Diskusia: Slovákov opäť trápilo teplo v hale, Nemec: Sme ľudia, nie roboti
Slovenskí hokejisti v nedeľu súperili nielen s húževnatými Lotyšmi, ale aj s neľahkými podmienkami, ktoré panovali v ostravskej aréne. Po ich predposlednom zápase v základnej B-skupine MS hovorili o veľkom teple, ktoré sa počas duelu stupňovalo.
"Je tu také teplo, že v 5. minúte máme mokré rukavice a nedokážeme mať riadnu kontrolu nad pukom," poznamenal obranca Šimon Nemec. Náročné podmienky spomínali už aj po predošlých zápasoch, najvýraznejšie ich trápili v sobotu počas duelu s Francúzskom (4:2). Vtedy išlo o tretí zápas v ostravskej aréne v priebehu jedného dňa, v nedeľu sa v nej odohrali iba dve stretnutia.
Slováci opäť hrali večerné od 20.20 h, no podmienky neboli podľa nich o nič lepšie než deň predtým. "Niekto by sa na to mal pozrieť. Nie sme roboti, ale ľudia. Myslím si, že takto to ďalej nepôjde. Už počas predzápasovej rozcvičky je veľmi teplo. Neviem, čím to je. Ja to zažívam prvýkrát, kompetentní by sa na to mali zamerať. Organizátori sa snažia, ľad nie je až taký zlý, no keď máte vodu v rukaviciach a korčuliach, tak sa ťažko hrá. Chceli sme viac tvoriť, no nedalo sa," poznamenal Nemec.
Kapitán tímu Tomáš Tatar ocenil najmä výkon brankára Samuela Hlavaja, ktorý bol oporou tímu aj napriek neľahkým podmienkam: "Klobúk dolu pred ním, vytrpel si svoje, ale držal nás stále v hre."
V podobnom duchu ako Nemec sa vyjadril aj útočník Juraj Slafkovský: "Ľad je zlý po piatich minútach. Nie je to výhovorka, ale človek by čakal, že to bude lepšie." Krídelník prvej formácie v samostatných nájazdoch proti Lotyšsku (2:3 sn) ukončil čakanie na presný zásah, keď v druhej sérii prekonal Kristersa Gudlevskisa. V kolónke gólov má však naďalej nulu, keďže jeho gól nebol víťazný. V pokračujúcom rozstrele dostal ešte jednu príležitosť, no v nej už nezabránil slovenskej prehre. Slováci boli blízko k víťazstvu, keď Peter Cehlárik v 59. minúte zúročil práve Slafkovského prihrávku. V následnom striedaní sa však dostal k strele Oskars Cibulskis, ktorý pokusom k ľavej žrdi poslal duel do predĺženia. "Škoda toho. Musíme sa naučiť ubrániť tesný náskok a spraviť niečo, aby súper nedostal šancu vrátiť sa do zápasu," dodal Slafkovský.
Rubrika: MS → MS 2024 Česko
- shadow
- Klišé, ale rovnaké teplo museli cítiť aj lotyši...skor ako teplo nás trápia lapsusy v obrane impotentne presilovky etc.
Ale bez obáv, pri troche šťastia končíme v štvrťfinále a chlapci môžu ísť za oddychom, do TEPLA - 20.5.2024 - 14:05
- +15
- juromt
- ...: ved na to teplo sa stazovali aj Lotysi tak co riesis?
- 20.5.2024 - 14:27
- +34
- Jančo66
- Nechápem načo tak dlho držíme puk v obrane na hokejkach (hlavne Nemec teda). Potom sú z toho vždy problémy. V presilovkách to isté. Puk ma lietať a nie aby ho bek držal 3-4s na hokejke.
