Diskusia: Prekliatie výnimočných
Z času na čas sa v NHL objavia hráči, ktorí dostanú nálepku „generačný talent“ ešte skôr, ako po prvýkrát vykorčuľujú na ľad v drese niektorého z klubov tejto súťaže. Takíto talentovaní hokejisti na seba priťahujú množstvo pozornosti, zvlásť v hokejom pobláznenej Kanade. No ich nesporný talent so sebou prináša aj temnú stránku.
Prakticky každý výnimočný talent, nielen z hokejového prostredia, sa s tým už stretol. Rodičia a príbuzní protihráčov, ba dokonca aj spoluhráčov, neraz dávajú najavo svoju nevraživosť voči takýmto hráčom. Či už sú to rôzne verbálne útoky, prípadne aj fyzické, pre mladého človeka, ešte vo veku dieťaťa, sú to však ťažké chvíľky. Stretávame sa s tým všade. Stačí si zájsť aj na niektoré slovenské zimné štadióny, kde sa hrajú zápasy tých najmladších vekových kategórií. Správanie niektorých hokejových rodičov je v niektorých prípadoch doslova nepochopiteľné. Každý tak trochu dúfa, že práve ten jeho syn alebo dcéra budú superhviezdy. To je pochopiteľné. Horšie je, ak na to títo ich potomkovia očividne nemajú. Akonáhle sa objaví niekto, kto je výrazne lepší, nedokážu to spracovať.
Vedel by o tom rozprávať napríklad aj Sidney Crosby. Ten to dokonca aj verejne priznal, keď sa krátko po drafte pre televíziu CBS priznal, že sa s týmto negatívnym prejavom viackrát musel popasovať. Ako každý kanadský talent sa aj on zúčastňoval mnohých turnajov. Mnohokrát pocítil na vlastnej koži, že prevyšovať ostatných so sebou prináša aj riziko. Protihráči sa ho viackrát pokúšali úmyselne zraniť. Počas prestávok medzi zápasmi bol cieľom rôznych verbálnych útokov, čo zašlo až tak ďaleko, že radšej na sebe nenosil svoj dres, len aby ho nespoznali. To bol vlastne aj dôvod, prečo sa na jednu sezónu presťahoval do USA. Tam pôsobil na známej hokejovej škole Shattuck-Saint Mary's Boarding School a svoj tím doviedol až za titulom. V 57 zápasoch zaznamenal 162 bodov za 72 gólov a 90 asistencií. Potom už nasledoval draft do juniorskej súťaže QMJHL, kde už bolo prostredie o niečo prijateľnejšie. Aj keď súperi mu naďalej nič nedarovali.
Wayne Gretzky už ako malé dieťa v hokeji vysoko prevyšoval o niekoľko rokov starších hráčov. A aj on sa musel potýkať s podobnými prejavmi. Nielen od iných hráčov, častokrát to boli aj fanúšikovia na tribúnach, čo boli vo väčšine prípadov opäť rodinní príslušníci iných hokejistov. Už ako šesťročný hrával zápasy, v ktorých sa objavovali hráči vo veku 10 až 12 rokov. Prakticky nikdy nehral so spoluhráčmi v rovnakej vekovej skupine. Starším hráčom sa to veľmi nepáčilo, veď kto by si chcel priznať, že o 6 rokov mladší krpec je lepší? Neustále sa snažili mu hru čo najviac skomplikovať a to aj nečestnými prostriedkami. Gretzky to už ako dospelý komentoval slovami: „Stal som sa akousi celebritou v malom meste, číslo 1 medzi všetkými. A tí ma buď milovali, alebo neznášali.“ Tí čo ho neznášali, to neváhali dať najavo. Pri každom jeho góle ho vypískali, čo tak mladý chlapec ešte nedokázal poriadne spracovať Častokrát po úspešnom zápase to neboli slzy radosti, ale slzy smútku, ktoré mal na tvári. Sú s tým spojené aj rôzne historky.
