Táto webová stránka používa cookies na poskytovanie služieb a meranie anonymnej návštevnosti. Ďalšie informácie
HP Podcast ikonka Ikonka odkazujúca na dražby na HP Ikonka najnovšie v diskusii Summer Camp 2022
Táto správa sa vám pravdepodobne zobrazuje, lebo používate starú verziu prehliadača Internet Explorer. Použite prosím verziu 9 a vyššie. Prípadne iný prehliadač (Firefox, Chrome, Opera). Ďakujeme za pochopenie.

Diskusia: Šampionát by raz mohol mať 18 účastníkov. O osude Svetového pohára sa rozhoduje

zdroj: Hokejportal.net/Adrián Danaj
28.5.2022 17:13 Ján Karašinský / HokejPortal.sk

Rozhovor s Petrom Břízom, viceprezidentom Medzinárodnej hokejovej federácie.


Boli ste najvyšším zástupcom IIHF, ktorý bol zodpovedný za helsinskú časť šampionátu. Ako teda hodnotíte priebeh turnaja v Helsinkách, kde hrala aj slovenská reprezentácia?

„Musím zložiť poklonu organizačnému výboru, ako promptne dokázal zareagovať na situáciu s presunom turnaja do novej haly. Je to síce staršia aréna, postavená už v roku 1966, ale hokej je z nej doslova cítiť. Napokon sa nám podarilo vyrovnať so všetkými prekážkami, ktoré táto zmena dejiska priniesla. Najpodstatnejšia zo všetkého bola skutočnosť, že sa zápasy mohli opäť hrať pred divákmi. Do Helsínk pricestovali tisíce fanúšikov zo Švajčiarska, Nemecka a Slovenska. Na mňa osobne urobilo veľký dojem aj to, ako šampionátom žili samotní Fíni. Keď som sa autom presúval medzi Helsinkami a Tampere, tak šoférmi – dobrovoľníkmi boli napríklad plukovník fínskej armády, pilot Finnairu alebo vysokoškolský učiteľ.“

Spomínali ste prekážky pri organizácii šampionátu v Helsinkách. Tým najväčším incidentom bol zrejme požiar na helsinskom štadióne, ktorého následkom bol napokon len posun zápasov o 100 minút.

„Tri týždne predtým som bol ako šéf turnaja v Istanbule, kde sa im najskôr v prvej hale pokazil kompresor a následne z druhého štadióna unikol amoniak, takže v priebehu jedného dňa sme sa sťahovali až do tretej haly. Problém s požiarom v helsinskej aréne sme mali vyriešený asi v priebehu tridsiatich minút - čo sa týka bezpečnosti, požiarnych opatrení, organizačného výboru či presunu televízneho vysielania.“

{alt}
zdroj: Adrián Danaj - Hokejportal.net
Zo začiatku sa pritom spomínaný požiar javil ako vážnejší problém, ktorý mohol spôsobiť až neodohranie zápasov v daný deň. Ako by sa postupovalo, keby sa nemohli odohrať zápasy podľa programu?

„Život ma naučil, že nad takýmito vecami sa má uvažovať, až keď sa stanú. Samozrejme, že by sme museli reagovať a vyriešiť to, aby sme zápasy vsunuli do termínov, v ktorých by to bolo možné.“  

Známe sú dejiská šampionátov až do roku 2026, pričom na MS 2026 vo Švajčiarsku sa bude hrať v hale vo Fribourgu, ktorá má kapacitu 7 100 divákov. Aréna v Rige má oficiálnu kapacitu 10 300 ľudí, ale pre účely šampionátu v roku 2023 klesne pod hranicu 10 000. Nebola hranica desaťtisíc divákov tá, pod ktorú IIHF pri voľbe dejísk nechcela ísť?

„Je naším snom, aby sa hralo v halách s kapacitou 14 - 15 000. V Českej republike máme skúsenosť s halou v Brne, ktorá na papieri stojí už desať rokov a vieme teda, ako veľmi zložité je vybudovať takúto infraštruktúru. To, čo sa podarilo Fínom v Tampere je úplne unikátne. Dôležitá je schopnosť organizovať, nie to, či je kapacita štadióna o tisíc alebo dvetisíc miest nižšia. Samozrejme, pod päťtisíc ísť nechceme. Ale ak má hala kapacitu sedem alebo osem tisíc, tak to až tak nevadí.“

IIHF má za sebou náročné obdobie, keď po pandémii covidu, ktorá zrušila alebo odsunula jednotlivé turnaje, nasledovala ruská vojenská invázia na Ukrajinu, ktorá mala z hokejovej stránky následok v podobe vylúčenia Ruska a Bieloruska z turnajov IIHF. Čo všetko ste v tejto súvislosti museli riešiť?

„Na začiatok zdôrazním, že celá rada IIHF si stojí za svojím rozhodnutím, že suspendovať Rusko a spolu s ním aj Bielorusko je riešenie, ktoré zaistí bezpečnosť a integritu turnajov IIHF. Nedokážem si totiž predstaviť, že by nejaké ruské družstvo, napríklad do osemnásť rokov, hralo niekde v Európe a muselo by byť okolo nich osemdesiat bodyguardov alebo špeciálna jednotka, ktorí ich prevezie z hotela na štadión a naspäť. Po športovej stránke je Rusko nepochybne dôležitým článkom A-kategórie majstrovstiev sveta. Popri tom so sebou prináša aj množstvo fanúšikov a partnerov, čo je zas výzva pre nášho marketingového partnera Infront. V tejto súvislosti prebehla diskusia medzi IIHF a spoločnosťou Infront, či budú medzi partnermi šampionátu aj ruské firmy ako Gazprom. Infront prišiel o štyroch partnerov a tiež o ruské vysielacie práva, čo sú obrovské straty, ktoré sa nedajú hneď nahradiť.“

Zohralo podľa vás pri vylúčení Ruska a Bieloruska svoju úlohu aj to, že prezidentom IIHF už nie je René Fasel, ktorý bol známy svojou náklonnosťou k týmto krajinám?