- 20.5.2024 - 14:22
- +6
- Voevoda
- Paradoxne ten zly lad a podmienky mozno nahravaju do kariet outsiderom, lebo favoriti nemozu tvorit, a -
Vlastne pockat, Nemci naje*ali Lotysom 8:1, Amici Kazachom 10:1... takze tato teoria neplatito len my hrame na pi*u
- 20.5.2024 - 14:23
- +19
- Nitraaa
- Ked hrali Amici s Kazachmi bolo v hale podstatne chladnejsie ako ked sme hrali my … ale samozrejme vyhovarat sa na na kvalitu ladu a teplo je blbost ked obidve muzstva hraju na rovnakom lade v rovnakej hale
- 20.5.2024 - 14:28
- +6
- Dominios
- ono staci si vsimat, kolko krat nezavinene (rozumej kvolu ladu) spadnu nasi hraci, alebo nam nevyjdu prihravky a pod.
daleko, daleko s tym mame vacsie problemy nez vsetci ostatni... ale nie celkom rozumiem preco, ci je to opat len lajdackost, ci je to v hlavach, alebo ci nebodaj (ale do toho sa nerozumiem, mohol by sa zapojit niekto kto ano) mame zle pripravene/nabrusene korcule alebo co - 20.5.2024 - 14:59
- +4
- Sedko NR
- Presne tak, na USA bolo v hale chladno
- 20.5.2024 - 15:17
- +5
- puk11
- Niektorí chlapci by naozaj potrebovali mediálny tréning. Podmienky sú rovnaké pre každého, zaujímavé, že Švédi a Američania v nich dokážu tvoriť. Treba menej vyplakávať a viac sa sústrediť na hokej.
- 20.5.2024 - 15:10
- +11
- Bielomokry
- A tebe by sa zišiel tréning chápania čitaneho textu. Nikto nevyplakava, ale každý sa ich na to pýta tak odpovedajú
- 20.5.2024 - 15:31
- +11
- puk11
- Vôbec nie je dobré dávať do médií takéto vyjadrenia, ničomu to nepomôže. A naozaj neviem čo iné ako vyplakávanie to je, keď Nemec doslova povie, že sa v tých podmienkach nedá tvoriť.
Keď už sme pri tréningoch, tebe by sa okrem tebou spomínaného tréningu chápania čítaného textu zišiel aj tréning používania diakritických znamienok. - 20.5.2024 - 15:44
- +4
- topska
- A co ma na tu otazku odpovedat "bez komentara"? Alebo klamat?
- 20.5.2024 - 15:51
- +2
- puk11
- Nie, ale nemá sa vyhovárať, že sa v tých podmienkach nedá tvoriť.
- 20.5.2024 - 15:55
- +1
- topska
- Podla mna je pravda ze ak je horsi lad tak sa hra horsie timu ktory chce tvorit. To vsak neznamena ze sme kvoli teplu prehrali.
- 20.5.2024 - 17:22
- 0
- PRÍSPEVOK BOL ZMAZANÝ
- puk11
- Keďže mi to tu nejaký expert admin zmazal, tak znova. Čiarka je interpunkčné znamienko, nie diakritické
- 21.5.2024 - 9:07
- 0
- NzSlovak
- Trochu rozdiel: je v tom, že my hráme stále na vypredanom štadióne. Tá hala na to nie je prispôsobená v prípade teplého počasia. Ale to je jedno kašlať na to, ak všetko víde ako má cestujeme do Prahy, no a ak nebudeme hrať s CZE je tu šanca aj na kúpu lístkov
- 20.5.2024 - 15:23
- +1
- juromt
- ..: tu sa to berie ako vyplakavanie, ale to je blbost. Ano po takomto zapase kludne mozu byt hraci frustrovani a pospominaju aj teplo aj kvalitu ladu ale to nie je vyhovorka preboha. Sa tu pozrite na seba aki ste frustrovani a co tu zo seba dokazete vypustit a este ste na to aj hrdi
- 20.5.2024 - 15:27
- +8
- puk11
- To je čo za argument? Ako som povedal, niektorí hráči by potrebovali mediálny tréning.
Nemec doslova povedal, že chceli viac tvoriť, no nedalo sa. AK to nie je výhovorka, tak potom už neviem čo. - 20.5.2024 - 15:33
- +6
- juromt
- ...: aha, ako ty si povedal.. a ty si vlastne kto?
- 20.5.2024 - 15:45
- +3
- puk11
- Som diskutujúci fanúšik na hokejportáli, a ty?
