Diskusia: Slovákov čaká duel s Francúzmi, Frühauf: Súboj na krv
Štvrtým súperom slovenskej hokejovej reprezentácie na majstrovstvách sveta v Štokholme bude v stredu od 16.20 h Francúzsko. Súper, ktorého Slováci v generálke na šampionát deklasovali 8:1 vo Zvolene. Realizačný tím i hráči si však uvedomujú, že vrcholné podujatia sú diametrálne odlišné. Výhodou pre Slovensko však môže byť po dni voľna to, že Francúzsko čakal v utorok večer od 20.20 h duel proti Kanade.
Francúzi vstúpili do turnaja po dvoch prehrách so Slovákmi zo závere prípravy. V prvom stretnutí podľahli Lotyšsku (1:4), no v tom ďalšom boli blízko k obrovskému prekvapeniu. Nad favorizovanými Fínmi viedli necelú minútu a pol pred koncom tretej tretiny o dva góly, napokon však plný bodový zápis stratili a podľahli severanom v predĺžení. „Videli ste ich zápasy. To bude súboj na krv. Naozaj sú veľmi nepríjemní. Proti lepším súperom sme videli, že sú aj zdravo drzí, dovolia si. Musíme sa na to nachystať, ich brankári takisto rúcajú prognózy, že práve tento post bude ich slabina. Od tohto momentu je pre nás každý zápas ako play off,“ uvedomuje si asistent trénera Peter Frühauf.
Slováci deklasovali najbližšieho súpera v generálke na šampionát 8:1. Výkonom sa blysol najmä Adam Sýkora, ktorý strelil tri góly. V priebehu 6 minút a 9 sekúnd zaznamenal najrýchlejší hetrik v histórii reprezentačných zápasov SR. „Francúzi majú skvelý turnaj, takmer vyhrali nad Fínmi. Bude to náročný zápas a je to úplne iné na majstrovstvách sveta. Musíme sa na to pripraviť. Po troch zápasoch máme niečo odžité a verím, že už sa to zlepší. Určite sa musíme viac tlačiť do bránky, to nám chýbalo v týchto stretnutiach. Musíme hrať trochu fyzickejšie a snažiť sa prekorčuľovať súpera,“ povedal 20-ročný útočník.
Slováci majú lepšiu vzájomnú bilanciu na MS. Oba tímy odohrali dovedna na svetovom šampionáte osem stretnutí, v ktorých sa sedemkrát z víťazstva radovalo Slovensko. Jediná prehra (3:5) prišla na MS v roku 2014. V stredu môžu využiť neskorý duel Francúzov, po ktorom budú mať zverenci trénera Yoricka Treillea málo času na regeneráciu. „Chceme vyhrať každý zápas. Skupina je vyrovnaná, keď sa pozrieme na výsledky ostatných tímov. Videli sme ako hrali Francúzi s Fínmi. Na začiatku majú všetky mužstvá sily. Musíme byť lepší v presilových hrách, na tom musíme zapracovať v najbližších dňoch. Máme proti sebe Francúzov. Oddýchneme si a musíme byť nachystaní od prvej minúty tak, ako sme boli od prvej minúty proti Slovincom,“ dodal hlavný tréner Vladimír Országh.
A-skupina MS
streda 13. mája, 16.20 h
Slovensko - Francúzsko /Avicii Aréna, Štokholm/
predpokladaná zostava SR: Hlavaj - Kňažko, Mudrák, Koch, Grman, Rosandič, Golian, Beňo, Romaňák - Takáč, Sukeľ, Honzek - Chromiak, Dvorský, Sýkora - Lantoši, Krištof, Regenda - Čajkovič, Čederle, Roman
Rubrika: MS → MS 2025 vo Švédsku a Dánsku
- nerorome
- Tá predpokladaná zostava je blud..: Určite budeme hrať na 7 bekov a 13 útočníkov. Na tribúne zostane jeden z dvojice Beňo/Romaňák a po včerajšku by si tam mal oddýchnuť aj Hrehorčák, nech radšej dostane ako 13. útočník šancu kreatívnejší Kašlík.
