Diskusia: Tretí súper Slovenska na MS 2025: Rakúsko
Dlhých 7 rokov sme čakali na ďalší zápas proti Rakúsku. Toto je opäť súper, s ktorým by sme mohli získať nejaké body. No vzhľadom na súčasnú situáciu to nebude ľahká úloha. Zápas sa začína v pondelok o 16:20.
Posledný zápas proti Rakúsku sme videli v roku 2018. A za posledných 20 rokov ide len o 4. zápas. Celková bilancia je opäť priaznivá pre slovenskú reprezentáciu, ale aj tu nájdeme zápasy, ktoré sa skončili zle. Hneď ten prvý na majstrovstvách sveta vo Viedni, ktoré boli zároveň prvé pre Slovensko v elitnej kategórii,sa skončil prehrou 1:2. V tom čase fanúšikovia túto prehru ťažko prežívali. Tí starší si určite pamätajú, ako sme takýchto súperov vtedy vnímali. Mal to byť jednoznačný zápas pre náš tím, no bola z toho prehra 1:2. Bol pri tom aj Miroslav Šatan. Druhú prehru sme zaznamenali v roku 2013. Slováci mali počas celého zápasu jasnú prevahu, keď na brankára Bernharda Starkbauma vyslali až 43 striel. No ten predviedol famózny výkon. Inkasoval iba gól od Tomáša Surového. A v nájazdoch zastavil pokusy Miroslava Šatana, Mária Bližňáka a Tomáša Záborského.
Zatiaľ iba dve stretnutia sa skončili bez inkasovaného gólu v slovenskej sieti. A v oboch prípadoch stál v bráne Slovenska Pavol Rybár. On je zatiaľ jediným slovenským brankárom, ktorý od Rakúska na MS gól neinkasoval. Teoreticky ho môže napodobiť jeho syn Patrik Rybár. On stále v bráne proti Rakúsku v tom poslednom zápase v roku 2018. Z 20 striel dostal 2 góly.
Môžeme sa pozrieť aj na to, ako sa darilo realizačnému tímu v zápasoch proti Rakúsku, keď ešte aktívne hrali hokej. Miroslav Šatan odohral až 6 zápasov a pripísal si 4 body (1+3). Vladimír Országh mal rovnakú bilanciu ale v 4 zápasoch. Tieto 3 asistencie ale zaznamenal v jedinom zápase (2001) a dokonca v jedinej tretine. Ján Pardavý zaznamenal v 3 zápasoch 1 gól a 2 asistencie. Róbert Petrovický odohral 2 zápasy a zaznamenal 1 gól a 2 asistencie. Brankár Ján Lašák sa predstavil v jednom zápase (2002) a inkasoval 3 góly z 22 striel. Peter Frühauf hral na MS jedenkrát, ale proti Rakúsku nenastúpil. Miroslav Lažo na MS nehral.
V tejto sezóne Slovensko odohralo 2 zápasy proti Rakúsku. Najskôr na olympijskej kvalifikácii v auguste 2024. Góly zaznamenali Martin Gernát a Miloš Kelemen. V bráne stál Samuel Hlavaj, ktorý inkasoval 1 gól z 31 striel. Druhý zápas sa odohral v novembri na Nemeckom Pohári. Jediný gól v zápase strelil Peter Cehlárik a asistencie si pripísali Lukáš Cingeľ a Dávid Mudrák. V bráne sa predstavil Rastislav Eliaš, pre ktorého to bol prvý zápas v seniorskej reprezentácii. A hneď zaznamenal čisté konto, keď zastavil 29 striel.
Rakúsko odohralo 2 zápasy na MS. Nemali ľahkých súperov a tak nie je prekvapením, že majú v tabuľke 0 bodov. No proti Fínsku a aj proti Švédsku odohrali dobré zápasy. S Fínskom prehrali 1:2, keď sa o výsledku rozhodlo už v 1. tretine. So Švédskom prehrali 2:4, pričom až do 58. minúty viedli 2:1. Potom ale dostali vyrovnávajúci gól, keď Švédi odvolali brankára. O 12 sekúnd inkasovali ďalší a Švédi potom strelili ešte jeden gól do prázdnej brány.
Podobne ako tím Slovinska, aj Rakúsko má na súpiske veľa hráčov zo súťaže ICEHL. Brankárska trojica pôsobí len v tejto lige. David Kickert stál v bráne aj v spomínanom zápase počas kvalifikácie. Dokonca aj v roku 2021 pri kvalifikácii na OH 2022 bol v bráne v zápase medzi Slovenskom a Rakúskom. Aj tam sa zrodila naša výhra 2:1. Na seniorských MS sa objavil viackrát. Aj v roku 2018, ale tam nebol v pozícii jednotky. Takže do zápasu proti Slovensku nenastúpil. Atte Tolvanen sa v prvom zápase dostal do zaujímavej situácie, keď ako reprezentant rakúska čelil svojmu bratovi, reprezentantovi Fínska. Kedysi dávno, ešte v sezóne 2011/2012, odohral zápas proti Slovensku v drese fínskej osemnástky. Inkasoval 1 gól od Tomáša Palečeka. Tretím nominovaným brankárom je Florian Vorauer. On ešte skúsenosti zo zápasov proti Slovensku nemá.
Medzi obrancami je najmladším Gregor Biber. Z neho môže vyrásť kvalitný hráč. V roku 2024 bol draftovaný do NHL vo 4. kole klubom Utah Hockey Club (najnovšie už Utah Mammoth). Túto sezónu odohral vo švédskej SHL. V 50 zápasoch zaznamenal 2 góly a 1 asistenciu. Priemerne bol na ľade necelých 13 minút. Bernd Wolf už od sezóny 2020/2021 pôsobí vo švajčiarskej National League. V prvom zápase na šampionáte proti Fínsku zaznamenal gól. Luis Lindner pôsobí niekoľko sezón v NCAA. Ostatní obrancovia odohrali tento ročník v ICEHL. Dominique Heinrich a Clemens Unterweger hrali proti Slovensku na MS 2018.
V útoku je viacero kvalitných hráčov. Najväčšou hviezdou je 21-ročný Marco Kasper, útočník pôsobiaci v NHL v klube Detroit Red Wings. V tejto sezóne zaznamenal 19 gólov a 18 asistencií. Presadil sa už aj na šampionáte. Gól do siete Samuela Hlavaja strelil aj v augustovom zápase proti Slovensku. Draftovaný bol v roku 2022 v 1. kole z celkovej 8. pozície. V tom istom roku bol draftovaný aj Vinzenz Rohrer (3. kolo, Montreal Canadiens). V tejto sezóne pôsobil vo švajčiarskej najvyššej súťaži, kde si pripísal 15 gólov a 10 asistencií. Vo švajčiarskej NL pôsobili aj Benjamin Baumgartner a Dominic Zwerger. Baumgartner si pripsíal 35, Zwerger 14. Baumgartner zaznamenal 2 úspešné samostatné nájazdy proti Hlavajovi v roku 2015. A to v zápase kedy výber Slovenska do 15 rokov prehral s rakúskou šestnástkou 1:2 po nájazdoch. Vo švajčiarsku pôsobil aj Oliver Achermann. Ale on hral v nižšej súťaži. Odohral však iba 11 zápasov, vrátane 5 v playoff. Ďalší útočníci pôsobili v ICEHL. Najviac bodov tam nazbieral Peter Schneider (45) a najviac gólov mal Brian Lebler (28).
Tabuľka: Celková bilancia | |||||||||
Zápasy | Výhry | Remízy | Prehry | Prehry pp | Prehry sn | Strelené góly | Inkas. góly | ||
9 | 7 | 0 | 2 | 0 | 1 | 39 | 12 |
Tabuľka: Prehľad zápasov | |||||||||
# | Dátum | Turnaj | Zápas | Výsledok | Mesto | Krajina | |||
1. | 25.4.1996 | MS | Slovensko - Rakúsko | 1 : 2 | Viedeň | Rakúsko | |||
2. | 5.5.1998 | MS | Slovensko - Rakúsko | 5 : 1 | Zürich | Švajčiarsko | |||
3. | 30.4.2000 | MS | Slovensko - Rakúsko | 2 : 0 | Petrohrad | Rusko | |||
4. | 30.4.2001 | MS | Slovensko - Rakúsko | 5 : 0 | Norimberg | Nemecko | |||
5. | 3.5.2002 | MS | Slovensko - Rakúsko | 6 : 3 | Göteborg | Švédsko | |||
6. | 4.5.2003 | MS | Slovensko - Rakúsko | 7 : 1 | Helsinki | Fínsko | |||
7. | 4.5.2005 | MS | Slovensko - Rakúsko | 8 : 1 | Viedeň | Rakúsko | |||
8. | 10.5.2013 | MS | Slovensko - Rakúsko | 1 : 2 pn | Helsinki | Fínsko | |||
9. | 8.5.2018 | MS | Slovensko - Rakúsko | 4 : 2 | Kodaň | Dánsko |
Tabuľka: Brankári | ||||||||||
# | Meno | Ročník | Vek* | Zápasy | Minúty | Góly | Strely | % | GAA | Shootout |
1. | Pavol Rybár | 1971 | 28 | 2 | 120 | 0 | 45 | 100.00 | 0.00 | 2 |
2. | Rastislav Staňa | 1980 | 23 | 3 | 185 | 4 | 71 | 94.37 | 1.30 | |
3. | Jaromír Dragan | 1963 | 32 | 1 | 60 | 2 | 28 | 92.86 | 2.01 | |
4. | Miroslav Šimonovič | 1974 | 23 | 1 | 60 | 1 | 12 | 91.67 | 1.00 | |
5. | Patrik Rybár | 1993 | 24 | 1 | 60 | 2 | 20 | 90.00 | 2.00 | |
6. | Ján Lašák | 1979 | 23 | 1 | 60 | 3 | 22 | 86.36 | 3.00 |
Tabuľka: Brankári - samostatné nájazdy | |||||||||
# | Meno | Ročník | Vek* | Zápasy | Góly náj. | # náj. | Góly náj. hra | # náj. hra | |
1. | Rastislav Staňa | 1980 | 33 | 3 | 1 | 2 | 0 | 0 |
Tabuľka: Hráči - samostatné nájazdy | |||||||||
# | Meno | Ročník | Vek* | Zápasy | Góly náj. | # náj. | Víťazný | Góly náj. hra | # náj. hra |
1. | Mário Blizňák | 1987 | 26 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
2. | Miroslav Šatan | 1974 | 38 | 6 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
3. | Tomáš Záborský | 1987 | 25 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Tabuľka: Najlepšie zápasy podľa počtu bodov (minimálne 2) | |||||||||
# | Meno | Ročník | Vek* | Post | B | G + A | Zápas | ||
1. | Jozef Daňo | 1968 | 29 | ú | 3 | 2 + 1 | 5.5.1998, Rakúsko | ||
2. | Žigmund Pálffy | 1972 | 32 | ú | 3 | 2 + 1 | 4.5.2005, Rakúsko | ||
3. | Jozef Stümpel | 1972 | 25 | ú | 3 | 1 + 2 | 5.5.1998, Rakúsko | ||
4. | Ľubomír Višňovský | 1976 | 28 | o | 3 | 1 + 2 | 4.5.2005, Rakúsko | ||
5. | Žigmund Pálffy | 1972 | 30 | ú | 3 | 1 + 2 | 4.5.2003, Rakúsko | ||
6. | Vladimír Országh | 1977 | 23 | ú | 3 | 0 + 3 | 30.4.2001, Rakúsko | ||
7. | Peter Pucher | 1974 | 30 | ú | 3 | 0 + 3 | 4.5.2005, Rakúsko | ||
8. | Jozef Stümpel | 1972 | 32 | ú | 3 | 0 + 3 | 4.5.2005, Rakúsko | ||
9. | Peter Pucher | 1974 | 26 | ú | 2 | 2 + 0 | 30.4.2001, Rakúsko | ||
10. | Richard Lintner | 1977 | 24 | o | 2 | 1 + 1 | 3.5.2002, Rakúsko | ||
11. | Rastislav Pavlikovský | 1977 | 25 | ú | 2 | 1 + 1 | 3.5.2002, Rakúsko | ||
12. | Ján Pardavý | 1971 | 26 | ú | 2 | 1 + 1 | 5.5.1998, Rakúsko | ||
13. | Ľubomír Višňovský | 1976 | 26 | o | 2 | 1 + 1 | 4.5.2003, Rakúsko | ||
14. | Marián Hossa | 1979 | 26 | ú | 2 | 1 + 1 | 4.5.2005, Rakúsko | ||
15. | Richard Zedník | 1976 | 27 | ú | 2 | 1 + 1 | 4.5.2003, Rakúsko | ||
16. | Róbert Petrovický | 1973 | 27 | ú | 2 | 1 + 1 | 30.4.2001, Rakúsko | ||
17. | Miroslav Hlinka | 1972 | 28 | ú | 2 | 1 + 1 | 30.4.2001, Rakúsko | ||
18. | Jozef Stümpel | 1972 | 30 | ú | 2 | 1 + 1 | 4.5.2003, Rakúsko | ||
19. | Martin Štrbák | 1975 | 30 | o | 2 | 1 + 1 | 4.5.2005, Rakúsko | ||
20. | Peter Bondra | 1968 | 35 | ú | 2 | 1 + 1 | 4.5.2003, Rakúsko | ||
21. | Martin Fehérváry | 1999 | 18 | o | 2 | 0 + 2 | 8.5.2018, Rakúsko | ||
22. | Ladislav Nagy | 1979 | 22 | ú | 2 | 0 + 2 | 3.5.2002, Rakúsko | ||
23. | Richard Lintner | 1977 | 23 | o | 2 | 0 + 2 | 30.4.2001, Rakúsko | ||
24. | Peter Bartoš | 1973 | 24 | ú | 2 | 0 + 2 | 5.5.1998, Rakúsko | ||
25. | Pavol Demitra | 1974 | 30 | ú | 2 | 0 + 2 | 4.5.2005, Rakúsko | ||
26. | Ľubomír Sekeráš | 1968 | 31 | o | 2 | 0 + 2 | 30.4.2000, Rakúsko |
Tabuľka: Najlepšie zápasy podľa počtu gólov (Top 20) | |||||||||
# | Meno | Ročník | Vek* | Post | G | Zápas | |||
1. | Peter Pucher | 1974 | 26 | ú | 2 | 30.4.2001, Rakúsko | |||
2. | Jozef Daňo | 1968 | 29 | ú | 2 | 5.5.1998, Rakúsko | |||
3. | Žigmund Pálffy | 1972 | 32 | ú | 2 | 4.5.2005, Rakúsko | |||
4. | Christián Jaroš | 1996 | 22 | o | 1 | 8.5.2018, Rakúsko | |||