- 20.5.2024 - 15:49
- +4
- juromt
- ..: tak podla tvojich vyjadreni som mal pocit, ze si odbornik na medialnu komunikaciu, preto som si to radsej priamo u teba overil.
- 20.5.2024 - 16:01
- +1
- puk11
- Nemyslím si, že musím byť odborník na mediálnu komunikáciu, aby som vedel, že nie je ideálne dávať takéto vyjadrenia do médií.
- 20.5.2024 - 16:10
- +1
- Cotillion
- Preco nie? Rovnake vyjadrenia davali po zapase s Polskom. Akurat vtedy sme vyhrali, tak to ziaden Puk11 a podobni nerozoberali ako "vyhovorky".
- 20.5.2024 - 16:19
- +3
- puk11
- Napríklad kvôli tomu, že sa toho chytia (niekedy aj zahraničné) médiá a rozvíria o tom diskusiu, čo nemusí pôsobiť dobre na atmosféru v tíme. Taktiež to podľa mňa nevrhá dobré svetlo na dotyčných hráčov, čo sa týka vyspelosti. Podmienky sú rovnaké pre každého.
Prosím povedz, čo je to Nemcove vyjadrenie, že sa nedalo viac tvoriť, ak nie výhovorka. Ďakujem. - 20.5.2024 - 16:29
- +1
- topska
- Zazil som sa takto "vyhovarat" hracov Bacelony na travnik, Kanadanov co mali muzstvo plne hracov a hviezd NHL na lad. Aj napriklad lyziarov na podmienky a mozeme pokracovat. Proste dostanu otazku a povedia co im vadilo na podmienkach. Ak by povedal ze sme prehrali lebo bolo teplo tak to je...emocia...A to uz je nieco ine. Stazovali sa aj Lotysi.
- 20.5.2024 - 17:25
- +2
- puk11
- Nič také som nikde nepísal, asi máš nejaké halucinácie.
- 20.5.2024 - 15:51
- 0
- juromt
- ..: ved sa ta pytam... a to sa teda vyhovaral na to ze nemohli tvorit.. a to ta tak velmi trapi hej?
- 20.5.2024 - 16:00
- 0
- puk11
- Myslím, že sa s tým dokážem nejak vyrovnať. Tiež si ale myslím, že pre pohodu v tíme by bolo lepšie nedávať takéto vyjadrenia do médií a viac sa sústrediť na hokej, tak som si dovolil vyjadriť svoj názor v diskusii.
- 20.5.2024 - 16:07
- 0
- topska
- Nemec ma medialneho treningu habadej, tomu ver. A odpovedal by rovnako aj v NHL a nikto by to neriesil
- 20.5.2024 - 15:52
- +4
- puk11
- Ako povieš.
- 20.5.2024 - 15:57
- 0
- Bielomokry
- Najlepšie keby mali tréning od Dzurindu, ten na každú otázku odpovedal dve minúty, ale odpovede sme sa aj tak nedočkali.
- 20.5.2024 - 16:18
- +2
- Cotillion
- Sak ved taky maju, si pozri rozhovory s hracmi. Ako sa Vam hralo? No, tak super hral dobre, boli rychli, dobre korculovali, hrali tvrdo.... ad absurdum, niektori zamoraci este pouzivaju vyslovene presne rovnake slovne spojenia.
- 20.5.2024 - 16:21
- 0
- strojar
- Keby v NHL začal rozprávať o teple v hale, tak by ho v médiách roztrli ako mokrý pijak.
- 20.5.2024 - 16:22
- +3
- topska
- Asi si nepochopil podstatu mojho prispevku
- 20.5.2024 - 17:20
- +5
- puk11
- Doslova si písal, že by to v NHL povedal rovnako a nikto by to neriešil. Každému, kto aspoň trochu sleduje aj novinárske prostredie okolo NHL, musí byť jasné, že to nie je pravda.
- 21.5.2024 - 9:09
- 0
- topska
- Tak sa nezhodneme, ja ho tiez sledujem a myslim ze by to problem nebol.