Jeho otec Walter Gretzky spomínal na tieto časy s nevôľou, pretože to podľa neho zachádzalo až do extrémov. Ako 10-ročný zaznamenal neskutočných 378 gólov a 139 asistencií v jednej sezóne. To sa ale mnohým rodičom jeho spoluhráčov nepáčilo. „Niekoľko rodičov ho neustále inzultovalo,“ spomínal neskôr Walter Gretzky. „Sťažovali sa trénerom, že dostáva príliš veľa času na ľade, na úkor ich detí. Niektorí z nich dokonca vysedávali na tribúne a zapisovali si každé naskočenie na ľad od Wayna a od ich vlastných detí. Akonáhle zápas skončil, tento zoznam priniesli trénerom.“
Ďalšia historka je známa z roku 1974, keď mal Wayne Gretzky 13 rokov. To už bol pomerne slávny, veď novinové články si o ňom mohli fanúšikovia prečítať už v roku 1971, keď mal 10 rokov. Na turnaji v Quebecu bol žiadaným artiklom a nejeden fanúšik chcel mať doma suvenír s jeho podpisom. A nielen to. Počas prvého zápasu zrazu zmizli všetky jeho hokejky. Osoby prítomné na tribúnach si ich jednoducho zo striedačky zobrali.
S podobnými incidentmi musel naučiť žiť. Určite to bolo nepríjemné, ale na druhej strane ho to aj psychicky zocelilo. Už ako profesionál sa takisto potýkal s nevraživosťou publika a protihráčov, no už to nebral tak vážne. A postupom času si svojim hokejovým umením čoraz viac získaval rešpekt, takže aj tí hokejisti, ktorí proti nemu hrali, ho brali ako celebritu.
- BieloModra
- ďakujeme za clanok
ano je vela rodicov co chcu viac ako ich deti lenže, nebyt rodicov ich trpezlivosti, odrekania, penazi a casu nemali by sme vo vela pripadoch x sikovnych hokejistov - 7.8.2023 - 12:55
- +9
- rasti_assez
- Dost neprijemne a pravdivo napisane.tie zazitky zo strany rodica v tych najmensich kategoriach su dost smutne.A to som tiez som nasvany na moje dieta,ktoremu to tiez moc nejde, aj mu vselico poviem, aj sa pohadame.
- 7.8.2023 - 13:18
- +3
- strojar
- „Niekoľko rodičov ho neustále inzultovalo,“
To snáď nie. - 7.8.2023 - 13:21
- +2
- rasti_assez
- Myslia slovne
- 7.8.2023 - 13:24
- +3
- Corgi77
- Smutné. Ľudská závisť nemá hraníc.
- 7.8.2023 - 13:53
- +7
- strojar
- O výnimočných sú aj veselšie historky.
Napríklad Jágrov stup do kabíny áčka Kladna:
"První vstup do posvátné kabiny ligového týmu si bude do smrti pamatovat. Trenér Eduard Novák zahlásí: "Tak se nám představ, hochu." A teenager roztřeseným hlasem pronese: "Já jsem Jarda Jágr z Hnidous." - 7.8.2023 - 14:00
- +5
- strojar
- Preklep.
Stačí na vysvetlenie?
- 7.8.2023 - 19:02
- +1
- cipulis
- Aj svaTba bol preklep ?
- 7.8.2023 - 21:07
- +10
- KrebsKandidat
- Co takto vyjadrit lutost nad tym, ze si nevenoval dost pozornosti svojmu prispevku na HP a preto si pochybil? To by bolo dobre vysvetlenie, napriklad.
- 8.8.2023 - 0:04
- +15
- gabi98
- Čo takto keby ste tu už viac neprispievali?
- 8.8.2023 - 9:00
- +18
- strojar
- Skús ty.
- 8.8.2023 - 12:03
- +1
- JR4
- Pre hlupáka všetko hlúposť, ale čo takto keby si prestal ľuďom vravieť čo majú robiť a skôr sa zamyslel nad tým z akého dôvodu ťa tu ľudia nemajú radi. "Stúp si do svedomia" 😁
- 8.8.2023 - 9:25
- +9
- PRÍSPEVOK BOL ZMAZANÝ
- capone6
- Nechcem si Strojara zastavat, ale z pohladu nitranciny je to napisane spravne. V nitrancine sa totiz pismeno V ked je pred slovom alebo na zaciatku slova, nevyslovuje. Uvediem priklad: Ďe si bou? Meste..., dvere sú stup do budovy...takto je to u nas Nitre gramaticky spravne
- 8.8.2023 - 11:40
- +4
- DraciaTlama
- Pokiaľ chceš zdôrazniť, že niečo píšeš schválne inak, máš to dať do úvodzoviek, teda že píšem v "dialekte".
