Diskusia: Švajčiari vyradili Čechov. Tí budú vôbec prvýkrát chýbať vo štvrťfinále
Švajčiarski hokejisti postúpili do štvrťfinále olympijského turnaja v Pekingu, keď v utorkovom treťom kvalifikačnom zápase zdolali Čechov 4:2.
Český hokej prvýkrát v samostatnej histórii bude chýbať v klasickom 8-miestnom play off na vrcholnom podujatí.
V stredu sa Švajčiari stretnú s Fínskom ako druhým nasadeným tímom, zápas o semifinále je na programe o 9.40 SEČ.
kvalifikácia o postup do štvrťfinále:
Česko - Švajčiarsko 2:4 (1:2, 0:1, 1:1)
Góly: 11. Klok (Knot, Červenka), 56. Červenka (Krejčí, Kovář) - 15. Ambühl (Thürkauf, Corvi), 16. Mottet (Hollenstein, Diaz), 30. Malgin (Alatalo, Andrighetto), 55. Diaz (Andrighetto, Herzog). Rozhodovali: Gofman (Rus.), Kaukokari (Fín.) - Lundgren, Malmqvist (obaja Švéd.), vylúčení: 3:2 na 2 min, presilovky: 1:2, oslabenia: 0:0, 990 divákov.
Česko: Hrubec – Mozík, Šulák, Kundrátek, Jeřábek, Knot, Klok, Sklenička – Hyka, Krejčí, Sedlák – Sobotka, Kovář, Červenka – Řepík, Špaček, Stránský – H. Zohorna, T. Zohorna, Smejkal
Švajčiarsko: Genoni - Diaz, Müller, Weber, Loeffel, Fora, Frick, Alatalo - Moser, Haas, Hofmann - Ambühl, Corvi, Thürkauf - Andrighetto, Malgin, Herzog - Vermin, Bertschy, Mottet - Hollenstein
Dynamický zápas predznamenala úvodná aktivita Švajčiarov, ktorí sa v prvom kole striedaní tlačili pred bránkovisko. Väčšia šance si nevytvorili, ale niekoľko minút držali súpera na dištanc. Česi sa k prvej strele dostali až v 7. minúte a potom z narastajúcej prevahy v 11. minúte vyťažili vedenie zásluhou pohotovej Klokovej strely od modrej čiary. Švajčiarskych hokejistov tento moment dostal do krátkeho útlmu, lenže postupne pokračovali v agresívnych manévroch po nahadzovaných a nastrelovaných pukoch a vo vybojovanej presilovke dvojica útočníkov pred Hrubcom "vyzametala" vyrovnanie. Meno úspešného strelca Ambühla ešte nestihli zahlásiť, z buly vznikol rýchly útok do prečíslenia a po 13 sekundách opäť gólovo rozkvitla dorážka - na 2:1 pre Švajčiarsko upravil Mottet.
V druhej časti vyrovnaný priebeh charakterizovala zvýšená strelecká aktivita českých hráčov, ktorí na bránku poslali za päť minút viac pukov ako v celej prvej tretine. Lenže keď Hynek Zohorna pred odkrytým uhlom zobral Smejkalovi gól z čepele, prišiel útok súpera a po jeho tlaku presilovka. V nej parádnym príklepom od modrej na 3:1 zvýšil Malgin. Ani za tohto stavu sa Česi nedokázali dostať do trvalejšie prevahy, lebo súper hral aktívne a jeho rýchle nájazdy v trojzáprahoch rozleptávali čoraz bezradnejšie herné štruktúry.
Do tretieho dejstva aj vplyvom zranenia Sobotku česká striedačka zredukovala i premiešala formácie, ale viac iskry to neprinieslo. Švajčiari neupustili z koncentrácie, dôrazu a vysunutej aktívnej defenzívy. V kontrách mohli viackrát rozhodnúť, na druhej strane mal v 54. minúte obrovskú šancu Stránsky, lenže ju zakončil kŕčovito. Mal to byť signál na zvýšenie tlaku na švajčiarsku bránku, ale potom prišla nešťastná šichta ostrieľaných borcov a po nedorozumení Červenku s Krejčím na 4:1 ďalšou ranou od modrej čiary zvýšil Diaz. Práve táto česká dvojica sa však v presilovke štyri minúty pred klaksónom postarala o druhý gól svojho tímu a išlo sa do power play v úsilí o zmazanie dvojgólového manka. Záverečné necelé tri minúty priniesli však iba rozpačité snahu mužstva, ktoré na veľkom podujatí dopadlo najhoršie v histórii úspešnej hokejovej krajiny.
Rubrika: Turnaje → ZOH 2022 PEKING
- bez nicku
- Tento zapas a turnaj dokonale odzrkadlil aktualnu situaciu ceskeho hokeja. Cesi takuto facku “potrebovali” aby si definitivne uvedomili, ze padli na dno, ako aj my pred niekolkymi rokmi. V konecnom dosledku tato prehra proti SUI v osemfinale moze byt lepsia ako napr s Finmi vo stvrtfinale.
Teraz musia veci zmenit od zakladov, aby sa odrazili smerom hore. Bez medaily su uz 10 rokov, co je naozaj dlha doba. Teraz dokonca ani len nepostupili medzi najlepsiu osmicku. Prehry s Danskom ci Svajciarskom.. Urcite to budu povazovat za velke sklamanie a neuspech.
Aj u nich pocet hracov v NHL stale klesa. Samozrejme, maju ich stale viac ako my, ale to je hlavne ovplyvnene tym, ze ich je 2x viac. To iste plati aj v ramci porovnania lig. Maju 2x vacsi trh, co znamena viac penazi = vacsia hracska kvalita, lepsia infrastruktura a zazemie.
- 15.2.2022 - 12:17
- +12
- 24Palffy24
- Česky hokej: Je na to nie moc dobre, no ešte stale patrí medzi špičku a určite by som ho nedaval do skupiny s nami či SUI,GER,DEN.
Česi maju stale v NHL dve superpäťky Pastrnak Hertl Voracek, Palat Necas Zacha.
Kubalik a kopu top hračov z Europy. Doplacaju na to, ze nemaju uz taku siroku zakladnu ako top5 krajin. Ja by som ich dal na osamotene sieste miesto. Ten top CAN,RUS,USA,FIN,SWE uz stracaju, no su este pred tou skupinou SVK,SUI,GER - 15.2.2022 - 12:24
- +43
- ZACHI.m
- amen; kedysi sme boli medzičlánkom medzi elitou a zvyškom my, teraz sú Češi
- 15.2.2022 - 13:54
- +3
- BaW
- Prosím ťa. Tu na tomto portále ste niektorí pekne mimo. Medzi špičku, ich liga je nejak extra lepšia ako naša a báchorky, hlúposti atď.
Dve superpeťky nemajú. Pastrňák, Hertl sú výborní hráči, ale ostatní žiadny super hráči nie sú. Nemôžeš dať do kategórie superhráča, hráča, ktorý má 0,5 bodu na zápas ako Zacha či Nečas - takže nepreháňaj na české konto, ako sa tu na tomto fóre roky deje.
Nejakých super TOP hráčov v Európe taktiež nemajú....Majú Sekáča, Červenku, pár solídnych obrancov, či brankárov - ale TOP ?? No....
Rovnako majú o niečo silnejšiu ligu ako naša a pri ich základni a financiách, ktoré točia v oveľa väčšom množstve ako my - je to u nich skôr hanba.
Nepreháňajte, na českú stranu smerom výrazne nahor a našu výrazne nadol.
- 15.2.2022 - 14:25
- +10
- Riky21
- VYZLTIT!
- 15.2.2022 - 14:26
- 0
- HokejBJ
- Koľkokrát ešte musia Švajčiari poraziť Čechov aby ste už ich tu prestali takto preceňovať? Ja chápem ze tam veľa ľudí má rodinu kamarátov ale len celkovo sa im tam páči tak máte ku nim sympatie, ale tak preboha pozerajte hokej s otvorenými očami. V čom sú Česi pred Švajčiarmi?
- 15.2.2022 - 14:33
- +3
- dominator97
- napriklad v tom, ze maju v NHL trikrat viac hracov
- 15.2.2022 - 14:44
- +12
- Zodiac
- ono je to najme preto, lebo Svajciari maju velmi kvalitnu domacu sutaz..
- 15.2.2022 - 14:56
- +2
- emoxx1
- Nemyslíš vážne, že nie?
Jasné, že NLA je jedna z najlepších v EU, ale každý chce hrať NHL. Každý chce vyhrať SC. Pre hokejistu sú všetky ostatné ligy iba "paberkovanie". - 15.2.2022 - 15:00
- +10
- Dracik_18
- Titulmi ?