„Je to rovina špekulácií, ale rada IIHF má trinásť členov, ktorí boli zvolení ako nezávislé osobnosti. Podobným rozhodovaním sme si prešli aj minulý rok, keď bol šampionát odobraný Minsku. Teraz síce prichádzajú žaloby z ruskej hokejovej federácie na IIHF, ale všetky naše rozhodnutia sa opierajú o stanovy a pravidlá práve preto, aby boli takýmto spôsobom nenapadnuteľné. V niektorých situáciách sa zvonku môže zdať, že riešenie neprichádzajú rýchlo, tie však musia byť vždy podložené niečím, čo môžete prípadne predložiť na súde. Myslím si, že sme reagovali razantne, keď už štyri dni po zahájení invázie bolo Rusko predbežne suspendované. Zároveň sme pracovali na získavaní argumentov a faktov, aby sme naše ďalšie rozhodnutia v tejto veci mali adekvátne podložené. Ak by nás niekto žaloval o náhradu finančných škôd, tak nevydarená kauza by mohla teoreticky zlikvidovať celú IIHF.“

Aký bude teda ďalší osud Ruska a Bieloruska?

„Na terajšom kongrese v Tampere sme rozhodli, že nebudú hrať celú sezónu 2022/2023. Tým, že kongresy IIHF sa konajú každý rok v máji a aj septembri, dáva nám to možnosť lepšie zareagovať na vývoj situácie. Uvidíme, ako to bude vyzerať v septembri a pokiaľ sa situácia začne upokojovať, tak sa môžeme rozprávať o tom, ako budeme po športovej a technickej stránke Rusko a Bielorusko integrovať naspäť do súťaží. Ak sa to však bude vyvíjať tak, ako sa to vyvíja teraz, tak v máji prijmeme rovnaké rozhodnutie, že budú na rok obe krajiny suspendované.“

{alt}
zdroj: Adrián Danaj - Hokejportal.net
Je už známe, do ktorej divízie budú Rusko a Bielorusku pri svojom prípadnom opätovnom návrate zaradené?

„Treba brať do úvahy, kam patria po športovej stránke. Ak by sme ich zaradili do najnižšie divízie, tak na ďalšie roky znehodnotíme dané turnaje a ostatným krajinám prakticky zoberieme reálnu šancu postúpiť vyššie. V prípade šampionátu A-kategórie môžeme zvažovať, či nebudeme jeden rok hrať s dvomi tímami navyše. Bavíme sa aj o možnej fúzii divízii IA a IB. Súčasná štruktúra je dvakrát po šesť tímov a uvažujeme nad návrhom zlúčiť obe divízie do jednej spoločnej s desiatimi tímami. Bola by to de facto kópia MS najvyššej kategórie, len s desiatim účastníkmi. Hralo by sa v dvoch mestách, v play-off by sa tímy stretli na kríž. Takto sa však určite v najbližších rokoch ešte hrať nebude. Musí sa napríklad vykonať štúdia uskutočniteľnosti a zistiť, koľko to vlastne bude stáť IIHF, organizátora turnaja a jednotlivé tímy. Tiež musíme brániť záujmy tímov z nižšej divízie, aby mali dané turnaje zmysel, aby mali mužstvá možnosť postúpiť a aby nadväznosť postupov a zostupov zostala zachovaná.“

Je známe niečo viac o osude Svetového pohára, ktorý by sa podľa zverejnených informácií mal uskutočniť vo februári 2024?

„Mali sme rokovania so zástupcami NHL a NHLPA, ktorí prišli do Helsínk a Tampere. Dohodli sme sa, že prebehnú individuálne rozhovory s klubmi, ligami, marketingovým partnerom a nasledujúci týždeň sa vrátime k vyhodnoteniu spätnej väzby. Potom podľa toho budeme alebo aj nebudeme pokračovať v ďalších rokovaniach.“

Cítiť obojstranný záujem?

„Cítim obojstranný záujem rokovať a byť dobrými partnermi. Máme rozdielne pohľady na termíny, lokality, podmienky. Je to veľké svetové a teda organizačne zložité podujatie, ale máme záujem byť stále pri jednom stole a vysvetľovať si svoje argumenty.“

Pridaj sa k našim fanúšikom na facebooku a dostávaj vždy čerstvé info s vôňou ľadu!

Rubrika: MS HokejPortal priamo z Fínska 2022


24Palffy24

 

Už 16 je vela. Tak kapacita v Košiciach nemoze byt problem potom
28.5.2022 - 17:16
+27

Pharaoh111

 

nonsens
28.5.2022 - 17:25
0

bwpow

 

Podla mna by bolo skvele mat 18 ucastnikov a rozdelit ich na tri skupiny po 6, ktore sa budu hrat v troch mestach. Potom uz tie kapacity polo 7000-8000 urcite nebudu prekazat. To by mohlo byt napriklad BA-KE-Budapest, pripadne BA-KE-Ljubljana. Viac ludi by takto ziskalo moznost pozriet sa na majstrovsky hokej.
28.5.2022 - 17:26
+3

LenTak93

 

znížil by si počet zápasov a ďalšia vec, oveľa ťažsie by sa určovalo poradie do playoff
súčasný systém je zrejme najlepší možný pre takýto počet účastníkov
28.5.2022 - 17:32
+18

bwpow

 

Systemy pre taketo pocty su vymyslene. Kludne to moze byt prvi dvaja zo skupiny postup priamo a tretie miesta postup podla minitabulky. Aspon by existovala motivacia budovat skore aj proti naslabsim. Od strvrtfinale by sa mohlo hrat klasicky na dvoch miestach a mozno zapas o bronz presunut do mesta, ktore bolo pocas playoff vynechane. Vymysliet sa da vselico.
28.5.2022 - 17:45
+3