Takže si sa ho nechcel zastať, ale zastal a ešte k tomu zbytočne.
"Všetci" vieme a chápeme, prečo mu to dávajú ostatní vyžrať.
- 8.8.2023 - 12:19
- +8
- Hr4...
- Ani lebo všetci tu používajú uvodzovky a všetci sú tu poopravovani za preklepy ...to že máte názor na strojara neznamená, že tu máte riešiť somariny pod jeho príspevkom. Priznajte si komplex a vyriešené, nemusíte spamovat
- 8.8.2023 - 13:46
- +4
- DraciaTlama
- Milý Hr4, máš pravdu.
Prosím ignorujme nepodstatné veci.
Na čom záleží sú vzťahy, zdravie vašich blízkych a láska. Buďme tu navzájom k sebe zdvorilí. - 8.8.2023 - 13:57
- +2
- DraciaTlama
- "Vsetci" je v úvodzovkách
- 8.8.2023 - 13:57
- +4
- marco32
- pekne "zahranicne" opisane ziacke a juniorske kategorie u nas na SVK ... je smutne ze ked sa u nas hra liga ziakov ci dorastu vacsina rodicov sa sprava ako odtrhnuta z retaze ... vulgarizmy na vsetky strany a casto aj fyzicke utoky (dokonca i na trenerov ci rozhodcu) ... ano nezazlievam ze davaju do toho kopu penazi a energie a chcu aby sa ich dcera/syn niekam dostali ale treba si uvedomit ze dieta vzdy bude kopirovat vzorec spravania rodica ... agresivita je v mnohych pripadoch uplne zbytocna a za dalsie to dieta ocakava pochvalu za "akykolvek" vykon ci uz fyzicky alebo psychicky ... ked sa detom bude iba nadavat len im to cele znechutia a potom sa vsetci divia ze mnoho juniorov to pri prechode k muzom zabali ... jednoducho na to uz nemaju nervy ... Xkrat som videl ako nespokojny rodic karhal svojho syna po zapase napriek tomu ze podal priemerny vykon a dal gol ... otcovi to proste nestacilo ... ako pekny priklad uvediem to ze ked su deti este batolata tak ked zacinaju chodit tak im rodicia nadsene tlieskaju a povzbudzuju ich a ked pride dieta do vyssieho veku tak ho iba hejtuju a nadavaju mu a pouzivaju slova v zmysle "to nezvladnes" ... nie kazdy ma natolko talent aby sa presadil ...
- 7.8.2023 - 15:08
- +11
- liskin10
- bohuzial je smutne ak rodic, ktory nema o hokeji ani sajnu, videl ho vzdy iba z tribuny, ide po zapase karhat svojho syna/dceru. Castokrat za to, ze nedali gol, alebo nemali ziaden bod v zapase, lebo sa na vsetko pozeraju len cez cisla/zakladne statistiky - G-A-B. O hre nemaju ani ponatia a vela krat vobec nevidia, ze ich dieta bolo najlepsi hrac v zapase. Trener v kabine pochvali chlapca/dievca, ze odohral vyborny zapas, urobil vela veci dobre, hral dopredu-dozadu, vytvaral sance spoluhracom atd. Dieta nastupi do auta s rodicom a ten ho "zdupe" pod ciernu zem, pretoze nemal ani gol, alebo bod, ale vie, ze ten mal tolko golov a ten tolko bodov. Co si ma to dieta z toho zobrat? Na jednej strane je pochvalene od trenera, ale z druhej strany je to presny opak. Rodicia by sa skor mali pytat na ich pocity - ako sa im hralo, ci bolo vsetko OK, ci sa bavil zapasom, mozno sa opytat na niektore situacie, ako to videlo dieta na lade a nie on v hladisku a pod.
Potom vidime chalanov, ktorych to prestane bavit a balia to, stratia zapal pre ten sport, lebo nikdy nebudu "dost dobri" pre svojich rodicov, ktori im viac-menej po kazdom zapase vynadaju. - 8.8.2023 - 12:43
- +6
- emoxx1
- Keď môj syn hrával hokej, tak som bol svedok toho, ako náš brankár dostal asi 6 z 9 gólov len preto, lebo nesledoval hru, ale svojho otca ktorý na neho reval z tribúny...