5. | Ladislav Nagy | 1979 | 23 | ú | 1 | 4.5.2003, Rakúsko | |||
6. | Marián Gáborík | 1982 | 23 | ú | 1 | 4.5.2005, Rakúsko | |||
7. | Michal Krištof | 1993 | 24 | ú | 1 | 8.5.2018, Rakúsko | |||
8. | Richard Lintner | 1977 | 24 | o | 1 | 3.5.2002, Rakúsko | |||
9. | Vladimír Országh | 1977 | 24 | ú | 1 | 3.5.2002, Rakúsko | |||
10. | Jozef Stümpel | 1972 | 25 | ú | 1 | 5.5.1998, Rakúsko | |||
11. | Ľubomír Višňovský | 1976 | 25 | o | 1 | 3.5.2002, Rakúsko | |||
12. | Ľuboš Bartečko | 1976 | 25 | ú | 1 | 3.5.2002, Rakúsko | |||
13. | Miroslav Šatan | 1974 | 25 | ú | 1 | 30.4.2000, Rakúsko | |||
14. | Peter Pucher | 1974 | 25 | ú | 1 | 30.4.2000, Rakúsko | |||
15. | Rastislav Pavlikovský | 1977 | 25 | ú | 1 | 3.5.2002, Rakúsko | |||
16. | Róbert Tomík | 1976 | 25 | ú | 1 | 3.5.2002, Rakúsko | |||
17. | Tomáš Jurčo | 1992 | 25 | ú | 1 | 8.5.2018, Rakúsko | |||
18. | Ján Pardavý | 1971 | 26 | ú | 1 | 5.5.1998, Rakúsko | |||
19. | Ľubomír Višňovský | 1976 | 26 | o | 1 | 4.5.2003, Rakúsko | |||
20. | Marián Hossa | 1979 | 26 | ú | 1 | 4.5.2005, Rakúsko |
Tabuľka: Reprezentanti podľa počtu bodov aktuálna sezóna | |||||||||
# | Meno | Ročník | Vek* | Post | Z | G | A | B | TM |
1. | Jozef Stümpel | 1972 | 25 | ú | 3 | 2 | 6 | 8 | 6 |
2. | Peter Pucher | 1974 | 23 | ú | 5 | 3 | 4 | 7 | 4 |
3. | Ľubomír Višňovský | 1976 | 19 | o | 6 | 3 | 4 | 7 | 2 |
4. | Žigmund Pálffy | 1972 | 23 | ú | 3 | 3 | 3 | 6 | 6 |
5. | Richard Lintner | 1977 | 23 | o | 4 | 1 | 4 | 5 | 4 |
6. | Ladislav Nagy | 1979 | 21 | ú | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 |
7. | Vladimír Országh | 1977 | 23 | ú | 4 | 1 | 3 | 4 | 0 |
8. | Martin Štrbák | 1975 | 26 | o | 4 | 1 | 3 | 4 | 10 |
9. | Miroslav Šatan | 1974 | 21 | ú | 6 | 1 | 3 | 4 | 12 |
10. | Jozef Daňo | 1968 | 27 | ú | 2 | 2 | 1 | 3 | 4 |
11. | Róbert Petrovický | 1973 | 27 | ú | 2 | 1 | 2 | 3 | 0 |
12. | Peter Bondra | 1968 | 34 | ú | 2 | 1 | 2 | 3 | 0 |
13. | Richard Zedník | 1976 | 25 | ú | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 |
14. | Ján Pardavý | 1971 | 26 | ú | 3 | 1 | 2 | 3 | 0 |
15. | Pavol Demitra | 1974 | 21 | ú | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 |
16. | Rastislav Pavlikovský | 1977 | 25 | ú | 1 | 1 | 1 | 2 | 0 |
17. | Martin Fehérváry | 1999 | 18 | o | 1 | 0 | 2 | 2 | 0 |
18. | Marián Hossa | 1979 | 22 | ú | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 |
19. | Michal Handzuš | 1977 | 25 | ú | 2 | 1 | 1 | 2 | 0 |
20. | Branko Radivojevič | 1980 | 22 | ú | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 |
21. | Peter Bartoš | 1973 | 24 | ú | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 |
22. | Zdeno Cíger | 1969 | 26 | ú | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 |
23. | Miroslav Hlinka | 1972 | 27 | ú | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 |
24. | Ľubomír Sekeráš | 1968 | 27 | o | 4 | 0 | 2 | 2 | 6 |
25. | Christián Jaroš | 1996 | 22 | o | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 |
26. | Michal Krištof | 1993 | 24 | ú | 1 | 1 | 0 | 1 | 2 |
27. | Róbert Tomík | 1976 | 25 | ú | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 |
28. | Tomáš Jurčo | 1992 | 25 | ú | 1 | 1 | 0 | 1 | 2 |
29. | Tomáš Surový | 1981 | 31 | ú | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 |
30. | Michal Sersen | 1985 | 27 | o | 1 | 0 | 1 | 1 | 2 |
31. | Marek Ďaloga | 1989 | 29 | o | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 |
32. | Patrik Svitana | 1988 | 29 | ú | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 |
33. | Marek Hovorka | 1984 | 33 | ú | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 |
34. | Marián Gáborík | 1982 | 19 | ú | 2 | 1 | 0 | 1 | 0 |
35. | Branislav Jánoš | 1971 | 25 | ú | 2 | 1 | 0 | 1 | 0 |
36. | Ľuboš Bartečko | 1976 | 25 | ú | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 |
37. | Marcel Haščák | 1987 | 26 | ú | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 |
38. | Vlastimil Plavucha | 1968 | 27 | ú | 2 | 1 | 0 | 1 | 0 |
39. | Ľubomír Vaic | 1977 | 23 | ú | 2 | 0 | 1 | 1 | 0 |
40. | Róbert Švehla | 1969 | 29 | o | 2 | 0 | 1 | 1 | 2 |
41. | Richard Kapuš | 1973 | 25 | ú | 3 | 1 | 0 | 1 | 0 |
42. | Rastislav Staňa | 1980 | 21 | b | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 |
43. | Zdeno Chára | 1977 | 23 | o | 3 | 0 | 1 | 1 | 4 |
44. | Ivan Droppa | 1972 | 26 | o | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 |
45. | Denis Godla | 1995 | 23 | b | 0 | 0 | 0 | 0 | |
46. | Igor Murín | 1973 | 23 | b | 0 | 0 | 0 | 0 | |
47. | Jaroslav Janus | 1989 | 23 | b | 0 | 0 | 0 | 0 | |
48. | Miroslav Lipovský | 1976 | 23 | b | 0 | 0 | 0 | 0 | |
49. | Marko Daňo | 1994 | 18 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
50. | Peter Podhradský | 1979 | 20 | o | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
51. | Mário Grman | 1997 | 21 | o | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
52. | Libor Hudáček | 1990 | 22 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
53. | Ján Lašák | 1979 | 23 | b | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
54. | Marián Smerčiak | 1972 | 23 | o | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
55. | Miroslav Šimonovič | 1974 | 23 | b | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
56. | Peter Smrek | 1979 | 23 | o | 1 | 0 | 0 | 0 | 4 |
57. | Radoslav Kropáč | 1975 | 23 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
58. | Ronald Petrovický | 1977 | 23 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
59. | Igor Rataj | 1973 | 24 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 4 |
60. | Ľubomír Rybovič | 1972 | 24 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
61. | Patrik Rybár | 1993 | 24 | b | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
62. | Adam Jánošík | 1992 | 25 | o | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
63. | Dávid Bondra | 1992 | 25 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
64. | Lukáš Cingeľ | 1992 | 25 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
65. | Tomáš Záborský | 1987 | 25 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
66. | Andrej Kudrna | 1991 | 26 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
67. | Ivan Majeský | 1976 | 26 | o | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
68. | Ján Varholík | 1970 | 26 | o | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
69. | Jozef Voskár | 1971 | 26 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
70. | Mário Blizňák | 1987 | 26 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
71. | Michal Čajkovský | 1992 | 26 | o | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
72. | Richard Pavlikovský | 1975 | 26 | o | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
73. | Vladimír Mihálik | 1987 | 26 | o | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
74. | Marek Uram | 1974 | 27 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
75. | Peter Ölvecký | 1985 | 27 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
76. | Ivan Švárny | 1984 | 28 | o | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
77. | Ľubomír Kolník | 1968 | 28 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
78. | Martin Bakoš | 1990 | 28 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
79. | Juraj Štefanka | 1976 | 29 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
80. | Milan Jurčina | 1983 | 29 | o | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
81. | Michel Miklík | 1982 | 30 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
82. | Stanislav Medřík | 1966 | 30 | o | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
83. | Tomáš Marcinko | 1988 | 30 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
84. | Dávid Buc | 1987 | 31 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
85. | Tomáš Kopecký | 1982 | 31 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 |
86. | Jaromír Dragan | 1963 | 32 | b | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
87. | Martin Bartek | 1980 | 32 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
88. | Oto Haščák | 1964 | 32 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
89. | Roman Kukumberg | 1980 | 33 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
90. | Roman Stantien | 1964 | 33 | ú | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
91. | Róbert Pukalovič | 1960 | 37 | o | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
92. | Branislav Mezei | 1980 | 20 | o | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
93. | Dominik Graňák | 1983 | 21 | o | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
94. | Radovan Somík | 1977 | 23 | ú | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
95. | René Vydarený | 1981 | 23 | o | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
96. | René Pucher | 1970 | 25 | ú | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
97. | Andrej Sekera | 1986 | 26 | o | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
98. | Pavol Rybár | 1971 | 26 | b | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
99. | Ladislav Čierny | 1974 | 27 | o | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
100. | Radoslav Suchý | 1976 | 27 | o | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
101. | Dušan Milo | 1973 | 29 | o | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
102. | Jerguš Bača | 1965 | 33 | o | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
103. | Stanislav Jasečko | 1972 | 23 | o | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Rubrika: MS → MS 2025 vo Švédsku a Dánsku
- jozosvk
- Rozhodnú 3+1 faktory:
1. Lobda je guľatá
2. Každý vie už DNES korčuľovať
3. Zápas začína za stavu 0:0
a posledná 4. vec bude MOMENTUM
P.S.: Viete kedy bolo prvýkrát použité slovo momentum pri komentovaní? V roku 2000, v 2. tretine vo stvrtfinalovom zápase USA- Slovensko, kedy sme na začiatku 2. tretiny otočili stav z 1:0 na 1:3, konecny výsledok 1:4 a povedal to spolukomentátor Peter Šťastný, keď si tréner USA zobral timeout - 12.5.2025 - 5:37
- +8
- Peryo
- Efekt vzdialenej striedačky v druhej tretine
- 12.5.2025 - 8:57
- +2
- hawkie
- Tak toto je TOP
. Dovoľ mi doplniť to ešte drobet:
5. Zo včerajšieho zápasu sa musia poučiť.
6. Včerajší zápas treba hodiť za hlavu, dnes je nový deň.
7. Zápas sa hrá 60 minút.
- 12.5.2025 - 9:40
- +2
- Tino
- bod: cislo 7, vid nas posledny zapas, cerstva skusenost, ze aj ked je nieco zrejme, ze naprzapas trva 60 min, nemusi to nutne znamenat, ze to takto maju v hlavach aj hraci.Opakujeme fakty pretoze mame skusenost, ze tieto fakty akoby v realite, ktoru tvoria SVK nemusia platit, resp tuto realitu cast SVK odmieta a toto sa netyka len sportu.
- 12.5.2025 - 9:44
- 0
- hawkie
- A to je ten problém, keď sa táto realita odmieta (skôr si ale nemyslím, že vedome a úmyselne, skôr... asi našou náturou?)
Nie nadarmo sa hovorí, že opakovanie je matkou múdrosti - základné veci (aj keď sa javia ako banálne) si treba stále a stále a stále opakovať, lebo adrenalín a rýchle rozhodovanie, a... šport proste. - 12.5.2025 - 12:52
- 0
- Kocando444
- Este by som pridal, musime spravit dobru partiu a turnaj/zapas si uzit
- 12.5.2025 - 14:04
- +1
- Mokion
- 0. Góle... ak dáme nejaké góle, tak vyhráme. (bože ako ja neznášam to slovo)
- 12.5.2025 - 12:49
- 0
- Patres25
- Až keď dnes zoberieme tri body sa môžme baviť o nejakom postupe do štvrťfinále. Nečaká nás nič ľahké ten obranný val a dohrávanie súbojov bude stáť kopu síl. Idealne ako včera dať nejaké góly hneď na začiatku inak to bude šialene náročné
- 12.5.2025 - 6:42
- +3
- doc.koniferum
- no neviem či sa to včera dalo nazvať ideálom.keby mi niekto pred cca 10-15 rokmi povedal,že raz sa budeme tešiť nad výhrou so Slovincami o dva góly tak tomu ťažko uverím.aj keď už vtedy k tomu smerovalo.
- 12.5.2025 - 7:08
- +1
- jozosvk
- Rok 2011, domáce MS, v zostave Satan a spol a tešili sme sa 3:1👍😉
- 12.5.2025 - 7:27
- +9
- doc.koniferum
- ja si to veľmi dobre pamätám.len chcem tým povedať to,že toto rozhodne neni dôvod na spokojnosť.tak ale keď krivka ide roky nadol tak iné sa ani nedalo očakávať
- 12.5.2025 - 9:09
- +2
- Dracik_18
- presne tak a najlepší útočník bol Višňa
- 12.5.2025 - 7:54
- +4
- amaskiea
- ako obvykle ...neskôr ho v tomto vystriedal Andrej Sekera
- 12.5.2025 - 8:05
- +5
- Dracik_18
- Veru veru
- 12.5.2025 - 10:04
- 0
- Patres25
- Chápem čo ty myslíš ale určite je lepšie dať na začiatku nejaké góly rozohrať sa ako sa do 35 minúty trmácať po rohoch za stavu 0:0 prípadne horšie... netvrdím že to včera bolo ideálne ale začiatok nám vyšiel mali sme čo-to nahrané a potom prišla slovenská klasika
- 12.5.2025 - 7:33
- 0
- luciakanky
- Neviem, ake dnes česi zvládnu dva zápasy,pritom jeden v Dánsku a druhý vo Švédsku. Ako ranný hlavolam je to fajn, ale opravte si to v rozpise zápasov na hlavnej stránke vám dvakrát svietia česi
- 12.5.2025 - 7:21
- +1
- roman
- Fixed. Zdravím Elbera.
- 12.5.2025 - 7:45
- 0
- luciakanky
- Ďakujem pekne
- 12.5.2025 - 11:14
- 0
- kelnička
- Čo sa týka nás tak myslím že včera to bol ešte horší zápas z našej strany ako v piatok.dtuha polovica zápasu bol naozaj za posledné roky naš najhorsí výkon na vrcholnom podujatí.vo všetkej úcte k Slovincom toto ich mužstvo by mal zdolať náš hociktorý extraligový mašaft.
Čo sa týka Rakúšanov,ak zahrajú proti nám ako proti severským mužstvám tak po dnešku už nemusíme vyťahovať ani kalkulačky.Rakušanis fakt dobre korčuľujú hrajú kompaktne trpezlivo a hlavne majú systém.nešpekukuju ,hrajú jednoducho a presne to na čo majú.
Z Vlada u mňa zatiaľ veľké sklamanie.ten včerajšok napriek výhre bol veľmi zlý - 12.5.2025 - 8:04
- +1
- frantapriklep
- Asi si pozerala iný zápas. Najhorší výkon?
- 12.5.2025 - 8:37
- +4
- matoguco
- Ja s Kelničkou súhlasím, druhá polka, ale skôr "iba" tretia tretina zápasu bola totálne vypustená a odfláknutá. Toto by sa nám s každým iným mužstvom sakramentsky vypomstilo...
- 12.5.2025 - 8:44
- +1
- kelnička
- Od nášho presilovkového gólu na 3:0 áno..náš najhorší výkon.
- 12.5.2025 - 8:48
- +2
- strojar
- Takmer v pohode zvládnutý zápas.
- 12.5.2025 - 9:49
- 0
- kelnička
- No ak by nebol ten milimetrový ofsajd tak sme druhú polovicu zápasu so Slovincami prehrali 0:2.Ale tak v pohode zvládnutý zápas.tu ide o to že sme stratili veľa síl na to aby to bolo "v pohode".
Proti korčulujucim oddychnutym Rakušanom... neviem neviem - 12.5.2025 - 11:03
- +1
- strojar
- Ak by...
Inak, pre tvoju informáciu, keby sme druhú polovicu zápasu so Slovincami prehrali 0:2, tak by sme boli vyhrali 3:2.
Čo je to isté ako keď sme vyhrali 3:1. - 12.5.2025 - 11:21
- +1
- kelnička
- Ďakujem za Tvoju informáciu.3:1 alebo 3:2 nič nemení na tom aký sme v druhej polovici zápasu podali výkon až nič by to nemenilo ani keby tá Čederleho tyčka na konci sa končila gólom na 4:1.
Prajem pekný deň - 12.5.2025 - 12:22
- +1
- Spišiak
- Z Vlada sklamanie 😃😃 čo si čakal že spraví z Goliana - Makara, a z Romana - McDavida ? 😃
- 12.5.2025 - 8:50
- +4
- kelnička
- Nie.ale zataviť hráčov v druhom zápase šampionátu a pred najdôležitejším zápasom v skupine a to úplne zbytočne je umenie hodné majstra
- 12.5.2025 - 11:13
- 0
- amaskiea
- Slovinci včera boli ešte pomalší než my. U Rakušákov sa asi s týmto počítať nedá...
- 12.5.2025 - 8:08
- 0
- vincomir
- Bojíme sa Rakúska v hokeji, pritom majú 1 a pol hokejistu. Dnes očakávam povinné víťazstvo.
- 12.5.2025 - 8:13
- +9
- ŠIMIKE
- presne tak jedine co ich zdobi je ta ich taktika inac hokejistov mame lepsich na kazdom fronte
- 12.5.2025 - 8:34
- +2
- kelnička
- Hm
Povinné píšeš?
Tak ak by sme to mali brať papierovo tak:
Majú tam hráča ktorý odohral vcelku dosť v NHL túto sezónu
Majú tam niekoľko hráčov z EU líg SUI a SWE.
Majú tam hráčov zo Salzburgu čo je dnes meno v Európe.ale hlavne oni v zápasoch proti severanom siahali na body, keď so Švedmi ešte pár minút dokonca viedli.a kto sa na to pozeral tak videl že to nebola náhoda. - 12.5.2025 - 8:37
- 0
- martin_aston
- Nebola to náhoda a preto Švédi otočili za 12 sekúnd
.
- 12.5.2025 - 15:51
- 0
- Jose17
- No takže presne jeden, tak ako napísal vyššie. Inak spraviť náš hráč 37 bodov v NHL tak ho tu polka expertov posiela naspäť do Európy a druha píše nech ani nechodí.
- 12.5.2025 - 10:02
- +3
- kelnička
- Dobre skúsme ďalej.
Mladý Rohrer majster SUI s Zurichom - 12.5.2025 - 11:07
- 0
- pupo
- Čo je asi ten istý prípad jak Mesar. v Zürichu hra lebo ho berú jak Švajčiara, to iste Zwerger
- 12.5.2025 - 11:28
- 0
- kelnička
- Teraz vôbec nerozumiem kontextu tvojej reakcie
- 12.5.2025 - 11:32
- 0
- pupo
- Rohrera berú vo Sui jak domáceho, keďže tam hokejovo vyrastal to iste Zwerger a tuším aj Baumgartner. Ináč by v Zürichu určite nehral a Zwerger by bol už dávno v Ebelke
- 12.5.2025 - 11:42
- 0
- kelnička
- Zwerger bol aj v EBELke
Tvrdiť že ináč by ten či ten hral či nehral je vzhľadom k situácii zbytočné
Každý jeden z nich hrali a v podstate hrali asi lepšie ako taký náš Krištof.to len na margo tvrdenia že máme na každom poste lepších hráčov.nie bohužial nemáme
- 12.5.2025 - 12:09
- 0
- pupo
- Zwerger ide vykonostne jasne dole posledné 2r. a aj ináč si dosť mimo. Kedy hral Zwerger v Ebelke? Prečo si potom vybrali na Spengler Cup Krištofa a ne Rohrera?
- 12.5.2025 - 12:18
- +1
- kelnička
- Áno ospravedlňujem sa.spominalo sa pred sezónou jeho hosťovanie vo Villachu.prečo si vo vybrali Krištofa to netuším.možem sa len domnievať že ho Langnau jednoducho pustili keďže tam moc nehrával.ale sú to len domnienky.vsetko sa ukaže dnes na ľade.