Ondro_RedWings

 

18 účastníkov na MS v hokeji je podobný ekvivalent ako 24 tímov na ME vo futbale alebo 48 tímov na MS vo futbale. Vyšší počet tímov = menej kvalitných zápasov.
28.5.2022 - 18:10
+17

ánry

 

Ba, KE, Toronto...
28.5.2022 - 20:34
+1

bwpow

 

To uz rovno Vegas, Toronto, Kosice
28.5.2022 - 20:37
+2

Ol!ver

 

Smiešna, alibistická, politická organizácia s prvkami korupcie, to je IIHF a ich ohýbanie vlastných vyjadrení. Ešte nech spravia nudnejsiu základnú skupinu s 24 účastníkmi v halách s kapacitou 3-tisic divákov.
28.5.2022 - 17:57
+23

Ol!ver

 

A najlepšie v nejakej švédskej, fínskej alebo švajčiarskej diere.
28.5.2022 - 18:03
+4

BlackCrow

 

Nie a nie sa zbaviť zubársko - komunistického myslenia že ?..
28.5.2022 - 18:14
+2

EverythingCounts

 

V prvom rade treba zmenit kazdorocne MS na povedzme 2 alebo kazde 4 roky
28.5.2022 - 18:16
+5

rogalo

 

S tým nesúhlasím, možno by stálo za zváženie zrušiť MS v roku olympiády. Mať MS raz za dva roky je nezmysel, keďže počas roka neprebieha kvalifikácia ako vo futbale. Takto by fanúšik riadne strácal.
28.5.2022 - 19:40
+30

HkmDetva

 

A tak to kedysi aj bolo dnes som akurat kutal v analoch ms
28.5.2022 - 20:09
+1

zomi

 

V IIHF vykutali, že je to blbosť nedávať počas roka keď je olympiáda MS. Prišli by o peniaze, ktoré napríklad môžu dať na rozvoj hokeja v rozvíjajúcich sa hokejových krajín...
29.5.2022 - 9:43
+6

Dracik_18

 

Nech cez ten "voľný" rok dajú ME s tým že by hrali aj USA a Canada a hráči by boli len čo hrali v Európe tú sezónu... Či blbosť 😁
28.5.2022 - 20:26
+1

Sesto6

 

blbost
28.5.2022 - 22:55
+6

worth

 

Každé 4 roky olympiáda, každé 4 roky svetový pohár a MS každé dva roky (tie keď sa nič iné nehrá)
28.5.2022 - 20:47
+1

rogalo

 

Treba si uvedomit, že OH a svetový pohár hra 12, resp. 8 mužstiev a MS v podstate všetky krajiny (len hrajú iné divízie). Inak kľudne by sa mohlo stať, že OH a svetový pohár by bol bez Slovenska... Takto máme každý rok šancu na nejaký úspech a vidieť našich hráčov
28.5.2022 - 21:11
+5

worth

 

V roku keď sa hrá OH a svetový pohár sa môže hrať aj nejaký loser turnaj pre tých čo tam nie sú, aby im nebolo smutno. Aspoň majú sancu nejaký pohár vyhrat aj tímy z druhého/tretieho sledu. Možno by taký turnaj aj bavil viac krajiny ako Taliansko, ktoré normálne iba dostávajú nakladačky.
29.5.2022 - 9:06
0

ptr421

 

Každý rok sa tu debatuje o tom priblížiť hokej futbalu a robiť turnaje raz za x rokov...A medzitým naopak futbal ide hokejovým smerom. UEFA vytvorila ligu národov aby sa každý rok o niečo hralo. Dokonca v IIHF formáte - výkonnostné kategórie a postupy/zostupy medzi nimi. Hm a teraz babo raď.
29.5.2022 - 11:42
+3

ctibor

 

Stale je to divny pocit pozerat sa na MS, aj ked kazdy vie, ze najlepsi hokejisti na svete tam nehraju...MS vo Viedni ci OH vo Vancouveri zanechali v ociach fanusikov viac emocii z pohladu kvality hry ako vsetky MS za posledne roky dokopy.

NHL si vytvorila monopol a maju aktualne v hokeji najvacsie slovo..bohuzial. Teraz bude zalezat od IIHF ako budu vediet s nou spolupracovat.
28.5.2022 - 19:04
+1

pali97

 

Neviem ako ty, ale ja mám z MS 2012 alebo 2019 viacej emócií ako z nejakej Viedne 2005. A určite aj viac pozitívnych emócií ako zo zbabraného Vancouveru 2010.
28.5.2022 - 19:54
+22

ctibor

 

Ako pre nas urcite, lebo bol tam ten narodny uspech. Ale z hokejoveho hladiska sa tie turnaje nedaju absolutne porovnat.

Porazit Kanadu 2012 bolo krasne, ale mna napr. aj tak viac bavili posledne 2 minuty vo Vancouveri, kde 90 percent buducich hracoch sieni slavy sa obavalo maleho Slovenska.
28.5.2022 - 20:21
+3

LenTak93

 

presne tak, tie turnaje sa nedajú porovnávať, dokonca aj MS 2002 boli celkom "slabé", pretože už pred typm bola olympiáda
2004, 2005 boli MS na veľmi vysokej úrovni
29.5.2022 - 12:00
+2

pali97

 