- 21.5.2024 - 9:32
- +2
- Nerkio
- https://x.com/matoderaj/status/1792538592532627605?s=46
- 20.5.2024 - 15:36
- +7
- AndrejTN
- šialené..
- 20.5.2024 - 15:50
- +1
- AndrejTN
- zaujímalo by ma koľko schudol Ondrej Kacetl v tom zápase so Spartou, kde zápas vtedy skončil až v 3.predĺžení a vpodsate drvivú väčšinu zápasu sa tlačilo len na jeho bránku
Síce sa tento údaj už sa asi nedozvieme, ale tipujem, že to mohlo byť kludne aj viac ako tu u Gudlevskisa. - 20.5.2024 - 15:54
- +2
- strojar
- To, že by brankár schudol za tri hodiny je kapitálna sprostosť. To jednoducho fyziologicky nie je možné.
- 20.5.2024 - 16:24
- +3
- strojar
- Sedem kíl za tri hodiny.
- 20.5.2024 - 16:29
- +1
- Cotillion
- Coze? Proste vypotil 7 litrov vody, to neni nijak fyziologicky nemozne, akurat to musi byt naozaj ze extremny fyzicky vykon vo velmi nevyhovujucich podmienkach. A je to aj nebezpecne, dehydratacia tam musela nastat bez ohladu na doplnanie tekutin. Preco myslis, ze ti brankari mavaju na konci take krce?
- 20.5.2024 - 16:34
- +10
- strojar
- Jasné.
Vypotil sedem litrov vody a celý čas nepil.
To sa nedá ani v saune. - 20.5.2024 - 16:37
- +1
- Cotillion
- Nie, vypotil toho viac, tekutiny doplnal. Ja neviem, co je na tom take neuveritelne. Ja som bezne pri treningu vypotil tak liter a pol az dva a to mi trvali tak hodinku - a tiez som popri nich pil vodu.
- 20.5.2024 - 16:44
- +3
- strojar
- Ešte raz:
7 (slovom SEDEM) kilov. - 20.5.2024 - 16:55
- +2
- Cotillion
- ano, asi preto siel nasledne do nemocnice.
- 20.5.2024 - 16:59
- +6
- Mato-Mi
- -Počas Veľkej ceny stratí priemerne jazdec 3 – 4 kg hmotnosti následkom vysokých teplôt v kokpite. Aj preto jazdci pijú veľmi veľa vody pred pretekmi.
-"Dokážu vypotiť 1,6 - 2,5 litra tekutín za hodinu," dopĺňa Skalická. Čiže to, čo bežný človek za deň, športovec za hodinu.
- 20.5.2024 - 17:09
- +5
- HeyYou
- chodievam kosiť lúky do jednej prírodnej rezervácie, robí sa to v lete, často býva extrémne teplo, v jednom prípade som stratil 4 kg a to som tam vypil aspoň 3 litre vody počas dňa.
- 20.5.2024 - 18:38
- +4
- Cotillion
- Brankár Lotyšov Kristaps Gudlevskis šiel po zápase so Slovenskom do nemocnice. Lekár slovenskej reprezentácie Pavol Lauko: "Snažíme sa maximalizovať pitný režim, podmienky sú extrémne. Hráč stratí štyri až päť kilogramov za jeden zápas."
- 20.5.2024 - 16:55
- +2
- DENISO6
- V cyklistike na TDF sú tie čísla ešte extrémnejšie koľko dokážu stratiť v ťažkej etape
- 20.5.2024 - 16:57
- +3
- Cotillion
- ale kde, to predsa nie je fyziologicky mozne...
- 20.5.2024 - 17:00
- +10
- Cotillion
- Ty si absolutne nedas povedat. Pri vrcholovom sporte sa to proste stat moze. Ved isiel DO NEMOCNICE po tom zapase, kvoli dehydratacii.