- 12.5.2025 - 12:31
- 0
- pupo
- Dovtedy hrával pravidelne a až vo februári sa im tuším vrátili zranení hráči. My debatujeme o Kristofovi a či ma vôbec nejakú kvalitu a na druhej strane obdivujeme Zwergera
- 12.5.2025 - 12:46
- +1
- vincomir
- Nie som tvoj kamarát. Áno, povinné.
- 12.5.2025 - 12:34
- +1
- roman
- Nad týmto takto ráno premýšľam...: Miro na mňa vždy pôsobil ako charizmatický chlap, sympaťák hodný nasledovania. Človek by si povedal, že mať v čele SZĽH chlapa, čo v Slovenskom hokeji dosiahol všetko čo sa dalo, by mohlo stačiť na to, aby sa reprezentačné mužstvo tvorilo samo a hráči sa doňho hrnuli s radosťou.
Ukázalo sa, že to tak nie je. Jeho limit schopností menežovať zväz a tvoriť to najlepšie reprezentačné mužstvo sme už sme videli a lepšie to už nebude. Ideme z kopca.
Tak ako sa znížil štandard ohľadom kvality našich politických reprezentantov a volíme ukričaných neúctivých a rôznym spôsobom neschopných ľudí schopných všetkého, ktorí následne do ďaľších štruktúr dosadzujú ľudí podľa svojich "štandardov". Tak upadol aj náš štandard kdekoľvek inde. Už nerozmýšlame nad tým, že s Rakúskom to bude ok, hľadáme spôsob ako sa vyrovnať s faktom, že je to papierovo lepší súper od nás.
Rozumiem tomu, že za súčasného stavu, by tam namiesto Mira mohol byť ktokoľvek, a bolo by to rovnako zlé, alebo horšie, ale priznám sa, čakal som od tohto sympatického chlapa, to, že mi jeho práca a komunikácia ako šéfa GM bude prinášať radosť. Priniesla rozčarovanie. - 12.5.2025 - 8:36
- +21
- pupo
- Kde sú Rakúšania papierovo lepší super?
- 12.5.2025 - 8:46
- +1
- Kurolišek
- Už nerozmýšlame nad tým, že s Rakúskom to bude ok, hľadáme spôsob ako sa vyrovnať s faktom, že je to papierovo lepší súper od nás....
Rakúšania niesu papierovo lepší ani náhodou. Keď už nechceme príliš rozoberať zostavu zoberme tak blbú ale pritom pravdivú vec ako sú kurzy na našich v stávkových kanceláriach. Kurz klesá a stúpa ale stavkové majú pri tomto často najlepší odhad. Nenechajú sa ošáliť.
Ak je to príliš pre Vás tak poďme si pozrieť čo uhralo Rakúsko posledné zápasy: Skoro samá prehra a to vrátane prípravných zápasov proti Maďarsku.
Herný prejav mužstva proti Švédom (Fíni sa tu trápia tak poďme hovoriť o Švédov ktorý nás vygumovali): Veľmi dobrá práca v obrane. Slabá tvorba hry a málo šancí. Výborný brankár.
Čo mi z toho vyplýva? Čaká nás náročný súper ktorý stoji pevne v obrane ale smerom dopredu to taká sláva nebude. Ak nebudeme robiť zbytočné fauly a chyby (pretože to je faktor s ktorým prehráte aj proti Číne) tak sa síce vytrápime s Rakúskom ale mali by sme ich poraziť. Ničím mi nepríde že by sme mali Rakúsko považovať za papierovo silnejšieho súpera. Hlavne smerom dopredu. Mimochodom takto pred rokom ich už všetci videli vo štvrťfinále a potom prehrali s Britániou celkom jasne. Pritom Británia zobrala body len im. Je celkom možné, že Rakúsko ako dnes neuspeje bude mať problém aj proti Slovinsku. - 12.5.2025 - 8:48
- +3
- frantapriklep
- Bol skvelý hokejista, zásadový reprezentant, a do SZLH priniesol nový vietor. Má za sebou aj dobré veci, mužská repre s ním a Craigom zažila mierne obrodenie (áno, časom to začalo stagnovať), U18 trikrát v semifinále, takže mládež je podchytená snáď lepšie ako bola predtým.
Ale súhlasím, že komunikácia nie je z Mirovej strany ideálna. To sa ukázalo už počas COVIDu, pokračuje aj teraz. Dopláca na to, že chce byť kamarát so všetkými. Čo sa už zrejme na tejto pozícii nedá. Pozícia prezidenta SZLH je už aj viac o politike ako o hokeji a v súčasnej politickej situácii na Slovensku a vo svete to prináša nepopulárne rozhodnutia. Politika ako taká už zomlela nejednoho nadšenca.
Mne vadí jedno, že napriek tomu, že nikomu neublížil a nemyslel nič zle, je na neho nadávané, je nepekne osočovaný a to si nezaslúži. Kritika môže byť, každý robí chyby, nájdeme ich aj u Mira, hokejová verejnosť má možnosť spočítať mu to v ďaľších voľbách a zvoliť nového nástupcu. - 12.5.2025 - 8:48
- +5
- strojar
- Je úplne jedno že "nikomu neublížil a nemyslel nič zle".
- 12.5.2025 - 9:55
- +1
- frantapriklep
- Nie je. Zaslúži si elementárnu slušnosť. Keď čítam niektorých, je mi smutno, čo dokážu k jeho osobe napísať.
- 12.5.2025 - 10:08
- +2
- strojar
- Zaslúži si slušnosť.
A dôraznú kritiku. - 12.5.2025 - 10:28
- +1
- amaskiea
- presne, dôraznú kritiku, namiesto toho má len dlhé roky sústavnej mediálnej škandalizácie všetkého za každú cenu
- 12.5.2025 - 12:46
- 0
- strojar
- Dlhé roky mediálna škandalizácia?
Kde?
Ja v médiách evidujem skôr toleranciu až obhajobu jeho činnosti. - 12.5.2025 - 13:10
- 0
- amaskiea
- čiže ani ty neeviduješ žiadnu kritiku od jeho oponentov
- 12.5.2025 - 14:34
- 0
- strojar
- Ty si písal o dlhoročnej MEDIÁLNEJ škandalizácii.
Taká neexistovala a neexistuje. - 12.5.2025 - 16:35
- +1
- koniferrum
- byť zadobre s Huliakom (robiť mu PR) čiže byť kolaborantom nie je chyba...ale rozhodnutie...pre prachy všetko
- 12.5.2025 - 12:30
- +1
- Mokion
- Šéf SZĽH musí, opakujem MUSÍ spolupracovať s ministerstvom športu. Celú politickú garnitúru sme si zvolili sami.
Čo má Šatan povedať... že sa s Huliakom nebude baviť? - 12.5.2025 - 12:58
- +1
- strojar
- Musí.
Ale napr. reprezentačný dres s menom nosiť Nemusí.
A to je velikánsky rozdiel. - 12.5.2025 - 13:14
- +1
- koniferrum
- ak nevidíš ,,pridanú,, hodnotu toho čo robí Šatan tak nie je o čom...hráči z KHL tam vôbec nemali byť...z morálneho hľadiska určite a herne nás vytrhne Rybár a Grman (do rovnakej kategórie dávam aj Krištofa, Húsku a Rosandiča), proste mať princíp ako Česi napr (kto je v KHL nemôže do repre)
- 12.5.2025 - 13:32
- +3
- frantapriklep
- Len kvôli tomu, že to majú Česi, alebo že si to myslíš Ty, ešte nie je namieste slovo "určite". Lebo je dosť ľudí, čo majú opačný názor.
- 12.5.2025 - 13:39
- 0
- koniferrum
- Nie preto že Česi (a nie sú jediný), ale preto že je to správne...podľa mňa. Každý môže mať svoj vlastný názor, ja však takejto repre nedokážem fandiť. A to ma mrzí...ja sa za našu politickú prezentáciu vo svete haMbím a hráči z KHL + Huliak ju reprezentujú
- 12.5.2025 - 14:01
- +4
- pupo
- Nevytrhnu ale Grmana by sme nedokázali nahradiť tieto MS. Na kvalde patrili k našim naj hracom. Češi by s našimi problémami takisto hodili princíp za hlavu , majú s čoho vyberať nejsu na nich odkázaný.
- 12.5.2025 - 13:44
- +1
- Pierre
- Tak ako si povedal, je to obraz spoločnosti ktorú sme si nechali rozvrátiť a vylízať sa z tohoto marazmu v ktorom aktuálne sme bude buď veľmi ťažké alebo nemožné. Šatam bo perfektný hokejista a som mu vďačný ( a to asi všetci čo sledujeme hokej ) za veľmi veľa pekných chvíľ a nezabudnuteľných momentov, ale čo sa týka menežovania SZĽH je proiste slabý a mal by to prenechať niekomu kto je menežér a vie ako na to. Túto úlohu evidentne chalani nezvládajú ...
- 12.5.2025 - 8:52
- 0
- Kurolišek
- Spoločnosť nieje v nijakom väčšom marazme ako bola predtým... ona nebola iná ani v roku 2012 keď sme hrali finále a premiérom krajiny bol ten istý pán a vláda jednej strany. Nikam sme nespadli, nič sa nezhoršilo. Problém je, že nevieme nájsť cestu za lepším. Sme priemerný či už v politike alebo športe. A to nám stačí. To že je Šatan prezident a vadí to... je len preto že prezidentom mohli byť rôzny pochybní predavači úspechu ktorí v tomto športe nič nedokázali. Šatan je presne ten typ ktorého sme potrebovali. Jasne, to zakopávanie smerom k nominácii a komunikácie sú aké sú. Rozhodne je čo kritizovať. Ale keď sa pozriem do minulosti alebo hoci aj vedľa do ČR kde je Hadamczik (ktorého muselo okolie presvedčiť že proste nominovať hráčov z KHL je zlé) tak si nemyslím že práve tam je v tomto štáte človek na zlom mieste.
- 12.5.2025 - 9:04
- 0
- roman
- Tiež si myslím, že je na správnom mieste, ale žiaľ mu nepomáhame tým ako volíme.
Vnímam to rovnako s nádejou podobne ako Franta. Práca s mládežou je základ a vyzerá, že tam sa to vyvíja dobre. Len potrebujeme aj my spoločnosť poopracovať na našich nárokoch na našu politickú reprezentáciu. Jednoducho si nemôžeme dovoliť ľudí ktorí nič dobré neprinášajú len konflikty a chaos (vedel by som pomenovať konkrétne mená ľudí z oboch táborov, čo tam proste nemajú byť a ľudí z oboch táborov, čo sú pre mňa ok). Od atmosféry v spoločnosti, ktorú môžeme ako tak ovlyvniť (nemôžeme žiaľ ovlyvniť udalosti čo sa dejú vo svete) sa odvíja aj ochota reprezentovať našu krajinu a motivácia pre ňu niečo robiť. Spravili sme si z volieb "slovensko hľadá superstar" kompletne aj s hviezdnou rotou. A toto nám potom vytvára atmosféru, a tá atmosféra sa odzrkadľuje aj na hokejovej reprezentácii a vôbec, nálade v našej diskusii. Riešime tu, že s Rakúskom to bude ťažký zápas. Nemusel byť, keby sme si mohli vyberať z toho najlepšieho čo nás mohlo reprezentovať. - 12.5.2025 - 9:18
- 0
- Kurolišek
- U nás je ten problém, ktorému sa v USA často snažia predísť. Odstrániť toxické elementy ktoré by mohli fanúšikom zabrániť fandiť klubu. A to myslím aj smerom k našim klubom v lige. Zoberme si aký hráči sem prišli s akou morálnou minulosťou. Dokonca vrah ktorý sedel vo väzení, znásilňovač, šikanátor... Ťažko potom kritizovať menšie veci. Ja tu nemám problém s nomináciou niektorých hráčov. Niekomu to vadí... a to je asi ten problém, že dávame možnosť zbytočne spochybniť náš tím nejakou toxickou vecou. Lenže čo je to jeden-dvaja hráči z KHL ak náš premiér nemá problém ísť do Ruska na oslavy že? Preto hovorím repre treba fandiť lebo to sú chalani čo sa bijú za naše farby ako málo kto.