- 13.5.2025 - 12:44
- +3
- Ricardinho13
- Myslím, že Hrehorčák už ostane na tribúne do konca šampionátu po včerajšej hrúbke.
- 13.5.2025 - 13:10
- +1
- Kurolišek
- Proti Slovincom sme boli nachystaní od prvej minúty ale zase poslednú tretinu sme len vyprdkávali. Netvrdím že je to vyslovene zle ak podržíme výsledok ale nie sme Kanada že by sme si mohli dovoliť takéto nevyrovnané výkony. Vždy nás to dobehlo v minulosti a dobehlo nás to aj včera.
- 13.5.2025 - 12:51
- +1
- nerorome
- So Slovinskom za stavu 3:0 bolo v podvedomí hráčov, že ďalší deň majú zase zápas a začali šetriť krokom. Po znížení súpera na 1:3 sa zase začali obávať o výsledok, čo je už naša rokmi overená klasika...
- 13.5.2025 - 12:55
- +3
- Kurolišek
- Veď to je práve to... Kanadu by ten gól nevyrušil. Naši začali kaziť aj jednoduché puky potom.
- 13.5.2025 - 12:56
- 0
- ptr421
- tak Kanada naposledy išla do tretej tretiny s tým, že s Rakúskom sa vedenie 6:1 pustiť nedá. pravda, vyrušiť sa z tohto presvedčenia nedali, ani s pribúdajúcimi gólmi vo vlastnej sieti. len si holt museli zahrať predĺženie.
- 13.5.2025 - 15:57
- +2
- Kurolišek
- A potom nevyhrali titul... lebo ten šport ti to vráti. Detto Švajčiari potom čo vypustili zápas proti Lotyšsku. Lotyšom pomohli k bronzu a sebe domov.
- 13.5.2025 - 16:21
- 0
- ReviznyTechnik
- Nechcem byť za veľmi múdreho, ale to nám prehralo ďalší zápas, ako skončíš posledný zápas začínaš ďalší napriek tomu, že sú to dva po sebe konzekutívne zápasy, je veľmi nesprávne zakončiť jeden zápas vo voľnom tempe, lebo tak začínaš ďalší, keď dostaneš gól a vyhrával si aj 5:0 a je to 5:1 je veľká šanca, že napriek vyhrávaniu začneš ďalší zápas zle, toto direktívne platí v hokeji a preto treba do konca zápasov ísť na plno, relatívne sa to dá dosiahnuť nasadzovaním formácii tak, aby si oddýchli tie elitné formácie a ostatné zabrali na plno, nech zápas končí v pozitívnom duchu, bohužiaľ presne toto dokáže následný zápas prehrať, ako do nás naleteli Rakúšania a to nám zápas nakoniec mohlo teoreticky prehrať.
- 13.5.2025 - 14:03
- +1
- Kurolišek
- Nebudeš za premúdreleho... proste to tak často je. Ak tam nenecháš všetko on ti to ten šport vráti.
- 13.5.2025 - 16:20
- +1
- napalmdeath
- Si si vyprdkaval? To asi z tých skorá až 5 šancí Slovincov co mali za celý zapas
- 13.5.2025 - 18:22
- 0
- Yuro81
- chýba mi tam ELÁN ! : Asi som zaujatý ale tento tím by potreboval schopnejší realizačný tím ako páni Frühauf a Pardavý. Chlapci na ľade idú zrejme na svoje limity, ktoré sú evidentne nižšie ako u hráčov súpera či už individuálnymi zručnosťami, skúsenosťami či zdravou drzosťou.