- 15.2.2022 - 17:41
- 0
- HokejBJ
- Ešteže im tie tituli dnes pomohli
- 15.2.2022 - 18:27
- 0
- Pukky
- Český hokej je stále dôstojným konkurentom pre najlepších, aj keď už nie sú medzi top 5. Musia však zmeniť trénera, Pešán na reprezentačnú úroveň ešte nestačí.
- 15.2.2022 - 12:29
- +6
- Dumber
- Dovolim si nesuhlasit: Tato olympiada je sutaz lig. Presadia sa v nej timy, ktore bud maju siroku zakladnu (can, rus, usa), alebo silnu ligu (swe,fin,sui).
Timy, ktore maju spickovych hracov v NHL a nemaju ani silnu ligu, ani siroku zakladnu neuspeju…pretoze ich najlepsi hraci su mimo.
Naopak, toto moze ublizit nam, lebo mozeme zit vo falosnom pocite, ze aky je u nas dobry rozvoj hokeja (nieco ako 2012). Na druhej strane mame stastie, ze nase klenoty su este prilis mlade na NHL, alebo ze hrame system, kedze jadro representacie je v Europe a mame sancu to nacvicit - 15.2.2022 - 12:29
- +2
- bez nicku
- Moj nazor je, ze USA ci Kanada ovela viac doplatili na neucast hracov NHL, co sa kvality tyka a aj tak su vo stvrtfinale resp budu hrat o medaily. Cesi uz nemaju taku obrovsku kvalitu/kvantitu v NHL. Ale chapem, na co si narazal, ze s tymi 2 utokmi z NHL by zrejme porazili Dansko ci Svajciarsko. Nic to vsak nemeni na fakte, ze vlak s TOP5 (USA, KAN, SVE, FIN a RUS) im uz davno utiekol
- 15.2.2022 - 12:56
- +2
- fanda55
- Väčšina rozumne zmýšľajúcich Čechov dávno vie, že sú už mimo špičky. Tých pár jedincov co žije v minulosti by som neriešil. Vedia, koľká bije. Postupný ústup z pozícií. Švajčiari sa chytili v pravú chvíľu a mali ideálneho súpera, Česká hra založená na šikovnosti a kombinácii je dávno preč. Preto boli šance helvetov oveľa väčšie než v minulosti.
- 15.2.2022 - 12:50
- +5
- Cvikelka
- Bez nicku: Pekne si to napísal. Klobúk dolu. A ani si nikoho neurazil, hlavne Česko nie. Ozaj pravdivo napísané.
- 15.2.2022 - 13:10
- 0
- uiii
- Ti, kdo sledují český hokej pozorně, si to uvědomili už dávno. A ti co to vedou, to musí moc dobře vědět také, akorát si drží svoje koryta. Takže se stejně nic podstatného nezmění. A pokud vypadnou ze svazu lidi jako Král a Lener, tak co se změní? Zase nic, protože to převezme někdo z dalších, který jim do dnes šel na ruku. Příklad: Libor Zábranský. Jsem mu vděčný, jak vytáhl Kometu z bahna, ale jakmile se ho kdokoliv zeptá na pana Krále, který už roky našemu hokeji jen škodí, tak pro něj má jen slova chvály a dozvíme se, že vlastně všechno je správně, akorát dětem se nechce makat. Tak se ptám, je tohle normální?
- 15.2.2022 - 14:40
- +1
- dominator97
- co by sme my dali za take dno, ak by sme z hracov NHL mohli poskladat takyto utok...
pastrnak, hertl, palat, voracek, necas, zacha, kubalik, vrana, zadina ci chytil, faksa, alebo kase
s takym materialom by boli cesi ciernym konom tejto olympiady - 15.2.2022 - 14:42
- +2
- HokejBJ
- Až taky nebezpečný není pastrnak hertl palat necas ok zbytok idk lepšie súpisky by tam boli z hráčmi NHL
- 15.2.2022 - 14:48
- 0
- dominator97
- jasne, boli by tam lepsie supisky, ale takyto utok by mimo top 6 nemohol poskladat nikto
a ak to u nas pojde dobrym smerom, tak nejaky podobny menoslov utocnikov v NHL bude pre nas zrejme strop
a ja ani nespochybnujem to, ze cesi momentalne zazivaju ich najhorsie hokejove casy, ale ak toto ma byt ich dno, tak to je este pohoda...myslim si totiz, ze mozu padnut este o dost hlbsie
- 15.2.2022 - 16:22
- +4
- Duri_L
- Z diskusie na idnes.cz: "Team který poslouchá v kabině Michala Davida je předem odsouzen do pekla. Předchozím generacím tam řval Kabát a fungovalo to."
- 15.2.2022 - 12:18
- +45
- Duri_L
- Keby sa cesi pred zapasom ladovali tymto, nemohli by prehrat
https://www.youtube.com/watch?v=UsPJswNkpQk - 15.2.2022 - 12:19
- +1
- wilkinson22
- Niežeby som mal rád Kabátov ale mám radšej iné české rockové kapely, Arakain, Citrón, Traktor, Harley ...
- 15.2.2022 - 12:20
- +2
- napalmdeath
- ale také vypaľováky počúvať jedine s čelenkou,s potítkom na zápästí, biele ponošky v sandáloch a v ruke igelitku penymárket
- 15.2.2022 - 13:42
- +5
- wilkinson22
-
- 15.2.2022 - 13:58
- 0
- gaspi
- slovo PONOŠKY prosím zaradiť do HP slovníka!
- 15.2.2022 - 14:43
- +14
- MHC80
- Kde domov muj?
- 15.2.2022 - 12:18
- +4
- emoxx1
- No, tak snáď už toto bude pre Český zväz dostatočný dôvod, aby pochopili, že teoretik sa má zamestnávať do štatistického centra a nie na hokejovú striedačku. To bez ohľadu na to, že zrovna tento teoretik sa vždy vedel strčiť do tých správnych prdelí a vedel si podávať ruku s tými "správnymi ľuďmi".
- 15.2.2022 - 12:18
- +4
- M4K3R
- Teoretik mal uspechy na klubovej urovni v mladom veku a priniesol nove treningove metody , ktore si kazdy chvalil. Ak by mu nedali sancu boli by hlupi.
- 15.2.2022 - 12:37
- +9
- emoxx1
- Borci v repre nikdy nebudú počúvať človeka, ktorý v živote nevypľúval z papule krvavý ľad. To je prvoradý dôvod, pre ktorý už nikdy takúto chybu zopakovať nesmú.
- 15.2.2022 - 12:48
- +4
- Tehelnepole
- Emoxx, zrovna som tu mal akolegov z Ceska, mali sme poradu, no ale bavili sme sa o hokeji, teraz tomto zapase...
Povedali na adresu Pesana zaujimavu vec, lebo som sa ich opytala, ako to snim je, lebo ho zatracuju a nechapem.. Cize. On Ti vedie klub v Liberci, kde vraj ma na livicke emocie, funguje, tych hracov z pozicie moci trenera drzi z agule, peniaze, cas na lase... proste ich ovlada.
Tu v repre je to o tom, ze hokejisti chcu v nardoaku hrat a nema nad nimi moc a velmi rychlo ho vedia vraj upratat ked moc skace - vid Tvoja metafora o lade a krvi.
No a drzi ho tam Nedved, ktory je majitel klubu a zarovne sefom ceskeho zvazu ladoveho hokeja. No.
A vcul si sprav nazor. - 15.2.2022 - 12:53
- +2
- emoxx1
- Oni s ich náturou musia mať v repre ľudí ako boli Říha, Rúžička, alebo aj ten preklínaný Had tam zrazu voči tomuto dával zmysel. Proste Horouzek im chýba.
- 15.2.2022 - 13:09
- +2
- pupo
- Ale Riha tiež toho moc pri Repre nedokazal. Áno semifinále na našich MS ale cez iné mužstvo než Nemcov by sa tam reálne nedostali.
- 15.2.2022 - 13:39
- 0
- emoxx1
- Ja myslím, že Švajčiari nie sú nezdolateľný a s dobrým trénerom by dnes postupovali Česi.
- 15.2.2022 - 13:45
- 0
- pupo
- Určite ne ale už roky to su zápasy kde rozhoduje 1-2 góly a dnes ich určite nezlomil Pesan
- 15.2.2022 - 13:50
- +1
- emoxx1
- Nie... ten ich láme už dva roky
- 15.2.2022 - 13:57
- 0
- pupo
- A roky pred ním? Pod Vujtkom hrali ten rok veľmi dobre a nešťastne vypadli ináč nič moc
- 15.2.2022 - 14:36
- 0
- emoxx1
- To QF si vždy uhrali. Dno dosiahol až teoretik, ktorý mal na to aj najväčšie predpoklady. To mu celkom prajem nech si to aj vyžerie. On v klube pokrokový sa dostal na ten flek cez ľudí ktorý sú guľa na nohe Českého hokeja. Keď bral kšeft cez "takéto cestičky" musel rátať aj s následkami.
