
22.7.2020 - 21:55
+2

emoxx1

 

Ale ideš na to dobre, len tiež si z toho vyberáš len to čo sa ti hodí. Aj v mojich starších komentoch z histórie by si sa dočítal, že prvoradý problém je málo detí. Tvojimi slovami z výberu sa stal nábor. Nie je konkurencia a keď 3-4 z tímu ochorejú, tak sa odhlasuje turnaj, lebo nespĺňame počet. Bez konkurencie ani talentovaný jedinci nenapredujú. Takže priznávam, že mi ide ustreliť dekel, keď vidím ako je náš údajný problém v tretinkovom hokeji. Ostatné krajiny ho tiež do 4. ročníka hrajú a hviezdy vychovávajú. Na to si nejak takticky neodpovedal. Tak skúsim zas. Kto teda v dnešnej dobe nehrá tretinkový hokej?

Povinné striedania sú tiež len do 4. ročníka. Tiež by som ich v tomto veku nevnímal ako vyslovené zlo. Tie deti sú tam až na pár výnimiek na rovnakej úrovni...
22.7.2020 - 22:11
+1

TOPmanager

 

Boze moj. Vychovavaju aj hviezdy aj v tretinkovom hokeji, ale za uplne odlisnych podmienok ako my. Co je na tom nezrozumitelne?
22.7.2020 - 22:23
+2

emoxx1

 

Len to, že problém nie je v tretinkovom hokeji, ale v slabej konkurencii. Komunikoval si o tretinkovom hokeji s trénermi mládeže aký majú na to názor? Vieš si predstaviť deti v 1-2 ročníku na celé ihrisko? Keď si presvedčený, že je tretinkový hokej je pre ročníky 123 v našich končinách také peklo, akú navrhuješ alternatívu?
22.7.2020 - 22:36
+1

TOPmanager

 

Ako sa mi asi snivas. A ako to dokazali na cele ihrisko ti pred nimi??? Opytam sa. Robil si niekedy nejaky sport na vrcholovej alebo vykonnostnej urovni?
22.7.2020 - 22:49
+2

fany

 

Ročník 96-tretinkový hrali.A tiež neboli naberaný.Bolo ich vyše 40.
22.7.2020 - 22:54
0

emoxx1

 

Tak tí pred nimi do toho 3 ročníka hokej ani nehrali. Trénovali o pár mesiacov menej. Bolo to celé trošku inak. Deti začínali s hokejom neskôr ako dnes. Tak ako s tým dnes? Ty si načal tú tému. Tak daj alternatívu keď si stojíš za tým, že tretinkový hokej je na prd. Navyše si zabudol odpovedať, či si sa o tom bavil s nejakým relevantným trénerom.
22.7.2020 - 22:57
0

TOPmanager

 

Nehnevaj sa, precitaj si este raz co som povodne napisal a potom tu vytahuj ze som ja nacal nejaku temu. Tretinkovy hokej si si vycucol z mojho textu sam a zacinam mat pocit ze to beries prilis osobne az mi je to divne. Skonstatoval som, ze p. Filc priniesol pred casom tret. hokej okrem INEHO, a svojim sposobom ten system bol predurceny priemerovat chalanov. Predstav si ze svojho casu som mal debat s trenermi .... ubezpecovali ma, ze chalani maju dost casu, to vsetko len pride, treba im dat priestor a pod dristy. V 9 triede mlcali lebo az vtedy pochopili ako tych chalanov dokurvili. Staci?
23.7.2020 - 0:03
+2

TOPmanager

 

Este doplnim. Samotny tret. hokej nie je az taky problem ako v spojeni s dalsimi umelinami, ktorych cast som spomenul. Na 3kovy hokej mam asi taky pohlad, ze sice je tam moznost mat puk na hokejke castejsie, v inom rozmere vnimam napr moralno-volove vlastnosti hraca. Skratka ten co chce a ma na to povahu, tal ho neodradi ani 10 zapasov na cely lad bez dotyku s pukom. Naopak chalan ktory na to nema mozes mu fukat ritku od rana do vecera a aj tak sa skor ci neskor vzda.
23.7.2020 - 0:07
+2

emoxx1

 