Odpustím im ak prehrajú po drzom hore-dole hokeji kde dajú 3 a dostanú 5 gólov. Ale tento zviazaný, nervózny až chaotický herný prejav je smutné sledovať. RT ich nedokázal nabudiť, nastaviť do zápsov tak ako treba a tu ideme zas "Od tohto momentu je pre nás každý zápas ako play off" keď už sme herne aj výsledkovo dva zbabrali.
- 13.5.2025 - 12:54
- 0
- amaskiea
- Idú na svoje limity??? Idem si pozrieť ešte raz tú zostavu, nech viem konkrétne kluby, čo sú ochotné platiť za takých zatuhnutých, ustráchaných a bezduchých hokejistov.
Naši hokejisti (už tradične) vyzerajú ako s nejakým bremenom. Najskôr to bude ten nános, ktorým sme my slovenskí hokejoví fanúšikovia za výdatnej pomoci diletantských funkcionárov a rádobyprofesionálov okolo SVK hokeja zahltili celý náš hokej. Neexistuje, že toto predvádzajú celú sezónu každý aj vo svojom klube, čo v podstate každý rok "rozbalia" na MS. Povestných "120%" aj so všetkými ostatnými tradičnými sprostosťami okolo toho im očividne mátajú v tých ich nešťastných hlavách, že si potom nedokážu prihrať ani na 2 metre... - 13.5.2025 - 13:13
- +2
- strojar
- Jožo Ráž už je za zenitom.
Toho by som nebral. - 13.5.2025 - 14:38
- 0
- frantapriklep
- Ale zase stále by vyhrávali
- 13.5.2025 - 14:43
- +3
- errko
- suboj na krv... odkial na toto chodia
- 13.5.2025 - 13:12
- +4
- Marchand63
- Mozno sa obava ze ho tragi puk na striedacke.
- 13.5.2025 - 13:29
- +2
- napalmdeath
- Od nedele, od Prešova
- 13.5.2025 - 18:25
- 0
- roa
- Od mladých hráčov, akých na týchto majstrovstvách máme, by som očakával hokej plný pohybu, rýchlosti, zrážania sa s protihráčmi a nie statický ustráchaný hokej bez pohybu. Neviem či im to tréneri ordinujú taký opatrný hokej, ale zle sa na to pozerá. Fruhauf by mal povedať čo chcú zmeniť, zlepšiť a nie alibisticky vychvaľovať Francúzov akí sú skvelí.
- 13.5.2025 - 13:13
- +6
- amaskiea
- alibi dopredu, to je jediná istota
- 13.5.2025 - 13:19
- +2
- napalmdeath
- Toto ma byt aliby?
- 13.5.2025 - 18:26
- 0
- amaskiea
- súper je nad naše sily, úplne iný level, musíme sa s tým iba zmieriť - ešte nikdy si nič podobné od nich nepočul?
- 13.5.2025 - 19:18
- +1
- frantapriklep
- Francúzi dnes hrajú večer s Kanadou, ak nebudú chcieť dostať debakel, musia lietať. Končia o 22:30, zaspia nad ránom, o 16:20 nastúpia na zápas proti našim. Ak budeme lietať, nemôžu to vydržať.
Len sa zase obávam, že lietať budeme len hlavou v oblakoch. - 13.5.2025 - 13:19
- +1
- frantapriklep
- Lebo môžeme.
Myslíš, že súperi nerozoberajú nás? - 13.5.2025 - 13:30
- +2
- amaskiea
- určite, a podobne ako my vždy dúfajú, že keď už nič iné, tak aspoň naše zastavené vetry im v tej ich vlastnej biede nejako pomôžu
- 13.5.2025 - 13:32
- +1
- frantapriklep
- Vidíš tam niečo také?
- 13.5.2025 - 13:35
- +1
- amaskiea
- nie, zrovna vetry tam nevidím, vidím tam ako budú unavení a nevyspatí, to samozrejme aleže úúúúúúplne mení podstatu...