- 15.2.2022 - 14:44
- +1
- pupo
- Teoretik či ne mal v Liberci obrovské úspechy. Mne je to aj jedno ale Pesan nebol a neni problém českého hokeja
- 15.2.2022 - 14:54
- +2
- emoxx1
- Len pochop, že klub nie je prepre. V repre ho bez ekonomickej páky nikto počúvať nebude. Neviem ako to chceš ešte vysvetliť. Tiež to, že by bol už dávno odvolaný keby nemá politickú podporu od tej bandy ktorá pre český hokej naozaj problém je.
- 15.2.2022 - 14:57
- +2
- koniferrum
- to je taký ich hokejový Guľa, jeden dva kluby na parádu a už sú moderný, svetový na večné časy a nikdy inak
- 15.2.2022 - 15:16
- 0
- emoxx1
- To je prepre. Nezamestnávaš ich. Nie si ich šéf. Len sa modlíš aby ti niekto schopný neodmietol a jediné čo funguje je osobnosť s prirodzeným rešpektom. Výchovu hráčov dnes hradia z drvivej miery rodičia. Hráči štátu nič nedĺžia. Je to len ich dobrá vôľa, že tam vôbec sú a pokiaľ ťa nerešpektujú ako osobnosť, tak z hokeja sa stáva individuálny šport v tímovom športe, čo je obraz ČR posledných dvoch veľkých turnajov.
- 15.2.2022 - 15:19
- 0
- gabby
- to myslis vazne? prist reprezentovat je otazkou dobrej vole? no este ze mal Slafkovsky Hrivik Rybar Vlhova Zampovci dobru volu toho roku
- 15.2.2022 - 17:28
- 0
- emoxx1
- A? Je to povinnosť?
- 15.2.2022 - 17:57
- 0
- pupo
- Presne, ale zväz nefunguje jak Klub kde mal voľnú ruku, to je aj politika a hľadanie kompromisu. Na takú situáciu nebol zvyknutý svojou povahou (aroganciou) a vyhláseniami si spravil veľmi rýchlo nepriateľov.
1/4 finále je pre Cz samozrejmosť a očakávajú skôr semifinále.
Kvalitu stále majú ale Top5 sa im vzďaľuje a skôr im dýchajú na chrbát Ger Sui.
Budú to podľa mna riešiť klasicky výmenou trénera…. - 15.2.2022 - 12:53
- +1
- Kristepane
- Viděl jsi Švýcary prát se? Viděl jsi Švýcary chlastat, blbnout a vůbec?
- 15.2.2022 - 12:19
- +8
- snowmaker
- Švýcary dělají taky hodinky ale to ty neděláš!
když švýcar uvidí hezkou holku, řekne eins, zwei, drei, a přejede ji bobem
viva kokosy na snehu - 15.2.2022 - 19:06
- +1
- hees
- Tak nie každý je predurčený na úspech automaticky ...Pre nás je nepostúpenie do prvej 8 úspech a postúpenie prekvapenie. Pre Čechov je postúpenie povinnosť a nepostúpenie sklamanie.
- 15.2.2022 - 12:20
- 0
- wilkinson22
- Česi keď chcú postúpiť musia hrať s Ruskom na nich sa vedia vyhecovať, najlepšie by bolo v každom kole jeden Ruský výber
- 15.2.2022 - 12:21
- +1
- DocentMladsi
- fiiha, kolko odbornikov na cesky hokej zije u nas
velke stastie ze prispievaju tu a neposkytuju svoje rady ceskemu hokejovemu zvazu - 15.2.2022 - 12:21
- +6
- BieloModra
- I takové dny jsou
že zpráva za zprávou
Jen další trable přidá
A špatnou horší střídá
Až padáš únavou. - 15.2.2022 - 12:22
- +5
- ZtrykoSlazoU
- https://www.youtube.com/watch?v=ci-IkXaQlKw
- 15.2.2022 - 12:57
- 0
- AgentCooper
- Pesan s Lenerom a Kralom dokonali dielo skazy. Pesan je vobec najslabsim trenerom v historii, aky kedy viedol cesky narodny tim. Karikatura trenera bez systemu hry doviedla cechov k prehram s danskom a svajciarskom. Blamaz, hanba.
- 15.2.2022 - 12:24
- +6
- forwardPP
- A to keď trénoval v Liberci tak ho tu dosť odborníkov videlo ako NHL trénera.
- 15.2.2022 - 17:17
- 0
- erik24
- ako hovori moj kolega Cech, kym nepride zmena na zvaza, nevyhodia trenera a nezacne sa makat, toto bude obraz Ceskej repre nasledujuce roky...
- 15.2.2022 - 12:31
- 0
- ElwisNR
- Ja čechom vždy fandím sú mi stále najbližší a sú to bratia.Pre mňa je to šok po prehre s DEN a výhre nad RUS som čakal že so SUI urobia krátky proces.Ale aj SUI majú kvalitné mužstvo dokázali odpovedať na vedenie čechov je to o ppsychike a aktuálnej forme v daný deň a dnes to vyšlo lepšie helvetom.Vypadnutie v osemfinále je lotéria a myslím že česi mali na viac.
- 15.2.2022 - 12:32
- +9
- NRfan
- Marnost, vy musite byt poriadne velka rodina, ked mas tolko bratov.
- 15.2.2022 - 12:41
- +3
- doc.koniferum
- nemali.keby hej,vyhrajú oni.nehrali zle,hokej bol parádny,gólman švajčiarska bol skvelý,česi hrali tiež dobre.ale švajciari boli dnes proste lepší s obrovskou oporou v bránke a postúpili zaslúžene.
- 15.2.2022 - 12:42
- 0
- pali97
- Ako som písal pred turnajom, Česi si zažijú "slovenské Soči". Nebolo to síce tak tragické, ako my v Soči, ale pre tamojší hokej veľký neúspech. Dobrou správou je, že sa už definitívne zbavia Pešana a snáď tam príde niekto, kto ich z tohto bahna vytiahne. Opäť len pripomínam pre niektoré tunajšie krátke pamäte, že medailu nemali od roku 2012, čiže odvtedy, čo my. A to je pre takú hokejovú krajinu ako Česko obrovský neúspech a tzv. "hokejová depka".
- 15.2.2022 - 12:37
- +9
- Hokejista2
- Opravujem ťa medailu sme získali 2015 takže češi čakaju dlšie na medailu.
- 15.2.2022 - 12:53
- +3
- pali97
- Ja píšem o seniorských turnajoch. Na MS do 20 rokov čakajú Česi ešte dlhšie, neviem či nie nejaký rok 2005 (nechce sa mi po tom pátrať). Ale tam to veľmi o medailách nie je, skôr o tom, ktorý mladý hráč sa uchytí na najvyššej úrovni.
- 15.2.2022 - 12:57
- +4
- gabby
- ano tiez myslim pre nich bude pozitivom ze sa zbavia Pesana aj ked za cenu ze budu v hodnoteni OH az za nami
- 15.2.2022 - 13:14
- 0
- gta98
- Viem, ze na HP je nepopularne ak nedrzis Cechom palce, ale zaujimalo by ma, kolko ludi este okrem mna vobec nelutuje Cechov. Keby vypadnu Svajciari, beriem to rovnako. Ja proti nim nic nemam, ale zaroven im vobec nedrzim palce a je mi jedno ako skoncia. Mozno za tento moj dlhodoby postoj moze to, ze vzdy s nami vypiekli ked mohli.
- 15.2.2022 - 12:41
- +55
- mamina
- Hlásim sa do Tvojej skupiny.. cítim to rovnako...
- 15.2.2022 - 12:43
- +5
- doc.koniferum
- ja ich neľutujem ich ani náhodou
- 15.2.2022 - 12:48
- +3
- pali97
- Mám to rovnako a vôbec sa za to necítim nejako zle. Mne bolo v posledných rokoch na nich nesympatické aj to, že si stále mysleli, že môžu mať medaily, pritom moderný hokej je úplne niekde inde ako to, čo hrajú/hrali nielen pod Pešanom. Top hokej hrajú v súčasnosti Fíni, Kanada, USA, o malý kúsok za nimi sú Švédsko a Rusko. Žiadna BIG 6 aktuálne neexistuje, leda tak historicky.
- 15.2.2022 - 12:48
- +5
- Tehelnepole
- Gta, vobec nelutujem.