- 12.5.2025 - 9:37
- 0
- roman
- Fandím. Fakt, že sú tam hráči z KHL neriešim. Ich prínos zhodnotia odborníci po šampionáte. Roba ignorujem. Už davno mal skončit v politike, presluhuje a už len škodí.
- 12.5.2025 - 10:26
- +2
- Tino
- Robo je v politike: pretoze 1./ brani penazovod na ktorom su zavisli sirokorozkroceni kumpani 2./ brani vlastnu bezstrestnost. On uz odist nemoze, hranicu ked sa dalo stiahnut a v klidku dozit davno prekonal, nedovolia mu to kruhy, ktore ho potrebuju prave tam kde je a nedovoli mu to vlastny strach z OCTK.
- 12.5.2025 - 10:41
- +7
- roman
- Ponechám bez komentára. Toto nie je téma, ktorú by sme tuna vedeli vyriešiť.
- 12.5.2025 - 11:21
- +1
- strojar
- Súhlasím.
Práve preto tu nemá čo hľadať. - 12.5.2025 - 11:27
- +2
- roman
- Čo keby si sa venoval sebe a nechal veci, ktoré mám na starosti mne?
- 12.5.2025 - 11:37
- +3
- doc.koniferum
- vlastne si opísal prečo s družkou na staré kolená rozmýšľame zbaliť veci a aj s malým synom zmiznúť naveky z tejto prekliatej krajiny.nám niet pomoci.tu neni problém ani tak v politikoch ako v nás ľuďoch.my sme všeobecne hrozná mentalita
- 12.5.2025 - 9:39
- +2
- Tino
- a toto: robi/urobilo dlhe desatrocia hafo slovakov, nazyvame to unik mozgov, statisice chytrych, tych ktori by SVK dokazali urobit lepsim utekaju a pomahaju budovat lepsiu pritomnost v zahranici.Ja osobne to povazujem za zbabele, zahranicie su muselo svoju kvalitu tvrdo vybojovat, kazda jedna krajina si tym presla.
- 12.5.2025 - 9:47
- +1
- Pierre
- Čo je zbabelé na tom že chcem slušne a kvalitne žiť ? že nechcem ísť do nemocnice kde mi padne na hlavu omietka a spôsobí mi otras mozgu ? Bohužial na slovensku sa to nikdy nestane, stačí dať dôchodcom 13 dôchodok aj keď naň nemáme a vybavené. Sorry ale ja chcem pre deti lepší život ako to čo ponúka aktuálne slovensko. A je naivné si myslieť že po voľbách sa tu niečo zmení, my to máme zjavne v krvi a nikto to z nás nedostane ...
- 12.5.2025 - 10:00
- +1
- Tino
- utek do hotoveho: a paralelne neustale pindanie ako je to na SVK na hovno.SVK strada na dlhorocnom odlive mozgov,utekaju ludia, ktori tvoria pridanu hodnotu.To neber osobne plz.SVK bude lepsiue, resp bude len take ake ho urobime my SVK, bolo by fajn keby ho formovali pricetni, ale je mozne, ze ho na sovju urove na nasvoj obraz obratia dezolati.
- 12.5.2025 - 10:19
- +2
- Pierre
- V tej poslednej vete máš chybu - to nie že bude možné. ale to už sa stalo. ľudia tu riešia sprostosti že nám EU chce zakázať platby hotovosťou alebo 2 pohlavia do ústavy a podobne ... Ak sa nezmení mentalita na slovensku tak tu dobre nebude + teraz nám premiér pomohol a myslím že sa budeme mať na čo tešiť ...
- 12.5.2025 - 10:23
- +2
- Tino
- ja ked nieco: chcem zmenit , zacinam u seba, ak chcem aby sa mi na SVK zilo lepsie sam pre to nieco musim urobit, sam prispiet k tomu aby to tu bolo lepsie.Kazdy sa ma tak ako sa stara.
- 12.5.2025 - 11:42
- +1
- roman
- Ja nesúhlasím s tým, ze na Slovensku sa zle žije. Máme sa dobre. Všeobecne tu všetko funguje. Individuálne zlé skúsenosti nereprezentujú celok.
- 12.5.2025 - 10:28
- 0
- amaskiea
- ten vnútorný dlh je veľký, prakticky vo všetkom, a neustále sa zväčšuje
- 12.5.2025 - 10:40
- 0
- strojar
- Takmer v každej krajine.
Napr. také Nemecko nevynímajúc. - 12.5.2025 - 11:13
- 0
- roman
- Ja som nehovoril o stave ekonomiky. Hovoril som na margo kvality života, služieb, tovaru, školstva, zdravotníctva.
- 12.5.2025 - 11:16
- 0
- amaskiea
- ani ja som nehovoril len o stave ekonomiky, preto som napísal že prakticky vo všetkom. Napríklad keď zostaneme len pri hokeji, materiálno-technický dlh reprezentujú rozpadnuté haly s dôrazom na "reprezentujú", čiže nie je to všetko. A "nemateriálny" dlh (správne sa tomu hovorí morálny, ale to by v tejto dobe zase mohlo vyvolať mylné asociácie) napríklad +30-ročná predstava, že my sa zaobídeme bez všelijakých tých cudzích "vynálezov a výdobytkov", my si hokej na svetovej úrovni budeme hrať podľa seba, tak aby nás hlavne bavil...
Školstvo, zdravotníctvo - učitelia sú u nás dlhodobo na okraji spoločnosti, univerzita nemá gule ani len na to, aby sa aspoň ozvala, keď sa plagiátor z pozície moci snaží utajiť svoj plagiát, napríklad;
Zdravotníctvo - v hlavnom meste výstavba momentálne najnovšej štátnej nemocnica začala v r. 1989, t.j. 36 rokov, v súčasnosti vláda začala drmoliť o novej nemocnici vo Vajnoroch, ale exodus zdravotníkov je taký, že aj v tej "najnovšej" nemocnici nemá kto pracovať, celé oddelenia zívajú prázdnotou...
Na ilustráciu stačí.
Je to vnútorná zadĺženosť, lebo navonok všetko ešte akoby funguje, ale je to už dlho v mínuse a stále na ceste dolu, v stave schátrania, ktoré je očividné, a keby si to chcel zvrátiť, tak ani za rok, možno za jeden celý život ani len neotočíš ten negatívny trend, nie to ešte že by si už mal aj nejaké výsledky, aj keby hneď boli na to vhodní lídri, vôľa aj celonárodná mentalita, ktorá je v najvrchnejšej vrstve nastavená na to, že treba len chváliť, aby sme mali hlavne sebavedomie, všetko ostatné príde s tým. - 12.5.2025 - 12:03
- +2
- Pierre
- Na slovensku sa žije zle, teda dobre sa žije tým ktorý majú dobré kontakty. Inak to tu stojí za houby. Rozpadajúce sa nemocnice a zdravotníctvo celkovo -školstvo detto. Mám syna ktorý potrebuje špeciálne vyšetrenia a terapie ( takých prípadov ako je on je xy v poslednej dobe, aby si niekto nemyslel že je to niečo výnimočné ) na vyšetrenia dostávame termíny 3-4 mesiace dopredu, ak máme štastie a dovoláme sa. Bez vyšetrení nemáme papiere že s ním treba pracovať, bez tých papierov nevieme vybaviť napr odklad nástupu do školy, papiere sa získať nedajú lebo nie sú lekári ktorý by spravili to vyšetrenie. Vymožiteľnosť práva je nulová, sociálna starostlivosť o deti ktoré to potrebujú je nulová. Nie sú asistenti do škôlok a deti ktoré ich potrebujú sú odstavenéna vedľajšiu kolaj pretože sa im nemá kto venovať. Podniky sa zatvárajú, vysoká miera korupcie, vysoké dane a tak dalej ... Hej na slovensku sa žije dobre ak to porovnáme s Bieloruskom alebo Severnou Kóreu, smerom na západ sa radšej neotáčajme lebo ten pohľad je pre nás veľmi smutný ...
- 12.5.2025 - 10:56
- 0
- roman
- Ako som povedal, individuálne skúsenosti môžu byť zlé. Ale to je tak všade.
- 12.5.2025 - 11:17
- +1
- Pierre
- Môžeme všeobecný problém slovenska ( zdravotníctvo, školstvo + sociálny systém - etc ... ) nazvať negatívnou skúsenosťou jednotlivca. Aj to je možnosť ...
- 12.5.2025 - 11:30
- +2
- roman
- Celkovo tu máme celkom sľušný štandard zdravotníctva. Pôrody v podstate zadarmo. Pohotovosť takmer tiež. Všetky možné iné špecializácie, všetko takmer zadarmo alebo za zvládnuteľné poplatky. Čokoľvek si spomeniem v rámci bežných vecí čo riešim funguje. Čím ťažšie veci musíš riešiť, tým horšie, to je bez debaty, žiaľ, ale osobne si myslím, že to je tak plus mínus všade.
- 12.5.2025 - 11:40
- +3
- Pierre
- Hmm niečo máme v podstate zadarmo a niečo máme takmer zadarmo. Tieto slová to asi vystihujú najlepšie. Uspokojiť sa s tým že veď niečo je skoro celé a niečo len napoly. Kým nemusíš s týmto štátom riešiť nič, tak sa to môže zdať že je to fajn a že to funguje, akonáhle ale prídeš do bodu že očakávaš pomoc od štátu - pretože preto platím dane a odvody a teda vôbec nie sú malé, tak v tom prípade naráža kosa na kameň. Ak niekto nežil mimo svk tak asi nevie. Ja som mal tú možnosť žiť a pracovať vo švajčiarsku a ľutujem že som odtiaľ odišiel ... Už to nechajme tak, možno som len príliš kritický a nechcem sa uspokojiť s tým málom čo tu dostávam ...
- 12.5.2025 - 15:16
- +2
- roman
- Skús sa pozrieť na to ako to majú v USA, tam si za pôrod zaplatíš pálku. Za pôrod v EU neplatíš nikde nič, žijeme si tu stále v celkom slušnom socializme. A keď hovorím že platíš niečo tak hovorím o poplatku typu 10 eur, což je pre pracujúceho človeka z času na čas potrebujúceho nejakú starostlivosť vcelku ok. To je moja posledná skúsenosť s pohotovosťou ohľadne očného. Vozím otca často po lekároch, nefrológia, kĺby, diabet nič neplatí. Lieky minimálne doplatky. Ak je niečo mimo bežných vecí tam už je to problém a podľa mňa všade. Neviem ako je to vo Švajčiarsku, a je možné, že je to tam lepšie, určite. To isté asi aj inde vo vyspelej západnej Európe, ale vo všeobecnosti si myslím, že na Slovensku sa nemáme ani zďaleka tak zle. Čo spomínal amaskiea, že mnohé veci v zdravotníctve sú morálne zastaralé, áno javí sa to tak, že je tu všeobecný úpadok kvality poskytovaných služieb. Možno by nebol, keby sa zdravotníctvo skomercionalizovalo, platili by sme za čokoľvek oveľa viac a penizae by sa reinvestovali. A možno by nebol ani vtedy keby sa nerozflákavali peniaze na prebujnelú administratíu, korupciu a pod, neviem.