- 13.5.2025 - 13:38
- +1
- frantapriklep
- Ale to riešim ja, ako TV tréner, nie oni
- 13.5.2025 - 13:44
- 0
- topska
- Ale ved hokej nesledujes sezonu ani dve, vies ze tieto veci riesia aj nasi superi. Vlastne vsetci co vedia robit hokej. A pracuju aj s moznou ci istou unavou alebo nevyspatostou supera. Ak to nerozoberaju nasi tak nie ze nemaju co robit pri repre ale ani v extralige ci prvej lige.
- 13.5.2025 - 18:33
- 0
- amaskiea
- aha, tak už asi viem, prečo tak často pôsobia úplne nepripravení
- 13.5.2025 - 19:17
- +1
- topska
- Kto? St.Louis ked k nim pride nevyspate Colorado? Alebo naopak? To davam len tak z hlavy priklad. Ale rozumies mi? Proste teraz s tymto nepracovat (alebo kludne aj v play off) je podcenenie supera a pripravu na neho.
- 13.5.2025 - 19:23
- +1
- amaskiea
- to si zo mňa robíš prdel toto asi:
Kto? Naši reprezentanti pôsobia úplne nepripravene, sú nervózni, zbrklí, bez ducha, nezvládajú základné herné činnosti, lebo sa asi namiesto toho zaoberajú voodoo chobotinami typu, že ako bude vyčerpaný a nevyspatý ich súper, čiže vlastne namiesto nejakej vlastnej prípravy koncentrácie zisťujú, nakoľko sa im oplatí skúšať na aktuálneho súpera hrať ten svoj mámvpičistický usedavý hokej... - 13.5.2025 - 19:38
- +2
- topska
- To si fakt myslis? Tak tu asi ukoncime debatu lebo toto je podla mna najvacsia hlupost ktoru si tu kedy napisal ze to takto momentalne v pripade nasich hracov na MS funguje. Ale podla mna len prekrucas. Neviem preco, vzdy sme vecne debatovali tak ak to tak je tak nerob zo mna debila
Stale si za tym stojim ze pracovat s pravdepodobnym stavom supera atd atd je v momentalnom svetovom hokeji uplny standard. A nie ziadna voodoo chobotina. Ved to sa aj ucia treneri v top hokejovych "skolach" a nie nasi experti len. - 13.5.2025 - 19:54
- 0
- amaskiea
- si príliš zameraný na ten "stav súpera", nevnímaš celkový kontext, pointa bola, že my sa venujeme súperovi, namiesto toho, aby sme sa venovali svojim vlastným problémom, ktorých je neúrekom a sú úplne ZANEDBANÉ, čo vidno v každom jednom zápase.
Alebo inak, "riešiť" naše vlastné problémy úvahami o tom, že či nebude náš súper natoľko vyčerpaný a nevyspatý, že tie naše problémy netreba nijako riešiť, je kapitálna chobotina. - 13.5.2025 - 20:15
- +2
- topska
- Ale o tom tu nikto nepise, proste si si vytiahol vec ktora sa ti hodila. Na to co ti pisem (aj ked vies ze je to pravda) reagujes sarkasticky a neskutocne prehanas. Lebo sam vies ze to co pises je proste nadneseny blud. Nasi hraci, realizacny tim a vacsina miestnych diskuterov (a sam vies ze franta ani ja k nim nepatrime tak nechapem preco to pises nam) to tak ako ty fakt neriesi. Tak ako to opisujes tu ty. A ked sa ti snazi niekto dat trefnu a pravdivu poznamku na to co napises tak si ides nepochopitelne svoje. Preto pre mna nema dovod v diskusii pokracovat a nech ju kludne admini zmazu.
- 13.5.2025 - 20:36
- 0
- Marchand63
- Musime stale nejak kalkulovat. Mame vrodene matematicke vlohy ako narod.