- 15.2.2022 - 12:49
- +3
- emoxx1
- Trošku ťažkopádne formulované. To, že im fandím, neznamená, že ich musím ľutovať. Vlastne ani nechápem, prečo tie dve veci spájaš.
- 15.2.2022 - 12:51
- +10
- gta98
- Hej, mozno slovo lutujem je zle zvolene ale snad vsetci pochopili pointu. Proste neni mi smutno ak vypadnu takto ako dnes. A inak dost odpovedi za tak kratky cas, dik vsetkym
- 15.2.2022 - 12:54
- +1
- emoxx1
- Mám v tom úplne jasno. Sú mi najbližší národ a fandím im hneď po nás. No zas sa keď prehrajú, tak mi to žili netrhá. Ale.uz je to pár rokov, čo mi žili netrhá ani keď prehrajú naši. Proste človek si musel zvyknúť, že tých prehier je zrazu viac, takže za mňa asi tak nejak.
- 15.2.2022 - 13:00
- +17
- Sesto6
- No ved ked sme uz postupili, tak je aj dobre ze nam odisiel super s ktorym vacsinou vypadneme.
Na druhej strane aj v pripade USA staci, ked nam pretrepu vajicka a vsetko nase odhodlanie je tam niekde v Dunaji. - 15.2.2022 - 15:48
- +1
- Mato-Mi
- Ja im nefandim, ani ich nelutujem
ale nemam nic proti Cechom, mam rad prechadzky nocnou Prahou
V hokeji fandim iba dvom muzstvam. Reprezentacii a
- 15.2.2022 - 13:10
- 0
- reproš
- Tento rok cechom nieje dovod fandit, lebo neni comu. Vyfackali ich Svajcari a Dani. Zasluzene idu domov s hlavou dole.
- 15.2.2022 - 13:15
- +2
- BlooD
- Ja....ja by som fandil aj pakistanu proti cechom
Ale co sa tyka hokeja len. - 15.2.2022 - 13:18
- +4
- Tino
- nelutujem ich: ak sledujem repre hokej kde nehrame my a su tam cz fandim im...da sa to aj takto uplne v klidku.
- 15.2.2022 - 13:18
- +2
- rocknrollf
- Nazor:: Tak za mna mam Cechov rad a vnimam ich ako priatelov.V sporte vsak opacne...su to nasi rivali,nefandim im.Ak v nejakom sporte sutazime my a aj oni,tak dokonca pri ich prehre pocitujem radost
A po opadnuti zapasovych emocii su to zasa kamosi.
- 15.2.2022 - 14:09
- +7
- Sunkafit
- Tak
- 15.2.2022 - 15:21
- 0
- boychuk
- S úctou k bratom, ale súčasné zloženie, resp. formát Euro Hockey Tour by sa rozhodne mal prehodnotiť. Nevidím žiadny rozdiel medzi európskou zostavou Česka, Slovenska, Švajčiarska a Nemecka (keby sa bavíme o hráčoch NHL, samozrejme ten rozdiel tám stále je, lenže hráči ako Pasta EHT hrať nemôžu). Pre nás, Švajčiarov a Nemcov je však veľká nevýhoda, že nie sme súčasťou tejto skupiny a naši mladí hráči prichádzajú o možnosť oťukať sa proti naozaj silným súperom ešte pred MS. EHT turnaje sú tuším 4. Bolo by fér, keby to štvrté miesto vždy pripadlo jednému z týchto spomínaných tímov z rovnakého výkonnostného koša.
- 15.2.2022 - 12:47
- +20
- kelnička
- Tam ide aj o iné veci ako hokejové.
- 15.2.2022 - 13:04
- +3
- gaspi
- možno lepšie by bolo urobiť x skupin (podla rebríčka) po 4 a každý rok by jeden vypadol a jeden postúpil
- 15.2.2022 - 13:11
- 0
- PeterLucky
- Nic take sa nestane a ani nestalo, ked sa delila republika. Povedali, ze 5 muzstvam sa to bude hrat tazko a vyradili nas. V dnesnej dobe obcas pozvu europsku Kanadu, alebo Svajciarsko. Zabudni na utopie a zi v realite, cele co sa stane je ze maximalne odvolaju Pesana a ide sa dalej.
- 15.2.2022 - 14:23
- +2
- amaskiea
- Jejda, ale veď klidnite hormón trochu, ľudia, stále ide len o jeden turnaj, a aj keby sme ho vyhrali, tak stále je to len jeden turnaj - oproti cca. 30 predch. rokom (v konkrétnom prípade čechov a nás) nejakého vývoja, výsledkov a z toho sa odvíjajúcej aktuálnej situácie, stavu materiálnej a personálnej vybavenosti... Aj keby to bol ďalší turnaj storočia, tak ani tak prípadný úspech na ňom nepohne hokejovým svetom tak, ako si predstavujete. Ste ako malé deti, ktoré ešte neurobili ani to, za čo majú sľúbený šesták, ale už vo veľkom rozjímajú nad tým, čo urobia, keď si takto zarobia milión takých šestákov...
- 15.2.2022 - 16:07
- 0
- vincomir
- Česi idú domov už po osemifinále! 50-ročná hrajúca legenda Jágr by mal zvážiť návrat do repre, lebo tie výkony českého družstva boli naivné a nehodné OH.
- 15.2.2022 - 12:49
- +8
- rastislavke
- Česi: Idú dlhšie našim smerom... Len majú väčšiu základňu, tak ten pád nebol taký strmhlav. Plus SUI, GER ešte nedosahovali takú kvalitu a dokázali ich ešte vďaka základní porážať.
My sme tiež dlho žili z úspechu z 2002. Česi majú stále v hlavách Nagano +6 ďalších tutulov.
Síce Jágr hra, jedna generácia je fuč a tímy ako Švajčiarsko už tiež nehrajú s hráčmi z minulosti. V juniorských kategóriách boli v ostatných rokoch na podobnej úrovni, niekedy mierne lepšie.
Po dnešku už Top 6 neexistuje. A ani s hráčmi NHL medzi elitu nepatria (posledný svetový pohár to ukázal pokiaľ si spomínam) - 15.2.2022 - 12:57
- +9
- Tehelnepole
- Česi: Idú dlhšie našim smerom... Len majú väčšiu základňu, tak ten pád nebol taký strmhlav. Plus SUI, GER ešte nedosahovali takú kvalitu a dokázali ich ešte vďaka základní porážať.
yep - 15.2.2022 - 12:58
- +7
- gabby
- suhlasim ze...: TOP5 , potom Cesi , potom ,,nasa skupina,, SUI, GER, SVK a DEN a nasledne Nori a Lotysi... bratri stale maju naskok pred ,,nasou skupinou,, ale uz nie taku dominantnu a ako aj mnohi odbornici hovoria zatrubili na ustup a pomalicky ale isto stracaju svoju poziciu
- 15.2.2022 - 13:11
- +2
- gabby
- 🇨🇿 bratri: dnes skusili na konci prekonat rekord v pocte prihravok bez strely na zariadenie ! po 27 prihravke dom to prestal radsej pocitat
mg:
- 15.2.2022 - 13:06
- +1
- Great!
- Asi najvacsia kríza ceského hokeja, historicky. Posledné finále snáď niekedy za Dopitu, bez medaily roky rokúce. Stvrtfinále pravidelne konečná, a dnes dokonca aj bez neho. Na zamyslenie stoji aj juniorský hokej a klesajuca uroven extraligy.
Kriza ma urcite hlbsie korene, ale jednym z nastrojov ako priniest sviezi vietor minimálne do domácej sutaze moze byt opatovne oprášenie myslienky zaclenenia slovenskych timov. Mozno prisiel čas. - 15.2.2022 - 13:17
- +6
- emoxx1
- A v čom si myslíš, že by im to pomohlo?
- 15.2.2022 - 13:23
- +2
- Great!
- V skvalitneni sutaze, to jest vytvarania kvalitnejsieho prostredia pre ceskych hracov.
- 15.2.2022 - 13:48
- 0
- emoxx1
- Nemyslím, že by im to skvalitnilo súťaž. Navyše vnímam fakt, že tak ako náš, tak aj český hokej trpí rovnakými chorobami a tie sú hlavne v mládeži. Spojená liga s tým podľa mňa nijak nepohne.
- 15.2.2022 - 13:52
- +4
- Tehelnepole
- minimálne do domácej sutaze moze byt opatovne oprášenie myslienky zaclenenia slovenskych timov. Mozno prisiel čas.
Kolko krat nas odmietli?
NIE. UZ NIE. Prestanme sa im strkat do riti. - 15.2.2022 - 13:32
- +9
- rastislavke
- práve naopak. ja si myslím, že čas spoločnej ligy ešte len príde...: Češi neboli za spoločnú ligu, lebo mali klapky na očiach a boli sme pre nich maličkí "braťá", ktorí pre nich nebol dôstojný súper. (vždy nás porážali).