Z hokejového hľadiska, ale ver tomu, že aj fanúšikovia ostatných tímov radi spomínajú na úspechy svojich tak ako ja/my a majú z toho veľké emócie. Na MS sú vždy plné tribúny, vyskočia noví hráči (napr nám teraz Adam Sýkora), veď minulý rok bol najlepší útočník Peťo Cehlarik. Ako sa hovorí nielen z chleba je človek živý a ja si už v marci každý rok uvedomujem, že veď to MS sú za rohom predsa a teším sa na ne. A verím, že tak to má väčšina hokejových fanúšikov v Európe. Ja si zas úprimne neviem predstaviť, žeby neboli každý rok. Mám ten turnaj rád, prináša nové príbehy, nových hráčov, ktorí sa aj vďaka nemu môžu dostať vyššie. Nehovoriac o ekonomickej stránke pre štáty, mestá, organizácie aj jednotlivcov. Viem o tom, že keby rok pred koronou neboli MS, tak viaceré podniky minimálne v Košiciach by neprežili. Takže tak.
29.5.2022 - 12:57
+3

PeterLucky

 

IIHF stale akoby zila v minulom storoci. To je asi cele ako to viem zhrnut.
28.5.2022 - 19:37
+3

Kurolišek

 

Rusi v žiadnom prípade nesmú začínať zase v áčku... zrazu sa berie športová stránka. Slovensko, Bielorusko, Lotyšsko a kopec ďalších začínalo v céčku a na športovú stránku sa kašlalo. Ak naši zahlasujú za návrat Ruska naspäť rovno do áčka tak sa strelia do nohy. Bielorusko skončilo posledné v roku 2021 takže jeho návrat do áčka je ešte viac otázny pretože tam už ani nemôžeme hovoriť o športovú stránku, pretože sa skrátka ukázalo že na áčko nemajú.
28.5.2022 - 20:02
+10

HkmDetva

 

Toto kvitujem len najprv musi Putin skoncit bud uplne alebo s tym co robi a potom sa bavme kde budu hrat
28.5.2022 - 20:11
+5

gaspi

 

Ked mohli cesi byt priamo v A tak asi mozu byt aj rusi…
28.5.2022 - 20:20
+4

Kurolišek

 

To že bolo Česi rovno v áčku je v poriadku, malo tam byť aj Slovensko. Ale práve Rusi už vtedy hlasovali za to aby to bolo nastavené tak ako s ZSSR.
29.5.2022 - 10:22
+1

blue-311

 

Zrejme ani len netusis preco slovensko, bielorusko alebo lotyssko zacinali v nizsej divizii, ze? Po rozdeleni csfr bola nastupnickym statom cr a po zssr to bolo rusko. Vsetky nove staty museli zacinat v (naj)nizsej kategorii. Ak sa iifh rozhodne povolit ucast ruska, tak ci sa ti to paci alebo nie, mali by sa vratit spat do Acka.
28.5.2022 - 20:37
+9

VSŽ!

 

Presne tak. Naviac sú len suspendovaný tím, nie vylúčený. Takže návrat bude do A.
29.5.2022 - 9:52
0

Kurolišek

 

O tom kde sa vrátia alebo budú zaradený sa ešte len rozhodne. Aj na Břízový je zatiaľ vidno, že má naložené v gatiach. Zatiaľ. Po roku zverstiev na Ukrajine bude budúci kongres hlasovať za vylúčenie a návrat bude možný nie po konci vojny ale po zmene režimu. Bohužiaľ aj IIHF je prelezené ľahko podplatiteľnými funkcionármi... hlavne je že ten najväčší podliak Fasel už skončil.
29.5.2022 - 10:16
+1

blue-311

 

Nastastie ty: O tom nerozhodujes.
29.5.2022 - 13:43
0

Kurolišek

 

Našťastie ani ty... Rusi tam nebudú ani budúci rok a ktovie či v roku 2024. Budeš bojkotovať MS kým sa nevrátia aj s Putinom?
29.5.2022 - 23:14
0

Kurolišek

 

Nástupnicky štát... rozdelenie federácie vzniklo dohodou a nástupnícke štáty sú SR a ČR. To že išlo do áčka len ČR je len a len ich rozhodnutie. A rovnako tak bolo ich rozhodnutie že sa tak stalo už v roku 1993 hoci dohoda v roku 1992 bola taká že na MS 1993 bude ešte spoločný tím. A o tom to je - ako sa rozhodne IIHF a súčasťou je aj Slovensko. Ak za to zahlasujeme - nemáme už právo niekedy bedákať že sami sme podobnú šancu nemali. Rusi nás hodili cez palubu, nechápem prečo by sme im mali podávať záchranné lano.
29.5.2022 - 10:13
0

zomi

 

Si si istý, že vtedy nás práve Rusi hodili cez palubu...?
29.5.2022 - 10:40
0

Kurolišek

 

Nielen oni samozrejme. Ale o nich sa bude po dlhej dobe znovu hlasovať. Som zvedavý ako sa bude ohýbať prípadná účasť na OH.
29.5.2022 - 11:55
0

rogalo

 

Tiez som zvedavy, lebo podla toho bude zavisiet kvalifikacia (mozno aj nasa). Neviem si popravde predstavit, ze by obisli kvalifikaciu, lenze potom jedna kvalifikacna skupina bude viac menej bez sance, lebo Rusi by to dali s prstom v nose.
29.5.2022 - 12:32
0

zomi

 

Jasné. Rusi sú na vine, že sme boli iba raz majstri sveta... Čo ti hovorí nástupnický štát? Keď IIHF brala k tomu aj účasť hráčov cze - svk a iné veci, keď sme účinkovali spolu. Pričom Česi sú spoluzakladateľ LIHG (názov nič nové, len vtedy to boli francúzske značky a teraz anglické)Je doznanie, že prečo prvé pomenovanie bolo vo francúzčine a nie v DEU či Engliš. Ale to je na dlhšie niekedy pri pive, ak bude záujem...
29.5.2022 - 15:36
+2

Kurolišek

 

Samozrejme je fajn to odľahčiť. Tak schválne kto hlasoval o tom, že už v roku 1993 namiesto spoločnej reprezentácie ako bolo dohodnuté nastúpila len ČR a naši tak zmeškali prípadnú šancu hrať už ten rok MS v nejakej nižšej divízii. Potom nastali doslova preteky aby sme hrali aspoň kvalifikáciu na olympiádu.
29.5.2022 - 23:16
0

blue-311

 