- 12.5.2025 - 16:28
- +1
- worth
- Roman, vsetko funguje dobre, kym nemas problem. Ako pise diskuter nad tebou, v momente ked mas nejaky zdravotny problem, ktory bez znamosti nevyriesis, vtedy sa ukaze ci vsetko dobre funguje. Ked na tvoje pole berie eurofondy nejaky smerak, alebo poluje vedla tvojej farmy, alebo ti chce vyvlastnit pozemok kvoli kseftu a nedovolas sa prava, vtedy sa ukaze ci vsetko dobre funguje.
Nemam potrebu kydat na Slovensko a som si vedomy toho, ze vsade su nejake problemy. Len niekde je ich viac a niekde menej a ak sa chceme porovnavat s krajinami v ramci EU a nie s Afrikou, tak sme na tom velmi zle. - 12.5.2025 - 15:35
- +3
- roman
- Jasné s týmto súhlasím, existujú špecifické prípady kedy je problém veľký. Ale problém je v tom, že to ten plebs čo má všetko zadarmo a ešte na to aj nadávana, nezaujíma, preto volí tých čo sú za to najviac zodpovední a čo tento marazmus podporujú, pretože v zásade nič výnimočné nerobia, nič špecifické ich väčšinou zdravotne netrápi a problém s ničím nemajú. Ja súhlasím, že vymožiteľnosť práva a neschopnosť riešiť tie najzávažnejšie problémy tu je, ale viem si predstaviť že by to mohlo byť aj oveľa horšie stačí sa poobzerať na východ(rozklad a korupcia), ale aj na zapad (systém zdravotného zabezpečania v USA je diametrálne odlišný od SK/EÚ, školstvo detto).
- 12.5.2025 - 16:34
- 0
- pupo
- Môžem to porovnať s Nemeckom a bez známosti čakáš mesiace na termín u špecialistu. Škôlka: bez známosti si musíš hľadať miesto hned po narodení a to je už pomaly neskoro. Školstvo :záleží kde bývaš a kam môžeš poslať dieťa do školy, v pohode sa ti môže v Mníchove Frankfurte Stuttgarte Hamburgu Berlíne stat že tam polovička deti nevie ani ceknut po nemecky. Podniky sa zatvárajú , k tomu ta oskrbe stat kde len môže na danach že si povieš zlate Slovensko.
- 12.5.2025 - 11:35
- +1
- pupo
- Žijem odmalička v zahraničí ,cestujem veľa po svete a môžem ti povedať že tých krajín neni moc kam sa oplatí vypadnúť. Keď chceš európsky štandard a nemáš milióny…
- 12.5.2025 - 10:05
- +2
- roman
- Súhlas.
- 12.5.2025 - 10:29
- 0
- kelnička
- No a teraz mi opíš ten európsky štandard prosím.tiež už žijem viacmenej v zahraničí.moje deti tiež.takisto veľa cestujem.tak má vážne zaujíma čo je európsky štandard
- 12.5.2025 - 11:11
- 0
- roman
- Aj mňa by to zaujímalo.
- 12.5.2025 - 11:18
- 0
- pupo
- Európsky štandard je pre mna keď sa všade dostanem po asfaltovanej ceste, elektrina funguje, tepla voda,Zdravotníctvo je na úrovni , v obchodoch dostanem všetko kedykoľvek a jednoducho veci ktoré my považujeme za normálne.
- 12.5.2025 - 11:39
- +3
- roman
- Presne o tom hovorím, toto tu na Slovensku máme, a to aj napriek tomu ako sa tu šafári s peniazmi. Preto to asi nikoho nesere, ako sa tu šafári s peniazmi.
- 12.5.2025 - 11:44
- 0
- doc.koniferum
- akože z princípu súhlasím.vsetko potrebné tu síce máme a netvrdím,že za hranicami ti príde všetko samo pod nos-to takto nefunguje.ale dosť robí povaha národa.tu si ľudia závidia pomaly aj rakovinu.v práci je častý fenomén čím viac vieš tým horšie pre teba,bez známosti je to sakra ťažké,dlhé čakacie doby u doktora-niekedy aj mesiace však dovtedy kolkí pomrú a dalo by sa v mnohom pokračovať.dalej...však tu ľudia tlieskajú zlodejom,konšpirátorom,fašistom,klaňačom Sovietskemu zväzu a pod.a tých ľudí ja neviem kde sa toľko bere.
- 12.5.2025 - 12:10
- +1
- amaskiea
- ale toto sa dalo povedať už aj o Československu v období prvej republiky (1918-1938) a my o vyše 100 rokov teda žijeme stále z toho, ako sa hovorí z podstaty a nechávame to ďalej chátrať. Prejdem sa po Bratislave, most SNP hrdzavý, Dunaj popri nábreží plný lodných VRAKOV prerobených na reštaurácie, s výškou ktorá zamedzuje výhľad z promenády(!) na druhý breh, keď na petržalskej strane prejdeš popod Most SNP smerom hore prúdom, tak 2 betónové haly opustené/zarastené, nasleduje ďalšia opustená/schátraná účelová stavba s pozoruhodnou architektúrou (asi Beluš), potom Veslársky klub ako jediný v používaní a potom ďalšia účelová stavba v stave betónového skeletu a zarastená, potom už je chvalabou Pečenský les... Rusovecký zámok napríklad - nájdi mi v Čechách akúkoľvek historickú stavbu zanedbanú, neurobenú, nedajbože rozpadnutú. Pozri sa na Prahu zhora, to je jedna harmónia, pozri sa zhora na Bratislavu - bez ohľadu na štýl/obdobie, takmer odvšadiaľ na teba vyskočí nejaké papundeklové manzardkové okienko/a z nadstavby z posledného obdobia 01-50 rokov dozadu, ktorá svedčí o tom, že nielen stavebník, ale aj zodpovedný úradník, čo to schvaľoval, museli byť obaja nezodpovední ignoranti v štádiu vrcholnej ožratosti... Toto v krajinách na západ od nás, vrátane Česka alebo Slovinska je, lepšie povedané by bol hlboký PODštandard, ale tam si to celkom zjavne nikto nemôže dovoliť, ani len pomyslieť.
- 12.5.2025 - 12:42
- +3
- roman
- V obchodoch sú potraviny. Služby fungujú. Odpad odvážajú. Voda tečie. Kúrenie funguje. Elektrina funguje. Mestská doprava funguje. Mobilné siete fungujú. Zdravotníctvo funguje. Fakt sa máme zle? V detailoch niektoré veci potrebujú zlepšiť. V detailoch sa kde tu stavia mírnix dirnix. Jasné diabol spočíva v detailoch, ale stále hovorím, že sa máme sakra dobre a aj tak budeme nadávať a voliť spasiteľov čo to v detailoch všetko ešte viac zhoršujú.
- 12.5.2025 - 16:40
- +1
- amaskiea
- to je na tom vnútornom zadĺžení to zradné, že keď už ho začneme vnímať a pociťovať na vlastnej koži, to už je veľmi neskoro
"V detailoch niektoré veci potrebujú zlepšiť" - podľa mňa to je presne naopak, to čo hovoríš ty, ako to funguje v podstate ok, sú podľa mňa len tie detaily navonok, ale vnútri je to všetko prehnité, dlhodobo podmínované a na to všetko čoraz väčšie slovo má masa ľudí, čo si myslí, že najposvätnejším cieľom je ukázať Západu, za pomoci Ruska, Sev. Kórey a tzv. alternatívnych médií. - 12.5.2025 - 17:09
- +1
- roman
- Veď totok.
- 12.5.2025 - 17:28
- 0
- roman
- Lenže, oni nadávajú na všetko a my nadávame tiež. Pričom my by sme mali byť schopnejší posúdiť rozdiel medzi blahobytom v Rusku a Kórei.
- 12.5.2025 - 17:29
- 0
- strojar
- Fakt by bolo dobré, keby si svoje príspevky zostručnil.
To, čo siahodlho vypisuje, sa dá napísať stručne:
Na Slovensku je úplne všetko zlé. - 12.5.2025 - 17:02
- 0
- roman
- A čo si myslíš ty?
- 12.5.2025 - 17:28
- 0
- strojar
- Možno ťa prekvapím, ale keď čítam tvoje príspevky, tak môžem povedať, že viacmenej to isté čo ty.
- 12.5.2025 - 19:40
- 0
- Pierre
- Sorry Roman ale na správnom mieste nie je ani náhodou. Pretože keby bol tak sa posúvame niekam dopredu, ale my stagnujeme ( miestami cúvame ) Nápady ako zlepšiť fungovanie v slovenskom hokeji tu boli omielané už x krát a nie je asi potreba to tu rozpisovať zase a dokola ... Ak sa pracuje dobre s mládežou tak prečo U20 každý rok zhorí ako fakľa ? Či ideme sa teraz tešiť lebo U18 mala dobré výsledky a tak sa poďme utešiť že je to vlastne dobre. Bez koncepcie bez vízie čo bude ďalej ...
- 12.5.2025 - 9:52
- 0
- Jose17
- 18tke vystrelil silný ročník. Ďalší ich už vráti do reality.
- 12.5.2025 - 10:05
- 0
- P24
- Ďalší ročník na vráti do reality sa hovorí odkedy v u18 skončila generácia slafka a Nemca. Potom to zas zachraňoval Dvorský a pod. V u18 problém nie je. Problém je v následnom prechode k u2, čo sú v zásade už poloseniori. Zároveň treba myslieť na to, že bacha na Švajčiarov sa naozaj nahlas začalo hovoriť cca od 2005ho. A do pozície, že sa z nich stali seriózne a pravidelní aspiranti na semi sa dostali až okolo 2020. Čiže ak nič nepokasleme, reálne návrat medzi širšiu špičku čakajme tak niekedy 2035-2040, keď Nemec so Slafkovským pôjdu do záverečnej fázy kariéry a hudec na nich tlačiť obdobne kvalitná mladšia krv
- 12.5.2025 - 11:14
- 0
- strojar
- Je pomýlené sústavne sem pliesť politickú reprezentáciu.
Mimochodom, aj voľba prezidenta SZĽH bola, ako ty píšeš, "slovensko hľadá superstar". S vierou, že hokejová superstar (čo Šatan nepochybne bol), bude aj manažérskou superstar. Nie je. - 12.5.2025 - 10:00
- +1
- roman
- Tvoj názor. Ja vidím ako sa nálada v spoločnosti zrkadlí do nálady v tejto komunite. Šatan by v inej atmosfére fungoval inak. čo ma zaráza je že kvôli komu uz by sem mali reprezentanti íst ked nie kvôli tejto superstar, a nehrnuli sa. Či je to jeho komunikačné zlyhanie vie len on sám.
- 12.5.2025 - 10:33
- +1
- strojar
- Práve preto, ako je napísané v manuáli, by všetky politické príspevky mali byť zmazané.
Hneď by tu bola lepšia, HOKEJOVÁ, atmosféra. - 12.5.2025 - 10:38
- +1
- roman
- Nemám v manuáli napísane, aby sa politické príspevky mazali, je to na zvážení a cite každého moderátora, ja som sa nikdy nebránil debatám o politike a čomkoľvek.
Hneď by tu nebola lepšia HOKEJOVÁ atmosféra. Na to by bolo treba aby si každý upratal v hlave aj ty. - 12.5.2025 - 11:20
- +1
- strojar
- "príspevky mimo tému"
To je práve ten problém, že "je to na zvážení a cite každého moderátora". - 12.5.2025 - 11:26
- +1
- roman
- Nehovor mi prosímťa ako to mám robiť
.
- 12.5.2025 - 11:41
- +4
- kelnička
- No dobre je to už dosť dávno čo bol môj príspevok ktorý sa týkal Šatana a jeho minulosti keď hral KHL v SBA.Dokonca myslím že si ho vtedy zmazal Ty.