Dnes je doba trochu iná a myslím, že by to dokázalo priniesť atraktivitu za istých podmienok. Hokej už nie je len šport, ale aj produkt a ako prvé to pochopili všetky televízie (superstar, talentové šou + všetky reality šou hocijako sú trápne) Jednoducho musí to mať niečo, čo bude mať aj pre nich a pre nás pridanú hodnotu.
Dať tomu zaujímavý formát, reklamu, rivality. Ja by som aj zmenšil ihrisko na NHL rozmery. Kedysi to bolo fajn, hokej sa zdal byť rýchly (ale to bolo aj najmä vďaka tomu, že ľudia nevideli rýchlejší hokej). Veľké ihriská vychovávajú hráčov, k tomu, že majú veľa času na prácu s pukom a potom prídu na menšie užšie ihrisko alebo hrajú proti lepším hráčom, tak ten čas nemajú a zbrklo sa zbavujú pukov, strieľajú bezzubo (to je najväčší problém nás aj Čechov, tie strely sú proste o 2 úrovne nepresnejšie a pomalšie ako u iných tímov, dnešný zápas SVK bol svetlou výnimkou). - 15.2.2022 - 13:51
- +21
- boychuk
- Najlepší príspevok za poslednú dobu. V podstate súhlasím so všetkým.
- 15.2.2022 - 13:59
- 0
- emoxx1
- Ja si zas nemyslím. Spojenie TV show majú úplne iné pozadie. To prirovnanie je nereálne. A zas sa zopakujem. Ten problém má koreň niekde inde a s tým spoločná liga nič nespraví.
- 15.2.2022 - 14:13
- +2
- renem
- sport je proste show, je to vidiet v amerike, je to vidiet u nas v oktagone. len hokejovi fanusikovia si myslis, ze ide len o sport
- 15.2.2022 - 16:59
- +2
- emoxx1
- Ja veľmi dobre viem čo je show. Ja som väčšinu tých spomenutých show robil a to má úplne opačnú logiku ako by mala spoločná liga. To porovnanie je úplne mimo.
- 15.2.2022 - 17:27
- 0
- Great!
- Ano, samozrejme spoločna sutaz by priniesla aj marketingovy potenciál, bezpochyby.
- 15.2.2022 - 14:01
- +1
- zubo
- nie je to bezzuba, som tu
- 15.2.2022 - 14:04
- +6
- pupo
- Spoločná liga by určite pomohla obom a jak píšeš Češi nás roky (pravom) nepotrebovali.
Podľa mna ta liga môže fungovať len s medzinárodnými rozhodcami a koľko mužstiev do nej pustia zo Slovenska - 15.2.2022 - 14:41
- 0
- Sesto6
- Maximalne 2,3. Ostatne timy by potom vlastne hrali druhu ligu. Cely medialny zaujem by sa sustredil na spolocnu ligu. A vacsina klubov by si len utrela hubu nasucho.
- 15.2.2022 - 16:00
- +2
- wilkinson22
- Len ma tak napadlo, keď už nie spoločnú ligu seniorov čo tak spojiť juniorske ligy, možno by to pomohlo zvýšiť kvalitu juniorskej extraligy, viem že veľa klubom sa to nebude páčiť hlavne ty čo sú na hrane 😎
- 15.2.2022 - 15:48
- +3
- lišiak1
- presne tak, v ziadnom pripade ziadne zaclenenie nasich timov do ich ligy.
a dnesok ma potesil, dobre im tak, hehe - 15.2.2022 - 14:29
- 0
- MiroHKM
- Tiež si myslím, že spoločnú ligu nie, myslím si že momentálne by nám to viac uškodilo, ako pomohlo
- 15.2.2022 - 16:33
- +3
- BaW
- Aký prosím ťa čas.
Voni mají předse vo třídu lepší ligu, čo im navyše hociaký pa..blb slovenský na tomto fóre donendávna potvrdil - 15.2.2022 - 15:59
- +1
- emoxx1
- A nemajú lepšiu ligu?
- 15.2.2022 - 16:10
- +1
- BaW
- O kúsok. A nebudem sa tu ako slovák baviť o tom, že čo by IM dalo pôsobenie našich tímov v ich lige, alebo čo majú "lepšie" pri ich možnostiach. Koniec tohto vtierania sa, podceňovania na úkor štátu, ktorý pri tých podmienkach má tak o 10 % lepší hokej.
- 15.2.2022 - 16:44
- +2
- amaskiea
-
nevtierajme sa, nech nás prídu oni sami poprosiť, ale aj potom to ešte aspoň chvíľu vydržme a robme drahoty, dobre?...
- 15.2.2022 - 16:50
- +2
- BaW
- Napríklad.
- 15.2.2022 - 16:55
- 0
- amaskiea
- Napríklad ty máš viac ako 11 rokov?
- 15.2.2022 - 16:56
- +2
- emoxx1
- Ja súhlasím. Počkajme kým prídu oni poprosiť. To budeš dosť čakania aby to všetkých prešlo.
- 15.2.2022 - 16:58
- +1
- BaW
- To je tá vaša nátura slovenská, som na poslednom mieste na zemi a len ty sa musíš niekde pchať. Aj krajine, ktorá bude mať horší výsledok na OH a lepšie možnosti. A pritom NIKTO netvrdí nič o nejakých snoch a našom športovom nebi, ako trepeš. Proste žiadne sebavedomie, žiadna hrdosť - nič.
- 15.2.2022 - 17:03
- 0
- amaskiea
- to bude asi tým, že máme rôzne predstavy o tom, čo je to sebavedomie a hrdosť
- 15.2.2022 - 17:07
- +3
- emoxx1
- Teraz dosť tliechaš. Občas je tvoja decká naivita zábavná, ale keď už začneš v súvislosti so mnou spomínať slová ako sny a hokejové nebo tak končím. Ja som dosť realista a na tieto sragory neverím. 😉
- 15.2.2022 - 17:23
- +2
- amaskiea
- tieto mokré sny sa tu teraz budú asi dosť množiť
Takto: od nich k nám chodia hrávať vyslúžilci za zenitom, aby si u nás zahrali na poste, na aký už u nich doma nemajú výkonnosť, od nás k nim chodia mladí hráči, aby si zahrali v konkurencii, na akú naša liga nemá výkonnosť - kým bude medzi nami fungovať takáto asymetria, sú všetky sny o spájaní úplne nereálne.
Stratení v snoch sme prežili takmer 3 desaťročia, teraz sme chvíľu trochu popracovali a keď sa zdá, že sa začínajú objavovať aj prvé výsledky, už sa zase ponárame do snov?... - 15.2.2022 - 16:22
- +11
- Tehelnepole
- Do kameňa tesať
- 15.2.2022 - 16:26
- +1
- rastislavke
- Súhlas, musí to dávať logiku a naša liga získať väčšiu prestíž. Ukázať, že naši extraligisti sa vedia presadzovať aj v repre. Že kluby budú ekonomický stabilné a bude existovať dopyt. V súčasnej ekonomickej situácii kluby budú skôr prežívať. To však neznamená, že v budúcnosti sa k nejakej formy ČSHL nevrátime. Musí to byť však obojstranná záležitosť a odhodlanie či chcú Česi expandovať z 10.500.000 trhu na 16.000.000 trh. Poprípade ísť do inej formy nadnárodnej súťaže.
- 15.2.2022 - 17:11
- +1
- amaskiea
- čiže najprv dlho veľa práce, potom ešte dlho dlho veľa veľa práce a potom ešte trochu zamakať ...a niekedy vtedy zistíme, že sa vlastne ani nepotrebujeme s nikým spájať, lebo sme konkurencieschopní aj sami vlastnými silami, a že nám stačí len takto vydržať veľa veľa makať aj naďalej a budeme konkurencieschopní bez spájania sa a iných extenzívnych metód obchádzania poctivej makačky na sebe samých
- 15.2.2022 - 17:17
- +1
- rastislavke
- Bez penez, do hospody nelez: Ako som písal. Spoločná liga pri istom nastavení môže byť obojstranne výhodný projekt. Pre to je však dôležité harmonizovať ligy. Pretože spoločný projekt predstavuje formu rizika. Musia si byť kvalitatívne podobné a mať preukázateľne pozitívny vplyv (merané v peniazoch, sponzoring).
Pribranie klubov do českej ligy je podľa mňa zlé riešenie. Pre nás by to bolo výhodné, keby sme tam mali aspoň 4-5 tímy (Košice, Bratislava, Poprad-Tatry, Trenčín, Nitra, Zvolen, BB). - 15.2.2022 - 17:39
- +1
- Great!