Aj nas timovy lekar tvrdi, ze hraci stratia za zapas 4-5 kilo. Brankar je na tom este horsie, pretoze ma na sebe omnoho viac vystroje a nema sa ani ako schladit (predsalen hraci v poli maju volnejsie to oblecenie). - 20.5.2024 - 17:26
- +5
- Adrumko
- chlapci ved strojar je majster galaxie , ked napise ze to neni mozne tak to neni mozne a basta
on chce schudnut aspon kilecko no ani rok mu na to nestaci
- 21.5.2024 - 7:34
- 0
- Nerkio
- A to skoncil v nemocnici aj brankar Polska
- 20.5.2024 - 18:44
- +5
- strojar
- Nedám.
- 20.5.2024 - 20:05
- 0
- Fandimhokeju
- Tu sa nejedná len o stratu tekutín, ale aj o stratu minerálov. Odborníci by k tomu vedeli určite viac napísať, k akým fyziologickým zmenám v organizme pri to dochádza. Kŕče sú len vrchol ľadovca.
- 21.5.2024 - 2:13
- 0
- strojar
- Preto sa priebežne dopĺňajú.
- 21.5.2024 - 7:12
- 0
- kelnička
- A nie je to podstatny rozdiel?vypotiť 7 litrov vody a stratiť 7 kil na vahe?
- 21.5.2024 - 7:27
- 0
- DENISO6
- Nie, telo sa skladá z viac ako 50% z vody. Niektorá je viazaná ale s určitým percentom pracuješ a to sa odzrkadľuje na zmene váhy pri jej strate.
- 21.5.2024 - 10:03
- 0
- PRÍSPEVOK BOL ZMAZANÝ
- Adrumko
- no chlape ako citam tak ty si uz aj odbornik na chudnutie, teba je tu skoda normalne
- 21.5.2024 - 7:33
- 0
- strojar
- Voda v rukaviciach v piatej minúte?
Nuž Šimon, treba si dávať pozor neliať si nápoje do rukavíc. - 20.5.2024 - 16:28
- +4
- Urpiner16
- To sa im bude hrať v Prahe keď prídu z ťažkých podmienok do lepších.
- 20.5.2024 - 16:33
- +3
- BieloModra
- Ludia dobri...
jasne ze v nasich halach a v tej ostravskej nie su podmienky ok. Stacilo sa pozriet napr na Tatara, hlavaj ked daval rozhovor, ved ten posobil skor ako ked ide zo sauny. Ludia na tribunach tiez a to nevytavaju tolko ako hokejista v plnej zatazi. Co vypiju automaticky vypotia. Pri tej navstevnosti to nestihaju ani odvetrat. Ved von je leto....spomente si ake boli v play off podmienky na stadionoch...tricka natrieskane tribuny bez pitia clovek kludne mohol odpadnut....
Vy sa cudujete, ze to hraci riesia a ze ani ten lad tiez nie je ako by mal byt? Ja vobec a verim ze to k pohode neprida, ALE vcera nam tieto faktory zapas neprehrali - 20.5.2024 - 17:18
- +2
- BieloModra
- Podla mna mohol, kludne mohol mat uzeh, kludne mohol mat take krce nie len svalove, ze mohol vracat...tam uz pri takom ubytku moze byt problem , ale urcite dostal infuzky a vitaminy
- 20.5.2024 - 17:31
- 0
- Nerkio
- Otazka je skor naco by si toto Vitolins vymyslal.
- 20.5.2024 - 17:34
- +2
- topska
- No ja som narazal na pritomneho diskutera
Jasne ze by si to nevymyslel, on ma dobru reputaciu a to by si nedovolil
- 20.5.2024 - 17:42
- +3
- BieloModra
- To nie je len o zapase ako takom, trening, rozkorculovanie, teplo v satniach, jedlo pred zapasom....v kazdom pripade je to velky problem, to zavodnenie infuzkami tiez nemoze byt hala- bala inak iskujes opuch noh, nedokrvenie, priechodnost, okyslicovanie ciev a pod
- 20.5.2024 - 17:34
- +1
- Pharaoh111
- sak len ked zhodis lapacku a vyrazacku tak mas hned o niekolko kil menej
- 20.5.2024 - 17:50
- 0
- BieloModra
- Verim
tak az na vysledok zapasu, uzili ste si?