- 8.8.2023 - 12:50
- +4
- emoxx1
- Ten náš rozhodne nevedel. 😃
Ale poslať preč z tribúny vie zrejme len organizátor, resp. Rozhodca ak sa nemýlim... - 8.8.2023 - 12:55
- +1
- DraciaTlama
- ten chalan musel byt totalne vystresovany z toho co ho caka po zapase
- 8.8.2023 - 12:58
- +1
- marco32
- ano rozhodca ma pravo vykazat neprisposobiveho rodica von alebo aj ukoncit zapas ... len z ladu sa to tazko vykonava a fakt som bol svedkom kde rodic pocas zapasu napadol aj rozhodcu a aj trenera lebo jeho synator nehral 1 lajnu ... niektory su fakt chori jedinci
- 8.8.2023 - 17:16
- +1
- amaskiea
- toto keď tie deti vidia a hlavne to, že sa s tým nič neurobí a rodičia môžu takto verejne šikanovať a stresovať prakticky celé svoje okolie, tak nemôžu mať z toho rozum, v dlhodobom horizonte to musí ovplyvniť ich osobnostný vývoj - všetkých, aj tých, ktorí majú normálnych rodičov, lebo to vidia ako všeobecne akceptovaný model správania
- 8.8.2023 - 18:40
- +7
- DraciaTlama
- Je to škoda, je to strašne kontraproduktívne.
- 8.8.2023 - 13:56
- +1
- BieloModra
- citaj
realita treningov
https://www.hockeyslovakia.sk/userfiles/file/Prirucka_pre_rodicov_buducich_hokejistov.pdf - 8.8.2023 - 13:52
- 0
- DraciaTlama
- Dobrééééééééé
- 8.8.2023 - 13:59
- +1
- BieloModra
- staci ist na volaky detsky, trebar vianocny, turnaj a mas dokonaly prehlad co sa deje
- 8.8.2023 - 14:11
- 0
- marco32
- ano je to bohuzial smutne ale je to presne tak ... ja uz som zazil v tomto fakt dost a ironiou toho celeho je ze na takeho rodica kluby nevedia nijak odpratat ... myslim ze prave koli takymto veciam stiahli zo stranok SZLH i podrobne statistiky ziackych a juniorskych kategorii lebo niektory rodicia nevedeli rozdychat ze syn/dcera ma minusku
- 8.8.2023 - 17:14
- +3
- Vojto83
- Problém je v tom, ze rodicia si často chcú plniť cez vlastne deti tie svoje sny. A neberú ohľad na to, co by chceli oni. Možno by ich viac bavil iný sport, alebo napríklad maľovanie. Možno sa casto len potrebujú v niečím nájsť. Ale rodič ich chce vidieť ako majstrov sveta. Často preto,aby sa sám mohol chváliť tým, že jeho syn hra tam a tam, ze je najlepší strelec a podobne. A je jedno, či ho to baví. Ci je šťastný a spokojný. Kedysi som videl jeden dokument o golfe. Dávali reportáž tuším z MSR mladších žiakov. Alebo už presne neviem, aká to bola súťaž. Podstata je tá,že keď sa malého chalana pýtal moderátor, na co si trúfa, tak úprimne povedal..." Musím vyhrať, lebo dostanem zaracha. " Ked sa ton potom opýtal jeho otca, ten začal koktat. Nakoniec z neho vypadla odpoveď že: " Nie. Ale určite má na to, aby takéto turnaje len vyhrával." Názor na rodiča som si spravil sám. Jasne. Nie všetci sú takí. Ale žiaľ, je ich dost. A pritom si neuvedomujú, ze ich dieťa bude pravdepodobne vynikat v tom, čo ho bude najviac baviť. Lebo sa tomu bude chcieť venovať dlho a s radosťou. A tak sa každý zdokonaľuje.