- Nevsimol som si, ze by niekto pisal o tom, ze by mal prist impulz zo slovenskej strany.
Ten musi prist, prirodzene a logicky z českej.
Skor sa tu hodnoti česká situácia a ich potenciálny posun k lepšiemu. - 15.2.2022 - 21:03
- +1
- PaliBB
- Neviem, nakoľko sú tieto údaje pravdivé:
https://www.statista.com/statistics/282349/number-of-registered-ice-hockey-by-country/
Podľa tejto štatistiky majú Česi veľmi veľkú hráčsku základňu, v naozaj veľkom nepomere k výsledkom z posledných rokov. - 15.2.2022 - 13:19
- 0
- PaliBB
- Máme tu nejakých fanúšikov z ČR? Vedeli by ste mi, prosím, napísať či tá štatistika môže sedieť alebo nie?
- 15.2.2022 - 13:19
- 0
- PaliBB
- Mne to príde ako blud, Česi majú na eliteprospects v databáze cca 7 000 hráčov, Svédi pod 21 000, Fíni čosi cez 12 000.
Pre zaujímavosť:
Nemci kúsok pod 9 000
Slovensko čosi viac ako 3 500
Kanada 55 000
USA 63 000
Rusko 11 000
Švajčiarsko 6 000 - 15.2.2022 - 13:24
- +1
- emoxx1
- Na EP by som sa úplne vyprdol. Oni nemôžu mať o tom šajnu keďže sa vôbec nezaoberajú nižšími súťažami a mládežníckymi ligami. My máme podľa nášho zväzu 10 623hráčov. Ale všetkých. Od malých detí, až po najstarších jedincov, ktorý majú ešte registračku.
- 15.2.2022 - 13:34
- +2
- PaliBB
- Našiel som aj štatistiku IIHF: https://www.iihf.com/en/static/5324/survey-of-players
- 15.2.2022 - 13:27
- 0
- Duri_L
- Ta hracska zakladna je trochu "nafuknuta", oni tam totiz vedu tisice neaktivnych hracov ako stale aktivnych:
Zdá se, že kouzlo, které mate statistiky (a patrně také úředníky na ministerstvu, kteří rozdělují dotace), vzniká v úplně nemagickém systému registrací. Český svaz z něj totiž nemaže mnoho hráčů, kteří už ukončili kariéru.
"Zůstává tam například jméno ředitele extraligy Pepy Řezníčka, který ještě nedávno hrál," přiznává generální sekretář svazu Martin Urban, že jako aktivní hráč stále vystupuje muž, jenž skončil s hokejem v roce 2009. A to je ještě jeden z těch mírnějších případů.
Kvůli takovým chybám pak uměle stoupají počty hokejistů v České republice. Až na celkový počet 107 722 hráčů, který se stal historickým milníkem.
Urban však pozici svazu hájí: "Nemáme křišťálovou kouli, abychom zjistili, kdo ještě hraje, a kdo už ne. Vždyť ten hráč nemusí ani hrát mistrovské soutěže, a třeba jen přátelské zápasy. Přesto má právo na registraci."
O registraci tak může hráč přijít jedině v případě, když přijde sám na svaz a požádá: "Zrušte moji registraci."
https://www.idnes.cz/hokej/reprezentace/registrace-v-ceskem-hokeji.A130827_144637_reprezentace_tp
############################################
IIHF letos nashromáždila data ze 72 zemí a zjistila, že v Česku válí přes 109 tisíc hráčů, ještě víc než v rozlehlém Rusku. Proto obzvlášť vtipně vyznívá údaj o počtu ledových kluzišť. V Česku jich je 169, v Rusku o "něco málo" víc, konkrétně 3 088 (více ZDE).
Na první pohled je patrné, že něco nesedí. Problém tkví v "černých duších", hokejistech, kteří sice mají vyřízenou registraci, ale aktivně nehrají. Jsou jich tisíce.
Český svaz situaci léta neřešil a v zásadě tvrdil, že nikoho nemůže jen tak vyškrtnout. To pořád platí, došlo však k výraznému posunu, neboť "černé duše" dostaly vlastní kategorii.
https://sport.aktualne.cz/hokej/malo-hokejistu-ne-cesko-jich-ma-pry-vice-nez-rusko-slovaci-j/r~7c93c83083c211e6b597002590604f2e/ - 15.2.2022 - 13:30
- +3
- PaliBB
- Ďakujem
- 15.2.2022 - 14:07
- 0
- Poprad_eskape
- Zaujímavé linky na obe štatistiky, kde majú Česi nad 100 000 hráčov. Inak aj ten článok, čo tu dal Duri_L. Mne a v tom nechce hrabať, ale keby niekto našiel nejaký zdroj informácii, kto má koľko aktívnych profi hokejistov, tak by to bolo fajn. Inak to vyznieva dosť amatérsky, že to nikde nie je vedené, resp. spôsob, akým je to vedené vyznieva dosť nerealisticky. Informatizácia ako na obecnom úrade, nie ako v profi športe.
- 15.2.2022 - 16:48
- +1
- amaskiea
- Prečítal si si tunajšiu diskusiu? Tá dosť napovie, prečo sú veci také aké sú. Češi po 30 rokoch nebudú hrať štvrťfinále, my ho hráme po 8 rokoch a hneď dve za sebou, a už sa tu prepisuje hokejová mapa vo veľkom. Kokos, nechcem vidieť, čo tu bude, ak postúpime ešte ďalej ...vlastne chcem, ...aj keď nechcem ...ja už asi ani sám neviem, čo chcem, no čo ti poviem, tiež typický slavien
- 15.2.2022 - 16:55
- +3
- Poprad_eskape
- Ja som sa nechcel do toho zapájať, veď asi už vieš z našich debát, čo by som k tomu povedal
Ja som len chcel poukázať na štatistickú zaujímavosť a to, že by ma zaujímalo, koľko hokejistov sa reálne živí hokejom u nás, v ČR, v Rusku v ďalších tímoch A - kategórie, dajme tomu.
K tomu "nášmu" slovenskému doťahovaniu sa na Čechov..myslím, že máme ďaleko a ešte aj budeme mať. Ako píšeš vyššie s tým, kto od nich hrá u nás a kto od nás hrá u nich + to čo píše emoxx1, že kvalita jednotlivých národov v hokeji sa nedá merať nejakými krátkodobými turnajmi, kde ti vyjde/nevyjde zápas, tak to je aj môj názor.
Za mňa, užime si turnaj, ktorý nám môže pekne dopadnúť, ale to je celé. Nič veľké nám výsledok toho turnaja nepovie. Či už ho vyhráme, či zajtra budeme rozobratí za pár minút.
Ale medzi nami (možno nenahnevám hejslovákov) - strašne mi je smiešne z toho prepisovania hokejovej mapy. My sme postúpili a Česi nie. Tieto dva výsledky sú pre niektorých dôvodom na vyhlásenie štátneho sviatku. A hneď deň po Valentínovi. Ešte by sa to aj dobre pamätalo. - 15.2.2022 - 17:07
- +1
- amaskiea
- tomu ver, Deň Definitívneho PreKRÍŽenia Našich Ciest - ich dolu a Nás Hore
DDPKRÍŽNC
- 15.2.2022 - 17:11
- +1
- Poprad_eskape
- Ale tak nekomplikujme to zbytočne. Čo tak len DPC (Deň Prekríženia Ciest)?? Samozrejme, v súlade s tvojou etymológiou tohto dňa, tak by sa to kríženie vysvetľovalo na hodinách vlastivedy.
A skratka "dpč" sa u žiakov tiež lepšie uchytí. Teda DPC - 15.2.2022 - 17:15
- +1
- amaskiea
- dekódoval si to úplne správne a hned na první pokus, bez courání se vrátnicí sem a tam
- 15.2.2022 - 17:18
- +1
- Poprad_eskape
- Nemluv tady na mne, vole, v tenhle sváteční den
- 15.2.2022 - 17:24
- +1
- AgentCooper
- Asi najlepsiu odpoved nam da pocet seniorskych sutazi, ktore sa hraju v jednotlivych krajinach.
U nas to je Extraliga, uroven ma 1.liga. 2.liga je amaterska sutaz, aj ked este stale slusne organizovana a obcas nejaky tim vyskoci a postupi do 1.ligy. To je vsetko. Pokial som dobre patral, tak regionalne zvazy organizuju iba ziacke sutaze, seniorske vobec nie.