- 20.5.2024 - 18:04
- 0
- Sedko NR
- Samozrejme, plnými dúškami 👌
- 20.5.2024 - 18:49
- 0
- roa
- Za tú saunu v hale viním našich fanúšikov.
Kto to kedy videl v cudzom štáte zaplniť štadión a ešte k tomu celý zápas hulákať.
Keby ostali doma pri televízore, ako ja, mohla byť teplota v hale oveľa nižšia a ľad kvalitnejší. - 20.5.2024 - 18:34
- +6
- BieloModra
-
konecne vtipny prispevok
- 20.5.2024 - 18:50
- 0
- topska
- Tusim to poznamenal aj nejaky nas hrac po zapase s Polskom (?)...Ze za to ze je horuco mozu nasi fanusikovia
- 20.5.2024 - 19:26
- 0
- roa
- Priznávam, že som sa inšpiroval, ale nie od hráča, lebo som to ani nezachytil, ale od NzSlovak tu z HP.
- 20.5.2024 - 19:45
- 0
- PRÍSPEVOK BOL ZMAZANÝ
- frantapriklep
- Šimonovi verím, že je to nepríjemné. Mokré rukavice ovplyvnňujú schopnosť pracovať s hokejkou, mnohí hráči majú 3 až 4 na zápas, menia ich a sušia priebežne. Ako už ale bolo ixkrát povedané a napísané, rovnaké podmienky majú aj ostatní. Ani Američania to nemajú ľahké, ani Švédi. Zvlášť v takýchto podmienkach preto treba hrať jednoduchšie. My naopak chceme hrať stále zložitejšie. A potom prichádzajú zbytočné straty pukov, aj v prípade Šimona. Proste prestať vymýšľať, puk dávať z hokejky rýchlo a jazdiť. V turnaji nás čakajú už len silní súperi a tak ja som presvedčený, že už toto naši odstránia, lebo Švédi, ani ďaľší súper, im nedá čas na to voziť puky.
- 21.5.2024 - 8:22
- 0
- hello, havarju
- https://vm.tiktok.com/ZGeXCJhUD/
- 21.5.2024 - 9:50
- 0
- Lukash_ke
- V hale je očividne extrémne teplo a aj ľad je už od prvých zápasov nekvalitný, to vidieť na tom, že puky zastavujú, veľké percento vyložených šancí skončí tak, že hráč nechá puk za sebou a hráči aj rozhodcovia nezavinene padajú. To vidí hneď každý, kto raz zažil nahovno ľad. A kto zažil nahovno teplotu tak vie, že to je hádam ešte horšie. Takže si ani neviem predstaviť aké bomby to sú pre organizmus hráča na vrcholovom podujatí.
Zosmiešňovať našich, že sa vyhovárajú nie je fér, skôr im slúži ku cti, že doteraz boli ticho. Keď však kolabujú brankári a hráči končia v kŕčoch, sťažujú sa aj Švédi a ostatní, nie je nič zlé poukázať na to. Byť to na SVK tak nás bratia v médiách znesú pod zem. - 21.5.2024 - 11:25
- +4
- Fandimnasim
- Presne tak súhlasím. Je to úplne v poriadku že sa ozvali. Čo však nie je v poriadku sú komentáre od českých fanúšikov na ich adresu hlavne na Nemca a Slafkovského keďže ich názory médiá hlavne vypichli alebo dali do nadpisu. Urážky podľa mňa zbytočne. Veď aj taký Hedman sa už vyjadril ako je tam teplo a že je z toho prekvapený keďže hra na Floride. Ako píšeš sťažujú sa už viacerí.
- 21.5.2024 - 11:40
- +2
- DENISO6
- Česi si nepriznajú chybu ale v Trenčíne si hneď spravili článok ako je štadión zle zrekonštruovaný. Keby sa to stalo u nás tak to rozoberajú každý deň, treba im to dať vyžrať....k našim aj Lotyšom neuveriteľný klobúk dole lebo 65 minút ani jeden hráč nevypustil súboj a v takýchto podmienkach to je pre mňa až neuveriteľné.
- 21.5.2024 - 12:46
- +2