- 13.5.2025 - 13:33
- +5
- Kopcansky Palachar
- Tak spekulovat nam ide. V tom sme boli vzdy dobri. Vzdy dospejeme k tomu, ze nam to aj vyhovuje, ale mozno aj nie.
Boli zapasy kedy sme si mysleli, ze ako odpocinuty team musime supera prekorculovat a bolo to opacne. Ak nasadime tempo, tak ich mozeme uvarit. Spoliehat sa na to neda. Kazdopadne toto riesit je len take diskusne pokecavanie aby rec nestala. Hodi sa k tomu len obligatne: uvidime.
Treba sa hlavne poriadne pripravit aby sa neopakovala prva tretina s Rakuskom, verit si a urcite vyhrajeme.
Som zvedavy ci nechaju utoky tak, ako sme koncili. Alebo najdu odvahu na nejake mensie zmeny. - 13.5.2025 - 13:36
- 0
- Ricardinho13
- Pardavý, Petrovický ani Fruhauf tú odvahu na zmeny v útoku určite nebudú mať, ale ja pevne verím, že Vlado to urobí a pomôže viacerým hráčom.
- 13.5.2025 - 15:03
- +1
- Tino
- verim: ze proti FRA budeme na lade lietat,verim, ze to nebude bezhlave lietanie, ze si presne zadefinuju co a ako maju robit a to presne, nic ine budu robit pokial im trener nepovie, ze s tym maju seknut.FRA si pytaju, ze ich zajtra ukorculujeme, 60 min aktivnej hry, ked im nedame dychat a nedostanu priestor na odpor ich znici, vykaslime sa na to co a ako by chceli keby mohli oni, robme to co mame robit a robme to prekristapana uz normalne a po cely zapas, od prvej do poslednej sekundy.My mame vnutit svoju hru superovi, on ma len reagovat, ak sa na to zmoze.
- 13.5.2025 - 14:35
- +3
- amaskiea
- slovenské hokejové Verim v Boha
- 13.5.2025 - 14:54
- +2
- Tino
- verim: rovna sa ocakavam
co ine, piseme si to tu roky dokolecka az na male vynimky je to stale o tom, ze my sice hovorime o tom co mame robit, chceme robit, ale nerobime to a po zapase hladame vyhovorky, preco sme to nerobili.Je to unavne, mam velky problem vazit si ludi, ktori takto funguju v beznom obcianskom zivote, bol by som velmi nerad , keby som bol dotlaceny do situacie, ze mi neostava ine nez konstatobvat , ze SVK repre je banda uplakanych, neschopnych lemplov.
- 13.5.2025 - 15:02
- +3
- amaskiea
- práve preto je to také naše spoločné Verím v Boha - všetci celé tie roky stále veríme v niečo, aj keď to za celý ten čas nikto nikdy nevidel
- 13.5.2025 - 15:10
- +3
- Tino
- este : som na SVK nezanevrel, je mozne , ze v hokejovom prostredi sa to tak zislo nestastne, ze nie su vstave vlastne predsavzatia a ciele pretavit do reality a tento stav trva tiez nejako nestastne roky, ale neverim, ze je to nezmenitelne.Znamenalo by to , ze toto cele je od hora na dol prelezene imbecilmi, ale to mi zatial nevychadza, niekedy mam pocit, ze som presviedcany ze su nejaki poslabsi s hlavami, ale este ma nepresvedcili.
- 13.5.2025 - 15:45
- +2
- Fandimhokeju
- Neviem koľko zmien urobili Francúzi od nášho zápasu s nimi. Ale viem, že my minimum. A tam sme ich vysoko prekorčuľovali a herne prevýšili, prestrieľali a vyhrali rozdielom dvoch tried.
A dnes uvidíme, či to bola taktika od Francúzov, alebo naša neschopnosť byť konzistentný. - 14.5.2025 - 7:45
- +1
- Urpiner16
- Príprava a MS sú dve odlišné veci.Navyše sme hrali doma a to je veľký rozdiel.