Sem som celý čas smeroval. Aby si priznal, že s tým tretinkovým hokejom si sa proste sekol. S ostatným nemám problém s tebou súhlasiť.
Len doplním, že nehrá sa preto, lebo by tie decká ten ľad neprekorčulovali. Zaviedol sa preto, že kedysi hráči do 3. ročníka zápasy vôbec nehrali a keď prišiel trend, že chodia po turnajoch od prvákov, tak ten veľký ľad im nič nedával. Sú strašne krpatý a majú more priestoru. Žiadne napádanie, oberanie o puk. Preto s zaviedol do konca tretieho ročníka tretinkový hokej, aby to vnímali od malička ako kontaktný a tímový šport kde máš súpera stále blízko.
23.7.2020 - 0:15
+1

pongy16

 

Povinný tretinkový hokej v PP nehral ročník 2004 a sú hráči repre U16 resp.U17 ako Mešarovci,Šotek,Pokorný,Suchý a ďalší repre chlapci, ktorí hosťovali v PP.
2.8.2020 - 9:21
0

TOPmanager

 

Za Filcovej ery ktoru spominam boli povinne striedania do 7 triedy tusim.
22.7.2020 - 22:25
0

fany

 

S tou poslednou vetou si dovolím nesúhlasiť. Práveže ešte tu najviac vidieť rozdiely,ktoré sa vyrovnávajú niekde v 7-8 ročníku.Deti hokejových otcov sa s hokejkou a korčuľami už rodia,kdežto veľa detí prichádza v 7 rokoch a učia sa korčuľovať.Práve tu by mali byť najlepší tréneri a zároveň by mali byť aj psychológmi.A nie po práci či na dôchodku to robiť.Tréner musí byť riadne zaplatení,aby sa mohli vyžadovať výsledky.
22.7.2020 - 22:49
+1

emoxx1

 

Možno sme mali v tíme málo detí hokejových otcov, tak som to takto nevnímal.
22.7.2020 - 23:03
+1

Sesto6

 

U nas, naopak, takych deti je vela. V siestich rokoch vacsinou vynikaju a vsetci hovoria, ze nieco zdedili po tych tatinoch a v desiatich rokoch uz rozdiely vacsinou zmiznu.
23.7.2020 - 9:23
+1

emoxx1

 

Inak tie deti hokejistov hrajú hlavne v Slovane.
23.7.2020 - 9:31
0

Sesto6

 

Mimo Bratislavy je vacsinou jeden klub na cely okres. Tam takato selekcia neexistuje.
23.7.2020 - 15:54
+1


Ak chcete diskutovať, musíte sa prihlásiť.