- 7.8.2023 - 16:21
- +8
- Fandimnasim
- Hokej nie ľahký a ani lacný šport. Veľa mu obetujú rodičia a aj samotné dieťa. A je smutné, že okrem toho všetkého čo súvisí s hokejom sa musia už ako deti pasovať s takýmito vecami. Hráči, ktorí vyčnievajú ako v článku spomenutí Crosby a Gretzky musia už ako deti čeliť nielen závisti protihráčov čo sa dá ešte pochopiť ak je to v normálnej miere ale aj závisti rodičov spoluhráčov, či protihráčov. U detí sa to dá pochopiť ale aj rodičia to už je iná káva. Čo je pozitívne, že Crosbyho a Gretzkeho to nezlomilo, ale naopak nakoplo a dnes sú z nich legendy hokeja. Ďakujem za článok. Aj takéto články sú dobré aby deti nielen hokejisti ale aj z iných odvetví športu vedeli, že aj výnimoční hráči to nemali v ich začiatkoch, či v kariére vždy ľahké. A takisto, že si to prečítajú rodičia.
- 7.8.2023 - 16:45
- +4
- VSŽ!
- Smutné je tiež, že zatiaľ čo Wayne svojou genialitou je hokejový gentleman, ktorého dnes všetci rešpektujú, Sid je zmes zakeraka, ktorému to kazí meno i image. Asi si tým niečo kompenzuje z mládí...
- 8.8.2023 - 6:57
- +5
- emoxx1
- Nepreháňaš trošku?
- 8.8.2023 - 9:12
- +3
- hawkie
- Nie, určite nie, nepreháňa.
Crosby je geniálny hráč, ale vie byť aj neskutočný a zákerný k***t na ľade... - 8.8.2023 - 9:23
- +2
- DraciaTlama
- Videla som dávnejšie na "jutube" video, kde bol Crosby vystihnuty prave pri tych zakernostiach. Su dohladatelne (tie videa) a teda neverila by som, keby som to nevidela.
Na druhej strane, on je tiez tercom nevyberanych zakrokov, ved mal otras mozgu tusim, nie?
Lenze clovek by ocakaval ze hrac jeho kvalit si take zakrnosti proste odpusti.
Gretzky to nerobil, ci? - 8.8.2023 - 10:15
- +4
- emoxx1
- Gretzky žil v inej dobe.
1. Nebolo ešte na prenosoch také množstvo kamier, aby sa réžia venovala tomto mimo herným činnostiam, pokiaľ sa nezomlelo naozaj niečo veľké.
2. Nebol internet. Fanúšik nemal možnosť si to XY krát prehrávať a vypichávať tieto drobnosti a už vôbec z toho urobiť zostrih na YT.
3. Pozri si tento dokument.
Ice Guardians (2016), 81%
https://www.csfd.cz/film/437466
Je tam pekne pomenované kto za neho robil čiernu robotu, vďaka ktorej sa vedel viac sústrediť na hokej.
Objektívne majú toto dnešné hviezdy ťažšie. Museli časť týchto úloh prebrať na seba.
- 8.8.2023 - 12:00
- +3
- DraciaTlama
- Beriem emoxx.
To čo si dal je argument. Beriem. - 8.8.2023 - 12:19
- +2
- bigi
- ono za gretzkyho bola ina doba, vtedy mali kluby na ochranu hviezd hracov napriklad gretzky mal tohto marty mcsorley
https://www.youtube.com/watch?v=-gQ4_qDwSng - 8.8.2023 - 12:12
- 0
- DraciaTlama
- To je fakt. Beriem.
- 8.8.2023 - 12:19
- +1
- Hr4...
- Ale no tak, keď si nechá skákať po hlave tak pôjde nosidlami napred v prvej polovici sezony. A to nie som zrovna jeho fanúšik. Úplne len tak Gudas, Marchand, Wilson, pre niektorých aj basketbalista od Bokrosa. Tí hráči majú na sebe dres, nepoznajú kamaráta, ak je hajzel aj v civilnom živote ,je to niečo iné.
- 8.8.2023 - 14:01
- 0
- emoxx1
- Nemyslím, že by sa to vymykalo bežnému štandardu.Resp. si nemyslím, že by robil horašie ako bolo robené jemu. Je to hráč ktorému sa tiež snaží každý dostať pod kožu. Možno aj viac ako ostatným. Áno, chápem, že na hviezdy máme v tomto prísnejší meter a chceme aby boli top úplne vo všetkom. No aj každý z nás má len jedny nervy...