Vidim ze debatovat s tebou je : Zbytocne. V ramci sportovych federacii je nastupnickym statom CR. My sme vznikli ako novy clen iifh, ov, uefa, fifa atd. Ja totiz pisem o sporte, ty tu zase miesas politiku.
29.5.2022 - 13:48
+2

Standacik

 

V hádzanej žien napr. boli nastupnicky štat SR, ČR išli nižšie
29.5.2022 - 13:54
0

zomi

 

Neminul si sa trochu. Nebolo to v basketbale...? Čestne priznávam, pozrel som sa... mám pravdu... V deväťdesiatich rokoch sme mali s basketom vôbec najúspešnejší kolektívny tím...
29.5.2022 - 15:18
0

topska

 

No mas pri tejto teme dost zasadne medzery
29.5.2022 - 14:16
+1

HkmDetva

 

Ja som za keby napr teraz hrali plus taky Rusi Bielorusi tak to pasovat bude ako nehovorim ze teraz ale do buducna by som si to vedel predstavit a samozrejme postup prvi dvaja a najhorsi treti by dostal cierneho petra... Ale tak vedel by som si predstavit aj 4 skupiny po 4 timy a z kazdej postup dvaja nieco ako liga majstrov... Kazdy nato moze mat svoj nazor a nikdy sa vsetci nezhodnu...
28.5.2022 - 20:08
+1

RhimeSBA

 

4x4=16
29.5.2022 - 8:24
+1

HkmDetva

 

To mi je jasne
6.6.2022 - 12:45
0

Riky21

 

Mohli by sme kandidovat na rok 2027 alebo 2028. Bratislava a Kosice.
28.5.2022 - 20:10
+5

pokemon33

 

2027 chcu nemci a asi to aj dostanu
28.5.2022 - 21:17
0

jozosvk

 

Citat niektoré príspevky chce veľa pevnej vole.
Len pár poznámok...
Ak by malo Rusko alebo Bielorusko začínať od najnižšej divizie, potrestali by sme všetky tie hokejové federácie, ich postup by bol nereálny...
A zase jedny MS s 18 účastníkmi by nebol problém, Briza nehovoril nastalo, len tie jedny MS...
Mne chýbajú na týchto MS Rusi, nie je to ono
28.5.2022 - 20:33
+15

VSŽ!

 

Veru,len nadpis článku znie tak zavádzajúco, treba čítať poriadne. Briza to povedal dobre.
29.5.2022 - 9:54
0

Kurolišek

 

Čím si napr. také Bielorusko zaslúži byť zaradené rovno do áčka? Na posledných MS kde hrali skončili posledný. Rusi mi nechýbajú. Viac namyslenú výpravu snáď má len Kanada. Je len dobre že dostali po nose.
29.5.2022 - 10:19
0

Kurolišek

 

Čím si Bielorusko vyslúžilo možnosť byť znovu v áčku? Tým, že skončili posledný na posledných MS čo hrali? Rusi kvalitu majú ale aj oni hlasovali za to, že Slovensko má začať od Déčka - neskôr to zmenili na céčko lebo tie najslabšie krajiny si vytvorili vlastnú divíziu aby tam nedostávali debakle. Nesúhlasím aby dostali rovno pozvánku. Maximálne som ochotný aby hrali kvalifikáciu na MS. Stále sa každý ohrádza IIHF rebríčkom a práve podľa neho sme museli hrať kvalifikáciu na OH. Fajn- treba to hrať tak sme hrali. Zrazu Rusi sú na 16. miesto po týcho MS, Bielorusko bude až 28. a mali by dostať rovno miesto v áčku? Začo? Že spoločne rozpútali vojnu v susednej krajine? To ešte môžu byť radi ak dostanú miesto v béčku alebo kvalifikácii.
29.5.2022 - 10:29
+4

VSŽ!

 

...nemáš úplnú pravdu, v V sme boli preto, že nám miesto prepustilo Belgicko!
29.5.2022 - 13:08
0

zomi

 

Ako vravíš. Kanada, tiež napríklad nehrala žiadnu kvalifikáciu po znova príchode na MS r.1977... Pritom sa vtedy v r.1970 sami vyradili.
29.5.2022 - 10:46
0

Kurolišek

 

Jedna vec keď sám odstúpiš a druhá keď vypadneš alebo ťa vyradia. USA vypadli museli hrať béčko. Rusi neodišli dobrovoľne a všetci vieme prečo boli vylúčení.

A po týchto vyhláseniach nemám s nimi vôbec žiadne sympatie: Bez nás sú majstrovstvá sveta skutočný odpad. Svetový hokej našou absenciou veľa stratil. Aj šéf IIHF Luc Tardif bez okolkov vyhlásil, že absencia takej veľkej krajiny nie je dobrá pre veľké turnaje. Nedá sa vylúčiť, že IIHF, uvedomujúc si to, ustúpi, ale tlak zo strany USA, Veľkej Británie, Švédska a Fínska je veľmi silný,“ povedal pre Russia Today dvojnásobný olympijský víťaz Alexander Koževnikov.
29.5.2022 - 11:40
0

Endstand

 

Ja by som to urobil ako na futbale. Jeden rok kvalifikácia ktorá by sa hrala postupne a tým pádom by sa dostal hokej aj napr. do Francúzska častejšie a potom ďalší rok ms. A olympiáda detto. Takto by bol každý rok nejaký medzinárodný hokej a raz za dva roky by si človek aj viac vážil tie ms.
28.5.2022 - 20:33
+1

bwpow

 

Mohlo by to tak byt. Ziadne kategorie, nech maju vsetci sancu vybojovat si postup v kvalifikacii na kazde MS.
28.5.2022 - 21:00
0

Demon

 

Doplnujuce otazky k tomuto navrhu: Kanada s USA by zastavili NHL pocas asociacnych terminov, aby mohli priletiet do Azie a zahrat tam zapasy so Singapurom a Thajskom?