Cesi maju prve tri najvyssie sutaze na velmi slusnej urovni a funguju im aj nizsie ligy tzv. přebory. Krajske sutaze maju dve urovne (to je vlastne 4. a 5.liga), v ktorych hra viac ako 150 timov a pod nimi su este okresne sutaze. Cize pocet registrovanych hracov (aktivne hrajucich) moze byt skutocne velmi vysoky. - 15.2.2022 - 17:35
- +3
- Poprad_eskape
- Voľačo také by ma zaujímalo ako laika. V peknej jednoduchej tabuľke. Teraz pozerám NZ-PP a čudujem sa, že tých ľudí, čo sa tam po ľade pohybujú, hokej živí
- 15.2.2022 - 18:18
- +1
- Duri_L
- Tie vsetky sutaze v Cesku dokopy ale ani omylom nemozu mat tych 95 tisic seniorskych hokejistov ktorych uvadzaju na stranke IIHF:
Total Players: 129,595
Male Players 95,163
Junior Players 30,290
Female Players 4,142
Total Referees 2,274
Indoor Rinks 200
https://www.iihf.com/en/associations/337/czechia - 15.2.2022 - 19:56
- 0
- yaro.s
- Vyšli sme z jednej hokejovej školy, aj keď je to už dávno.
Taký divný pocit, že tam tú ich vlajku v štvrťfinále nevidí.
Radšej by som bol, keby tam boli...
Na tú úplnú špičku, už môžu dlhší čas zabudnúť, ale pri ich základni, kvalitnej lige..., stačí to vziať za správny koniec, potenciál je stále veľký. - 15.2.2022 - 13:19
- 0
- Cvikelka
- Prvá kategória je
Kanada Rusko Švédsko Fínsko USA
Druhá a tam je samotné Česko
Tretia Slovensko Švajčiarsko Nemecko. - 15.2.2022 - 13:20
- +7
- Great!
- Akurat to Cesko nedokazuje vysledkami.
Maju menej SF na konte za posledne roky, nez krajiny udajne nasledujuce za nimi. - 15.2.2022 - 13:47
- 0
- emoxx1
- Počet hráčov v NHL a umiestnenia v draftoch budú vždy alfa a omega rebríčku. Na MS nechodia všetci, Na OH už vôbec nie. Tie turnaje len niečo naznačujú, ale nič v zásade neznamenjaú.
- 15.2.2022 - 13:50
- +3
- sam96x
- Presne tak, pokiaľ je OH bez hráčov NHL, je to bezvýznamný turnaj, ktorý absolútne neodzrkadľuje kvalitu svetového hokeja, MS detto, aj keď tam hráči NHL chodia, ale nie všetci.
- 15.2.2022 - 13:52
- 0
- LenTak93
- súhlasím, ale kde sa potom majú tie krajiny porovnávať? to, že ich toľko hrá v NHL im ale úspech na mediznárodnej scéne nerobí
- 15.2.2022 - 17:38
- +1
- sam96x
- Hovorí sa tu o vyhodení Pešána, ale kto reálne ho môže nahradiť? Ja by som na ich mieste zahraničného trénera, ale neviem, či to je vôbec reálne. Mne jediný napadá Varaďa z Čechov, inak neviem, ešte jeden Čech pár týždňov dozadu písal Hemskeho, ale to neviem posúdiť.
- 15.2.2022 - 13:20
- 0
- Corgi77
- Myslím si že už je čas rozmýšľať ako ďalej s Euro hockey tour.
Bola by dobrá na začiatku sezóny nejaká kvalifikácia
medzi CZE,SVK,GER,SUI a víťaz by hral celý rok tour s najlepšími. - 15.2.2022 - 13:29
- 0
- PeterLucky
- Nic take sa nestane, prestan zit v predstavach a zacni zit v realite.
- 15.2.2022 - 14:28
- +5
- Sunkafit
- Si myslia ze aha oni upadaju zmenime to
ale tak svet nefunguje
- 15.2.2022 - 15:30
- 0
- napalmdeath
- minulý rok po nevydarených MS to písali o Švédoch a šup, na OH priamy postup zo skupiny do 1/4 finále. Áno pár rokov badať mierny pokles, ale tragédiu by som z toho nerobil. Je to špička furt. A dosť kvality majú aj v NHL a stou by švajćiarom aj dánom naložili. stále sú kvalitatívne inde ako dánsko. pohoroeli už okrem fínou (ak sa nemýlim nepamätám, či aj fíni pohoreli) všetky "vrchnosti" na niektorom z turnajov, teraz to padlo na ČR. Možno troška slabšie obdobie, ale je to stále špičková hokejová krajina a 1/4 finále na veľkých podujatiach bude u nich stále skôr povinnosťou ako raritou.najbližśích 10 rokov určite. Pochopiteľne ostatné štáty sa pomalíčky do´tahujú, tak je to prehustenejšie. uź to v eu. nieje len o rusákoch, cechoslovakoch a swedoch. stále platí, źe sú to prvý majstry eu., viacnásobni majstry sveta, hetrikoví,olymp. vytazy a maju na čom stavať. stále. niektorí by ich radi videli kde nas, ale to sa tak skoro nestane, jedine ak Nasi budu stabilni cleni vyradovacich bojov na vrcholnych podujatiach.
my sme sa na zaciatku milenia pasovali do topky, ale ked nebolo hraca zo zamoria tak dostali latu aj od rakusakov. tu chceme hovorit a ujetých vlakoch na zaklade jedneho mansaftu ktory sa prvy x v historii nedostal do 1/4 finale. a to ze nonosia zlato z MS kazdy rok, neznamena ze niesu spicka. len ich presikali fini.a aj kanada si uz viac potrpi na vysledkoch na MS ako voľakedysik. väčšia konkurecia toď vso. žiadna panika, len sa nam to troška dorovnáva - 15.2.2022 - 13:30
- 0
- pupo
- Rozdiel je že Švédi tie zápasy zbabrali svojim prístupom a tu sa môžme baviť už aj o MS 2019 kde vypadli proti Fínom
- 15.2.2022 - 13:42
- 0
- kaviarista
- Okradnutie o gol a vyborna presilovkova hra znamenali klucove momenty, kedy sa pohoda preklopila na svajciarsku stranu. Svajciari su definitivne v top skupine svetovych timov. My sa tam snazime vratit.
- 15.2.2022 - 13:40
- +1
- pupo
- Prehra CZE je zlá aj pre nás takto sme sa mohli dotiahnuť na Sui v rebríčku IIHF
- 15.2.2022 - 13:44
- +1
- ZtrykoSlazoU
- ty uz kam ulietas...take slovenske luzr zmyslanie z minulosti
- 15.2.2022 - 14:44
- +2
- belo
- akoze ak vyhrame v nedelu zapas, tak sa na SUI nedotiahneme? hladme si na seba a nie natahovat ruku stylom pomozte mi
- 15.2.2022 - 19:26
- +2
- Prima
- Netreba sa čudovať že silná šestka začína prehrávať s mužstvami mimo nej. Oni si organizujú turnaje len pre seba a potom sa čudujú že ich niekto z tých slabších dá dole. Tak ako predtým Nemci vyhrali olympiádu,tak už tu máme prvé prekvapenia.
- 15.2.2022 - 13:53
- 0
- emoxx1
- Zas keď organizovali turnaje s nami, tak to stálo za...
Tú šancu sme dostali a ten turnaj bol pre nich, aj pre nás len strata času. Pointa tých turnajov je, aby ich hrali rovnocenný. Keď dostaneš od niekoho náklad, tak to nepomôže v rámci ďalšej nominácie ani tebe, ani trénerovi súpera. - 15.2.2022 - 13:56
- 0
- KrebsKandidat
- Co vyhrali Nemci, prosim?
- 15.2.2022 - 22:12
- 0
- matoguco
- Ráno som mal konverzáciu s kamarátom z ČR a rozprával mi, ako si Švajčiari ani nepípnu. Ja som mu hovoril, že ak vyhrá ČR po predĺžení, budú šťastní ako blchy ale jeho odpoveď na to bola, že to ťažko, že to dajú. Priznám sa, že je mi viac menej jedno ako to skončilo ale už v tom prvom zápase som mal pocit, že Česi nakoniec prehrajú ale vtedy to ešte zvládli. Dnes už nie.
Uvidíme aké zmeny nastanú v ČR repre. Myslím si, že budú dosť významné - 15.2.2022 - 14:13
- 0
- napalmdeath
- nie žeby som bratrom nedoprial troška sklamania: ale nepáči sa mi formát turnaja. víťaz môže byť i ten, kto neprorazil ani viac ako polovicu súperov, resp. stačí mi poraziť polovicu (druhú) protivníkov a som najlepśí
- 15.2.2022 - 14:20
- 0
- pupo
- Nie na víťazstvo potrebuješ 4 vyhrať, na medailu 3x.