Najčítanejšie články

Play-Out

1.Liptovský Mikuláš12901253:2628
2.Detva12610544:3320
3.Michalovce12321630:4714
4.Skalica12301826:4710
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
TímZSkóreB
1.Zvolen619:1313
2.Nitra413:912
3.Michalovce520:1411
4.N. Zámky515:119
5.Detva519:198
6.Košice415:117
7.Poprad311:56
8.Trenčín514:176
9.Slovan411:152
10.Miškovec46:122
11.B. Bystrica48:172
12.L. Mikuláš36:140
TÍMZVVPPPPGB
1.Sp.Nová Ves2200011:36
2.Martin220007:36
3.Žilina110007:03
4.Trnava110005:03
5.Skalica210016:53
6.P.Bystrica210013:63
7.Topoľčany000000:00
8.Dubnica100012:40
9.Humenné100012:40
10.Levice100010:70
SR 18300034:150
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
tímZVVPPPPSkóreB
1.Nitra5410040:1014
2.Slovan4300114:89
3.Dukla4210113:88
4.Martin4111114:146
5.B. Bystrica5200313:166
6.Poprad210109:84
7.Skalica4101216:244
8.Košice210015:33
9.Žilina410034:233
10.Zvolen5010411:252
-SR 183101112:124
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
TímZVVPPPPSkóreB
1.Slovan4400030:1112
2.Nitra4310020:1211
3.Dukla4310016:1011
4.Púchov4210113:108
5.Martin4200216:156
6.Michalovce420029:56
7.B. Bystrica4102112:165
8.Skalica4101214:184
9.Zvolen4011212:143
10.Spišská4100314:193
11.Žilina410037:223
12.Poprad400049:200
13.Trnava000000:00
14.Košice000000:00
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
TÍMZVVPPPPGB
1.Sp.Nová Ves2200011:36
2.Martin220007:36
3.Žilina110007:03
4.Trnava110005:03
5.Skalica210016:53
6.P.Bystrica210013:63
7.Topoľčany000000:00
8.Dubnica100012:40
9.Humenné100012:40
10.Levice100010:70
SR 18300034:150
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
TÍMZVVPPPPGB
1.Viedeň7500232:1516
2.Graz7410225:1714
3.Salzburg6400223:1512
4.Klagenfurt7400315:1412
5.Fehérvár7311227:2712
6.Bolzano5301118:1310
7.Innsbruck8301422:2910
8.Bratislava5210215:198
9.Linz9210623:298
10.Dornbirn6110411:195
11.Villach6100513:263
Aktualizované: 25.10.2020 09:44
Tímzvvpprpppskorebody
1CSKA Moskva62431009191-75106
2SKA Petrohrad6245408209-80103
3Lokomotiv Jaroslavl62346016159-11886
4Jokerit Helsinky62325019197-16480
5Dynamo Moskva62276023153-13972
6HK Soči62199024145-15566
7Spartak Moskva62217026156-15864
8HC Viťaz Moskevská oblast62235027134-16963
9Dinamo Riga62188026129-15562
10Severstal Čerepovec62149034124-17851
11HC Dinamo Minsk62152037119-18042
12HC Slovan Bratislava62105044101-21333
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
Tímzvvpprpppskorebody
1Avtomobilist Jekatěrinburg62398014191-12595
2Barys Astana622810014190-14986
3Metallurg Magnitogorsk62356019182-13284
4Avangard Omsk622910018177-13383
5Ak Bars Kazaň62344018165-13982
6Salavat Julajev Ufa62247021158-14072
7Torpedo Nižnij Novgorod62207025176-19364
8Traktor Čeljabinsk62189031102-15158
9HK Sibir Novosibirsk62195032148-19254
10Neftěchimik Nižněkamsk62158033130-16452
11Admiral Vladivostok62185034139-17651
12Red Star Kunlun62191031142-19051
13Amur Chabarovsk62173033126-17549
Aktualizované: 14.10.2020 09:46
Tímzvvpprpppskorebody
1CSKA Moskva62431009191-75106
2SKA Petrohrad6245408209-80103
3Avtomobilist Jekatěrinburg62398014191-12595
4Lokomotiv Jaroslavl62346016159-11886
5Barys Astana622810014190-14986
6Metallurg Magnitogorsk62356019182-13284
7Avangard Omsk622910018177-13383
8Ak Bars Kazaň62344018165-13982
9Jokerit Helsinky62325019197-16480
10Dynamo Moskva62276023153-13972
11Salavat Julajev Ufa62247021158-14072
12HK Soči62199024145-15566
13Torpedo Nižnij Novgorod62207025176-19364
14Spartak Moskva62217026156-15864
15HC Viťaz Moskevská oblast62235027134-16963
16Dinamo Riga62188026129-15562
17Traktor Čeljabinsk62189031102-15158
18HK Sibir Novosibirsk62195032148-19254
19Neftěchimik Nižněkamsk62158033130-16452
20Admiral Vladivostok62185034139-17651
21Red Star Kunlun62191031142-19051
22Severstal Čerepovec62149034124-17851
23Amur Chabarovsk62173033126-17549
24HC Dinamo Minsk62152037119-18042
25HC Slovan Bratislava62105044101-21333
Aktualizované: 14.10.2020 09:46

Bleskovky

Vedenie súťaže odložilo aj nedeľňajší zápas Salzburg - Linz

Plánovaný nedeľňajší zápas nadnárodnej Ice Hockey League medzi EC Red Bull Salzburg a EHC Black Wings Linz sa nakoniec neuskutoční. Dôvodom sú zdravotné opatrenia v súvislosti s pandémiou koronavírusu. Duel 42. kola by tak mali odohrať v pôvodnom termíne 2. februára 2021.
pred hodinou - TASR

Toronto podpísalo trojročnú zmluvu s krídelníkom Andersonom

Klub zámorskej hokejovej NHL Toronto Maple Leafs podpísal trojročnú zmluvu s útočníkom Joeym Andersonom s priemerným ročným platom 750. 000 dolárov. Dvadsaťdvaročného krídelníka si vybralo v 3. kole draftu v roku 2016 New Jersey.
o 08:02 - TASR

Dallas podpísal ročný kontrakt s Fínom Honkom

Klub zámorskej hokejovej NHL Dallas Stars podpísal ročný dvojcestný kontrakt s obrancom Juliusom Honkom v hodnote 700. 000 dolárov. Dvadsaťštyriročný Fín, ktorého si Dallas vybral v 1. kole draftu v roku 2014, odohral uplynulú sezónu v domácej lige.
o 07:04 - TASR

Brankár Hutchinson sa vrátil z Colorada do Toronta

Kanadský hokejový brankár Michael Hutchinson podpísal dvojročný kontrakt s klubom NHL Toronto Maple Leafs. Dvojcestná zmluva mu vynesie celkovo 725-tisíc dolárov. Klub o tom informoval na oficiálnej stránke.
včera o 20:57 - TASR