Týkal sa jeho istých charakterových čŕt počas jeho pôsobenia tam a faktu že ako vtedajší kapitán nekonal tak ako by konať mal.myslim že keby sa niekto spýtal niektorých jeho vtedajších spoluhráčov prečo oni nie a on jediný áno asi by to viacerím otvorilo oči. - 12.5.2025 - 11:28
- 0
- roman
- Neviem sa vyjadriť k niečomu čo bolo dávno ani k tomu kto a či ja som to zmazal a vlastne mi to je aj jedno a malo by byť aj tebe. Žijem tu a teraz.
- 12.5.2025 - 11:42
- 0
- kelnička
- No ale veď Ty si tu a teraz (teda asi pred cca 2 hodinami)napísal siahodlhy príspevok na ktorý je len táto moja reakcia.ak má pamāť neklame presne v tích rokoch si ho dosť adoroval.v pohode
Končím na túto tému - 12.5.2025 - 11:54
- 0
- roman
- Ano stále ho adorujem, je to ťažké ale snažím sa.
- 12.5.2025 - 12:01
- +1
- strojar
- Napíšem to sem po x-tý raz:
Streliť veľa gólov v NHL a v reprezentácii nie je žiadny predpoklad dobrého manažéra. - 12.5.2025 - 9:52
- +3
- roman
- Dobre.
- 12.5.2025 - 10:34
- +1
- worth
- Naozaj si myslis, ze pocet golov bolo kriterium podla ktoreho Satana zvolili za prezidenta SZLH? Taky hlupy urcite nie si.
Satan mal na hokejistu vzdy napriemerny intelekt a v ramci generacie "zlatych chlapcov" patril k hybatelom a hovorcom tej skupiny, ktora chcela hokej na Slovensku zlepsit. Ked zacinal, vela veci sa robilo dobre, bola tu snaha inspirovat sa v hokejovo rozvinutych krajinach ako Finsko, cez kanadskeho trenera vychovat modernych trenerov pre repre atd. Ako sa vsak neskor ukazalo, nie vsetko sa dotiahlo do konca, okrem toho sa ukazali Satanove zvlastne politicke preferencie alebo prepojenia. To su veci, ktore bezny clovek nemal ako vediet. Ci ty si mal nejake relevantne info alebo si len hejtil ako obvykle neviem, ak jediny dovod pre tvoju kritiku Satana je, ze je to byvaly hokejista, tak ma nulovu hodnotu. - 12.5.2025 - 15:50
- +1
- strojar
- Kde som napísal, že Šatana zvolili kvôli gólom?
- 12.5.2025 - 16:33
- 0
- worth
- Kde som napísal, že si to napísal?
- 12.5.2025 - 16:52
- +1
- strojar
- Prečítaj si po sebe.
Snáď to nájdeš. - 12.5.2025 - 16:59
- 0
- worth
- Mozno by si si mal ty precitat cele vlakno este raz a reagovat k veci
- 12.5.2025 - 20:19
- +1
- jozosvk
- Len jeden fakt, naša U18 3x v rade v semifinále a Rakúska u18 zostup do ,,C,, kategórie a to nehrajú Rus a Bielorus u18👌👍
- 12.5.2025 - 9:56
- +1
- SmrtkaBA
- Vyzltit: Velmi dobre napisane
- 12.5.2025 - 15:56
- 0
- martin_aston
- Rakúšania nie sú papierovo lepší ako my. Ako by povedal Cicero z Revúce: Ani vizuálne
.
- 12.5.2025 - 15:59
- +1
- amaskiea
- to si dnes poviem zakaždým, keď bude náš hráč ľahkým nahodením odovzdávať puk súperovi, aby mohol s celou svojou formáciou vystriedať za hry: ale papierovo sme aj tak lepší my!
- 12.5.2025 - 16:26
- 0
- roman
- Nadobudol som ten dojem pri čítaní diskusie.
- 12.5.2025 - 16:41
- 0
- frantapriklep
- Rakúšania ťažia zo zohratosti a naozaj dobrej defenzíve, pričom brejky majú smrtiace. Už minulý rok sa o tom presvedčili Kanaďania, či Fíni. Dokonca aj Švajčiari ich zvládli len s pomocou rozhodcov v závere. Paradoxne proti slabším súperom sú Rakúšania poloviční. Tiež proste majú problém hrať s pukom na hokejkách do plných.
Takže našich rozhodne nečaká nič ľahké. Ale o tom je turnaj MS. Tam nemôžeme chcieť lahký zápas. Sme miernym favoritom, ale zápas môže dopadnúť hocijako. Ak sa budeme snažiť hrať nejaký prudko nátlakový hokej, stiahnu sa dozadu a zabijú nás v brejkoch. Treba to dnes zahrať s rozumom a taktikou.
Uvidíme. Ak sa zápas vydarí, sme v hre o štvrťfinále. Ak nie, musím vyhrabať zase raz kalkulačku - 12.5.2025 - 8:42
- +2
- Tino
- rozhodnu: presilovky/oslabovky, my sme proti SLO ukazali , ze sa vieme nechat vylucovat ked hrame nesustredene , aj ze presilovky niesu herna cinnost, vdaka ktorej rozhodneme zapas.
- 12.5.2025 - 8:44
- +1
- Mikan
- Ahojte,bude to veľmi veľmi ťažké,Rakúšania majú systém,dohrávajú súboje,veľmi si veria na nás.Mám dojem že Vlado je niekým brzdený čo sa týka taktiky atď,tento systém čo dáva je nie jeho šálok,uvidíme držím palce.
- 12.5.2025 - 8:47
- 0
- Tino
- myslim: ze ak aj vlado ma nieco v hlave,nejaky predstavu o systeme, je to nic.V zapale hry sa rata to co ma hrac vzite, premysla o tom len malo, robi to co ma naucene a jeho spoluhraci vedia co cca urobi, to je system a my nic take nemame.My sa hrdime nejakou nezmyselnou kreativitou, domyslame si , ze sme invencni,v dosledku to znamena, ze psoluhraci bezne netusia co urobi ten kto je na puku, alebo k puku smeruje, pravdepodobne bude improvizovat a to vnasa do hry zmatok.Sleduj SWE, to je system, jednoduche herne cinnosti su zmaknute , vydrilovane tak, ze cela 5 vie co sa bude diat nasledujucich par sekund, ak puk ziskaju, neziskaju, alebo ho len odpalia.Naucit SVk system je zacinam si mysliet nemozne, pretoze SVk odmieta system, maly SVK je presvedceny, ze imrpovizacia je nieco viac, preotze dokazuje individualnu vynimocnost, dokonca genialitu , system je nieco strojove, nudne a je celkom dobre mozne, ze cast hracov/trenerov si mysli, ze system by dokonca mohol skodit.
- 12.5.2025 - 9:34
- +2
- Gerlach2655
- Stavanie rakusanov akoze do role favoritov je len obranny mechanizmus slovenskych fans aby potom neboli tak sklamani,nic viac nic menej. Ak chceme postupit tento zapas musime zvladnut
- 12.5.2025 - 8:48
- +5
- Kurolišek
- Veľmi trefné... dokonca aj pár fans tu fandí Čechom lebo od našej repre sa im dostalo príliš často sklamania a s nimi je väčšia šanca sa "potešiť". Lenže fans nieje o tom, že sa darí. Treba fandiť - aj v roku 2017 som fandil... keď si kopec ľudí prialo aby sme hrali béčko. Všetkým som hovoril zostupom by sa náš problém nezlepšil - skôr naopak. Zrazu máme 4 ročníky kde sme hrali 4x štvrťfinále (2021, 2022 OH, 2022 MS, 2024), získali sme bronz a napriek tomu je to málo. Ja kľudne pripomenie roky 2014-2019 kde sme sa nevedeli dostať do štvrťfinále a to kľudne aj s tými najlepšími čo mohli prísť. Že tu nieje Rusko je pravda ale napriek tomu 2021 a 2022 OH bola aj s nimi. Minulý rok som písal toto (keď tu boli sklamanie): Ak je niekomu málo postup do štvrťfinále a 29 gólov čo sme dali a je sklamaný, pripravte sa na ďalšie roky sklamania pretože štvrťfinále je náš veľký cieľ ale zároveň aj strop. O to viac ak nemáme tých najlepších.
- 12.5.2025 - 9:12
- +1
- roman
- Veď toto, že sa pripravujeme na sklamanie, pretože vieme, že tam nemáme tých najlepších a ja si myslím, že je to preto v akom sa ako spoločenstvo nachádzame. Tieto MS vyslovene idem pretrpieť, kde sú tie časy keď sme sa tešili na každý zápas. Aj tie reči ako sme hrali, atď. Frfľanie. Opatrnosť. Nadšenia málo.
- 12.5.2025 - 9:24
- 0
- Kurolišek
- Problémom Slovenska je že mám vysoké nároky tam kde je veľmi ťažké utiecť z priemeru. Naopak tam kde je šanca v tejto krajine na zlepšenie siahame po priemere až podpriemere. Bodaj by každý podal taký výkon ako naši včera.
- 12.5.2025 - 9:30
- +1
- roman
- 🤞👍
- 12.5.2025 - 10:34
- 0
- strojar
- Netreba sa pripravovať na sklamanie.
Treba sa na veci pozerať realisticky, fandiť a veriť, že tí, čo sú tam, od hlavného trénera až po náhradného brankára urobia v danú chvíľu všetko, čo je v ich silách.
Hic Rhodos, hic salta.
Verrrííímä. - 12.5.2025 - 10:05
- 0
- emoxx1
- S tými Čechmi sa to takto paušalizovať nedá. Ja som bol roky voči Čechom vychovávaný tak klasicky po našom. Keď mne skape koza, susedovi nech skapú dve. Zmenila to až návšteva Česka počas MS. Sledoval som náš zápas v tichosti v hodpode. Hrali sme myslím si Švajčiarmi a keď naši dali gól, tak osádka českej hospody oslavovala a bolo to pre mňa také zrkadlo. Že v mojom ponímaní by mali fandiť Švajčiarom a predstavil som si tú situáciu v našej krčme ako by sa väčšina ľudí tešilo zo švajčiarskeho gólu. Tak som prehodnotil postoj. Dal.som bokom predsudky a povedal som si, že prečo nedopriať susedovi s ktorým máme spoločnú minulosť.
Extrémistov ktorý sa musia oháňať pepekmi, klika stesti náhoda, na opačnej strane zas čoboli a Maďari neriešim. Ti nech si to vyriešia medzi sebou. Už to, že to musia riešiť takto o nich niečo napovedá. - 12.5.2025 - 10:04
- +8
- amaskiea
- Paráda. Ja sledujem túto našu mentalitu odjakživa s veľkou nevôľou, až bezmocným zúfalstvom a je pre mňa veľmi osviežujúce vidieť príklad toho, ako niekto (ty) precitol na základe konkrétneho zážitku. Ja mám tendenciu vidieť toto pre nás ako úplne beznádejné, ale vďaka tebe vidím, že to možno až tak stratené nie je, a ja ti za to ďakujem.
- 12.5.2025 - 10:12
- +1
- Kurolišek
- Ja osobne im prajem... tiež podľa hesla dopraj a bude ti dopriate. Ale že by som tvrdil že fandím len im lebo naša repre ma nezaujíma to rozhodne taký bod mi nepríde celkom ok. Divím sa aj takým anti fanúšikom. Hlavne nech Česi prehrajú. Prečo by som fandil aby Česi prehrali? Jasné ak by nám to v tabuľke pomohlo tak asi áno ale inak to nemá logiku. Beriem že im niekto nefadní. Nemusí, fandí našim a pri ČR proste ak to tak necíti tak jasné ale také to Česi prehrali hurá mi príde fakt uletené. Osobne som mal vždy rád keď sme vyhrali nad Rusmi alebo Česi nad Rusmi. To som bral ako veľkú výhru. Ale keď hrali Rusi s niekým iným je mi to šum a fuk. Dokonca ma veľmi potešilo keď vyhrali nad Švédmi 2021 a tým už bolo jasné že máme štvrťfinále isté. Najmenej sympatický sú mi Maďari a to preto lebo do všetkého ťahajú politiku, Trianon a podobné nezmysli a nikdy sa nevedia od toho odpútať. Nemám rád ak niekto o tom hovorí ako o nejakom derby. Doslova ma to otravuje a to v každom športe. Som rád keď je to za nami.