Alebo by si to rozdelil podla regionov, ako to ma futbal a v Amerike by sa o postup pobili USA, Kanada a Mexico? Kedze nikto iny, pokial sa nemylim, tam hokejovu repre nema.

V takom pripade, hlavne ten azijsky region by bol nadupany (Kuvajt, Iran, Severna Korea, Filipiny...).

Alebo by Iran s Kuvajtom a este SAE, Izraelom a JAR by mohli ist do EMEA skupiny a vyskusat si, ake to je, hrat proti Svedom, ci Finom.

Ako by to asi vyzeralo?
Pripomeniem vysledok zo zenskeho hokeja Slovensko - Bulharsko 82:0.
https://sportnet.sme.sk/spravy/slovenske-hokejistky-prevalcovali-bulharsko-820/
28.5.2022 - 21:45
+3

VSŽ!

 

Mýliš sa, v BRA som bol na krásnom zimnom štadióne. A majú aj repre, bol som na zápase s Egyptom. Ale športovo si to povedal správne, tam by nebolo o čom.
29.5.2022 - 9:55
0

Demon

 

Tak to si ma veru zaskocil. Netusil som, kedze nie su v rebricku IIHF. A ako sa ukazalo, maju hokej aj v Argentine, Cile a Kolumbii.

Tak to by sme mali. Krasny kvalifikacny turnaj Brazilia, Argentina, Cile, Mexiko, Kolumbia, USA, Kanada

Juhoamericka skupina: Kolumbia, Argentina, Brazilia, Cile a severoamericka: USA, Mexiko, Kanada

Vitazi skupin postupia na zaverecny turnaj
29.5.2022 - 12:02
0

VSŽ!

 

Najlepšie by ma Tom bola zóna Oceánie: Austrália stále na MS!
29.5.2022 - 13:10
0

Kurolišek

 

Prečo by zastavili NHL? Veď ani kvôli MS A kategórie tak nerobia...
29.5.2022 - 10:20
+1

jozosvk

 

Vtip roka alebo si to myslel vážne?
29.5.2022 - 7:22
0

Sarus

 

Vies si predstavit hrat nasich s Bosnou napriklad?Ako by si ich namotivoval?Plus cestovanie.Sezona je aj bez toho nabita.
29.5.2022 - 11:14
0

Navi01

 

Kravina. Hľadáme stále koleso.. MS v hokeji je pre mňa každoročne sviatok, ktorý má svoju tradíciu a úroveň, bezohľadu na to, či sú tam zrovna superhviezdy, alebo v našom prípade ešte lepšie tie budúce..
28.5.2022 - 21:35
+22

Sesto6

 

Niekedy sa v olympijskom roku MS nehrali. Ale v tej dobe sa MS hravali vo februari, v marci. Cize v case Olympiady. V Sucasnej dobe malo zmysel zrusit MS v pripade, ak by sa pocas Olympiady prerusili vsetky sutaze, vratane NHL a vrchol sezony by teda nastal uz vo Februari.
28.5.2022 - 23:01
0

VSŽ!

 

...lenže MS nie sú len elitná kategória. Čo bzy na to celky z A až D kategórie? Oni o olympiáde môžu snívať (ti lepší) alebo o nej už počuli (zvyšok). Pre nich a rozvoj hokeja by to bol krok späť.
29.5.2022 - 9:57
+5

nigol

 

To čo tam robí Ftáčnik..?
29.5.2022 - 7:22
+1

Standacik

 

tiež som si hovoril..

ale teraz vážne:
Nech je Milanovi zem ľahká
29.5.2022 - 10:51
+3

nigol

 

Panebože, ja som fakt zabudol
29.5.2022 - 22:30
0

Urpiner16

 

Bude kopa nudných zápasov pri tom vyskom počte a za druhé tým že sa turnaj bude predlžovať niektorí hráči z topky mužstiev nebudú chcieť tam ísť a budú sa ospravedlňovať pre drobné zranenia ako to poznáme.
29.5.2022 - 8:14
+2

Kurolišek

 

Celé rozširovanie je nezmysel... vrátil by som to na 12 účastníkov tak ako olympiáda. S tým ale, že budú 2 skupiny po 6. 4 playoff a posledný dvaja o záchranu medzi sebou. Vypadáva jeden. Presne tak ako sa hralo napr. v roku MS 1996. Aj tak celé rozšírenie bolo kvôli Nemecku. Hoci by nás to malo akože ohroziť som za zníženie počtu. Spokojne si bafkať že stačí poraziť Taliansko a nemôže sa nič stať nám nesvedčí (2017).
29.5.2022 - 12:05
+2

M4K3R

 

Mali by sme si co najskor bookovat MS do 2030 . Nech ma generacia 99 , 00 , 01, 02, 03 ,04, 05, 06 tiez domaci sampionat.
29.5.2022 - 12:37
+5


Ak chcete diskutovať, musíte sa prihlásiť.