- 14.5.2025 - 8:02
- 0
- Fandimhokeju
- Beriem. Samozrejme si to uvedomujem, ale napriek tomu som zvedavý na vyššie uvedené skutočnosti.
- 14.5.2025 - 8:24
- 0
- kelnička
- Klasika
Hľadáme útoky,kombinujeme,špekulujeme až príde posledný zápas a stále nenájdeme.na keru piiiip....sú asi tie turnaje počas roka?aby sa tam špacirovali hráči čo nájde asistentík v novinách pri raňajkach? mužstvá našej úrovne majú kostry Rakúsko,Nemecko,Švajc,Lotyši.a vedia o sebe.maju nacvičené presilovky.a my už roky na vrcholných podujatiach kombinujeme jak ...
Už roky sa to tu omiela dookola a henten Friiiihauf si furt ide svoje - 13.5.2025 - 17:55
- +4
- martin_aston
- Nie, to nemá prečo byť zápas na krv.
Keby ste hráčov mentálne lepšie pripravili, ani s Rakúskom by to nedopadlo takto. Ale ťažko vyhrať, keď nastúpite až do druhej tretiny.
Prestať sa alibisticky vyhovárať, prevziať zodpovednosť a vytiahnuť z hráčov potenciál.
Inak,práve sa ukazuje, že starý pán nebol iba nejaký mentor, ale kouč, ktorý dokázal hráčov dobre pripraviť.
A všetci tí domáci záchranárski kuvici na čele s Bramborom, môžete premýšľať nad tým, ako ste pomohli kuvikaním najmä mladým hráčom k sebanaplňujúcemu proroctvu. - 13.5.2025 - 19:46
- +2
- Kurolišek
- Na krv... keď nedáme ani jeden gól z presilovky neporazíme ani ich.
- 14.5.2025 - 8:09
- 0
- Urpiner16
- Tie prípravné zápasy pred MS nemajú žiadnu výpovednú hodnotu.Presvedčili sme to aj v minulosti príklad na Nemeckú keď sme ich doma v prípravákoch porazili a na MS nám vystrelí zrak.
- 14.5.2025 - 8:24
- 0
- matell157
- V podstate play off zápas číslo 1, musíme zvládnuť za 3 body minimálne dva z nasledujúcich 4 zápasov a ani to nemusí stačiť... , takže dnes pokiaľ získame bod zachránime sa, pokiaľ získame 3 sme ešte v hre, neviem myslím si že to dnes zvládneme a rozhodne sa v zápasoch Slovensko-Lotyšsko a Rakúsko-Lotyšsko
- 14.5.2025 - 8:37
- 0
- Urpiner16
- Ja vo výhru našich s lotyšmi neverím ani za mak.
- 14.5.2025 - 8:57
- 0
- Tino
- detto: nieze by sme na to nemali, tiez som skor skepticky,moralno volove vlastnosti nas imho limituju, zosrati za usami budu uz pred zapasom
- 14.5.2025 - 10:57
- 0
- Kurolišek
- Lotyši je reálne dávno tím na zostup... ale paradoxne im zázračne pomohlo jedno: Liga sa im rozpadla a Dinamo Riga nehraje KHL. Všetko schopné hrá v zahraničí Česká, Poľská, Francúzska, Slovenská liga a tak nabrali skúsenosti a celkom majú kvalitu. Mládež tak dostáva šancu vo svojej lige a kdesi ich to posunulo.
- 14.5.2025 - 14:07
- 0
- Prima
- Hryzieme ako bezzubý tiger. Korčuliarsky je to vyrovnané a nám sa vytratila súhra. Každý chce streliť gól a páli z nepripravenej pozície aby namiesto toho prihral na hráča v ďalšej vlne. Nie som presvedčený podľa toho čo som doteraz videl, že by sme mali byť jasným favoritom.
- 14.5.2025 - 9:35
- 0