- 8.8.2023 - 11:24
- 0
- marco32
- porovnavas neporovnatelne ... kedysi bol aj kontakt telom v hokeji zakazany uplne ale dnes mas mnoho veci povolene ... dnes ti na lad vykorculuje 20 adrenalinom nabudenych chlapov a kazdy chce vyniknut preto idu vsetci na doraz bez ohladu na nasledky
- 8.8.2023 - 17:22
- +1
- strojar
- Dvadsať adrenalínom nabudených chlapov na doraz bez ohľadu na následky?
Tak si pozri Broad Street Bullies (Philadephia Flyers) zo začiatku sedemdesiatych rokov. Dnes je hokej oproti tomu balet na ľade. - 9.8.2023 - 11:38
- +2
- marco32
- ano tiez ina doba ... ale vtedy sa zase nehral taky rychly hokej ako dnes ... proste kazde obdobie (dajme tomu 10rocnica) je niecim specificke ... vsak vies co som tym chcel povedat ... zas sa tu nejdeme chytat za slovicka
- 9.8.2023 - 20:24
- +1
- DraciaTlama
- To tak žiaľ bolo, je a bude.
- 7.8.2023 - 17:53
- +2
- AzraeI
- Profesionalny sport, soubiznis a podnikanie su take tri sfery (mozno este politika, ale o tej pisat nechcem z vekoveho hladiska), kde treba talent, volu, ostre lakte, ale v prvom rade CHCENIE. Vsetko ostatne sa clovek viac-menej vyuci, resp. vystuduje. Ale tie vyssie uvedene oblasti su specialne, su vysoko konkurencne a rolu hra okrem uz spominaneho aj obycajne stastie (na kontakty, na zranenia...).
Preto by rodic NIKDY nemal decko tlacit do tychto oblasti ako do jedinej kariery bez zadnych vratok, resp. planu B. Lebo sance, ze to nevyjde su ovela vyssie, nez ze ano. Pramalo sa rozprava o pribehoch tisicov loserov (ludi zaujimaju prevazne vitazi), o tom ako negativne ich zivot ovplyvnila stavka na jednu kartu v naoko uplne zjavnych veciach ako chybajuce vzdelanie, stratene soc. vazby, ci len obycajny strateny cas. Ak to je este vola toho dietata, skor sa z toho vylize, ale ak to bolo nanutene rodicom, tak to moze mat nepekne dopady na vztahy.
Toto bola jedna z vyhod (relativne, je to na polemiku) socikovskeho sportu - sportoval prevazne kazdy, ale nebol taky tlak na karieru, lebo sancu hrat profi dostali naozaj len najlepsi a ta spatna vazba prisla od systemu velmi rychlo. Ano, mozno to zlomilo dusicku nejedneho dietata, ale aspon v sebe nezivil plane nadeje a nestaval si vzdusne zamky. Samozrejme vynimka potvrdzuje pravidlo, toto je moje premyslanie o tom. - 7.8.2023 - 19:36
- +3
- rasti_assez
- V niekdajsom systéme bez agentov a často aj bez zásahu rodicov dokazali chlapci začínať hokejom a dost neskoro.Golonka-Dzurilla-Stastny-Bondra, najlepší v svojich generaciach začínali neskoro a dokazali zmazat naskok silnou vôľou.Napr.Vlado Dzurilla prvýkrát držal puk na ulici v 13tich a v 18tich bol uz v reprezentácii A timu CSR, co bol hokejovo uplne iný level.Pekne to píše vo svojej knihe Svet pred maskou, ako sa urazil s kamarátom, ked sa šiel prihlasit do Slovana, ze chcu zaň hrat a funkcionár v kancelárii nad kopou papierov sa ani na nich nepozrel.Takych tu máme, zasmial sa.Ujal sa ho potom otec Rumpik v Petržalke.O par rokov ho prišiel ten istý funkcionár prosiť, aby hral za Slovan.