Najčítanejšie články

Play-Out

1.Liptovský Mikuláš12901253:2628
2.Detva12610544:3320
3.Michalovce12321630:4714
4.Skalica12301826:4710
Aktualizované: 9.2.2022 12:45
TímZSkóreB
1.Slovan50189:118107
2.Zvolen50175:135100
3.Nitra50189:13797
4.Michalovce50136:14088
5.Košice50155:13282
6.Poprad50165:16171
7.Spiš. N. V50131:13770
8.B. Bystrica50142:14669
9.Trenčín50124:13866
10.Prešov50115:16756
11.N. Zámky50125:16853
12.L. Mikuláš50112:17941
TímZVVPPPPGB
1.Žilina4534452188:76115
2.Skalica45256311192:12490
3.Martin46263512161:12389
4.Humenné44216215138:10377
5.Topoľčany43224215140:11076
6.Dubnica43177415145:12669
7.P. Bystrica45202419121:13768
8.Trnava46165520155:17463
9.Žiar n. Hronom46171622108:14259
10.MK Slovan45136422115:14755
11.Levice4611233098:15840
12.Brezno46101431106:17536
SR 18242112044:1169
Aktualizované: 27.2.2022 20:07
TímZVVPPPPGB
1.Poprad191310587:4441
2.Nitra181212372:5540
3.Košice191202568:3938
4.Trenčín19942477:6637
5.B. Bystrica19832655:5732
6.Slovan18901968:6528
7.Skalica195211153:6620
8.SR 189511235:2118
9.Žilina17324842:6017
10.Zvolen172111339:779
11.Martin151101329:755
Aktualizované: 9.2.2022 12:45
TímZVVPPPPGB
1.Slovan201320577:4643
2.B. Bystrica181222276:4142
3.Zvolen201222478:4842
4.Nitra181031456:4037
5.Trenčín21913886:6932
6.Púchov16920548:3231
7.Poprad16803558:4027
8.Skalica16631663:5325
9.Michalovce16621744:4123
10.Košice16522755:6421
11.Trnava206111254:8221
12.Martin193121351:10213
13.Žilina163021133:6911
14.Sp.Nová Ves140011324:761
Aktualizované: 9.2.2022 12:45
TímZVVPPPPGB
1.Žilina4534452188:76115
2.Skalica45256311192:12490
3.Martin46263512161:12389
4.Humenné44216215138:10377
5.Topoľčany43224215140:11076
6.Dubnica43177415145:12669
7.P. Bystrica45202419121:13768
8.Trnava46165520155:17463
9.Žiar n. Hronom46171622108:14259
10.MK Slovan45136422115:14755
11.Levice4611233098:15840
12.Brezno46101431106:17536
SR 18242112044:1169
Aktualizované: 27.2.2022 20:07
Tím ZVVPPPPGB
1.Salzburg3617856119:8172
2.Klagenfurt3514579106:8459
3.Bolzano35164312104:10659
4.Fehérvár AV1933162312109:9955
5.Ľubľana34162313110:10355
6.Villach32126311115:10151
7.Viedeň3616331493:9157
8.Klagenfurt17534548:4825
9.Znojmo17710959:5623
10.Dornbirn16423750:6019
11.Graz18513958:7120
12.Linz18325838:6218
13.Val Pusteria17314937:5515
14.Bratislava14521642:4520*
Aktualizované: 9.2.2022 12:45
Tímzvvpprpppskorebody
1CSKA Moskva62431009191-75106
2SKA Petrohrad6245408209-80103
3Lokomotiv Jaroslavl62346016159-11886
4Jokerit Helsinky62325019197-16480
5Dynamo Moskva62276023153-13972
6HK Soči62199024145-15566
7Spartak Moskva62217026156-15864
8HC Viťaz Moskevská oblast62235027134-16963
9Dinamo Riga62188026129-15562
10Severstal Čerepovec62149034124-17851
11HC Dinamo Minsk62152037119-18042
12HC Slovan Bratislava62105044101-21333
Aktualizované: 26.3.2022 03:50
Tímzvvpprpppskorebody
1Avtomobilist Jekatěrinburg62398014191-12595
2Barys Astana622810014190-14986
3Metallurg Magnitogorsk62356019182-13284
4Avangard Omsk622910018177-13383
5Ak Bars Kazaň62344018165-13982
6Salavat Julajev Ufa62247021158-14072
7Torpedo Nižnij Novgorod62207025176-19364
8Traktor Čeljabinsk62189031102-15158
9HK Sibir Novosibirsk62195032148-19254
10Neftěchimik Nižněkamsk62158033130-16452
11Admiral Vladivostok62185034139-17651
12Red Star Kunlun62191031142-19051
13Amur Chabarovsk62173033126-17549
Aktualizované: 26.3.2022 03:50
Tímzvvpprpppskorebody
1CSKA Moskva62431009191-75106
2SKA Petrohrad6245408209-80103
3Avtomobilist Jekatěrinburg62398014191-12595
4Lokomotiv Jaroslavl62346016159-11886
5Barys Astana622810014190-14986
6Metallurg Magnitogorsk62356019182-13284
7Avangard Omsk622910018177-13383
8Ak Bars Kazaň62344018165-13982
9Jokerit Helsinky62325019197-16480
10Dynamo Moskva62276023153-13972
11Salavat Julajev Ufa62247021158-14072
12HK Soči62199024145-15566
13Torpedo Nižnij Novgorod62207025176-19364
14Spartak Moskva62217026156-15864
15HC Viťaz Moskevská oblast62235027134-16963
16Dinamo Riga62188026129-15562
17Traktor Čeljabinsk62189031102-15158
18HK Sibir Novosibirsk62195032148-19254
19Neftěchimik Nižněkamsk62158033130-16452
20Admiral Vladivostok62185034139-17651
21Red Star Kunlun62191031142-19051
22Severstal Čerepovec62149034124-17851
23Amur Chabarovsk62173033126-17549
24HC Dinamo Minsk62152037119-18042
25HC Slovan Bratislava62105044101-21333
Aktualizované: 26.3.2022 03:50

Bleskovky

Farabee podstúpil operáciu platničky, zotavovať sa bude 3-4 mesiace

Hokejista Philadelphie Flyers Joel Farabee podstúpil operáciu, pri ktorej mu lekári odstránili poškodenú medzistavcovú platničku v krčnej chrbtici. Po zákroku sa bude zotavovať tri až štyri mesiace, takže nestihne štart prípravného kempu "letcov" a možno vynechá aj úvod novej sezóny NHL. včera o 11:55 - TASR