- 12.5.2025 - 10:15
- +3
- strojar
- "Ja som bol roky voči Čechom vychovávaný tak klasicky po našom. Keď mne skape koza, susedovi nech skapú dve."
No to si nedostal (v tomto smere) bohvieakú výchovu. - 12.5.2025 - 10:31
- 0
- emoxx1
- Bohužiaľ nie. V dobe Mečiarizmu a osamostatnenia bola celá na sa generácia celospoločensky tahaná smerom hnusého Pražského centralizmu, útlaku Slovákov na všetkých úrovniach vrátane tej nominačnej do repre, súbojmi pomlckách, ponechaním si Českej vlajky, nespravodlivým delením štátu atď. Toto sme počúvali všade dokonca aj od učiteľov v škole. Následne po osamostatnení zas ako im ideme ukázať, že my sme tí lepší.
Sám priznávam, že trvalo roky kým som precitol, že toto nebol ten správny balíček ktorým nás predošlá generácia "vybavila". - 12.5.2025 - 10:45
- +2
- strojar
- Neviem ktorá generácia je v tvojom prípade "predošlá".
Mám už dosť rokov, ale zrejme sa pohybujem v inej spoločnosti ako ty. V mojom okruhu priateľov a známych nemám človeka, ktorý by zastával názor "keď mne skape koza, nech Čechovi skapú dve". - 12.5.2025 - 11:19
- 0
- roman
- Ja som to takto nemal. Rozdelenie som považoval za hlúposť. Vyrastal som v Československu Čítal české knihy, počúval české dabingy. Moj vzťah formovala osobná skúsenosť. Trebárs situačné povýšenectvo s tým že mám pocit, že produkujem humor v kombinácii s tým, že je človek debil, to je niečo čo skôr prisudzujem čechom. Preto som k nim láskavý ale aj tvrdý a ironický.
Nám osamostatnenie v konečnom dôsledku podľa mňa skôr prospelo.
Čo dlhodobo podceňujeme je poctivosť a úprimnosť, to tu u nás takmer zakapalo, podľa mňa z pohodlnosti. Zľavili sme z nárokov. Akceptujeme neúctu pokiaľ sa týka "tých druhých". Produktom toho je trebárs Matovič. Vadí nám keď niekto veci hovorí natvdo (preto nás nasiera Sulík). Tolerujeme kriváctvo všeobecne. Umiernená politika sa berie ako slabosť, Bugár, KDH všeobecne. Extrém tu boduje naprieč politickým spektrom. Sme totálne v lese. - 12.5.2025 - 11:35
- +2
- martin_aston
- Presne tak. Čokoľvek iné ako naša výhra v riadnom hracom čase bude prekvapenie a sklamanie.
- 12.5.2025 - 16:01
- 0
- HokejBJ
- Zaujimavy kontrast nazorov na nasu reprezentaciu popravde. Ale ja toto mam rad, ked si mozem vybrat k comu mmam blizsie
- 12.5.2025 - 9:01
- 0
- fanda89
- Dnes povinne druhe vitazstvo
- 12.5.2025 - 9:27
- 0
- DocentMladsi
- rakusania maju sice dobry rocnik ale aj tak vyhrame, neviem co to tu riesite, nebude to asi lahke ale vyhrame lebo my sme slovensko tak sa uz zobudte
- 12.5.2025 - 9:28
- 0
- amaskiea
-
Deštivý rok, do hrobu skok.
To je české přísloví?
České. --- Ale platí i pro Rakušáky! - 12.5.2025 - 9:55
- +1
- luciakanky
- Ja mám obavy, že toto bude náš klasický zápas, budeme robiť hviezdu z rakúskeho brankára, budeme ich tlačiť, Rakúsko dá z jednej protiakcie gól a zosypeme sa ako domček z kariet a po zápase budeme len konštatovať, že sme boli lepší a musíme sa viac tlačiť do brány, zjednodušiť zakončenie. Snáď nebudem mať pravdu
- 12.5.2025 - 11:14
- 0
- Tino
- je to: celkom dobre mozny scenar, stradame na nepremienani streleckych prilezitosti, vytvarame si ich, ale ta koncovka je horsia, bud triafame geometricky stred brany, alebo sa pokusame to este "vylepsit" prihravkou na spoluhraca , ktory vsak s pukom do branky tiez nedostane.Jendoduchost, priamociarost, dravost si to ziada.
- 12.5.2025 - 11:22
- +1
- JedineSlavia
- Uz aj romana dala fotku. Hned som kludnejsi.
- 12.5.2025 - 11:55
- +3
- FP-rivaldo7
- stavim sa ze je v dansku a vecer zakerneho organizatora obvini ze zapas nasich presunul do stokholmu
- 12.5.2025 - 13:02
- +2
- Prima
- Podľa toho čo som videl ich hru na MS, tak to bude vyrovnané a veľa napovie výkon brankára a obrany. Puky treba strieľať do hornej časti bránky nie ako proti Slovinsku, kde všetko čo išlo dole pochytal alebo vyrazil brankár.
- 12.5.2025 - 12:04
- 0
- frantapriklep
- relatívne fajn na pomery, aké tu boli v minulom období
- 12.5.2025 - 12:59
- 0
- BieloModra
- a nikto este nenapisal, ze nam fyzicka, tvrda hra rakusanov moc vonat nebude....
- 12.5.2025 - 13:21
- 0
- frantapriklep
- To je pravda, to môže byť tiež jeden z dôležitých faktorov. Hlavne ju prijať a neoplácať.
Na druhej strane, Koch či Regenda tiež neostanú nič dlžní. - 12.5.2025 - 13:27
- 0
- Tino
- to je pravda: ale nasa 4. lajna s tym bude mat problem.
- 12.5.2025 - 13:39
- 0
- frantapriklep
- Už majú čosi odohrané, ani v českej lige sa nehrá v rukavičkách, takže verím, že sa s tým vysporiadajú. Puk treba posúvať rýchlo, keď sa s tým budú točiť pri doskách, tak to pocítia.
- 12.5.2025 - 13:48
- 0
- Tino
- alebo budu: nevyhodu vo fyzickej hre kompenzovat faulami , napr.hokejkou
- 12.5.2025 - 13:50
- 0
- frantapriklep
- To práve dúfam, že nie. Ak už dostane hit, treba to prijať, oklepať sa a makať ďalej.
V zápase so Švédmi sme mali jedno z mála pozitív, že sme korčulovali s nimi a nefaulovali. So Slovincami naopak sme stáli a "háčkovali"
- 12.5.2025 - 13:52
- 0
- amaskiea
- dosť tristná, ale dlhodobý stav hokeja u nás priamo súvisí s vecami, o ktorých tu diskutujeme (a toto je len môj bezvýznamný osobný názor, nič viac, samozrejme, ako všetko odo mňa)
- 12.5.2025 - 13:03
- 0
- BieloModra
- veru .... neradostna, niekedy mi pride ako keby sa ludia vyzivali "vo vlastnej nepriazni"
- 12.5.2025 - 13:19
- 0
- amaskiea
- Keď to zoberiem ako narážku priamo na mňa, tak naopak z môjho pohľadu ľudia ako keby sa vyžívali vo vlastnom sebaklame, príde mi až neuveriteľné, že realitu dokážu "riešiť" zakrývaním si očí pred ňou. A toto mám pocit, že vidím u nás sústavne, všade. Hokej je výkladná skriňa tohto prístupu u nás. Dokonca na sebaklame by sme my chceli zakladať aj naše sebavedomie. Nonsens.
- 12.5.2025 - 13:31
- 0
- BieloModra
- ale kdeze
ty si neprenasaj na seba, bud tak dobry
- 12.5.2025 - 13:33
- 0
- frantapriklep
- Teraz sa inak pozrime na to z druhej strany
Rakúšania odohrali dva dobré zápasy, v oboch siahali na bod, kým proti Fínom doťahovali, so Švédmi si to vyslovene nechali pretiecť medzi prsty. Ako moc ich to sralo po zápase a ako moc si to pripustia dnes? V hlavách to musí ostať. Plus fakt, že teraz proti nim je prvýkrát súper slabší ako Severania, vidia tam nádej na úspech a tak trochu ju čakajú. Pôjde to? Alebo budú vyzerať tak beznádejne ako pred rokom s Velkou Britániou?
Aj tam vytrápili všetkých favoritov a ked mali tvoriť hru s totálnym outsiderom a uspieť, bum - 2:4.
Dokážu toto všetko hodiť za hlavu? Uvidíme o 4 hodiny. - 12.5.2025 - 14:06
- 0
- amaskiea
- Všimni si, náš výsledok je väčšinou vždy viacej (ak nie priam výlučne) o našom súperovi než o nás samotných, a to nielen v samotnom zápase, ale už aj v našich predzápasových úvahách a prognózach. Proste my sa poznáme, a teda dobre vieme, že to musí byť niečo mimo nás, zvonku, sebadeštruktívna psychológia nášho súpera, v najlepšom prípade nejaký zázrak z neba, v žiadnom prípade naše vlastné umenie a schopnosti...
- 12.5.2025 - 14:18
- +2
- roman
-
- 12.5.2025 - 16:43
- 0
- hokejfanda
- Osobne si myslím podľa videného, že toto bude ešte ťažší (a možno aj rozhodujúcejší) zápas ako s Lotyšmi
- 12.5.2025 - 14:27
- 0
- Zkubydu
- Ja mam taky pocit, ze my hrame tieto MS existencny zapas hlavne sami: so sebou. Preto sa nam tazko podari porazit Slovinsko. Bojime sa Rakusanov. Mame strach z Lotysov a po vcerajsom zapase Finska s Francuzmi sa mozeme seriozne obavat aj tychto 2 superov. Hoci pride Cajkovic, co by nam mohlo trochu pomoct, ale ako keby to tohto roku cely RT zase raz nezvladol a chudaka Orszagha do toho navliekli ako trestanca na sibenicu, systemom tu mas nominaciu, tu mas zoznam pripravnych duelov aj superov a o 2 tyzdne letis na MS. S posilami nerataj, KHLkari nechcu (dostanes len Rybara), Cesi odmietli a zo zamoria pridu len 2 AHLkari... Pan Satan, takto sa neda pracovat a ani velmi uspiet. Kazde dalsie body bude len jeden velky uspech, ale aby sme valcovali, tak na to zial nemame cim!!! Pripravovat sa pocas sezony s Nemeckym D-vyberom, Norskou juniorkou, svajciarsym komparzom, ci Lotysskymi ochotnikmi...To radsej postavte 3 vybery a nechajte ich hrat proti sebe. Bude to doma. Nieco zarobite a aj divaci sa naucia chodit na hokej. Aaj rozhodci sa naucia lepsie piskat. Horsie by to nebolo.
- 12.5.2025 - 15:19
- 0
- amaskiea
- Sláva, za to že s naším bezhlavým rybníkom nestačíme už ani na krajiny druhého sledu, môže Šatan, máme vinníka, takže stačí jeho zrušiť a budeme hrať zase náš moderný, takticky vyspelý, disciplinovaný nátlakový hokej založený na rýchlom pohybe, individuálnej technike, presnej prihrávke a strele ...oh, wait
- 12.5.2025 - 15:37
- 0
- AgentCooper
- Miro Satan je ako GM repre zodpovedny za zlozenie kadra na MS. Vdaka jeho (ne)komunikacii a arogantnemu vyjadrovaniu, kolaborovaniu s obhajcami vrazdenia a relativizaciou moralky.
- 12.5.2025 - 17:07
- +2