- 8.8.2023 - 7:07
- +4
- marco32
- za "nasej mladosti" to fungovalo uplne inak ... mas pravdu kazdy sportoval a hraval mnoho sutazi nazvime to poloprofesionalne resp preto lebo chcel 😁 ... do 15-16r si behal vonku s kamaratmi za loptou a zdokonaloval si si svoj vlastny styl a sposob hry ... potom sa objavil agent so slovami ze ti to celkom ide tak aby si to prisel skusit na trening do klubu a buala ak si bol dobry a vycnieval (vycibreny na sidliskovych zapasoch) tak sa dokazal presadit i medzi profikmi ... jednoducho v tej dobe to takto fungovalo ... preto vsetci frflu na Slovan (ci futbalovy ci hokejovy) lebo tam boli peniaze a v ramci republiky brali vsetko co vycnievalo a tym padom vytvarali vo svojom klube zdravu konkurenciu a zili z toho ze hotovych hracov posuvali vacsim klubom za poplatok ... ekonomika vzdy pojde ruka v ruke so sportom ... napr taky Hamsik je odchovancom Podlavic vykupeny Slovanom predany do Talianska a mal skvelu karieru ... Lubo Visnovsky je odchovanec Topolcian vykupeny Slovanom ... a mohli by sme pokracovat ... sice na to vsetci nadavame ale faktom je ze cez slovan slo do sveta velke mnozstvo nasich uspesnych sportovcov
- 9.8.2023 - 6:28
- +1
- bigi
- ja len ze slovan hamsika nevykupoval, ale vsetci rozumieme o com pises. na druhej strane futbalovy slovan teraz tak nefunguje ale naopak, vela odchovancov slovana ide inde a s tade ich vykupuju. len s poslednych, sauerovci, teraz mlady nemeth do slavie, dalsi 3 do podbrezovej atd... a horsie je ze odchadzaju zadarmo aspenazia ostatne kluby
- 9.8.2023 - 11:42
- 0
- marco32
- vsak vies ako som yo myslel 😉 ... podstatne je ze dnes slovan na predkolo v zaklade postavi z 11 hracov 1 slovaka a vsetci ostatny su tu na "vylete" ... je hamba ze taky klub klesol tak hlboko ... kedysi sa ho v europe bali ine mancafty ... teraz su Kmotrikovci akurat vsetkym na smiech
- 9.8.2023 - 20:18
- +1
- 17BB
- Ja mám skôr pocit, že autor chcel týmto článkom upozorniť aj na to, čo tu za verbálnu šikanu v poslednom čase robia fanúšikovia v diskusiách po HGC alebo iných mládežníckych či už priateľských alebo iných turnajoch. Hlavne v poslednom čase je to až nechutné. Úprimne, byť mladým hráčom a prečítať si niektoré veci na seba v diskusiách, tak asi z hokejom skončím.
- 7.8.2023 - 20:18
- +3
- marco32
- na margo HGC napisem iba to, ze tie decka ... zdoraznujem DETI ... su uz pod takym velkym drobnohladom ze az ... a topka bola ked sa nasim v zapase nedarilo a z publika sa ozvalo bucanie a neslusne vyrazy ... ludia sa fakt nevedia spravat vsak su to len deti ktore potrebuju povzbudit ... to bucanie proti kanade im podla mna zabilo chut na cely turnaj ... a taktiez ktomu prispeli aj velke ocakavania medii ... ako keby sme boli nejakou svetovou hokejovou velmocou
- 7.8.2023 - 21:10
- +5
- Fandimnasim
- Čo sa týka HGC tak chalani boli vybraní na turnaj kde sa hrá o medaily a je viac sledovaný ako samotné MS18 keďže sa koná v lete a berie sa že sa tam zúčastnia najlepší hráči. Čiže mali by hrať naplno v každom zápase či sa darí alebo nie. Tu už ide aj o mentálne nastavenie a už musia aj rátať s tlakom lebo je to pre väčšinu chalanov turnaj pred ich draftovou sezónou. Bolo tam 90 skautov, ktorí ich takisto sledovali. Je to aj ich príprava do budúcej kariéry ako pracovať s tlakom a fanúšikovia nie sú vždy zhovievaví tak to bolo, je a bude. Väčšina chalanov tam má 17 rokov čiže sú to už tínedžeri, ktorí postupne budú mať 18 čo už je vek dospelosti.
Ale súhlasím bučanie a nadávky pri tak mladých chalanoch nemalo byť mali by ich povzbudzovať či sa darí alebo nie. - 7.8.2023 - 21:24
- +2
- VSŽ!