Burakovsky blízko návratu, možno nastúpi v šiestom finálovom zápase

Švédsky hokejista Andre Burakovsky by sa mohol v noci na pondelok v šiestom zápase finále play off NHL na ľade Tampy Bay vrátiť do zostavy Colorada. Dvadsaťsedemročný útočník vynechal predchádzajúce tri stretnutia pre zranenie ruky, ktoré utrpel vo finálovom dueli číslo dva, keď blokoval strelu krajana Victora Hedmana. včera o 10:35 - TASR


Kreider absolvoval úspešnú operáciu zápästia

Americký hokejista Chris Kreider absolvoval úspešnú operáciu zápästia. Krídelník New Yorku Rangers sa bude po zákroku zotavovať dva až štyri týždne, informoval klub NHL na Twitteri. Chirurgický zákrok vykonali na špeciálnej chirurgii v nemocnici v New Yorku, pričom lekári odstránili z hráčovho zápästia malý fragment kosti. 25.6.2022 12:07 - TASR


Chicago povedie tréner Richardson

Novým trénerom hokejistov Chicaga Blackhawks bude Luke Richardson. Dohoda ešte nie je oficiálna, no podľa TSN 53-ročný kouč čoskoro podpíše s vedením klubu NHL zmluvu. Richardson nahradí na poste Dereka Kinga, ktorý dočasne viedol "jastrabov" po prepustení Jeremyho Collitona. 24.6.2022 18:11 - TASR


Nashville ponúka Forsbergovi osemročnú zmluvu

Švédsky hokejista Filip Forsberg môže v tíme Nashville Predators pôsobiť ďalších osem rokov. Tím NHL mu ponúkol novú zmluvu, v prípade nedohody sa stane nechráneným voľným hráčom. Forsberg odohral za Nashville 10 sezón a s 220 gólmi je už historicky najlepším strelcom klubu. 24.6.2022 09:21 - TASR


Hunterová je ďalšou ženou v pozícii asistentky GM, povýšili ju v Chicagu

Meghan Hunterovú povýšili v klube zámorskej hokejovej NHL Chicago Blackhawks na pozíciu asistentky generálneho manažéra. Stala sa štvrtou ženou v histórii profiligy na takomto poste a treťou v súčasnosti aktívnou. Vo Vancouveri sú momentálne asistentkami GM Cammi Granatová a Emilie Castonguayová. 23.6.2022 10:57 - TASR


Maurice sa stal novým trénerom Floridy

Hokejistov Floridy Panthers povedie v novej sezóne NHL z pozície hlavného trénera Paul Maurice, ktorý vo funkcii nahradil dočasného kouča Andrewa Brunettea. Ten dostal ponuku zostať v organizácii Panthers. Vedenie klubu sa s Mauriceom podľa zámorských médií dohodlo na trojročnej zmluve. 23.6.2022 08:13 - TASR


Pánik prispel gólom k triumfu Chicaga v treťom finále

Slovenský hokejista Richard Pánik sa gólovo presadil aj v treťom zápase finále play off zámorskej AHL. Presným zásahom prispel v noci na štvrtok k hladkému triumfu Chicaga Wolves nad Springfieldom Thunderbirds 4:0, po ktorom sa jeho tím ujal vedenia v sérii 2:1 na zápasy. Slovenský krídelník, podobne ako v druhom dueli, otvoril skóre v 15. minúte počas presilovej... 23.6.2022 07:38 - TASR


Kučerov vynechal tréning, ale vo štvrtom finálovom zápase zrejme nastúpi

Ruský útočník Nikita Kučerov pravdepodobne nebude chýbať hokejistom Tampy Bay Lightning vo štvrtom zápase finále play off NHL (vo štvrtok o 2.00 SELČ). V treťom stretnutí proti Coloradu utrpel po kolízii s obrancom Devonom Toewsom zranenie nohy a následne vynechal stredajší tréning. 22.6.2022 22:04 - TASR


Tréner Woodcroft zostáva na striedačke Edmontonu

Jay Woodcroft povedie hokejistov Edmontonu Oilers aj v ďalších troch sezónach NHL. Vedenie kanadského klubu v utorok potvrdilo, že sa dohodlo so 45-ročným trénerom na predĺžení kontraktu až do konca ročníka 2024/2025. Informoval o tom oficiálny web zámorskej profiligy. 21.6.2022 21:32 - TASR


Viac správ v archíve...

Najbližšie zápasy

Najbližšie zápasy

Odohrané zápasy

29. 05. 2022
FínskoKanada
4:3 PPREPORT
ČeskoUSA
8:4REPORT
28. 05. 2022
KanadaČesko
6:1REPORT
FínskoUSA
4:3REPORT
26. 05. 2022
ŠvajčiarskoUSA
0:3REPORT
FínskoSlovensko
4:2REPORT

Najviac bodov

Denis MalginSUI12 bodov
2.Červenka R.CZE11
3.Dubois P.CAN10
4.Schneider P.AUT10
5.Hischier N.SUI9

Najlepší strelec

Nico HischierSUI6 gólov
2.Dubois P.CAN6
3.Asplund R.SWE6
4.Blichfeld J.DEN5
5.Malgin D.SUI5

Najlepší brankár

Jussi OlkinuoraFIN99.03 perc
2.Swayman J.USA95.31 %
3.Šilovs A.LAT95.24 %
4.Hellberg M.SWE93.18 %
5.Buysse H.FRA93.14 %

Základná časť

Skupina: A
TýmZSkóreB
1.Švajčiarsko734:1520
2.Nemecko726:2016
3.Kanada734:1815
4.Slovensko723:1912
5.Dánsko718:1812
6.Francúzsko711:245
7.Kazachstan719:313
8.Taliansko712:321
Skupina: B
TýmZSkóreB
1.Fínsko725:519
2.Švédsko727:1018
3.Česko719:1313
4.USA718:1213
5.Lotyšsko714:208
6.Rakúsko716:227
7.Nórsko715:295
8.Veľká Británia710:331