Coyotes sa zriekli práv na Millera, ktorý šikanoval spolužiaka

Klub Arizona Coyotes sa zriekol práv na 18-ročného amerického hokejistu Mitcha Millera, ktorého si vybral v nedávnom drafte NHL. K tomuto kroku sa vedenie odhodlalo po tom, ako vyšlo najavo Millerovo šikanovanie spolužiaka. Arizona siahla po obrancovi vo 4. kole z celkovej 111. pozície.
včera o 07:05 - TASR

Frölunda - Örebro 3:1 vo štvrtkovom dueli švédskej ligy

Hokejisti Frölundy vyhrali vo štvrtkovom zápase švédskej ligy doma nad Örebro 3:1 a sú na čele tabuľky. SHL - štvrtok: Frölunda - Örebro 3:1, HV 71 - Växjö 3:2 pp, Skelleftea - Oskarshamn 1:3.
29.10.2020 21:51 - TASR

Tampa predĺžila kontrakty s útočníkom Maroonom a obrancom Schennom

Aktuálny držiteľ hokejového Stanleyho pohára Tampa Bay Lightning predĺžil zmluvu s útočníkom Patrickom Maroonom a obrancom Lukom Schennom. S 32-ročným ľavým krídelníkom podpísal klub NHL dvojročnú zmluvu na 1,8 milióna dolárov. Schenn zinkasuje za jednu sezónu 900.
29.10.2020 19:18 - TASR

Buffalo podpísalo dvojročný kontrakt so Švédom Olofssonom

Klub zámorskej hokejovej NHL Buffalo Sabres sa dohodol na dvojročnej zmluve so švédskym útočníkom Victorom Olofssonom. Má celkovú hodnotu 6,1 milióna amerických dolárov. Obe strany sa podpisom nového kontraktu vyhli arbitráži.
29.10.2020 18:40 - TASR

Bowness sa stal oficiálne hlavným trénerom Dallasu

Rick Bowness je už oficiálne hlavný tréner tímu zámorskej hokejovej NHL Dallas Stars. Vo štvrtok o tom informoval generálny manažér klubu Jim Nill. Šesťdesiapäťroćný Bowness pôsobil od decembra minulého roka v Dallase ako dočasný kouč po odvolaní Jima Montgomeryho.
29.10.2020 17:17 - TASR

Jokerit v karanténe, jeho piatkový duel na ľade Soči odložili

Piatkový zápas hokejovej KHL medzi HK Soči a Jokeritom Helsinki vedenie súťaže odložilo predbežne na utorok 3. novembra. Fínsky klub je momentálne v karanténe po viacerých pozitívnych testoch na nový koronavírus a tak do Ruska zatiaľ nemôže vycestovať, informovala agentúra TASS. Cez víkend sa karanténne opatrenia v tíme majú skončiť.
29.10.2020 15:59 - TASR

Archív krátkych správ »

Najbližšie zápasy

Najbližšie zápasy

01. 11. 2020
N. Zámky - Slovan o 16:00
Detva - Košice o 17:00
Poprad - L. Mikuláš o 18:00
06. 11. 2020
Michalovce - Zvolen o 17:30
N. Zámky - L. Mikuláš o 18:00
Nitra - Košice o 18:00

Odohrané zápasy

30. 10. 2020
DetvaN. Zámky
3:2 PPREPORT
MichalovceL. Mikuláš
4:2REPORT
27. 10. 2020
KošiceL. Mikuláš
5:1REPORT
25. 10. 2020
MichalovceN. Zámky
3:4REPORT
23. 10. 2020
N. ZámkyMiškovec
0:0REPORT
KošiceMichalovce
3:4 PPREPORT

Najviac bodov

Rastislav GašparDEV9 bodov
2.McPherson A.ZVO8
3.Charbonneau J.DEV7
4.Puliš R.ZVO7
5.Lalancette C.MIC7

Najlepší strelec

Jonathan CharbonneauDEV6 gólov
2.Bartánus M.MIC5
3.Puliš R.ZVO5
4.Hrnka T.NIT4
5.Klhůfek P.KOS4

Najlepší brankár

Evan CowleyNIT94.04 perc
2.Kiviaho H.NZA93.41 %
3.Rahm R.ZVO92.62 %
4.Sholl T.DEV91.89 %
5.Rajna M.MIS91.73 %
Offensive výrobca dresov, oblečenia a suvenírov