- Chápem ako to myslíš, ale platí tiež kto sa bojí nech nejde do lesa. Je to repre, best off, tak tam už musí mať mladí v hlave, že ak nebude makať alebo dostanú 10, bude to počuť. To nie je že ich zdrbú za prehru 4:3...
- 8.8.2023 - 7:00
- +2
- BieloModra
- suhlasim ze spravanie fanusika ma tiez svoj podiel na vykone a nabudeni sa, je to trapne, ale moze sa to stat.... lenze ti chalani proste musia vediet odfiltrovat je to uloha realizacneho timu, metalneho kouca a pod. Je to bezna sucast pripravy. Ak by niektoreho draftoval Montreal pod mna by sa zreval uz na rozkorculovani...Media.... hokej je jeden velky biznis a patri to k tomu, tlaky agentov ich prepojenia cez trenerov, kluby az na uroven repre, skautov... to su veci ktore za cias ich starych rodicov neboli a ti chalani si to museli oddriet, myslim si ze dnes mat talent uz nestaci (bohuzial)
- 8.8.2023 - 7:29
- +3
- BieloModra
- ak hrac nevie zvladnut ked sa nedari a nasmerovat to spravnym smerom, tak nezvladne ani uspech a slavu
- 8.8.2023 - 7:32
- +4
- BieloModra
- a potom tu mame este neoddelitelnu cast a to su individualni sponzori...
- 8.8.2023 - 7:31
- +1
- 17BB
- Oprava: s hokejom
- 7.8.2023 - 20:19
- 0
- templar
- Pre tých zapisovačov ice-timeov a následných vyplakávačov to potom v 80-tych rokoch musel byť fest „luxusný“ pocit...
- 8.8.2023 - 12:55
- +1
- DraciaTlama
- A takto podporuje otec syna: Kukumebrg otec a Kukumberg syn
https://sportnet.sme.sk/spravy/5-diel-serialu-v-otcovych-korculiach-roman-kukumberg-starsi-a-mladsi/?ref=mnt - 8.8.2023 - 15:10
- +1
- DraciaTlama
- V otcových korčuliach
Sportnet prináša letný seriál o hokejových mladíkoch - synoch bývalých hokejistov.
I. diel: Milan a Adrien Bartovičovci
II. diel: Branko a Luka Radivojevičovci
III. diel: Miroslav a Alex Miroslav Zálešakovci
IV. diel: Vladimír Dravecký starší a mladší - 8.8.2023 - 15:11
- +3
- 17BB
- Dik za tip 😉
- 9.8.2023 - 10:38
- 0
- hcfan
- Keďže sa ako rodič v týchto sférach pohybujem už nejaký ten rok (tuším 15 rokov je tomu, samozrejme najprv so starším, potom mladším synom), zažila som už všeličo, aj prehnané ambície rodičov a ich vrieskanie na dieťa, ak sa mu nedarilo, aj finančné odmeňovanie každého gólu zo strany rodičov, aj sklamania, aj super rodičovské vzťahy a na druhej strane ohováranie poza chrbát. Ale dnes čo pozorujem pri mladšom synovi, to je des a hrôza. Rodičia detí z jedného tímu sú schopní po sebe vrieskať alebo ísť pomaly do bitky, každý každému závidí a navzájom si nedoprajú, ohováračky, tolerovanie šikany zo strany svojich úžasných detičiek a podobne. Neviem, kam sa poberá táto doba, ale už sa zabúda, že hokej je v prvom rade krásny šport, ktorý má naučiť zodpovednosti, podporovať kamarátstva. Treba myslieť na to, že iba zlomok týchto detí sa aj naozaj dostane do profesionálneho hokeja, ale aj tak má to význam, stráviť detstvo na štadióne.
- 8.8.2023 - 17:14
- +4
- Voevoda
- to iste sa dialo pred 20-25 rokmi, a to som to vnimal ako dieta, takze som uplne vsetkemu nerozumel, ale sikana v kabine, zavist rodicov, pletky, nadavky... podla mna sa nic nezmenilo. Skor si myslim, ze to len zavisi na konkretnej skupine rodicov, aka sa tam stretne, su horsie a lepsie rocniky
- 9.8.2023 - 14:42
- +2