- 15.2.2022 - 14:44
- +1
- Captain
- Skvelá správa pre český hokej: konečne možu vyhodiť Pešana
- 15.2.2022 - 14:26
- 0
- lišiak1
- o rivala menej, svajciari by pre nas v pripadnom semifinale alebo finale boli si myslim ze hratelnejsi ako cesi takze ja som za dnesok len rad
- 15.2.2022 - 14:30
- 0
- emoxx1
- Tu u delíme zajaca, ktorý ešte behá po chotári
- 15.2.2022 - 14:36
- +2
- ZtrykoSlazoU
- sak ma doma televizor...
- 15.2.2022 - 14:45
- 0
- Kurolišek
- Čechov by sme dostali až vo finále... takže myslím toto riešiť nemusíme.
- 15.2.2022 - 16:59
- 0
- Urpiner16
- Ten zajac ešte ani z nory nevyšiel.
- 15.2.2022 - 16:30
- +1
- Milten
- Kéž by tahle facka českému hokeji pomohla, ale mám strach, že po Královi přijde nějaký jeho kamarád a zůstaneme tam, kde jsme. Hlinka o tom průšvihu s mládeží mluvil už někdy okolo Nagana a za dvacet let nikdo neudělal nic. Další věc, jestli je u nás trenérská kapacita, která by to mohla převzít po Pešánovi. Asi pomalu čas to zkusit se zahraničním trenérem, já to jako internetový odborník říkám už deset let, ale nikdo mě neposlouchá
Pro začátek by nebyl špatný trenér, který má vůbec nějaký systém a nehodí veškerou vinu na hráče.
- 15.2.2022 - 16:35
- +1
- AgentCooper
- U nas mame obrovske stastie, ze urciti ludia prehovorili Satana a vyhral volby prezidenta SZLH. Satan je kombinacia inteligencie a bohatych hracskych skusenosti, je vysoko respektovana persona v NHL (zverili mu GM Euro teamu na World cup-e). Vyhrabal odnikadial Ramsaya (pochybujem, ze existuje slovensky fanusik, ktory vedel o koho ide). Nastavil smerovanie hokeja na SVK, snazi sa zmenit myslenie ludi v kluboch. Vsetky reprezentacie hraju ovela krajsi hokej. Aj ked vysledkovo obcas vybuchneme (CZE, USA na MS 2021 alebo FIN, SWE na ZOH 2022), Ramsay svoju filozofiu nemeni a odmenou su potom zapasy ako proti USA a CAN na MS 2019, proti RUS na ZOH 2018 a 2021 alebo teraz zapasy proti LAT a GER. Viem si predstavit, ako by sme s nejakym lokalnym odbornikom hrali "zandoura" so skusenymi hracmi typu Sersen, Meszaros, Viedensky (nic proti nim, ale Ramsay vedel, preco ich odstavil) a triasli sa, ci sa to o gol preklopi nakoniec na nasu stranu. Drzim Satanovi a spol. palce, nech im to zajtra rano proti USA vyjde.
Co sa tyka ceskeho hokeja, treba razne odstavit Krala a spol., tak ako sme my odstavili Nemecka. Len neviem, ci tam mate niekoho, kto sa vyrovna Satanovi. Osobnosti s jeho skusenostami mate dost, ale neviem, ci sa ludia ako Reichel, Elias alebo nebodaj Jagr vyrovnaju Satanovi v tych "nehokejovych" schopnostiach. - 15.2.2022 - 17:16
- +6
- amaskiea
- na druhej strane oni tam nebudú musieť bojovať s takým Mordorom, ako musí Šatan tu
- 15.2.2022 - 17:21
- 0
- AgentCooper
- Obavam sa, ze s este vacsim mordorom. V ceskom hokeji je viac financii a to je jeden z dovodov, preco tomu veli Kral, agent STB.
- 15.2.2022 - 17:39
- 0
- Kurolišek
- Vôbec mi neprináleží komentovať tento neúspech Čechov inak ako... mali na viac. Lenže na to sa pýtať nikto nebude. Viac to nechcem hodnotiť... majú svoje problémy a musia ich do MS rýchlo vyriešiť.
- 15.2.2022 - 16:43
- +1
- Senator
- jednu cesku mam celkom rad, ako skoncia ceski hokejisti mi zily netrha, just vypadnutie im neprajem. ale ako sa to spomina spolocna liga, skor najprv skusia tie nacionalisticke veci ako: 18stka, 20tka, povinne kvoty, obmedzenie legionarov.. neviem, co by im akoze dalo keby si nas pribrali do ligy.
- 15.2.2022 - 16:54
- 0
- Kurolišek
- Oni nás nepotrebujú pribrať do ligy... oni si len zoberú hráčov. Takto im to stačí a ja sa ani nedivím.
- 15.2.2022 - 16:58
- +4
- Senator
- a to budu chciet blokovat podla mna
- 15.2.2022 - 17:15
- 0
- Kurolišek
- Ak to budú chcieť blokovať tak klesne kvalita ligy. To sú spojené nádoby všade na svete.
- 15.2.2022 - 17:18
- 0
- XxMartinxX
- Názor : Srať na všetky ligy sveta nikdy nebude kvalita tam kde sa platí len preto aby bola kvalita, co sa týka Ramseyho bolo tu popísané že žiadne úspechy a atď ale mne sa paci jeho práca to je môj názor co sa týka Česká majú svoju kvalitu tak istú ako Sui nikto nevie ako sa vyspi a môže sa stať všetko
- 15.2.2022 - 17:57
- +1
- Urpiner16
- Švajčiarsky tréner prene vedel koho si z čechov treba postrážiť,kde udrieť a kde položiť a ako základ úspechu.Pešán na tieto veci nedozrel,neriešil kde má súper slabiny a tak to aj dopadlo.Českí hráči nie sú horší od švajčiarov avšak s Pešánom a spol ktorý to aj zle vyskladal či neušil žiadnu taktiku sa vyhrať dá ale proti organizovanému súperovi a lepšiemu realizačnému teamu ťahali za kratší koniec povrazu.
- 15.2.2022 - 19:37
- +2
- Kurolišek
- Nemecký tréner tiež pekne postrážil nášho najlepšieho strelca, ktorému sa často venovali aj dvaja hráči. Nemci si vedeli dokonca ľahko vybojovať presilovku. Rozdiel je vo výkone. Kým Česi boli stále menej a menej istí vo výkone a to vrátane brankára, naši hrali stále sebavedomejšie a obetavejšie. Kým Švajčiari mali kvalitu na to niečo zo zápasom urobiť, Nemci tu kvalitu jednoducho nemali. Darmo mali plán ako prenikať do nášho útočného pásma ak sa nevedeli dostať pri našom napádaní ani zo svojho. Úplne sme ich prekorčuľovali a oni ani len nemali čas pomyslieť na to ako zaútočiť a mali čo robiť aby ustrážili našich hráčov. To v zápase Česko-Švajčiarsko tak nebolo... práveže priebeh bol podobný tomu nášmu. Akurát Hrubec dostal ľahké góly a Česi tie góly proste nedávali. Česi proste nemôžu prehrať tretinu ak je pomer striel 16:5. Teraz všetko dať na Pešana je pohodlné... ale on tie góly za hráčov nedá. A o výkone Hrubeca radšej pomlčím... to proste na veľkých turnajoch ti brankár proste musí zachytať.
- 15.2.2022 - 20:12
- 0
- Urpiner16
- Nemecký tréner nič nepokryl.Slaxkovský si robil čo chcel a nahrával i do super šancí kde bol sám ako kôl v plote tak aspoň netáraj.
- 15.2.2022 - 20:21
- 0
- Kurolišek
- Netáram... gól nestrelil a ani neprihral na gól. O to ide. TAk ako Švajčiari toto nedovolili Čechom. Lenže Slovensko nemá len Slavkovského... prvý lajna si práveže robila čo chcela a dovolím si tvrdiť že proti USA bude úradovať zas (a to je ťažká predpoveď). Myslím že okrem neho nikomu nevenovali takú pozornosť. Je fajn, že taký hráč pre nich znamenal takú obavu a venovali na to často 2 hráčov.
- 15.2.2022 - 20:25
- 0
- Urpiner16
- Vieš hovno o hokeji len vypisuješ jalové dlhotiahle litánie.Dobrú noc.
- 15.2.2022 - 20:31
- +1
- Kurolišek
- Toto mi napíšeš potom čo ti nevyšlo asi 50 tvojich predpovedí? Zaradil si sa len do radu tých čo vidia za katastrofálnym výsledkom len trénera... čo je tak lacné. a tento blábol si odložím - to sa dá použiť na každý prehratý zápas: Švajčiarsky tréner prene vedel koho si z čechov treba postrážiť,kde udrieť a kde položiť a ako základ úspechu.
- 15.2.2022 - 20:44
- 0